نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه

دی­ لینک (D-Link) یکی از عرضه ­کنندگان جهانی تجهیزات فناوری برای ایجاد ارتباط میان کاربران عادی و بنگاه ­ها با اطلاعات، منابع و یکدیگر می­ باشد. از دیدگاه دی­ لینک، نوآوری در فناوری یعنی «طراحی محصولات برتر، قدرتمند، با راندمان بالا و منطبق با هر بودجه».

D-Link DGS 1008A یک سوئیچ 8 پورت گیگابیت است با یک طراحی فشرده و قیمت اقتصادی در مقایسه با قیمت سوئیچ برندهای مشابه توانسته است قدرت، کارایی، اعتبار و قابل اطمینان بودن را یک جا ارائه نماید. این تجهیز توانسته است سرعت سرور شبکه و اتصالات زیر ساخت (backbone)را افزایش دهد.

سوئیچ D-Link DGS 1008A به کاربران حرفه ­ای در منزل، دفترکار، گروه ­های کاری یا محیط ­های تولیدی اجازه می ­دهد تا با سرعت بیشتری فایل­ های بزرگ و سنگینی را که به پهنای باند زیادی نیاز دارند، جابجا کنند. سوئیچ D-Link DGS 1008A همچنین مجهز به LED های نشانگر وضعیت است که وضعیت و فعالیت دستگاه را نمایش داده و به شما اجازه می ­دهند تا هرچه سریعتر مشکلات شبکه را شناسایی و رفع نمایید. اگر قصد خرید سوئیچ برای انجام کارهای روزانه خود دارید با نقد و بررسی سوییچ D-Link DGS 1008A VER D1 8 Port در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی سوییچ D-Link DGS 1008A: طراحی فشرده و قدرتمند

سوئیچ D-Link DGS 1008A دارای معماری سوئیچینگ تمام پورت است که با سرعت کامل و ماکسیمم توان خروجی، بسته ­ها را فیلتر کرده و ارسال می ­نماید. جدول مک آدرس8000 تایی باعث گردیده تا با بزرگترین شبکه­ ها نیز قابل قیاس باشد.

 

سوییچ D-Link DGS 1008A

 

نقد و بررسی سوییچ D-Link DGS 1008A: سهولت استفاده

ویژگی­ های خودکار سوئیچ D-Link DGS 1008A باعث شده تا نصب آن بصورت اتصال-نصب (Plug and play) و بی­ دردسر صورت گیرد. بنابراین با خرید سوئیچ D-Link DGS 1008A بدون انجام هیچگونه پیکربندی قادر به استفاده از آن خواهید بود. کراس ­آور(cross over) خودکار MDI/MDI-X روی تمام پورت­ ها باعث شده تا دیگر به کابل کراس ­آور یا پورت­ ها آپ ­لینک نیازی نباشد. Auto negotiation (مذاکره خودکار) روی هر پورت، سرعت لینک یک تجهیز شبکه را حس کرده (10,100 یا1000 Mbps) و بطور هوشمندانه­ ای به منظور تطابق و عملکرد بهینه، آن را تعدیل و تنظیم می ­کند.

 

نقد و بررسی سوییچ D-Link DGS 1008A:

صرفه­ جویی در انرژی سوئیچ­ های D-Link Green با هدف تعدیل مصرف انرژی قادر هستند طول هر کابل اترنتی که به آن­ ها متصل شده است را آنالیز کنند. طول کمتر به معنای نیاز کمتر به انرژی است. در خصوص سوئیچ­ های مرسوم، حتی زمانی که پورت­ ها بلااستفاده هستند بازهم انرژی مصرف می­ شود. در یک سناریوی استاندارد کاری روزمره که در آنجا روزانه به مدت 10 ساعت از رایانه­ های شخصی استفاده شده و 14 ساعت خاموش بوده و با استفاده از کابل­های 20متری به سوئیچ متصل می ­باشند، سوئیچ D-Link DGS 1008A با فناوری D-Link Green قادر است برای هر سیستم در حدود 27% مصرف انرژی صرفه­ جویی بدنبال داشته باشد.

سوییچDGS 1008A از ویژگی­ های فناوری دوستدار محیط ­زیست D-Link Green زیر برخوردار است:

  • کاهش مصرف انرژی و در نتیجه حرارت کمتر
  • افزایش عمر محصول
  • کاهش هزینه­ های عملیاتی
  • صرفه­ جویی انرژی بواسطه ­ی تعداد پورت متصل و وضعیت لینک

 

سوییچ D-Link DGS 1008A

 

نیازی به دسترسی دائمی رایانه ­ها به اینترنت نبوده و سوئیچ (switch) همیشه از همه ­ی پورت ­ها استفاده نمی­ کند. زمانیکه یک رایانه یا تجهیزات شبکه خاموش است، غالباً سوئیچ ­ها روشن بوده و انرژی قابل توجهی را مصرف می­ کنند. در خصوص فناوری D-Link Green، سوئیچ ­های دی­ لینک بصورت خودکار وضعیت لینک را شناسایی کرده و مصرف انرژی پورت­ های ایده­ آل را کاهش می­ دهند. رایانه ­ها یا هر تجهیزی که به شبکه متصل است روی حالت standby تنظیم می ­شوند (نه حالت خاموش) هرچند با این کار صرفه­ جویی قابل ­توجهی در انرژی صورت نمی­ گیرد. صرفه ­جویی انرژی تا حد زیادی به نوع محصول مورد استفاده وابسته است. در مقایسه با سوئیچ مرسوم دی ­لینک، در سوئیچ D-Link DGS 1008A شاهد ماکسیمم صرفه­ جویی انرژی هستیم. زمانی که دستگاه­ های تحت شبکه، خاموش می­ شوند حدود 44% و زمانی که از طریق کابل های اترنت 20 متری متصل شده و 10 ساعت روشن و 14 ساعت خاموش می ­باشند، حدود27% کمتر انرژی مصرف می­ کنند. سوییچ D-Link DGS 1008A

 

نتیجه‌گیری:

سوئیچ D-Link DGS 1008A با 8 عدد پورت گیگابیت اترنت، استاندارد اترنت کم­ مصرف EEE) 802.3az)، طراحی فشرده، طراحی بدون فن برای حذف صدای مزاحم و قابلیت صرفه­ جویی در انرژی برای انجام کارهای حرفه ­ای در منزل، دفترکار، گروه ­های کاری یا محیط­ های تولیدی بسیار مناسب است. با توجه به سخت‌افزار و فناوری‌های گفته شده، قیمت سوئیچ D-Link DGS 1008A بسیار مناسب است.

 

نقاط قوت

  • معماری سوئیچینگ
  • صرفه­ جویی در مصرف انرژی
  • انرژی کراس­ آور
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف

  • عدم قابلیت مدیریت


:: برچسب‌ها: سوییچ 8 پورت دی لینک DGS 1008A , سوئیچ D-Link DGS 1008A , قیمت سوئیچ D-Link DGS 1008A , خرید سوئیچ D-Link DGS 1008A , بررسی سوئیچ D-Link DGS 1008A , مشخصات سوئیچ D-Link DGS 1008A ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از قابلیت هایی که اینستاگرام برای کاربرانش ارائه کرده مربوط به امکان تغییر دادن حالت پروفایل به کاربری تجاری یا اصطلاحا بیزینس (Business Profile) می‌شود. با انجام این کار شما می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را در حالت بیزینسی و تجاری تنظیم کرده و از مزیت های خاصی بهره‌مند شوید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل و مزیت های انجام این کار بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اینستاگرام در حال حاضر تقریبا محبوب ترین برنامه‌ای است که برای گوشی های موبایل منتشر شده و نقش یک شبکه اجتماعی تصویر محور را ایفاء می‌کند. تعداد کاربران اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است و خیلی از افراد ترویج و تبلیغ بیزینس و کسب و کارهای خود را از طریق این اپلیکیشن انجام می‌دهند. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم اینستاگرام توانسته برای خیلی از افراد کسب و کاری مستقل را فراهم کند یا منجر به افزایش فروش محصولات شرکت ها، سازمان ها و بیزینس های مختلف گردد. یکی از اصلی ترین ویژگی های اینستاگرام مربوط به آپدیت شدن دائمی آن و دریافت قابلیت های جدید می‌شود. یکی از قابلیت های کاربردی که در اینستاگرام ارائه شده مربوط به امکان تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل (Business Profile) می‌شود.

بیزینس پروفایل در واقع حالتی است که در آن اکانت یا همان حساب کاربری اینستاگرامتان به صورت یک صفحه تجاری شناسایی می‌شود و بدین ترتیب مجموعه‌ای از ویژگی ها و قابلیت های خاص در اختیارتان قرار داده خواهد شد تا بتوانید بهتر به مدیریت پست های خود در اینستاگرام بپردازید و در نهایت نتیجه بهتری از فعالیت هایتان در اینستاگرام کسب نمایید. اما چطور می‌توان در اینستاگرام یک صفحه بیزینسی ساخت و اصلا تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل چه مزیت هایی دارد؟ در ادامه این مقاله می‌خواهیم به طور جامع در رابطه با این موضوعات صحبت کنیم و یک راهنمای کامل را در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

تصور کنید یک اکانت اینستاگرام معمولی دارید و می‌خواهید آن را به صفحه بیزینس یا اصطلاحا بیزینس پروفایل (Business Profile) تبدیل نمایید. بدین منظور کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

  • جدیدترین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید.
  • وارد اکانت اینستاگرامی شوید که می‌خواهید به حالت بیزینس تبدیل شود.
  • به بخش Settings یا همان تنظیمات بروید و به سمت پایین صفحه حرکت کنید.
  • گزینه Switch to Business Profile را انتخاب نمایید.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

  • حالا مشخصات اکانت فیسبوک خود را وارد کنید تا همگام سازی مابین اکانت فیسبوک و پروفایل اینستاگرام انجام شود. دقت داشته باشید که بهتر است اکانت فیسبوکی که به اینستاگرام خود متصل می‌کنید هم مربوط به کسب و کار شما باشد. البته اجباری مبنی بر این مسئله وجود ندارد.
  • از بین گزینه هایی که ارائه شده، زمینه فعالیت خودتان را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر پیج اینستاگرام تجاری که ایجاد می‌کنید مربوط به سلامت و زیبایی است گزینه Health/Beauty را انتخاب کنید یا دیگر موارد مرتبط با بیزینس خودتان را انتخاب نمایید.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

  • در مرحله آخر هم مشخصاتی مثل ایمیل، آدرس و شماره تماس کسب و کار خود را ارائه نمایید.

به همین سادگی پروسه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل انجام می‌شود. حالا می‌توانید از قابلیت های اکانت تجاری اینستاگرام بهره‌مند شوید. اما با تبدیل کردن اکانت اینستا به حالت بیزینس یا تجاری به چه مزیت هایی دست پیدا خواهید کرد؟ در ادامه اصلی ترین مزیت هایی که با انجام این کار به آن ها دست پیدا می‌کنید را عنوان می‌نماییم.

 

مزیت های اکانت تجاری یا بیزینس پروفایل اینستاگرام

خیلی از کاربران اصلا نمی‌دانند که با تبدیل کردن اکانت اینستاگرام خود به حالت بیزینس و تجاری از چه مزیت هایی بهره‌مند خواهند شد و فقط این کار را انجام می‌دهند تا پیج اینستای آن ها حالت تجاری داشته باشد! اما دلیل اصلی که یک پیج اینستاگرام در حالت تجاری قرار داده می‌شود مربوط به قابلیت هایی خواهد بود که با انجام این کار از آن ها بهره‌مند می‌شوید. بخشی از اصلی ترین مزیت ها و قابلیت هایی که با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل از آن ها بهره‌مند خواهید شد به شرح زیر هستند:

 

اطلاعات بخش Instagram Insight

اصلی ترین و مهمترین عاملی که اغلب کسب و کارها برای بهره‌مندی از آن اکانت اینستاگرام خود را در حالت بیزینس تنظیم می‌کنند مربوط به اطلاعاتی می‌شود که در بخش Insight ارائه خواهد شد. در این بخش اطلاعات بسیار کاربردی در رابطه با بازخورد پست و استوری های کاربر ارائه خواهند شد. به عنوان مثال در این بخش نشان داده می‌شود که چند درصد از فالوورهای شما جنس مذکر یا مونث هستند و هر استوری یا پست در یک بازه زمانی خاصی چقدر بازدید داشته و مقدار بازدید آن نسبت به گذشته چه تغییری را شامل می‌شود. اینستاگرام حتی به طور دقیق میزان بازخورد پست های شما در روزهای مختلف هفته را هم نشان می‌دهد و حتی می‌تواند محل سکونت دقیق افرادی که با پست هایتان درگیر شده‌اند را هم نشان دهد. بنابراین با دسترسی به مجموعه اطلاعاتی که در بخش Insight اینستاگرام ارائه شده می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد تاثیر پست و استوری های خود بر روی کاربران و دیگر زمینه ها دریافت کنید.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

امکان استفاده از ابزارهای سوم شخص تجزیه و تحلیل

پس از تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل می‌توانید از یک قابلیت خاص دیگر هم استفاده کنید که جالب و کاربردی خواهد بود. این قابلیت مربوط به امکان لینک کردن اکانت اینستاگرام به سرویس های سوم شخصی می‌شود که قابلیت های آنالیز دقیق تر وضعیت پیج را فراهم می‌کنند. یکی از این سرویس های واسط که کاربران زیادی هم دارد سرویس Sprout Social است که اطلاعات بسیار جامعی در مورد صفحه اینستاگرام شما ارائه خواهد کرد. برای اینکه بتوانید اکانت اینستاگرام خود را با این سرویس لینک کنید و از قابلیت های آن استفاده نمایید باید حتما اکانت شما در حالت بیزینس قرار داشته باشد.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

امکان تبلیغات رسمی در اینستاگرام

یکی دیگر از مهمترین مزیت هایی که با تبدیل کردن اکانت اینستاگرام خود به حالت بیزینس و تجاری از آن بهره‌مند می‌شوید مربوط به امکان تبلیغات مستقیم و رسمی در اینستاگرام می‌شود. تبلیغاتی که اینستاگرام ارائه می‌کند بسیار دقیق هستند و مخاطبینی که برای نمایش هر تبلیغ توسط اینستاگرام انتخاب می‌شوند کاملا مرتبط با سرویسی خواهند بود که در پیج شما ارائه شده است. بنابراین با استفاده از سرویس تبلیغات اینستاگرام می‌توانید به طور هدفمندتر تبلیغات مورد نظرتان را انجام دهید. البته برای اینکه قادر به ارسال تبلیغ رسمی از طریق اینستاگرام باشید باید هزینه های نسبتا گزافی هم پرداخت نمایید که خیلی مقرون به صرفه نیستند. پیج و اکانت های پرسنال یا شخصی در اینستاگرام قادر به ارسال تبلیغات نخواهند بود و تبلیغات رسمی اینستاگرام مختص پیج های تجاری (بیزینس پروفایل) است.

 

امکان ارسال پست از طریق کامپیوتر

اینستاگرام چند وقت پیش از API های خاصی رونمایی کرده بود که امکان ارسال پست اینستا از طریق دسکتاپ یا همان کامپیوترها را فراهم می‌کردند. برخی از سرویس های واسط از جمله همان سرویس Sprout Social از آن دسته سرویس هایی هستند که از API مذکور استفاده به عمل آورده‌اند و بدین ترتیب به کاربران خود این امکان را می‌دهند که از طریق دسکتاپ در اکانت اینستاگرام خود پست ارسال کنند. با توجه به اینکه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل برای استفاده از خدمات سرویس Spout Social الزامی است، بنابراین برای امکان ارسال پست از طریق کامپیوتر هم حتما باید اکانت اینستای کاربر در حالت بیزینس یا تجاری قرار داشته باشد. پس این قابلیت هم می‌تواند یکی دیگر از اصلی ترین مزیت های تبدیل کردن اکانت اینستاگرام به حالت تجاری یا بیزینسی باشد.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

امکان اضافه کردن اطلاعات تماس

وقتی اکانت اینستاگرام خود را در حالت بیزینس یا تجاری قرار دهید می‌توانید اطلاعات تماس خود نظیر شماره تلفن و آدرس ایمیل را بدون مشکل در توضیحات پروفایل خودتان اضافه کنید. این اطلاعات درست زیر نام و عکس پیج شما نشان داده خواهند شد و بدین ترتیب کاربران و بازدیدکنندگان از پیج می‌توانند خیلی سریع و بدون مشکل با شما ارتباط برقرار کنند. فراموش نکنید ارائه راه های ارتباطی مناسب یکی از اصلی ترین مسائلی است که در منجر به افزایش اعتبار یک کسب و کار و جلب اعتماد مشتریان می‌شود. طبق بررسی های به عمل آمده درصد عمده کاربرانی که بنا به هر دلیل نیازمند راهنمایی برای استفاده از سرویس هر بیزینسی هستند سعی می‌کنند از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک و غیره برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی آن سرویس دهنده استفاده به عمل آورند. پس ارائه اطلاعات تماس مناسب در صفحه اینستاگرام می‌تواند بازده بسیار عالی داشته باشد و منجر به رضایت مشتریان و جلب اعتماد آن ها شود.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

امکان استفاده از اطلاعات بخش Branded Content

همه ما می‌دانیم که استفاده از تبلیغاتی که توسط دیگر اینفلوئنسرهای اینستاگرام ارائه می‌شود می‌تواند چه بازخورد مثبتی داشته باشد و منجر به بهتر دیده شدن بیزینس و کسب و کارها شده و افزایش فالوور و مشتری را به همراه آورد. اما در این بین یک مشکل مهم وجود دارد که مربوط به عدم وجود روشی مناسب برای مشاهده دقیق جزئیات پستی می‌شود که یک اینفلوئنسر در قبال پرداخت هزینه برایتان منتشر کرده است! به عنوان مثال تصور کنید شما با پرداخت هزینه مشخصی به یک اینفلوئنسنر از وی خواسته‌اید پست تبلیغاتی را برایتان در پیج خودش ارسال کند. در این شرایط بعد از ارسال پست، شما چطور می‌توانید بازخورد آن را به طور دقیق دنبال کنید؟ برای انجام این کار می‌توانید از قابلیت Branded Content استفاده کنید که با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل قادر به بهره‌مندی از آن خواهید بود.

