نوشته شده توسط : edbazar

آیفون 11 پرو مکس اپل (Apple iPhone 11 Pro Max) در حال حاضر برترین و البته گران قیمت ترین آیفون فعلی شرکت اپل (apple) است که به تازگی معرفی شده و توانسته توجه خیلی از کاربران را جلب کند. اما آیا واقعا این آیفون ارزش خرید و صرف هزینه چندین میلیون تومانی را دارد؟ در ادامه این مطلب به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس) می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف آن را برایتان مشخص می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به صورت رسمی از سه آیفون جدید با نام های آیفون 11، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) رونمایی کرد. ما در دو مقاله "نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل" و "نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): کیفیت عالی و دوربین سه‌گانه" دو آیفون 11 و 11 پرو را مورد بررسی قرار داریم اما حالا نوبت به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max اپل می‌رسد که زیر ذره‌بین قرار گیرد و نقاط قوت و ضعف خود را نمایان سازد. با توجه به قیمت آیفون 11 پرو مکس انتظار داریم که گوشی پتانسیل بسیار بالا و خوبی هم داشته باشد

برای درک این مسئله ما چیزی در حدود هفت روز از آیفون 11 Pro Max اپل استفاده کردیم و به طور دقیق بخش های مختلف آن را در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم و حالا در یک مطلب اختصاصی می‌خواهیم تجربه استفاده کوتاه مدت خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین توصیه داریم نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max را از دست ندهید. اگر قصد خرید این اسمارتفون را دارید، بررسی ارائه شده میتواند به تصمیم گیری قطعی شما کمک به سزایی کند. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 آیفون 11 پرو مکس از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی نسبت به نسخه های قبلی سری آیفون های اپل ندارد. یک زبان طراحی کاملا مشابه با iPhone XS Max در آیفون 11 پرو مکس هم بکار رفته و این موضوع خیلی جالب و نوآورانه به نظر نمی‌رسد. اما زبان طراحی یکسان به معنای کیفیت ساخت یکسان نیست! اپل سعی کرده کیفیت ساخت سری جدید آیفون هایش را نسبت به نسل قبل بهبود بخشد. در همین راستا iPhone 11 Pro Max را از استاندارد ضد آب IP68 پیشرفته‌ای بهره‌مند ساخته که امکان دوام گوشی برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 4 متری آب را می‌دهد. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم فوق مقاومی ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه ضد خشی پوشانده می‌شوند که بنا به ادعای اپل نسبت به قبل مقاومت بیشتری در مقابل خراشیده شدن دارد.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

نکته‌ای که در بررسی iPhone 11 Pro Max متوجه آن شدیم و مربوط به شیشه قاب پشت و جلوی گوشی می‌شد این است که این شیشه قابلیت جذب اثر انگشت کمتری نسبت به نسخه های پیشین دارد. ابعاد بدنه گوشی مذکور 8.1 در 77.8 در 158 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 226 گرم می‌رسد. گوشی مثل نسل قبل از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و به لطف این ویژگی امکان استفاده همزمان از دو خط (شماره تماس) را خواهد داشت. البته با وجه به ماهیت eSIM، استفاده از آن فقط در شرایطی امکانپذیر خواهد بود که اپراتور سیم کارت کاربر از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro Max مثل نسل قبل از دکمه فیزیکی هوم بهره‌مند نخواهد بود و به تاچ آیدی نیز مجهز نیست، بلکه از قابلیت فیس آیدی (Face ID) بهره می‌برد که امکان قفل گشایی از نمایشگر گوشی را با اسکن چهره کاربر فراهم می‌کند. در بررسی آیفون مذکور مشخص شد که قابلیت فیس آیدی آن عملکرد بسیار عالی، دقیق و مطمئنی دارد و می‌تواند به خوبی در شرایط مختلف و حتی محیط های تاریک مورد استفاده قرار گیرد.

اما با در دست گرفتن آیفون 11 پرو مکس چه حسی به کاربر منتقل می‌شود؟ آیا این گوشی واقعا می‌تواند حس در دست گرفتن یک گوشی 20 میلیون تومانی را به کاربر منتقل کند؟ وقتی iPhone 11 Pro Max را در دست می‌گیرید با کیفیت بودن آن برایتان قابل درک خواهد شد و واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود. گوشی کاملا درجه یک یا اصطلاحا پریمیوم طراحی شده و این حس از آن قابل دریافت است، اما باید اعتراف کنیم که هرچقدر هم حس زیبایی و خاص بودن دستگاه به کاربر منتقل گردد نمی‌تواند توجیه کننده قیمت فوق‌العاده گران و 20 میلیون تومانی آن باشد. با توجه به اینکه سبک و زبان طراحی گوشی هم خیلی خاص نیست، موضوع بیشتر نا امید کننده می‌شود.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی آیفون 11 پرو مکس نگاه کنید متوجه خواهید شد که این گوشی از نظر ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی نسبت به نسل قبل ندارد. صفحه نمایش گوشی حاشیه های باریکی را ارائه کرده و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکی رنگی دیده می‌شود که محلی برای تعبیه سنسور های فیس آیدی و دوربین های جلوی دستگاه خواهد بود. پورت اتصال لایتنینگ (Lightening) در لبه زیرین قاب گوشی نصب شده و گوشی از جک هدفون بهره نمی‌برد. اما وقتی از نمای پشت به iPhone 11 Pro Max نگاه کنید اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند دوربین اصلی و سه‌گانه آن خواهد بود!

دوربین سه‌گانه این گوشی با لنز های بزرگ در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن دیده می‌شود و یک بخش مربعی شکل و نسبتا برآمده هم برای نصب این لنز ها در نظر گرفته شده است. شاید برخی افراد از سبک طراحی دوربین سه‌گانه آیفون 11 پرو مکس خوششان بیاید اما به عقیده ما نحوه چینش و قرارگیری سه لنز دوربین اصلی آیفون 11 Pro Max اصلا جالب نیست و منجر به کاهش زیبایی دستگاه شده است. شاید اگر اپل اندازه سه لنز دوربین مذکور را کوچک تر در نظر می‌گرفت و آن ها را به صورت عمودی در گوشه قاب پشت دستگاه تعبیه می‌کرد، ظاهر گوشی خیلی زیباتر از این به نظر می‌آمد. پس در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max می‌توان اینطور گفت که این گوشی سبک طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبل ندارد و لنز دوربین اصلی آن حداقل به عقیده ما اصلا با سبک مناسبی در قاب پشت گوشی نصب نشده، اما از نظر کیفیت ساخت آیفون 11 پرو مکس یک گوشی کم‌نظیر است و کمتر گوشی پتانسیل رقابت با آن را خواهد داشت.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

 نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس): صفحه نمایش

 صفحه نمایشی که در گوشی آیفون 11 پرو مکس بکار رفته اندازه 6.5 اینچی دارد و از حاشیه های باریکی بهره می‌برد. این پنل نمایشگر تقریبا چیزی در حدود 83.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را در بر گرفته و در بخش فوقانی خود یک نوار مشکی رنگ برای نصب سنسورهای دوربین جلوی مورد نیاز را ارائه می‌کند. بدون تردید اگر این نوار مشکی رنگ از بخش فوقانی نمایشگر گوشی حذف می‌شد، نسبت تصویر به بدنه آن می‌توانست به بیش از 90 درصد برسد. رزولوشن صفحه نمایش iPhone 11 Pro Max معادل 2688 در 1242 پیکسل بوده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار بسیار عالی برای نمایشگر گوشی با اندازه 6.5 اینچی است.

نسبت تصویر آن 19.5 به 9 در نظر گرفته شده و روی صفحه نمایش دستگاه با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده می‌شود، اما با این حال توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش گوشی حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. پنل نمایشگری که در گوشی آیفون 11 پرو مکس بکار رفته با لقب Super Retina XDR OLED معرفی شده و کیفیت بسیار عالی دارد. واژه XDR در لقب نمایشگر گوشی مخفف Xtreme Dynamic Range است که مربوط به گستره دینامیکی فوق بالای صفحه نمایش دستگاه می‌شود. صفحه نمایش این آیفون از قابلیت های دیگری مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (120 Hz Touch Sensing) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که همگی منجر به بهبود کیفیت عملکرد آن می‌شوند و نمی‌خواهیم در این بررسی وارد جزئیات تک تک این موارد شویم.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش دستگاه چطور است؟ در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که صفحه نمایش گوشی واقعا کیفیت عالی دارد. محتوایی که روی صفحه نمایش دستگاه به تصویر کشیده می‌شود از نظر شارپنس، شادابی و کنتراست فوق‌العاده هستند و به جرئت می‌گوییم کمتر گوشی از این نظر پتانسیل رقابت و مقایسه شدن با آیفون 11 پرو مکس را خواهد داشت. صفحه نمایش گوشی مذکور از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و طبق آمار به ماکسیمم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا کرده است که روشنایی بسیار عالی برای نمایشگر یک گوشی خواهد بود. بدین ترتیب حتی در محیط های باز و تحت تابش نور هم هیچ مشکلی برای استفاده از آیفون 11 پرو مکس نخواهید داشت و با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر آن بر روی حداقل 70 درصد در شرایط این چنینی می‌توانید بدون مشکل محتوای روی صفحه نمایش دستگاه را ببینید. پس یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro Max مربوط به صفحه نمایش عالی آن می‌شود.

 

 نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 آیفون های اپل از مزیت بکارگیری سیستم عامل انحصاری iOS بهره‌مند هستند و طبیعتا iPhone 11 Pro Max هم از این قاعده مستثنی نیست. سیستم عامل پیش فرض نصب شده بر روی این گوشی iOS 13 خواهد بود که و بدون تردید حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های جدید سیستم عامل iOS بدون وقفه برای آیفون 11 پرو مکس منتشر می‌شوند. بنابراین اگر به دریافت آپدیت های سریع و استفاده از جدیدترین ویژگی های سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو مکس گزینه خرید مناسبی برایتان خواهد بود. اما کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری و سیستم عامل گوشی چطور است؟ در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که سیستم عامل آن واقعا عملکرد عالی و روانی دارد و هماهنگی فوق‌العاده آن با بستر سخت افزاری دستگاه به وضوح قابل درک است.

کافیست چند دقیقه از آیفون 11 پرو مکس استفاده کنید تا متوجه هماهنگی عالی دو بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه شوید. این ویژگی مسئله‌ای است که خلا آن در اغلب گوشی های اندرویدی بازار و حتی خیلی از گوشی های رده بالای مجهز به سیستم عامل اندروید مشاهده می‌شود. سیری هم در iOS 13 نسبت به قبل بهبودهایی را شامل شده و ظاهرا یکی از این بهبود ها مربوط به طبیعی تر به نظر رسیدن صدای آن می‌شود. اپل یک حالت دارک مد (Dark Mode) را هم در iOS 13 ارائه کرده که می‌توان آن را در محیط های تاریک و شب برای ایجاد حالت استفاده بهتر از دستگاه فعال کرد. ضمن اینکه امکان زمانبندی و فعالسازی خودکار حالت مذکور هم در iOS 13 وجود دارد. گذشته از این ویژگی ها وقتی از بستر نرم افزاری آیفون 11 پرو مکس استفاده می‌کنید و در منو های مختلف آن پرسه می‌زنید با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره به راحتی در گوشی قابل انجام خواهد بود و کوچک ترین تاخیری در عملکرد این برنامه ها مشاهده نمی‌شود.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

بنابراین از این بخش نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از نظر نرم افزاری عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و واقعا شاید هیچ گوشی در حال حاضر آنقدرها دقیق نباشد که از این نظر پتانسیل رقابت با آیفون 11 پرو مکس را ارائه کند. اگر می‌خواهید تمام آپدیت های آتی سیستم عامل موبایل خود را بدون وقفه دریافت کنید و همیشه از عملکرد روان و هماهنگ بستر نرم افزاری موبایل خود لذت ببرید، مطمئنا آیفون 11 پرو مکس گزینه خرید عالی برایتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

اپل هر سال آیفون هایش را نسبت به سال گذشته به تراشه قدرتمندتری مجهز می‌کند و به نوعی قدرت پردازشی و عملکردی آن ها را ارتقاء می‌دهد. در واقع قدرت عملکرد آیفون ها همیشه از اصلی ترین نقاط قوت آن ها بوده است و انتظار داریم همین شرایط برای آیفون 11 پرو مکس هم وجود داشته باشد. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بار رفته تراشه A13 Bionic اپل است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Thunder هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر آن هم از نوع Lightening بوده و فرکانس کاری 2.65 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه هم نسل جدید پردازنده Apple GPU با چهار هسته پردازشگر مرکزی خواهد بود.

آیفون 11 پرو مکس از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند شده و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 64، 256 و 512 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد هیچ یک از نسخه های این گوشی قابلیت اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات را ندارند، بنابراین در حین خرید حتما به نسخه‌ آیفونی که تهیه می‌کنید دقت داشته باشید و سعی نمایید که حداقل نسخه مجهز به حافظه 256 گیگابایتی آن را تهیه کنید چون به دلیل بالا بودن حجم عکس و ویدیو هایی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند، نسخه 64 گیگابایتی آن ممکن است خیلی زود با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات همراه شود. لازم به ذکر است نسخه‌ای از گوشی مذکور که ما در بررسی iPhone 11 Pro Max از آن استفاده کردیم مجهز به حافظه داخلی 256 گیگابایتی بوده است.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

برای بررسی دقیق قدرت عملکرد دستگاه ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و Dead trigger 2 را روی گوشی نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه به طور پشت سر هم اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی جهش هایی داشتیم تا سرعت و دقت عملکرد رم آیفون بهتر قابل بررسی باشد. نتیجه بررسی iPhone 11 Pro Max نشان داد که این گوشی واقعا پتانسیل عالی از نظر قدرت عملکرد دارد. سه بازی نام برده شده بدون کوچک ترین مشکل یا تنظیمات گرافیکی حداکثر در گوشی اجرا شدند و هیچ افت فریم و تاخیری هم در حین اجرای این سه بازی به وجود نیامد. جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه دستگاه هم بعد از 30 دقیقه اجرای بازی های سنگین با سرعت بسیار عالی قابل انجام بود. به طور کلی در این بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو مکس اپل به وضوح مشخص شد که این گوشی قدرت و پتانسیل عملکرد عالی دارد و بی‌شک کمتر گوشی از این نظر پتانسیل رقابت با آن را خواهد داشت.

 

 نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس): دوربین اصلی و سلفی

 یکی از اصلی ترین تغییراتی که در آیفون 11 پرو مکس نسبت به نسل های قبلی به وجود آمده مربوط به بهره‌مندی آن از دوربین اصلی سه‌گانه می‌شود که با اندازه‌ای بزرگ و ظاهری نه چندان جالب در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) انتخاب شده‌اند و دیافراگم F/1.8، F/2.0 و F2.4 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HDR و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های فوق‌العاده‌ای ضبط کنید که شاید خیلی از دوربین های DLSR هم قدرت ضبط عکس های مشابه آن را نداشته باشند! در محیط های با نور کم به مقدار ناچیزی افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود اما بخش عظیمی از افت کیفیت با فعالسازی حالت Night Mode برطرف خواهد شد. بنابراین به عقیده ما با دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس هم در محیط های روشن و هم در محیط های تاریک می‌توانید عکس های عالی ضبط کنید. عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین اصلی این گوشی به شکل فوق‌العاده عالی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی و پس زمینه عکس با کیفیت بالایی انجام می‌گیرد.

