نوشته شده توسط : edbazar

چگونه از دانلود خودکار تلگرام جلوگیری کنیم؟ نرم افزار

اپلیکیشن تلگرام (Telegram) در حالت پیش فرض شامل تنظیماتی است که به موجب آن تمام فایل هایی که در گروه ها و کانال های مختلف ارسال می‌شوند را به صورت خودکار دانلود می‌کند! اما خوشبختانه تنظیمات خاصی برای جلوگیری از این امر وجود دارد. در این مقاله به آموزش نحوه جلوگیری از دانلود خودکار تلگرام می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

تلگرام محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان فعلی است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. تلگرام علیرغم مشکلات و محدودیت هایی که برای استفاده در کشورمان دارد، همچنان توسط اغلب ایرانی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و گزینه اول برای اشتراک گذاری انواع فایل و پیام های متنی به شمار می‌رود. از طریق تلگرام می‌توان فایل های ویدیویی و عکس هم برای دیگران ارسال کرد. اگر در گروه ها و کانال های تلگرام عضو باشید حتما دیده‌اید که روزانه چندین تعداد پست ویدیویی و عکس توسط کاربران یا ادمین ارسال می‌شود. در حالت پیش فرض تمام این پست های تصویری به طور خودکار توسط اپلیکیشن تلگرام دانلود خواهند شد و پخش می‌شوند اما این مسئله اصلا جالب و مناسب نیست!

قابلیت دانلود خودکار تلگرام که برای عکس ها و فیلم ها و سایر فایل ها ارائه شده منجر به مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید 10 ویدیو 100 مگابایتی در یک کانال تلگرام ارسال شده باشد و شما با ورود به آن کانال به طور خودکار شاهد دانلود این ویدیو ها باشید. در این شرایط احتمالا در کمتر از چند دقیقه چیزی در حدود 1 گیگابایت از حجم بسته اینترنتی خود را از دست خواهید داد! بنابراین دانلود خودکار فایل های تصویری در تلگرام اصلا جالب نیست و باید برای جلوگیری از آن از راه حلی استفاده کرد. خوشبختانه امکان توقف دانلود خودکار عکس و ویدیو در تلگرام وجود دارد و تلگرام گزینه اختصاصی برای غیر فعالسازی این قابلیت در منوی تنظیمات خود ارائه کرده است. در ادامه این مقاله نحوه استفاده از گزینه مذکور را برایتان شرح می‌دهیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

جلوگیری از دانلود خودکار تلگرام : دانلود عکس، فیلم و فایل

برای اینکه از دانلود خودکار انواع فایل ها شامل عکس و فیلم در اکانت تلگرام خود جلوگیری کنید اصلا لزومی به طی کردن مراحل پیچیده نخواهید داشت. بدین منظور کافیست ابتدا وارد اکانت تلگرام خود شوید و به شرح زیر عمل نمایید:

 

جلوگیری از دانلود خودکار تلگرام

 

  • آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Data & Storage را انتخاب نمایید.

 

در بخشی که با کادر قرمز رنگ در عکس فوق مشخص کرده‌ایم و Automatic media download نام دارد می‌توانید تنظیمات مورد نظرتان را برای دانلود خودکار تلگرام و فایل های آن ایجاد کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید سه گزینه در این بخش وجود دارد که هر یک به شرح زیر هستند:

  • گزینه When using mobile dataاین گزینه شرایط دانلود فایل های تلگرام را در حالتی بهینه سازی خواهد کرد که از اینترنت سیم کارت یا همان موبایل دیتا استفاده می‌کنید. اگر اسلایدر کنار این گزینه را کاملا غیر فعال نمایید، توقف دانلود خودکار تلگرام در حین استفاده از اینترنت سیم کارت با موفقیت انجام می‌شود.

 

  • گزینه When connected on Wi-Fiاین گزینه مربوط به دانلود خودکار فایل ها در حالتی می‌شود که از اینترنت وای فای استفاده می‌کنید. چنانچه اسلایدر کنار این گزینه را غیر فعال کنید، از دانلود خودکار فایل ها در حین اتصال به شبکه وای فای جلوگیری به عمل می‌آید.

 

  • گزینه When roaming: این گزینه مربوط به شرایط دانلود خودکار فایل در حالتی می‌شود که از رومینگ استفاده به عمل می‌آید. بهتر است به دلیل هزینه های بسیار گزاف رومینگ، همیشه اسلایدر کنار این گزینه را در حالت غیر فعال قرار دهید.

 

بنابراین اگر می‌خواهید به طور کامل قابلیت دانلود خودکار تلگرام متوقف و غیر فعال شود، کافیست اسلایدرهای کنار سه گزینه نام برده شده را به حالت غیر فعال منتقل کنید. اما آپشن های بهتری هم برای بهینه سازی دقیق تر هر یک از سه حالت نام برده شده وجود دارد. وقتی هر یک از این سه گزینه را فعال کنید و لمس نمایید وارد بخشی می‌شوید که مشابه به عکس زیر است و گزینه هایی را ارائه می‌کند. با استفاده از گزینه های این بخش می‌توانید خیلی دقیق تر عملکرد تلگرام در قبال دانلود خودکار فایل در حالت های مختلف استفاده از اینترنت وای فای و موبایل دیتا یا رومینگ را بهینه سازی کنید. گزینه هایی که در این صفحه ارائه شده‌اند به ترتیب برای انجام کارهای زیر هستند:

 

جلوگیری از دانلود خودکار تلگرام

 

  • اسلایدر گزینه Data Storageاین اسلایدر در یک قالب کلی حجم فایل ها را به عنوان یک مرجع برای دانلود مشخص می‌کند. توصیه می‌کنیم این اسلایدر را روی حالت Medium تنظیم کنید. وقتی اسلایدر روزی حالت Medium باشد، سقف حجم دانلود خودکار ویدیو ها روی 10 مگابایت و فایل ها روی 1 مگابایت تنظیم خواهد شد. اگر گزینه High را انتخاب کنید، سقف دانلود مذکور به ترتیب برای ویدیو و فایل ها به 15 و 3 مگابایت افزایش پیدا می‌کند.

 

  • گزینه Photos: اسلایدر کنار این گزینه فعال یا غیر فعالسازی دانلود خودکار عکس ها را مشخص می‌کند. اگر آن را غیر فعال کنید از دانلود خودکار عکس ها جلوگیری به عمل می‌آید. با لمس خود گزینه مذکور هم می‌توانید مشخص کنید که عکس ها در چه شرایطی دانلود شوند. گزینه هایی مثل Contacts (پنجره گفتگوی مخاطبین)، Private Chats (پنجره گفتگوی چت های محرمانه)، Group Chats (گروه ها) و Channels (کانال ها) در این بخش قابل انتخاب خواهند بود.

 

  • گزینه Videos: این گزینه دقیقا مثل حالت قبل و شرایط گزینه Photos عمل می‌کند با این تفاوت که تنظیمات آن به طور اختصاصی برای دانلود ویدیو ها در نظر گرفته می‌شوند. ضمن اینکه با لمس این گزینه می‌توانید ماکسیمم حجم ویدئو ها را هم برای دانلود خودکار مشخص نمایید.

 

  • گزینه Files: گزینه Files هم ضوابط دانلود خودکار فایل های تلگرام را مشخص می‌کند. عملکرد این گزینه هم دقیقا مشابه به دو گزینه قبلی یعنی Photos و Videos خواهد بود.

 

پس بدین ترتیب قادر به بهینه سازی تنظیمات دانلود خودکار تلگرام خواهید بود. دقت داشته باشید که فایل های ویس (Voice) در تلگرام به دلیل حجم پایین به صورت خودکار دانلود خواهند شد. با غیر فعالسازی قابلیت دانلود خودکار فایل ها و به ویژه ویدیو و عکس ها در تلگرام می‌توانید به طرز چشمگیری از مصرف شدن حجم بسته اینترنتی خود جلوگیری نمایید. توصیه ما این است که حداقل قابلیت دانلود خودکار فایل های تصویری را در حالت موبایل دیتا و به ویژه برای کانال ها و گروه های تلگرامی غیر فعال کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه جلوگیری از دانلود خودکار تلگرام پرداختیم. تنظیماتی که در این راستا توسط تلگرام ارائه شده‌اند بسیار جامع و دقیق هستند و کاربر را مقدور می‌سازند تا برای هر یک از حالت های استفاده از اینترنت سیم کارت، وای فای یا رومینگ تنظیمات خاصی را در نظر بگیرد. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: دانلود خودکار تلگرام , چلوگیری از دانلود خودکار تلگرام , جلوگیری از دانلود , جلوگیری از دانلود تلگرام، تلگرام، دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

نرم افزارهای خاصی وجود دارند که امکان شبیه سازی سیستم عامل اندروید بر روی کامپیوتر های ویندوزی را فراهم می‌کنند. بدین ترتیب کاربر با استفاده از این نرم افزار ها می‌تواند تمام اپلیکیشن ها و گیم های اندرویدی را روی کامپیوتر خود و از طریق شبیه ساز اجرا کند. در این مطلب اختصاصی به معرفی 10 بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

پیش از اینکه به معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز بپردازیم بهتر است ماهیت این دسته از نرم افزار ها را برایتان شرح دهیم و مشخص کنیم که شبیه ساز های اندرویدی دقیقا چه کارایی دارند. نرم افزار هایی ک تحت عنوان شبیه ساز اندروید شناخته می‌شوند در واقع نرم افزار هایی هستند که با نصب آن ها روی کامپیوتر یا لپ تاپ می‌توانید عملکرد و محیط سیستم عامل اندروید را شبیه سازی کنید! بدین ترتیب قادر خواهید بود که اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی را روی آن نصب کرده و از طریق کامپیوتر اجرا کنید. تصور کنید پنجره نرم افزاری در کامپیوتر شما باز باشد و در آن بتوانید اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، بازی های اندرویدی مثل کلش اف کلنز و غیره را در پنجره‌ای شبیه سازی شده و مشابه با رابط یک گوشی یا تبلت اندرویدی اجرا نمایید!

مسلما استفاده از شبیه ساز های اندروید می‌تواند در برخی مواقع بسیار کاربردی باشد و تجربه عالی را برایتان به ارمغان آورد، اما نرم افزار هایی که به عنوان شبیه سازی اندروید منتشر شده‌اند بسیار متنوع و مختلف هستند. بنابراین انتخاب یک شبیه ساز مناسب امر بسیار مهمی است که باید در مورد آن تحقیق به عمل آید. در صورتی که شبیه ساز مناسبی روی کامپیوتر خود نصب نکنید ممکن است تمام حجم بسته اینترنتی که برای دانلود آن صرف کرده بودید از دست برود و آن شبیه ساز نتواند باب میل شما عمل کند. اما بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 کدام است؟ در این مقاله می‌خواهیم به 10 مورد از بهترین نرم افزار های شبیه ساز اندروید اشاره کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Nox Player

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

اگر به ثبات عملکرد و کیفیت شبیه سازی اندروید در ویندوز اهمیت می‌دهید، نرم افزار Nox Player می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد. این نرم افزار محیط سیستم عامل اندروید را با بهترین کیفیت ممکن در ویندوز شبیه سازی می‌کند و یک نرم افزار کاملا رایگان است. اجرای بازی های سنگین اندرویدی از قبیل پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و غیره از طریق این شبیه ساز به راحتی امکانپذیر خواهد بود و در صورتی که کامپیوتر شما قدرت سخت افزاری متوسطی داشته باشد هم این شبیه ساز اجرای بازی های مذکور را برایتان میسر می‌سازد. نرم افزار Nox Player این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا عملکرد پردازنده و رم را در محیط شبیه ساز باب میل خودتان بهینه سازی کنید و بدین ترتیب بهترین تجربه را برای بازی کردن و گیمینگ کسب نمایید. بنابراین اگر به دنبال بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 هستید، نرم افزار Nox Player از بهترین گزینه ها برای انتخاب است.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Bluestacks

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

بلو استکس یا همان Bluestacks شناخته شده ترین و مشهورترین نرم افزار شبیه ساز اندروید در سیستم عامل ویندوز است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. سهولت نصب و راه اندازی، ثبات بالا، سرعت خوب و حجم نه چندان زیاد از اصلی ترین ویژگی های مثبت شبیه ساز بلو استکس هستند. ضمنا این نرم افزار هم به طور کاملا رایگان قابل دانلود و نصب خواهد بود. این برنامه به شما دسترسی گوگل پلی استور (Google Play Store) را می‌دهد اما برای دانلود نسخه های بهینه شده برنامه برای نرم افزار بلو استکس می‌توانید از استور اختصاصی خود نرم افزار هم استفاده کنید. نسخه های برنامه و بازی هایی که در این استور ارائه شده‌اند کاملا برای شبیه ساز بلو استکس بهینه هستند و به راحتی در آن قابل استفاده خواهند بود.

یکی دیگر از ویژگی های خوب این نرم افزار مربوط به آپدیت های دائمی می‌شود که تمام باگ ها و مشکلات آن را برطرف می‌کنند. ضمن اینکه سعی شده همیشه رابط جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید در شبیه ساز بلو استکس ارائه شود. در بررسی ما مشخص شد که این نرم افزار از نظر اجرای بازی های اندرویدی می‌توانید بهترین بازده و نتیجه ممکن را برایتان به همراه داشته باشد. پس اگر به دنبال بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 هستید، نرم افزار بلو استکس یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است. برای آشنایی دقیق با نحوه نصب و استفاده از این برنامه در ویندوز به مطالعه مقاله "آموزش نصب شبیه ساز اندروید Bluestacks 4 (بلو استکس 4) در ویندوز" بپردازید.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار MEmu

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

در مقایسه با دیگر شبیه ساز هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم و به ویژه شبیه ساز بلو استکس، نرم افزار MEmu بسیار جدیدتر خواهد بود. به همین جهت شاید کمتر کسی نام این نرم افزار را شنیده باشد. اما جدید بودن یک نرم افزار به معنای کم کیفیت بودن آن نیست و شبیه ساز MEmu به خوبی می‌تواند این مسئله را برایتان ثابت کند. با استفاده از این نرم افزار به سادگی قادر خواهید بود که محیط سیستم عامل اندروید را در کامپیوتر ویندوزی خود شبیه سازی کنید و از اجرای اندروید در کامپیوتر لذت ببرید.

در توسعه و طراحی نرم افزار MEmu بیشتر بر روی پتانسیل اجرای بازی های اندرویدی تمرکز شده است، بنابراین اگر می‌خواهید با هدف نصب و اجرای بازی های اندرویدی یک شبیه ساز را روی کامپیوترتان نصب کنید، نرم افزار MEmu یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. این نرم افزار هم از کارت گرافیک AMD و هم NVIDIA پشتیبانی می‌کند و نسخه های مختلفی از سیستم عامل اندروید در آن قابل شبیه سازی هستند. ضمن اینکه نرم افزار مذکور به طور کاملا رایگان در اختیار کاربر قرار داده شده و نصب و راه اندازی آن هم بسیار ساده خواهد بود.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار KoPlayer

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

اگر می‌خواهید تجربه گیمینگ عالی از شبیه ساز برایتان به ارمغان آورده شود و با آن بتوانید سنگین ترین بازی های HD اندرویدی را بدون مشکل اجرا کنید، شبیه ساز KoPlayer می‌تواند به شما کمک کند. این نرم افزار به گونه‌ای بهینه سازی شده که با همگام سازی عملکرد پردازنده گرافیکی و رم کامپیوتر و ایجاد یک حالت شبیه سازی شده، بهترین تجربه گیمینگ را برای کاربران به ارمغان آورد. نرم افزار KoPlayer کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده اما شامل تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شود که گاها آزاردهنده هستند و ممکن است حوصله شما را سر ببرند. بنابراین اگر از تبلیغات درون برنامه‌ای متنفر هستید، شبیه ساز KoPlayer گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود. رابط کاربری شبیه سازی اندروید در محیط این نرم افزار بسیار ساده در نظر گرفته شده تا عملکرد شبیه ساز روان، سریع و بدون لگ و تاخیر باشد. همچنین نصب این نرم افزار هم به سادگی قابل انجام است و نیاز به تجربه و انجام اقدامات خاصی ندارد.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Genymotion

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

شبیه ساز Genymotion را بیشتر به آن دسته افرادی توصیه می‌کنیم که خود توسعه دهنده هستند و قصد دارند عملکرد اپلیکیشن های اندرویدی مختلف را در شرایط گوناگون روی سیستم عامل اندروید بررسی و تست کنند. البته شبیه ساز Genymotion هیچ مشکلی برای نصب و اجرای بازی ها و اپلیکیشن های اندرویدی ندارد و بدون لگ و تاخیر امکان اجرای بازی های HD را محقق می‌سازد اما چون تنظیمات پیشرفته‌ای در آن ارائه شده که می‌تواند برای توسعه دهندگان اندروید کاربردی باشد، استفاده از آن را بیشتر به این دسته افراد توصیه می‌کنیم. با استفاده از Genymotion می‌توانید تنظیمات گوناگونی را برای دستگاه اندرویدی شبیه سازی شده اعمال کنید و نسخه های مختلف اندروید را روی آن اجرا نمایید.