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

قابلیت Branded Content سبب می‌شود که پست تبلیغاتی آن اینفلوئنسر با لیبلی تحت عنوان Paid Partnership with ….. نمایش داده شود و بدین ترتیب مشخص گردد که آن پست یک پست تبلیغاتی است. در ازای این امر در بخش Branded Content اکانت فیسبوک شما جزئیات پست تبلیغاتی که توسط اینفلوئنسر ارسال شده نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب شما می‌توانید بدون نیاز به اینکه مستقیما با خود اینفلوئنسر در ارتباط باشید و از اطلاعاتی که وی ارائه می‌کند استفاده کنید، برخی از اصلی ترین اطلاعاتی پست تبلیغاتی خود را از طریق اکانت فیسبوک متصل به بیزینس پروفایلتان مشاهده نمایید. این قابلیت یکی دیگر از اصلی ترین مزیت های تبدیل کردن اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل خواهد بود.

 

تبدیل بیزینس پروفایل اینستاگرام به اکانت شخصی

اما اگر بنا به هر دلیل تمایل داشتید که اکانت اینستاگرام خود را از حالت بیزینسی به حالت نرمال و شخصی برگردانید هم جای نگرانی وجود ندارد چون انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

 

  • جدیدترین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی نصب و وارد اکانت بیزینسی خود شوید.
  • به بخش Settings بروید و در قسمت Business Settings گزینه Switch Back to Personal Account را انتخاب کنید.
  • در پنجره پاپ آپی که نمایان می‌شود هم گزینه Switch Back را انتخاب نمایید.

بدین ترتیب اکانت شما دوباره از حالت بیزینس به حالت پرسنال یا شخصی بازگردانده می‌شود. طبیعتا وقتی اکانت شما در حالت شخصی تنظیم باشد نمی‌توانید از قابلیت ها و مزیت هایی که به آن ها اشاره کرده بودیم استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل پرداختیم و در مورد مزیت های اکانت بیزینسی یا تجاری اینستاگرام صحبت کردیم. همچنین در نهایت نحوه بازگرداندن اکانت های بیزینسی به حالت شخصی را هم عنوان کردیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: اکانت اینستاگرام , اکانت تجاری اینستاگرام , اینستاگرام , دانستنی , کار در اینستاگرام , آنالیز اینستاگرام , قابلیت های اکانت تحاری اینستاگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

با روند رو به رشد زندگی ماشینی و مکانیزه شدن بیشتر رویدادهای زندگی انسان‌ها، احساس نیاز به ابزاری برای کنترل این روند و مشاهده از راه دور این ابزارالات بیش از پیش احساس شد و این اولین گام برای تولید دوربین‌های مداربسته بود. از طرفی دیگر کنترل و نظارت از راه دور امری حیاتی در بسیاری از محیط ها مانند محیط های تحت مواد رادیولوژی می‌باشد چرا که حضور انسان در آن شرایط غیرممکن و یا خطرناک است. بنابراین دوربین‌های مداربسته دوربرد طراحی و تولید شدند. کمپانی داهوا تکنولوژی (Dahua Technology) با تولید DVR N6 که از بستری نرم افزاری برگرفته از تراشه‌های دو هسته‌ای بهره مند می‌باشد، توانست سریعا به یکی از محبوبترین شرکت‌ها بین مشتریان و فروشندگان حوزه تجهیزات حفاظتی تبدیل شود و با کنار زدن بسیاری از رقبا به یه سومین تولیدکننده برتر تجهیزات حفاظتی در سال 2019 تبدیل شود. داهوا تکنولوژی امروزه محصولات زیادی از جمله دوربین‌های مداربسته ،انواع DVR، دوربین های تحت شبکه و دوربین‌های تحت کنترل سرور تولید می کند که امروز در فروشگاه اینترنتی هدف با نقد و بررسی یکی از محصولات این شرکت یعنی دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET در خدمت شما هستیم.

 

بررسی دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET : معرفی اجمالی

 

دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET

 

دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET از سری دوربین‌های بولت با لنز ثابت می‌باشد که از آخرین تکنولوژی‌های داهوا برخوردار است و برای استفاده در محیط‌های بیرونی با فاصله طولی بالا و جایگاه نصب جانبی ساخته و پرداخته شده است. دوربین Dahua HFW1400BP BULLET از حسگر تصویر CMOS با دریچه 1.3 اینچی بهره می‌برد که قادر است رزولوشن (Resolution) مناسبی تا حداکثر اندازه 2688 در 1520 با استفاده از لنز 4 مگاپیکسلی خود ارائه دهد. در دوربین مداربسته بولت Dahua HFW1400BP از لنز 3.6 میلی متری استفاده شده است که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود زاویه ی دید 84.8 درجه ای در اختیار داشته باشید. دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET فاقد بزرگنمایی اپتیکال بوده و در صورت نیاز به بزرگنمایی قادر خواهید بود که از بزرگنمایی دیجیتال به کار رفته در این دوربین استفاده کنید. برای تامین انرژی مورد نیاز این دوربین به برق مستقیم با جریان حداقل 12 ولت و شدت جریان 3.6 آمپر نیاز خواهید داشت. نکته مهمی که به هنگام خرید دوربین داهوا Dahua HFW1400BP BULLET باید به خاطر داشته باشید این است که کمپانی داهوا برای این سری دوربین مداربسته دو فاصله کانونی دیگر نیز تولید کرده است که لنزهای با فاصله کانونی 2.8 میلی متر با زاویه ی دید 106 درجه ای و 6 میلی متر با زاویه ی دید 51.2 درجه ای هستند اما نسخه‌ای که ما در این نقد وبررسی به آن می پردازیم نسخه استاندارد 3.6 میلی‌متری می‌باشد. دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET با ابعادی برابر با 90.5*90.4*242 میلیمتر و وزن 580 گرم ساخته شده و به فروش می‌رسد و با برخورداری از استاندارد حفاظتی IP67، بدنه آلومینیومی آن کاملا ضد آب بوده و گرد و غبار به آن جذب نخواهد شد.

 

بررسی دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET : ساختار و معماری

 

دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET

 

دوربین‌های سری بولت به طراحی استوانه‌ای شکل و کشیده خود معروف هستند که سبب شده بتوانند محدوده بزرگتری را مورد پوشش قرار دهند. دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET دارای بدنه‌ای آلومینیومی می‌باشد که از استاندارد بالایی برخوردار بوده و دارای گواهی IP67 می باشد که این به این معناست که دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET دارای ساختاری ضد نفوذ گرد وغبار و آب بوده و به سبب این شما قادر خواهید بود از آن در محیط های خارجی نیز استفاده کنید. بازوی به کار رفته در دوربین Dahua HFW1400BP BULLET در سه محور خود قابلیت چرخش دارد. این دوربین دارای 24.2 سانتی متر طول و 9 سانتی‌ متر عرض می‌باشد که با وجود این ابعاد از وزن قابل قبولی معادل 580 گرم برخوردار است. پایه دوربینDahua HFW1400BP BULLET دارای سه سوراخ برای اتصال به دیوار است که قادر خواهید بود با استفاده از پیچ و رول پلاک قرار گرفته در جعبه، آن را به راحتی به سطح موردنظر خود متصل کنید.

 

بررسی دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET : سیستم تصویربرداری

 

دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET

 

کمپانی داهوا تکنولوژی دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET را به قابلیت تعویض دستی بین کیفیت HD و SD مجهز ساخته است، که این قابلیتی بسیار کاربردی برای افرادیست که می خواهند مدت زمان بیشتری را بر روی حافظه جانبی خود ذخیره نمایند. دوربین Dahua HFW1400BP BULLET از حسگر تصویر CMOS با دریچه 1.3 اینچی بهره می‌برد که قادر است رزولوشن (Resolution) مناسبی تا حداکثر اندازه 2688 در 1520 با استفاده از لنز 4 مگا پیکسلی خود ارائه دهد. لنز به کار رفته در دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET قادر است تصایر ضبط شده را در هر دو سیگنال ویدئویی رایج امروزی با فرکانس 50 هرتز با نرخ تصویر 25 فریم ویا فرکانس 60 هرتز با نرخ تصویر 30 فریم بر ثانیه فشرده و ذخیره نماید. در دوربین مداربسته بولت Dahua HAC-HFW1220SP از لنز 3.6 میلی متری استفاده شده است که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود زاویه ی دید 84.8 درجه ای در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که در بهترین شرایط محدوده قابل رویت در حالت دید در شب حدودا 50 متر می‌باشد که بسته به شرایط متغیر بوده و قابل تغییر است. این محصول از دو خروجی تصویری بهره مند می‌باشد که عبارتند از یک خروجی channel BNC و یک خروجی CVBS که سبب می شوند که حجم تصاویر ذخیره شده کمتر باشند و شما بتوانید زمان بیشتری را بر روی حافظه جانبی استفاده شده ذخیره کنید. در هر دوربین مداربسته میزان حداقلی از نور برای ضبط و ذخیره تصاویر به صورت رنگی مورد نیاز است که بسته به کیفیت دوربین این مورد متغیر است. در دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET این مقدار برابر با 0/02 لوکس (Lux واحد اندازه گیری نور) می‌باشد که اگر مقدار نور کمتر از مقدار ذکر شده باشد با فعال شدن حالت دید در شب (IR) تصاویر به صورت سیاه وسفید ذخیره خواهند شد.

 

بررسی دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET : تکنولوژی‌های انحصاری داهوا

 

دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET

 

کمپانی داهوا تکنولوژی از شرکت‌های پیشران در عرصه امنیت و سیستم های حفاظتی بوده و همواره از تکنولوژی‌های ویژه‌ای در محصولات خود بهره می برد. داهوا در دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET از تکنولوژی ذخیره سازی خاص خود که H.265+ نام دارد استفاده کرده است. استفاده از این تکنولوژی سبب شده که حجم تصاویر بسیار کاهش یابد و در عین حال کیفیت تصاویر دچار تغییر چشم گیری نشود. تکنولوژی Smart IR به کار رفته در لنز دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET سبب می‌شود تا در ساعات شب که نور محیط بسیار کم می‌ باشد و انعکاس نور موجب آشفتگی تصویر می‌شود، تصاویری واضح ثبت شده و رنگ سفید موجود در تصویر کاهش یابد. شرکت داهوا، لنز دوربین مدار بسته Dahua HFW1400BP BULLET را به دو تکنولوژی جدید خود HDCVI و DWDR مجهز ساخته است. استفاده از تکنولوژی HDCVI در این دوربین سبب شده است مسافت تحت کنترل افزایش یافته و ضبط فیلم با کیفیت بسیار بیشتری صورت گیرد و عملکرد بهتری را در محیط های کم نور شاهد باشیم. شرکت داهوا با قرار دادن تکنولوژی DWDR در دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET سبب شده است که در هنگام تابش نور پس زمینه‌ی شدید به سوژه ی تصویر، که سبب می‌شود تصویر به صورت آشفتگی‌های تیره و روشن رویت شود با ایجاد تعادل در نور تصویر، امکان رویت دقیق‌تر سوژه را فراهم سازد. همچنین امکانات دیگری نیز به وسیله کمپانی داهوا تکنولوژی به دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET اضافه شده است که از مهم ترین آن ها می‌توان به 2D-DNR،HLCو BLC اشاره کرد.

 

بررسی دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET : محیط مناسب برای ارائه بهترین عملکرد

 

دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET

 

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم دوربین‌های سری بولت برای استفاده بر روی دیوارهای جانبی بهینه شده اند. محل نصب و نحوه نصب از مهم‌ ترین عوامل طول عمر یک دوربین به حساب می‌آیند. از آن جا که دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET از گواهی IP67 برخوردار است و دارای قابلیت برد دید بسیار بالایی در طول شبانه روز نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته می‌باشد شما می توانید از این دوربین برای نظارت بر مناطق وسیع و روباز استفاده کنید بدون ترس از اینکه بر اثر خیس شدن و یا ریزش باران دچار حادثه شود. شرکت داهوا در اکثر دوربین‌های مداربسته خود از جمله Dahua HFW1400BP BULLET از فلز آلومینیوم در بدنه استفاده می کند که این امر سبب می‌شود علاوه بر مقاومت بالای بدنه دوربین‌های این شرکت ضدزنگ و خوردگی نیز باشند. با توجه به اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای این دوربین دمای ایده‌آل برای دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET بین 40- تا 60+ بوده و بهتر است که رطوبت محیط به دلیل رویت بهتر تصویر و جلوگیری از بخار گرفتگی لنز کمتر از 95 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی:

دوربین مداربسته Dahua HFW1400BP BULLET یک دوربین مدار بسته با سنسور تصویر CMOS و لنز ثابت با فاصله کانونی 3.6 میلیمتر و زاویه دید 84.8 درجه می باشد که از جدیدترین تکنولوژی های داهوا برخوردار بوده و دارای قابلیت دید در شب فوق‌العاده با میدان دید 50 متری می‌باشد. دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP BULLET با استفاده از بدنه ضد زنگ و پایه مفصلی برای قرارگیری در محیط های خارجی و داخلی مناسب می‌باشد. قیمت دوربین مداربسته داهوا Dahua HFW1400BP BULLET در مقایسه با قیمت دوربین مداربسته سایر شرکت ها آن را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. اگر شما هم به دنبال خرید یک دوربین مداربسته با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید، ما به شما خرید دوربین مداربسته داهوا Dahua HFW1400BP BULLET را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • وضوح تصویر بالا
  • میدان دید مناسب در شب
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت ارائه شده

 

نقاط ضعف :

  • چراغ LED ضعیف
  • عدم استفاده از لنز ضدبخار گرفتگی

 



:: برچسب‌ها: دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP , قیمت دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP , خرید دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP , بررسی دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP , مشخصات دوربین مداربسته داهوا HFW1400BP , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر از کاربران آیفون های اپل هستید و می‌خواهید آیفون خودتان را به عنوان یک گوشی دست دوم به فروش برسانید باید اقدامات خاصی را انجام دهید که مهم و حائز اهمیت هستند. در این مطلب می‌خواهیم به طور مرحله به مرحله کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام داده شوند را برایتان شرح دهیم. با انجام این کارها می‌تواند با خیالی راحت گوشی خود را به فروش برسانید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از نقاط قوتی که آیفون های اپل دارند مربوط به تقاضای بالا برای خرید می‌شود. یعنی هر زمان و تحت هر شرایط شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک قیمت مناسب و معقولانه برای آیفون خود آن را به فروش برسانید و در اصطلاحا عامیانه خرید و فروش آیفون های اپل بی‌دردسر است. اما قبل از فروش آیفون باید به نکات خاصی توجه کرد و یک سری اقدامات مهم انجام داد که منجر می‌شوند همه چیز برای واگذاری بدون مشکل گوشی به یک کاربر جدید مهیا باشد. اقداماتی مثل بکاپ گرفتن از اطلاعات خودتان در آیفون برای انتقال احتمالی به یک آیفون دیگر، استخراج لیست مخاطبین آیفون و ذخیره آن ها، حذف اطلاعات شخصی مثل عکس ها و ویدئو ها، غیر فعال کردن اپل آیدی (Apple iD) شخصی و برخی اقدامات دیگر از کارهای مهمی هستند که باید قبل از فروختن آیفون به انجام آن ها پرداخت.