ضمنا دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس به لطف بهره‌مندی از لنز دوربین اولترا واید امکان افزایش زاویه دید و فضای عکسبرداری در تصاویر را هم حتی پس از ضبط عکس فراهم می‌سازد که ویژگی جالبی به نظر می‌رسد. در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro Max هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F/2.2 دارد و از نوع واید است. لنز دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت هایی مثل HDR، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 24، 30 و 60 فرم در ثانیه، gyro-EIS و همچنین عکسبرداری پرتره پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم عملکرد عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار با کیفیت و مناسبی در محیط های با نور خوب ضبط کنید. در محیط های کم نور ممکن است کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت کند اما با این حال عملکرد آن بسیار عالی خواهد بود.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی اهمیت می‌دهید شک نداشته باشید که آیفون 11 پرو مکس اپل یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید در محیط های مختلف عکس های بسیار عالی ضبط کنید که اغلب کیفیتی فراتر از کیفیت عملکرد دوربین یک گوشی را ارائه خواهند کرد. دوربین سلفی دستگاه هم می‌تواند ضبط عکس های سلفی را با بهترین کیفیت ممکن برایتان امکانپذیر سازد. پس آیفون 11 Pro Max از نظر دوربین یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند است.

 

 نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max اپل در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این آیفون در نظر گرفته شده ظرفیت 3969 میلی آمپر ساعتی دارد و یک باتری لیتیوم یونی است. این اولین باری محسوب می‌شود که اپل از یک باتری با ظرفیت این چنینی در آیفون استفاده می‌کند. در بررسی iPhone 11 Pro Max مشخص شد که یک کاربر معمولی با استفاده نرمال از گوشی تقریبا می‌تواند طی هر بار شارژ باتری دستگاه برای مدت زمان 1.5 روز به راحتی از آیفون استفاده کند و در اغلب مواقع شارژدهی باتری تا 2 روز هم ادامه پیدا می‌کند. اما طبیعتا اگر تسک های سنگین در گوشی اجرا شوند و آیفون تحت فشار باشد، شارژ باتری آن زودتر خالی می‌شود.

بنابراین قدرت شارژدهی خوب از ویژگی های مثبت آیفون 11 Pro Max اپل است. آیفون 11 پرو مکس از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک گوشی 18 واتی است. در بررسی گوشی مشخص شد که با باتری دستگاه با استفاده از شارژر فابریک آن تقریبا ظرف 75 دقیقه فول شارژ می‌شود. نکته بعدی مربوط به پشتیبانی iPhone 11 Pro Max از قابلیت شارژ بیسیم خواهد بود. با قرار دادن این آیفون بر روی پد های شارژ بیسیم Qi به راحتی می‌توانید باتری آیفون را شارژ کنید. طبیعتا سرعت شارژ مجدد باتری گوشی در این شرایط به دلیل اتلاف انرژی زیاد چندان بالا نخواهد بود. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو مکس اپل هستند.

 

بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس اپل)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max (آیفون 11 پرو مکس) اپل پرداختیم. علی رقم قیمت گوشی، آیفون 11 پرو مکس واقعا یکی از بهترین اسمارتفون های فعلی موجود است که از نظر دوربین و قدرت پردازشی فراتر از یک گوشی موبایل ظاهر می‌شود. اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید، خرید آیفون 11 پرو مکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش بسیار عالی و بزرگ
  • سیستم عامل روان و انحصاری
  • دوربین اصلی و سلفی فوق‌العاده
  • قدرت پردازشی کم‌نظیر
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر نه چندان متفاوت و نوآورانه
  • چینش نه چندان جالب دوربین اصلی
  • قیمت بسیار گران


:: برچسب‌ها: آیفون 11 پرو مکس , قیمت آیفون 11 پرو مکس , خرید آیفون 11 پرو مکس , بررسی آیفون 11 پرو مکس , مشخصات آیفون 11 پرو مکس , iPhone 11 Pro Max , قیمت iPhone 11 Pro Max , خرید iPhone 11 Pro Max , بررسی iPhone 11 Pro Max , مشخصات iPhone 11 Pro Max ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

پاک کردن اکانت فیسبوک (Facebook) کار بسیار ساده‌ای است و ظرف چند دقیقه قابل انجام خواهد بود، اما با این حال ممکن است برخی کاربران دقیقا با نحوه انجام این کار آشنا نباشند یا بخواهند از حذف صحیح اکانت خود اطمینان حاصل کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک یا دیلیت اکانت Facebook بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

فیسبوک یکی از اولین شبکه های اجتماعی بود که توانست مفهوم ارتباطات در این حوزه را به شکلی متفاوت و بهتر برای کاربران نمایان سازد. این شبکه اجتماعی هم اکنون هم از پرطرفدارترین و پرکاربرترین شبکه های اجتماعی موجود به شمار می‌رود و احتمالا شما هم در آن حداقل یک اکانت یا حساب کاربری دارید. در برخی مواقع ممکن است بنا به دلایل مختلف تمایل داشته باشید که اکانت فیسبوک خود را حذف یا دیلیت کنید، اما انجام این کار چطور امکانپذیر خواهد بود؟ خوشبختانه پاک کردن اکانت فیسبوک پروسه بسیار ساده‌ای را به همراه دارد و خیلی پردردسر نیست.

قبل از هر چیز باید بگوییم که حذف اکانت Facebook به دو طریق قابل انجام خواهد بود. در روش اول اکانت به صورت موقت غیر فعال می‌شود و هر زمان کاربر تمایل داشته باشد می‌تواند با لاگین (login) مجدد در آن، اکانت را فعال کند. این روش دیلیت اکانت فیسبوک (Facebook) زمانی مناسب است که احتمال دهید در آینده دوباره قصد استفاده از اکانت خود را داشته باشید. اما روش دوم دیلیت یا حذف اکانت فیسبوک مربوط به حالتی می‌شود که اکانت شما به صورت دائمی حذف خواهد شد و متاسفانه یا خوشبختانه بعد از حذف دائم و کامل امکان فعال کردن دوباره اکانت و دسترسی به اطلاعات آن وجود ندارد.

پس غیر فعال سازی یا حذف اکانت فیسبوک به دو شیوه موقت و دائمی قابل انجام است و شرایطی مشابه با شرایط حذف اکانت اینستاگرام دارد که در مقاله "آموزش تصویری دیلیت اکانت اینستاگرام (موقت و دائمی)" به آموزش آن پرداخته بودیم. در ادامه این مقاله اختصاصی هر دو روش پاک کردن اکانت فیسبوک را به همراه جزئیات لازم برایتان شرح می‌دهیم. بنابراین اگر قصد حذف یا غیر فعال سازی اکانت Facebook خود را دارید، حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک (روش موقت)

در بخش اول نحوه حذف اکانت فیسبوک به صورت موقت یا بهتر بگوییم غیر فعال سازی موقت اکانت Facebook را برایتان شرح می‌دهیم. همانطور که در بخش "مقدمه" گفتیم این روش منجر می‌شود که اکانت فیسبوک شما در حالت غیر فعال قرار گیرد و در آینده و هر زمان که دوباره وارد آن شوید، اکانت فعال خواهد شد. به منظور غیر فعال کردن موقت اکانت خود به شرح زیر عمل نمایید:

 

پاک کردن اکانت فیسبوک

 

  • اپلیکیشن Facebook را در گوشی خود اجرا کنید.
  • وارد اکانتی که می‌خواهید موقتا غیر فعال گردد شوید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت راست و پایین صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را انتخاب نمایید.

 

پاک کردن اکانت فیسبوک

 

  • گزینه Account Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه General را انتخاب نمایید.
  • گزینه Manage Account را انتخاب کنید.

 

پاک کردن اکانت فیسبوک

 

  • گزینه Deactivate را لمس کنید.
  • رمز عبور اکانت خودتان را وارد کنید و گزینه Continue را لمس نمایید.

بدین ترتیب اکانت فیسبوک شما به طور موقت غیر فعال می‌شود و اکانت از اپلیکیشن هم لاگ اوت (logout) خواهد شد. از این پس اگر کسی به پروفایل یا اکانت شما مراجعه کند محتوای خاصی را مشاهده نخواهد کرد. در این روش امکان فعال کردن مجدد اکانت وجود دارد. برای انجام این کار کافیست دوباره در همان حساب کاربری فیسبوک خود که موقتا غیر فعال شده بود لاگین کنید. اما اگر بخواهیم به طور کامل و برای همیشه از شر اکانت فیسبوک خود خلاص شویم تکلیف چیست؟

 

آموزش دیلیت اکانت فیسبوک (روش دائمی)

روش بعدی که برای پاک کردن اکانت فیسبوک وجود دارد مربوط به روش دائمی می‌شود. در این روش اکانت Facebook کاربر برای همیشه غیر فعال می‌شود و در آینده امکان لاگین مجدد به اکانت و استفاده از آن وجود نخواهد داشت. مراحلی که باید برای انجام این کار طی شوند به شرح زیر هستند:

 

آموزش دیلیت اکانت فیسبوک (روش دائمی)

 

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه درخواست حذف دائمی اکانت فیسبوک بروید.
  • وارد اکانت خودتان شوید و روی گزینه Delete My Account کلیک کنید.
  • در صورت نیاز رمز عبور اکانتتان را وارد نمایید.

به همین سادگی درخواست غیر فعال سازی دائمی اکانت فیسبوک شما یا حذف آن صادر می‌شود. فیسبوک در این حالت به کاربر 14 روز مهلت تغییر عقیده می‌دهد. یعنی اکانت کاربر برای 14 روز در حالت غیر فعال سازی موقت قرار می‌گیرد و در صورتی که طی این بازه زمانی کاربر وارد اکانت خود نشود، حذف دائمی تایید و انجام خواهد شد. پس حتی وقتی برای اکانت دائمی اکانت فیسبوک خود اقدام می‌کنید هم باز 14 روز فرصت تغییر نظر خواهید داشت. چنانچه ظرف این 14 روز وارد اکانت خود شوید، درخواست دیلیت اکانت به صورت خودکار غیر فعال می‌شود.

 

یک مشکل رایج: عدم تایید رمز اکانت!

بنا به گزارش خیلی از کاربران زمانی که آن ها برای پاک کردن اکانت فیسبوک خود اقدام می‌کنند و رمز عبور اکانت خود را جهت تایید نهایی ارائه می‌نمایند با ارور عجیبی رو به رو می‌شوند که رمز عبور آن ها را قبول نمی‌کند! اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده‌اید به راحتی می‌توانید با تغییر رمز عبور خود مشکل را برطرف سازید. بنابراین برای رفع مشکل ابتدا رمز عبور اکانت خود را یک مرتبه تغییر دهید و سپس نسبت به حدف اکانت فیسبوک خود وارد عمل شوید. به منظور تغییر رمز اکانت خود به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن فیسبوک را اجرا کنید.
  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Security and Login را انتخاب نمایید.
  • گزینه Change Password را انتخاب کنید.
  • پسورد جدید مورد نظرتان را وارد و ذخیره کنید.

حالا وقتی برای پاک کردن اکانت Facebook اقدام می‌کنید و از شما درخواست ارائه رمز می‌شود، رمز عبور جدیدی که ست کرده‌اید را وارد کنید. اگر به اپلیکیشن فیسبوک برای تغییر رمز دسترسی ندارید و کلا نمی‌توانید وارد اکانت خود شوید، کافیست از طریق سایت فیسبوک به صفحه لاگین بروید و گزینه Forget Password را انتخاب کنید. مراحل مورد نیاز را طی کنید و رمزتان را تغییر دهید و سپس نسبت به حدف اکانت اقدام نمایید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله نحوه پاک کردن اکانت فیسبوک یا دیلیت اکانت Facebook را به دو روش موقت و دائمی برایتان شرح دادیم. دقت داشته باشید که در حالت حذف موقت اکانت می‌توانید بعدا دوباره وارد اکانت شوید و به محتوای آن دسترسی یابید اما با حذف دائمی اکانت، محتوای اکانت بعد از 14 روز به طور کامل از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: آموزش پاک کردن اکانت فیسبوک , دیلیت اکانت Facebook , حذف اکانت فیسبوک , نحوه دیلیت اکانت فیسبوک , آموزش دیلیت اکانت فیسبوک , پاک کردن اکانت فیسبوک ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به طور رسمی از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که یکی از آن ها آیفون 11 پرو است. این آیفون در واقع جایگزین آیفون XS محسوب می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

سه آیفون جدید اپل به ترتیب به نام های آیفون 11 اپل (iPhone 11)، آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در سپتامبر سال 2019 معرفی شدند. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "نقد و بررسی آیفون 11 اپل (iPhone 11): آیفون خوش قیمت اپل" به صورت جامع در رابطه با آیفون 11 اپل و ویژگی های مثبت و منفی آن صحبت کردیم. این گوشی در واقع به عنوان جایگزین آیفون XS سال 2018 معرفی شده است. قیمت آیفون 11 پرو در مقایسه با قیمت دو نسخه دیگر آیفون های جدید اپل شرایطی دارد که گران تر از iPhone 11 و ارزان تر از iPhone 11 Pro Max محسوب می‌شود.

از دید خیلی افراد iPhone 11 Pro اپل آنقدرها که باید تغییرات و به روز رسانی نداشته‌ و ارزش خرید بالایی ندارند، اما در سمت دیگر خیلی از کاربران هم معتقد هستند که خرید این آیفون یک اقدام درست است. ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو اپل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. با شناخت این نقاط قوت و ضعف و همچنین در نظر گرفتن قیمت آیفون مورد نظر می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری مبنی بر ارزشمند بودن یا نبودن خرید این گوشی داشته باشید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): صفحه نمایش

 صفحه نمایشی که در گوشی اپل آیفون 11 Pro بکار رفته یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع Super Retina OLED است. رزولوشن 2436 در 1125 پیکسلی توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 458 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی خواهد بود. نسبت 19.5 به 9 توسط صفحه نمایش دستگاه ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه می‌شود. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده اما اکیدا توصیه داریم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی گلس محافظ ال سی دی نصب کنید.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

اپل تدابیر زیادی را برای بهبود کیفیت صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro در نظر گرفته است. به عنوان مثال نمایشگر OLED این گوشی از قابلیت XDR یا (Xtreme Dynamic Range) پشتیبانی به عمل می‌آورد که به معنای پشتیبانی از گستره دینامیکی فوق‌العاده زیاد است و مستقیما بر روی کیفیت نمایش محتوا تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که نسخه های قبلی سری آیفون های اپل از قابلیت Dynamic Range پشتیبانی می‌کردند اما آیفون 11 پرو این ویژگی را به صورت پیشرفته‌تر ارائه می‌کند. پشتیبانی از قابلیت هایی مثل دالبی ویژن (Dolby Vision)، HDR10، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut)، تروتون (True-tone) و تاچ 120 هرتزی هم از دیگر ویژگی هایی هستند که مربوط به صفحه نمایش آیفون 11 پرو می‌شوند و قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و فقط در همین می‌گوییم که تمام این قابلیت ها منجر به ارائه یک تصویر شاداب‌تر، شارپ‌تر و دقیق‌تر می‌شوند.