این شبیه ساز قدرتمند با Android SDK و Android Studio هم سازگاری دارد و بدین سبب گزینه عالی برای برنامه نویسان اندرویدی خواهد بود. ضمن اینکه امکان نصب و استفاده از این شبیه ساز در سیستم عامل های مک او اس و لینوکس هم وجود دارد و Genymotion محدود به سیستم عامل ویندوز نیست. هم اکنون امکان تنظیم و راه اندازی این شبیه ساز در چندین نسخه مختلف سیستم عامل اندروید از اندروید 4 تا 8 وجود دارد. این شبیه ساز دارای یک دوره موقت رایگان و چند روزه است و پس از آن باید هزینه‌ای در حدود 136 دلار در سال برای استفاده کامل از قابلیت های آن پرداخت شود. بنابراین Genymotion برای کاربران عادی و معمولی که صرفا قصد نصب یک شبیه ساز اندرویدی روی کامپیوتر و اجرای بازی و اپلیکیشن های مختلف بر روی آن را دارند گزینه خیلی مناسبی نیست.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Android Studio

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

نرم افزار Android Studio شاید به طور مستقل یک شبیه ساز اندرویدی نباشد اما قابلیت شبیه سازی کردن سیستم عامل اندروید و اجرای اپلیکیشن های مختلف بر روی آن را ارائه می‌کند. این نرم افزار در اصل برای توسعه دهندگان ارائه شده و ابزاری است که یک محیط غنی برای توسعه سیستم عامل ویندوز را فراهم می‌کند. نرم افزار Android Studio به طور رسمی توسط شرکت گوگل منتشر شده و در اصل به توسعه دهندگان اجازه اجرا و تست اپلیکیشن ها در محیط ویندوز را می‌دهد. این نرم افزار یک شبیه ساز داخل دارد که شاید به اندازه شبیه ساز هایی مثل Genymotion غنی نباشد اما به هر حال می‌توان به عنوان یک شبیه ساز بر روی آن حساب باز کرد. البته توصیه نمی‌کنیم که از Android Studio برای اجرای بازی های اندرویدی و گیمینگ استفاده کنید. این نرم افزار بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما یک توسعه دهنده باشید. اگر هدفتان فقط اجرای بازی و گیمینگ است، چهار شبیه سازی که در ابتدا معرفی کردیم بهترین گزینه های پیش رویتان هستند.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: افزونه ARChon

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

آرچون یا ARChon اساسا یک نرم افزار نیست بلکه افزونه اختصاصی است که برای مرورگر گوگل کروم ارائه شده و امکان نصب و اجرای اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی را از طریق این مرورگر ارائه می‌کند. بنابراین استفاده از این افزونه می‌تواند خیلی بی‌دردسر و ساده باشد. به همین جهت طی چند وقت اخیر آمار استفاده از این افزونه افزایش یافته و خیلی از افراد استفاده از آن را به نصب شبیه ساز های اندرویدی ترجیح می‌دهند. وقتی این افزونه روی کروم نصب شد باید فایل های APK اپلیکیشن یا بازی هایی که می‌خواهید نصب و اجرا شوند را در آن بارگذاری کنید. با انجام این کار پروسه نصب اپلیکیشن یا بازی در افزونه ARChon انجام می‌شود و سپس قادر به اجرای آن بازی یا برنامه خواهید بود. اگر به دنبال روش خاصی هستند که با استفاده از آن بتوانید اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی را روی کامپیوتر خود اجرا کنید، افزونه ARChon این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار Nox

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

به دنبال بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7 هستید؟ شبیه ساز Nox می‌تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان باشد. این شبیه ساز برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند هرگونه اپلیکیشن یا بازی اندرویدی را روی کامپیوتر خود نصب و قابلیت اجرای آن را داشته باشند. این نرم افزار شبیه ساز از قابلیت های مختلفی پشتیبانی می‌کند که برای علاقمندان به گیم و بازی های اندرویدی بسیار مناسب خواهد بود. اجرای بازی هایی مثل پابجی موبایل و اسفالت 9 در آن بدون مشکل قابل انجام است و تقریبا بدون لگ و تاخیر انجام می‌شود. نرم افزار مذکور از شبیه سازی دستورات اشاره‌ای مبتنی بر حرکت ماوس در محیط برنامه هم پشتیبانی می‌کند و بدین سبب می‌تواند تجربه متفاوتی را برای علاقمدان به گیم و بازی های اندرویدی به ارمغان آورد. شبیه ساز Nox به طور کاملا رایگان عرضه شده و قابل دانلود خواهد بود. به عقیده ما این شبیه ساز واقعا می‌تواند جزو 5 شبیه ساز برتر فعلی اندروید برای اجرای بازی های HD در کامپیوتر و لپ تاپ های ویندوزی باشد.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار YouWave

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

نرم افزار YouWave هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از نرم افزارهای خوب شبیه ساز اندروید مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه شبیه ساز یکی از قدیمی ترین شبیه ساز های اندرویدی است که متاسفانه مدتی می‌شود آپدیت و به روز رسانی برای آن منتشر نشده است. این نرم افزار شامل دو نسخه رایگان و پریمیوم (غیر رایگان) می‌شود. برای نصب و اجرای بازی های اندرویدی سنگین نیازی به خرید نسخه پریمیوم نخواهید داشت و همان نسخه رایگان شبیه ساز هم شما را به هدفتان می‌رساند. اندروید 5 آب نبات چوبی در این شبیه ساز پیاده سازی شده و نسخه های جدیدتر اندروید فعلا بر روی آن قابل شبیه سازی نیستند. بنابراین اگر به مدرن بودن رابط شبیه ساز و نسخه اندرویدی که توسط آن پیاده سازی می‌شود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید تجربه استفاده از نسخه های جدیدتر سیستم عامل مذکور را در کامپیوترتان داشته باشید، شبیه ساز YouWave خیلی گزینه مناسبی برایتان نیست، اما فراموش نکنید که این شبیه ساز بسیار پایدار و با ثبات عمل می‌کند.

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز 10، 8 و 7: نرم افزار AMIDuOS

 

بهترین شبیه ساز اندروید برای ویندوز

 

آخرین نرم افزاری که به عنوان یکی دیگر از بهترین شبیه ساز های اندروید برای ویندوز معرفی می‌کنیم AMIDuOS نام دارد که اصطلاحا به آن DuOS هم گفته می‌شود. این نرم افزار توسط یک شرکت آمریکایی توسعه داده شده و ثبات بالایی در عملکرد دارد. اپلیکیشن های سنگین اندرویدی و بازی های HD مثل پابجی موبایل به راحتی در آن قابل اجرا هستند. برای اینکه این شبیه ساز بدون مشکل روی سیستم اجرا شود باید حتما حداقل Microsoft Network Framework 4.0 یا نسخه های جدیدتر آن روی سیستم نصب باشد و قابلیت Virtualisation Technology هم از تنظیمات بایوس (BIOS) سیستم فعال گردد. شبیه ساز AMIDuOS اندروید 5.1 آب نبات چوبی را شبیه سازی می‌کند و استفاده از آن برای مدت زمان 30 روز به صورت کاملا رایگان امکانپذیر است. بعد از این بازه زمانی باید برای خرید نسخه لایت شبیه ساز مبلغ 10 دلار و برای خرید نسخه پریمیوم و کامل آن مبلغ 15 دلار پرداخت شود. بنابراین شبیه ساز AMIDuOS هم می‌تواند به عنوان بهترین شبیه ساز اندروید در ویندوز 10، 8 و 7 مورد استفاده فرار گیرد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با بهترین شبیه ساز های اندروید در ویندوز 10، 8 و 7 صحبت کردیم. با بکارگیری هر یک از این نرم افزارهای شبیه ساز به راحتی می‌توانید محیط سیستم عامل اندروید و رابط کاربری آن را در کامپیوتر یا لپ تاپ خویش شبیه سازی کنید و از اجرای بازی های اندرویدی در آن لذت ببرید. برخی از نرم افزارهای نام برده شده حتی روی مک بوک های اپل هم قابل اجرا هستند. امیدوار هستیم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: شبیه ساز اندروید , شبیه ساز , شبیه ساز اندروید برای ویندوز , Nox Player , Bluestacks , MEmu , KoPlayer , Genymotion , Android Studio , افزونه ARChon , Nox , YouWave , AMIDuOS , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از جدیدترین گوشی هایی که توسط شرکت نوکیا معرفی شده، گوشی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus) است. این اسمارتفون قیمت بسیار ارزانی دارد و تقریبا با صرف 1.2 میلیون تومان قادر به خرید نوکیا 1 پلاس خواهید بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی را مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شرکت نوکیا پس از گذر از بحران های مالی عظیم دوباره به صنعت موبایل بازگشت و چند سالی است که به تولید و عرضه گوشی های اندرویدی می‌پردازند. سیاست های نوکیا به گونه‌ایست که بیشتر روی گوشی های میان رده تمرکز دارد اما گاها گوشی های رده بالا و ارزان قیمت خوبی هم روانه بازار می‌کند. یکی از جدیدترین گوشی های ارزان قیمت این شرکت فنلاندی گوشی Nokia 1 Plus است که در ماه فوریه (February) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. قیمت نوکیا 1 پلاس در مقایسه با گوشی های اندرویدی دیگر به مراتب ناچیز است. نوکیا این اسمارتفون را با قیمتی در حدود 90 یورو روانه بازار کرده است.

بنابراین اگر می‌خواهید با صرف یک هزینه بسیار ناچیز به یک گوشی اندرویدی دسترسی داشته باشید، نوکیا 1 پلاس می‌تواند از اولین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. اما آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ برای پاسخ به این سوال ما می‌خواهیم به نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس بپردازیم و تجربه یک هفته استفاده از این اسمارتفون ارزان قیمت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. در انتهای بررسی نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی را مشخص می‌کنیم تا شما بتوانید بهتر با ویژگی های آن آشنا شوید. در نظر داشته باشید که بررسی و نقد گوشی Nokia 1 Plus باید با در نظر گرفتن قیمت این گوشی و پایین رده بودن آن انجام شود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

طبیعتا برای اینکه قیمت یک گوشی پایین باشد باید هزینه های تولید آن کاهش پیدا کند و انجام این کار فقط با تقلیل کیفیت برخی از المان های دستگاه امکانپذیر می‌شود. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که نوکیا 1 پلاس از نظر کیفیت ساخت یک گوشی فوق‌العاده باشد. بدنه دستگاه از پلی کربنات ساخته شده و قاب پشت آن کاملا حس لمس یک گوشی مجهز به بدنه پلاستیکی را به کاربر منتقل می‌کند. برخلاف گوشی های امروزی قاب پشت Nokia 1 Plus می‌تواند از بدنه دستگاه جدا شده و تعویض گردد و با جداسازی قاب پشت گوشی دسترسی به باتری دستگاه امکانپذیر می‌شود. بنابراین نوکیا 1 پلاس بدنه‌ای یکپارچه ندارد و قاب پشت آن قابل جداسازی و تعویض است مقاومت قاب پشت گوشی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نک تیز نسبتا قابل قبول است اما خیلی زیاد نخواهد بود و باید از مراقبت به عمل آید.

 

نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus)

 

بدنه گوشی ابعاد 145 در 70.4 در 8.6 میلیمتری را ارائه کرده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 138.4 گرم می‌رسد. بنابراین نوکیا 1 پلاس از نظر وزن یک گوشی نسبتا سبک است و از این نظر حس خوبی را به کاربر منتقل خواهد کرد. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و متاسفانه از هیچ اسکنر انگشتی بهره نمی‌برد. بنابراین برای استفاده از گوشی Nokia 1 Plus ملزم به بکارگیری پین، پسورد و سایر قفل های این چنینی نمایشگر خواهید بود که به نوعی تقریبا در گوشی های جدیدتر و حتی میان رده امروزی روش های منسوخ شده‌ای به شمار می‌روند. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت گوشی لنز دوربین اصلی آن نصب شده و در وسط قاب پشت هم لوگوی NOKIA حک شده است.

اما وقتی گوشی نوکیا 1 پلاس را در دست بگیرید و از نمای رو به رو به آن نگاه کنید، واقعا احساس نخواهید کرد که این گوشی یک اسمارتفون ارزان قیمت و رده پایین است. ظاهر گوشی زیبا و شیک طراحی شده و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. حاشیه های صفحه نمایش گوشی در دو لبه سمت راست و چپ باریک هستند اما در دو لبه فوقانی و زیرین نمایشگر حاشیه های نسبتا ضخیمی وجود دارد. در گوشه سمت راست و فوقانی پنل جلوی دستگاه هم لوگوی NOKIA به وضوح قابل رویت خواهد بود. هیچ دکمه فیزیکی هم در پنل جلوی گوشی وجود ندارد.

 

نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus)

 

در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی نوکیا 1 پلاس می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از نظر کیفیت ساخت یک گوشی نسبتا معمولی است که از سبک طراحی گوشی های مدرن امروزی پیروی نمی‌کند و بیشتر شبیه به گوشی هایی طراحی شده که کمی قدیمی‌تر هستند. از نظر ظاهر و زیبایی هم گوشی وضعیت نسبتا معمولی دارد. در مجموع وقتی نوکیا 1 پلاس را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود. با در نظر گرفتن این مسئله که قیمت گوشی فقط 90 یورو در نظر گرفته شده باید اعتراف کرد که نوکیا کار بزرگی در طراحی این اسمارتفون انجام داده و در مقابل این قیمت تقریبا بهترین کیفیت ممکن را ارائه می‌کند.

 

 نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus): صفحه نمایش

 در این بخش از نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس در رابطه با صفحه نمایش این گوشی صحبت می‌کنیم. صفحه نمایش گوشی مذکور از پنلی 4.45 اینچی و نوع IPS LCD تشکیل شده که رزولوشن نه چندان بالای 960 در 480 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 197 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مطمئنا مقدار بالایی نیست و حتی از میانگین تراکم پیکسلی گوشی های امروزی هم پایین تر خواهد بود. بنابراین Nokia 1 Plus نه صفحه نمایش خیلی بزرگی دارد و نه از رزولوشن و تراکم پیکسلی خیلی بالایی بهره می‌برد. نسبت تصویر آن 18 به 9 در نظر گرفته شده و روی نمایشگر دستگاه شیشه ضد خش و خیلی مقاومی نصب نیست، بنابراین حتما باید برای محافظت از آن به نصب گلس ال سی دی روی آورید.

همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های صفحه نمایش گوشی در دو لبه سمت راست و چپ باریک هستند اما در دو لبه فوقانی و زیرین حاشیه های نمایشگر ضخامت نسبتا زیادی دارد. طبق آمار تقریبا چیزی در حدود 75.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی نوکیا 1 پلاس توسط صفحه نمایش آن احاطه می‌شود که در مقایسه با گوشی های امروزی خیلی نسبت تصویر به بدنه بالایی نیست. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی گوشی چطور خواهد بود؟ در بررسی نوکیا 1 پلاس مشخص شد که محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی با کیفیت مطلوبی ارائه می‌شود و اینطور نیست که رزولوشن و تراکم پیکسلی نسبتا پایین صفحه نمایش وضعیت آزاردهنده‌ای را به وجود آورد! به بیان دیگر می‌توان اینطور گفت که تعادل مابین کیفیت صفحه نمایش و قیمت گوشی کاملا برقرار است و نمایشگر دستگاه نسبت به قیمت آن بی‌کیفیت محسوب نمی‌شود.

 

نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus)

 

اما صفحه نمایش IPS LCD گوشی نوکی 1 پلاس از نظر توان تولید روشنایی و امکان استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور چگونه عمل می‌کند؟ برای بررسی عملکرد گوشی در این شرایط ما ن را در محیط کاملا باز و تحت تابش نور خورشید مورد استفاده قرار دادیم. نتیجه بررسی مشخص کرد که اگر در محیط های باز شدت نور صفحه نمایش (Brightness) بر روی 100 درصد تنظیم کنید، مشکلی برای دیدن محتوای روی نمایشگر و تعامل با دستگاه نخواهید داشت. در شرایطی که نور خورشید مستقیما به صفحه نمایش گوشی بتابد ممکن است کمی تصاویر نامفهوم شوند و رفلکس نمایشگر افزایش یابد اما باز هم وضعیت طوریست که می‌توان با گوشی در تعامل بود. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی نوکیا 1 پلاس قابل قبول است اما نمی‌توان از آن به عنوان یکی از نقاط قوت گوشی یاد کرد.

 

 نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 نوکیا گوشی Nokia 1 Plus را از سیستم عامل اندروید 9 پای نسخه گو ادیشن (Android 9 Pie Go Edition) بهره‌مند ساخته است. نسخه گو سیستم عامل اندروید در واقع نسخه‌ای از این سیستم عامل است که به طور اختصاصی و بهینه برای نصب در گوشی های رده پایین و مجهز به سخت افزار ضعیف ‌تر طراحی شده تا بتواند در این گوشی ها تجربه کاربری بهتری را برای افراد به همراه داشته باشد. بنابراین به بیان دیگر می‌توان اینطور گفت که نوکیا 1 پلاس از نسخه سبک شده اندروید 9 پای (گو ادیشن) بهره می‌برد. با توجه به اینکه گوشی مذکور قیمت پایینی دارد و یک اسمارتفون ارزان قیمت است، نباید انتظار خیلی بالایی از قدرت عملکرد آن و بازده دستگاه داشته باشیم.

 

نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus)

 

در بررسی نوکیا 1 پلاس مشخص شد که بستر نرم افزاری این اسمارتفون در حالت عادی عملکرد نسبتا سریع و مناسبی دارد اما به مرور زمان و به ویژه با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی، لگ و تاخیرهایی در عملکرد دستگاه نمایان می‌شود. موضوعی که در بررسی نوکیا 1 پلاس کاملا به آن واقف شدیم این است که هرچقدر حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه این گوشی بیشتر شود، شدت لگ و تاخیرهای آن هم بیشتر می‌شود. متاسفانه چون گوشی حافظه داخلی با ظرفیت محدود دارد، مشکلات مذکور خیلی زود در دستگاه نمایان می‌شوند و حتی ما در طول یک هفته استفاده از این گوشی هم با مشکلات مذکور رو به رو شدیم. پس انتظار نداشته باشید که بستر نرم افزاری گوشی نوکیا 1 پلاس عملکردی کاملا روان و بدون عیب و نقص داشته باشد.

 

 نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 گوشی نوکیا 1 پلاس با قیمت 90 یورویی خود نمی‌تواند به پردازنده قدرتمندی مجهز شده باشد و طبیعتا نباید انتظار داشت که این گوشی ارزان قیمت پتانسیل خیلی بالایی از نظر عملکرد ارائه کند. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته تراشه MT6739WW شرکت مدیاتک است که طی فرآیند 28 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Coretx-A53 هستند و فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. در تراشه مذکور از پردازنده گرافیکی مستقل PowerVR GE8100 هم استفاده شده و این پردازنده وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. رم گوشی Nokia 1 Plus ظرفیت محدود 1 گیگابایتی را ارائه کرده و دستگاه از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 8 و 16 گیگابایتی عرضه شده است. هر دو نسخه مذکور گوشی از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کنند و بدین ترتیب می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را افزایش داد.