متاسفانه خیلی از کاربران از اقدامات مهم و دقیقی که باید در این راستا صورت پذیرد آگاه نیستند و به همین دلیل ممکن است در فروش آیفون خود به مشکل برخورد کنند. به عنوان مثال اگر شما فراموش کنید که اپل آیدی خود را در آیفون غیر فعال نمایید، خیلی از اطلاعات شما توسط خریدار قابل دسترس می‌شوند یا اگر سرویس آیکلود را غیر فعال نکنید، ممکن است قفل آیکلود برای خریدار گوشی مشکل ساز شود. با توجه به این مسائل مهم و حساس تصمیم گرفتیم یک مقاله راهنمای اختصاصی تدوین کنیم و در آن به مجموعه اقداماتی که باید قبل از فروش آیفون از جانب صاحب قبلی انجام داده شوند اشاره نماییم. بنابراین اگر قصد فروش آیفون خود را دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

قدم اول: تهیه بکاپ آیتیونز قبل از فروش آیفون

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "آموزش بکاپ و ریستور آیفون با آیتیونز (iTunes) و آیکلود (iCloud)" به طور جامع در رابطه با نحوه بکاپ گرفتن یا تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات آیفون های اپل در آیکلود و همچنین کامپیوتر (از طریق آیتیونز) صحبت کردیم. بنابراین با مطالعه مقاله مذکور می‌توانید با نحوه انجام این کار به طور کامل آشنا شوید. توصیه می‌کنیم قبل از فروش آیفون حتما از اطلاعات گوشی خود یک فایل بکاپ جامع از طریق آیتیونز تهیه کنید. انجام این کار سبب می‌شود تا بتوانید در آینده و در صورت خرید یک آیفون جدید به راحتی خیلی از اطلاعات خود را به آن منتقل نمایید. توصیه ما این است که حتی اگر می‌خواهید بعد از فروش آیفونتان یک گوشی اندرویدی بخرید هم باز بکاپ آیتیونز را تهیه کنید و در کامپیوتر یا لپ تاپخودتان ذخیره داشته باشید، چون احتمال دارد در آینده دوباره به آن نیاز پیدا کنید.

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

پس در قدم نخست از اطلاعات آیفون در کامپیوتر خود و از طریق نرم افزار iTunes یک فایل بکاپ تهیه کنید. برای انجام این کار بعد از نصب جدیدترین نسخه برنامه آیتیونز آن را اجرا کرده و آیفون خود را با کابل رابط مناسب به کامپیوتر وصل کنید و منتظر بمانید تا آیفون توسط برنامه آیتیونز شناسایی شود. سپس آیفون خود را از بخش فوقانی و سمت چپ برنامه انتخاب کنید و تیک گزینه های This Computer و Encrypt iPhone Backup که در وسط پنجره برنامه واقع شده را بزنید و نهایتا روی گزینه Backup Now کلیک نمایید و منتظر باشید تا فایل بکاپ ذخیره شود. این اولین اقدامی است که باید قبل از فروختن آیفون خود انجام دهید.

 

قدم دوم: تهیه بکاپ آیکلود

توصیه می‌کنیم حتما قبل از فروش آیفون علاوه بر بکاپی که از طریق آیتیونز تهیه کرده‌اید یک بکاپ هم از طریق سرویس آیکلود تهیه کنید. انجام این کار را از آنجایی توصیه می‌کنیم که ممکن است حافظه کامپیوتر شما بنا به هر دلیل دچار مشکل شده و بکاپی که از طریق نرم افزار آیتیونز تهیه کرده بودید از دست برود یا پاک شود، اما بکاپی که در آیکلود ذخیره می‌کنید بدین صورت از بین نخواهد رفت. با این حال انجام تصمیم گیری قطعی مبنی بر انجام یا عدم لزوم انجام این کار را بر عهده خودتان می‌گذاریم. اگر می‌خواهید از محتوای آیفون در آیکلود بکاپ بگیرید، حتما دقت کنید که فضای ذخیره سازی آزاد مورد نیاز در سرویس آیکلودتان وجود داشته باشد. آیفون را به یک شبکه وای فای مناسب متصل کنید و سپس مراحل زیر را طی نمایید:

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • نام اپل آیدی خودتان یا همان پروفایل خودتان را انتخاب کنید.
  • گزینه iCloud را لمس نمایید.

نکته: در این مرحله از لیست اپلیکیشن های ارائه شده می‌توانید مشخص کنید که دیتا یا اطلاعات کدام برنامه ها در بکاپ آیکلود ذخیره شوند. اگر از نظر حجمی در محدودیت هستید، بهتر است بکاپ گیری از بخش هایی مثل Photos (عکس ها و ویدئو ها) را در این مرحله غیر فعال نمایید.

  • گزینه iCloud Backup را انتخاب کنید.
  • اسلایدر کنار گزینه iCoud Backup را به حالت فعال منتقل کرده و گزینه Back Up Now را لمس کنید.

بدین ترتیب بکاپ گیری از محتوای آیفون در سرویس آیکلود آغاز می‌شود. سرعت بکاپ گیری به حجم اطلاعات موجود در آیفون و همچنین سرعت اینترنت شما بستگی دارد.

 

قدم سوم: انتقال عکس و ویدئو ها به کامپیوتر

توصیه می‌کنیم قبل از فروش آیفون خود و حتی در شرایطی که از گوشی خود بکاپ آیکلود و آیتیونز ذخیره کرده‌اید، عکس ها و ویدئو های شخصی را به کامپیوتر منتقل کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد اما به عقیده ما ساده ترین راه انجام این کار مربوط به متصل کردن آیفون به کامپیوتر و انتقال عکس و ویدئو ها از حافظه آیفون به کامپیوتر می‌شود. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

  • آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید و گزینه Trust و سپس Allow را روی صفحه آیفون انتخاب کنید.
  • از کامپیوتر به بخش My Computer بروید و روی درایوی که با عنوان آیفونتان به موجود است دو بار کلیک کنید تا وارد آن شوید.
  • وارد پوشه DCIM شوید و عکس ها و ویدئوهای خود را انتخاب و کپی نمایید.
  • موارد انتخاب شده را در مسیر خاصی از حافظه کامپیوتر پیست (Paste) کنید.

بدین ترتیب عکس ها و ویدئو های آیفون شما در حافظه کامپیوتر ذخیره خواهند شد. حالا می‌توانید تمام عکس و ویدئو هایی که در پوشه DCIM آیفون ذخیره شده‌اند را پاک کنید. البته انجام این کار الزامی نیست چون به هر حال زمانی که آیفونتان را فکتوری ریست (Factory Reset) می‌کنید کل عکس ها و ویدئو های ذخیره شده در حافظه آن حذف خواهند شد.

 

قدم چهارم: انتقال مخاطبین قبل از فروش آیفون

قبل از اینکه آیفون خودتان را بفروشید باید لیست مخاطبین دستگاه را استخراج کنید تا بعدا قادر به انتقال این مخاطبین به یک گوشی دیگر باشید، در غیر این صورت مخاطبین شما در گوشی جدیدی که تهیه کرده‌اید ظاهر نمی‌شوند و با مشکل رو به رو خواهید شد. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله"آموزش انتقال مخاطبین آیفون به کامپیوتر، آیفون و اندروید" به طور جامع در رابطه با روش های مختلف انتقال مخاطبین از آیفون به کامپیوتر، آیفون دیگر و حتی گوشی های اندرویدی صحبت کردیم. بنابراین توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط خود یکی از روش های ذکر شده در مقاله مذکور را انجام دهید و یک فایل خروجی از مخاطبین آیفون ذخیره نمایید تا بعدا دوباره بتوانید این فایل را در گوشی جدیدی که می‌خرید ایمپورت (Import) کنید. دقت داشته باشید که اگر بعد از فروش آیفون خود قصد خرید یک آیفون دیگر را داشته باشید و گزینه همگام سازی مخاطبین (Contacts) در منوی iCloud آیفون شما مثل تصویر زیر فعال باشد، با وارد کردن اپل آیدی خود در آیفون جدید به طور خودکار انتقال مخاطبین هم انجام می‌شود و نیازی به انجام اقدام خاصی ندارید.

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

قدم پنجم: خارج شدن از آیکلود و اپل آیدی

حالا نوبت به آن رسیده که اپل آیدی خودتان را از آیفون ساین اوت (Sign Out) کنید. متاسفانه خیلی از کاربران در ایران آیفون ها را با اپل آیدی فعال به فروش می‌رسانند در حالی که انجام این کار اصلا درست نیست و علاوه بر مشکلات امنیتی مرتبط با اطلاعات و حریم شخصی کاربران، می‌تواند مشکلاتی مثل قفل آیکلود، ریست از راه دور گوشی و غیره را هم به همراه داشته باشد. پس همیشه قبل از فروش آیفون باید اپل ایدی آن ساین اوت شده باشد و هر کاربر یک اپل آیدی جدید و مختص خودش را در دستگاه فعال نماید. برای آشنایی با نحوه ساخت اپل آیدی رایگان و اختصاصی می‌توانید از راهنمایی استفاده کنید که در مقاله "آموزش ساخت اپل آیدی رایگان 2019: چگونه Apple ID بسازیم؟" ارائه کرده‌ایم. برای خارج شدن از آیکلود و اپل آیدی به شرح زیر عمل کنید:

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • نام پروفایل یا همان اپل آیدی خودتان را لمس کنید.
  • گزینه Sign Out را انتخاب نمایید.
  • رمز اپل آیدی خودتان را وارد کرده و گزینه Sign Out یا Turn Off را انتخاب کنید.

در این حالت باید اپل آیدی شما ساین اوت یا خارج شود. حالا برای اطمینان از سینک نبودن اطلاعات خود در بخش های Messages و FaceTime به منوی تنظیمات بروید و به ترتیب دو گزینه مذکور را انتخاب کنید. اگر اپل آیدی شما مثل عکس زیر در هر یک از این دو بخش فعال است، روی آن کلیک لمسی کرده و گزینه Sign Out را انتخاب کنید. این کار را برای هر دو بخش FaceTime و Messages انجام دهید. بدین ترتیب خارج شدن یا ساین اوت کامل از سرویس آیکلود و اپل آیدی در آیفون انجام می‌گیرد. دقت داشته باشید که این مرحله یکی از مهمترین مراحلی است که باید قبل از فروش آیفون آن را انجام دهید.

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

قدم ششم: خارج شدن از سرویس آیتیونز و اپ استور

احتمالا با ساین اوت کردن اپل آیدی از منوی تنظیمات آیفون که در مرحله قبل انجام شد، خروج از اپ استور و آیتیونز هم به طور خودکار انجام می‌شود اما برای اطمینان توصیه داریم حتما غیر فعال بود اپل آیدی خود در منوی iTunes & App Store را هم چک کنید. بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی نمایید:

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه iTunes & App Store را انتخاب کنید.
  • اگر اپل ایدی شما در بخش فوقانی صفحه فعال است و ایمیل مرتبط با آن را مشاهده می‌کنید، آن را لمس نمایید تا پنجره پاپ آپی نمایان شود.
  • گزینه Sign Out را انتخاب کنید.
  • رمز اپل آیدی خود را وارد کرده و گزینه Sign Out یا Turn Off را انتخاب نمایید.

بدین ترتیب اپل آیدی شما در سرویس آیتیونز و اپ استور هم غیر فعال خواهد شد. اگر با مراجعه به این قسمت از منوی تنظیمات گوشی هیچ اپل آیدی در آن فعال نبود و گزینه Sign In را مشاهده کردید، اپل آیدی شما با انجام مرحله قبل از این بخش هم ساین اوت شده است. بنابراین دیگر نیازی به انجام این مرحله وجود ندارد.

 

قدم هفتم: حذف پسورد Screen Time قبل از فروش آیفون (در صورت نیاز)

اگر پیش از این قابلیت Screen Passcode را در آیفونتان فعال کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از اینکه وارد مراحل بعدی شوید، ابتدا این قابلیت را غیر فعال کرده و پسورد آن را حذف کنید تا خریدار بعدی دچار مشکل نشود. البته ریست فکتوری آیفون ها عموما منجر به حذف شدن خودکار پسورد بخش Screen Time هم می‌شود اما ما توصیه داریم حتما قبل از انجام این کار به طور دستی پسورد بخش مذکور را غیر فعال کنید. قابلیت Screen Passcode در واقع مربوط به رمز عبوری می‌شود که به صورت یک عدد برای لاک اسکرین آیفون قابل تنظیم است. برای غیر فعال کردن دستی این رمز کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

  • وارد بخش Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه Screen Time را انتخاب نمایید.
  • گزینه Change Screen Time Passcode یا Turn Off Screen Time را انتخاب کنید.
  • رمزی که برای این بخش در نظر گرفته بودید را وارد نمایید.

بدین ترتیب رمز لاک اسکرین آیفون یا همان Screen Passcode غیر فعال می‌شود. انجام این کار قبل از فروش آیفون به شدت توصیه می‌گردد. حالا همه چیز آماده شده تا یک فکتوری ریست انجام دهید و آیفون خود را در اختیار فرد جدید (خریدار) قرار دهید.

 

قدم هشتم: فکتوری ریست آیفون

حالا نوبت به آن رسیده تا با خیال راحت آیفون خود را فکتوری ریست کنید. با انجام فکتوری ریست تمام اطلاعات و تنظیمات قبلی گوشی از بین می‌روند و حالت پیش فرض کارخانه در آن ارائه خواهد شد. برای انجام فکتوری ریست آیفون کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

  • وارد منوی Settings شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را لمس نمایید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.
  • انجام فکتوری ریست را در پنجره نمایان شده تایید کنید.

بدین ترتیب آیفون شما خاموش شده و پروسه فکتوری ریست آغاز می‌شود. انجام این پروسه ممکن است چند دقیقه طول بکشد، بنابراین منتظر باشید تا فکتوری ریست دستگاه انجام شود. پس از اینکه فکتوری ریست انجام شد، گوشی به طور خودکار روشن و راه‌اندازی می‌شود. می‌توانید آیفون را در همین حالت خاموش کرده و به خریدار واگذار کنید یا برای اطمینان مراحل اولیه راه اندازی آیفون را شخصا انجام دهید و سپس گوشی را در حالت روشن و فعال در اختیار خریدار قرار دهید.

 

قدم نهم: انتقال مالکیت قبل از فروش آیفون

در آخرین مرحله معامله باید انتقال مالکیت از صاحب قبلی گوشی به صاحب جدید آن انجام شود. انتقال مالکیت پروسه‌ای است که با هدف جلوگیری از قاچاق و به سرقت رفتن گوشی های موبایل و همچنین فروش گوشی های دزدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران راه‌اندازی شده است. اگر آیفون شما نسبتا جدید باشد و بعد از طرح رجیستری وارد کشور شده باشد، حتما باید انتقال مالکیت برای آن انجام شود اما اگر آیفون مورد نظر قدیمی است و قبل از برپایی طرح رجیستری وارد کشور شده باشد، حداقل فعلا نیازی به انتقال مالکیت ندارد و اگر هم نیازمند فعالسازی شود، آخرین خریدار دستگاه به عنوان مالک آن شناسایی خواهد شد. فرض را بر این قرار می‌دهیم که آیفون شما یک آیفون جدید است که بعد از راه‌اندازی طرح رجیستری توسط شما خریداری شده و با نام خودتان هم رجیستر شده باشد.

 

کارهایی که باید قبل از فروش آیفون انجام دهید

 

در اینگونه مواقع باید قبل از فروش آیفون حتما انتقال مالکیت انجام شود. بدین منظور کافیست وارد سامانه همتا شوید و با کد ملی و مشخصات خودتان پنل کاربری خود لاگین کنید. سپس آیفون خود را از لیست گوشی هایی که به عنوان مالک آن ها شناخته می‌شود انتخاب کرده و بر روی گزینه "انتقال مالکیت" کلیک کنید و سایر مراحل کار را انجام دهید. دقت داشته باشید که انتقال مالکیت آیفون به روش های دیگر از قبیل کد SSD هم امکانپذیر است. انجام این کار قبل از فروش آیفون و واگذاری دستگاه به خریدار الزامی خواهد بود، در غیر این صورت پس از مدت کوتاهی خریدار جدید با مشکل رو به رو می‌شود و قادر نخواهد بود که از سیم کارت خود در آیفون خریداری شده استفاده کند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به شرح کارهایی پرداختیم که باید قبل از فروش آیفون انجام شوند. انجام دقیق و درست این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است و کاربران حتما باید قبل از فروختن موبایل آیفون خود به این موارد دقت داشته باشند تا خریدار دچار مشکل نشود. امیدواریم از این مطلب آموزشی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: قبل از فروش آیفون , کارهای قبل از فروش آیفون , آیفون , اپل , دانستنی , خرید گوشی دست دوم اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از حالت هایی که با فعالسازی آن در سیستم عامل ویندوز می‌توانید هم نرم افزار ها و بخش های مختلفی که در سیستم اجرا شده‌اند را در همان وضعیت نگه دارید و هم از مصرف انرژی باتری لپ تاپ جلوگیری کنید، حالت هایبرنیت است. در این مقاله می‌خواهیم نحوه افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10 را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در سیستم عامل ویندوز چند گزینه مختلف در بخش پاور (Power) ارائه شده که شامل مواردی همچون Sleep، Hibernate، Shut Down و Restart می‌شوند. ماهیت دو گزینه Shut Down و Restart کاملا مشخص است و همه می‌دانیم که با انتخاب این دو گزینه به ترتیب دستور خاموش شدن کامپیوتر و ریستارت شدن آن صادر می‌شود. اما دو گزینه Sleep و Hibernate به چه منظور در سیستم عامل ویندوز ارائه شده‌اند؟ این دو گزینه حالتی را ایجاد می‌کنند که کامپیوتر در یک وضعیت نیمه فعال باقی می‌ماند. در این شرایط کامپیوتر یا لپ تاپ عملا خاموش است و اجزای سخت افزاری اصلی آن در استراحت به سر می‌برند اما با روشن کردن دوباره دستگاه، همان برنامه ها، تب ها و تسک هایی که در حین خاموش کردن آن اجرا شده بودند دوباره در دسترس کاربر قرار خواهند گرفت.