در بررسی آیفون 11 پرو به وضوح مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی فوق‌العاده است. محتوایی که روی آن به تصویر کشیده می‌شود واقعا شارپنس و شادابی بالایی دارد و کاملا زنده به نظر می‌آید. رنگ ها به شکل عالی از هم تفکیک شده‌اند و واقعی و زیبا به نظر می‌آیند. صفحه نمایش گوشی iPhone 11 Pro از نظر تولید روشنایی هم عملکرد عالی دارد و می‌تواند به ماکسیم روشنایی در حدود 800 نیت دست پیدا می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور از این گوشی استفاده کرد و حتی با تنظیم شدت روشنایی دستگاه بر روی 80 درصد هم با هیچ مشکلی رو به رو نشد.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch) هم از دیگر ویژگی هایی است که توسط صفحه نمایش آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای متفاوت در iPhone 11 Pro قابل استفاده است و مثل نسخه های قبلی نیازی به افزایش فشار انگشت برای فعالسازی ندارد و صرفا با نگه داشتن چند صدم ثانیه‌ای انگشت بر روی آیکون برنامه های مختلف قابل استفاده خواهد بود. پس به طور کلی اگر به کیفیت صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و این موضوع از اصلی ترین نقاط قوت آن است.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 یکی از مزیت های اصلی که آیفون های اپل نسبت به گوشی های اندرویدی دارند مربوط به انحصاری بودن سیستم عامل آن ها می‌شود که تجربه‌ای ناب‌تر را برای کاربران این محصول به ارمغان می‌آورد. طبیعتا iPhone 11 Pro اپل هم از این قاعده مستثنی نیست! این گوشی به طور پیش فرض از iOS 13 بهره‌مند شده و بدون تردید حداقل تا 4 سال آینده تمام آپدیت های سیستم عامل iOS را بدون کم و کسری و از همه مهمتر تاخیر دریافت می‌کند. سیستم عامل iOS 13 به صورت کامل روان و بهینه روی آیفون 11 پرو راه اندازی شده و هماهنگی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری گوشی در حین استفاده از آن به وضوح قابل درک است. در بررسی آیفون 11 پرو سرعت عمل عالی بستر نرم افزاری آن به وضوح قابل درک بود.

با آیفون 11 پرو به راحتی می‌توانید کارهای روزمره‌ای مثل وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره را انجام دهید و با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نشوید. سیستم عامل iOS مجموعه‌ای از قابلیت های گوناگون را در اختیارتان قرار می‌دهد و برای استفاده هرچه بهتر از آن باید یک اپل آیدی (Apple ID) را در آیفون خود فعال کنید. برای آشنایی با نحوه ساخت اپل آیدی به مطالعه مقاله "آموزش ساخت اپل آیدی رایگان 2019: چگونه Apple ID بسازیم؟" بپردازید. اپل در iOS 13 یک حالت Dark Mode اختصاصی را هم ارائه می‌کند که با فعالسازی آن پس زمینه گوشی تاریک خواهد شد تا در زمان هایی مثل شب استفاده از موبایل آزاردهنده نباشد و به چشم کاربر آسیبی وارد نکند. اپل حتی امکان زمانبندی فعال شدن خودکار این قابلیت را هم در منوی تنظیمات iOS 13 ارائه کرده است.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

پس به صورت کلی باید اینطور گفت که گوشی آیفون 11 پرو مثل دیگر آیفون های اپل از نظر نرم افزاری و سیستم عامل یک گوشی بسیار عالی است که هماهنگی مابین سخت افزار و نرم افزار آن سبب می‌شود تجربه کاربری عالی برای استفاده کنندگان از این گوشی به ارمغان آورده شود. بنابراین اگر روان بودن بستر نرم افزاری گوشی و همچنین دریافت آپدیت های طولانی مدت و بی‌وقفه اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو اپل می‌تواند یکی از بهترین گوشی های فعلی باشد که قادر به خرید آن خواهید بود.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی آیفون 11 پرو مربوط به قدرت عملکرد این گوشی می‌شود. طبیعتا همه انتظار داریم که آیفون جدید اپل قدرت عملکرد بالایی داشته باشد و از این نظر کمتر گوشی توان رقابت با آن را در خود ببیند. اپل آیفون 11 Pro را به تراشه A13 Bionic مجهز کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده است. این تراشه یک پردازنده مرکزی شش هسته‌ای دارد که دو هسته آن از نوع Lightening هستند و فرکانس 2.65 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Thunder بوده و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Apple GPU هم در این تراشه بکار گرفته شده و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. گوشی iPhone 11 Pro از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند است و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. با توجه به اینکه گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد بنابراین بهتر است در حین خرید آیفون 11 پرو به نسخه‌ای از دستگاه که تهیه می‌کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید و ترجیحا نسخه های 256 و 512 گیگابایتی آن را بخرید که با مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات مواجه نشوید.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

همانطور که در بخش قبل بررسی آیفون 11 پرو اشاره داشتیم، این گوشی به راحتی از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آید و انتظار نداریم که بدین منظور با مشکل رو به رو شود. اما قدرت دستگاه در مدیریت تسک های سنگین و بازی های HD چگونه است؟ برای بررسی این موضوع ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و Godfire: Rise of Prometheus را در دستگاه نصب و هر یک از این سه بازی را برای مدت زمان 10 دقیقه و پشت سر هم در گوشی اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه جهش سریعی داشتیم تا سرعت عملکرد رم گوشی را بهتر درک کنیم. نتیجه بررسی آیفون 11 پرو نشان داد که این گوشی قدرت عملکرد بسیار عالی دارد. سه بازی نام برده شده بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در دستگاه اجرا شدند و بعد از اجرا هم جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه با سرعت بسیار خوبی قابل انجام بود.

تنها مسئله‌ای که باید به آن اشاره کنیم مربوط به داغ شدن بدنه آیفون در حین اجرای بازی های سنگین و به ویژه بعد از 20 دقیقه اجرای بازی های نام برده شده می‌شود. تقریبا در 10 دقیقه پایانی که بازی های مذکور را اجرا می‌کردیم شدت گرمای تولید شده در بدنه آیفون زیاد شد اما با این حال مقدار آن به قدری نبود که آزاردهنده باشد و غیرطبیعی به نظر آید. بنابراین بدون تردید iPhone 11 Pro در حال حاضر یکی از بهترین گوشی هایی است که قادر به خرید آن خواهید بود. پس اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید، آیفون 11 پرو می‌تواند هر انتظاری که از یک موبایل دارید را برطرف سازد.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro): دوربین اصلی و سلفی

 دوربین اصلی آیفون 11 پرو از 3 لنز تشکیل شده و این موضوع یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که آن را از iPhone XS و نسل های قبلی آیفون متمایز می‌کند. آیفون 11 Pro در واقع اولین آیفونی است که به سه لنز دوربین مجهز خواهد بود. هر سه لنز دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) در نظر گرفته شده‌اند. لنز دوربین واید و اصلی دستگاه دیافراگم F/1.8 دارد و دو لنز تله‌فتو و اولتراواید آن به ترتیب از دیافراگم F/2.0 و F/2.4 بهره می‌برند. یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

قابلیت های متعددی توسط مجموعه‌ دوربین اصلی آیفون 11 پرو پشتیبانی می‌شوند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode)، قابلیت HRD و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه از جمله ویژگی هایی هستند که توسط دوربین اصلی iPhone 11 Pro پشتیبانی خواهند شد. اما کیفیت عملکرد دوربین این گوشی چطور است؟ در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین اصلی آن واقعا در ضبط عکس و ویدیو عملکرد عالی دارد و به جرئت مدعی می‌شویم که کمتر گوشی توان رقابت با این اسمارتفون را در زمینه مذکور خواهد داشت.

عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه ضبط می‌شوند کیفیت فوق‌العاده‌ای از نظر جزئیات و کیفیت رنگ و همچنین نوردهی و میزان شفافیت دارند. حتی در محیط های کم نور هم با دوربین آیفون 11 پرو می‌توانید عکس های بسیار عالی ضبط کنید اما طبیعتا اگر محیط خیلی تاریک باشد، افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین دستگاه بروز پیدا می‌کند اما مقدار آن بسیار کمتر از اغلب گوشی های رده بالای بازار خواهد بود. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی گوشی به راحتی قابل انجام خواهد بود و تفکیک‌پذیری فضای پس زمینه و سوژه اصلی عکس با بهترین کیفیت انجام می‌شود. بنابراین کیفیت عملکرد دوربین اصلی iPhone 11 Pro اپل فوق‌العاده خوب است و این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود. ضمنا در اپلیکیشن دوربین گوشی قابلیت های ویرایش و ادیت بسیار متنوع تری نسبت به گذشته ارائه شده که حتی امکان ویرایش ویدیو های ضبط شده را هم فراهم می‌سازد.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

در سمت مقابل دوربین سلفی iPhone 11 Pro اپل هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت HRD، ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت های 24، 30 و 60 فریم در هر ثانیه‌، gyro-EIS، عکسبرداری سلفی پرتره و همچنین قابلیت جدید فیلمبرداری سلفی اسلوموشن پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه هم عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس و ویدیو های سلفی بسیار با کیفیتی ضبط کنید. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه در محیط های کم نور و تاریک مقداری افت می‌کند اما افت کیفیت آن زیاد و آزاردهنده نخواهد بود. عکسبرداری پرتره سلفی و همچنین فیلمبرداری اسلوموشن سلفی هم با دوربین جلوی iPhone 11 Pro با کیفیت بسیار خوبی قابل انجام خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید گفت که آیفون 11 پرو از نظر دوربین اصلی و سلفی یکی از بهترین گوشی های فعلی موجود در بازار است که علاقمندان به عکسبرداری با گوشی بدون شک از بکارگیری آن لذت خواهند برد.

 

 نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone Pro 11): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود 388 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون 11 پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر 18 واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون 11 پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کنید و ظرف 60 دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون 11 پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو هستند.

 

 بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی بسیار با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • بستر نرم افزاری بسیار روان و انحصاری
  • دوربین فوق‌العاده
  • قدرت عملکرد فوق‌العاده
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر گوشی می‌توانست زیبا و متفاوت تر باشد
  • قیمت بسیار گران


:: برچسب‌ها: آیفون 11 پرو , قیمت آیفون 11 پرو , خرید آیفون 11 پرو , مشخصات آیفون 11 پرو , نقد و بررسی آیفون 11 پرو , iPhone Pro 11 , قیمت iPhone Pro 11 , بررسی iPhone Pro 11 , خرید iPhone Pro 11 , مشخصات iPhone Pro 11 , تکنولوژِی ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

چندین روش مختلف وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید عکس های ذخیره شده در حافظه آیفون (iPhone) خودتان را به کامپیوتر منتقل کنید. برای انجام این کار صرفا لزومی مبنی بر بکارگیری برنامه آیتیونز وجود ندارد و انجام این کار بدون iTunes هم امکانپذیر خواهد بود. در ادامه به معرفی بهترین روش های انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز: مقدمه

دوربین آیفون های اپل همیشه یکی از اصلی ترین نقاط قوت این گوشی ها بوده، چون کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. این موضوع سبب خواهد شد که کاربران آیفون همیشه برای ضبط عکس و ویدیو پیش قدم باشند و در جمع های دوستان هم تقریبا همه افراد تمایل داشته باشند فردی که دارای گوشی آیفون است از آن ها عکسبرداری کند. بنابراین اگر آیفون داشته باشید زیاد از دوربین آن برای ضبط عکس استفاده خواهید کرد و این مسئله می‌تواند منجر به پر شدن حافظه داخلی دستگاه شود. در این شرایط است که باید به فکر انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر باشید.

به منظور منتقل کردن عکس از گالری آیفون به کامپیوتر می‌توان از روش های مختلفی استفاده کرد که یکی از این روش ها مربوط به بکارگیری نرم افزار آیتیونز (iTunes) می‌شود. اما خیلی از کاربران تمایلی مبنی بر استفاده از این نرم افزار ندارند و دوست دارند با روش های سریع تر و بهترین قادر به انتقال عکس های آیفون به کامپیوتر باشند. خوشبختانه بدین منظور راه حل هایی ارائه شده و با چندین روش مختلف می‌توان بدون نصب آیتیونز انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر را انجام داد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به جالب ترین روش های انجام این کار اشاره داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

روش اول: استفاده از File Explorer ویندوز

ساده‌ترین روشی که می‌توانید از آن به منظور منتقل کردن عکس های آیفون به کامپیوتر استفاده کنید، روشی است که در این بخش شرح می‌دهیم. در این روش از قابلیت File Explorer یا Windows Explorer سیستم عامل ویندوز استفاده می‌شود و هیچ نیازی به نصب کردن نرم افزار و ابزار جانبی وجود ندارد. در این روش فقط به یک کابل رابط به منظور اتصال آیفون به کامپیوتر نیاز خواهید داشت. مراحلی که باید انجام شوند به شرحی هستند که در ادامه عنوان می‌کنیم.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

با استفاده از کابل رابط مناسب اتصال مابین آیفون و کامپیوتر را برقرار سازید. به محض انجام این کار دو پیغام روی صفحه نمایش آیفون یا آیپدتان نمایان می‌شود که مشابه با عکس های فوق هستند. در پنجره پاپ آپ این دو پیغام به ترتیب گزینه های Trust و Allow را انتخاب کنید. در صورت عدم انتخاب این گزینه ها اتصال مابین گوشی و کامپیوتر برقرار نخواهد شد و دسترسی لازم به منظور انتقال عکس از حافظه آیفون به کامپیوتر داده نمی‌شود. پس مطمئن شوید دو گزینه مذکور را به درستی انتخاب کرده‌اید.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

به محض انتخاب گزینه های نام برده شده در گوشه سمت راست و پایین صفحه کامپیوترتان پیغامی نمایان می‌شود که از اتصال یک گجت خارجی به کامپیوتر خبر می‌دهد. وارد بخش My Computer یا This PC شوید. مشاهده خواهید کرد که مثل عکس فوق یک درایو جدید و اختصاصی برای آیفون نمایان شده است. با دو بار کلیک بر روی این درایو وارد آن شوید تا بتوانید به محتوای ذخیره شده در حافظه آیفون دسترسی پیدا کنید.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

وارد قسمت Internal Storage شوید و به داخل پوشه‌ای بروید که با نام DCIM مشاهده می‌شود. در این پوشه تمام عکس و ویدیو هایی که با دوربین آیفون ذخیره کرده‌اید به صورت یک لیست ارائه خواهد شد.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

از بین عکس و ویدیو های موجود آن مواردی که می‌خواهید از حافظه آیفون به کامپیوتر منتقل شوند را انتخاب کنید و از قابلیت Copy & Paste به منظور جابجایی آن ها استفاده نمایید. دقت داشته باشید اگر تمایل دارید که حافظه آیفون شما خالی شود، بعد از انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر فایل های موجود در حافظه آیفون را حذف کنید یا از همان ابتدا به قابلیت Cut روی آورید و تمام فایل های ویدیویی و عکس های ذخیره شده در پوشه DCIM آیفون را Cut کرده و در مسیری از حافظه کامپیوتر Paste نمایید. این روش یکی از بهترین و راحت ترین روش های انتقال عکس و ویدیو از آیفون به حافظه کامپیوتر خواهد بود.

