نوشته شده توسط : edbazar

اگر از افراد علاقمند به گوشی های خاص و با طراحی متفاوت هستید گوشی Xiaomi Black Shark 2 Pro (شیائومی بلک شارک 2 پرو) می تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. این اسمارتفون ظاهری کاملا خاص دارد و برای علاقمندان به گیم و بازی تجربه‌ای فوق‌العاده را به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

یکی از گوشی های جدیدی که توسط شرکت شیائومی و تحت نام این برند روانه بازار شده، گوشی بلک شارک 2 پرو (Xiaomi Black Shark 2 Pro) نام دارد. این گوشی زیبا در ماه جولای (July) سال 2019 معرفی شد و به دلیل سبک طراحی خاص و ظاهر منحصر به فردش توانست مورد استقبال خیلی از کاربران قرار گیرد. این گوشی از پردازنده و رم قدرتمندی بهره می‌برد و به صورت اختصاصی برای علاقمندان به گیم و بازی های سنگین اندرویدی طراحی شده و ظاهر خاص آن هم بیانگر این موضوع خواهد بود.

اما برای اینکه بهتر نقاط قوت و ضعف گوشی بلک شارپ 2 پرو را بشناسیم باید دقیق تر به آن نگاه کنیم و آن را در عمل مورد ارزیابی قرار دهیم. در همین راستا قصد دارید در این مقاله اختصاصی به نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro پرداخته و تجربه 7 روز بکارگیری این محصول را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی خاص و متفاوت را دارید و شیائومی بلک شارک 2 پرو از گزینه های خرید مد نظرتان است، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 احتمالا مهم ترین و اصلی ترین بخش بررسی گوشی شیائومی بلک شارک 2 پرو مربوط به طراحی و ظاهر آن می‌شود، چون این گوشی از سبک طراحی و ظاهر کاملا متفاوت و منحصر به فردی بهره‌مند است. زبان و سبک طراحی که در این گوشی بکار رفته ما را به یاد سبک طراحی گیمینگ لپ تاپ ها می‌اندازد. در قاب پشت گوشی طرح های خاصی وجود دارد که در عکس های ضمیمه شده می توانید این طرح ها را ببینید. یک بخش فلزی و براق هم درست در وسط قاب پشت گوشی و به صورت عمودی نصب شده که دو چراغ LED در بخش فوقانی و زیرین دارد و یک حرف S هم در وسط آن تعبیه شده است. هر دو چراغ LED لبه های فوقانی و زیرین این نوار فلزی و همچنین حرف S وسط آن قابلیت نوردهی در رنگ های مختلف را دارند و می توانند به عنوان چراغ نوتیفیکیشن عمل کنند. رنگ این سه چراغ دائما تغییر می‌یابد و این موضوع سبب می‌شود گوشی از نمای پشت کاملا خاص و متفاوت به نظر آید.

 

نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Black Shark 2 Pro دو لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده‌اند و هیچ اسکنر انگشت فیزیکی در قاب پشت دستگاه وجود ندار اما نبود اسکنر انگشت در قاب پشت گوشی به معنای عدم پشتیبانی آن از قابلیت اسکن انگشت و آنلاک نمایشگر نیست. گوشی بلک شارک 2 پرو به اسکنر داخل نمایشگر مجهز است و بخش زیرین صفحه نمایش آن قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می کند. در بررسی گوشی Black Shark 2 Pro مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت آن بسیار خوب خواهد بود و می توان از آن به عنوان روش مناسب آنلاک نمایشگر استفاده کرد.

علاوه بر سه چراغ LED که در قاب پشت گوشی نصب شده‌اند یک چراغ LED بلند هم در لبه سمت راست قاب گوشی تعبیه شده که آن هم قابلیت تغییر رنگ دارد و به نوعی نقش چراغ LED نوتیفیکیشن را ایفاء می کند. در لبه زیرین قاب گوشی سوکت شارژ تایپ سی (USB Type C) نصب است و در لبه سمت چپ قاب دستگاه هم دکمه های ولوم نصب شده‌اند. یک دکمه مخصوص حالت گیمینگ هم در لبه سمت راست قاب دستگاه و درست در کنار چراغ نوتیفیکیشن این بخش نصب است. بدنه Black Shark 2 Pro شیائومی ابعاد 8.8 در 75 در 163.6 میلیمتری را ارائه کرده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 205 گرم می‌رسد.