بنابراین می‌توان حالت های Sleep و Hibernate را به عنوان حالت های غیرفعالسازی موقت سیستم با حفظ تسک های اجرایی در نظر گرفت. اما این دو حالت از نظر فنی و دقیق تر چه تفاوت هایی نسبت به هم دارند؟ از سمت دیگر در برخی کامپیوتر و لپ تاپ ها و به ویژه لپ تاپ هایی که از ویندوز 10 هوم (Windows 10 Home) بهره‌مند هستند گزینه Hibernate در منوی Power وجود ندارد، سوال اینجاست که در این شرایط چطور قادر به افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10 خواهیم بود؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق در رابطه با ماهیت دو حالت Hibernate و Sleep صحبت کنیم و نحوه اضافه کردن گزینه Hibernate به منوی پاور ویندوز 10 را هم برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10

 

حالت Sleep Mode ویندوز

یکی از حالاتی که در منوی پاور ویندوز 10 ارائه شده و قابل انتخاب است، حالت Sleep خواهد بود. کلمه Sleep در زبان انگلیسی به معنای "خواب" است و در سیستم عامل ویندوز هم تقریبا وضعیت مشابه به یک خواب کوتاه مدت را ایجاد می‌کند. عملکرد این حالت شبیه به حالتی است که شما در حین پخش یک فیلم روی گزینه "توقف" یا همان "Pause" کلیک کنید، با این تفاوت که وقتی حالت Sleep کامپیوتر فعال شود وضعیت توقف برای تمام برنامه ها و تسک های آن اعمال می‌شود. در این حالت اطلاعات آنی برنامه ها به حافظه کامپیوتر منتقل خواهد شد و وضعیت ذخیره سازی انرژی در آن فعال می‌شود و صفحه کامپیوتر هم خاموش می‌گردد. در این شرایط سیستم از نظر فنی روشن و فعال است و همچنان مقداری از انرژی در حال مصرف خواهد بود. زمانی که شما دوباره سیستم را روشن می‌کنید، مصرف انرژی به حالت نرمال باز می‌گردد و عملکرد برنامه ها از حالت توقف خارج خواهد شد. حالت Sleep Mode در واقع از نظر عملکرد کاملا مشابه با حالت Standby عمل می‌کند. از این حالت بهتر است در شرایطی استفاده کنید که می‌خواهید برای یک بازه زمانی کوتاه از کامپیوتر و سیستم خود دور شوید و در این بازه مصرف انرژی آن را محدود نمایید. استفاده از این حالت در بازه های زمانی طولانی مدت چندان توصیه نمی‌شود.

 

حالت Hibernate ویندوز

اما حالت هایبرنیت حالتی است که از نظر فنی کمی متفاوت با حالت Sleep عمل می‌کند. زمانی که این حالت در کامپیوتر و ویندوز 10 فعال شود، اطلاعات فعلی دستگاه نظیر برنامه هایی که در آن اجرا شده‌اند و تسک های آن متوقف شده و به بخشی از حافظه منتقل می‌شوند و سپس این اطلاعات به صورت یک پکیج در بخشی از هارد دیسک ذخیره خواهند شد. بدین ترتیب هر زمان که کامپیوتر از حالت هایبرنیت خارج شود، سریعا اطلاعات مورد نیاز از هارد دیسک به مموری منتقل و دوباره اجرا می‌شوند. مزیت انجام این کار نسبت به روش قبل در آن است که وقتی اطلاعات به هارد سیستم منتقل شدند، دیگر انرژی برای نیمه فعال نگه داشتن مموری صرف نمی‌شود و به نوعی سیستم از نظر مصرف انرژی تقریبا به وضعیتی دست پیدا می‌کند که مشابه با حالت خاموش بودن است. از قابلیت Hibernate می‌توانید در بازه های زمانی طولانی تر برای غیر فعال نگه داشتن سیستم خود استفاده کنید. اما چگونه قادر به افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10 خواهیم بود؟

 

افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10

عموما در کامپیوترهای شخصی که از ویندوز 10 بهره می‌برند گزینه Hibernate به طور پیش فرض در منوی پاور ارائه می‌شود اما در لپ تاپ ها و تبلت های ویندوزی امکان دارد این گزینه در حالت پیش فرض در منوی پاور وجود نداشته باشد. این مسئله به ویژه زمانی که سیستم شما از ویندوز 10 هوم بهره‌مند باشد بیشتر احتمال وقوع دارد. در اینگونه مواقع باید نسبت به افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10 اقدام کنید. اما چطور می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ برای انجام این اقدام به شرح زیر عمل کنید:

 

افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10

 

ابتدا وارد بخش Control Panel شوید و سپس گزینه Power Options را انتخاب کنید. گزینه Choose what the power buttons do را انتخاب نمایید. به بخش پایین پنجره به وجود آمده بروید و تیک گزینه Hibernate را بزنید. حالا روی گزینه Save Changes کلیک کنید و یک مرتبه سیستم خود را ریستارت نمایید. مشاهده خواهید کرد که گزینه Hibernate به منوی پاور ویندوز اضافه شده و پروسه افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10 با موفقیت انجام شده است.

نکته: اگر در بخش Choose what the power buttons do گزینه های زیر صفحه به رنگ خاکستری بودند و امکان تغییر آن ها وجود نداشت، به بخش فوقانی همان پنجره مراجعه کنید و روی گزینه آبی رنگی که با عنوان Change settings that are currently unavailable مشخص شده کلیک نمایید. بدین ترتیب امکان بهینه سازی و تغییر در وضعیت گزینه های زیر صفحه به وجود می‌آید.

 

اگر گزینه Hibernate در بخش مذکور نبود چه کنیم؟

در برخی شرایط ممکن است گزینه Hibernate در صفحه Power Options ویندوز 10 وجود نداشته باشید. در اینگونه مواقع اگر به بخش Choose what the power buttons do مراجعه کنید حالتی مثل عکس زیر را مشاهده خواهید کرد که در آن اصلا گزینه Hibernate ارائه نشده و فقط گزینه های Turn on، Sleep و Lock ارائه می‌شوند. اما آیا این مسئله بدان معناست که کامپیوتر شما از قابلیت هایبرنیت پشتیبانی نمی‌کند؟

 

افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10

 

خوشبختانه اینطور نیست و شما می‌توانید گزینه Hibernate را به سیستم خود اضافه کنید. عموما این حالت نبود گزینه هایبرنیت در بخش مذکور در تبلتها و لپ تاپ هایی دیده می‌شود که از ویندوز 10 هوم بهره می‌برند. متاسفانه خیلی از منابع در اینترنت به اشتباه اشاره داشته‌اند که ویندوز 10 هوم از قابلیت هایبرنیت پشتیبانی نمی‌کند اما در اصل اینطور نیست! به منظور افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10 هوم یا هر نسخه دیگری از ویندوز که آپشن مذکور در حالت پیش فرض آن از منوی Power Options پنهان شده باید چند مرحله‌ای که در ادامه شرح می‌دهیم را به طور دقیق انجام دهید:

 

افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10

 

روی آیکون ذره‌بین گوشه سمت چپ و پایین صفحه ویندوز کلیک کنید و عبارت cmd را تایپ نمایید و روی گزینه Command Prompt راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید.

 

افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10

 

دستور powercfg /hibernate on را در پنجره مشکی رنگ ایجاد شده تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید. سپس دستور powercfg /h /type full را تایپ کنید و مجددا کلید اینتر را از روی صفحه کلید بفشارید.

 

افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10

 

حالا می‌توانید پنجره دستورات CMD را ببندید و یک مرتبه سیستم خود را ریستارت کنید. پس از ریستارت سیستم دوباره به بخش Choose what the power buttons do بروید. مشاهده خواهید کرد که مثل عکس فوق گزینه Hibernate در این قسمت نمایان و قابل انتخاب می‌شود. تیک این گزینه را بزنید و با انتخاب گزینه Save Changes تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید. بدین ترتیب افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10 با موفقیت به پایان رسیده است. از این پس با کلیک بر روی گزینه پاور ویندوز شاهد ارائه آپشن Hibernate هم خواهید بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه افزودن گزینه Hibernate به ویندوز 10 پرداختیم. این گزینه در برخی لپ تاپ ها و تبلت ها پنهان است و پیدا کردن آن برای کاربران مشکلاتی ایجاد می‌کند. با انجام مراحلی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم به راحتی قادر به اضافه کردن این گزینه به منوی پاور ویندوز خواهید بود. امیدواریم از این مطلب اختصاصی و آموزشی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: Hibernate در ویندوز 10 , Hibernate , ویندوز , ویندوز 10 , تبلت , لپتاپ , دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

همه گوشی ها به مرور زمان با افت سرعت عملکرد رو به رو می‌شوند و هر چقدر گوشی سخت افزار ضعیف تری داشته باشد، افت سرعت در آن زودتر و با شدت بیشتری نمایان خواهد شد. در این مقاله می‌خواهیم به موثرترین ترفند های اشاره کنیم که می‌توانند منجر به افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما شوند. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از شایع ترین مشکلاتی که کاربران گوشی های موبایل و به ویژه آن دسته از افرادی که از گوشی های اندرویدی رده پایین و میان رده استفاده می‌کنند با آن رو به رو هستند، مشکل کاهش سرعت عملکرد دستگاه است. کاهش سرعت عملکرد گوشی ها به مرور زمان اتفاق می‌افتد و جالب است بدانید که یک امر اجتناب ناپذیر خواهد بود. یعنی همه گوشی به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعاتی که در آن ها ذخیره می‌شود کند خواهند شد اما چرا کند شدن برخی گوشی ها خیلی زود اتفاق می‌افتد و کاملا قابل درک است اما کند شدن برخی دیگر از گوشی ها دیرتر رخ می‌دهد و قابل درک نیست؟ دلیل این مسئله با کیفیت و قدرت قطعات سخت افزاری ارتباط دارد که در موبایل ها بکار می‌رود! اما چطور قادر به افزایش سرعت گوشی اندرویدی خواهیم بود؟

اگر دقت داشته باشید عمدتا کاربران گوشی های اندرویدی میان رده و پایین رده از کند بودن عملکرد اسمارتفون خود گلایه می‌کنند و کمتر کاربری که از یک گوشی اندرویدی رده بالا یا آیفون جدید استفاده می‌کند از این موضوع گلایه‌ خواهند داشت. دلیل این مسئله روشن است! چون گوشی های میان رده و پایین رده سخت افزار ضعیف تری نسبت به گوشی های رده بالا دارند، بنابراین زودتر با افت سرعت عملکرد رو به رو می‌شوند و به نوعی منابع اصلی آن ها زودتر اشباع خواهد شد. با یک مثال ساده می‌توان این موضوع را به طور کامل برایتان قابل درک و روشن کرد. به عنوان مثال گوشی با حافظه داخلی 16 گیگابایتی را با یک گوشی مجهز به حافظه 256 گیگابایتی مقایسه کنید و فرض را بر این قرار دهید که اطلاعات یکسانی را در هر دو گوشی وارد نماییم.

در این شرایط طبیعتا گوشی مجهز به حافظه 16 گیگابایتی خیلی زودتر از گوشی با حافظه 256 گیگابایتی با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات مواجه می‌شود و تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی آن منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکردش خواهد شد و به نوعی کندی عملکرد را به همراه می‌آورد. حال تصور کنید علاوه بر حافظه داخلی سایر منابع و قطعات سخت افزاری آن موبایل از قبیل پردازنده، رم و غیره هم میان رده یا پایین رده باشند و کیفیت خیلی بالایی را ارائه نکنند. طبیعتا در این شرایط همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا گوشی ارزان قیمت تر با منابع محدودتر زودتر با مشکلاتی مثل کندی عملکرد رو به رو شود. اما چه راه حل هایی برای مقابله با این موضوع و افزایش سرعت گوشی اندرویدی وجود دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به موثرترین این راه حل ها اشاره داشته باشم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با آزاد کردن حافظه

پر شدن حافظه گوشی اصلی ترین و مهمترین عاملی است که منجر به کند شدن آن می‌شود، بنابراین هرچقدر حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه کمتر باشد، سرعت عملکرد گوشی بالاتر می‌رود. بنابراین برای اینکه از کند شدن گوشی خود جلوگیری کنید بهتر از اطلاعات اضافه ذخیره شده در آن را حذف نمایید. این اطلاعات می‌توانند شامل هر چیز و هر بخشی باشند. به عنوان مثال توصیه می‌کنیم در قدم نخست تمام اپلیکیشن ها و بازی هایی که به آن ها نیاز ندارید یا مدت طولانی است که از آن ها استفاده نمی‌کنید را از روی گوشی حذف کنید. برای انجام این کار کافیست به منوی Settings و سپس Apps یا Applications بروید و از لیست برنامه های نصب شده دستگاه آن موردی که می‌خواهید حذف شود را انتخاب و در نهایت گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

روش های دیگری هم برای آزاد کردن حافظه و افزایش سرعت گوشی اندرویدی وجود دارد. به عنوان مثال پاک کردن حافظه کش اپلیکیشن ها یکی از این روش هاست. با مراجعه به بخش Settings و سپس Storage و بخش Cache می‌توانید حافظه کش گوشی خود را به طور کامل حذف کنید. برای حذف کش اپلیکیشن های خاص هم می‌تواند به همان منوی Apps با Applications بروید و پس از انتخاب برنامه مورد نظرتان گزینه Clear Cache را لمس نمایید. کش اپلیکیشن هایی مثل تلگرام به مرور زمان می‌توانند بخش عظیمی از حافظه گوشی شما را اشغال کنند. برای آشنایی بیشتر با حافظه کش گوشی های موبایل توصیه داریم به مطالعه مقاله "حافظه کش گوشی (Cache) چیست و چگونه آن را پاک کنیم؟" بپردازید.

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

پاک کردن فیلم ها و عکس هایی که با دوربین گوشی ضبط کرده‌اید هم می‌تواند یکی دیگر از موثرترین روش های آزاد کردن حافظه و افزایش سرعت گوشی باشد. بدین منظور حتما نباید عکس و فیلم های گوشی را پاک کنید بلکه می‌توانید آن ها را به یک کامپیوتر، فلش مموری یا هارد اکسترنال منتقل کنید یا حتی با استفاده از سرویس گوگل فوتوز (Google Photos) عکس های مورد نظرتان را در حساب گوگل خود آپلود نمایید و سپس آن ها را از حافظه گوشی حذف کنید. در این شرایط هر زمان که تمایل داشته باشید دوباره از طریق اپلیکیشن گوگل فوتوز قادر به دانلود عکس هایتان و مشاهده آن ها خواهید بود. بنابراین در قدم اول سعی کنید تا حد امکان حافظه گوشی را حالی نگه دارید و هر اطلاعات اضافه‌ای که در آن ذخیره شده را حذف کنید. بدین ترتیب کمک قابل ملاحظه‌ای به افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود می‌کنید.

 

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با حذف یا کاهش تعداد ویجت ها

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

ویجت ها منجر می‌شوند که صفحات یا اصطلاحا اسکرین های گوشی شما خاص به نظر آیند و ظاهری زیباتر داشته باشند. علاوه بر این با استفاده از برخی ویجت ها می‌تواند بدون نیاز به اجرای کامل یک برنامه به اطلاعات خاص مورد نیاز دسترسی پیدا کرد. به عنوان مثال اگر ویجت اپلیکیشن تقویم فارسی را روی صفحه موبایل خود اضافه کنید، به راحتی می‌توانید اطلاعاتی مثل تاریخ شمسی و جزئیات آن را با روشن کردن صفحه موبایل ببینید و دیگر نیازی به اجرای کامل اپلیکیشن تقویم فارسی نخواهید داشت. اما هر ویجتی که روی صفحه گوشی شما فعال است، بخشی از منابع دستگاه را اشغال می‌کند و اگر تعداد ویجت های روی اسکرین های دستگاه زیاد باشد، این امر می‌تواند منجر به کند شدن عملکرد اسمارتفون شود. بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان تعداد ویجت های روی صفحه موبایل خود را به حداقل برسانید یا کلا تمام این ویجت ها را حذف کنید. انجام این کار کمک قابل ملاحظه‌ای به افزایش سرعت عمل گوشی می‌کند.

 

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با غیر فعال کردن انیمیشن ها

 

شاید به این موضوع دقت نکرده باشید اما رابط کاربری و بستر نرم افزاری همه گوشی های اندرویدی به گونه‌ای طراحی شده که انیمیشن های خاصی حتی برای انجام ساده ترین اقدامات هم نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال همین حالا صفحه گوشی اندرویدی خودتان را باز کنید و آیکون با نماد چرخ دنده که مربوط به بخش تنظیمات می‌شود را لمس نمایید و به نحوه اجرا شدن منوی تنظیمات دقت کنید یا به هوم اسکرین بروید و انگشت خود را به سمت راست و چپ بکشید و به نحوه انتقال از یک صفحه به صفحه دیگر دقت کنید. در هر یک از این بخش ها انیمیشن خاصی تعبیه شده و این انیمیشن ها می‌توانند منجر به کند شدن دستگاه شوند. طبیعتا هرچقدر مقدار و شدت این انیمیشن ها بیشتر باشد، منابع بیشتری از گوشی مصرف شده و فشار بیشتری به آن وارد می‌شود و در نتیجه احتمال عملکرد کندتر دستگاه افزایش می‌یابد.