 

نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus)

 

در بررسی نوکیا 1 پلاس مشخص شد که با تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی گوشی، لگ و تاخیرهایی در آن نمایان می‌شود و متاسفانه در این شرایط استفاده از حافظه جانبی هم کمکی به شما نمی‌کند چون به تدریج منجر به افزایش هرچه بیشتر حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه می‌شود و در نهایت لگ و تاخیرهای رابط گوشی را چند برابر خواهد کرد. پس بهترین راه حل برای دستیابی به بهترین بازده در گوشی نوکیا 1 پلاس این است که از پر شدن حافظه داخلی اصلی آن جلوگیری کنید. بدین منظور سعی کنید اپلیکیشن های اضافه در گوشی نصب نکنید. طبیعتا گوشی برای افرادی که علاقمند گیم و بازی های اندرویدی هستند اصلا گزینه خرید گوشی مناسبی نخواهد بود. این گوشی فقط برای انجام کارهای روزمره مثل برقراری تماس، ارسال پیامک، وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، استفاده از اپلیکیشن های پیام رسانی مثل تلگرام واتساپ و غیره مناسب خواهد بود و پتانسیل پردازشی بیشتری ندارد.

 

 نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus): دوربین اصلی و سلفی

 دوربین اصلی گوشی Nokia 1 Plus از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و یک چراغ فلش LED اختصاصی دارد. ضبط ویدئو های اچ دی (HD) با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شود. هیج ویژگی خاص و بیشتری توسط دوربین اصلی این گوشی قابل پشتیبانی نیست و خبری هم از قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) نخواهد بود. در بررسی نوکیا 1 پلاس مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه در محیط های با نور مناسب عکس های معمولی ضبط می‌کند که کیفیت آن ها برای یک گوشی 90 یوریی قابل قبول خواهد بود اما باز هم نمی‌توان مدعی شد که دوربین اصلی دستگاه کیفیت فراتر از قیمت آن را ارائه کرده است. در محیط های تاریک و کم نور کیفیت عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه ضبط می‌شوند به طرز قابل ملاحظه‌ای افت می‌کند و حتی روشن کردن چراغ فلش LED و استفاده از آن هم نمی‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

بنابراین بهتر است خیلی روی عملکرد دوربین اصلی گوشی Nokia 1 Plus حساب باز نکنید. در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که کیفیت عملکرد آن هم کاملا معمولی است و بیشتر باید بر روی آن به عنوان یک دوربین سلفی کار راه انداز حساب باز کرد. با دوربین سلفی این گوشی نمی‌توانید عکس های خیلی جالبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ضبط کنید. پس در مجموع از این بخش بررسی نوکیا 1 پلاس می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مورد نظر از دوربین اصلی و سلفی کاملا معمولی بهره می‌برد و خیلی نمی‌توان روی دوربین دستگاه حساب باز کرد.

 

نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus)

 

 نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس در رابطه با باتری این گوش و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کرده بودیم گوشی Nokia 1 Plus از باتری جداشدنی بهره می‌برد، یعنی کاربر به راحتی می‌تواند با باز کردن قاب پشت دستگاه به باتری آن دسترسی یافته و آن را از گوشی جدا نماید یا تعویض باتری را انجام دهد. این ویژگی یکی از ویژگی هاییست که در گوشی های امروزی شاهد ارائه آن نیستیم و مربوط به سبک طراحی گوشی های قدیمی‌‌تر می‌شود. باتری که در گوشی نوکیا 1 پلاس بکار رفته ظرفیت 2500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. قابلیت های خاص مثل شارژ سریع توسط باتری گوشی پشتیبانی نمی‌شوند و همه چیز حالتی معمولی دارد. اما قدرت نگهداری شارژ باتری گوشی چقدر است؟

در بررسی نوکیا 1 پلاس مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه فول شارژ باتری Nokia 1 Plus تقریبا می‌تواند بدون مشکل تا یک روز کامل از آن استفاده کند. اگر مقدار استفاده کاربر گوشی در حد نرمال و متوسط باشد، باتری دستگاه می‌تواند تا 1.5 روز هم دوام بیاورد. طبیعتا اگر زیادتر از حالت عادی از گوشی استفاده کنید هم سرعت خالی شدن شارژ باتری افزایش پیدا می‌کند و حتی ممکن است قبل از اتمام یک روز به شارژر نیاز پیدا کنید. متاسفانه سرعت شارژ مجدد باتری گوشی نوکیا 1 پلاس خیلی بالا نیست و برای فول شارژ شدن باتری 2500 میلی آمپر ساعتی این گوشی با استفاده از شارژر فابریک دستگاه باید زمانی در حدود 80 دقیقه صرف شود. بنابراین قدرت شارژدهی و سرعت شارژ مجدد باتری گوشی Nokia 1 Plus معمولی است و این گوشی از این نظر هم نقطه قوت خاصی ندارد.

 

نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نوکیا 1 پلاس (Nokia 1 Plus) پرداختیم و تجربه استفاده یک هفته‌ای خودمان از این اسمارتفون را با شما به اشتراک قرار دادیم. گوشی نوکیا 1 پلاس فقط برای آن دسته افرادی مناسب است که به یک گوشی اندرویدی کار راه انداز نیاز دارند و توقع بیشتری از یک گوشی موبایل ندارند. قیمت نوکیا 1 پلاس فقط 90 یورو در نظر گرفته شده و این قیمت برای یک اسمارتفون واقعا جالب و ارزان محسوب می‌شود. ارزان بودن این گوشی اصلی ترین و مهم ترین نقطه قوت آن است.

 

نقاط قوت:

  • قیمت بسیار ارزان
  • کیفیت ساخت خوب در مقایسه با قیمت

 

نقاط ضعف:

  • دوربین گوشی می‌توانست بهتر باشد


:: برچسب‌ها: نوکیا 1 پلاس , قیمت نوکیا 1 پلاس , خرید نوکیا 1 پلاس , بررسی نوکیا 1 پلاس , مشخصات نوکیا 1 پلاس , نوکیا , nokia ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از جدیدترین گوشی هایی که شرکت نوکیا معرفی و روانه بازار کرده Nokia 2.2 نام دارد. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای ناچیر به یک اسمارتفون اندرویدی کار راه انداز دسترسی داشته باشند. گوشی مذکور با قیمتی در حدود 90 یورو روانه بازار شده است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی نوکیا 2.2 بپردازیم و تجربه استفاده یک هفته‌ای از این محصول را با شما به اشتراک بگذاریم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شرکت نوکیا در سال 2019 چندین گوشی اندرویدی جدید را معرفی و عرضه کرد که اغلب آن ها میان رده و گوشی های مقرون به صرفه بودند. گوشی نوکیا 2.2 یکی از اسمارتفون های جدید این شرکت است که از در ماه ژوئن (June) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. قیمت نوکیا 2.2 فقط 90 یورو در نظر گرفته شده و این اسمارتفون یک گوشی ارزان قیمت محسوب می‌شود. بنابراین در همین بخش از کار و قبل از شروع نقد و بررسی نوکیا 2.2 باید به این موضوع توجه شود که گوشی مورد نظر یک محصول رده پایین و ارزان قیمت است و طبیعتا نباید انتظارات زیادی از آن داشته باشید. اما آیا Nokia 2.2 ارزش خرید دارد و می‌توان به عنوان یک خرید موفق و خوب بر روی آن حساب باز کرد؟

برای اینکه بیشتر و بهتر با نقاط قوت و ضعف گوشی Nokia 2.2 آشنا شوید و به ارزش خرید آن پی ببرید، ما می‌خواهیم تجربه استفاده یک هفته‌ای خویش را از این گوشی را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. در انتهای مطلب هم نقاط قوت و ضعف اصلی دستگاه را برایتان مشخص می‌کنیم اما باز هم خاطر نشان می‌شویم که نقاط قوت و ضعف اصلی گوشی با در نظر گرفتن قیمت و انتظارات معقولانه‌ای که از آن داریم مشخص خواهند شد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی نوکیا 2.2 را دارید و می‌خواهید بیشتر با ویژگی های آن و کیفیت دستگاه آشنا شوید، حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

عموما در گوشی های ارزان قیمت خیلی به کیفیت ساخت اهمیت داده نمی‌شود و این مسئله در گوشی های رده پایین برندهایی مثل هوآوی به وضوح قابل درک است. اما نوکیا شرکتی بوده که همیشه به عنوان شرکتی شناخته شده که محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرده است. در طراحی گوشی Nokia 2.2 هم دقیقا سعی شده نهایت کیفیت با در نظر گرفتن محدودیت قیمت و هزینه تولید در نظر گرفته شود. بدنه گوشی نوکیا 2.2 به طور کامل از پلی‌کربنات تشکیل شده و هیچ بخش فلزی ندارد. نوکیا مدعی شده روی پنل جلو و پشت این گوشی از پوششی شیشه‌ای استفاده شده، اما اصلا نباید بر روی مقاومت این شیشه حساب باز کنید، چون در بررسی نوکیا 2.2 مشخص شد که قاب پشت دستگاه حساسیت بالایی در قبال تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارد. بنابراین استفاده از گارد موبایل برای حفاظت از بدنه Nokia 2.2 الزامیست.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2

 

بدنه نوکیا 2.2 ابعاد 146 در 70.6 در 9.3 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 153 گرم می‌رسد. بنابراین این گوشی ضخامت نسبتا بالایی دارد و خیلی از ظرافت طراحی بالایی بهره نمی‌برد. قاب پشت گوشی قابلیت جداسازی از بدنه را دارد و با جدا کردن این بخش به باتری آن و شیار سیم کارت و رم میکرو اس دی (Micro SD) دستگاه دسترسی پیدا می‌کنید. بنابراین باتری Nokia 2.2 توسط کاربر قابل جداسازی و تعویض خواهد بود. این سبک طراحی مدتی است که در گوشی های موبایل منسوخ شده و کمتر گوشی از این ویژگی (قاب پشت جداشدنی و باتری قابل تعویض) بهره می‌برد. لازم به ذکر است که Nokia 2.2 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به یک اسپیکر واحد مجهز است که کیفیت صدای معمولی دارد و شاید برای پخش موزیک خیلی گزینه مناسبی نباشد.

گوشی Nokia 2.2 به اسکنر انگشت مجهز نیست و استفاده از پین و رمز های الگویی و عددی تنها روش آنلاک صفحه نمایش آن محسوب می‌شوند. البته نبود اسکنر انگشت در گوشی که قیمت 90 یورویی دارد کاملا قابل درک و توجیه‌پذیر است. وقتی به گوشی Nokia 2.2 نگاه کنید و آن را در دست بگیرید، خیلی حس عالی به شما منتقل نمی‌شود و کاملا مشخص است که یک گوشی ارزان قیمت را در دست گرفته‌اید. حتی زرق و برق های کمی که توسط قاب پشت آن ارائه شده‌اند هم خیلی منجر به جذابیت دستگاه نمی‌شوند. لبه های قاب گوشی حالتی خمیده و انحنادار دارند و این سبک طراحی خیلی مورد پسند ما نیست. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت گوشی لنز دوربین اصلی آن نصب شده و زیر ن هم یک چراغ فلش LED قرار دارد.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2

 

گوشی از نمای رو به رو کمی بهتر و زیباتر از قاب پشت به نظر می‌رسد. صفحه نمایش آن در سه لبه سمت راست، چپ و فوقانی حاشیه های باریکی دارد اما در لبه زیرین حاشیه ضخیمی را ارائه کرده و نام NOKIA هم در این بخش پنل جلوی دستگاه حک شده است. طبق آمار، صفحه نمایش گوشی تقریبا چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. ضمنا در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی زائده کوچک مربوط به نصب دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود.

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی نوکیا 2.2 می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور ظاهر خیلی جالب و زیبایی ندارد و حس در دست گرفتن یک گوشی ارزان را به کاربر منتقل می‌کند اما کیفیت ساخت آن در مقایسه با قیمت محصول مطلوب خواهد بود. اگر خیلی به ظاهر گوشی اهمیت نمی‌دهید و فقط می‌خواهید یک گوشی اندرویدی برای پیش بردن کارهای خود داشته باشید، نوکیا 2.2 گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود، اما انتظار بیشتری از این گوشی نداشته باشید.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2 : صفحه نمایش

صفحه نمایشی که در گوشی Nokia 2.2 از آن استفاده شده نمایشگر خیلی بزرگی نیست و اندازه 5.71 اینچی دارد. پنل نمایشگر دستگاه از نوع IPS LCD انتخاب شده و رزولوشن 1520 در 750 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس را ارائه می‌کند که رزولوشن قابل قبولی برای نمایشگر یک گوشی ارزان قیمت و 90 یورویی خواهد بود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 295 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. پس بدون تردید رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب از ویژگی های مثبت صفحه نمایش گوشی Nokia 2.2 هستند. همانطور که قبلا گفتیم صفحه نمایش نوکیا 2.2 در سه لبه فوقانی، سمت راست و چپ حاشیه های باریکی دارد و در مجموع چیزی در حدود 79 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می‌کند. نسبت تصویر صفحه نمایش دستگاه هم 19 به 9 در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2

 

کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش 5.71 اینچی گوشی نوکیا 2.2 خوب است و این موضوع از ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود اما انتظار نداشته باشید که یک گوشی 90 یورویی توانایی رقابت با گوشی های رده بالای بازار را داشته باشد. پس اگر می‌گوییم کیفیت صفحه نمایش گوشی خوب است، منظورمان در مقایسه با قیمت گوشی و کیفیت صفحه نمایش دیگر گوشی های هم رده خواهد بود. شادابی و شارپنس خوب از اصلی ترین ویژگی مثبت های صفحه نمایش Nokia 2.2 است. همچنین به دلیل رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب صفحه نمایش، جزئیات تصویر هم مطلوب خواهند بود و در کل این ویژگی ها سبب می‌شوند گوشی نوکیا 2.2 برای تماشای فیلم و ویدیو گزینه نسبتا مناسبی باشد.

صفحه نمایش این گوشی از نظر توان تولید روشنایی و استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور هم عملکرد قابل قبولی دارد. در بررسی نوکیا 2.2 مشخص شد که با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر دستگاه بر روی 100 درصد می‌توانید بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید. البته اگر شدت نور محیط خیلی زیاد باشد و به ویژه نور آفتاب مستقیما به نمایشگر دستگاه بتابد ممکن است کمی تشخیص محتوای روی نمایشگر دشوار شود. پس در مجموع می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که کیفیت صفحه نمایش گوشی Nokia 2.2 مطلوب است و این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی محسوب می‌شود.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

نوکیا 2.2 از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) مبتنی بر اندروید وان (Android One) بهره می‌برد. حتما می‌دانید اندروید وان در واقع نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که تجربه‌ای بسیار مشابه و نزدیک با اندروید استاک (خام) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آپدیت های امنیتی سیستم عامل اندروید را حداقل برای مدت زمان 3 سال و آپدیت های عادی اندروید را حداقل تا 2 سال دریافت می‌کند. بنابراین با خرید گوشی Nokia 2.2 خیالتان از بابت امنیت سیستم عامل و دریافت به روز رسانی های آن راحت خواهد بود. از آنجایی که در اندروید وان هیچ رابط کاربری و المان های اضافه‌ای نصب نمی‌شود، بستر نرم افزاری گوشی سبک تر خواهد بود و این امر سبب می‌گردد که اجزای سخت افزاری گوشی بهتر از پس مدیریت نیازهای نرم افزاری بر آیند و هماهنگی بهتری مابین این دو برقرار باشد.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2

 

این هماهنگی خوب مابین بستر سخت افزاری نرم افزاری تقریبا در گوشی 90 یورویی نوکیا 2.2 به خوبی قابل مشاهده است. اگرچه دستگاه از سخت افزار قوی بهره‌مند نیست اما سیستم عامل اندروید 9 پای به طور روان و بدون مشکل روی آن اجرا می‌شود. البته بدون شکل این گوشی برای انجام تسک های سنگین گزینه مناسبی نخواهد بود و نصب اپلیکیشن و بازی های سنگین بر روی آن می‌تواند لگ و تاخیرهایی را در رابط و عملکرد بستر نرم افزاری آن به وجود آورد. نکته‌ای که در بررسی نوکیا 2.2 به آن واقف شدیم این بود که حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی تاثیر مستقیمی بر روی روان بودن عملکرد بستر نرم افزاری دارد. هرچقدر حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه افزایش یابد، لگ و تاخیرهایی که در حین استفاده از دستگاه ارائه می‌شوند هم بیشتر خواهد شد. بنابراین برای دستیابی به بهترین بازده بهتر است تا حد امکان از پر شدن حافظه داخلی گوشی Nokia 2.2 جلوگیری کنید. این گوشی در حالت عادی و زمانی که حافظه آن تحت فشار قرار نگیرد به راحتی می‌تواند از پس انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره بر آید اما اگر حافظه آن رو به سمت پر شدن پیش برود ممکن است برای استفاده از برنامه هایی همچون اینستاگرام با کمی مشکل و تاخیر رو به رو شوید. در مجموع می‌توان اینطور گفت که بستر نرم افزاری گوشی وضعیت قابل قبولی دارد و بهره‌مندی آن از اندروید 9 پای مبتنی بر اندروید وان یک ویژگی مثبت است.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

در این بخش از نقد و بررسی نوکیا 2.2 در رابطه با پردازنده، رم و حافظه داخلی این اسمارتفون و قدرت عملکرد دستگاه صحبت می‌کنیم. اما قبل از هر چیز دوباره خاطر نشان می‌شویم که گوشی Nokia 2.2 یک گوشی ارزان قیمت و 90 یورویی است، بنابراین نباید انتظارات خیلی بالایی از آن داشته باشید. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته، تراشه Helio A22 مدیاتک خواهد بود که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای دارد. هر چهار هسته پردازنده مرکزی این تراشه از نوع Cortex A53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمنا پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 هم در این تراشه برای تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی بکار گرفته شده است. گوشی از نظر رم در دو نسخه 2 و 3 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی می‌شود.