 

روش دوم: استفاده از سرویس آیکلود (iCloud)

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید از آن برای انتقال عکس های آیفون به کامپیوتر استفاده کنید مربوط به بکارگیری قابلیت آیکلود فوتو لایبرری (iCloud Photo Library) می‌شود. عملکرد این قابلیت به گونه‌ای است که به صورت خودکار عکس ها و ویدیو هایی که توسط دوربین آیفون ضبط می‌شوند را در اکانت آیکلود کاربر آپلود می‌کند. دقت داشته باشید که به منظور آپلود این فایل ها حجم بسته اینترنتی مصرف می‌شود و این موضوع می‌تواند برای خیلی از کاربران جالب نباشد. همچنین در این روش باید فضای کافی برای آپلود عکس ها در اکانت آیکلود کاربر وجود داشته باشد.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

برای استفاده از آیکلود و انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر از طریق این سرویس باید ابتدا مطمئن شوید که قابلیت iCloud Photo Library در آیفون شما فعال باشد. بدین منظور به مسیر Settings > Photos بروید و از فعال بودن گزینه iCloud Photo Library اطمینان حاصل کنید. اگر این قابلیت فعال بوده و آیفون شما به شبکه وای فای مناسبی متصل شده باشد و فضای ذخیره سازی اطلاعات کافی هم در سرویس آیکلود داشته باشد، به طور خودکار عکس و ویدیو های گالری آیفون در اکانت آیکلود آپلود می‌شوند.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

حالا کافیست که از طریق مرورگر کامپیوتر یا نرم افزار آیکلود برای ویندوز به داخل اکانت آیکلود خود لاگین شوید و به بخش گالری بروید. مشاهده خواهید کرد که نسخه‌ای از عکس ها و ویدیو های ضبط شده با دوربین آیفون در اکانت آیکلود شما وجود دارند. می‌توانید این عکس و ویدیو ها را به حافظه کامپیورتان منتقل کنید و از حافظه آیفون و حتی آیکلود حذف نمایید. پس استفاده از سرویس آیکلود هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از روش های انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر در نظر گرفته شود.

 

روش سوم: استفاده از نرم افزار EaseUS MobileMover

با استفاده از برخی نرم افزارهای جالب و کاربردی دیگر که نسبت به آیتیونز متفاوت هستند هم می‌توانید اقداماتی مثل انتقال عکس، ویدیو و فایل مابین کامپیوتر و آیفون را انجام دهید. نرم افزار EaseUS MobiMover یکی از بهترین ابزارهایی است که بدین منظور قادر به استفاده از آن خواهید بود. این نرم افزار هم قابلیت نصب بر روی کامپیوتر های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز را دارد و هم قابلیت نصب بر روی مک بوک های اپل را خواهد داشت. از بخش زیر می‌توانید نسخه مناسب با کامپیوتر خودتان را دانلود کنید.

دانلود نسخه ویندوز نرم افزار EaseUS MobieMover

دانلود نسخه مک بوک نرم افزار EaseUS MobiMover

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

بعد از اینکه نرم افزار مذکور را روی کامپیوتر خود نصب کردید آن را اجرا نمایید. مشاهده خواهید کرد که محیطی شبیه به عکس فوق نمایان می‌شود. در این مرحله آیفون خود را با سیم رابط مناسب به کامپیوتر وصل کنید و کمی منتظر بمانید تا نرم افزار EaseUS MobiMover آیفون را شناسایی کند. برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر گزینه iDevice to PC را در محیط نرم افزار انتخاب کنید. دقت داشته باشید که با انتخاب گزینه های iDevice to iDevice یا PC to iDevice می‌توانید به ترتیب انتقال فایل مابین دو آیفون یا از کامپیوتر به آیفون را انجام دهید.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

حالا باید نوع فایلی که می‌خواهید از حافظه آیفون به کامپیوتر منتقل شود را مشخص نمایید. همچنین در بخش فوقانی صفحه می‌توانید مسیر کپی شدن فایل ها در حافظه کامپیوتر را هم تعیین کنید. از آنجایی که هدف انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر است، گزینه Pictures را انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید فیلم ها و ویدیو های دوربین آیفون هم به حافظه کامپیوتر منتقل شوند، گزینه Videos را هم انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Transfer کلیک نمایید.

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

اگر پنجره پاپ آپی نمایان شد و از شما خواسته شد تا مسیر ذخیره سازی فایل ها را مشخص کنید، این کار را انجام دهید. بدین ترتیب پروسه انتقال فایل ها از آیفون به کامپیوتر آغاز می‌شود. در طول انجام این پروسه به هیچ عنوان نباید اتصال مابین کامپیوتر و آیفون قطع شود. سرعت انتقال داده ها با توجه به حجم اطلاعات و سرعت درگاه USB کامپیوتر متفاوت خواهد بود و احتمالا چند دقیقه‌ای به طول می‌انجامد. بنابراین صبور باشید و اجازه دهید مراحل کار طی شوند. پس از اینکه انتقال عکس و ویدیو ها انجام شد می‌توانید نمونه های ذخیره شده در حافظه آیفون را حذف کنید.

 

روش چهارم: استفاده از قابلیت Import ویندوز

یک روش بسیار ساده دیگر هم برای انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز وجود دارد که می‌توانید از آن در نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز از قبیل ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10 استفاده کنید. در این روش هم مثل روش اول نیازی به هیچ نرم افزار و ابزار جانبی وجود ندارد و فقط از یک کابل رابط برای اتصال آیفون به کامپیوتر استفاده می‌شود. بنابراین برای استفاده از این روش به شرح زیر عمل کنید:

 

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز

 

با استفاده از کابل رابط مناسب آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید و گزینه Trust و Allow را در آیفون انتخاب نمایید. اگر پنجره پاپ آپی در کامپیوتر نمایان شد، روی گزینه Import pictures and videos کلیک کنید و مسیر ذخیره فایل ها در حافظه کامپیوتر را تعیین نمایید. اگر پنجره پاپ آپی نمایان نشد (عموما در ویندوز 8 و 10 نمایان نمی‌شود)، در ویندوز 8 به مسیر This PC بروید و روی درایوی که برای آیفونتان نمایان شده راست کلیک کنید و گزینه Import Photos and Videos را انتخاب نمایید، در ویندوز 10 کافیست اپلیکیشن Photos را باز کنید و روی گزینه Import کلیک نمایید. بدین ترتیب انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز انجام می‌شود. بعد از تکمیل انتقال می‌توانید عکس و ویدیو های آیفون را حذف کنید چون یک نمونه از آن ها در حافظه کامپیوترتان ذخیره شده است.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز پرداختیم. ساده ترین روشی که می‌توانید از آن به منظور انجام این کار استفاده کنید مربوط به اتصال گوشی به کامپیوتر از طریق کابل واسط و انتقال دسترسی فایل های عکس و ویدیو از پوشه DCIM می‌شود که آن را به عنوان "روش اول" برایتان شرح دادیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر بدون آیتیونز , انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر , انتقال عکس از آیفون , انتقال عکس از گوشی , انتقال عکس از گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه

قابلیت حمل و جابجایی دو فاکتور از جمله فاکتورهای اساسی مورد نظر ما در خصوص گجت ها می باشند. این قضیه ی در مورد رایانه های شخصی و لپ تاپ نیز صادق است. امروزه، دیگر شاهد حضور تجهیزات و صفحه نمایش های غول آسا در یک رایانه نیستیم بلکه در عوض با LED های بسیار باریک سرو کار داشته و تقریباً هر چیزی بی سیم شده است.این قضیه نه تنها به انجام آزادانه ی کارها به ما کمک می کند بلکه به ما اجازه می دهد تا بسادگی بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. ولی در این جا درباره ی یک دستگاه فشرده و سیار صحبت می کنیم. مینی پی سی ها بسیار محبوب شده اند ولی بسیاری از مردم هنوزهم از حضور آن ها بی اطلاع هستند. هرچند تلفن های هوشمند، تبلت، لپ تاپ و یا ... در اختیار داریم ولی هنوز رایانه های دسکتاپ یا شخصی را برای انجام کارهای سنگین انتخاب می کنیم. زیرا با رایانه ی شخصی، امکانات پیشرفته تر، صفحه نمایش بزرگتر، مطلوبیت و امکان جابجایی و جایگزینی قطعات را در اختیار داریم. هرچند همیشه همه چیز کامل نیست، رایانه های شخصی بزرگ معایبی نیز دارند از جمله مصرف زیاد برق، کثیفی و گرد و غبار و ... ولی با ظهور مینی پی سی ها، برخی از این موارد بواسطه ی فشردگی دستگاه، رفع می شوند. واقعاً مینی پی سی چیست؟ به زبان ساده یک رایانه ی شخصی جمع و جور، ارزان قیمت، کم مصرف است که می تواند وظایف اصلی رایانه را انجام دهد. اگر قصد خرید مینی پی سی (Mini PC) برای انجام کارهای روزانه خود را دارید، با نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u: سخت افزار

در مینی پی سی هترون Easy ei552u از پردازنده ی Intel Core i5-5200U استفاده شده است، یک پردازنده ی ULV (ولتاژ پایین) دو هسته ای برای الترابوک ها که ژانویه 2015 عرضه گردید. علاوه بر دو هسته سی پی یو با Hyper-Threading در فرکانس 2.2GHz تا 2.7GHz (دو هسته:2.5GHz) یک پردازنده ی گرافیکی HD Graphics 5500 و دو کنترلر حافظه دو کاناله DDR3(L)-1600 را نیز در دل خود جا داده است. Core i5 با ترانزیستورهایFinFET و با فرآیند 14nm ساخته شده است. به لطف معماری بهبودیافته، 5% تا 15% سریعتر از Core i5-4200U و تقریباً همسان با Core i5-4300U (هر دو Haswell) می باشد. با توجه به قیمت مینی پی سی هترون Easy ei552u و قدرت پردازشی پردازنده به کار رفته در آن برای اهداف چندرسانه ای و دفتری و همچنین بسیاری از اپلیکیشن ها و کارهای چند وظیفه ای انتخاب مناسبی است. مصرف برق این پردازنده در رتبه یTDP 15W قرار دارد که شامل کارت گرافیک، کنترل حافظه، VRM و تراشه ی مجتمع می باشد. در نتیجه این پردازنده مناسب الترابوک های کوچک 11 اینچی و بزرگتر خواهد بود. این دستگاه با برخورداری از120 گیگابایت حافظه ی داخلی و 4 گیگابایت حافظه RAM DDR3 بسیار مناسب انجام بازی های سطح متوسط، وب گردی، ویرایش عکس و ... است. سرعت کلاک این حافظه 1600MHz می باشد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

گرافیک نسل پنجمی HD Graphics 5500 24 واحد اجرا (EU) با فرکانس 300-900MHz را ارائه می کند. مشابه هسته ی سی پی یو (CPU)، معماری جی پی یو برای بهبود عملکرد در هر فرکانس بطور کامل بازنگری شده است. بنابراین می تواند با (HD Graphics 4400 (20 EUs و (HD Graphics 5000 (40 EUs که هر دو بخشی از نسل Haswell هستند به خوبی رقابت نماید. با این وجود اکثر بازی های سال 2015 با تنظیمات ضعیف روی پردازنده مینی پی سی هترون Easy ei552u قابل اجرا هستند. 

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

با توجه به سایز کوچک مینی پی سی Hatron دیگر فضایی برای قرار گرفتن سیستم خنک کننده وجود ندارد پس نمیتوان از کارت گرافیک جداگانه ای استفاده کرد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u: طراحی و کیفیت ساخت

فشردگی ابعاد یکی از بزرگترین مزایای استفاده از یک مینی پی سی است. همانطوری که از نام آن مشخص است، Mini PC Hatron Easy ei552u با ابعاد 200x175x55.7 mm در مقایسه با پی سی (PC) استاندارد بسیار کوچکتر است. سایز کوچک به ما کمک می کند تا به فضای کمتری برای جایگذاری آن نیاز داشته باشیم. بدلیل فشردگی و سبک بودن، به راحتی قابل حمل و جابجایی بوده و میتوان آن را در کوله پشتی خود به هر جایی جابجا کرد.

مینی پی سی Hatron Easy ei552u با برخورداری از دو پورت USB3، دو پورت USB2 در عقب و دو پورت USB2 در جلو، یک درگاه HDMI، پورت شبکه، اتصال وایرلس و خروجی صوتی امکان اتصال و ارتباط با چندین دستگاه صوتی و تصویری و تجهیزات ذخیره سازی را فراهم می آورد. یکی ازفاکتورهای اصلی محبوبیت و خرید مینی پی سی Hatron Easy ei552u، قیمت آن در مقایسه با پی سی های معمول در بازار است. در نتیجه گزینه ای مناسب برای دانشجویان، استارت آپ ها یا بنگاه هایی است که بودجه ی زیادی در اختیار ندارند. بدلیل کم مصرف بودن، در هزینه ی برق نیز صرفه جویی می شود و در ضمن هزینه ی نگهداری بالایی هم ندارد.

 

مینی پی سی Hatron Easy ei552u

 

امروزه یکی از دغدغه های اصلی، مراقبت از محیط زیست است. اکثر شرکت ها به فناوری سبز روی آورده و در نتیجه از تجهیزات کم مصرف استفاده می کنند. پی سی های استاندارد، سهم بسزایی در هزینه ی برق یک شرکت دارند در نتیجه انتخاب یک مینی پی سی Hatron علاوه بر کاهش هزینه ی خرید، به کاهش هزینه ی ناخواسته ی برق و مصرف انرژی هم کمک خواهد کرد زیرا متوسط مصرف برق آن بین 50-60 وات می باشد. بدلیل این که در مینی پی سی هترون Easy ei552u از تجهیزات و قطعات مکانیکی زیادی استفاده نشده است، در نتیجه قدرتمند و بادوام می باشد و کمتر گرد و غبار می گیرد که خود یکی از دلایل اصلی عملکرد ناقص RAM و هارددیسک است. ولی یکی از نقدهای اساسی به مینی پی سی Hatron، محدودیت ارتقاء می باشد زیرا همه چیز بصورت ثابت روی مادربرد جای گرفته است و در نتیجه فضایی برای اسلات اضافی وجود ندارد. همچنین با توجه به سایز فشرده و قابلیت حمل و در نتیجه محدودیت در ویژگی های پردازشی و عملکردی، از قدرت پردازشی بالایی برخوردار نمی باشد. پس در اجرای اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای سنگین با محدودیت مواجه هستیم.

 

نتیجه گیری:

مینی پی سی Hatron Easy ei552u مناسب کسانی است که وظایف معینی را انجام داده و نیاز به قابلیت های پردازشی سنگین ندارند. مینی پی سی Hatron Easy ei552u فشرده و بسادگی قابل حمل و جابجایی است. با برخورداری از پردازنده ی نسل پنجمی Intel Core i5-5200U، حافظه ی 4GB DDR3 1600MHz RAM و گرافیک Intel HD 5500 گزینه ی مناسبی برای کارهای دفتری و خانگی می باشد.