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

بنابراین با غیر فعال کردن انیمیشن های مذکور هم می‌توان به افزایش سرعت گوشی اندرویدی کمک کرد. اما چطور انیمیشن های مذکور را غیر فعال کنیم؟ اگر از لانچر های اندرویدی استفاده می‌کنید، با توجه به لانچری که در حال بکارگیری آن هستید، نحوه غیرفعالسازی انیمیشن ها متفاوت خواهد بود. اگر گوشی شما با مشکل کندی عملکرد رو به رو است توصیه می‌کنیم از لانچر های اندرویدی استفاده نکنید. برای غیر فعالسازی انیمیشن ها در سیستم عامل اندروید خود گوشی باید منوی Developer Options را فعال کنید. اگر این گزینه در منوی تنظیمات گوشی شما فعال نیست به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه About Phone را انتخاب کنید.
  • گزینه Software Information و سپس More را انتخاب کنید.
  • هفت مرتبه روی گزینه Build Number ضربه لمسی بزنید تا پیغامی روی صفحه گوشی نمایان شود.

حالا به منوی اصلی تنظیمات بازگردید و به سمت پایین حرکت کنید. مشاهده خواهید کرد که گزینه Developer Options نمایان می‌شود. این گزینه را انتخاب کنید و در لیست آپشن هایی که در آن وجود دارد، گزینه Animations را انتخاب کنید و آن را د وضعیت غیر فعال قرار دهید. بدین ترتیب تمام انیمیشن های بستر نرم افزاری گوشی شما غیر فعال می‌شود و این امر منجر به افزایش سرعت گوشی اندرویدی خواهد شد.

 

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با آزاد کردن رم

یکی از اصلی ترین عواملی که منجر به کند شدن گوشی های اندرویدی می‌شود مربوط به تحت فشار قرار گرفتن رم آن ها خواهد بود. در صورتی که رم یک گوشی تحت فشار قرار گیرد و ظرفیت آن فول شود، آنالیز داده ها و مدیریت تسک ها در آن با سرعت کمی قابل انجام خواهد شد و این امر منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه می‌شود. بنابراین با آزاد کردن فضای رم می‌توان به افزایش سرعت گوشی اندرویدی کمک کرد. برای آزاد کردن فضای رم می‌توانید از چندین روش مختلف استفاده کنید که یکی از شایع ترین این روش ها مربوط به پاک کردن برنامه ها از لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) می‌شود. بدین منظور کافیست با لمس دکمه مربوط به بخش Recent Apps وارد این قسمت شوید و گزینه پاک سازی تمام اپلیکیشن ها را انتخاب کنید.

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

فعالیت اپلیکیشن ها و سرویس ها مختلف در پس زمینه گوشی هم می‌تواند منجر به اشغال شدن فضای رم و کندی عملکرد دستگاه شود. بنابراین تا حد امکان از فعال بودن سرویس ها و اپلیکیشن ها در پس زمینه موبایل ممانعت به عمل آورید. به عنوان مثال اگر به سرویس موقعیت مکانی (Location Services) نیازی ندارید، آن را غیر فعال کنید یا اجازه ندهید اپلیکیشن های غیر ضروری مثل اپلیکیشن ادیت عکس یا بازی ها در پس زمینه گوشی فعال بمانند و امکان رد و بدل اطلاعات از طریق اینترنت را داشته باشند. توجه به این موضوع و خالی نگه داشتن رم گوشی یکی از موثرتری روش هایی است که می‌توان از آن برای مقابله با کندی اسمارتفون های اندرویدی استفاده کرد.

 

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با ریستارت کردن

زمانی که گوشی خود را ریستارت می‌کنید یک شروع دوباره و اصطلاحا رفرش شده در موبایلتان انجام می‌شود و این موضوع در خیلی از مواقع منجر به از بین رفتن موقت لگ و تاخیر های دستگاه خواهد شد. بنابراین می‌توانید در بازه های زمانی خاص از ریستارت کردن موبایل هم به عنوان یکی دیگر از روش های موثر برای مقابله با کندی عملکرد موبایل استفاده نمایید. البته ریستارت گوشی هیچوقت نمی‌تواند یک راه حل دائمی برای مقابله با مشکل کندی عملکرد موبایل باشد و عموما ریستارت کردن فقط برای مدت کوتاهی سرعت عملکرد موبایل را به حالت مناسب باز می‌گرداند و سپس دوباره همه چیز به حالت اول برگشت پیدا خواهد کرد و مشکل کندی عملکرد گوشی نمایان می‌شود. پس اگر به دنبال راه حلی هستید که موقتا شما را از شر کندی عملکرد گوشی خلاص کند، آن را ریستارت کنید.

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با آپدیت سیستم عامل

آپدیت هایی که برای گوشی های موبایل منتشر می‌شوند عموما شامل تغییراتی هستند که بخشی از آن ها به عملکرد سریع تر و بهینه تر موبایل کمک می‌کند. بنابراین توصیه داریم برای مقابله با لگ و تاخیرهایی که به مرور زمان در گوشی نمایان می‌شوند، حتما سیستم عامل دستگاه را همیشه به روز نمایید. البته اگر از گوشی های میان رده و پایین رده استفاده می‌کنید، احتمال اینکه آپدیت رسمی برای آن ها منتشر شود ناچیز خواهد بود چون عموما شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی نهایتا یک آپدیت اصلی را برای این دسته از گوشی ها منتشر می‌کنند و پشتیبانی نرم افزاری زیادی از آن ها به عمل نمی‌آورند.

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

آپدیت اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه هم می‌تواند به افزایش سرعت گوشی اندرویدی کمک کنند. عموما در آپدیت هایی که برای اپلیکیشن ها منتشر می‌شود سعی خواهد شد که عملکرد اپلیکیشن بهینه تر شود که این موضوع منجر به مصرف بخش کمتری از منابع دستگاه و در نتیجه افزایش سرعت عملکرد آن می‌شود. بنابراین برای دستیابی به بهترین نتیجه و افزایش سرعت گوشی اندرویدی سعی کنید سیستم عامل موبایل خود و اپلیکیشن هایی که در آن نصب هستند را به روز نمایید.

 

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با فکتوری ریست

فکتوری ریست (Factory Reset) پروسه‌ای است که در آن تمام اطلاعات گوشی حذف و وضعیت آن به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شود. انجام فکتوری ریست می‌تواند به عنوان یکی از موثرترین روش های مقابله با کند شدن گوشی های اندرویدی مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که یک گوشی بنا به هر دلیل کند شده و سرعت عمل آن آزاردهنده است، فکتوری ریست می‌تواند حداقل برای مدت زمان چند هفته یا ماه به رفع مشکل کمک کند. برای انجام فکتوری ریست در گوشی های اندرویدی کافیست به منوی تنظیمات (Settings) مراجعه کنید و گزینه Backup & Reset را انتخاب کرده و در نهایت گزینه Factory Reset را لمس و انجام عملیات مربوط به آن را تایید نمایید. بدین ترتیب چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا گوشی شما فکتوری ریست شده و دوباره راه اندازی گردد. به محض راه اندازی مجدد دستگاه متوجه افزایش سرعت آن خواهید شد اما متاسفانه اطلاعات شما به طور کامل بعد از فکتوری ریست از حافظه گوشی حذف می‌شوند.

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

افزایش سرعت گوشی اندرویدی با روت و نصب کاستوم رام

یکی از ویژگی های خاص سیستم عامل اندروید مربوط به متن باز بودن آن می‌شود که به موجب آن می‌توان این سیستم عامل را دست‌کاری کرد و نسخه های غیر رسمی آن را با نام کاستوم رام (Custom ROM) برای گوشی های مختلف منتشر ساخت. کاستوم رام ها عموما نسبت به رام های آفیشال یا رسمی (Official ROM) سبک تر هستند و نصب آن ها در گوشی های رده پایین و میان رده سبب می‌شود که بازده و سرعت عمل دستگاه افزایش یابد. البته برای اینکه بتوانید یک کاستوم رام را در گوشی اندرویدی خود نصب کنید لازم است مراحل خاصی طی شوند و گوشی شما روت شده باشد. نصب کاستوم رام کار خیلی سختی نیست اما اگر برای اولین بار است که قصد انجام این کار را دارید، بهتر است از کمک یک کارشناس یا یک فردی که در این حوزه اطلاعات دارد استفاده نمایید. با نصب کاستوم رام های سبک و اختصاصی می‌توانید به شکل قابل ملاحظه‌ای شاهد افزایش سرعت گوشی اندرویدی باشید. بنابراین این روش را هم به عنوان یکی دیگر از روش های موثر در افزایش سرعت عملکرد اسمارتفون های اندرویدی به خاطر بسپارید.

 

 افزایش سرعت گوشی اندرویدی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی موثرترین و بهترین روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی پرداختیم. با استفاده از روش هایی که در این مطلب به آن ها پرداختیم می‌توانید سرعت عملکرد گوشی اندرویدی خودتان را تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید و با کندی عملکرد دستگاه مقابله نمایید. اگر روش هایی که شرح دادیم برایتان جالب به نظر نمی‌رسند یا بازده مناسب را ندارند، بهتر است به فکر خرید یک گوشی جدید باشید. مطمئنا با تعویض گوشی و خرید یک اسمارتفون جدیدتر و قدرتمندتر تمام مشکلات شما برطرف می‌شود. سعی کنید اسمارتفونی با قدرت مناسب تهیه کنید تا حداقل چند سال بدون مشکل برایتان کار کند و خیلی زود با مشکلات مشابهی همچون کندی عملکرد رو به رو نشود. امیدواریم از این مقاله آموزشی اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: افزایش سرعت گوشی اندرویدی , سرعت گوشی , افزایش سرعت , ترفند افزایش سرعت گوشی , دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) به تازگی معرفی شده و به زودی شاهد عرضه این محصول در بازارهای جهانی و بازار کشورمان خواهیم بود. اما این گوشی در مقایسه با نسل قبل یعنی گلکسی نوت 9 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 9) ارزش خرید دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ به تازگی و در ماه آگوست (August) سال 2019 از نسل جدید سری فبلت های گلکسی نوت خود با نام اختصاصی Galaxy Note 10 رونمایی کرد. این فبلت در چهار نسخه مختلف عرضه شده که به ترتیب گلکسی نوت 10، نوت 10+، نوت 10 5 جی و نوت 10+ 5 جی نام دارند. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ را بشناسید!" مقایسه مختصری مابین نسخه های معمولی و پلاس فبلت نوت 10 داشتیم، اما حالا می‌خواهیم به مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ بپردازیم. گلکسی Note 10 از نظر قیمت حدود 300 یورو از نسل قبلی یعنی Galaxy Note 9 گران‌تر است و مطمئنا در بازار کشورمان هم با اختلاف قیمت چند میلیون تومانی نسبت به Note 9 روانه بازار می‌شود. اما تفاوت مابین این دو در کجاست و آیا خرید نوت 10 انتخاب بهتری نسبت به نوت 9 خواهد بود؟ در ادامه این مطلب به مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ می‌پردازیم و به طور مختصر ویژگی های آن ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ: طراحی و ظاهر

از نظر سبک طراحی و ظاهر تفاوت هایی مابین دو گوشی Note 10 و Note 9 وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. از نظر اندازه و ابعاد بدنه فبلت نوت 9 از نوت 10 بزرگ تر است. ابعاد بدنه Note 9 معادل 161.9 در 76.4 در 8.8 میلیمتر در نظر گرفته شده و بدنه فبلت نوت 10 ابعاد 151 در 71.8 در 7.9 میلیمتر را ارائه می‌کند. گلکسی نوت 10 از نظر وزنی هم چیزی در حدود 33 گرم نسبت به گلکسی نوت 9 سبک تر خواهد بود. فریم اصلی هر دو گوشیآلومینیومی است و قابل پشت و پنل جلوی آن ها با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. هر دو محصول از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کنند، قابلیت اتصال همزمان دو سیم را دارند و از قلم استایلوس اختصاصی با لقب S Pen بهره می‌برند که البته نسخه مربوط به فبلت نوت 10 این قلم به مراتب فناوری های جدیدتری نسبت به قلم S Pen نوت 9 دارد اما تفاوت مابین آن ها به قدری نیست که یک عامل تعیین کننده برای خرید باشد. سبک طراحی پنل جلو و قاب پشت دو گوشی هم متفاوت است.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ

 

حاشیه های صفحه نمایش Note 10 کاملا از بین رفته‌اند و لنز دوربین سلفی آن در داخل صفحه نمایش و بخش فوقانی آن نصب شده اما فبلت Note 9 دو حاشیه باریک در لبه های فوقانی و زیرین خود دارد. محل و نحوه نصب لنز های دوربین اصلی آن ها هم نسبت به هم متفاوت است و سه لنز دوربین اصلی Galaxy Note 10 در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب هستند اما در نوت 9 دو لنز دوربین اصلی دستگاه در بخش میانی و بالای قاب پشت آن نصب شده‌اند. آخرین تفاوت مهم مرتبط با سبک طراحی دو محصول مذکور هم مربوط به اسکنر انگشت آن ها می‌شود. اسکنر انگشت نوت 9 در قاب پشت گوشی و زیر لنز های دوربین اصلی آن نصب شده و اسکنر انگشت نوت 10 زیر نمایشگر آن و به صورت تلفیق شده با ال سی دی نصب شده است. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی در این بخش از مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ می‌توان اینطور گفت که از نظر سبک طراحی و ظاهر برتری تقریبا از آن Galaxy Note 10 خواهد بود.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ: صفحه نمایش

اما یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ به آن توجه شود مربوط به صفحه نمایش خواهد بود. پنل نمایشگر نوت 9 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده اما پنل نمایشگر نوت 10 از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است و تکنولوژی جدیدتری را ارائه می‌کند. از نظر اندازه، صفحه نمایش Note 10 حدود 0.1 اینچ از نمایشگر Note 9 کوچک تر است اما این مقدار اصلا به چشم نمی‌آید و در عمل قابل درک نیست. از آنجایی که حاشیه های صفحه نمایش نوت 10 باریک تر از نوت 9 هستند، بنابراین نسبت تصویر به بدنه بالاتری هم توسط آن ارائه می‌شود. نسبت تصویر به بدنه این گوشی حدود 90.9 درصد است اما این مقدار در فبلت Note 9 به چیزی در حدود 83.4 درصد می‌رسد.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ

 

یکی از موضوعات مهمی که در مورد نمایشگر دو گوشی مذکور جای بحث دارد مربوط به وضوح تصویر یا همان رزولوشن می‌شود. طبیعتا انتظار می‌رود رزولوشن صفحه نمایش نوت 10 از نوت 9 بیشتر باشد اما متاسفانه اینطور نیست! رزولوشن صفحه نمایش Galaxy Note 10 معادل 2280 در 1080 پیکسل یا همان فول اچ دی پلاس در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکمی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود. این موضوع در حالیست که نمایشگر فبلت Note 10 رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه کرده و تراکم آن به چیزی در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین در مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی، برتری مطلق از آن فبلت نوت 9 است. ضمنا صفحه نمایش هر دو گوشی از قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" یا همان "Always on Display" پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی

نسخه جهانی گلکسی نوت 10 سامسونگ که در بازار کشورمان هم عرضه خواهد شد از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. دو هسته پردازشگر این تراشه از نوع Mongoose M4 بوده و فرکانس 2.7.3 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A75 بوده و فرکانس 2.4 گیگاهرتزی دارند. چهار هسته آخر این تراشه هم از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی را ارائه می‌نمایند. اما در سمت مقابل تراشه‌ای که در قلب نوت 9 بکار رفته تراشه اگزینوس 9810 است که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که چهار هسته آن از نوع Mongoose M3 با فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A55 بوده و فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ

 

گلکسی نوت 9 سامسونگ از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی است و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی عرضه شده که هر دوی آن ها از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند. اما در سمت مقابل فبلت Note 10 از رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی بهره می‌برد و شامل نسخه دیگری نمی‌شود. ضمن اینکه این گوشی برخلاف نوت 9 از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) هم پشتیبانی نمی‌کند! بدون تردید بر روی کاغذ قدرت و بازده فبلت نوت 10 از نوت 9 بیشتر خواهد بود اما واقعیت این است که این دو محصول از نظر عملی خیلی با هم تفاوتی ندارند و هر دوی آن ها به راحتی از پس انجام سنگین ترین تسک ها بر می‌آیند. با این وجود و با تمام این تفاسیر باید برتری این بخش از مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ را به فبلت Galaxy Note 10 نسبت داد.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ: دوربین

دوربین اصلی سامسونگ گلکسی Note 9 از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و تله‌فتو (Telephoto) هستند. دوربین اصلی این گوشی از قابلیت هایی مثل تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری پرتره، HDR، ضبط ویدئوهای 4K با فریم ریت 30 و 66 فریم در هر ثانیه و قابلیت Gyro-EIS پشتیبانی می‌کند. اما در سمت مقابل دوربین اصلی فبلت Galaxy Note 10 از سه لنز مختلف 12، 12 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که سه لنز آن به ترتیب از نوع واید، تله‌فتو و اولتراواید (Ultrawide) هستند. تمام قابلیت هایی که برای دوربین نوت 9 نام بردیم توسط دوربین اصلی گلکسی Note 10 هم پشتیبانی می‌شوند. کیفیت عملکرد دوربین هر دو گوشی مطلوب است و با هر دوی آن ها می‌توان عکس های عالی ضبط کرد اما نوت 10 به لطف بهره‌مندی از لنز اولتراواید امکان ضبط عکس های با زاویه دید بیشتر و جالب را فراهم می‌آورد. ضمن اینکه در مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ مشخص شد در برخی مواقع دوربین Note 10 به مقدار ناچیزی از دوربین Note 9 بهتر عمل می‌کند.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ

 

در سمت دیگر دوربین سلفی سامسونگ گلکسی نوت 10 از یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل شده که آن هم از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل پشتیبانی به عمل می‌آورد. اما در سمت مقابل دوربین سلفی نوت 9 از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند اما در مقایسه آن ها مشخص شد که دوربین سلفی Note 10 جزئیات را نسبت به دوربین سلفی نوت 9 به ثبت می‌رساند. بنابراین اگرچه تفاوت مابین کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی دو فبلت Note 10 و Note 9 خیلی زیاد نیست اما با این حال برتری این بخش از مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ از آن فبلت نوت 10 خواهد بود.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ: سیستم عامل و رابط کاربری

با توجه به اینکه گوشی سامسونگ گلکسی Note 10 تقریبا یک سال بعد از Note 9 عرضه شده بنابراین جای تعجبی ندارد که از نظر سیستم عامل و بستر نرم افزاری هم نسبت به فبلت نوت 9 به روزتر باشد. گلکسی نوت 9 به طور پیش فرض از اندروید 8.0 اوریو بهره‌مند است، اما آپدیت اندروید 9 پای برای آن منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود نصب خواهد بود. رابط کاربری دستگاه هم رابط One UI است. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 10 به طور پیش فرض از اندروید 9 پای بهره می‌برد و رابط One UI هم روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. هر دو فبلت از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) پشتیبانی می‌کنند و از بستر نرم افزاری بسیار روان و با کیفیت بهره می‌برند. بنابراین از نظر سیستم عامل و بستر نرم افزاری تفاوتی مابین دو گوشی سامسونگ Galaxy Note 9 و Galaxy Note 10 وجود ندارد و هر دوی آن ها کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کنند، اما طبیعتا سیستم عامل پیش فرض نوت 10 از نوت 9 به روزتر است.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ: باتری و شارژدهی

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گلکسی Note 9 در نظر گرفته شده بود یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و از نوع لیتیوم یونی است که از قابلیت شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین فبلت نوت 9 از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورد اما در سمت مقابل فبلت نوت 10 از یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی و نوع لیتیوم یونی بهره‌مند شده که از قابلیت شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند! همچنین پورت USB آن از نوع USB Power Delivery 3 است که منجر می‌شود انتقال انرژی با سرعت بالاتری انجام گیرد. گلکسی Note 10 هم مثل نوت 9 از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی به عمل می‌آورد با این تفاوت که این شارژ بیسیم پشتیبانی شده توسط این فبلت از نوع 12 واتی (سریع تر از نوت 9) است. ضمن اینکه فبلت Galaxy Note 10 از قابلیت انتقال بیسیم شارژ 9 واتی هم پشتیبانی می‌کند و در مواقع خاص می‌تواند نقش یک پاوربانک را ایفاء نماید.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ

 

بنابراین کاملا مشخص است که تکنولوژی های جدیدتر در ساختار باتری Galaxy Note 10 بکار رفته‌اند. اگرچه ظرفیت باتری نوت 10 چیزی در حدود 500 میلی آمپر ساعت از ظریفت باتری نوت 9 بیشتر است اما بهینه‌تر بودن تراشه این گوشی و همچنین پشتیبانی آن از شارژ سریع تر می‌توانند مشکل مذکور را قابل چشم‌پوشی کنند. بنابراین به عقیده ما در مجموع از نظر شارژدهی و باتری برتری این بخش مقایسه نوت 10 و نوت 9 به فبلت سامسونگ Galaxy Note 10 اختصاص داده می‌شود.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9: قیمت و ارزش خرید

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در انتخاب و خرید یک گوشی به آن توجه شود مسئله قیمت و ارزش خرید است. فبلت نوت 9 با قیمت 650 یورو روانه بازار شد و هم اکنون نسخه پایه این فبلت در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 8 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما قیمت گلکسی نوت 9 معادل 950 یورو در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌کنیم که این گوشی با قیمتی در حدود 11.5 میلیون تومان روانه بازار کشورمان شود. البته هنوز به طور دقیق در مورد قیمت این گوشی در بازار کشور اطلاعاتی به دست نیامده و قیمتی که ما عنوان کردیم فقط یک قیمت تخمین زده شده است. اما چیزی که روشن است این موضوع خواهد بود که در هر صورت گلکسی نوت 10 به مراتب از Galaxy Note 9 گران قیمت تر است.

اما آیا مزیت ها و نقاط قوت این گوشی به قدری هستند که ارزش خرید آن را بیشتر از فبلت نوت 9 کنند؟ به عقیده ما اینطور نیست و فبلت نوت 9 هنوز می‌تواند گزینه خرید عالی باشد و با توجه به قیمت مناسبش از نوت 10 هم گزینه خرید بهتری است. بنابراین اگر به قیمت اهمیت زیادی می‌دهید، خرید Galaxy Note 9 انتخاب بهتری برای شماست اما اگر مسئله قیمت و هزینه خیلی برایتان مهم و حائز اهمیت نیست و بیشتر به دنبال خرید یک گوشی جدیدتر هستید، گلکسی Note 10 گزینه بهتری خواهد بود.

 

مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ پرداختیم. گلکسی Note 10 اگرچه نسبت به Note 9 جدیدتر است و سبک طراحی مدرن تری را هم ارائه می‌کند اما از نظر رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش نسبت به این گوشی وضعیت ضعیف‌تری دارد و از نظر قیمت هم به مراتب نسبت به آن گران‌تر است. به عقیده ما با توجه به تفاوت های مابین این دو محصول، نمی‌توان مطلقا مدعی شد که خرید فیلت گلکسی نوت 10 گزینه و انتخاب بهتری نسبت به گلکسی نوت 9 است. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه خواهد بود و شما طرفدار کدامیک از دو محصول نام برده شده هستید؟



:: برچسب‌ها: مقایسه نوت 10 و نوت 9 سامسونگ , مقایسه نوت 10 , samsung , سامسونگ , نوت 10 , نوت 9 , سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مادربرد های سری Prime 200 شرکت Asus با تکنولوژی کارآمد و محبوب 5X Protection III توسعه یافته اند، از بهترین اجزا و قطعات ساخته شده اند، طراحی زیبایی دارند و از استاندارد های سخت گیرانه ای گذشته اند تا کیفیت و دوام بلند مدت مادربرد را تضمین کنند.

سری Prime این شرکت، انقلاب بعدی مادربرد های Asus به حساب می آید که قدمتش از 1989 می باشد. تیم مهندسین با تجربه و خبره ایسوس با ساخت این مادربرد ها می خواهند کاربران را قادر سازند تا از مزایای شخصی سازی آن بهره ببرند. در این بین دو مادربرد Asus PRIME B250M-A و PRIME B250M-C از این سری آمده اند تا نیاز کاربران معمولی به یک مادربرد استاندارد و کارآمد را رفع کنند. اگر قصد خرید مادربرد PRIME B250M-C ایسوس و یامادربرد PRIME B250M-A ایسوس را دارید، با نقد و بررسی تخصصی این دو مادربرد با ما در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید

 

Asus PRIME B250M-A

 

ایسوس یکی از بزرگترین و مهمترین سازنده های مادربرد در جهان است که با رویه منحصر به فرد Design Thinking از استاندارد های صنعت پیروی می کند و از اجزای با کیفیتی پشتیبانی می کند تا نهایت محافظت را از قطعات جانبی به عمل آورد. این شرکت ادعا دارد که مادربرد هایش می تواند با بیش از 1000 قطعه و دستگاه سازگاری داشته باشد و هر مدل آن بیش از 8000 ساعت کار مفید کند. ایسوس خیالتان را راحت می کند که مادربردی که خریداری کرده اید برای هر محیط یا برنامه ای مناسب است.

 

Asus PRIME B250M-C

 

خرید مادربرد های ایسوس پرایم بی 250 ام - ای و ایسوس پرایم بی 250 ام - سی برای کاربرانی که می خواهند یک دسکتاپ استاندارد برای استفاده روزمره داشته باشند، یک انتخاب عالی است. تفاوت این دو مدل مادربرد تنها در تعداد پورت های داخلی و خارجی آن هاست، چرا که هر دو مبتنی بر پورت LGA 1151 و چیپست B250 اینتل هستند. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از این دو مادربرد می پردازیم.

 

محتویات درون جعبه

شباهت دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C از محتویات درون جعبه آن ها نیز پیداست. تنها تفاوت اقلام درون جعبه وجود یک کیت پیچ اضافه M.2 برای PRIME B250M-A است. به غیر از این محتویات درون جعبه هر دو مادربرد یکسان و به قرار زیر است.

 

  • دفترچه راهنما
  • محافظ پنل خروجی یا I/O
  • دو کابل SATA با سرعت 6Gb/s
  • پیچ های حافظه M.2 (برای مدل A دو کیت و برای مدل C یک کیت)
  • دی وی دی درایو ها و پشتیبانی نرم افزاری

 

طراحی و پورت های درونی

دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس به طور تقریبی طراحی یکسانی دارند ولی در پورت های درونی و برخی از ویژگی های تفاوت هایی جزئی دارند، بنابراین در ادامه هر یک از آن ها را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 

طراحی و پورت های درونی مادربرد Asus PRIME B250M-A

نکته ای که قبل از خرید مادربرد ایسوس PRIME B250M-A باید به آن توجه کنید، پورت های درونی و سازگاری با اجزایی است که می خواهید به آن نصب کنید.

این مادربرد از پردازنده های نسل ششم و هفتم Corei7/Core i5/Core i3/Pentium/Celeron پشتیبانی می کند و از سوکت LGA 1151 هم استفاده می کند.

 

PRIME B250M-A

 

سمت راست مادربرد می توان چهار اسلات رم را دید که از نوع DDR4 2400 مگاهرتزی هستند و از XMP هم پشتیبانی می کنند. به علت محدودیت های چیپست اینتل، فرکانس 2400 مگاهرتزی این نوع رم ها تنها توسط نسل 7 از پردازنده های این شرکت ساپورت می شود و رم هایی با فرکانس بالاتر حداکثر می توانند با فرکانس 2400 کار کنند. اگر از پردازنده نسل ششمی هم استفاده می کنید باید بدانید که حداکثر فرکانس رم 2133 مگاهرتز است و استفاده از رم هایی با فرکانس بیشتر کاری بیهوده است چرا که حداکثر فرکانس آن 2133 مگاهرتز خواهد بود.

این اسلات ها از نوع Dual Channel هستند و حداکثر می توانند 64 گیگابایت حافظه RAM را پشتیبانی کنند، این یعنی می توان در هر اسلات یک رم 16 گیگابایتی تعبیه کرد.

تقریبا وسط مادربرد ایسوس PRIME B250M-A، محل قرارگیری پردازنده را مشاهده می کنید که فقط از پردازنده های نسل ششم و هفتم شرکت اینتل پشتیبانی می کنند. نوع سوکت این پردازنده باید LGA 1151 باشد و از تکنولوژی Turbo Boos 2.0 هم پشتیبانی می کند. البته لازم به ذکر است که پشتیبانی از این نوع تکنولوژی به نوع CPU شما بستگی دارد. برای مشاهده لیست کامل پردازنده‌ها می‌توانید به سایت ایسوس مراجعه کنید.

 

PRIME B250M-A از کنار

 

برای نصب کارت گرافیک خارجی هم یک اسلات PCIe 3.0/2.0 x16 و دو اسلات PCIe 3.0/2.0 x1 هم تعبیه شده تا در صورت لزوم از پردازنده های گرافیکی جداگانه هم بهره ببرید.

اسلات های SATA هم مثل سایر مادربرد های این رده، شش عدد است که سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه ای دارند. پورت M.2 برای نصب هارد درایو اما دو عدد است. پورت M.2 اول از نوع M.2 Socket 3 با M Key است که از حافظه های 2242/2260/2280 پشتیبانی می کند و در حالت های SATA و PCIE x4 است. پورت M.2 دوم هم از نوع Socket 3 با M Key است و از حافظه های 2242/2260/2280 پشتیبانی می کند و در حالت PCIE x4 است. این پورت از تکنولوژی Optane اینتل هم پشتیبانی می کند. این تکنولوژی تنها هنگام استفاده از پردازنده های نسل هفتم اینتل پشتیبانی می شود و قبل از آن باید درایور ها و BIOS را به آخرین نسخه به روز رسانی کرد.

 

طراحی و پورت های درونی مادربرد Asus PRIME B250M-C

درست مثل نسخه مادربرد PRIME B250M-A، مادربرد PRIME B250M-C هم از چهار اسلات رم DDR4 با حداکثر فراکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی میکند و شرایط استفاده از فرکانس های آن نیز همانند نسخه A است. محل قرارگیری پردازنده هم مثل برادر این مادربرد، در وسط آن است. سوکت پشتیبان شده آن LGA 1151 است و از پردازنده های نسل ششم و هفتم اینتل و مبتنی بر چیپست B250 پشتیبانی می کند.

 

PRIME B250M-C از بالا

 

پردازنده های ساپورت شده توسط این مادربرد Core i7/Core i5/Core i3/Pentium/Celeron هستند که با فرآیند 14 نانومتری توسعه یافته اند. مادربرد PRIME B250M-C از تکنولوژی Turbo Boost 2.0 اینتل هم پشتیبانی می کند.  برای مشاهده لیست کامل پردازنده‌ها می‌توانید به سایت ایسوس مراجعه کنید.

اسلات های اضافی برای نصب کارت گرافیک هم به این قرار هستند. یک اسلات PCIe 3.0/2.0 x16 + دو اسلات PCIe 3.0/2.0 x1 + یک اسلات PCI معمولی.

 

PRIME B250M-C

 

برای نصب سایر اجزا و همچنین حافظه های داخلی در مادربرد ایسوس PRIME B250M-C هم 6 پورت SATA با سرعت 6Gb/s و دو پورت M.2 تعبیه شده است. پورت M.2 اول از نوع Socket 3 با M key است و از حافظه های نوع 2242/2260/2280 در حالت های SATA و PCIe پشتیبانی می کند. پورت M.2 دوم هم از نوع Socket 3 با M Key است و از حافظه های نوع 2242/2260/2280 در حالت PCIe x4 پشتیبانی می کند.

با اینکه تفاوت میان دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس چندان زیاد نیست، قیمت مادربرد ASUS PRIME B250M-A کمی از قیمت مادربرد ایسوس PRIME B250M-C کمتر است. بنابراین انتخاب مادربرد ایسوس PRIME B250M-C برای کاربران عادی که قصد دارند یک رایانه رومیزی متوسط ولی کارآمد و قوی داشته باشند و مدت طولانی ای هم از آن استفاده کنند، انتخاب مناسبی است.

 

پنل خروجی

مادربرد ASUS PRIME B250M-A در بخش پشتی خود پورت های خروجی متعددی دارد که به این صورت است: یک پورت بنفش رنگ PS/2 برای کیبورد، یک پورت PS/2 سبز رنگ برای ماوس، یک DVI-D و یک پورت D-Sub برای انتقال ویدیو، پورت HDMI و سه پورت صدا، یک پورت LAN از نوع Rj45، دو پورت USB 3.1 Gen 1 آبی رنگ، دو پورت USB 2.0 و در آخر یک پورت USB-C با سرعت 5Gb/s.

 

Rear Panels ASUS PRIME B250M-A & ASUS PRIME B250M-C

 

مادربرد ASUS PRIME B250M-C از نظر پورت های خروجی هم کمی با نسخه A تفاوت دارد. در این مادربرد یک پورت PS/2 بنفش رنگ برای کیبورد و یک PS/2 سبز رنگ دیگر برای ماوس، یک پورت DVI-D، یک پورت D-Sub، یک پورت HDMI و یک پورت DisplayPort برای انتقال ویدیو و نمایشگر و یک پورت LAN از نوع Rj45 برای اتصال به اینترنت و چهار پورت USB 3.1 Gen 1 و دو پورت USB 2.0 و در آخر سه پورت صدا دارد.

 

سایر ویژگی ها

کمپانی ایسوس مدعی شده که دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C را به سیستم امنیتی پنجگانه 5X Protection III مزین کرده است. اولین جزو SafeSlot Core است که در واقع شیار انحصاری ایسوس است که 1.6 برابر نسبت به اسلات‌های معمولی استحکام بیشتری دارد. این اسلات با یک گیره‌ی خاص به مادربرد متصل می‌شود و مقاومت آن در برابر برش 1.3 برابر بیشتر است. جزو دوم LAN Guard است که در واقع سیستمی محافظتی در بخش مربوط به سخت‌افزار شبکه است که با استفاده از تکنولوژی جفت‌سازی سیگنال‌ها و خازن‌های ضد EMI نصب شده ارتباطی مطمئن‌تر را رقم می‌زند. Overvoltage سومین بخش این سیستم است که مربوط به تکنولوژی کنترل ولتاژ ورودی برای کاهش احتمال آسیب به قطعات درونی مادربرد است.