گوشی نوکی 2.2 از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کند اما توصیه ما این است که تا حد امکان به همان حافظه داخلی دستگاه بسنده کنید و از نصب رم میکرو اس دی ممانعت به عمل آورید. حتی بهتر است برای دستیابی به بهترین نتیجه از پر شدن حافظه داخلی گوشی هم جلوگیری نمایید. با نصب رم میکرو اس دی حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه به تدریج افزایش می‌یابد و این موضوع منجر به تحت فشار قرار گرفتن دستگاه و بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن می‌شود. اما گذشته از تمام این صحبت ها قدرت عملکرد گوشی 90 یورویی Nokia 2.2 چگونه است؟ در بررسی نوکیا 2.2 مشخص شد که گوشی از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آید، بنابراین تصمیم گرفتیم یک قدم رو به جلوتر حرکت کنیم و کیفیت نصب و اجرای بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را در آن بررسی نماییم. اجرای هر بازی را برای مدت زمان 5 دقیقه انجام دادیم و مابین اجرای هر بازی فاصله زمانی 15 دقیقه‌ای داشتیم. نتیجه بررسی بسیار جالب بود!

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2

 

گوشی Nokia 2.2 از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر آمد و تقریبا بازی مذکور بدون لگ و تاخیر در دستگاه اجرا شد. البته در حین انجام بازی، بدنه گوشی به شدت داغ شد و سرعت خالی شدن شارژ باتری به دو برابر افزایش یافت. اما بازی آسفالت 9 لجندز در گوشی با لگ و تاخیرهای بسیار محسوسی اجرا شد و وضعیت اجرای آن به گونه‌ای بود که عملا قادر به انجام بازی نبودیم. بنابراین با در نظر گرفتن این مسئله که گوشی نوکیا 2.2 یک گوشی ارزان قیمت و 90 یورویی است، امکان اجرای بازی پابجی در آن یک مزیت و نقطه قوت محسوس به شمار می‌رود. به عقیده ما Nokia 2.2 از نظر قدرت عملکرد فراتر از قیمت خودش عمل می‌کند. پس اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید و در عین حال می‌خواهید هزینه ناچیزی صرف خرید یک اسمارتفون اندرویدی کنید، احتمالا نوکیا 2.2 یکی از بهترین و اصلی ترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2 : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید در نقد و بررسی نوکیا 2.2 به آن اشاره داشته باشیم مربوط به دوربین دستگاه می‌شود. دوربین اصلی گوشی Nokia 2.2 از یک لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار، HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. یک چراغ فلش LED اختصاصی هم زیر لنز دوربین اصلی گوشی نصب شده که در برخی شرایط می‌توان از آن برای ایجاد وضعیت بهتر عکسبرداری استفاده کرد. اما کیفیت عملکرد دوربین 13 مگاپیکسلی گوشی چطور است؟ در بررسی نوکیا 2.2 مشخص شد که دوربین اصلی گوشی خیلی عملکرد خوبی ندارد و باید بر روی آن به عنوان یک دوربین کار راه انداز حساب باز کنید و انتظار بیشتری نداشته باشید.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2

 

عکس هایی که در محیط های با نور مناسب توسط دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند از نظر ثبت جزئیات و شادابی رنگ چندان با کیفیت نیستند. در محیط های بسته و کم نور هم همین امر قابل رویت خواهد بود و در مجموع باید گفت که دوربین اصلی گوشی کیفیت عملکرد کاملا معمولی دارد. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی Nokia 2.2 از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی گوشی هم عملکرد کاملا معمولی دارد و عکس هایی که در محیط های با نور مناسب و کم توسط آن ضبط می‌شوند خیلی جای تعریف ندارند و کاملا معمولی هستند. به عقیده ما در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی نوکیا 2.2 می‌توان اینطور گفت که دوربین های اصلی و سلفی این گوشی کیفیتی در حد قیمت دستگاه را ارائه می‌کنند و به هیچ عنوان نمی‌توان انتظار بیشتری از آن ها داشت.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2 : باتری و شارژدهی

در آخرین بخش بررسی نوکیا 2.2 در رابطه با باتری این گوشی، توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز اسمارتفون مذکور بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. همانطور که در بخش ابتدایی بررسی اشاره داشتیم، باتری این گوشی توسط کاربر و به واسطه جداسازی قاب پشت آن قابل جدا کردن و تعویض خواهد بود. اما کیفیت شارژدهی باتری Nokia 2.2 چطور است؟ در بررسی این گوشی مشخص شد که باتری 3000 میلی آمپر ساعتی آن در حالت عادی و زمانی که به صورت نرمال از دستگاه استفاده شود، تقریبا می‌تواند تا یک روز بدون مشکل انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حالت نرمال باشد، خالی شدن شارژ باتری هم با سرعت بیشتری انجام می‌شود و زودتر به شارژر موبایل نیاز پیدا می‌کنید. از سمت دیگر با کاهش مقدار استفاده از گوشی می‌توان شارژدهی باتری آن را به ازای هر مرتبه به چیزی در حدود 1.5 روز هم رساند. پس نوع استفاده کاربر از گوشی تاثیر مستقیمی بر روی توان و کیفیت شارژدهی باتری دارد و در حالت طبیعتی باتری نوکیا 2.2 با یک مرتبه شارژ حدود 1 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد. اما چقدر زمان برای شارژ مجدد باتری گوشی لازم است؟ برای اینکه باتری 3000 میلی آمپر ساعتی دستگاه با شارژر فابریک آن از صفر تا صد درصد شارژ شود به زمانی در حدود 90 دقیقه نیاز خواهید داشت. بنابراین در مجموع باید گفت که قدرت شارژدهی باتری و همچنین سرعت خالی شدن شارژ باتری گوشی Nokia 2.2 معمولی است.

 

نقد و بررسی نوکیا 2.2

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نوکیا 2.2 پرداختیم. این گوشی در حال حاضر یکی از ارزان قیمت ترین گوشی ها شرکت نوکیاست که توانسته آمار فروش خوبی هم داشته باشد. گوشی مذکور برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف یک هزینه ناچیز گوشی اندرویدی برای انجام کارهای روزمره خریداری کند. نوکیا 2.2 از نظر قدرت عملکرد و صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد و تقریبا در مقایسه با اسمارتفون های هم رده خودش یک سر و گردن بهتر خواهد بود، بنابراین می‌تواند در رده قیمتی خودش گزینه خرید مناسبی باشد اما نباید از آن انتظارات بالایی داشته باشید. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی Nokia 2.2 در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب صفحه نمایش
  • بستر نرم افزاری به روز و مبتنی بر اندروید وان
  • قدرت عملکرد خوب ( در رده قیمتی خودش)
  • قیمت ارزان

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر نه چندان جذاب


:: برچسب‌ها: نوکیا 2 , 2 , قیمت نوکیا 2 , 2 , خرید نوکیا 2 , 2 , بررسی نوکیا 2 , 2 , مشخصات نوکیا 2 , 2 , نوکیا , گوشی ارزان قیمت ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

کمپانی اپل در رویداد 14 سپتامبر 2018 از ساعت هوشمند سری 4 همراه با آیفون XS Max رونمایی نمود. معرفی و عرضه اپل واچ سری 4 با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و توانست طرفداران زیادی را به خود جلب نماید. این اولین بار است که اپل در طراحی و اندازه ساعت از زمان ساخت اولین ساعت هوشمندش، تغییرات اساسی را در Apple Watch series 4 ایجاد کرده است. با این وجود با قابلیت های جدیدی که در این ساعت ایجاد شده است قیمت ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 گران تر از نسل های قبلی است.

ما در این نقد و بررسی می خواهیم امکانات جدید و تغییرات به وجود آمده در این نسل از ساعت هوشمند کمپانی اپل یعنی Apple Watch Series 4 را با هم بررسی نماییم . با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی اپل واچ سری 4 همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4: طراحی و ظاهر بدنه

Apple Watch Series 4 فرم صفحه مستطیلی با گوشه های گرد دارد و در طرف راست آن دو دکمه برای انجام تنظیمات قرار گرفته است. قسمت پشتی اپل واچ سری 4 از سرامیک و کریستال یاقوت ساخته شده است. کمپانی اپل تغییرات زیادی را در طراحی ظاهری ایجاد نکرده و تنها تغییر آن در بزرگتر نمودن اندازه صفحه نمایش و تغییر در سایز ساعت بوده است. اندازه های 40 و 44 میلی متر برای Apple Watch سری 4 در نظر گرفته شده است. در کنار افزایش سایز بدنه ساعت، کمپانی اپل حاشیه های اطراف صفحه نمایش را نیز کاهش داده است. با توجه به اینکه سایز دستگاه تغییر چندانی نداشته است اما صفحه نمایش به اندازه 30 درصد افزایش پیدا کرده است. اپل برای بهرهمندی از صفحه نمایش بزرگتر، کیفیت تصاویر را بهبود بخشیده است و تراکم صفحه نمایش را از 303 پیکسل در هر اینچ به 326 پیکسل افزایش داده است. به تصویر زیر برای درک بهتر این تفاوت نگاه کنید.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

البته هنگام بستن اپل واچ 42 میلی متری سری 3 و اپل واچ 44 میلی متری سری 4 روی مچ دست تفاوتی بین آن ها احساس نمی شود. اما با روشن شدن صفحه نمایش متوجه لبه های نازک تر و گرد شده و صفحه نمایش گسترده تر و انتقال حس بهتر Apple Watch سری 4 نسبت به نسل 3 خواهیم شد. ضخامت بدنه ساعت نسبت به نسل های قبلی باریکتر است که باعث شده است ساعت به مچ دست نزدیک تر باشد. در سه نسل قبلی وزن ساعت های هوشمند به ترتیب از 25 تا 52.8 گرم سیر صعودی داشتند اما در نسل چهارم به نظر می رسد اپل برای اینکه افراد در هر رده سنی و جنسیت بتوانند از این ساعت هوشمند به راحتی استفاده کنند، وزنی متناسب معادل 48 گرم را برای اپل واچ 4 در نظر گرفته است. نداشتن صفحه نمایش همیشه روشن و نداشتن ردیاب خواب از معایب ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 هستند.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

فناوری صفحه نمایش:

کمپانی اپل محافظی از جنس رتینا به همراه کریستال سافایر که بعد از الماس دومین ماده سخت جهان است، در ساخت صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 استفاده کرده است. تغییر دیگر در مورد صفحه نمایش اپل واچ 4، استفاده از فناوری جدید LTPO (مخفف کلمه Low-Temperature Polycrystalline Oxide) که همان فناوری OLED است که برای بهینه تر شدن 5 تا 10 درصدی مصرف انرژی از این فناوری استفاده می شود. با داشتن این قابلیت، انیمیشن ها و لمس و اسکرول ها با همان سرعت قبلی انجام می شوند، اما در مصرف انرژی تا حد امکان صرفه جویی می شود.

 

جنس بدنه و فناوری ارتباطی:

در طراحی اپل واچ سری 4 کمپانی اپل جنس بدنه این ساعت هوشمند را در دو نوع مختلف آلومینیومی (با سه رنگ خاکستری، نقره ای و صورتی) و فولاد ضدزنگ (با سه رنگ مشکی، سفید و طلایی) تولید نموده است. ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 در دو نوع GPS و GPS+Cellular تولید شده است. در نسخه GPS تنها قابلیت وای فای برای شما در دسترس است درحالی که در نسخه سلولار به سیمکارت الکترونیکی Apple e-SIM و شبکه های ارتباطی GSM / HSPA / LTE مجهز شده است و همچنین این نسخه اجازه دسترسی به برنامه Apple Music و برنامه Podcasts را به شما می دهد. قیمت ساعت هوشمند اپل واچ 4 در نسخه سلولار نسبت به نسخه GPS آن به خاطر امکانات بیشتری که در اختیار کاربر قرار می دهد، گران تر است.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4:تاج دیجیتالی (Digital Crown) یا دکمه چرخان

 اپل اکثر بخش های سخت افزاری نسل 3 را بازطراحی نموده است. ابزار ورودی خاصی به نام تاج دیجیتالی یا Digital Crown به عنوان دکمه هوم در طراحی بدنه اپل واچ وجود دارد که برای اسکرول کردن، بزرگنمایی برنامه ها و گشت و گذار بین اطلاعات از این ابزار استفاده می شود. Digital Crown در نسل 4 دست خوش تغییراتی شده است و بازخورد لمسی هاپتیک (Haptic) به آن افزوده شده است که برای بزرگنمایی در برنامه ها بسیار روان عمل می کند و اجازه گذر سریع با دقت بیشتری را بین اطلاعات به شما می دهد. 

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4: دستیار صوتی سیری، اسپیکرهای قدرتمند، پادکست و واکی تاکی

با ورود سیستم عامل جدید watchOS 5 اپل توانست رابط کاربری را به حد قابل توجهی بهبود ببخشد. به لطف این سیستم عامل اپلیکیشن های جدید پادکست (Podcasts ) و واکی تاکی (Walkie-Talkie) در طراحی این نسل از اپل واچ اضافه شدند که با استفاده از پادکست می توانید پادکست ها را بدون اینکه به آیفون متصل باشید گوش دهید و توسط واکی تاکی ارتباط صوتی بین شما و کسانی که اپل واچ دارند برقرار می شود. برای برقرای تماس های صوتی نیز یک دستیار صوتی به نام siri در اپل واچ وجود دارد. برای استفاده از این دستیار صوتی کافیست hey siri را به ساعت بگویید و برای برقراری تماس، مخاطب خود را انتخاب نمایید.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

اسپیکرها ومیکروفن:

یک میکروفن کوچک در سمت راست و دو اسپیکر قدرتمند در سمت چپ دستگاه قرار گرفته است. فاصله ای که بین اسپیکرها و میکروفن وجود دارد باعث عدم تداخل صدا در تماس ها می شود تا حدی که مخاطب شما متوجه استفاده از ساعت هوشمند برای برقراری تماس نمی شود. اسپیکرها در این طراحی صدایی 50 برابر بلندتر از نسل قبلی را تولید می کنند. این افزایش صدا تفاوت زیادی را در تماس ها و سیری ایجاد کرده است و کیفیت صدای خوبی را به کاربران می دهد.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4: چهره های متفاوت یا واچ فیس

مهمترین بخشی که اپل به آن توجه ویژه ای داشته است بهبود دادن رابط کاربری با وجود صفحه نمایش بزرگتراست. در همین راستا اپل تلاش کرده تا واچ فیس های مختلف و کاربر پسند را تولید کند. برای سری 4 واچ فیس های Infograph و Infograph Modular در نظر گرفته شده است. هر دوی این واچ فیس ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند اطلاعات بیشتری را دراختیار کاربر بگذارند. اینفوگراف معمولی با حداکثر هشت واچ فیس و اینفوگراف ماژولار با حداکثر شش واچ فیس قابل تنظیم هستند.

 

1- واچ فیس اینفوگراف معمولی: اپل در طراحی این واچ فیس زمان زیای را صرف کرده. این واچ فیس علاوه بر نمایش امکانات ساعت و تاریخ، در چهار گوشه‌ی ساعت دسترسی هایی برای شخصی سازی کامل به کاربر می‌دهد. در حالت اینفوگراف تمام دایره ها و گوشه های صفحه نمایش کاملا قابل شخصی سازی هستند. امکانات زیادی مانند موسیقی، ضربان قلب، کرنومتر، طلوع و غروب آفتاب و ... را می توان در این اینفوگراف ها استفاده نمود.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

2- واچ فیس اینفوگراف ماژولار: این واچ فیس نیز شبیه اینفوگراف معمولی عمل می کند با این تفاوت که می توانید 3 کادر دایره ای و 2 کادر مستطیلی را شخصی سازی نمایید.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

 نمونه ای دیگر از واچ فیس ها هستند که توسط کمپانی اپل به طور انحصاری تصویربرداری شده است. حرکت شعله ای آتش، حرکت دود و آب که به صورت متحرک به نمایش در می آیند و احساس خوشایندی را به کاربر منتقل می کنند. این واچ فیس ها هم به صورت دایره ای و هم تمام صفحه قابل نمایش هستند.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4: برنامه نفس کشیدن (Breathe)

برنامه ای تحت عنوان Breathe در اپل واچ 4 وجود دارد و بیشتر با نام جلسات آرامش آن را می شناسند. این برنامه در طول روز به شما یادآوری می کند که چند دقیقه نفس عمیق بکشید. با زدن گزینه start و آغاز برنامه نفس کشیدن عمیق، انیمیشن باز می شود و تا زمانی که بایستد، به مچ دست شما ضربه وارد می کند و پس از آن شروع به بسته شدن می کند.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4: باتری و حافظه

باتری موجود در اپل واچ سری 4 از نوع لیتیوم یونی است و مانند نسل های قبلی طول عمر متوسط 18 ساعت دارد. اپل میزان حافظه داخلی در تمام مدل هایش را 16 گیگابایت را در نظر گرفته است که در اپل واچ سری چهارم نیز همین مقدار حافظه به آن اختصاص یافته است.

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4: قابلیت تشخیص سقوط

قدرت تشخیص سقوط یک قابلیت جدید در Apple Watch series 4 است. این ویژگی با هوشمندی، سقوط کسی که سری 4 را پوشیده است تشخیص می دهد و گزینه ای را برای تماس با خدمات اضطراری یا اخطار هشدار به فرد اعلام می کند. در این صورت اگر فرد بعد از 15 ثانیه به هشدار پاسخ ندهد با مراکز اضطراری تماس گرفته و در صورت عدم پاسخگویی در عرض یک دقیقه پس از سقوط به اورژانس اطلاع می دهد. اگر سن وارد شده شما برای ساعت هوشمند کمتر از 65 سال باشد، تشخیص سقوط به طور پیش فرض خاموش در نظر گرفته می شود اما اگر بالای 65 سال سن داشته باشید این گزینه برای شما همیشه فعال خواهد بود. اگر دوست دارید از این قابلیت بهره ببرید، می توانید آن را به صورت دستی فعال کنید. برای فعال نمودن قابلیت تشخیص سقوط وارد برنامه watch نصب شده روی گوشی آیفون بروید و از قسمت Emergency SOS بخش Fall Detection را فعال نمایید. اپل به کاربران هشدار داده است که هر سقوطی برای ساعت قابل تشخیص نیست، اما وجود این ویژگی پتانسیل نجات جان انسان ها را دارد.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4: سلامتی و تناسب اندام

قسمت پشت اپل واچ سری 4 با اینکه وقتی آن را روی مچ خود می بندید قابل دیدین نیست اما قابلیت های جالبی را برای کاربر فراهم می کند. سنسور ضربان قلب به روز شده با طراحی جدید در پشت ساعت دیده می شود. ناحیه اطراف سنسور ضربان قلب از جنس سرامیک است. به گفته اپل جنس سرامیکی سنسور ضربان قلب به عبور امواج رادیویی کمک می کند. سنسور ضربان قلب اپل واچ سری 4 با نام ECG (الکتروکاردیوگرام) یا EKG شناخته شده است. 