 

نقاط قوت:

  • قابل حمل بودن
  • قیمت مناسب
  • دوستدار محیط زیست
  • کم مصرف
  • قدرتمند و بادوام
  • تعداد پورت های اتصال

 

نقاط ضعف:

  • عدم امکان ارتقاء
  • عدم امکان اتصال کارت گرافیک جداگانه
  • عدم توانایی اجرای اپلیکیشن ها و برنامه های سنگین

https://edbazar.com/electronic/Pages/News/1-2-57-6



:: برچسب‌ها: خرید مینی پی سی Hatron Easy ei552u , خرید مینی پی سی , Hatron Easy ei552u , قیمت مینی پی سی Hatron Easy ei552u , مشخصات مینی پی سی Hatron Easy ei552u , نقد و بررسی مینی پی سی Hatron Easy ei552u , Mini PC Hatron ei552u , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

حتما واژه و اصطلاح روت کردن به گوش شما هم خورده است. روت کردن پروسه‌ای است که در آن دسترسی به فایل های ریشه‌ای اندروید آزاد می‌شود و بدین سبب می‌توان تجربه‌ای حرفه ای تر  و البته با امنیت پایین تر را از سیستم عامل اندروید دریافت کرد. در این مقاله می‌خواهیم مهمترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی : مقدمه

قبل از اینکه در مورد فواید و مزیت های روت کردن اندروید و گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل صحبت کنیم بهتر است ماهیت این کار را برایتان شرح دهیم و اصلا بگوییم که روت کردن چیست و چه مفهومی دارد! تعریف ساده روت به معنای دسترسی به فایل های اصلی و ریشه‌ای بستر نرم افزاری دستگاه است. منظور از فایل های ریشه‌ای در واقع فایل هایی هستند که در حالت عادی برای افزایش امنیت سیستم عامل و کاربر دسترسی آن ها آزاد نیست. با روت کردن گوشی های اندرویدی می‌توان به این فایل ها دسترسی پیدا کرد و حتی در عملکرد آن ها تغییر به وجود آورد. اما چرا باید علاقمند دسترسی یافتن به فایل های روت و اصلی گوشی باشیم؟

با آزاد شدن دسترسی به فایل های روت می‌توان بستری ایجاد کرد که امکان استفاده حرفه‌ای‌تر از دستگاه و پتانسیل نرم افزاری آن برقرار شود. به عنوان مثال وقتی یک گوشی روت شود می‌توان در هسته سیستم عامل آن تغییر به وجود آورد و یک کاستوم رام (Custom ROM) که نسبت به نسخه پیش فرض سیستم عامل دستگاه ظاهر و رابط کاملا متفاوتی دارد را بر روی آن راه‌اندازی کرد یا می‌توان اپلیکیشن هایی را در گوشی نصب کرد که قابلیت ها و امکانات پیشرفته‌تری نسبت به اپلیکیشن عادی ارائه می‌کنند. این مسئله فقط بخشی از مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم دقیق‌تر در مورد فواید و مزیت هایی صحبت کنیم که با روت کردن گوشی به آن ها دسترسی پیدا خواهید کرد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مزیت اول: نصب کاستوم رام

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

به عقیده ما اولین و مهمترین مزیتی که با روت کردن گوشی های اندرویدی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید مربوط به نصب کاستوم رام می‌شود. کاستوم رام در واقع یک پکیج نرم افزاری است که می‌تواند جایگزین رام اصلی و رسمی گوشی شده و بدین ترتیب بستر نرم افزاری دستگاه را به شکلی کاملا متفاوت برای کاربر قابل استفاده کند. وقتی یک کاستوم رام روی گوشی اندرویدی نصب می‌شود، تمام تنظیمات اختصاصی آن بر روی دستگاه پیاده‌سازی خواهند شد. یک کاستوم رام می‌تواند به مراتب از رام رسمی گوشی سبک تر باشد یا قابلیت های پیشرفته‌تر و متفاوتی را ارائه کند. بنابراین اگر می‌خواهید رام گوشی خود را تغییر دهید و تجربه‌ای متفاوت از تعامل با دستگاه را داشته باشید، نصب کاستوم رام به شما کمک می‌کند و برای انجام این کار نیاز به روت کردن گوشی دارید.

 

مزیت دوم: حذف اپلیکیشن های پیش فرض

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

همانطور که گفتیم وقتی گوشی خود را روت کنید می‌توانید به فایل های ریشه‌ی و اصلی سیستم عامل دسترسی یابید و تغییراتی را روی دستگاه اعمال کنید که تا قبل از روت کردن و در حالت عادی قادر به انجام آن ها نیستید. حذف اپلیکیشن های پیش فرض یکی از همین کارهاست! اگر دقت کرده باشید به طور پیش فرض روی همه گوشی های اندرویدی مجموعه‌ای از اپلیکیشن ها نصب هستند که شاید کاربر هیچوقت از آن ها استفاده نکند. این اپلیکیشن ها در حالت عادی قابلیت حذف ندارند و کاربر نمی‌تواند آن ها را از روی گوشی پاک کند. بدین ترتیب بخشی از حافظه داخلی موبایل توسط این اپلیکیشن های پیش فرض و به درد نخور اشغال می‌شود. خوشبختانه با روت کردن موبایل های اندرویدی امکان حذف اپلیکیشن های مذکور فراهم می‌شود و این موضوع یکی دیگر از اصلی ترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی است.

 

مزیت سوم: جلوگیری از تبلیغات درون برنامه‌ای

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

خیلی از توسعه دهندگان اندرویدی درآمد خود را از تبلیغات بنری یا پاپ آپی به دست می‌آورند که در اپلیکیشن هایشان ارائه می‌شود. امکان ندارد که شما با این نوع تبلیغات آشنایی نداشته باشید! حتما برایتان پیش آمده که در حین استفاده از یک برنامه ناگهان پنجره پاپ آپی در آن نمایان شود که مربوط به معرفی یک برنامه یا سرویس دیگر باشد یا بدون تردید بنرهای تبلیغاتی کوچکی که در بخش های مختلف بخشی از برنامه ها نمایش داده می‌شوند را دیده‌اید. متاسفانه در حالت عادی هیچ راهی برای جلوگیری از نمایش این تبلیغات درون برنامه‌ای وجود ندارد کاربران باید آن ها را تحمل کنند، اما وقتی گوشی خود را روت کنید می‌توانید با استفاده از روش های خاصی از نمایش تبلیغات درون برنامه‌ای آزاردهنده و پاپ آپ جلوگیری به عمل آورید. این مسئله بدون شک یکی دیگر از اصلی ترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی محسوب می‌شود.

 

مزیت چهارم: نصب اپلیکیشن های حرفه‌ای و خاص

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

خیلی از اپلیکیشن هایی که هم اکنون برای سیستم عامل اندروید توسعه داده شده‌اند به صورت عادی در گوشی های اندرویدی قابل نصب نیستند چون نیاز به دسترسی روت دارند. برخی کاربران به محض شنیدن این موضوع که یک برنامه نیازمند دسترسی روت است، ترس و دلهره در قلبشان ایجاد می‌شود در حالی که واقعا نصب کردن اپلیکیشن هایی که نیاز به روت دارند آنقدرها هم ترسناک نیست! اپلیکیشن هایی که به دسترسی روت نیازمند هستند عموما قابلیت هایی را ارائه می‌کنند که در حالت عادی سیستم عامل اندروید از ارائه آن ها و دسترسی برنامه به آن موارد جلوگیری به عمل می‌آورد. بنابراین وقتی گوشی خود را روت کنید می‌توانید اپلیکیشن های حرفه‌ای‌تر و خاص را روی دستگاه نصب نمایید که اغلب کارایی بسیار جالب تری را نسبت به حالت عادی ارائه می‌کنند. این مسئله یکی دیگر از مزیت های روت کردن گوشی های اندرویدی به شمار می‌رود.

 

مزیت پنجم: افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

یکی از مهمترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی مربوط به افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات می‌شود. به همین دلیل است که همیشه روت کردن گوشی های رده پایین و میان رده بیشتر از سایر گوشی های انجام می‌گیرد. اما روت گوشی چطور می‌تواند به افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه کمک کند؟ همانطور که در "مزیت دوم" اشاره کرده بودیم، وقتی گوشی اندرویدی خود را روت کنید امکان حذف اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه را خواهید داشت و با حذف این برنامه ها بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه داخلی گوشی آزاد می‌شود. اما علاوه بر این مسئله می‌توان با جایگزین کردن یک کاستوم رام سبک تر به جای رام رسمی گوشی هم فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را افزایش داد.

به عنوان مثال ممکن است رام اصلی و رسمی گوشی اندرویدی پایین رده شما که حافظه داخلی 8 گیگابایتی دارد، چیزی در حدود 4 گیگابایت از حافظه دستگاه را اشغال کند اما کاستوم رامی با قابلیت های بیشتر یا حداقل مشابه حجمی در حدود 2 گیگابایت داشته باشد! بنابراین با نصب این کاستوم رام می‌توانید به طرز قابل ملاحظه‌ای به افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه کمک کنید. این مسئله یکی از اصلی ترین مزیت های روت کردن گوشی های اندرویدی به شمار می‌رود.

 

مزیت ششم: شارژدهی بهتر باتری

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

تقویت قدرت شارژدهی گوشی های اندرویدی یکی دیگر از مزیت هایی است که با روت کردن این گجت ها می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. همانطور که می‌دانید تامین انرژی مورد نیاز گوشی های موبایل به یکی از اصلی ترین معضلات این گجت ها تبدیل شده و باتری اسمارتفون ها این روزها تقریبا به مقدار قابل قبول توان تامین انرژی این گجت ها را ندارد. پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری که در گوشی ها به وجود آمده سبب شده‌اند تا این امر پدیدار گردد. اما خوشبختانه این مشکل می‌تواند با نصب برخی کاستوم رام های کم مصرف از بین برود.

اغلب کاستوم رام هایی که برای گوشی های اندرویدی منتشر می‌شوند به گونه‌ای بهینه سازی شده‌اند که کمترین مقدار مصرف شارژ باتری را داشته باشند و از نسخه رسمی و اصلی رام گوشی بازده بهتری را ارائه کنند. عموما کاستوم رام هایی در بین کاربران محبوب می‌شوند که از این نظر و دیگر جنبه ها بهترین بازده را نسبت به نمونه های دیگر ارائه کنند. بنابراین شما با نصب این کاستوم رام ها بر روی گوشی خود بعد از روت کردن دستگاه می‌توانید قدرت شارژدهی باتری را افزایش دهید. این مسئله از دیگر مزیت های روت کردن گوشی های اتدرویدی به شمار می‌رود.

 

مزیت هفتم: بکاپ کامل از محتوای گوشی

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

حتما با قابلیت بکاپ و ریستور گوشی های اندرویدی آشنایی دارید. قابلیت بکاپ و ریستور به شما این امکان را می‌دهد تا از محتوای گوشی فایل پشتیبان تهیه کنید و در شرایط خاص دوباره آن را در گوشی ریستور نمایید یا حتی اطلاعات مهم خود را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل کنید. اما بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی های اندرویدی در حالت عادی به صورت خیلی جامع انجام نمی‌شود و خیلی از اطلاعات در فایل بکاپ ذخیره نخواهند شد. اما وقتی گوشی خود را روت کنید با استفاده از برنامه هایی مثل Titanium می‌توانید یک بکاپ جامع و کامل از محتوای دستگاه و تمام اطلاعاتی که در آن وجود دارند ذخیره نمایید و هر زمان که تمایل داشتید دوباره این بکاپ را روی گوشی ریستور کنید. بدین ترتیب هیچ وقت حتی کوچک ترین اطلاعات موجود در دستگاه را از دست نمی‌دهید و با محدودیت های بکاپ و ریستور عادی اندروید مواجه نخواهید بود.

 

مزیت هشتم: افزایش فرکانس پردازنده

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

هر گوشی اندرویدی یک تراشه دارد و در قلب تراشه آن یک پردازنده مرکزی بکار رفته که از هسته های پردازشگر مختلف تشکیل می‌شود. هر هسته پردازشگر گوشی دارای فرکانس کاری مشخصی است. برای مثال ممکن است هسته پردازشگر یک گوشی فرکانس کاری ماکسیمم 2 گیگاهرتزی را ارائه کند. در اینگونه مواقع فرکانس هسته پردازشگر دستگاه هیچوقت از 2 گیگاهرتز بیشتر نمی‌شود. اما با روت کردن گوشی های اندرویدی می‌توان در فرکانس کاری هسته های پردازشگر دستگاه تغییر ایجاد کرد. برنامه No Frills CPU Control یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که انجام این کار را در گوشی های اندرویدی روت شده امکانپذیر می‌کند.

وقتی فرکانس کاری هسته پردازشگر گوشی افزایش یابد، دستگاه با سرعت و قدرت بیشتری می‌تواند به آنالیز داده ها بپردازد و در نتیجه سرعت و قدرت عملکرد آن افزایش پیدا می‌کند. اما باید در نظر داشت که افزایش فرکانس کار هسته های پردازشگر گوشی می‌تواند منجر به افزایش شدت گرما و آسیب دیدن قطعات سخت افزاری دستگاه گردد. بنابراین بهتر است از این قابلیت بدون آگاهی کافی استفاده نکنید و فقط در شرایط خاص که مطمئن هستید مشکلی برای قطعات سخت افزاری گوشی به وجود نمی‌آید، کمی پردازشگر موبایلتان را اورکلاک (Overclock) نمایید. امکان انجام این کار یکی از جالب ترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی خواهد بود.

 

مزیت نهم: اتوماتیک سازی همه چیز!

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

یکی دیگر از بهترین مزیت هایی که با روت کردن گوشی های اندرویدی می‌توانید به آن دست پیدا کنید مربوط به اتوماتیک سازی تمام اقدامات در دستگاه می‌شود. شاید بگویید که همین حالا هم تمام قابلیت ها و اقدامات گوشی شما اتوماتیک انجام می‌شود که البته این ادعا صحیح است، اما منظور ما از اتوماتیک سازی بعد از روت چیزی فراتر از مقدار فعلی است. زمانی که شما گوشی خود را روت کنید می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی مثل Tasker قابلیت هایی مثل زمان فعال شدن اینترنت موبایل یا غیر فعال شدن آن، زمان روشن شدن نمایشگر، شرایط استفاده از GPS و غیره را با دستورات خاصی به صورت اتوماتیک تعیین نمایید و تجربه بسیار جالب تر و حرفه‌ای‌تر را از اندروید و گوشی موبایلتان دریافت نمایید.

 

مزیت دهم: افزایش سرعت گوشی

 

فواید روت گوشی اندرویدی

 

یکی دیگر از اصلی ترین مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی مربوط به افزایش سرعت عملکرد گوشی می‌شود. البته روت کردن موبایل به طور مستقیم نمی‌تواند منجر به افزایش سرعت گوشی شود اما اقداماتی که واسطه آن قابل انجام می‌شوند به افزایش سرعت دستگاه کمک خواهند کرد. به عنوان مثال وقتی گوشی خود را روت کنید می‌توانید اپلیکیشن های پیش فرض دستگاه را حذف نمایید و این مسئله منجر به آزاد شدن بخشی از حافظه گوشی و کاهش بار وارد بر دستگاه و در نتیجه بهبود سرعت عملکرد آن می‌شود. از سمت دیگر می‌توانید یک کاستوم رام سبک و بهینه را روی گوشی خود نصب کنید که پردازنده دستگاه برای مدیریت آن نیاز به تحت فشار قرار گرفتن نداشته باشد و در نتیجه بتوان با سرعت بهتری از دستگاه استفاده کرد. پس افزایش سرعت عملکرد گوشی های اندرویدی یکی دیگر از مزیت هایی است که با روت کردن گوشی به آن دسترسی پیدا می‌کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی مزیت ها و فواید روت گوشی اندرویدی پرداختیم. فراموش نکنید که روت کردن گوشی ها کار آسانی است اما می‌تواند ریسک و خطراتی را هم به همراه داشته باشد که رخنه های امنیتی و احتمال بریک شدن گوشی در پروسه روت از اصلی ترین این ریسک ها به شمار می‌روند. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: مزیت روت اندروید , سیستم عامل اندروید , فواید روت موبایل , روت گوشی اندرویدی , فواید روت گوشی , تکنولوژی , روت گوشی اندرویدی , فواید روت اندروید ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

شرکت اپل در ماه سپتامبر (September) سال 2019 از ساعت هوشمند جدید خود اپل واچ 5 رونمایی کرد و آن را به عنوان به روزترین ساعت هوشمند دنیا معرفی نمود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

کمپانی اپل (apple) هر ساله آپدیت جدیدی از ساعت های هوشمند را معرفی می کند و اخیرا در رویداد سپتامبر 2019 در کنار خانواده آیفون 11 از سری جدید اپل واچ یعنی Apple Watch 5 رونمایی نموده است. اپل واچ 5 تمام ویژگی های اپل واچ 4 را به اضافه ویژگی ها و بهبودهایی نسبت به نسخه قدیمی در خود دارد. در این نقد و بررسی قصد داریم به معرفی و بررسی ویژگی های Apple Watch Sreies 5 بپردازیم.