فریم اصلی گوشی شیائومی بلک شارک 2 پرو از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت آن هم فلزی است اما روی پنل جلوی گوشی با شیشه پوشانده می‌شود که متاسفانه اشاره دقیقی به نوع این شیشه و ضد خش بودن آن نشده است، بنابراین حتما برای محافظت از نمایشگر گوشی باید از گلس محافظ ال سی دی استفاده شود. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و صفحه نمایش آن با حاشیه های باریک چیزی در حدود 81.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه می کند. متاسفانه گوشی Black Shark 2 Pro از استاندارد ضد آب پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. اما با در دست گرفتن این گوشی چه حسی به کاربر منتقل می‌شود؟

 

نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro

 

در بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro مشخص شد که با در دست گرفتن آن واقعا حس متفاوتی به کاربر منتقل می‌شود. ظاهر گوشی کاملا خاص و منحصر به فرد است و توجه هر فردی را به سمت خودش جلب می کند. به ویژه تغییر رنگ چراغ های LED قاب پشت گوشی بسیار جالب به نظر می‌رسند. این گوشی کاملا پریمیوم و خوش ساخت به نظر می‌آید و بدون تردید طراحی و ظاهر زیبایش از اصلی ترین نقاط قوت آن خواهد بود. کیفیت ساخت دستگاه هم مطلوب اما مطمئنا اگر دستگاه از طراحی ضد آب هم بهره می‌برد وضعیت آن بهتر می‌شد و به نوعی خلا این ویژگی در طراحی گوشی حس می‌شود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro : صفحه نمایش

 صفحه نمایش همیشه یکی مهم ترین عضو های هر گوشی بوده و در مورد گوشی بلک شارک 2 پرو هم همین روال صادق است. این اسمارتفون به یک صفحه نمایش 6.39 اینچی و از نوع آمولد (AMOLED) مجهز شده که حاشیه های باریکی دارد و تقریبا 81.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 2340 در 1080 پیکسل در نظر گرفته شده و نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه می‌شود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی به جیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار مناسبی برای گوشی با نمایشگر 6.39 اینچی است. استاندارد DCI-PC3 109% و همچنین قابلیت تاچ سنسینگ 240 هرتزی هم توسط صفحه نمایش گوشی پشتیبانی می‌شوند که به بهبود عملکرد و کیفیت نمایش محتوا بر روی آن کمک می کنند.

 

نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro

 

قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) هم از دیگر قابلیت هایی است که توسط صفحه نمایش گوشی شیائومی بلک شارک 2 پرو پشتیبانی می‌شود. به موجب این قابلیت همواره بخشی از اطلاعات از قبیل زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن برخی اپلیکیشن ها روی صفحه نمایش گوشی به تصویر کشیده خواهند شد. همانطور که در بخش قبل گفتیم قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی Black Shark 2 Pro قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و این مسئله هم از دیگر مواردی است که باید در این بخش به آن اشاره شود. بنابراین بخش زیرین صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر و آنلاک نمایشگر را ارائه می کند و سرعت و دقت عملکرد خوبی هم در این راستا خواهد داشت. ظاهرا روی صفحه نمایش گوشی مورد نظر با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده اما اشاره دقیقی به مدل شیشه بکار رفته بر روی صفحه نمایش گوشی نشده، بنابراین توصیه داریم برای محافظت از نمایشگر گوشی حتما از گلس محافظ LCD استفاده کنید.

در بررسی گوشی Black Shark 2 Pro مشخص شد که کیفیت نمایش محتوا روی نمایشگر گوشی وضعیت خوبی دارد و شارپنس، کنتراست و شادابی مطلوبی توسط آن ارائه می‌شود. طبیعتا اینطور نیست که هیچ گوشی در رده قیمت گوشی شیائومی بلک شارک 2 پرو از نظر صفحه نمایش پتانسیل رقابت با آن را نداشته باشد و مطمئنا گوشی های دیگری وجود دارند که در این رده قیمت گوشی کیفیت بهتری نسبت به صفحه نمایش این گوشی داشته باشند. صفحه نمایش دستگاه از نظر توان تولید روشنایی هم عملکرد قابل قبولی دارد و با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی 90 درصد می توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن استفاده کنید. پس در مجموع می توان اینطور گفت که گوشی بلک شارک 2 پرو از نظر صفحه نمایش یک گوشی خوب و نسبتا با کیفیت است.

 

 نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 با توجه به اینکه گوشی شیائومی باک شارک پرو 2 یک گوشی جدید و محصول سال 2019 است، بنابراین انتظار داریم که نسخه جدید و به روزی از سیستم عامل اندروید روی آن نصب باشد. خوشبختانه اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی نصب شده است. در رابط کاربری این گوشی تغییراتی زیادی اعمال شده و این موضوع با نگاه کردن به منو های مختلف رابط دستگاه و پرسه زدن در این منو ها به راحتی قابل درک خواهد بود. قابلیت های خاصی هم در رابط و بستر نرم افزاری دستگاه ارائه شده که می توانند جالب باشند و ما نمی‌خواهیم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم.