بخش چهارم DIGI + VRM است، به کمک این تکنولوژی منحصربفرد ایسوس، توان ورودی از منبع تغذیه، به صورت ثابت و بدون نوسان جریان می‌یابد. محافظ ضد زنگ پنل خروجی هم پنجمین بخش این سیستم است که از جنس آلیاژ فولاد ضد زنگ یا Stainless Steel است و کیفیت بالایی دارد.

هر دو مادربرد از چیپست صدای Realtek ALC887 با هشت کانال استفاده میکنند. ولی چیپست LAN نسخه A از نوع Realtek RTL8111H با حداکثر سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه است، در حالیکه چیپست LAN نسخه C از نوع Intel I219-V با سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه می باشد.

 دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس از نسخه 32 بیتی و 64 بیتی سیستم عامل های 10، 8.1 و 7 پشتیبانی می کنند. البته نسخه 64 بیتی ویندوز 8.1 و نسخه های 32 و 64 بیتی ویندوز 7 تنها هنگام استفاده از پردازنده های نسل ششم اینتل قابل استفاده هستند.

 

از جمله ویژگی های خاص مادربرد ASUS PRIME B250M-A:

  • AI Suite 3: نرم افزاری برای کار با بخش های مختلف مادربرد مثل اورکلاک، مصرف انرژی، سرعت فن ها، ولتاژ و...
  • AI Charger
  • ESD Guards
  • ASUS UEFI BIOS EZ Mode با یک رابط کاربری زیبا و کاربر پسند
  • طراحی بدون فن شیک برای کاهش دما بدون صدا
  • ASUS Fan Xpert 2+: استفاده از سنسورهای دما برای روشن و خاموش کردن به موقع فن ها
  • ASUS Q-Design و ASUS Q-DIMM

 

از جمله ویژگی های خاص مادربرد ASUS PRIME B250M-C:

  • 5X Protection III: این سیستم حفاظتی از پنج بخش SafeSlot Core، LanGuard، Overvoltage Protection، DIGI+ VRM و Stainless-Steel Back I/O تشکیل شده است. 
  • ESD Guards
  • طراحی ضد زنگ و رطوبت
  • سیستم مدیریت نرم افزاری ساده
  • کارایی مطمئن و بادوام
  • ساده بود اسمبل و اتصال قطعات

 

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به نقد و بررسی دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس پرداختیم. به طور تقریبی طراحی یکسانی دارند. خرید مادربرد ASUS PRIME B250M-A برای کاربرانی توصیه می شود که می خواهند با بودجه زیر 5 میلیون تومان یک رایانه رومیزی مناسب و البته بادوام را اسمبل کنند. به جز تفاوتی جزئی در تعداد اسلات ها و پورت های مادربرد PRIME B250M-A با PRIME B250M-C، رنگ نسخه A هم با آن فرق دارد و به رنگ مشکی است.

قیمت مادربرد ایسوس PRIME B250M-C حدود 100 هزار تومان از نسخه A بیشتر است. این تفاوت قیمت می تواند به خاطر استفاده از یک اسلات PCI اضافی باشد. البته PRIME B250M-C یک لایه ضد رطوبت و ضد زنگ هم دارد که در محیط های مختلفی مثل کارخانه ها یا پایگاه های داده دوام می آورد. این مادربرد در دمای 45 درجه و رطوبت 80 درصد تست شده و می تواند تا 168 ساعت بدون مشکل و به صورت بی وقفه کار کند. در ادامه نقاط قوت و ضعف هریک از دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس آورده شده است.

 

نقاط قوت ASUS PRIME B250M-A

  • پشتیبانی از چهار رم با فرکانس 2400 مگاهرتزی
  • امکان استفاده از دو کارت گرافیک به صورت همزمان
  • پشتیبانی از سیستم خنک کننده +Fan Xpert 2
  • سیستم حفاظتی 5X Protection III
  • تعداد پورت های کافی
  • حضور پورت USB-C

 

نقاط ضعف ASUS PRIME B250M-A

  • عدم پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم
  • تعداد کم اسلات های PCIe
  • تعداد کم کابل های SATA درون جعبه

 

نقاط قوت ASUS PRIME B250M-C

  • پشتیبانی از چهار رم با فرکانس 2400 مگاهرتزی
  • امکان اتصال دو کارت گرافیک به صورت همزمان
  • سیستم حفاظتی 5X Protection III
  • وجود یک اسلات PCI

 

نقاط ضعف ASUS PRIME B250M-C

  • عدم پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم
  • عدم وجود پورت USB-C
  • تعداد کم کابل های SATA درون جعبه


:: برچسب‌ها: ASUS PRIME B250M-C , مادربرد ASUS PRIME B250M-C , قیمت مادربرد ASUS PRIME B250M-C , مادربرد , مادربرد ایسوس , مادربرد ASUS PRIME B250M-A , قیمت مادربرد ASUS PRIME B250M-A , خرید مادربرد ASUS PRIME B250M-A ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مادربرد های سری Prime 200 شرکت Asus با تکنولوژی کارآمد و محبوب 5X Protection III توسعه یافته اند، از بهترین اجزا و قطعات ساخته شده اند، طراحی زیبایی دارند و از استاندارد های سخت گیرانه ای گذشته اند تا کیفیت و دوام بلند مدت مادربرد را تضمین کنند.

سری Prime این شرکت، انقلاب بعدی مادربرد های Asus به حساب می آید که قدمتش از 1989 می باشد. تیم مهندسین با تجربه و خبره ایسوس با ساخت این مادربرد ها می خواهند کاربران را قادر سازند تا از مزایای شخصی سازی آن بهره ببرند. در این بین دو مادربرد Asus PRIME B250M-A و PRIME B250M-C از این سری آمده اند تا نیاز کاربران معمولی به یک مادربرد استاندارد و کارآمد را رفع کنند. اگر قصد خرید مادربرد PRIME B250M-C ایسوس و یامادربرد PRIME B250M-A ایسوس را دارید، با نقد و بررسی تخصصی این دو مادربرد با ما در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید

 

Asus PRIME B250M-A

 

ایسوس یکی از بزرگترین و مهمترین سازنده های مادربرد در جهان است که با رویه منحصر به فرد Design Thinking از استاندارد های صنعت پیروی می کند و از اجزای با کیفیتی پشتیبانی می کند تا نهایت محافظت را از قطعات جانبی به عمل آورد. این شرکت ادعا دارد که مادربرد هایش می تواند با بیش از 1000 قطعه و دستگاه سازگاری داشته باشد و هر مدل آن بیش از 8000 ساعت کار مفید کند. ایسوس خیالتان را راحت می کند که مادربردی که خریداری کرده اید برای هر محیط یا برنامه ای مناسب است.

 

Asus PRIME B250M-C

 

خرید مادربرد های ایسوس پرایم بی 250 ام - ای و ایسوس پرایم بی 250 ام - سی برای کاربرانی که می خواهند یک دسکتاپ استاندارد برای استفاده روزمره داشته باشند، یک انتخاب عالی است. تفاوت این دو مدل مادربرد تنها در تعداد پورت های داخلی و خارجی آن هاست، چرا که هر دو مبتنی بر پورت LGA 1151 و چیپست B250 اینتل هستند. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از این دو مادربرد می پردازیم.

 

محتویات درون جعبه

شباهت دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C از محتویات درون جعبه آن ها نیز پیداست. تنها تفاوت اقلام درون جعبه وجود یک کیت پیچ اضافه M.2 برای PRIME B250M-A است. به غیر از این محتویات درون جعبه هر دو مادربرد یکسان و به قرار زیر است.

 

  • دفترچه راهنما
  • محافظ پنل خروجی یا I/O
  • دو کابل SATA با سرعت 6Gb/s
  • پیچ های حافظه M.2 (برای مدل A دو کیت و برای مدل C یک کیت)
  • دی وی دی درایو ها و پشتیبانی نرم افزاری

 

طراحی و پورت های درونی

دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس به طور تقریبی طراحی یکسانی دارند ولی در پورت های درونی و برخی از ویژگی های تفاوت هایی جزئی دارند، بنابراین در ادامه هر یک از آن ها را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 

طراحی و پورت های درونی مادربرد Asus PRIME B250M-A

نکته ای که قبل از خرید مادربرد ایسوس PRIME B250M-A باید به آن توجه کنید، پورت های درونی و سازگاری با اجزایی است که می خواهید به آن نصب کنید.

این مادربرد از پردازنده های نسل ششم و هفتم Corei7/Core i5/Core i3/Pentium/Celeron پشتیبانی می کند و از سوکت LGA 1151 هم استفاده می کند.

 

PRIME B250M-A

 

سمت راست مادربرد می توان چهار اسلات رم را دید که از نوع DDR4 2400 مگاهرتزی هستند و از XMP هم پشتیبانی می کنند. به علت محدودیت های چیپست اینتل، فرکانس 2400 مگاهرتزی این نوع رم ها تنها توسط نسل 7 از پردازنده های این شرکت ساپورت می شود و رم هایی با فرکانس بالاتر حداکثر می توانند با فرکانس 2400 کار کنند. اگر از پردازنده نسل ششمی هم استفاده می کنید باید بدانید که حداکثر فرکانس رم 2133 مگاهرتز است و استفاده از رم هایی با فرکانس بیشتر کاری بیهوده است چرا که حداکثر فرکانس آن 2133 مگاهرتز خواهد بود.

این اسلات ها از نوع Dual Channel هستند و حداکثر می توانند 64 گیگابایت حافظه RAM را پشتیبانی کنند، این یعنی می توان در هر اسلات یک رم 16 گیگابایتی تعبیه کرد.

تقریبا وسط مادربرد ایسوس PRIME B250M-A، محل قرارگیری پردازنده را مشاهده می کنید که فقط از پردازنده های نسل ششم و هفتم شرکت اینتل پشتیبانی می کنند. نوع سوکت این پردازنده باید LGA 1151 باشد و از تکنولوژی Turbo Boos 2.0 هم پشتیبانی می کند. البته لازم به ذکر است که پشتیبانی از این نوع تکنولوژی به نوع CPU شما بستگی دارد. برای مشاهده لیست کامل پردازنده‌ها می‌توانید به سایت ایسوس مراجعه کنید.

 

PRIME B250M-A از کنار

 

برای نصب کارت گرافیک خارجی هم یک اسلات PCIe 3.0/2.0 x16 و دو اسلات PCIe 3.0/2.0 x1 هم تعبیه شده تا در صورت لزوم از پردازنده های گرافیکی جداگانه هم بهره ببرید.

اسلات های SATA هم مثل سایر مادربرد های این رده، شش عدد است که سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه ای دارند. پورت M.2 برای نصب هارد درایو اما دو عدد است. پورت M.2 اول از نوع M.2 Socket 3 با M Key است که از حافظه های 2242/2260/2280 پشتیبانی می کند و در حالت های SATA و PCIE x4 است. پورت M.2 دوم هم از نوع Socket 3 با M Key است و از حافظه های 2242/2260/2280 پشتیبانی می کند و در حالت PCIE x4 است. این پورت از تکنولوژی Optane اینتل هم پشتیبانی می کند. این تکنولوژی تنها هنگام استفاده از پردازنده های نسل هفتم اینتل پشتیبانی می شود و قبل از آن باید درایور ها و BIOS را به آخرین نسخه به روز رسانی کرد.

 

طراحی و پورت های درونی مادربرد Asus PRIME B250M-C

درست مثل نسخه مادربرد PRIME B250M-A، مادربرد PRIME B250M-C هم از چهار اسلات رم DDR4 با حداکثر فراکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی میکند و شرایط استفاده از فرکانس های آن نیز همانند نسخه A است. محل قرارگیری پردازنده هم مثل برادر این مادربرد، در وسط آن است. سوکت پشتیبان شده آن LGA 1151 است و از پردازنده های نسل ششم و هفتم اینتل و مبتنی بر چیپست B250 پشتیبانی می کند.

 

PRIME B250M-C از بالا

 

پردازنده های ساپورت شده توسط این مادربرد Core i7/Core i5/Core i3/Pentium/Celeron هستند که با فرآیند 14 نانومتری توسعه یافته اند. مادربرد PRIME B250M-C از تکنولوژی Turbo Boost 2.0 اینتل هم پشتیبانی می کند.  برای مشاهده لیست کامل پردازنده‌ها می‌توانید به سایت ایسوس مراجعه کنید.

اسلات های اضافی برای نصب کارت گرافیک هم به این قرار هستند. یک اسلات PCIe 3.0/2.0 x16 + دو اسلات PCIe 3.0/2.0 x1 + یک اسلات PCI معمولی.

 

PRIME B250M-C

 

برای نصب سایر اجزا و همچنین حافظه های داخلی در مادربرد ایسوس PRIME B250M-C هم 6 پورت SATA با سرعت 6Gb/s و دو پورت M.2 تعبیه شده است. پورت M.2 اول از نوع Socket 3 با M key است و از حافظه های نوع 2242/2260/2280 در حالت های SATA و PCIe پشتیبانی می کند. پورت M.2 دوم هم از نوع Socket 3 با M Key است و از حافظه های نوع 2242/2260/2280 در حالت PCIe x4 پشتیبانی می کند.

با اینکه تفاوت میان دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس چندان زیاد نیست، قیمت مادربرد ASUS PRIME B250M-A کمی از قیمت مادربرد ایسوس PRIME B250M-C کمتر است. بنابراین انتخاب مادربرد ایسوس PRIME B250M-C برای کاربران عادی که قصد دارند یک رایانه رومیزی متوسط ولی کارآمد و قوی داشته باشند و مدت طولانی ای هم از آن استفاده کنند، انتخاب مناسبی است.

 

پنل خروجی

مادربرد ASUS PRIME B250M-A در بخش پشتی خود پورت های خروجی متعددی دارد که به این صورت است: یک پورت بنفش رنگ PS/2 برای کیبورد، یک پورت PS/2 سبز رنگ برای ماوس، یک DVI-D و یک پورت D-Sub برای انتقال ویدیو، پورت HDMI و سه پورت صدا، یک پورت LAN از نوع Rj45، دو پورت USB 3.1 Gen 1 آبی رنگ، دو پورت USB 2.0 و در آخر یک پورت USB-C با سرعت 5Gb/s.

 

Rear Panels ASUS PRIME B250M-A & ASUS PRIME B250M-C

 

مادربرد ASUS PRIME B250M-C از نظر پورت های خروجی هم کمی با نسخه A تفاوت دارد. در این مادربرد یک پورت PS/2 بنفش رنگ برای کیبورد و یک PS/2 سبز رنگ دیگر برای ماوس، یک پورت DVI-D، یک پورت D-Sub، یک پورت HDMI و یک پورت DisplayPort برای انتقال ویدیو و نمایشگر و یک پورت LAN از نوع Rj45 برای اتصال به اینترنت و چهار پورت USB 3.1 Gen 1 و دو پورت USB 2.0 و در آخر سه پورت صدا دارد.

 

سایر ویژگی ها

کمپانی ایسوس مدعی شده که دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C را به سیستم امنیتی پنجگانه 5X Protection III مزین کرده است. اولین جزو SafeSlot Core است که در واقع شیار انحصاری ایسوس است که 1.6 برابر نسبت به اسلات‌های معمولی استحکام بیشتری دارد. این اسلات با یک گیره‌ی خاص به مادربرد متصل می‌شود و مقاومت آن در برابر برش 1.3 برابر بیشتر است. جزو دوم LAN Guard است که در واقع سیستمی محافظتی در بخش مربوط به سخت‌افزار شبکه است که با استفاده از تکنولوژی جفت‌سازی سیگنال‌ها و خازن‌های ضد EMI نصب شده ارتباطی مطمئن‌تر را رقم می‌زند. Overvoltage سومین بخش این سیستم است که مربوط به تکنولوژی کنترل ولتاژ ورودی برای کاهش احتمال آسیب به قطعات درونی مادربرد است.

بخش چهارم DIGI + VRM است، به کمک این تکنولوژی منحصربفرد ایسوس، توان ورودی از منبع تغذیه، به صورت ثابت و بدون نوسان جریان می‌یابد. محافظ ضد زنگ پنل خروجی هم پنجمین بخش این سیستم است که از جنس آلیاژ فولاد ضد زنگ یا Stainless Steel است و کیفیت بالایی دارد.

هر دو مادربرد از چیپست صدای Realtek ALC887 با هشت کانال استفاده میکنند. ولی چیپست LAN نسخه A از نوع Realtek RTL8111H با حداکثر سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه است، در حالیکه چیپست LAN نسخه C از نوع Intel I219-V با سرعت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه می باشد.

 دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس از نسخه 32 بیتی و 64 بیتی سیستم عامل های 10، 8.1 و 7 پشتیبانی می کنند. البته نسخه 64 بیتی ویندوز 8.1 و نسخه های 32 و 64 بیتی ویندوز 7 تنها هنگام استفاده از پردازنده های نسل ششم اینتل قابل استفاده هستند.