 

نقد و بررسی Apple Watch series 4

 

Apple Watch سری 4 امکان استفاده از دستگاه نوار قلب با برنامه جدید ECG ارائه داده است، اما این یک ویژگی نیست که در زمان راه اندازی در دسترس باشد و مستلزم گذراندن یک برنامه منظم است. در حال حاضر برنامه جدید ECG و ویژگی های تشخیص نامنظم ضربان قلب، برای کاربران 22 سال به بالا در ایالات متحده قابل دسترسی است و متاسفانه برای کاربران ایرانی فعال نمی باشد. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و به اشتراک گذاری نتایج به دست آمده با پزشک توسط برنامه Health در قالب PDF در آیفون به آسانی امکان پذیر می باشد.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

اپل واچ سری 4 مانند یک مربی ورزشی تمریناتی را به شما در زمینه یوگا و کوهنوردی، پیاده روی و ... به شما پیشنهاد می دهد و در صورتی که در هر ورزشی رکورد بزنید به شما یک مدال می دهد. همچنین می توانید یک برنامه منظم ورزشی را برای خود روی ساعت تنظیم کنید و طبق آن برنامه فعالیت های خود را مدیریت نمایید. این قابلیت برای افرادی که برنامه هدفمندی برای انجام ورزش ندارند بسیار مفید است و باعث افزایش انگیزه برای تناسب اندام و ایجاد حس رقابت در آن ها می شود.

برای شنا کردن ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 تا عمق 50 متری در برابر قطرات آب مقاوم است. برای جلوگیری از نفوذ قطرات آب کافیست دکمه Water Lock را فعال نمایید و یا هنگام دوش گرفتن و فشار آب شدید برا خارج کردن قطرات آب از اسپیکرها، قسمت پایین صفحه را به سمت بالا اسکرول کنید تا گزینه ای به نام کنترل سنتر ظاهر شود. حال آیکون قطره آب را انتخاب کنید و تاج دیجیتالی (Digital Crown) را بچرخانید. در این حالت اسپیکر صدایی پخش می کند و قطرات آب را از داخل سوراخ های خود تخلیه می کند.

 

نقد و بررسی اپل واچ سری 4: تراشه ای به نام S4

از شگفتی های Appe watch series 4 ساخت تراشه S4 مخصوص برای اپل واچ 4 بوده است و به لطف طراحی انحصاری این تراشه توسط اپل، قدرت و سرعت پردازش ساعت هوشمند اپل واچ 4، حدودا دو برابر نسل قبل شده است. این پردازنده از پردازش 64 بیتی و دو هسته‌ مرکزی بهره می برد.

 

نقد و بررسی Apple Watch Series 4

 

نتیجه گیری:

اپل همواره به دنبال ساخت یک وسیله کاملا شخصی و حرفه ای برای کاربران بوده است و در این زمینه موفق عمل کرده است. همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Apple watch series 4 یکی از محصولات کمپانی اپل پرداختیم. ایجاد تغییرات در طراحی، سایز بزرگتر صفحه نمایش که لبه ها را خیلی نزدیک بهم کرده و یک بدنه کمی باریک تر از نسل قبلی و یک حسگر جدید ضربان قلب از نمونه امکاناتی است که به اپل واچ سری 4 افزوده شده است. ساعت هوشمند اپل سری 4 از ظاهر و سبک طراحی عالی بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت اپل واچ سری 4 در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده مناسب به نظر می رسد اما ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. بنابراین اگر به دنبال یک ساعت کاملا شخصی و هوشمند هستید، خرید Apple watch سری 4 می تواند گزینه عالی برای افراد علاقمند به ساعت های حرفه ای و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی اپل واچ سری 4 به شرح زیر هستند:

 

نقاط قوت: 

  • صفحه نمایش بزرگ و زیبا
  • سنسورهای پیشرفته سلامتی
  • قدرت پردازش سریع
  • بالا بودن کیفیت تماس ها با سیری
  • واچ فیس های متنوع
  • رابط کاربری بسیار خوب
  • وضوح بالای تصاویر

 

نقاط ضعف:

  • قیمت تقریبا بالا
  • نداشتن صفحه نمایش همیشه روشن
  • نداشتن ردیاب خواب


:: برچسب‌ها: اپل واچ سری 4 , ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 , اپل واچ، ساعت هوشمند ، ساعت ، اپل ، تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

باز (load) نشدن عکس و فیلم های اینستاگرام یکی از مشکلات رایجی است که کاربران زیادی با آن رو به رو می‌شوند و از این وضعیت گلایه می‌کنند، اما آیا می‌دانید که با روش های خاصی می‌توان خیلی راحت این مشکل را برطرف کرد؟ در ادامه این مطلب به آموزش رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام : مقدمه

اینستاگرام تقریبا محبوب ترین شبکه اجتماعی فعلی است که کاربران ایرانی زیادی از آن استفاده می‌کنند. این شبکه اجتماعی به شدت در بین کاربران پارسی زبان محبوب شده و بی‌شک هر ایرانی حداقل یک اکانت اینستاگرام فعال دارد. اما محبوب بودن یک اپلیکیشن به معنای عدم وجود باگ یا مشکل در آن نخواهد بود. اگرچه اینستاگرام از تیم توسعه دهنده بسیار بزرگ و قدرتمندی بهره می‌برد که دائما این برنامه را آپدیت می‌کنند اما با این حال گاها مشکلاتی در عملکرد اپلیکیشن مذکور به وجود می‌آید که یکی از رایج ترین این مشکلات مربوط به باز نشدن فیلم و عکس می‌شود. باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام بسیار آزاردهنده خواهد بود و نمی‌توان مدعی شد که مطلقا به باگ خاصی در این اپلیکیشن مربوط می‌شود. اما به هر صورت راه حل هایی برای رفع مشکل مذکور وجود دارد!

اگر شما هم با مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام رو به رو هستید و می‌خواهید راه حلی برای رفع این مشکل پیدا کنید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. چون در این مقاله روش هایی را شرح می‌دهیم که با انجام آن ها احتمالا باگ ها و مشکلات مربوط به باز نشدن پست های اینستاگرام در گوشی شما برطرف می‌شود. ضمنا اگر با مشکل باز نشدن استوری در اپلیکیشن اینستاگرام رو به رو هستید می‌توانید از مقاله راهنمای "آموزش حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام" استفاده کنید. احتمال دارد برخی از راه حل هایی که برای رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس اینستاگرام ارائه می‌کنیم با روش هایی که برای رفع مشکل باز نشدن استوری ارائه کردیم مشابه باشند. در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

قدم اول: استفاده از شبکه اینترنت مناسب

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

 

در قدم اول باید مطمئن شوید که از شبکه اینترنت مناسبی استفاده می‌کنید و اصلا آن شبکه اینترنت در گوشی شما فعال است یا خیر! برای اطمینان از این مسئله ابتدا مطمئن شوید که موبایل دیتا (Mobile Data) یا اینترنت وای فای (Wi-Fi) موبایلتان روشن باشد و به یک شبکه اینترنت وصل شده باشید. سپس از اینستاگرام خارج شوید و مرورگر گوشی را اجرا کنید. یک عبارت دلخواه را در گوگل جستجو نمایید. اگر اینترنت شما وصل باشد، نتیجه جستجو نمایان می‌شود اما اگر نتیجه‌ای نشان داده نشد مشخص می‌شود که شبکه اینترنتی که به آن وصل شده‌اید مشکل دارد. پس به شبکه اینترنت دیگری متصل شوید یا دوباره تنظیمات موبایل دیتای گوشی را راه‌اندازی کنید.

در نظر داشته باشید که تایم اوت (Time Out) و سرعت پایین شبکه اینترنت هم می‌تواند اختلال هایی از قبیل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام را به همراه داشته باشد. بنابراین مطمئن شوید شبکه اینترنتی که به آن وصل شده‌اید کیفیت و سرعت خوبی دارد. اینترنت 4G اپراتورهایی مثل ایرانسل، همراه اول، رایتل و غیره می‌تواند گزینه عالی برای استفاده از اینستاگرام باشد. اگر مطمئن شدید مشکل از سمت اینترنت دستگاه نیست، روش بعدی را به عنوان راه حل انجام دهید.

 

قدم دوم: اطمینان از عدم محدودیت دسترسی به اینترنت

هم گوشی های اندرویدی و هم آیفون های اپل (apple) این قابلیت را دارند که دسترسی برخی اپلیکیشن ها به شبکه اینترنت را متوقف سازند. بنابراین اگر تنظیمات گوشی شما به گونه‌ای بهینه شده باشد که دسترسی اینستاگرام به اینترنت محدود شود، طبیعتا با مشکل باز نشدن فیلم و عکس رو به رو خواهید شد. البته در این شرایط علاوه بر اینکه فیلم و عکس های اینستاگرام باز نمی‌شوند، بخش اکسپلور و استوری های آن هم قابل اجرا نخواهند بود. پس اگر استوری ها و بخش اکسپلور آپدیت شدند و فقط عکس و فیلم ها در حساب اینستاگرامتان باز نمی‌شوند مشکل از جای دیگری است و می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید. برای بررسی محدود نبودن دسترسی اینستاگرام به اینترنت باید با توجه به سیستم عامل و رابط گوشی خود مراحل خاصی را طی کنید. در گوشی های اندرویدی اغلب مسیر Settings > Apps باید طی شود و سپس گزینه Restrict Data Usage انتخاب گردد.

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

 

دسترسی به گزینه مذکور در گوشی های اندرویدی از طریق مسیر Settings > Data usage هم امکانپذیر خواهد بود. برای پیدا کردن ساده تر این بخش در گوشی های اندرویدی کافیست عبارت Data Usage را در منوی تنظیمات گوشی اندرویدی خود جستجو کنید و مطمئن شوید که هیچ محدودیتی به ازای دسترسی به اینترنت برای اپلیکیشن اینستاگرام در نظر گرفته نشده باشد. در آیفون های اپل هم برای اطمینان از عدم وجود محدودیت دسترسی برای اینستاگرام کافیست به مسیر Settings > Cellular بروید و مطمئن شوید که اسلایدر کنار اپلیکیشن اینستاگرام فعال (سبز رنگ) باشد. اگر محدودیتی برای دسترسی اینستاگرام به اینترنت در گوشی شما وجود نداشت، مشکل از جای دیگری آب می‌خورد و باید از راه حل بعدی برای رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام خود استفاده کنید.

 

قدم سوم: خارج کردن برنامه از بخش Recent Apps

گاها ممکن است باگ های کوچکی در عملکرد اپلیکیشن هایی به وجود آید که برای مدتی در بخش "Recent Apps" یا همان "اپلیکیشن های اخیر" فعال باقی مانده‌اند. دیتا و وضعیت این برنامه ها در حافظه رم گوشی ذخیره می‌شود و بدین ترتیب اجرای دوباره آن ها سریع تر و بدون از دست رفتن اطلاعات قبلی قابل انجام خواهد بود، اما همین مسئله ممکن است مشکل ساز شود و باگ هایی مثل باز نشدن عکس، ویدئو و استوری را به همراه آورد. بنابراین یک مرتبه اپلیکیشن اینستاگرام را از منوی Recent Apps گوشی حذف کنید و دوباره آن را بعد از 30 ثانیه اجرا نمایید. اگر مشکل برطرف نشد از روش بعدی که شرح می‌دهیم استفاده کنید.

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

 

قدم چهارم: حذف حافظه کش (Clear Cache)

گاها ممکن است اطلاعاتی که به عنوان حافظه کش در اینستاگرام ذخیره شده‌اند هم مشکلاتی از قبیل باز نشدن فیلم و عکس ها را به همراه آورند. بنابراین حذف کردن حافظه کش این اپلیکیشن و اجرای دوباره آن ممکن است به رفع مشکل کمک کند. برای حذف کردن حافظه کش اینستاگرام در گوشی های اندرویدی کافیست به مسیر Settings > Apps بروید و برنامه اینستاگرام را از لیست اپلیکیشن های موجود انتخاب کنید. گزینه های Storage > Clear Cache > Ok را انتخاب کنید تا حافظه کش اینستاگرام حذف شود. برای حذف کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون های اپل ملزم به حذف برنامه و نصب مجدد آن خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه حذف کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و iOS به مطالعه مقاله "پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید" بپردازید.

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

 

قدم پنجم: اطمینان از پر نبودن حافظه گوشی

یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام شود مربوط به پر شدن حافظه دستگاه خواهد بود. اگر حافظه داخلی گوشی شما رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند و فضای مناسبی برای ذخیره اطلاعات جدید در آن وجود نداشته باشد، ممکن است فیلم، عکس و استوری های اینستاگرام هم اجرا نشوند و در اجرای آن ها اختلال هایی به وجود آید. پس از خالی بودن حداقل 1 گیگابایت از حافظه داخلی گوشی خود اطمینان حاصل کنید. برای بررسی وضعیت حافظه گوشی در اندروید و آی او اس کافیست به مسیر Settings > Storage بروید. روش هایی زیادی برای خالی کردن حافظه گوشی های موبایل وجود دارد که ما در مقاله "خالی کردن حافظه گوشی اندرویدی با 5 ترفند ساده و موثر" به پنج مورد از جالب ترین آن ها اشاره کردیم.

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

 

قدم ششم: ریست تنظیمات شبکه

گاها ممکن است مشکلاتی مثل باز نشدن فیلم و عکس های اینستاگرام ناشی از بروز یک اختلال در تنظیمات شبکه گوشی باشند. بنابراین با ریست کردن تنظیمات شبکه موبایل خود می‌توانید به رفع مشکل مذکور کمک کنید و حداقل این کار را به عنوان یک راه حل تست نمایید. امکان ریست کردن تنظیمات شبکه هم در گوشی های اندرویدی و هم در آیفون های اپل ارائه شده است. برای انجام این کار در سیستم عامل اندروید کافیست مسیر Settings > Backup & Reset > Network Settings Reset را طی کرده و گزینه Reset Settings را انتخاب نمایید. در آیفون های اپل یا بهتر بگوییم سیستم عامل iOS هم باید به مسیر Settings > General > Reset> Reset Network Settings بروید و بعد از وارد کردن رمز عبور آیفون (iPhone) گزینه Reset Network Settings را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که با انجام این کار تمام تنظیمات شبکه های گوشی ریست می‌شوند و در نتیجه رمز عبور شبکه های وای فایی که به آن ها متصل شده بودید و سایر موارد این چنینی هم از بین خواهند رفت و باید مجددا به صورت دستی وارد شوند.

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

 

قدم هفتم: به روز رسانی ایسنتاگرام

به روز رسانی اینستاگرام و نصب جدیدترین نسخه این اپلیکیشن هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از ساده ترین روش های رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام در نظر گرفته شود. برای آپدیت این اپلیکیشن در گوشی های اندرویدی بهتر است از گوگل پلی استور (Google Play Store) استفاده کنید و در آیفون های اپل هم از اپ استور (App Store) استفاده به عمل آورید. به احتمال زیاد بعد از آپدیت کردن اینستاگرام مشکل باز نشدن فیلم و عکس های آن برطرف می‌شود. اگر این چنین نشد از راه حل بعدی استفاده کنید.

 

قدم هشتم: حذف و نصب مجدد اینستاگرام

برای رفع مشکل لود شدن عکس و ویدیو های اینستاگرام یک مرتبه این اپلیکیشن را از گوشی حذف و دوباره آن را از مرجع مناسب دانلود کنید. برای حذف برنامه نام برده شده در گوشی های اندرویدی و آیفون ها می‌توانید انگشت خود را بر روی آیکون برنامه در هوم اسکرین نگه دارید و سپس آیکون با نماد ضربدر را انتخاب کنید و گزینه Uninstall را بزنید. کمی منتظر بمانید تا برنامه به طور کامل حذف شود. سپس دوباره به اپ استور یا گوگل پلی استور بروید و اینستاگرام را دانلود و بر روی گوشی نصب کنید. با ارائه مشخصات اکانتتان وارد اینستاگرام شوید و عملکرد آن را بررسی نمایید. به احتمال زیاد مشکل برطرف می‌شود.

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

 

قدم نهم: بکارگیری ابزار تغییر IP

گاها ممکن است در سرورهای اینستاگرام در مناطق خاص اختلال هایی به وجود آید و بدین ترتیب کاربران قادر به اتصال به سرورها نباشند. در اینگونه مواقع مشکلاتی از قبیل کار نکردن اینستاگرام و باز نشدن پست ها نمایان می‌شود، البته در این شرایط کلا اینستاگرام مختل می‌شود و اینطور نیست که فقط عکس ها و ویدیو ها در آن قابل اجرا نباشند. همچنین این مشکل به طور سراسری به وجود می‌آید و اینطور نخواهد بود که دیگر کاربران در حوالی شما قادر به استفاده بدون مشکل از اینستاگرام باشند و فقط شما با اختلال رو به رو شوید. به هر صورت استفاده از ابزارهای تغییر IP می‌تواند روشی برای مقابله با مشکلاتی مثل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام شود. این روش در برخی مواقع مشکل و اختلال های اینستاگرام را برطرف می‌کند.

 

قدم دهم: ریستارت کردن موبایل

روش بعدی که می‌توانید از آن برای رفع مشکل اینستاگرام استفاده کنید مربوط به ریستارت کردن گوشی می‌شود. شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در خیلی از مواقع یک ریستارت ساده مشکلاتی از قبیل باز نشدن عکس و فیلم ها در اپلیکیشن اینستاگرام را برطرف می‌کند. بنابراین به سادگی گوشی خود را ریستارت کنید و سپس عملکرد اپلیکیشن اینستاگرام را در آن بررسی نمایید. اگر با نحوه فورس ریستارت کردن (Force Restart) گوشی آشنایی دارید این کار را انجام دهید چون ممکن است بازده بهتری داشته باشد.