 

نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro

 

به عنوان مثال آپشن و گزینه ای در منوی تنظیمات گوشی ارائه شده که امکان تغییر دادن رنگ چراغ نوتیفیکیشن گوشی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro مشخص شد که سرعت عمل بستر نرم افزاری گوشی خوب است و بدون تردید سخت افزار قدرتمند گوشی هم به بهبود سرعت عمل بستر نرم افزاری آن کمک قابل ملاحظه‌ای می کند. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره و انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در یوتیوب بدون مشکل در گوشی انجام می‌شوند و هیچ لگ و تاخیری را به همراه نخواهند داشت. بنابراین و با توجه به این موارد باید گفت که گوشی از بستر نرم افزاری خوبی بهره می‌برد و نصب بودن اندروید 9 پای به طور پیش فرض روی آن از نقاط قوتش محسوب می‌شود. البته نباید انتظار داشته باشید که بستر نرم افزاری گوشی به اندازه گوشی های رده بالای بازار یا آیفون های اپل (apple) روان و سریع باشد و عاری از کوچک ترین تاخیر و لگی باشد.

 

 نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro : پردازنده، رم و حافظه داخلی

 گوشی شیائومی شارک بلک 2 پرو برای گیمر ها و علاقمندان به بازی های اندرویدی طراحی شده و به همین سبب انتظار می‌رود که از سخت افزار قدرتمندی بهره‌مند باشد. شیائومی در قلب این گوشی تراشه اسنپدراگون 855+ را بکار برده که قدرتمندترین تراشه حال حاضر شرکت کوالکام محسوب می‌شود. این تراشه طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Kyro 485 هستند و فرکانس کاری 1.78 گیگاهرتزی را ارائه می کنند. سه هسته دیگر پردازنده آن از نوع مشابه Kyro 485 بوده و فرکانس 2.42 گیگاهرتزی دارند. یک هسته پردازشگر آن هم در نوع مشابه یعنی Kyro 485 فرکانس کاری 2.96 گیگاهرتزی دارد.

تراشه اسنپدراگون 855+ کوالکام از پردازنده گرافیکی آدرنو 640 بهره‌مند است که واقعا یک پردازنده گرافیکی فوق قدرتمند محسوب می‌شود. گوشی از نظر رم در دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 128 و 256 گیگابایتی می‌شود که هیچ یک از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی کنند. بنابراین نمی توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی شیائومی شارک 2 پرو را با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) افزایش دهید و همواره محدود به ظرفیت پیش فرض حافظه گوشی خواهید بود که البته حتی در نسخه پایه دستگاه هم ظرفیت کمی ندارد. لازم به ذکر است ما در بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro از نسخه مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro

 

برای بررسی پتانسیل اجرای گوشی شیائومی Black Shark 2 Pro و قدرت آن در زمینه پردازشی ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، فورتنایت (Fortnite) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی گوشی نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه به صورت پشت سر هم اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) دستگاه جهش های سریعی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم گوشی بهتر قابل درک شود. نتیجه بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro نشان داد که این اسمارتفون قدرتمند و تسلط بسیار عالی در اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی دارد. تقریبا هیچ لگ و تاخیری در حین اجرای 30 دقیقه‌ای سه بازی نام برده شده ایجاد نشد و همه چیز به بهترین شکل توسط پردازنده مرکزی و گرافیکی دستگاه مدیریت شد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بعد از 30 دقیقه اجرای سه بازی مذکور با سرعت بسیار مطلوبی قابل انجام بود که نشان می‌دهد رم 8 گیگابایتی گوشی بازده مطلوبی در آن دارد. پس اگر به قدرت عملکرد و بازده پردازشی اهمیت می‌دهید، شیائومی بلک شارک 2 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro : دوربین اصلی و سلفی

 نوبتی هم باشد نوبت به بررسی دوربین گوشی بلک شارک 2 پرو شیائومی می‌رسد. دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 48 و 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.2 دارند و از نوع واید (Wide) و تله‌فتو (Telephoto) هستند. قابلیت های نظیر فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، HDR، پانوراما (Panorama)، زوم اپتیکال 2x، ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم در هر ثانیه و عکسبرداری پرتره توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی خواهند شد. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است؟ اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی آن چگونه خواهد بود؟

در بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro مشخص شد که دوربین گوشی در محیط های با نور مناسب واقعا عملکرد خوبی دارد و می توان با آن عکس های معمولی و پرتره بسیار عالی ضبط کرد. تفکیک سوژه اصلی عکس و پس زمینه با دقت خوبی توسط دوربین اصلی گوشی انجام می‌شود و لنز تله‌فتو دوربین اصلی در این راستا عملکرد بسیار خوبی دارد. اما در محیط های بسته و کم نور کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت می کند. البته مقدار افت کیفیت عملکرد دوربین گوشی در این شرایط به قدری نیست که آزاردهنده باشد اما به هر حال عکس هایی که در اینگونه مواقع ضبط می‌شوند به مراتب کیفیت کمتری نسبت به عکس های ضبط شده در محیط های با نور مطلوب دارند. لازم به ذکر است در اپلیکیشن دوربین گوشی یک حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) ارائه شده که با استفاده از آن در طول شب می توانید عکس های بهتری نسبت به حالت عادی ضبط کنید.