 

از جمله ویژگی های خاص مادربرد ASUS PRIME B250M-A:

  • AI Suite 3: نرم افزاری برای کار با بخش های مختلف مادربرد مثل اورکلاک، مصرف انرژی، سرعت فن ها، ولتاژ و...
  • AI Charger
  • ESD Guards
  • ASUS UEFI BIOS EZ Mode با یک رابط کاربری زیبا و کاربر پسند
  • طراحی بدون فن شیک برای کاهش دما بدون صدا
  • ASUS Fan Xpert 2+: استفاده از سنسورهای دما برای روشن و خاموش کردن به موقع فن ها
  • ASUS Q-Design و ASUS Q-DIMM

 

از جمله ویژگی های خاص مادربرد ASUS PRIME B250M-C:

  • 5X Protection III: این سیستم حفاظتی از پنج بخش SafeSlot Core، LanGuard، Overvoltage Protection، DIGI+ VRM و Stainless-Steel Back I/O تشکیل شده است. 
  • ESD Guards
  • طراحی ضد زنگ و رطوبت
  • سیستم مدیریت نرم افزاری ساده
  • کارایی مطمئن و بادوام
  • ساده بود اسمبل و اتصال قطعات

 

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید در این مقاله به نقد و بررسی دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس پرداختیم. به طور تقریبی طراحی یکسانی دارند. خرید مادربرد ASUS PRIME B250M-A برای کاربرانی توصیه می شود که می خواهند با بودجه زیر 5 میلیون تومان یک رایانه رومیزی مناسب و البته بادوام را اسمبل کنند. به جز تفاوتی جزئی در تعداد اسلات ها و پورت های مادربرد PRIME B250M-A با PRIME B250M-C، رنگ نسخه A هم با آن فرق دارد و به رنگ مشکی است.

قیمت مادربرد ایسوس PRIME B250M-C حدود 100 هزار تومان از نسخه A بیشتر است. این تفاوت قیمت می تواند به خاطر استفاده از یک اسلات PCI اضافی باشد. البته PRIME B250M-C یک لایه ضد رطوبت و ضد زنگ هم دارد که در محیط های مختلفی مثل کارخانه ها یا پایگاه های داده دوام می آورد. این مادربرد در دمای 45 درجه و رطوبت 80 درصد تست شده و می تواند تا 168 ساعت بدون مشکل و به صورت بی وقفه کار کند. در ادامه نقاط قوت و ضعف هریک از دو مادربرد PRIME B250M-A و PRIME B250M-C ایسوس آورده شده است.

 

نقاط قوت ASUS PRIME B250M-A

  • پشتیبانی از چهار رم با فرکانس 2400 مگاهرتزی
  • امکان استفاده از دو کارت گرافیک به صورت همزمان
  • پشتیبانی از سیستم خنک کننده +Fan Xpert 2
  • سیستم حفاظتی 5X Protection III
  • تعداد پورت های کافی
  • حضور پورت USB-C

 

نقاط ضعف ASUS PRIME B250M-A

  • عدم پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم
  • تعداد کم اسلات های PCIe
  • تعداد کم کابل های SATA درون جعبه

 

نقاط قوت ASUS PRIME B250M-C

  • پشتیبانی از چهار رم با فرکانس 2400 مگاهرتزی
  • امکان اتصال دو کارت گرافیک به صورت همزمان
  • سیستم حفاظتی 5X Protection III
  • وجود یک اسلات PCI

 

نقاط ضعف ASUS PRIME B250M-C

  • عدم پشتیبانی از پردازنده های نسل هشتم
  • عدم وجود پورت USB-C
  • تعداد کم کابل های SATA درون جعبه


:: برچسب‌ها: ASUS PRIME B250M-C , مادربرد ASUS PRIME B250M-C , قیمت مادربرد ASUS PRIME B250M-C , مادربرد , مادربرد ایسوس , مادربرد ASUS PRIME B250M-A , قیمت مادربرد ASUS PRIME B250M-A , خرید مادربرد ASUS PRIME B250M-A ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده باشد که گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) چه تفاوتی با گلکسی نوت 10+ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Plus) دارد! در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ اشاره داشته باشیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری جدید فبلت های گلکسی نوت سامسونگ (Samsung Galaxy Note) این بار با 4 عضو مختلف معرفی شدند. این چهار عضو به ترتیب گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10)، گلکسی نوت 10+ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10+)، گلکسی نوت 10 5 جی (Samsung Galaxy Note 10 5G) و گلکسی نوت 10+ 5 جی (Samsung Galaxy Note 10+ 5G) نام دارند. نسخه های ملقب به 5G این محصولات در واقع نسخه‌هایی از آن ها هستند که از قابلیت اتصال LTE 5G پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر از این دو نسخه و تفاوت آن ها با نسخه های پایه محصولات مذکور چشم‌پوشی کنیم، می‌توان اینطور گفت که گلکسی نوت 10 سامسونگ در دو نسخه اصلی معمولی و پلاس عرضه شده است.

اما سوال اصلی اینجاست که تفاوت این دو نسخه در چیست؟ به بیان دیگر چه تفاوت هایی مابین Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus وجود دارد؟ از آنجای که قیمت نسخه پلاس این محصول نسبت به نسخه معمولی گران‌تر است، آیا تفاوت های مابین آن دو به اندازه‌ای خواهد بود که ارزش صرف هزینه بیشتر برای تهیه کردن نسخه پلاس را داشته باشد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به طور دقیق و جامع در رابطه با تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ سامسونگ صحبت کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو فبلت را دارید و هنوز برای انتخاب قطعی خود تصمیم نهایی نگرفته‌اید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : ابعاد، اندازه و وزن

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

اولین تفاوت اصلی مابین دو گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 و Note 10+ که هر فردی با اولین نگاه متوجه آن خواهد شد مربوط به اندازه و ابعاد آن ها می‌شوند. بدنه گلکسی نوت 10 ابعاد 151 در 71.8 در 7.9 میلیمتر را ارائه می‌کند و بدین ترتیب از نسخه پیشین سری فبلت های گلکسی نوت یعنیگلکسی نوت 9 کوچک تر است. با توجه به صفحه نمایش بزرگی که این گوشی دارد، کاملا مشخص است که سامسونگ نهایت دقت را در طرحی این محصول بکار برده و ظرافت خاصی در کنار هم چیدن اجزای سخت افزاری آن وجود خواهد داشت. وزن فبلت نوت 10 هم به چیزی در حدود 168 گرم می‌رسد که نسبت به نوت 9 سبک تر است. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 10 پلاس ابعاد 162.3 در 77.2 در 7.9 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196 گرم می‌رسد.

وقتی دو گوشی نوت 10 و 10+ را در دست می‌گیرید، تفاوت مابین ابعاد و اندازه آن ها به خوبی قابل درک می‌شود. اگر دوست ندارید اندازه گوشی خیلی بزرگ باشد، مطمئنا Note 10 گزینه خرید بهتری برایتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی به قدری حاشیه های باریکی دارد که در بدنه کامپکت آن جا شده است و اوج زیبایی را به رخ می‌کشد. اما اگر دوست دارید فبلتی که می‌خرید از نظر ابعاد و اندازه مفهوم واقعی یک فبلت را به تصویر بکشد، نوت 10+ گزینه خرید مناسب شماست. وقتی این فبلت را در دست می‌گیرید حسی کاملا متفاوت به شما منتقل خواهد شد. بنابراین یکی از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ مربوط به اندازه بدنه و وزن آن ها می‌شود.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : اندازه صفحه نمایش و رزولوشن

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

طبیعتا با توجه به اینکه گلکسی Note 10+ نسبت به Note 10 اندازه بزرگ تری دارد، صفحه نمایش آن هم نسبت به این گوشی بزرگ تر خواهد بود. شاید حتی اصلی ترین تفاوت مابین این دو گوشی هم مربوط به اندازه صفحه نمایش آن ها باشد! صفحه نمایشی که در نوت 10 بکار رفته 6.3 اینچی است، یعنی اندازه آن نسبت به سال گذشته و فبلت نوت 9 به مقدار 0.1 اینچ کوچک تر شده است، اما نمایشگر نوت 10+ اندازه 6.8 اینچی دارد واقعا یک نمایشگر بزرگ است که مشابه آن در کمتر گوشی دیده می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش دو محصول نام برده شده هم متفاوت خواهد بود. صفحه نمایش Note 10 رزولوشن 2280 در 1080 پیکسلی را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم آن به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. اما در سمت مقابل رزولوشن صفحه نمایش بزرگ نوت 10 پلاس برابر با 3040 در 1440 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

نکته مهم و جالبی که باید به آن توجه کنید مربوط به این است که رزولوشن صفحه نمایش Note 10 از Note 9 که محصول سال گذشته سامسونگ بوده کمتر است! صفحه نمایش نوت 9 رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کرد و تراکم آن به چیزی در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسید که از تراکم پیکسلی صفحه نمایش هر دو فبلت Note 10 و Note 10+ بیشتر است! بنابراین به نظر می‌رسد اگرچه یک سال از زمان عرضه فبلت نوت 9 گذشته اما با این حال این محصول هنوز می‌تواند رقیب جدی برای تمام گوشی های جدید و حتی نسخه جدیدتر و جایگزین خودش باشد! پس دومین مورد از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ مربوط به اندازه صفحه نمایش آن ها، رزولوشن و تراکم پیکسلی می‌شود که Note 10 Plus در این زمینه از Note 10 برتری دارد.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : حافظه داخلی و جانبی

یک تفاوت مهم دیگر هم مابین دو فبلت Note 10 و Note 10+ وجود دارد که شاید خیلی از کاربران در نگاه اول متوجه آن نشوند. این تفاوت مربوط به پشتیبانی از حافظه جانبی می‌شود! گلکسی نوت 10 سامسونگ از نظر حافظه داخلی فقط در یک نسخه عرضه شده که ظرفیت 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. به بیان دیگر امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) در این گوشی و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات آن وجود ندارد. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 10 پلاس از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. مهمتر اینکه نوت 10+ برخلاف نوت 10 از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و بنا به ادعای سامسونگ با نصب رم میکرو اس دی در این گوشی می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف 1 ترابایت افزایش داد. این مسئله هم یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ است که باید به آن اشاره می‌کردیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : رم و قدرت عملکرد

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

تراشه‌ای که در دو فبلت Note 10 و Note 10+ بکار رفته مشابه و یکسان هستند و نسخه جهانی هر دوی آن ها از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برند. اما ظرفیت رم این دو محصول با هم تفاوت دارد. رم نوت 10 ظرفیت 8 گیگابایتی را ارائه کرده اما رم نوت 10 پلاس 12 گیگابایتی است! بدون تردید با توجه به کانفیگ سخت افزاری که در این دو فبلت بکار رفته، هر دوی آن ها بدون کوچک ترین مشکلی از پس انجام سنگین ترین تسک ها بر می‌آیند و حتی سنگین ترین بازی های HD اندرویدی هم بدون کوچک ترین لگ در هر دوی آن ها قابل اجراست. بنابراین شاید در عمل تفاوتی مابین قدرت و بازده گلکسی Note 10 و Note 10+ احساس نشود، اما به هر حال بهره‌مندی نوت 10+ از رم 12 گیگابایتی یک مزیت عمده برای آن به شمار می‌رود و این فبلت را از نظر مولتی‌تسکینگ به یک غول بی‌رقیب تبدیل می‌کند. بنابراین ظرفیت بیشتر رم Galaxy Note10 Plus یکی دیگر از تفاوت های آن نسبت به Galaxy Note 10 است که باید در انتخاب این دو اسمارتفون در نظر گرفته شود.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : دوربین اصلی

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

هر دو فبلت نوت 10 و 10 پلاس از سه لنز دوربین اصلی و مشابه بهره می‌برند که به ترتیب 12، 12 و 16 مگاپیکسلی هستند. بنابراین از این نظر تفاوتی مابین آن ها وجود ندارد، اما مجموعه دوربین اصلی Note 10 Plus یک ویژگی کوچک دارد که در مجموعه دوربین اصلی Note 10 شاهد پیاده سازی آن نیستیم! این ویژگی مربوط به قابلیت TOF 3D می‌شود که امکان زوم بهتر و دقیق تر در محیط های تاریک و روشن را فراهم می‌آورد. اگر با دقت به محل نصب لنزهای دوربین اصلی دو گوشی مورد نظر نگاه کنید متوجه خواهید شد که در زیر چراغ فلش LED فبلت نوت 10 پلاس دو لنز کوچک دیگر نصب هستند. این دو لنز در واقع مربوط به دوربین TOF 3D VGA می‌شوند. البته باید اعتراف کنیم که در عمل تفاوت خیلی محسوسی مابین عملکرد و حتی قابلیت زوم دو گوشی Note 10 و Note 10+ دیده نمی‌شود، اما به هر حال این مسئله از تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ است و می‌بایست به آن اشاره مختصری می‌داشتیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : ظرفیت باتری

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

با توجه به اینکه فبلت Galaxy Note 10+ نسبت به Galaxy Note 10 صفحه نمایش بزرگ تری دارد، طبیعتا باید از یک باتری بزرگ تر هم برای تامین انرژی مورد نیازش بهره‌مند باشد. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز فبلت نوت 10 بکار رفته ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی داشته و از نوع لیتیوم یونی است. هنوز عرضه گوشی نوت 10 به طور رسمی آغاز نشده تا بررسی از کیفیت شارژدهی باتری آن داشته باشیم، اما از آنجایی که باتری این گوشی نسبت به باتری نوت 9 سال گذشته 500 میلی آمپر ساعت ظرفیت کمتری دارد (ظرفیت باتری نوت 9 معادل 4000 میلی آمپر ساعت است)، پیش‌بینی می‌کنیم شارژدهی باتری Note 10 وضعیت کاملا معمولی را ارائه کند. اما در سمت مقابل برای تامین انرژی مورد نیاز Galaxy Note 10+ از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه صفحه نمایش این گوشی 0.5 اینچی از نمایشگر نوت 10 بزرگ تر است و رزولوشن و تراکم بیشتری را هم ارائه می‌کند، پیش‌بینی می‌کنیم باتری آن هر بتواند بازده معمولی داشته باشد و خیلی شگفتی‌آفرین نشود. البته این نتیجه‌گیری مبتنی بر پیش‌بینی فعلی ما (قبل از عرضه و تست محصولات نام برده شده) است و احتمال دارد در عمل شاهد وضعیت متفاوتی باشیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : سرعت شارژ مجدد

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

هر دو فبلت Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Plus از قابلیت شارژ سریع بیسیم و باسیم پشتیبانی می‌کنند اما سرعت شارژ باتری در گلکسی نوت 10+ بیشتر خواهد بود چون شارژر فابریک این گوشی یک شارژر 45 واتی است اما شارژر فابریک نوت 10 یک شارژر 25 واتی خواهد بود. بنابراین توان خروجی این دو شارژر چیزی در حدود 20 وات تفاوت دارد و این موضوع سبب می‌شود سرعت شارژ باتری Note 10+ بیشتر از Note10 باشد. البته ظرفیت کمتر باتری نوت 10 می‌تواند حالتی ایجاد کند که باتری هر دو فبلت در بازه زمانی مشابه به یک مقدار (درصد) شارژ شود. قابلیت شارژ بیسیم هم در این دو محصول با توان متفاوتی پشتیبانی می‌شود. نوت 10 از شارژ بیسیم 12 واتی پشتیبانی می‌کند و نوت 10 پلاس از شارژ بیسیم 15 واتی پشتیبانی به عمل می‌آورد. پس از این نظر هم سرعت شارژ باتری Note10 Plus بیشتری از Note 10 است. البته همانطور که گفتیم به دلیل اختلاف ظرفیت باتری دو گوشی شاید مقدار شارژ مجدد آن ها در یک بازه زمانی یکسان خیلی تفاوتی نسبت به هم نداشته باشد اما به هر حال این موضوع از تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ بوده و باید به آن اشاره می‌کردیم.

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ : قیمت

 

تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+

 

آخرین موضوعی که باید به عنوان یکی دیگر از تفاوت های Note 10 و Note 10+ به آن اشاره داشته باشیم مربوط به قیمت این دو محصول می‌شود. طبیعتا چون فبلت نوت 10 پلاس نسخه پیشرفته‌تری از سری فبلت های نوت 10 است، قیمت بیشتری هم در مقایسه با نسخه معمولی آن دارد. قیمت گلکسی Note 10 در بازارهای جهانی معادل 950 یورو در نظر گرفته شده و قیمت گلکسی Note 10+ در بازارهای جهانی معادل 1100 یورو در نظر گرفته شده است. بنابراین به احتمال زیاد با مشخص شدن دقیق قیمت این دو گوشی در بازار کشور شاهد تفاوت چند میلیون تومانی مابین قیمت آن ها خواهیم بود. تصمیم گیری مبنی بر اینکه کدامیک از دو فبلت مورد نظر ارزش خرید دارند و گزینه بهتری برای تهیه کردن هستند را بر عهده شما قرار می‌دهیم. بنابراین یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 سامسونگ و گلکسی نوت 10 مربوط به قیمت آن ها می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی اصلی ترین تفاوت های گلکسی نوت 10 و نوت 10+ سامسونگ پرداختیم. شاید به جرئت بتوان مدعی شد که اصل ترین تفاوت مابین این دو محصول مربوط به اندازه آن ها و نمایشگرشان می‌شود. البته تفاوت رزولوشن صفحه نمایش دو محصول هم می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین تفاوت های آن ها معرفی شود. نکته مهم بعدی این است که در خیلی زمینه ها گلکسی نوت 9 که در سال گذشته شاهد معرفی آن بودیم از گلکسی نوت 10 برتری دارد و شاید خرید آن با توجه به قیمت مناسب ترش نسبت به خرید Note 10 انتخاب بهتری باشد! سعی می‌کنیم در یک مقاله مجزا به مقایسه نوت 10 و نوت 9 هم بپردازیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مرداد 1398 | نظرات ()