 

قدم یازدهم: صبور باشید و منتظر بمانید

 

باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

 

در برخی مواقع ممکن است اختلال هایی که در اینستاگرام به وجود آمده مختص گوشی شما نباشد و مربوط به خود اینستا شوند و با هیچ یک از روش های فوق هم قابل رفع نباشند. در اینگونه مواقع هیچ کاری به غیر از صبر کردن از دست شما بر نمی‌آید، بنابراین صبور باشید و منتظر بمانید تا مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام برطرف شود. اگر مطمئن شدید که مشکل از سمت گوشی شماست و اختلالی در اینستاگرام وجود ندارد که خود به خود رفع شود ملزم به استفاده از آخرین راه حل خواهید بود که در مرحله بعدی به شرح آن می‌پردازیم.

 

قدم دوازدهم: فکتوری ریست

اگر هیچکدام از روش های فوق منجر به رفع مشکل عملکرد اینستاگرام در گوشی شما نشدند و همچنان برای باز کردن عکس و فیلم های اینستا با مشکل رو به رو بودید، تنها یک راه حل دیگر قابل استفاده خواهد بود. این راه حل مربوط به فکتوری ریست گوشی می‌شود. فکتوری ریست پروسه‌ای است که به موجب آن تمام اطلاعات دستگاه حذف خواهند شد و گوشی با حالتی شبیه به روز اول خود و تنظیمات پیش فرض کارخانه راه‌اندازی می‎شود. طبیعتا در اینگونه مواقع بهتر است قبل از انجام فکتوری ریست به طور کامل همه جوانب کار را در نظر بگیرید و تا حد ممکن قبل از فکتوری ریست کردن گوشی از اطلاعات فعلی آن فایل بکاپ تهیه کنید. برای فکتوری ریست کردن گوشی های اندرویدی مسیر Settings > Backup & Reset > Factory Reset (Erase All Data) را دنبال کنید و در آیفون های اپل مسیر Settings > General > Reset را طی کرده و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش هایی پرداختیم که با آن ها می‌توانید مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام را برطرف کنید. سعی کنید روش ها و راه حل های نام برده شده را به ترتیب انجام دهید و در آخر به فکتوری ریست روی آورید. قبل از فکتوری ریست کمی منتظر باشید تا شاید مشکل از سمت اینستاگرام برطرف شود. همچنین حتما قبل از فکتوری ریست گوشی از اطلاعات حال حاضر خود بکاپ تهیه کنید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام , باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام , فیلم و عکس در اینستاگرام , اینستاگرام , دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه

معمولاً آغاز سال جدید تحصیلی برای یک دانشجو با نیاز به خرید یک لپ تاپ همراه می باشد که چه بهتر است بصورتی معقول و سنجیده انجام شود.

لازم نیست نگران باشید، حتی با وجود صدها مدل و ویژگی های متفاوت از برندهای مختلف لپتاپ، بازهم انتخاب یک رایانه شخصی دانشجویی بسیار آسان خواهد بود به شرط این که از یک سری دستورالعمل پیروی کنید. به همین منظور می توانید از راهنمایی های ما در فروشگاه اینترنتی هدف بهره مند شوید.

برای خرید لپ تاپ باید چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید:

  • قصد دارید چقدر برای خرید هزینه کنید؟
  • چه قابلیت و توانایی می خواهید داشته باشد؟
  • آیا یک کروم بوک کار شما را راه می اندازد؟
  • یک تبلت چطور؟

با ما همراه باشید.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : انتخاب لپ تاپ بر اساس نیاز

بعد از ورود یک دانشجو به دانشگاه یا کالج، اصولاً با توجه به رشته ی تحصیلی و محتوای درسی، نیاز به خرید یک سیستم کامپیوتری ترجیحاً قابل حمل، کارآمد و با قیمت مناسب احساس خواهد شد. درصورتی که خرید سیستم کامپیوتری صرفاً برای رفع نیازهای متداولی همچون ویرایش متن، چک کردن ایمیل یا تماشای ویدئو و عکس صورت گرفته و دانشگاه چیزی بیشتر از این را از شما نمی خواهد، پس ضرورتی ندارد سیستم هایی با سیستم عامل ویندوز یا مک را خریداری کنید، یک کروم بوک کفایت خواهد کرد که به تبع آن، قیمت هم مناسب تر خواهد بود.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجو

 

از سوی دیگر اگر درس های گرافیکی یا سنگینی دارید مثلاً مدلسازی 3بعدی، ترسیمات CAD، ویرایش ویدئو و... بایستی مطمئن شوید که سیستم شما از یک پردازنده ی قدرتمند (مثلاً Intel Core i7) مقدارRAM کافی (حداقل 8GB)، یک هارد دیسک پرسرعت و یک کارت گرافیک جداگانه برخوردار می باشد. این گزینه مطمئناً قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. لازم به ذکر است که اگر دنبال خرید یک MacBook هستید باید هزینه ی به نسبت بالاتری را هم پرداخت کنید.

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : سایز صفحه نمایش

 سایز صفحه نمایش یکی از ملاحظات بسیار مهم است چون علاوه بر این که شاخص سایز کلی دستگاه است، تعیین کننده ی وزن دستگاه نیز می باشد. هر سایزی بیش از15.6 اینچ به درستی در کوله پشتی جا نخواهد شد ولی سایز کوچکتر مثلاً 13.3 اینچ براحتی قابل حمل و جا دادن است. صرف نظر از سایز، به وزن دستگاه نیز توجه کنید. حمل و جابجایی هر چیزی سنگین تر از 1.8تا2.2 کیلوگرم، بسیار دشوار و خسته کننده خواهد بود.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجو

 

شاید استفاده از یک تبلت همراه با یک صفحه کلید کار شما را راه بیاندازد. شاید این سئوال را از خودتان بپرسید که یک دانشجو برای یادداشت برداری و مقاله نویسی فقط به یک صفحه کلید ترجیحاً سبک، ارگونومیک و قبل شارژ نیاز دارد که هر زمان لازم شد بتواند آن را به دستگاه متصل نماید و برای مشاهده ی محتوا، به یک صفحه نمایش باکیفیت و با سایز مناسب نیاز دارد. درنتیجه می تواند از ترکیب تبلت و صفحه کلید استفاده کند.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : اهمیت باتری و میزان شارژدهی

با توجه به این که لپ تاپ بعنوان جایگزین یک رایانه دسکتاپ خریداری می شود پس باید به میزان انرژی در دسترس برای روشن بودن آن نیز توجه داشت. یکی از نکات مهم در خصوص لپ تاپ ها کیفیت باتری و شارژ آن ها می باشد. طول دوام باتری به معماری سخت افزاری و طراحی مادربرد و مصرف برق لپ تاپ وابسته است. در حالت کلی هرچقدر توان باتری (mAh) بیشتر باشد، طول زمان برق دهی باتری بیشتر خواهد بود. از آنجایی که باتری دربرگیرنده ی چندین باتری قابل شارژ مجدد است، درنتیجه با افزایش تعداد این باتری ها، سایز آن نیز تغییر کرده و می تواند روی وزن لپ تاپ تأثیر بگذارد. امروزه در اکثر تجهیزات الکترونیکی از جمله لپ تاپ، باتری ها به راحتی در دسترس کاربر نبوده و قابل تعویض نمی باشند.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : فضای ذخیره سازی

 روزگاری بود که منظور از خرید یک رایانه ی شخصی، صرفاً در اختیار داشتن فضای ذخیره سازی بسیار زیاد بود. ولی امروزه ترجیح، داشتن یک فضای ذخیره سازی پرسرعت تر (SSD) به جای بزرگتر است که باعث می شود لپ تاپ های پیشرفته با بهره مندی از تراشه های پرسرعت، با صرف انرژی کمتر و افزایش طول عمر باتری، سریعتر عمل نمایند (SSDها قطعات جداشونده ایی نداشته و بنابراین برق کمتری مصرف می کنند). ظرفیتSSD کمتر از256GB و یا کمتر از1TB برای هارددیسک های معمولی پیشنهاد خوبی نیست. در عین حال با توجه به فضاهای ذخیره سازی آنلاین و ابری از جمله Google Drive و Office online دیگری نیازی به هارد دیسک های حجیم و پرظرفیت برای نصب برنامه و ذخیره سازی اطلاعات نیست.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : انتخاب پردازنده و RAM مناسب

مغز لپ تاپ یعنی پردازنده  هرچه بهتر باشد، رایانه قدرتمندتر خواهد بود. برای حالت معمول در یک لپ تاپ، پردازنده intel Core i3 کفایت می کند ولی یک پردازنده Core i5 ضامن سرعت خوب است. برای انتخاب لپ تاپ های برخوردار از تراشه های Core i7 و Core i9 باید هزینه ی بالاتری در نظر گرفت ولی برای اجرای نرم افزارها یا بازی های سنگین مناسب تر می باشند.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

RAM در مدیریت اجرای همزمان چندین اپلیکیشن نقش بسزایی دارد. هرچقدر RAM بیشتری در اختیار داشته باشید، سرعت بیشتری برای اجرای همزمان اپلیکیشن ها خواهید داشت. امروزه با توجه به نیازهایی که وجود دارد میزان 8GB کفایت کرده و درمورد دستگاه های پیشرفته، 16GB یا32GB کافی است.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

 

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی : انتخاب کارت گرافیک مناسب

برای ویرایش فیلم و بازی بایستی کارت گرافیت اختصاصی در اختیار داشت. ولی برای وب گردی، چک کردن ایمیل و تماشای ویدئو، نیازی به کارت گرافیک جداگانه و حرفه ای نمی باشد.

 

بهترین راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویی

 

سخن پایانی

با توجه به مطالب ذکر شده، بهترین انتخاب به بودجه، کارایی، نیازهای کاربردی، وزن، سایز و کیفیت صفحه نمایشی بستگی دارد که در خرید مدنظرتان می باشد. بهتر است خریدی انجام دهید که حداقل تا سه سال آینده نیازی به تعویض دستگاه خود نداشته باشید.



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید لپ تاپ , راهنمای خرید لپ تاپ دانسجویی , خرید لپ تاپ , لپتاپ , قیمت لپتاپ , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اولترابوک‌ها حتی با قیمت بالای خود طرفداران زیادی دارند؛ چراکه ضخامت کم، کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبای آن ها باعث شده تا خریداران زیادی داشته باشند. ضمن اینکه سخت‌افزار آن ها نیز نسبت به گذشته قوی‌تر شده است. اگر دنبال یک اولترابوک حرفه‌ای، زیبا و قدرتمند هستید، با نقد و بررسی ASUS ZenBook 14 UX433 همراه ما باشید.

کمپانی تایوانی ایسوس یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌ تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های وارد بازار می‌شوند. در چند سال اخیر نیز شاهد عرضه‌ اولترابوک‌های خلاقانه، پرطرفدار و قدرتمندی چون سری زن‌بوک (Zenbook) ایسوس هستیم.

اولترابوک‌های زن‌بوک جزو محصولات قدرتمند و گران‌قیمت ایسوس به شمار می‌روند که در کنار طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا، سخت‌افزار بسیار خوبی دارند.

لپ تاپ ایسوس زن‌ بوک یو ایکس 433 یکی از بهترین اولترابوک‌های جدید این کمپانی است که از نمایشگر باکیفیت، سری جدید پردازنده‌های ویسکی لیک (Whiskey Lake) اینتل، 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت SSD بهره می‌برد.

اگر قصد خرید یک اولترابوک حرفه‌ای و زیبا دارید و برای خرید لپ تاپ ASUS Zenbook UX433 هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با نقد و بررسی این لپ تاپ همراه ما باشید. شاید با دیدن قیمت لپتاپ های معمولی و مشاهده قیمت لپ تاپ ASUS Zenbook UX433 تصور کنید با یک محصول گران‌قیمت مواجه هستید، ولی این دستگاه ارزش خرید بالایی دارد.

 

طراحی لپ تاپ ASUS Zenbook UX433

 

طراحی لپ تاپ Asus zenbook ux433

 

در همان نگاه اول به لپ تاپ ایسوس زن بوک یو ایکس 433 متوجه می‌شوید که با یک محصول رده‌بالا، حرفه‌ای، خوش‌ساخت، با کیفیت و زیبا مواجه هستید که در عین سادگی، به خوبی جزئیات در آن رعایت شده است.

ایسوس همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ ASUS Zenbook UX433 نیز از این قاعده مستثنی نیست و در همان نگاه اول شیفته زیبایی و جذابیت آن شده و متوجه می‌شوید دستگاه شما کیفیت بالایی دارد. این دستگاه یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیاست.

این اولترابوک از طراحی جدید ایسوس موسوم به Ergolift بهره می‌برد. در این نوع طراحی همان‌طور که می‌بینید قسمت کیبورد لپ تاپ بعد از باز شدن درِ آن، کمی بالاتر از سطح بدنه قرار می‌گیرد. علت این نوع طراحی در درجه اول برای گردش بهتر هوا و خنک‌شدن دستگاه و در درجه دوم برای راحتی دستان و انگشت‌ها هنگام کار کردن با صفحه کلید است. طراحی لپ تاپ ASUS UX433 شباهت بسیار زیادی با طراحی لپ تاپ ASUS UX480 دارد.

 

لپ تاپ ایسوس زن بوک یو ایکس 433

 

طراحی درِ این لپ تاپ کاملا ساده و زیباست. در وسط آن می‌توانید لوگوی مشهور ASUS را به رنگ طلایی مشاهده می‌کنید. طراحی این قسمت به صورتی است که شکست نور جلوه زیبایی روی آن خلق کرده است.

با باز کردن درِ لپ‌تاپ Asus Zenbook UX433، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده و در عین حال هماهنگ از کمپانی ایسوس که در قالب یک بدنه‌ی فلزی خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. حاشیه نمایشگر بسیار کم در نظر گرفته شده و همین مسئله زیبایی‌های دستگاه را دوچندان کرده است.

اسپیکر جذاب این لپ تاپ به صورت یک نوار طلایی رنگ در بالای صفحه کلید تعبیه شده است و تضاد رنگی آن با بدنه تیره‌‌رنگ کیبورد بر زیبایی‌های دستگاه اضافه کرده است. لوگوی ASUS ZenBook نیز روی اسپیکر حک شده است. لپ تاپ ASUS Zenbook UX433 با توجه به ابعاد جمع‌وجور و ضخامت کم خود از صفحه کلید عددی بی‌بهره است. در زیر قسمت سمت راست کیبورد نیز عبارت Harman kardon به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد این نوت بوک به یک سیستم صوتی حرفه‌ای مجهز شده است.

اما بدون‌شک مهمترین نکته‌ای که در طراحی این اولترابوک به چشم می‌خورد، تاچ پد (TouchPad) دستگاه است. در واقع ایسوس تاچ پد را با صفحه کلیدی عددی یکپارچه کرده است تا بتواند راه حلی برای مشکل کمبود فضا و نبود NumPad ارائه کند.

ابعاد این لپ‌تاپ 15.9 * 225 * 324 میلی‌متر و در رنگ‌ آبی تیره به فروش می‌رسد. همراه این لپ‌تاپ کاور اورجینال و تبدیل USB To LAN نیز به شما داده می‌شود.

 

خروجی‌ها

 

خروجی لپ تاپ asus zenbook ux433

 

لپ تاپ Asus Zenbook UX433 با توجه به نوع کاربری و ضخامت خود پورت‌های کاملی دارد و از این بابت خیال کاربران را راحت خواهد کرد. در سمت چپ این لپ‌تاپ علاوه بر خروجی شارژر، پورت‌های HDMI، USB 3.1 و USB Type C در نظر گرفته شده است.

 

پورت لپ تاپ asus zenbook ux433

 

در سمت راست نیز شاهد کارتخوان microSD، یک پورت USB 2.0 و یک پورتی ترکیبی هدفون/میکروفون هستیم.

ضمن اینکه لپ‌تاپ ایسوس زن بوک یو ایکس 433، فاقد درایو نوری است و برای انتقال اطلاعات فقط باید از حافظه‌های ذخیره‌سازی قابل حمل استفاده کنید. در این لپ تاپ از بلوتوث 4.1 و شبکه بی‌سیم 802.11 b/g/a/n برای ارتباطات بی‌سیم استفاده شده است.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ asus zenbook ux433

 

لپ‌تاپ ZenBook UX433 ایسوس از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد که اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته و شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. در قسمت طراحی اشاره کردیم که ارتفاع کیبورد در محل اتصال به نمایشگر کمی بالاتر در نظر گرفته شده تا راحت‌تر با کلیدهای بخش بالایی کار کنید.

 

تاچ پد لپ تاپ asus zenbook ux433

 

تاچ‌پد (TouchPad) لپ‌تاپ ایسوس Zenbook UX433 در واقع یک صفحه لمسی است که صفحه کلید عدد یا NumPad با آن یکپارچه شده است. این تاچ پد سطح صاف و کیفیت خوبی دارد و دستورات شما را بدون مشکل اجرا خواهد کرد. ایسوس تلاش کرده است تا با ادغام تاچ پد و صفحه کلیدی عددی، مشکل کمبود فضا را به نوعی برطرف کند.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ asus zenbook ux433

 

اولترابوک ایسوس زن‌بوک یو ایکس 433 از یک نمایشگر مات 14 اینچی IPS با رزولوشن Full HD بهره می‌برد که کیفیت خوبی دارد. حاشیه نمایشگر بسیار کم در نظر گرفته شده است و نسبت آن به بدنه 92 درصد است.

نمایشگر لپ‌تاپ ایسوس ASUS Zenbook UX433 رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و با اینکه برخی نمایشگر مات را نمی‌پسندند اما در شرایط نور زیاد بازتاب نور اذیت‌تان نمی‌کند.

 

سخت‌افزار

 

عملکرد لپ تاپ asus zenbook ux433

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

مدلی که ما از زن بوک ایسوس بررسی کردیم به نام ASUS UX433FN از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای و کم‌مصرف Core i7 8565U با حداقل فرکانس کاری 1.8 و حداکثر فرکانس 4.0 گیگاهرتز، حافظه‌ کش 3 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به ویسکلی لیک به شمار می‌رود.

مدل دیگری از این لپ تاپ با نام ASUS ZenBook UX433FA نیز با پردازنده چهار هسته‌ای Core i5 8265U و فرکانس کاری 1.6 تا 3.9 گیگاهرتز عرضه شده است که قیمت کمتری دارد. ضمن اینکه نمایشگر این مدل لمسی نیست.