 

نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro

 

بنابراین به طور کلی می توان اینطور گفت که دوربین اصلی گوشی شیائومی بلک شارک 2 پرو عملکرد خوبی دارد اما انتظار ما از یک لنز دوربین 48 مگاپیکسلی بیشتر از این است! در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 20 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR و ضبط ویدئو های HD با فرم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم کیفیت عملکرد قابل قبولی دارد و با آن می توان در محیط های با نور مناسب و باز عکس های شاداب و زیبایی ضبط کرد. در محیط های بسته و کم نور کیفیت عملکرد دوربین سلفی افت می کند و نویز هایی در آن پدیدار می‌شود. پس عملکرد دوربین سلفی گوشی شیائومی بلک شارک 2 پرو هم تقریبا مشابه با دوربین اصلی آن بوده و وضعیت خوبی دارد اما خیلی عالی نیست.

 

 نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro : باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro در رابطه با باتری این گوشی، توان شارژدهی آن و همچنین سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه صحبت می کنیم. با توجه به اینکه گوشی مذکور برای علاقمندان به گیم و انجام بازی های اندرویدی طراحی شده، انتظار داریم که ظرفیت باتری بالایی داشته باشد و قدرت شارژدهی مطلوبی را ارائه نماید. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی در نظر گرفته شده ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. اگرچه ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی ظرفیتی خوبی است اما به عقیده ما بهتر بود باتری گوشی Black Shark 2 Pro به دلیل تمرکز بر روی گیمینگ ظرفیت بیشتری داشته باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro

 

در بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری آن تقریبا می تواند 2 روز بدون نیاز به شارژر از دستگاه استفاده کند، اما اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی زیاد باشد و دستگاه برای انجام کارهایی مثل گیمینگ و بازی کردن مورد استفاده قرار گیرد، شارژ باتری نهایتا یک روز دوام می‌آورد و در برخی مواقع ممکن است حتی زودتر هم خالی شود. البته همانطور که گفتیم مقدار و شدت استفاده کاربر از گوشی عامل تأثیرگذاری در میزان شارژدهی باتری آن خواهد بود. با توجه به سبک طراحی گوشی شیائومی بلک شارک 2 پرو که برای علاقمندان به گیم انجام شده باید گفت که قدرت شارژدهی باتری دستگاه معمولی است.

اما سرعت شارژ مجدد باتری گوشی چطور خواهد بود؟ خوشبختانه گوشی بلک شارک 2 پرو از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد. شارژر فابریک گوشی یک شارژر 27 واتی است که امکان فول شارژ باتری دستگاه را ظرف مدت زمانی در حدود 60 دقیقه امکانپذیر می کند. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی مطلوب بوده و این موضوع از ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود. قدرت شارژدهی باتری دستگاه هم برای یک کاربر معمولی بازده بسیار خوبی خواهد داشت.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro (بلک شارک 2 پرو) پرداختیم. این گوشی با سبک طراحی و ظاهر خاص و همچنین پردازنده بسیار قدرتمندی که دارد برای آن دسته افرادی مناسب است که علاقمند داشتن گوشی های خاص و متفاوت و انجام بازی های سنگین اندرویدی هستند. به عقیده ما ظاهر منحصر به فرد و قدرت پردازشی بالا اصلی ترین ویژگی های مثبت شیائومی بلک شارک 2 پرو را تشکیل می‌دهند. برخی از مهم ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، خاص و منحصر به فرد
  • پردازنده قدرتمند
  • رم مناسب
  • شارژدهی خوب باتری (برای کاربران معمولی)
  • سرعت شارژ مناسب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ضد آب نبودن


:: برچسب‌ها: بررسی شیائومی بلک شارک 2 پرو , قیمت شیائومی بلک شارک 2 پرو , خرید شیائومی بلک شارک 2 پرو , مشخصات شیائومی بلک شارک 2 پرو , بررسی شیائومی Black Shark 2 Pro , بررسی بلک شارک 2 پرو مشخصات شیائومی Black Shark 2 Pro , خرید شیائومی Black Shark 2 Pro , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