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : طراحی، جنس بدنه و صفحه نمایش

در طراحی ظاهری و بدنه اپل واچ 5 تغییراتی ایجاد نشده و شباهت زیادی به اپل واچ سری 4 دارد اما از لحاظ سخت افزاری تمام قطعات بهینه شده اند و ویژگی های جدید نرم افزاری به آن افزوده شده است . کمپانی اپل از موادی از جمله آلومینیوم 100 درصد بازیافت شده، فولاد ضد زنگ، سرامیک و تیتانیوم در جنس بدنه Apple Watch Sreies 5 استفاده کرده است. قیمت اپل واچ 5 در نسخه های تیتانیوم و سرامیک نسبت به سایر مدل ها بالاتر است. 

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

اپل با رونمایی اولین نمایشگر همیشه روشن، رویکردی متفاوت از رقیبان خود داشته است. اپل صرفاً به جای خاموش کردن صفحه نمایش، از نمایشگر پلی سیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین LTPO برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده نموده است . با این مزیت صفحه نمایش در تمام مدت حتی زمانی که ساعت هوشمند روی مچ دست شما بسته نباشد با نوری کم روشن است. با این قابلت می توانید زمان و اعلان ها را بدون اینکه مرتبا آن را بالا بیاورید یا روی مچ دستتان باشد، ببینید. البته با وجود صفحه نمایش همیشه روشن در این ساعت هوشمند، عمر باتری همان 18 ساعت است. وجود یک درایور کم مصرف جدید و یک سنسور جدید سنجش نور محیط برای کاهش مصرف انرژی قطعات صفحه نمایش  در نسل 5 اپل واچ باعث شده تا با وجود صفحه نمایش همیشه روشن، طول مصرف باتری ساعت همانند سری های قبل باشد.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : برنامه های سلامتی 

حضور اپل واچ در همه مکان ها، حس زندگی سالم را به کاربران القا می کند. این ساعت هوشمند ضربان قلب شما را کنترل می کند و به شما این امکان را می دهد که متوجه بیماری ها و نامنظم بودن فعالیت قلبتان شوید. همچنین در صورت بالا رفتن میزان سر و صدا، بهترین مکانی که می تواند بر سلامت شنوایی شما تأثیر بگذارد معرفی می کند. حتی به شما کمک می کند تا چرخه قاعدگی خود را ردیابی کنید. می توانید حالت هایی مانند تنفس، ضربان قلب و حالت های مختلف را به واچ فیس خود اضافه کرده و آن ها را در طول روز استفاده کنید. اپل واچ 5 اولین ساعتی است که در همه حال از شما مراقبت می کند.

 

ECG روی مچ دست شما

در هر زمان در هر نقطه که باشید با برنامه ECG، اپل واچ سری 5 تنها در 30 ثانیه قادر به تولید یک ECG شبیه به یک الکتروکاردیوگرام خواهید بود. این یک دستاورد مهم برای یک گجت پوشیدنی است که می تواند داده های مهم را برای آرامش خاطرشما و اشتراک گذاری با پزشکان فراهم کند. ضربان قلب نامنظم می تواند نشانه ای از یک وضعیت جدی باشد، اما بسیاری از افراد در حالت عادی این گونه علائم را تشخیص نمی دهند. اپل واچ 5 با اعلان های برنامه Heart می تواند قلب شما را بررسی کرده و نسبت به این بی نظمی ها به شما هشدار دهد. بنابراین می توانید با جمع آوری این اطلاعات با پزشک خود مشورت کنید.

 

پیگیری چرخه قاعدگی

وجود یک برنامه عالی و جدید مخصوص زنان به نام ردیابی چرخه (Cycle Tracking) به شما اطلاعاتی در مورد چرخه قاعدگی و باروری می دهد و می تواند به ارائه تصویری شفاف تر به سلامت کلی شما کمک کند. علاوه بر هشدار اطمینان از شروع سیکل قاعدگی، اطلاعات بیشتری برای کمک به شما در ردیابی بی نظمی ها و علائم کیست ها و فعالیت تخمدان ها برای صحبت با پزشک در اختیار شما قرار می دهد.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

محافظت از شنوایی

گاهی اوقات با حضور در یک محیط، سر و صدای زیاد بدون آنکه حتی متوجه شوید می تواند به حدی برسد که بر شنوایی شما تأثیر منفی بگذارد. به لطف سیستم عامل watchOS 6 برنامه جدید نویز Noise توسط میکروفن داخلی میزان نویز محیط را بر حسب دسی بل می سنجد. این برنامه هنگامی که احساس کند صدای جمعیت و محیط یا شلوغی ماشین آلات، خطری برای شنوایی شما ایجاد می کند به شما مکانی را برای سلامت شنوایی پیشنهاد می دهد.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

برنامه های دیگر سلامتی با App Store

استفاده از برنامه های صحیح می توانند نقش مهمی در یادآوری شما برای حفظ برنامه های سلامتی روزمره داشته باشند. این که آیا شما می خواهید شرایطی مانند دیابت را بهتر مدیریت کنید، غذای سالم تری انتخاب کنید یا استرس را کاهش دهید، برنامه ای وجود دارد که برای کمک به شما در اولویت بندی قرار دارند. زمانی که App Store درست روی مچ دست شما باشد، جستجو و نصب برنامه های بهداشتی عالی، بدون نیاز به آیفون بسیار ساده تر خواهد شد. نمونه ای از این برنامه ها برنامه Dexcom G6 است که اگر مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 هستید، می توانید توسط سطح مچ دست میزان قند خود را بررسی کنید. با برنامه YAZIO، به راحتی وعده های غذایی خود را ثبت کنید، کالری را محاسبه کرده و فعالیت خود را برای برنامه رژیم غذایی شخصی خود را پیگیری کنید. همچنین برنامه Meditopia (مدیتیشن) برای کاهش استرس، بهبود خواب و یافتن شادی بیشتر به شما کمک می کند تا مراقباتی را در حین حرکت انجام دهید.

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : شریک نهایی تمرینات با Workout 

این که آیا شما یک ورزشکار حرفه ای هستید یا فقط می خواهید فعالیت روزانه خود را پیگیری کنید، Apple Watch Sreies 5 به شما کمک می کند تا دقیق تر و سریع تر نتیجه بگیرید. اکنون با نمایشگر همیشه روشن، فعالیت های شما شامل تمریناتی از جمله دوچرخه سواری، یوگا، شنا و ... همیشه با برنامه Workout قابل مشاهده و ردیابی هستند. بنابراین هرگز مجبور نیستید بین فعالیت ها مچ دست خود را بالا بکشید و فعالیت ها را چک کنید. همچنین توسط Apple Music نزدیک 50 میلیون آهنگ برای پخش وجود دارد و انگیزه لازم برای ادامه حرکت را برای شما تامین می کند. اپل ادعا کرده است که می تواند فعالیت های یک دونده سرعتی را توسط برنامه Cadence بررسی کند. با این برنامه می توان مراحل خود را در هر دقیقه مشاهده کرد و کمک می کند تکنیک دویدن خود را در صورت نیاز اصلاح کنید.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

 اپل واچ حتی با تمریناتی خاص که با علامت ویلچر نشان داده می شود برای معلولان ویلچری تمریناتی در نظر گرفته است. با برنامه Activity Trends بررسی 90 روزه ای از وضعیت فعالیت بدن برای تناسب اندام و سلامتی در اختیار کاربر قرار داده می شود. از اپل واچ 5 حتی برای انجام ورزش های آبی مانند شنا کردن می توان استفاده نمود. این ساعت هوشمند تا عمق 50 متری ضدآب است و می تواند تمرینات و فعالیت های بدنی شما را حین انجام تمرینات آبی پیگیری و ثبت کند.

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : خرید آسان با اپل پی (Apple Pay)

برای همه ما گاهی پیش آمده است که برای خرید یک محصول کیف پول و کارت بانکی خود را همراه نداشته باشیم. کمپانی اپل قابلیت جدیدی را برای اسمارت واچ اپل در نظر گرفته است تا بدون همراه داشتن کارت بانکی و پول نقد امکان خرید و پرداخت آسان برای استفاده کنندگان راحت و آسان شود.  با اضافه شدن برنامه Apple Pay به اپل واچ 5 اطلاعات مالی شما کاملاً خصوصی و امن نگه داشته می شود. توسط این برنامه در صورتی که اطلاعات کارت بانکی خود را در گوشی آیفون خود وارد کرده باشید، از طریق درگاه امن اپل پی به راحتی حتی بدون همراه داشتن آیفون می توانید خرید خود را انجام دهید.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : تماس اضطراری بین المللی و تشخیص سقوط

یکی از قابلیت های جدید Apple Watch 5 امکان برقراری تماس اضطراری بین المللی است. توسط این قابلیت در کنار ویژگی تشخیص سقوط می توانید تقریباً در هر نقطه ای از جهان که هستید، تماس با خدمات اضطراری را انجام دهید. کافیست دکمه جانبی را در Apple Watch Series 5 با تلفن همراه فشار داده و نگه دارید تا مراکز اضطراری متوجه نیاز شما به کمک شوند. در صورتی که نسخه سلولار را استفاده می کنید حتی اگر جایی در نزدیکی iPhone خود نباشید این قابلیت برای شما کار می کند.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : قطب نما و برنامه Maps

اپل واچ سری 5 مجهز به قطب نمای داخلی است. برنامه جدیدی با نام قطب نما (Compass) جهت حرکت شما را به همراه ارتفاع، عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی و شیب نمایش می دهد. برنامه Maps به روز شده در این ساعت هوشمند، مسیری را که با آن روبرو هستید، با مشخصات کامل جغرافیایی نشان می دهد.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : میزان حافظه، باتری و تراشه

حافظه اختصاص یافته در اپل واچ 5، 32 گیگابایت در نظر گرفته شده است و این ارتقای حافظه اولین بار است که نسبت به نسل های قبلی اپل واچ صورت گرفته است. با وجود صفحه نمایش همیشه روشن به لطف وجود فناوری LPTO و تراشه جدید S5، باعث شده است باتری برای مصرف انرژی، عملکرد بهتری داشته باشد. همانطور که گفتیم طول عمر باتری اپل واچ 5 همان 18 ساعت است و در طول شبانه روز حتما به یک بار شارژ اپل واچ نیاز خواهید داشت. تراشه به کار رفته در اپل واچ سری 5، تراشه جدید S5 و مخصوص اپل واچ 5 طراحی شده است و سرعت پردازش اطلاعات در آن تقریبا مشابه نسخه قبلی است.

 

نقد و بررسی Apple Watch 5

 

نقد و بررسی اپل واچ 5 (Apple Watch 5) : ردیاب خواب

می دانیم یکی از معایب نسل 4 اپل واچ نداشتن ردیاب خواب بود. انتظار می رفت اپل دراین نسخه معایب نسل قبلی را برطرف نماید اما جالب است که قابلیت ردیاب خواب را، که یکی از فاکتورهای مهم سلامتی افراد است در طراحی Apple Watch Series 5 قرار نداده است. اپل دلیل نبود این قابلیت را به مصرف انرژی بیشتر باتری در مدت زمان خواب و طراحی آن عنوان کرده است. اگر چه با بستن این گجت هوشمند در شب برای تنگی نفس و مناسب نبودن تنفس توسط شتاب سنج و ضربان سنج قلب، هشداری برای آگاهی به کاربر داده می شود اما این ویژگی به تنهایی کافی نیست و جای ردیاب خواب برای پایش سلامتی افراد هنگام خواب در اپل واچ خالیست. 

 

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Apple watch series 5 یک محصول کامل مبتنی بر سلامتی و تناسب اندام پرداختیم. بهبودهای سخت افزاری و وجود نرم افزارهای جدید و کاربردی از تغییرات به وجود آمده در نسل 5 اپل واچ به شمار می روند. ساعت هوشمند اپل سری 5 از ظاهر و سبک طراحی عالی همانند اپل واچ سری 4 بهره می‌برد و سخت افزار قدرتمندی هم دارد. قیمت اپل واچ سری 5 در مقایسه با مشخصاتی که ارائه کرده مناسب به نظر می رسد اما ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. بنابراین اگر به دنبال یک ساعت کاملا شخصی و هوشمند در همه زمینه ها هستید، خرید اپل واچ 5 می تواند گزینه عالی برای افراد علاقمند به ساعت های حرفه ای و کارآمد باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Apple Watch 5 به شرح زیر هستند:

 

نقاط قوت

  • صفحه نمایش همیشه روشن
  • قطب نما
  • برنامه های متنوع در حوزه سلامتی
  • حافظه 32 گیگابایت
  • App Store فروشگاهی برای دانلود برنامه های سلامتی
  • تماس اضطراری بین المللی 

 

نقاط ضعف

  • نداشتن ردیاب خواب
  • نداشتن طول عمر باتری بالاتر
  • قیمت بالا


:: برچسب‌ها: اپل واچ 5 , قیمت اپل واچ 5 , خرید اپل واچ 5 , بررسی اپل واچ 5 , مشخصات اپل واچ 5 , اپل واچ , ساعت هوشمند , ساعت هوشمند اپل ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

حتما برای شما هم پیش آمده که خواسته‌ باشید سریع و آسان فایل PDF مدنظرتان را ویرایش کنید ولی نرم افزار مناسبی در اختیار نداشته باشید و یا انقدر کار با نرم افزار پیچیده باشد که از تصمیم خود منصرف شوید و یا کار را به شخص دیگری بسپارید. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ابزار رایگان ویرایش فایل‌های PDF برای هریک از سیستم عامل‌های رایج امروزی آشنا کنیم. با استفاده از این نرم افزارها قادر خواهید بود به سادگی به هر فایل PDF متن اضافه کنید، متنی را ویرایش و یا حذف کنید و یا حتی امضای شخصی خود را به فایل PDF اضافه کنید. پس اگر تصمیم دارید تا به مهارت کافی برای کار با فایل‌های PDF برسید، با  معرفی بهترین برنامه های ویرایش PDF رایگان در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Windows : Adobe Acrobat Reader DC

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Windows : Adobe Acrobat Reader DC

 

کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها رایج‌ترین ابزار کار با فایل‌های PDF در جهان هستند. نرم افزار Adobe Acrobat Reader از معروفترین و ریشه‌دارترین نرم افزارهای مطالعه و ویرایش پی دی اف (PDF Editor) در دنیاست که همه ما حداقل یکبار از این نرم افزار استفاده کرده‌ایم ولی از قابلیت‌های بیشمار آن بی‌خبریم. نرم افزار Adobe Acrobat Reader محصولی از شرکت معروف اَدوبی (Adobe) سازنده فتوشاپ است که طبق آخرین آمارها محبوب‌ترین نرم افزار مطالعه و ویرایش‌ فایل‌های PDF نزد کابران ویندوز (Windows) می‌باشد. با مراجعه به سربرگ ابزارها (Tools) تمامی نیازهای شما برای ویرایش نمایش داده خواهند شد. با استفاده از این ابزار قارد خواهید بود تا متن مدنظر خود را هایلایت کنید، امضای خود را به فایل PDF اضافه کنید، یادداشت و جدول طراحی کرده و به فایل PDF اضافه کنید و حتی چک لیست‌های دلخواه ایجاد کنید. نرم افزار Adobe Acrobat Reader از ویژگی‌های جذاب دیگری نیز برخوردار است که در این میان میتوان به برچسب‌های آماده اشاره کرد که در سربرگ استامپ (Stamp) میتوانید آن‌هارا مشاهده کنید و برحسب نیاز از آن‌ها در فایل خود استفاده کنید. استفاده از این برچسب‌ها رنگ و لعاب PDF شما را بهبود می‌بخشد و جذابیت بیشتری به آن می‌افزاید. در آخر قادر خواهید بود فایل نهایی خود را به صورت PDF و یا Word ذخیره نموده و در هر زمان دوباره آن‌ را ویرایش نمایید.