علاوه بر این لپ‌تاپ ASUS ZenBook UX433FN به یک نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 16 گیگابایت رم DDR4 ، فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی GeForce 150MX با 2 گیگابایت حافظه‌ اختصاصی DDR5 و یک باتری سه سلولی مجهز شده است. همین دستگاه نسخه‌ای دارد که دارای 8 گیگابایت رم است.

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بدون هرگونه مشکلی می‌تواند در کارهای مختلف و پردازش‌های نیمه‌سنگین و کارها همراه شما باشد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای بازی‌های گرافیک بالا و جدید نمی‌توانید روی این اولترابوک حساب کنید.

دستگاهی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید

 

باتری

لپ‌تاپ ایسوس زن بوک UX433 از یک باتری سه سلولی لیتیوم پلیمر بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار کم‌مصرف این نوت‌بوک، گزینه‌ای مناسبی است. طبق اعلام کمپانی سازنده باتری این لپ تاپ می‌تواند 11 ساعت به طور مداوم شارژدهی داشته باشد، اما قطعا این ادعا بستگی به مصرف شما دارد. در تست ما این باتری این لپ تاپ توانست در شرایط استاندارد 8 ساعت و 37 دقیقه شارژدهی داشته باشد.

 

اسپیکر

 

اسپیکر لپ تاپ asus zenbook ux433

 

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ تاپ ایسوس زن بوک یو ایکس 433 سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد. میزان بلندی و کیفیت صدای خروجی از چهار بلندگوی هارمن کاردون (Harman Kardon) بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

 

وب کم لپ تاپ asus zenbook ux433

 

لپ‌تاپ ایسوس مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس از ویندوز 10 اورجینال بهره می‌برد. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که ایسوس برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه چون وب‌گردی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی ایسوس یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های ایسوس در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ی خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

سری زن بوک (ZenBook) جزو مدل‌های جدید کمپانی ایسوس و ویژه کاربرانی است که دنبال اولترابوک‌های حرفه‌ای هستند.

لپ تاپ Asus ZenBook UX433FN و لپ تاپ ASUS ZenBook UX433FA نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برند، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و بدنه‌ فلزی آن ها باعث شده تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشند. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار قدرتمند
  • بهره‌گیری از تاچ‌پد لمسی و NumPad
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا
  • عمر باتری خوب

 

نقاط ضعف:

  • عملکرد متوسط پردازنده


:: برچسب‌ها: لپ تاپ Asus Zenbook UX433 , قیمت لپ تاپ Asus Zenbook UX433 , خرید لپ تاپ Asus Zenbook UX433 , بررسی لپ تاپ Asus Zenbook UX433 , مشخصات لپ تاپ Asus Zenbook UX433 , لپتاپ , ایسوس , لپتاپ ایسوس , Asus ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

خیلی از افراد تمایل ندارند که هزینه گزافی را صرف خرید گوشی موبایل کنند و بیشتر به دنبال خرید گوشی های خوش قیمت و مقرون به صرفه هستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، گوشی شیائومی Mi A3 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Mi A3 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه جولای (July) سال 2019 شرکت شیائومی یکی دیگر از جدیدترین گوشی های خوش قیمت خود با نام اختصاصی Xiaomi Mi A3 را معرفی کرد. قیمت شیائومی Mi A3 در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده و سخت افزاری که از آن بهره می‌برد واقعا مناسب و مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است و همین مسئله سبب گشته تا استقبال پرشوری از این اسمارتفون به عمل آید و ظرف چند ماه آمار فروش خوبی برای دستگاه به ثبت برسد. اما بدون تردید کاهش هزینه های تولید نمی‌تواند بی‌دلیل باشد و شیائومی باید کیفیت برخی از بخش های گوشی را برای کاهش هزینه تقلیل دهد. اما چطور با نقاط قوت و ضعف گوشی Xiaomi Mi A3 آشنا شویم؟

برای شناسایی بهتر ویژگی های مثبت و منفی گوشی شیائومی Mi A3 می‌خواهیم در این مقاله به نقد و بررسی آن بپردازیم و تجربه استفاده یک هفته‌ای از این موبایل را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر قصد خرید اسمارتفون مذکور را دارید توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای نقد و بررسی شیائومی Mi A3 با ما همراه باشید چون در انتهای این مطلب نقاط قوت و ضعف دستگاه را با تجربه عملی که در حین بکارگیری گوشی داشتیم ارائه خواهیم کرد. فراموش نکنید قیمت می ای 3 شیائومی در محدوده قیمت گوشی های بازار زیاد نیست و نباید سطح توقع شما از آن خیلی زیاد باشد. این گوشی تقریبا یک گوشی میان رده است و باید از نظر کیفیت عملکرد با دیگر گوشی های هم رده خودش مقایسه شود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

به عقیده ما یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی شیائومی می ای 3 مربوط به کیفیت ساخت مطلوب آن می‌شود. شاید کمتر گوشی با قیمت مشابه با Xiaomi Mi A3 را پیدا کنید که از نظر کیفیت ساخت پتانسیل رقابت با آن را داشته باشد. فریم اصلی این اسمارتفون از آلومینیوم ساخته شده و پنل های پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شوند و مقاومت بسیار خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارند. البته با این حال توصیه می‌کنیم برای محافظت از بدنه اصلی گوشی و صفحه نمایش آن حتما از گلس ال سی دی و گارد موبایل استفاده کنید. پوشش شیشه‌ای قاب پشت و پنل جلوی شیائومی Mi A3 سبب شده که گوشی ظاهری جذاب، براق و زیبا داشته باشد و به ویژه از نمای پشت بسیار شیک به نظر برسد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3

 

شیائومی می ای 3 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و وزن آن به چیزی در حدود 173.8 گرم می‌رسد. ابعاد بدنه گوشی هم 153.5 در 71.9 در 8.5 میلیمتر خواهد بود که حالتی نسبتا بلند و کم عرض را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از ویژگی های خاص و جالب گوشی شیائومی Mi A3 مربوط به بهره‌مندی آن از اسکنر زیر صفحه نمایش می‌شود. بنابراین برای تایید هویت و اسکن انگشت کاربر کافیست انگشت شما بر روی بخش زیرین صفحه نمایش قرار داده شود تا نمایشگر گوشی اسکن انگشت و تایید مشخصات آن را انجام دهد. این ویژگی هم اکنون بیشتر در گوشی های رده بالا پیاده سازی می‌شود اما به هر حال شیائومی آن را در گوشی Mi A3 ارائه می‌کند.

در بررسی شیائومی Mi A3 مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد اسکنر انگشت داخل نمایشگر گوشی قابل قبول است اما خیلی با کیفیت و عاری از باگ نخواهد بود. خیس بودن انگشت یا وجود کمی گرد و غبار بر روی آن می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر دقت عملکرد اسکنر انگشت گوشی شود. بنابراین ممکن است در برخی مواقع با مشکلاتی مثل شناسایی نشدن سریع جزئیات انگشت توسط اسکنر زیر نمایشگر گوشی مواجه شوید، اما در مجموع کیفیت عملکرد اسکنر گوشی قابل قبول است. گوشی شیائومی Mi A3 از نمای رو به رو شیک و جذاب به نظر می‌رسد و صفحه نمایش با حاشیه های باریک آن تقریبا 80.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را پوشانده است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3

 

در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی یک زائده کوچک که اصطلاحا ناچ (Notch) نامیده می‌شود تعبیه شده و لنز دوربین سلفی دستگاه را در قلب خود جای داده است. وقتی شیائومی می ای 3 را برگردانید جذابیت های آن چند برابر می‌شود چون قاب پشت گوشی بسیار براق و چشم نواز طراحی شده و ظاهری جذاب دارد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی هم لنز های دوربین اصلی آن و چراغ فلش LED وجود دارند. گوشی در رنگ های سفید، خاکستری و آبی روانه بازار شده و هر سه رنگ آن جذاب و زیبا هستند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی شیائومی Mi A3 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه از کیفیت ساخت خوب، ظاهر و طراحی بسیار خوبی بهره می‌برد و این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن خواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3 : صفحه نمایش

در این بخش از نقد و بررسی شیائومی Mi A3 در رابطه با صفحه نمایش گوشی و کیفیت عملکرد آن صحبت می‌کنیم و مروری کلی بر این موضوع خواهیم داشت. صفحه نمایش گوشی می ای 3 از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و 6.01 اینچی است. نسبتا 19.5 به 9 توسط نمایشگر گوشی ارائه شده و رزولوشن آن 1560 در 720 پیکسل خواهد بود که بدین سبب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 286 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. این مقدار تراکم پیکسلی خیلی زیاد نیست اما سطح قابل قبول و متوسطی را ارائه می‌کند. به عقیده ما شیائومی می‌توانست رزولوشن صفحه نمایش گوشی Mi A3 را کمی افزایش دهد و از این نظر وضعیت بهتری نسبت به حالت فعلی ایجاد کند. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم روی صفحه نمایش گوشی با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده که مقاومت بسیار خوبی در برابر خراشیدگی دارد، اما با وجود بهتر است روی صفحه نمایش گوشی گلس LCD نصب کنید.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3

 

بخش زیرین صفحه نمایش گوشی از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی می‌کند و در لبه فوقانی صفحه نمایش هم لنز دوربین سلفی آن نصب شده است. نمایشگر گوشی حاشیه های باریکی دارد و تقریبا 80.3 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی چطور است؟ محتوایی که روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده می‌شود از نظر شادابی، شارپنس و کنتراست وضعیت قابل قبول و خوبی دارد اما به هیچ وجه نمی‌توان گفت که کیفیت نمایش محتوا روی نمایشگر گوشی عالی یا خیلی خوب است. مطمئنا افزایش رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحه نمایش می‌توانست به بهبود شرایط کمک کند و بستری ایجاد کند که کیفیت خوب صفحه نمایش شیائومی Mi A3 هم به یکی دیگر از نقاط قوت اصلی آن تبدیل شود. بنابراین صفحه نمایش گوشی از نظر کیفیت نمایش محتوا وضعیت قابل قبول و معمولی دارد.

با توجه به اینکه از یک پنل سوپر آمولد در صفحه نمایش شیائومی می ای 3 استفاده شده، انتظار داریم که نمایشگر گوشی پتانسیل خوبی در تولید روشنایی داشته باشد و بدین ترتیب توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن استفاده کرد. در بررسی شیائومی Mi A3 هم همین مسئله به وضوح قابل درک بود و مشخص شد که نمایشگر دستگاه توان خوبی در تولید روشنایی (Brightness) دارد. بدین سبب به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور با قرار دادن شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 90 درصد با آن در تعامل باشید و جزئیات روی نمایشگر را مشاهده کنید. بنابراین به صورت کلی باید اینطور گفت که عملکرد صفحه نمایش گوشی Mi A3 خوب است اما شیائومی با افزایش رزولوشن می‌توانست کیفیت خوب نمایشگر را به یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی می ای 3 تبدیل کند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

یکی دیگر از ویژگی های مهم و بارز گوشی می ای 3 مربوط به طراحی سیستم عامل آن بر اساس پروژه اندروید وان (Android One) می‌شود. پروژه اندروید وان در واقع پروژه‌ای است که در آن نسخه خام اندروید و بدون رابط کاربری دست کاری شده بر روی گوشی های میان و پایین رده نصب می‌شود تا سیستم عامل سبک تر از حالت عادی باشد و بتواند عملکرد روان تر و بهتری را برای کاربران به ارمغان آورد. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی شیائومی Mi A3 نصب است و همانطور که اشاره کردیم خبری از رابط کاربری MIUI در این گوشی نخواهد بود. بنابراین دستگاه تقریبا تجربه استفاده از نسخه لایت یا سبک سیستم عامل اندروید 9 خام را برایتان به ارمغان می‌آورد. ضمن اینکه آپدیت های آتی سیستم عامل اندروید برای گوشی شیائومی Mi A3 منتشر شده و قابل استفاده می‌شوند چون گوشی های مبتنی بر اندروید وان از پشتیبانی طولانی مدت تری برای دریافت آپدیت های اندروید بهره‌مند هستند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3

 

در بررسی شیائومی Mi A3 مشخص شد که سیستم عامل و بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد روانی دارد و در حالت عادی هیچ لگ و تاخیری در آن دیده نمی‌شود. در برخی مواقع خاص که حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه افزایش یابد و به نوعی حافظه گوشی تحت فشار قرار گیرد ممکن است تاخیرهایی در عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه نمایان شود اما در حالت عادی هیچ تاخیری در عملکرد گوشی مشاهده نخواهد شد. اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، ارسال پیامک و برقراری تماس تلفنی و سایر اقدامات روزمره این چنینی هم بدون لگ و تاخیر در گوشی شیائومی Mi A3 قابل انجام هستند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان اینطور گفت که نصب اندروید 9 مبتنی بر پروژه اندروید وان در گوشی می ای 3 توانسته بازده خوبی داشته باشد و منجر به روان شدن عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه شود، اما طبیعتا از سمت مقابل منجر به محدود شدن کاربر در بکارگیری قابلیت های خاصی که در رابط MIUI وجود دارند (از قبیل امکان کلون کردن اپلیکیشن ها، امکان استفاده از گوشی در حالت فول اسکرین و غیره) شده است.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

گوشی شیائومی Mi A3 یک اسمارتفون میان رده است و نباید انتظارات خیلی بالایی از آن داشته باشیم. با یک نگاه ساده به جزئیات پردازنده، رم و حافظه داخلی این محصول به خوبی متوجه این مسئله خواهید شد. تراشه‌ای که در قلب شیائومی می ای 3 بکار رفته تراشه اسنپدراگون 665 کوالکام است که طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Kyro 260 Silver هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 260 Gold هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم در این تراشه وظیفه تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که تراشه اسنپدراگون 665 یکی از جدیدترین تراشه های میان رده شرکت کوالکام محسوب می‌شود.

گوشی شیائومی Mi A3 از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده که نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن فقط در برخی بازارهای آسیایی نظیر کشور هندوستان عرضه می‌شود. دستگاه از نظر ظرفیت حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی خواهد بود. شیائومی Mi A3 از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) در آن می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. همانطور که در بخش قبل گفته بودیم برای انجام کارهای روزمره با گوشی شیائومی Mi A3 به مشکل بر نخواهید خورد و با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود، اما آیا خرید گوشی می ای 3 شیائومی برای اجرای بازی های سنگین و HD گزینه مناسبی است؟ برای بررسی شیائومی Mi A3 در این زمینه ما دو بازی آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و هر یک را برای 10 دقیقه اجرا کردیم.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3

 

نتیجه بررسی شیائومی Mi A3 نشان داد که گوشی پتانسیل خوبی در اجرای بازی های سنگین اندرویدی دارد اما اجرای طولانی مدت بازی در دستگاه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. در 10 دقیقه نخست اجرای بازی آسفالت تقریبا هیچ لگ و تاخیری را مشاهده نکردیم و اجرای بازی پابجی هم با لگ های بسیار ناچیزی همراه بود که کاملا قابل چشم پوشی هستند. اما طولانی شدن زمان اجرای بازی ها منجر به افزایش سرعت خالی شدن شارژ باتری، داغ شدن بدنه گوشی و افت فریم و در نتیجه به وجود آمدن لگ و تاخیرهایی می‌شود. پس اگر می‌خواهید بهترین بازده را از گوشی Xiaomi Mi A3 دریافت کنید بهتر است از اجرای طولانی مدت بازی های HD و به ویژه بیشتر از 15 دقیقه در دستگاه اجتناب نمایید. اگر به این مقدار بسنده کنید، شیائومی Mi A3 می‌تواند گوشی خوبی برایتان باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3 : دوربین اصلی و سلفی

یکی دیگر از مهمترین بخش های نقد و بررسی شیائومی Mi A3 مربوط به دوربین آن می‌شود. این روزها کیفیت عملکرد دوربین به یکی از اصلی ترین معیارهایی تبدیل شده که کاربران در حین انتخاب گوشی جدید به آن توجه می‌کنند. دوربین اصلی شیائومی می ای 3 از سه لنز 48، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند و دیافراگم F/1.8، F/2.2 و F/2.4 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، قابلیت HDR، پانوراما (panorama)، پرتره (Portrait) و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده در برخی شرایط می‌توان از آن برای بهبود کیفیت نور محیط استفاده کرد. اما دوربین اصلی گوشی چه کیفیتی دارد؟

در بررسی شیائومی Mi A3 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب عکس های خوبی ضبط می‌کند اما اینطور نیست که دوربین 48 مگاپیکسلی آن شما را شگفت زده کند. بنابراین سطح انتظار خیلی بالایی از دوربین گوشی مذکور نداشته باشید و تصور نکنید که بهره‌مندی آن از لنز 48 مگاپیکسلی منجر می‌شود که بتوانید عکس هایی بگیرید که از نظر کیفیت با دوربین آیفون های اپل برابری کند! در محیط های با نور کم و بسته کیفیت عکسبرداری با دوربین اصلی دستگاه افت می‌کند و نویزهای تصویر بیشتر می‌شوند. بنابراین در محیط های با نور کم و تاریک نمی‌توانید عکس های خیلی خوبی با دوربین اصلی گوشی شیائومی Mi A3 ضبط کنید. البته کیفیت عکس هایی که ضبط می‌شوند تحت هر شرایط قابل قبول هستند و سطح کیفی متوسطی را ارائه می‌کنند. عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی گوشی قابل انجام است و باید اعتراف کنیم که عکس های پرتره با کیفیت خیلی عالی توسط دوربین اصلی شیائومی Mi A3 ضبط می‌شود. تفکیک سوژه اصلی تصور و پس زمینه با دقت بالایی توسط دوربین اصلی دستگاه انجام می‌شود و بدین ترتیب قادر به ضبط عکس های پرتره با کیفیتی خواهید بود. البته کیفیت عکس های پرتره هم در محیط های کم نور کمی افت می‌کند اما مثل حالت عکسبرداری عادی محسوس نیست.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی شیائومی می ای 3 از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.0 دارد و از قابلیت HDR و عکسبرداری سلفی پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. عکس هایی که با دوربین سلفی این گوشی ضبط می‌شوند واقعا کیفیت خوبی دارند و در حالت پرتره هم این کیفیت حفظ می‌شود. در محیط های کم نور و تاریک کمی افت کیفیت در عملکرد دوربین سلفی نمایان خواهد شد اما با این وجود می‌توان عکس های سلفی بسیار خوبی ضبط کرد. بنابراین به طور کلی باید اینطور بگوییم که گوشی شیائومی Mi A3 از دوربین اصلی و سلفی خوبی بهره می‌برد و به ویژه برای عکسبرداری پرتره گزینه مناسبی است، اما توقع نداشته باشید که با دوربین این گوشی بتوانید عکس هایی ضبط کنید که از نظر کیفیت قادر به رقابت با گوشی های رده بالا و پرچمدار بازار باشند.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3 : باتری و شارژدهی

برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی شیائومی می ای 3 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4030 میلی آمپر استفاده می‌شود. ظرفیت باتری گوشی بر روی کاغذ زیاد است و انتظار داریم به خوبی بتواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. به دلیل بهره‌مندی دستگاه به باتری 4030 میلی آمپر ساعت، ضخامت بدنه آن هم تا 8.5 میلیمتر افزایش داده شده است. اما باتری گوشی چطور عمل می‌کند؟ در بررسی شیائومی Mi A3 مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه می‌تواند تقریبا 1.5 روز بدون مشکل و نیاز به شارژر از دستگاه استفاده کند. اگر خیلی زیاد از گوشی استفاده نشود، شارژ آن تا 2 روز هم باقی می‌ماند. بنابراین قدرت خوب شارژدهی باتری Xiaomi Mi A3 یکی از ویژگی های مثبت آن است. گوشی شیائومی Mi A3 از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند. شارژر فابریک گوشی 18 واتی است و به لطف آن می‌توان باتری 4030 میلی آمپر ساعتی دستگاه را در کمتر از 70 دقیقه فول شارژ کرد. بنابراین اگر به سرعت شارژ شدن و همچنین کیفیت شارژدهی باتری گوشی اهمیت می‌دهید، شیائومی می ای 3 یکی از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود.