هر سیستم امنیتی از اجزای مختلفی تشکیل شده که کیفیت این اجزا در کنار هم، کیفیت تصاویر را رقم خواهند زد. از جمله مهم‌ترین اجزای هر سیستم امنیتی تصویری دوربین های مداربسته و دستگاه ضبط کننده ویدیویی هستند. استفاده از سیستم امنیتی مناسب سبب می‌شود همواره محیط کار و یا زندگی خود را تحت نظر داشته باشید و از احساس امنیت بیشتری برخوردار شوید. در طول مراحل ایجاد یک سیستم امنیتی قدرتمند و کارآمد، همواره به یک دستگاه ضبط‌ کننده ویدیویی مناسب نیاز خواهید داشت. دستگاه ضبط‌کننده ویدیویی از راه دور یا به عبارتی دیگر دستگاه NVR (Network Video Recorder) را میتوان به مرکز داده کوچکی تشبیه کرد که همزمان تصاویر جمع‌آوری شده به وسیله دوربین های مداربسته را ذخیره و پخش می‌کند. به این طریق هم می توانید در لحظه نظاره‌گر محیط مدنظر خود باشید و همچنین در صورت نیاز می توانید تصاویر ذخیره‌شده را مورد بازبینی قرار دهید. امروزه برندهای مختلف فعال در حوزه امنیت اقدام به ساخت دستگاه های NVR کرده اند که از میان آن ها میتوان به داهوا (Dahua)، هایلوک (HiLook) و هایک ویژن (Hikvision) اشاره کرد. برای خرید در عین حال که باید نیاز پروژه و تجهیزات را بشناسید و دستگاهی را تهیه کنید که آن نیاز را رفع کند، باید بتوانید نیاز های آینده را نیز پیش بینی کنید. آنچه که در خرید NVR ها اهمیت دارد این است که کاربر بتواند با افزایش تعداد دوربین در پروژه و یا تغییر مدل دوربین ها همچنان از دستگاه خریداری شده استفاده کند. دستگاه های NVR علاوه بر ذخیره سازی و پخش آنلاین تصاویر امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید دستگاه NVR کاربردی با قیمت مناسبی را در ذهن دارید، با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی دستگاه HiLook 104 B/4P NVR همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook 104 B/4P NVR : معرفی اجمالی

 

HiLook 104 B/4P NVR

 

اگر از کاربران فعال حوزه امنیت باشید، حتما با شرکت هایک ویژن (HikVision) آشنایی دارید. برند هایلوک (HiLook) از تولیدات شرکت هایک ویژن است که تنها تفاوت برند هایلوک با برند اصلی در قیمت گذاری اقتصادی‌تر این محصولات می‌باشد. دستگاه ضبط کننده تحت شبکه HiLook 104 B/4P NVR از جمله دستگاه های ضبط کننده ویدیویی شرکت هایک ویژن می‌باشد که به بازار عرضه شده است. دستگاه HiLook 104 B/4P NVR تا چهار دوربین تحت شبکه را از طریق درگاه های POE پشتیبانی می‌نماید. حداکثر کیفیت ذخیره و پخش تصاویر دریافتی در دستگاه HiLook 104 B/4P NVR معادل 4 مگابایت است که مقدار کاملا قابل قبولی برای یک دوربین مداربسته می‌باشد. دستگاه های NVR هایلوک معمولا با ظاهری ساده و کیفیتی بسیار خوب عرضه می‌شوند. دستگاه HiLook 104 B/4P NVR دارای یک ورودی صدا نیز می‌باشد که این امر سبب می‌شود تا یکی از چهار دوربینی که در ابتدای این مبحث به آن اشاره کردیم، توانایی ضبط و ذخیره صدا نیز داشته باشد. دستگاه HILOOK مدل NVR-104-B از یک هارد SATA تا ظرفیت حداکثر 6 ترابایت پشتیبانی می‌نماید. کیفیت خروجی این دستگاه بر روی پورت HDMI معادل رزولوشن تصویری 1920x1080 می‌باشد که معادل کیفیت تصویری Full HD است. تصاویر خروجی از دستگاه HiLook 104 B/4P NVR با استفاده از درگاه‌های VGA و HDMI قابل انتقال بر روی نمایشگر می‌باشند. پهنای باند ورودی محصول 40 مگابایت می باشد که برای چهار دوربین تحت شبکه پهنای باند قابل قبولی است. همچنین دستگاه NVR-104-B دارای پهنای باند خروجی 40 مگابایتی می‌باشد که جهت تامین پهنای باند انتقال تصویر بر روی شبکه داخلی و اینترنت مناسب است. لازم به ذکر است که دستگاه HiLook 104 B/4P NVR برای تامین امنیت بیشتر از سیم اتصال به زمین (ارت) نیز پشتیبانی می‌کند.