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Android : Adobe Fill & Sign

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Android : Adobe Fill & Sign

 

متاسفانه کمپانی گوگل ابزار مناسبی را برای ویرایش فایل‌های PDF در سیستم عامل اندروید قرار نداده است اما تنها با یک سرچ ساده در فروشگاه Play Store به لیستی پایان ناپذیر از برنامه‌های ویرایش PDF خواهید رسید. ما در این میان با بررسی برترین نرم افزارهای موجود برای ویرایش فایل‌های PDF در سیستم عامل اندروید بازهم به محصول دیگری از شرکت Adobe رسیدیم. نرم افزار Adobe Fill & Sign با رابط کاربری ساده‌ای که دارد شما را مجذوب خود خواهد کرد. تمامی امکانات موردنیاز شما در این نرم افزار گنجانده شده است و به شکلی این ابزار طراحی شده‌اند که شما با کمترین تجربه قادر خواهید بود تمامی اعمال دلخواهتان را به سادگی اجرایی نمایید. پس از نصب و ساخت حساب کاربری در نرم افزار Adobe Fill & Sign قادر خواهید بود پروژه‌های خود را در فضای ابری این شرکت آپلود کرده و در هر زمان با اتصال به اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. پس از باز کردن فایل پی دی افی که در نظر دارید با نگه داشتن انگشتتان در هر نقطه لیستی از عواملی که می‌توانید به متن اضافه کنید شامل : متن، جدول، تصویر، امضا، چک‌لیست و برچسب‌ها به شما نشان داده خواهند شد. به سادگی با کشیدن انگشتتان بر روی صفحه قادر به جابه‌جایی و تغییر سایز موارد ذکرشده خواهید بود. موضوعی که در این میان توجه ما را به خود جلب کرد، امکان ثبت امضا با کشیدن انگشت بر روی صفحه بود که این موضوع میتواند قابلیتی بسیار کاربردی برای مدیران و شرکت‌های اداری باشد. پس از اینکه برای اولین بار امضای خود را در نرم افزار Adobe Fill & Sign ترسیم کردید، امضای شما در این نرم افزار ثبت خواهد شد و برای دفعات بعد به راحتی قابل استفاده است. با ثبت‌نام در نرم افزار Adobe Fill & Sign فضای ابری به شما تعلق خواهد گرفت که میتوانید اطلاعات پرکاربرد خود را در آن ذخیره نموده و در دفعات بعدی با سرعت بیشتری تغییرات خود را اعمال نمایید. پس از نهایی شدن ویرایش‌های صورت گرفته قادر خواهید بود تا فایل ایجادشده را به صورت PDF یا Word در حافظه موبایل ذخیره کنید و یا بر روی فضای شخصی بارگذاری کرده و یا به دوستان خود ایمیل کنید.

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای IOS : Mark Up mode

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای IOS : Mark Up mode

 

برخلاف اندروید در سیستم عامل IOS شما نیاز به نرم افزار خارجی جهت ویرایش فایل‌های PDF خود نخواهید داشت. شرکت اپل (Apple) نرم افزار Books را به صورت پیش‌فرض و درون سیستمی برای مطالعه و ویرایش فایل‌های PDF در اختیار کاربران آیفون و آیپدهای این شرکت قرار داده است. هنگامی که در حال مطالعه یک فایل PDF در آیفون خود هستید با ورود به حالت Mark Up mode که با مدادی درون دایره، مشخص شده است می‌توانید به سادگی ویرایش‌های پایه و ابتدایی را بر روی فایل مورد نظر خود اعمال کنید. ابزارهایی که در این حالت در اختیار شما قرار می‌گیرند، دقیقا شبیه به ابزرهایی هستند که پس از گرفتن عکس از صفحه (Screen Shot) برای شما نمایان می‌شوند. این ابزارها عبارتند از قلم هایلایت، قلم خوشنویسی، ابزار سلکشن (Select)، امضا، قالب‌های هندسی و در نهایت ابزار اضافه کردن متن به فایل PDF. از کاربردی ترین امکانات نرم افزار Books هماهنگ شدن آن با مک‌بوک‌های اپل و حساب iCloud کاربر است که این امر موجب راحتی و افزایش کارایی این نرم افزار شده است. در این حالت امکان امضا کردن پرونده‌ها با لمس صفحه نیز فراهم شده است و به راحتی در هر لحظه قادر خواهید بود که اسناد و مدارک دریافتی را به راحتی امضا کنید. در نهایت با پایان ویرایش، امکان دخیره کردن فایل تنها به صورت فایل PDF در حساب کاربری iCloud ، حافظه تلفن‌ و ایمیل موجود است و به علاوه قادر خواهید بود در همان لحظه با منوی اشتراک سیستم‌عامل IOS از فایل نهایی پرینت بگیرید.

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Mac : Preview application

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Mac : Preview application

 

از بهترین ویژگی محصولات اپل عدم نیاز این تولیدات به نصب نرم افزارهای اضافیست. اپل در سیستم عامل Mac OS نیز همانند IOS از یک نرم افزار داخلی قدرتمند برای مشاهده و ویرایش فایل‌های PDF استفاده می‌کند. این نرم افزار که با نام Preview شناخته می‌شود، ابزاری مشترک از جانب شرکت اپل برای مشاهده و ویرایش تصاویر و فایل‌های پی دی اف می‌باشد. برای شروع کافیست فایل PDF مدنظر را با نرم افزار Preview باز کنید. برای دسترسی به نوار ابزار کافیست بر روی حالت Mark Up (علامت مداد در داخل دایره) در گوشهو فایل‌های پی دی اف می‌باشد. سمت راست و در کنار علامت سرچ کلیک کنید. بعد از این نوار ابزار در بالای صفحه ظاهر می‌شود که شامل گزینه‌های مختلفی همچون : انواع قلم‌ها، ابزار اضافه کردن متن، ابزار نقاشی، قالب‌های هندسی و... می‌باشد. ابزار نقاشی در این نرم افزار بسیار کاربردی و قدرتمند است، به گونه‌ای که هر نوع اعمال رنگ، سایز، غلظت رنگ و... در این نرم افزار قابلیت اجرایی دارد. برای امضا کردن با استفاده از نرم افزار Preview دو راه پیش رو خواهید داشت : اولین راه رسم امضا بر روی کاغذ و سپس اسکن آن به وسیله دوربین مک‌بوک است ولی دومین راه که انجام آن بسیار لذت بخش است، استفاده از گجت Trackpad برای انجام این‌ کار است. با استفاده از قلم ترک‌پد به راحتی میتوانید امضای خود را همانطور که باب میلتان است، بر روی هر سندی ترسیم کنید. در نهایت با اتمام ویرایش قادر خواهید فایل ایجادشده را به صورت PDF ذخیره کرده و یا در حساب iCloud خود بارگذاری کنید.

 

جمع بندی :

 

pdf edit

 

در این مقاله به بررسی بهترین برنامه های ویرایش PDF در محبوبترین سیستم‌عامل‌ها پرداختیم. همواره نرم افزارهای مختلفی برای این امر وجود خواهند داشت که هریک از امکانات متفاوتی برخوردار هستند. لازم است در این جا اشاره کنم که ما تنها در میان نرم افزارهای رایگان این تحقیق و بررسی را انجام داده‌ایم، پس اگر شما مایل به پرداخت هزینه باشید، مسلما امکانات بیشتری را دریافت خواهید کرد. نرم افزارهای ارائه شده در این مقاله بهترین نسخه رایگان برای ویرایش PDF می‌باشند که همه یا قسمتی از نیاز شما را برطرف خواهند ساخت. اکنون وقت آن رسیده که دیگر به سادگی اقدام به ویرایش فایل‌های PDF خود نمایید. اگر شما نیز نرم افزار رایگان با امکانات قابل قبولی را می‌شناسید، لطفا از طریق قسمت ارسال نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.



:: برچسب‌ها: ویرایش PDF , برنامه ویرایش PDF , برنامه رایگان ویرایش PDF , نرم افزار ویرایش PDF , دانستنی , اموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

حتما برای شما هم پیش آمده که خواسته‌ باشید سریع و آسان فایل PDF مدنظرتان را ویرایش کنید ولی نرم افزار مناسبی در اختیار نداشته باشید و یا انقدر کار با نرم افزار پیچیده باشد که از تصمیم خود منصرف شوید و یا کار را به شخص دیگری بسپارید. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ابزار رایگان ویرایش فایل‌های PDF برای هریک از سیستم عامل‌های رایج امروزی آشنا کنیم. با استفاده از این نرم افزارها قادر خواهید بود به سادگی به هر فایل PDF متن اضافه کنید، متنی را ویرایش و یا حذف کنید و یا حتی امضای شخصی خود را به فایل PDF اضافه کنید. پس اگر تصمیم دارید تا به مهارت کافی برای کار با فایل‌های PDF برسید، با  معرفی بهترین برنامه های ویرایش PDF رایگان در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Windows : Adobe Acrobat Reader DC

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Windows : Adobe Acrobat Reader DC

 

کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها رایج‌ترین ابزار کار با فایل‌های PDF در جهان هستند. نرم افزار Adobe Acrobat Reader از معروفترین و ریشه‌دارترین نرم افزارهای مطالعه و ویرایش پی دی اف (PDF Editor) در دنیاست که همه ما حداقل یکبار از این نرم افزار استفاده کرده‌ایم ولی از قابلیت‌های بیشمار آن بی‌خبریم. نرم افزار Adobe Acrobat Reader محصولی از شرکت معروف اَدوبی (Adobe) سازنده فتوشاپ است که طبق آخرین آمارها محبوب‌ترین نرم افزار مطالعه و ویرایش‌ فایل‌های PDF نزد کابران ویندوز (Windows) می‌باشد. با مراجعه به سربرگ ابزارها (Tools) تمامی نیازهای شما برای ویرایش نمایش داده خواهند شد. با استفاده از این ابزار قارد خواهید بود تا متن مدنظر خود را هایلایت کنید، امضای خود را به فایل PDF اضافه کنید، یادداشت و جدول طراحی کرده و به فایل PDF اضافه کنید و حتی چک لیست‌های دلخواه ایجاد کنید. نرم افزار Adobe Acrobat Reader از ویژگی‌های جذاب دیگری نیز برخوردار است که در این میان میتوان به برچسب‌های آماده اشاره کرد که در سربرگ استامپ (Stamp) میتوانید آن‌هارا مشاهده کنید و برحسب نیاز از آن‌ها در فایل خود استفاده کنید. استفاده از این برچسب‌ها رنگ و لعاب PDF شما را بهبود می‌بخشد و جذابیت بیشتری به آن می‌افزاید. در آخر قادر خواهید بود فایل نهایی خود را به صورت PDF و یا Word ذخیره نموده و در هر زمان دوباره آن‌ را ویرایش نمایید.

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Android : Adobe Fill & Sign

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Android : Adobe Fill & Sign

 

متاسفانه کمپانی گوگل ابزار مناسبی را برای ویرایش فایل‌های PDF در سیستم عامل اندروید قرار نداده است اما تنها با یک سرچ ساده در فروشگاه Play Store به لیستی پایان ناپذیر از برنامه‌های ویرایش PDF خواهید رسید. ما در این میان با بررسی برترین نرم افزارهای موجود برای ویرایش فایل‌های PDF در سیستم عامل اندروید بازهم به محصول دیگری از شرکت Adobe رسیدیم. نرم افزار Adobe Fill & Sign با رابط کاربری ساده‌ای که دارد شما را مجذوب خود خواهد کرد. تمامی امکانات موردنیاز شما در این نرم افزار گنجانده شده است و به شکلی این ابزار طراحی شده‌اند که شما با کمترین تجربه قادر خواهید بود تمامی اعمال دلخواهتان را به سادگی اجرایی نمایید. پس از نصب و ساخت حساب کاربری در نرم افزار Adobe Fill & Sign قادر خواهید بود پروژه‌های خود را در فضای ابری این شرکت آپلود کرده و در هر زمان با اتصال به اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. پس از باز کردن فایل پی دی افی که در نظر دارید با نگه داشتن انگشتتان در هر نقطه لیستی از عواملی که می‌توانید به متن اضافه کنید شامل : متن، جدول، تصویر، امضا، چک‌لیست و برچسب‌ها به شما نشان داده خواهند شد. به سادگی با کشیدن انگشتتان بر روی صفحه قادر به جابه‌جایی و تغییر سایز موارد ذکرشده خواهید بود. موضوعی که در این میان توجه ما را به خود جلب کرد، امکان ثبت امضا با کشیدن انگشت بر روی صفحه بود که این موضوع میتواند قابلیتی بسیار کاربردی برای مدیران و شرکت‌های اداری باشد. پس از اینکه برای اولین بار امضای خود را در نرم افزار Adobe Fill & Sign ترسیم کردید، امضای شما در این نرم افزار ثبت خواهد شد و برای دفعات بعد به راحتی قابل استفاده است. با ثبت‌نام در نرم افزار Adobe Fill & Sign فضای ابری به شما تعلق خواهد گرفت که میتوانید اطلاعات پرکاربرد خود را در آن ذخیره نموده و در دفعات بعدی با سرعت بیشتری تغییرات خود را اعمال نمایید. پس از نهایی شدن ویرایش‌های صورت گرفته قادر خواهید بود تا فایل ایجادشده را به صورت PDF یا Word در حافظه موبایل ذخیره کنید و یا بر روی فضای شخصی بارگذاری کرده و یا به دوستان خود ایمیل کنید.

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای IOS : Mark Up mode

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای IOS : Mark Up mode

 

برخلاف اندروید در سیستم عامل IOS شما نیاز به نرم افزار خارجی جهت ویرایش فایل‌های PDF خود نخواهید داشت. شرکت اپل (Apple) نرم افزار Books را به صورت پیش‌فرض و درون سیستمی برای مطالعه و ویرایش فایل‌های PDF در اختیار کاربران آیفون و آیپدهای این شرکت قرار داده است. هنگامی که در حال مطالعه یک فایل PDF در آیفون خود هستید با ورود به حالت Mark Up mode که با مدادی درون دایره، مشخص شده است می‌توانید به سادگی ویرایش‌های پایه و ابتدایی را بر روی فایل مورد نظر خود اعمال کنید. ابزارهایی که در این حالت در اختیار شما قرار می‌گیرند، دقیقا شبیه به ابزرهایی هستند که پس از گرفتن عکس از صفحه (Screen Shot) برای شما نمایان می‌شوند. این ابزارها عبارتند از قلم هایلایت، قلم خوشنویسی، ابزار سلکشن (Select)، امضا، قالب‌های هندسی و در نهایت ابزار اضافه کردن متن به فایل PDF. از کاربردی ترین امکانات نرم افزار Books هماهنگ شدن آن با مک‌بوک‌های اپل و حساب iCloud کاربر است که این امر موجب راحتی و افزایش کارایی این نرم افزار شده است. در این حالت امکان امضا کردن پرونده‌ها با لمس صفحه نیز فراهم شده است و به راحتی در هر لحظه قادر خواهید بود که اسناد و مدارک دریافتی را به راحتی امضا کنید. در نهایت با پایان ویرایش، امکان دخیره کردن فایل تنها به صورت فایل PDF در حساب کاربری iCloud ، حافظه تلفن‌ و ایمیل موجود است و به علاوه قادر خواهید بود در همان لحظه با منوی اشتراک سیستم‌عامل IOS از فایل نهایی پرینت بگیرید.