 

نقد و بررسی شیائومی Mi A3

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Mi A3 پرداختیم. این گوشی خوش قیمت از مشخصات فنی و سخت افزار مناسبی بهره می‌برد و می‌تواند گزینه خرید عالی برای کسانی باشد که دوست دارند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی اندرویدی با کیفیت داشته باشند. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و با کیفیت
  • بهره‌مندی از شیشه گوریلاگلس در قاب پشت و پنل جلو
  • سیستم عامل به روز و سبک (اندروید 9 مبتنی بر اندروید وان)
  • بهره‌مندی از اسکنر زیر صفحه نمایش
  • دوربین خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد


:: برچسب‌ها: شیائومی Mi A3 , خرید شیائومی Mi A3 , بررسی شیائومی Mi A3 , تکنولوژی , دانستنی ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

با افزایش قیمت قطعات الکترونیکی، اسمبل کردن یک رایانه ارزان قیمت کمی سخت تر شده است. بنابراین برخی از کاربران که نیاز چندانی به رایانه های ندارند، به سراغ سیستم های غیر حرفه ای می روند، چرا که این نوع رایانه ها بیشتر برای انجام امور ابتدایی کارایی دارند. در این بین، ایسوس هم به فکر کاربران کم توقعی که قصد خرید قطعات گران قیمت ندارند هم بوده و با عرضه مادربرد ایسوس H110-PLUS برای این بخش از کاربران هم بردی مناسب و کارآمد ارائه کرده است.

قیمت مادربرد Asus H110-PLUS حدود یک میلیون تومان است و این قیمت مناسب مادربرد H110-PLUS را برای خلق رایانه هایی ارزان تر بسیار مناسب کرده است. این مادربرد با فرم فکتور ATX در ابعاد 30.5 در 19 سانتی متر ساخته شده و از چیپست H110 اینتل و CPU هایی با سوکت LGA 1151 پشتیبانی می کند. اگر قصد خرید مادربرد کارآمد و قیمت مناسب دارید، در ادامه با نقد و بررسی مادربرد Asus H110-PLUS همراه ما باشید.

 

محتویات درون جعبه

مادربرد ایسوس اچ 110 پلاس جزو مادربرد هایی است که بیشتر برای کاربران عادی مناسب است. درون جعبه این مادربرد حداقل لوازم مورد نیاز برای اسمبل سیستم تعبیه شده است تا کاربر برای خلق سیستم خود نیازی به کمک دیگران نداشته باشد، در ادامه محتویات درون جعبه این دستگاه را معرفی و بررسی می کنیم.

  • مادربرد Asus H110-PLUS
  • دفترچه راهنما
  • دو عدد کابل SATA با سرعت 6Gb/s
  • یک دی وی دی راهنما و پشتیبانی شامل نرم افزار ها و درایور ها
  • محافظ پنل پشتی I/O

 

طراحی و پورت های داخلی

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، مادربرد ایسوس H110-PLUS با فرم فکتور ATX ساخته شده است. این برد سیاه رنگ از چیپست H110 و پردازنده های 14 نانومتری نسل ششم و هفتم Core i7Core i5Core i3Pentium/ Celeron با سوکت LGA 1151 پشتیبانی می کند. البته اگر به صورت دقیق می خواهید لیست پردازنده های پشتیبانی شده توسط این برد را مشاهده کنید، می توانید از این لینک استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر پیداست، ایسوس تصمیم گرفته یک هیت سینک طلایی در بخش پایین و سمت راست مادربرد تعبیه کند تا ظاهر دستگاه کمی زیباتر شود. البته در مادربرد هایی با این قیمت، اینگونه هیت سینک ها به جز زیبایی، کارایی دیگری ندارند.

 

Asus H110-PLUS از جلو

 

اولین بخشی که توجه هر کاربری را جلب می کند، دو اسلات DIMM برای تعبیه رم است. این اسلات ها می توانند از رم های 16 گیگابایتی DDR4 و با فرکانس های 2400 و 2133 مگاهرتز پشتیبانی کنند. ساختار این اسلات ها از نوع Dual Channel است و با توجه به وجود دو اسلات، حداکثر می توانند 32 گیگابایت رم را ساپورت کنند. از دیگر ویژگی های این بخش می توان به Hyper DIMM و Extreme Memory Profile یا XMP اشاره کرد که تا حدودی می تواند در افزایش سرعت و کارایی برد موثر باشد. لازم به ذکر است که فرکانس 2400 مگاهرتزی برای نسل هفتم و فرکانس 2133 مگاهرتزی هم برای نسل ششم از پردازنده هاست.

مثل سایر بردهای ایسوس، مادربرد H110-PLUS امکان بهره مندی از گرافیک مجتمع پردازنده (HD Graphics) را نیز فراهم می کند. حداکثر حافظه به اشتراک گذاشته شده توسط این برد 1024 مگابایت است و می تواند با پورت های DVI-D و RGB به مانیتور متصل شود. هم پورت DVI-D و هم پورت RGB، می توانند حداکثر رزولیشن 1920 در 1200 با فرکانس 60Hz را ارائه دهند، بنابراین اگر قصد خرید کارت گرافیک مجزایی ندارید، باز هم می توانید از سیستم خود لذت ببرید. از جمله ویژگی های ساپورت شده آن هم InTru 3D اینتل، Quick Sync Video، Clear Video HD Technology و Insider می باشد.

 

Asus H110-PLUS از کنار

 

اما اگر بخواهید از کارت گرافیک جداگانه استفاده کنید، ایسوس با اسلات های پر سرعت PCIe این امکان را فراهم کرده است. این مادربرد یک اسلات PCIe 3.0/2.0 x16 به رنگ خاکستری، یک اسلات PCIe 3.0/2.0 x1 و سه اسلات قدیمی تر PCI دارد (که این روز ها، کارایی خاصی ندارند). البته لازم به ذکر است که مادربرد H110-PLUS ایسوس از تکنولوژی های SLI یا CrossfireX پشتیبانی نمی کند، بنابراین نمی توانید از چند کارت گرافیک به صورت همزمان بهره ببرید.

برای اتصال هارد درایو یا اجزای دیگر، ایسوس تصمیم گرفته تنها از چهار اسلات خاکستری SATA با سرعت 6Gb/s استفاده کند. این یعنی خبری از اسلات های پر سرعت M.2 نیست و نمی توانید از نهایت سرعت حافظه های SSD استفاده کنید. ممکن است نبود اسلات های M.2 کمی ناامید کننده باشد، ولی این نکته بدیهی است که اگر بخواهید از مادربردی اقتصادی استفاده کنید باید قید لذت بردن از برخی از ویژگی ها را نیز بزنید.

پورت LAN پنل پشتی توسط یک کنترلر RTL8111H مدیریت می شود و کنترل صدا هم بر عهده کارت صدای Realtek ALC887 هشت کاناله است. از جمله ویژگی های بخش صدا می توان به طراحی LED و Audio Shielding که برای جداسازی صدای آنالوگ و دیجیتال است، و لایه های صدایی PCB برای جداسازی لایه های صدای کانال های چپ و راست برای حفظ کیفیت صدا اشاره کرد.

 

Asus H110-PLUS از کنار

 

در ادامه قصد داریم همه پورت های داخلی مادربرد ایسوس H110-PLUS را معرفی کنیم تا با همه کانکتور ها و هدر های داخلی این برد آشنا شوید:

  • 1 کانکتور USB 3.1 Gen 1 که از دو پورت USB 3.1 Gen 1 پشتیبانی کرده و 19 پینه است.
  • 2 کانکتور USB 2.0 که هر کدام از دو پورت USB 2.0 پشتیبانی می کنند.
  • 1 کانکتور برای پورت COM
  • 4 کانکتور SATA با سرعت 6Gb/s
  • 1 کانکتور برای CPU Fan
  • 2 کانکتور Chassis Fan
  • 2 هدر S/PDIF
  • 1 کانکتور 24 پینه EATX Power
  • 1 کانکتور 4 پینه ATX Power و 12 ولتی
  • 1 کانکتور برای پنل صدای جلویی (AAFP)
  • 1 پنل سیستم
  • 1 جامپر Clear CMOS

 

پنل خروجی

پنل خروجی مادربرد Asus H110-PLUS با اینکه چندان کامل نیست، ولی می تواند تا حدودی نیاز های کاربران معمولی را رفع کند. از راست به چپ شاهد 3 جک صدا هستیم که در کنار آن دو پورت USB 2.0 و پورت (LAN (RJ45 قرار گرفته است. دو پورت پر سرعت USB 3.1 Gen 1 آبی رنگ هم به طور جداگانه در کنار آن ها تعبیه شده است.

 

پنل پشتی Asus H110-PLUS

 

سرانجام به پورت های خروجی ویدیو برای مانیتور می رسیم که روی هم قرار گرفته اند این پورت ها DVI-D و D-Sub و پورت نادر Parallel هستند که به صورت هرمی در کنار هم قرار گرفته اند. در آخر هم یک پورت سبز رنگ PS/2 برای ماوس و یک پورت بنفش PS/2 برای کیبورد قرار گرفته است.

 

ویژگی های مادربرد Asus H110-PLUS

اگر با مادربرد های ایسوس آشنا باشید، احتمالا سیستم های امنیتی آن را هم می شناسید. ایسوس در مادربرد H110-PLUS هم سیستم امنیتی خود را تعبیه کرده که از پنج بخش تشکیل شده است. سیستم محافظتی ASUS 5X Protection II که به گفته شرکت سازنده می تواند دوام و کیفیت این برد را تضمین کند، از قرار زیر است:

  1. ASUS LANGuard: این یک قطعه سخت افزاری است که از خازن های ضد تداخل مغناطیسی (EMI) و فناوری اتصال سیگنال ها استفاده می کند تا اتصالات پایدار و توان عملیاتی بالاتری داشته باشد. وجود قطعات مقاوم در مقابل نوسانات و خاصیت ضد الکترومغناطیسی باعث شده تا این مادربرد مقاومت زیادی در برابر نوسان های احتمالی جریان ها و الکتریسیته ساکن داشته باشد.
  2. ASUS Overvoltage Protection: نوعی طراحی خاص مدار با رگولاتور ولتاژ داخلی است که از چیپست، پورت های ارتباطی و اسلات های دیگر در برابر تغییر ناگهانی ولتاژ در اثر استفاده از پاور های نامناسب محافظت می کند.
  3. ASUS DIGI+ VRM: به کمک این تکنولوژی منحصربفرد ایسوس، توان ورودی از منبع تغذیه، به صورت ثابت و بدون نوسان جریان می‌یابد.
  4. ASUS DRAM Overcurrent Protection: فیوز های قابل تنظیم مجدد آنبردی که از آسیب های ناشی از جریان برق بیش از حد یا اتصال کوتاه پیشگیری می کنند. این قابلیت از پنل خروجی گرفته تا DRAM به کار رفته است تا هم از رایانه شما و هم دستگاه های متصل محافظت کند.
  5. محافظ پنل پشتی از جنس استیل ضد زنگ

دیگر ویژگی های مادربرد H110-PLUS که ایسوس در آن تعبیه کرده و اغلب قابلیت هایی ضروری و غیر حرفه ای هستند نیز در ادامه آمده اند. 

 

  • AI Suite 3 :AI Suite 3 تجربه تازهای از یک رابط کاربری جذاب برای کاربران است که از مانیتور های بزرگ نیز پشتیبانی می کند. این ویژگی تمام قابلیت های انحصاری ایسوس را در یک مجموعه، در دسترس قرار داده است و امکان نظارت بر اورکلاک، مصرف انرژی، سرعت فن ها، ولتاژ و موارد دیگر را فراهم می کند. این برنامه همه کاره، قابلیت های متنوع و آسانی را پیشنهاد می دهد بدون اینکه نیازی به جابجایی میان برنامه های مختلف داشته باشید.
  • AI Charger: این تکنولوژی به کمک هوش مصنوعی می تواند مادربرد را به یک شارژر برای اسمارت فون ها و تبلت ها تبدیل کند.
  • +ASUS Fan Xpert 2: توسط کانکتور سخت افزاری دو حالته 4/3 پین (PWM/DC) و وجود گیرنده حرارتی، که روی مادربرد تعبیه شده اند، سیستم خنک کنندگی این مادربرد همراه با نویز بسیار پایینی فعالیت می کند و جزء حسن های مدل Plus می باشد و خنک گنندکی بهینه ای را فراهم ساخته است. در این مدل مادربرد می توان فن ها را تنظیم کرد که البته به دو صورت قابل انجام است:
  1.  حالت تنظیم خودکار: در این حالت تنها با یک کلیک می توان همه فن های موجود را اسکن کرده و ویژگی های آن ها را شناسایی کنید.
  2. حالت ثابت(RPM Fixed): در این روش می توان سطح نویز فن را تا 0 دسی بل(db) کاهش داد و سرعت فن ها را تنظیم نمود.

 

  • محافظ های ESD: پدیده ESD یا تخلیه الکتروستاتیکی ممکن است هر لحظه ای رخ دهد و تاثیرات جبران ناپذیری روی مادربرد و قطعات دیگر بگذارد، بنابراین نباید آن را دست کم گرفت. محافظ های ESD شرکت ایسوس طبق استانداردهای بسیار پیشرفته تست شده اند و می توانند در برابر تخلیه هوایی تا مقدار KV-/+ 10، و در برابر تخلیه تماسی تا مقدار KV-/+ 6 از مادربرد محافظت کنند.
  • ASUS Q-Slot: برای جداسازی و دسترسی آسان قطعه های PCIe، یک گیره بالدار تعبیه شده است. این گیره بالدار برای نصب یا خارج کردن کارت های گرافیک قرار داده شده است. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که گیره Q-slot را به آرامی فشار دهید تا کارت گرافیک خارج و رها شود.

 

جمع بندی

اگر به دنبال یک مادربرد ارزان قیمت هستید تا سیستمی خلق کنید که بتواند وظایف روزمره و نرم افزار های عادی را اجرا کند، خرید مادربرد ایسوس H110-PLUS می تواند بهترین گزینه باشد. با توجه به قیمت مادربرد و ویژگی های مادربرد اچ 110 پلاس ایسوس، این مادربرد می تواند در خلق یک سیستم غیر حرفه ای اما با دوام انتخاب خوبی باشد. رنگ زیبای این برد می تواند از برد های معمولی سبز رنگ بازار که جذابیت خاصی ندارند، ظاهر بهتری داشته باشد. پشتیبانی از نسل هفتم پردازنده های اینتل نیز در خلق سیستمی قوی تر بسیار موثر است. ایسوس در این مادربرد سعی کرده تا جای ممکن، مخارج ساخت را کاهش دهد تا محصولی ارائه دهد که برای کاربرانی با بودجه محدود مناسب باشد. البته در این بین برخی از ویژگی ها و امکانات برد های قوی تر حذف شده است.

Asus H110-PLUS

 

برخی از این ویژگی های کلیدی و مهم که در انتخاب یک مادربرد بسیار اثرگذار است، اسلات M.2 و کارت Wi-Fi است که حذف آن از این برد، می تواند ضربه بزرگی به آمار فروش این محصول وارد کند. اما اگر به اتصال حافظه های SSD پر سرعت، پشتیبانی از مقدار بیشتر رم و امکان اتصال سیستم به شبکه Wi-Fi اهمیت نمی دهید، مادربرد Asus H110-PLUS می تواند بهترین و ارزان ترین انتخاب در بازار متنوع مادبرد ها باشد.

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • پورت Parallel
  • پشتیبانی از نسل هفتم پردازنده های اینتل
  • سیستم محافظتی Asus 5X Protection II
  • طراحی LED برای صدای خروجی
  • تعبیه دو پورت USB 3.1 در پنل خروجی

 

نقاط ضعف

  • استفاده از دو اسلات رم و پشتیبانی حداکثری از 32 گیگابایت رم
  • نبود اسلات M.2
  • عدم امکان استفاده همزمان از چند کارت گرافیک با تکنولوژی های SLI و CrossFireX
  • نداشتن قابلیت Wi-Fi
  • عدم حضور پورت HDMI


:: برچسب‌ها: مادربرد ایسوس H110-PLUS , قیمت مادربرد ایسوس H110-PLUS , خرید مادربرد ایسوس H110-PLUS , بررسی مادربرد ایسوس H110-PLUS , مشخصات مادربرد ایسوس H110-PLUS , مادربرد , ایسوس , مادربرد ایسوس , ایسوس ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()