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook 104 B/4P NVR : معماری و درگاه‌ها

 

HiLook 104 B/4P NVR

 

دستگاه‌های NVR هایلوک به طراحی کوچک و جعبه‌ای (MiniBox) خود معروف هستند. دستگاه HiLook 104 B/4P NVR نیز از این قاعده مستثنی نیست. دستگاه HiLook 104 B/4P NVR ابعادی معادل 20x20 سانتی‌متر دارد و وزن آن با احتساب وزن هارد دیسک از 1.5 کیلوگرم فراتر نخواهد رفت. متاسفانه شرکت هایک ویژن در دستگاه HiLook 104 B/4P NVR تنها به استفاده از چراغ نیرو (Power) بسنده کرده است و دیگر شاهد استفاده از چراغ‌های وضعیت ذخیره و اتصال به شبکه نیستیم. چراغ وضعیت نیرو بر روی دستگاه HiLook 104 B/4P NVR قرار گرفته است که در صورت اتصال به برق با رنگ سبز ثابت، روشن خواهد شد.

 

HiLook 104 B/4P NVR

 

در نمای پشتی دستگاه HiLook 104 B/4P NVR، شاهد درگاه های ورودی دستگاه (Ports) هستیم که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از : ورودی آدابتور که نیروی مورد نیاز دستگاه HiLook 104 B/4P NVR را تامین می‌کند. پس از آن شاهد ورودی و خروجی صدا هستیم که همان‌طور که مشاهده می کنید دستگاه HiLook 104 B/4P NVR تنها از یک ورودی صدا پشتیبانی می‌کند و می توانید با استفاده از این درگاه از یک دوربین با قابلیت پردازش صدا در کنار سه دوربین دیگر استفاده کنید. بعد از آن خروجی تصویر از نوع VGA قرار گرفته که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است ولی اگر خواهان کیفیت تصویری بیشتری هستید، می توانید از خروجی بعدی یعنی خروجی HDMI استفاده کنید که از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و انتقال تصاویر در آن با وضوح بیشتری صورت می‌گیرد. پورت شبکه (LAN) و دو عدد پورت2.0 USBپورت‌های بعدی هستند که ما در دستگاه HiLook 104 B/4P NVR با آن مواجه شدیم که پورت lan جهت اتصال به شبکه و پورت‌های USB جهت اتصال هارد و ماوس قابل استفاده هستند. اکنون با اصلی ترین درگاه‌های دستگاه HiLook 104 B/4P NVR مواجه می‌شویم، که عبارتند از چهار عدد درگاه POE (Power Over Ethernet) که از تمامی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه (IP Camera) با استاندارد ONVIF پشتبانی می‌کنند. این درگاه‌های پیشرفته برخلاف درگاه‌های USB قادر به انتقال همزمان نیروی برق و اینترنت می‌باشند که این امر موجب صرفه‌ جویی در هزینه‌ها و فضای اشغال شده می‌گردد و به علاوه کلاس امنیتی پروژه شما را نیز، ارتقا خواهد داد. برای استفاده از درگاه‌های POE باید از مجموعه کابل‌های CAT استفاده کنید که با توجه به نیاز شما در کلاس‌های متفاوتی تولید می‌شوند. ورودی آخر نیز جهت اتصال دستگاه به زمین یا همان اتصال ارت در نظر گرفته شده است که امنیت شما را تا حد زیادی تامین می‌کند.

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook 104 B/4P NVR : سیستم نمایش و ضبط تصویر

 

HiLook 104 B/4P NVR

 

در دستگاه های ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه، سرعت اینترنت شما نقش بسیار بسزایی در کیفیت تصاویر به نمایش درآمده خواهد داشت. کیفیت نمایش تصاویر بسته به تغییرات اعمال شده توسط شما متفاوت خواهد بود اما کیفیت‌های ارائه شده توسط دستگاهHiLook 104 B/4P NVR  عبارتند از : 4 MP/3 MP/1080p/1.3 MP /UXGA/720p/VGA/4CIF /DCIF/2CIF/CIF/QCIF که بسته به سرعت اینترنت و کیفیت اتصال، متغیر خواهند بود. دستگاه HiLook 104 B/4P NVR قادر است تا تصاویر دریافتی را به صورت 1، 4 و 2 کاناله به نمایش در آورد. لازم به ذکر است که تصاویر ارسالی به صورت خودکار با کیفیت 4 مگاپیکسل و 4 کاناله به نمایش در می‌آیند. تعداد فریم های نمایش تصویر مابین 20 تا 30 فریم متغیر است که پیشنهاد می کنیم همواره نرخ فریم را بر کیفیت تصاویر ترجیح دهید چرا که حتی اگر کیفیت تصویر بالا باشد ولی نرخ فریم کاهش یابد، شما شاهد تصاویر زیبایی نخواهید بود. تصاویر دریافتی با استفاده از کانال‌های POE در 4 کانال و با حداکثر کیفیت 4 مگاپیکسل قابل ذخیره‌اند. دستگاه هایلوک 104 B/4P NVR قادر به ذخیره‌سازی پشتیبان نیز می‌باشد. به این صورت که شما با اتصال دستگاه پشتیبان قادر به ذخیره‌سازی تصاویر بر روی ذخیره‌ساز دیگری نیز می‌باشید. این امکان برای پشتیبان‌گیری از تصاویری که دارای اهمیت بسیار بالایی هستند حائز اهمیت است. البته لازم به توضیح است که دستگاه ذخیره سازی پشتیبان، کیفیت پایین‌تری را در هنگام ذخیره سازی خواهد داشت.