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Mac : Preview application

 

بهترین برنامه ویرایش PDF رایگان برای Mac : Preview application

 

از بهترین ویژگی محصولات اپل عدم نیاز این تولیدات به نصب نرم افزارهای اضافیست. اپل در سیستم عامل Mac OS نیز همانند IOS از یک نرم افزار داخلی قدرتمند برای مشاهده و ویرایش فایل‌های PDF استفاده می‌کند. این نرم افزار که با نام Preview شناخته می‌شود، ابزاری مشترک از جانب شرکت اپل برای مشاهده و ویرایش تصاویر و فایل‌های پی دی اف می‌باشد. برای شروع کافیست فایل PDF مدنظر را با نرم افزار Preview باز کنید. برای دسترسی به نوار ابزار کافیست بر روی حالت Mark Up (علامت مداد در داخل دایره) در گوشهو فایل‌های پی دی اف می‌باشد. سمت راست و در کنار علامت سرچ کلیک کنید. بعد از این نوار ابزار در بالای صفحه ظاهر می‌شود که شامل گزینه‌های مختلفی همچون : انواع قلم‌ها، ابزار اضافه کردن متن، ابزار نقاشی، قالب‌های هندسی و... می‌باشد. ابزار نقاشی در این نرم افزار بسیار کاربردی و قدرتمند است، به گونه‌ای که هر نوع اعمال رنگ، سایز، غلظت رنگ و... در این نرم افزار قابلیت اجرایی دارد. برای امضا کردن با استفاده از نرم افزار Preview دو راه پیش رو خواهید داشت : اولین راه رسم امضا بر روی کاغذ و سپس اسکن آن به وسیله دوربین مک‌بوک است ولی دومین راه که انجام آن بسیار لذت بخش است، استفاده از گجت Trackpad برای انجام این‌ کار است. با استفاده از قلم ترک‌پد به راحتی میتوانید امضای خود را همانطور که باب میلتان است، بر روی هر سندی ترسیم کنید. در نهایت با اتمام ویرایش قادر خواهید فایل ایجادشده را به صورت PDF ذخیره کرده و یا در حساب iCloud خود بارگذاری کنید.

 

جمع بندی :

 

pdf edit

 

در این مقاله به بررسی بهترین برنامه های ویرایش PDF در محبوبترین سیستم‌عامل‌ها پرداختیم. همواره نرم افزارهای مختلفی برای این امر وجود خواهند داشت که هریک از امکانات متفاوتی برخوردار هستند. لازم است در این جا اشاره کنم که ما تنها در میان نرم افزارهای رایگان این تحقیق و بررسی را انجام داده‌ایم، پس اگر شما مایل به پرداخت هزینه باشید، مسلما امکانات بیشتری را دریافت خواهید کرد. نرم افزارهای ارائه شده در این مقاله بهترین نسخه رایگان برای ویرایش PDF می‌باشند که همه یا قسمتی از نیاز شما را برطرف خواهند ساخت. اکنون وقت آن رسیده که دیگر به سادگی اقدام به ویرایش فایل‌های PDF خود نمایید. اگر شما نیز نرم افزار رایگان با امکانات قابل قبولی را می‌شناسید، لطفا از طریق قسمت ارسال نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.



:: برچسب‌ها: ویرایش PDF , برنامه ویرایش PDF , برنامه رایگان ویرایش PDF , نرم افزار ویرایش PDF , دانستنی , اموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه

در دنیای پیشرفته ی امروزی دو نام آشنای ایسوس (Asus) و ایسر (Acer) در دنیای گیمینگ رقابت تنگاتنگی را در عرضه ی محصولات آغاز نموده اند. این دو شرکت با عرضه ی لپ تاپ های قدرتمند و جذاب گیمینگ از جمله Acer Nitro 5 AN515 51 و Asus FX504GD انتخاب را برای کاربران دشوار ساخته اند.

لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 با قیمت حدود 800 دلار و لپ تاپ Asus FX504GD با قیمتی حدود 700 دلار با برخورداری از کارت گرافیک قدرتمند، پردازنده ی نسل جدید، طراحی دلنشین، امکانات اتصال و ... گزینه ی مناسبی برای کاربردهای گیمینگ محسوب می شوند.

در این جا با شما هستیم تا ابتدا با ارائه ی مقدمه ای در خصوص مشخصات این دو محصول و سپس مقایسه ی ویژگی های آن ها با هم ،انتخاب را برای شما آسان تر کنیم. پس در فروشگاه اینترنتی هدف با ما همراه باشید.

 

طراحی و کیفیت ساخت

لپ تاپ Acer Nitro 5 با ترکیب رنگ مشکی قرمز و ظاهری جذاب، حس متفاوتی را در فضای کاری بوجود آورده و لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 با طراحی مشکی خاکستری و طرح های زاویه دار قرمز یک تصویر سایبری را به شما القا می نماید. اولین چیزی که در هنگام باز کردن در لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 توجه همه را به خود جلب می کند، دکمه های صفحه کلید با نور پس زمینه ی قرمز و نوار قرمز رنگ دور تاچ پد و لگوی مشکی مات ایسر می باشد. این ترکیب قرمز و مشکی حسی فوق العاده ای را برای کاربر ایجاد میکند. در مقابل، لگوی ایسوس در Asus TUF Gaming FX504 بصورت قرمز رنگ در وسط در لپ تاپ قرار گرفته است و در قسمت در لپ تاپ برش کوچکی ایجاد شده تا در هنگام بسته بودن در آن بتوان چراغ های وضعیت را مشاهده نمود. هندسه ی Acer Nitro 5 AN515 51 یعنی فرم هشت وجهی زاویه ی گوشه ی بالایی صفحه نمایش، از جمله دیگر ویژگی های متمایز این لپ تاپ می باشد. Acer Nitro 5 AN515 51 از جنس پلاستیک باکیفیت و بسیار محکم ساخته شده است ولی با این حال لولاها از استحکام کافی برخوردار نبوده و صفحه کلید خشک است. با باز کردن در لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 باز هم با همان طراحی ظاهری مواجه خواهیم بود. نور پس زمینه ی صفحه کلید نیز قرمز رنگ است.

 

مقایسه ی لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 و Asus FX504GD

 

با توجه به سایز صفحه نمایش، Acer Nitro 5 AN515 51 (15.4 x 10.5 x 1.1) اندکی از Asus TUF Gaming FX504 (15.1 x 10.3 x 1) سنگین تر است ولی هنگام بازی کردن مشکلی بوجود نمی آورد. با توجه به هزینه ی پرداختی، لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 از پورت های متعددی برخوردار است. در سمت راست یک جک ترکیبی میکروفون/هدفون 3.5 میلیمتری، دو عدد پورت USB2.0 و یک ورودی برق (آداپتور) وجود دارد. همچنین، دو نشانگر LED آبی برای نشان دادن وضعیت باتری و روشن و خاموش بودن دستگاه تعبیه شده است. در سمت چپ یک کارت خوان SD، یک پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، یک عدد پورت UBS 3.1، یک پورت اترنت گیگابیت و یک قفل کینگ استون تعبیه شده است. در مقابل در لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 در سمت چپ محل اتصال برق، جک اترنت، خروجی HDMI، پورت USB 2.0 و یک جفت پورت USB 3.0 و یک جک هدفون قرار دارد درحالیکه در سمت راست فقط یک قفل کینگ استون وجود دارد.

 

مقایسه ی لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 و Asus FX504GD

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش هر دو لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 و Asus TUF Gaming FX504 از نوع IPS هستند و در مقایسه با دیگر قابلیت ها، در حد متوسط می باشند. در این صفحه نمایش با تنظیم شدت رنگ با استفاده از نرم افزار مربوط به ویندوز، میتوان توازن خوبی را در رنگ ایجاد نمود. همچنین با توجه به کیفیت رنگ 1920x1080 تصاویر بسیار شارپ به نظر می رسند. با توجه به آزمایشات انجام شده، صفحه نمایش Acer Nitro 5 AN515 51 فقط 69% و Asus TUF Gaming FX504 تنها 66% طیف رنگ RGB را تولید می کنند. که با توجه به میانگین 92%~98% نتیجه ای در سطح متوسط برای لپ تاپ های میان رده ی گیمینگ محسوب می شود.

 

وب کم

وب کم لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 و لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 با کیفیت 1280x720 و پشتیبانی از HDR هم رده ی دیگر انواع وب کم می باشد و نبایستی انتظار داشت که کیفیت تصاویر همانند دوربین های حرفه ای باشد.

 

قدرت و کیفیت صدا

هرچند اسپیکرهای لپ تاپ ایسر Nitro 5 AN515 51 به حد کافی برای اتاق های کوچک تا متوسط قدرتمند هستند ولی نباید قدرت صدا را بیش تر از 80% افزایش دهید چون آزاردهنده خواهد بود ولی با این حال هیچ اعوجاجی در اصوات شنیده نمی شود. در مقابل اسپیکرهای لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX504 بسیار خوب و قوی بوده و بسادگی می توانند یک اتاق کنفرانس با سایز متوسط را پوشش دهند. 

 

صفحه کلید و تاچ پد

صفحه کلید با نور پس زمینه ی قرمز و سایز کلید 1.6mm در لپ تاپ Nitro 5 AN515 51 ایسر یک طراحی ظاهری ایده آل محسوب می شود. ولی کلیدهای نه چندان نرم، حس خوبی را القا نکرده و در نهایت تجربه ی خوبی را در تایپ کردن به دنبال نخواهد داشت. هرچند صفحه کلید آن بی صدا می باشد ولی متأسفانه در هنگام بازی کردن، صدای ضربه خوردن کلید را تجربه نخواهیم کرد. در سمت چپ، تاچ پد 4.1x3 اینچی Acer Nitro 5 AN515 51 از حساسیت خوبی برای انجام کارها برخوردار است. از جمله ویژگی های این تاچ پد می توان به قابلیت باز کردن Actoin center با ضربه ی چهار انگشتی، فعال کردن کورتانا با ضربه ی سه انگشتی و سوئیچ کردن بین پنجره های باز ویندوز با کشیدن سه انگشت به راست یا چپ اشاره کرد. در مقابل در لپ تاپ TUF Gaming FX504 ایسوس کلیدهای 1.4 میلیمتری و یک تاچ پد 4.1×2.8 اینچی با قابلیت ضربه چهار انگشتی برای بازکردن Action enter و کشیدن چهارانگشت روی صفحه برای فعال شدن Timeline نیز وجود دارد که بواسطه ی پلاستیکی بودن، حس لغزندگی را القا می کند.

 

مقایسه ی لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 و Asus FX504GD

 

گیمینگ، گرافیک و VR

لپ تاپ Acer Nitro 5 و لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 هر دو مجهز به یک کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 Ti GPU با 4 گیگابایت VRAM هستند. نسبت به قیمت لپ تاپ ها، این کارت گرافیک گزینه ی مناسبی محسوب می شود و قادر است بسیاری از بازی های سنگین را اجرا کند البته برای برخی بازی ها بایستی تنظیمات حداقلی برای گرافیک بازی در نظر گرفته شود. در بازی Rise of the Tomb Raider با رزولوشن 1080p قادر است متوسط 51 فریم در ثانیه را ارائه کند که با توجه به آستانه ی 30 فریم در ثانیه، نقطه قوتی برای اجرای بازی ها می باشد. این کارت گرافیک در اجرای بازی های مسابقه ای مانند DIRT3 که به تأمین انرژی زیادی نیاز دارند، با مشکلی مواجه نمی شود. همچنین می تواند 90 فریم در ثانیه را در این بازی ها پشتیبانی کند. ولی متأسفانه اگر رزولوشن بازی را بالا ببریم، مثلاً در بازی Metro: Last Light با رزولوشن 1080p، شاهد افت شدید 21.33 فریم در ثانیه خواهیم بود. از جمله ویژگی های بارز لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 پشتیبانی از فناوری VR است. در تست SteamVR توانست به امتیاز 3.4 دست پیدا کند که بالاتر از برخی دیگر از مدل ها و پایین تر از متوسط یعنی 5.7 می باشد.

 

مقایسه ی لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 و Asus FX504GD

 

کارایی

لپ تاپ Acer Nitro 5 و لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 هر دو با 16GB RAM DDR4 در وب گردی عملکرد فوق العاده ای دارند. به راحتی می توان چندین زبانه ی گوگل کروم شامل فیلم 1080p ویدئوی یوتیوب، نمایش تریلر با کیفیت 1080p، چندین سند ورد و ... را بطور همزمان باز کردن بدون این که مشکلی بوجود آید. لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 توانسته است امتیاز 14219 را در تست GeekBench کسب کند که نشان دهنده ی عملکرد نهایی آن بوده و 100 امتیاز بیشتر از Asus TUF Gaming FX504 است. همچنین اندکی بیشتر از میانگین برای لپ تاپ های گیمینگ میان رده می باشد. Acer Nitro 5 با پردازنده ی Intel i7-7700HQ در مقایسه با Asus FX504 با پردازنده ی Intel i7-8750H در تست انتقال فایل نیز توانسته است 4.97 گیگابایت فایل های چندرسانه ای را از روی هارد درایو یک رایانه به دیگری را تنها در 16 ثانیه انجام دهد که تقریباً نصف زمان در لپ تاپ های گیمینگ میان رده و سه برابر سریعتر از Asus TUF Gaming FX504 است.

 

مقایسه ی لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 و Asus FX504GD

 

عمر باتری و شارژدهی

عمر باتری Acer Nitro 5 AN515 51 و Asus TUF Gaming FX504 نسبتاً متوسط است. باتری لپ تاپAcer Nitro 5 AN515 51 در تست Laptop Battery Test 2.0 تنها 4 ساعت و 44 دقیقه و لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 حدود 3 ساعت و 57 دقیقه جواب داده است که شامل وب گردی مداوم با شدت نور 150 nit می باشد. ولی در مقایسه با لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 (3 ساعت و 33دقیقه) شارژدهی بیشتری دارد.

 

نتیجه گیری

لپ تاپ ایسر Nitro 5 و لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX504 از جمله لپ تاپ های گیمینگ مقرون به صرفه برای گیمرهایی می بشند که تمایل دارند بدون صرف هزینه ی زیاد، بازی های جدید را امتحان کنند. با برخورداری از پورت های متعدد، کارت گرافیک متوسط Nvidia GeForce GTX 1050 Ti و در برخی نسخه ها، هارد درایو SSD، از عملکرد قابل قبولی برخوردار می باشند. صفحه نمایش تصاویری در حد متوسط را نمایش می دهد. صفحه کلید فاقد صدای نوستالژی محبوب گیمرها بوده و وب کم در حد متوسط عمل می کند.

 

نقاط قوت

  •  عملکرد خوب
  • گرافیک قدرتمند
  • تعدد پورت ها
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف

  •  صفحه نمایش متوسط
  • وب کم متوسط


:: برچسب‌ها: لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 , قیمت لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 , خرید لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 , مقایسه لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 51 , لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 , مقایسه لپ تاپ Asus TUF Gaming FX504 ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()