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook 104 B/4P NVR : نکات تکمیلی

 

HiLook 104 B/4P NVR

 

ضبط کننده های ویدیویی NVR، دارای فرمت های متنوعی برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته بر روی خود هستند. فرمت هایی مثل H.265+/H.265/H.264/H.264+/MPEG4 که تفاوت آن‌ها در فشرده سازی و کیفیت تصاویر ضبط شده می باشد. دستگاه HiLook 104 B/4P NVR از فرمت های فشرده سازی H.264 و H.264+ پشتیبانی می‌کند که این یکی از مزیت های عالی این رکوردر می باشد. مثلا فشرده سازی +H.264 بطور موثر فضای ذخیره سازی و هزینه ها را تا 50٪ کاهش می دهد. دستگاه HiLook 104 B/4P NVR از استاندارد OnVif پشتیبانی می‌کند. این استاندارد ضمانت می‌کند که تمامی دوربین های تحت شبکه فارغ از برند و مدل در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند، که شما می‌توانید بهترین دوربین های تحت شبکه را از فروشگاه اینترنتی هدف خریداری نمایید. دستگاه ضبط کننده ویدیویی HiLook 104 B/4P NVR از اکثر پروتکل های تحت شبکه همچون TCP/IP, DHCP, Hik-Connect, DDNS, NTP, SADP, SMTP, UPnP پشتیبانی می‌کند. تفاوت پروتکل های ذکر شده در سرعت و امنیت آن‌هاست. به عنوان مثال سرعت انتقال در پروتکل NTP بیشتر از TCP می‌باشد و تصاویر با تاخیر کمتری دریافت خواهند شد و یا امنیت پروتکل های SADP  و SMTP بسیار بیشتر از DDNS می‌باشد. پروتکل Hik-Connect نیز پروتکل ابداعی شرکت هایک ویژن می‌باشد که تنها از طریق نرم‌افزارهای این شرکت قابل دسترسی بوده و از سرعت و امنیت قابل قبولی برخوردار است. بنابراین شما برای انتقال تصاویر از هر پروتکل آزاد خواهید بود. نکته جالب و کاربردی دیگری این است که اگر زمانی اتصال دوربین ها از دستگاه HiLook 104 B/4P NVR قطع شود و یا فایلی از ویدیوهای ذخیره‌شده حذف گردد، شما از طریق نرم‌افزار این شرکت از این اتفاقات آگاه خواهید شد. دستگاه HiLook 104 B/4P NVR از یک هارد دیسک داخلی (Internal) با حداکثر ظرفیت 6 ترابایت پشتیبانی می‌کند که با تنظیمات بهینه تصویری، برای ذخیره رویدادهای 8 ماه کافی خواهد بود. حتما نحوه تنظیم ذخیره اطلاعات بر روی هارد دیسک را بررسی کنید تا بر روی حالت LOOP و یا ضبط مجدد باشد تا در صورت تکمیل فضای دیسک مجددا از سکتور اولیه فایل ها ذخیره شوند و ضبط تصاویر متوقف نشود. در انتها لازم به ذکر است که محیط نگهداری دستگاه باید دمایی بین منفی 10 تا مثبت 45 درجه داشته باشد و رطوبت هوا نیز کمتر از 90 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی :

 

HiLook 104 B/4P NVR

 

دستگاه ضبط کننده ویدیویی HiLook 104 B/4P NVR با پشتیبانی از 4 کانال POE تحت شبکه و حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 6 ترابایت، بهترین NVR برای برای محیط‌های کوچک می‌باشد. قیمت دستگاه HiLook 104 B/4P NVR توسط شرکت هایک ویژن در مقایسه با قیمت دستگاه ضبط کننده ویدویی سایر برندها بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و در مقابل کارایی های بالای این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال خرید یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه با امکانات بسیار بالا، قیمت مناسب، کیفیت قابل قبول و توان کاری بالا هستید، ما به شما خرید دستگاه HiLook 104 B/4P NVR را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • پشتیبانی از استاندارد ONVif
  • پشتیبانی از فرمت ذخیره سازی H.264+
  • پشتیبانی از اکثر پروتکل های شبکه
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • عدم وجود چراغ‌های اعلان
  • عدم استفاده از پورت USB 3.0


:: برچسب‌ها: بررسی HiLook 104 B/4P NVR , قیمتHiLook 104 B/4P NVR , مشخصات HiLook 104 B/4P NVR , خرید HiLook 104 B/4P NVR , دستگاه ضبط کننده ویدیو , ضبط کننده ویدیو HiLook 104 B/4P ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی که گاها برخی از کاربران اینستاگرام از آن گلایه می‌کنند مربوط به باز نشدن این اپلیکیشن و کرش شدن (Crash) دائمی آن می‌شود. اگر شما هم با این مسئله رو به رو شده‌اید، توصیه داریم این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله به آموزش نحوه رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید می‌پردازیم. بنابراین  با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید : مقدمه

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران ایرانی شناخته می‌شود. هم اکنون هر ایرانی حداقل یک اکانت اینستاگرام شخصی یا تجاری دارد. اینستاگرام به افزایش درآمد های بیزینس و کسب و کارهای آنلاین هم کمک به سزایی داشته است. اما اینستاگرام هم یک اپلیکیشن است و طبیعتا ممکن است گاها در عملکرد آن باگ و مشکلاتی به وجود آید. باز نشدن اینستاگرام یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی است که گاها کاربران گوشی های اندرویدی و آیفون های اپل با آن رو به رو می‌شوند. اما برای رفع این مشکل چه کنیم؟

خوشبختانه با استفاده از ترفند ها و انجام کارهای خاصی می‌توان نسبت به رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید وارد عمل شد. نحوه انجام برخی از اقداماتی که باید بدین منظور صورت پذیرند ممکن است مابین گوشی های اندرویدی و آیفون ها به شیوه متفاوتی قابل انجام باشد، بنابراین سعی می‌کنیم برای آن روش ها هم آموزشی برای بکارگیری در گوشی های اندرویدی و هم برای استفاده در آیفون ها ارائه نماییم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

قدم اول: اطمینان از فعال بودن سرور های اینستاگرام

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام

 

در برخی مواقع ممکن است سرور های اینستاگرام دچار مشکل شده باشند و این موضوع سبب شود که اجرای اپلیکیشن اینستاگرام در موبایل شما امکانپذیر نباشد و دائما با مشکلاتی مثل خارج شدن خودکار از برنامه، کرش شدن آن و نمایش ارور هایی همچون Instagram Could Not Run و غیره مواجه گردید. در اینگونه مواقع هیچ راهی به غیر از صبر کردن وجود ندارد و طبیعتا نیازی هم نیست که شما تنظیمات گوشی خودتان را دست کاری کنید. برای مشاهده فعال یا غیر فعال بودن سرور های اینستاگرام می‌توانید از سایت های واسط زیادی استفاده نمایید که با یک جستجوی ساده در گوگل قابل ردیابی و مشاهده هستند. همچنین عموما اینستاگرام متوقف شدن سرورهایش را به صورت رسمی در اکانت توییتر خود بیان می‌کند. بنابراین اگر توییتر اینستاگرام را دنبال کنید می‌توانید از فعال بودن یا غیر فعال بودن سرور هایش اطمینان حاصل کنید. اگر مطمئن شدید که سرور های اینستاگرام مشکلی ندارند و مشکل از جانب گوشی یا اکانت شماست، مراحل و قدم های بعدی را به ترتیب انجام دهید.

 

قدم دوم: بررسی اتصال اینترنت

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام

 

اگر در اجرای اینستاگرام به مشکل برخوردید احتمال دارد که اینترنت گوشی فعال نباشد یا علیرغم فعال بودن رد و بدل دیتا توسط آن انجام نشود. بنابراین یک مرتبه موبایل دیتا (Mobile Data) یا وای فای (Wi-Fi) را خاموش و روشن کنید و ابتدا یک صفحه گوگل باز کنید و مطمئن شوید که شبکه اینترنت موبایل رد و بدل داده را انجام می‌دهد. سپس اینستاگرام را باز کنید و عملکردش را مورد بررسی قرار دهید. اگر همچنان مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون یا گوشی اندرویدی شما وجود داشت باید از راه حل های بعدی استفاده به عمل آورید.

 

قدم سوم: استفاده از ابزار تغییر IP

در برخی مواقع ممکن است اختلال هایی در سرور های اینستاگرام و اتصال آن ها به شبکه های داخلی اینترنت به وجود آید که با استفاده از ابزارهای تغییر IP می‌توان این مشکل را برطرف ساخت. بنابراین اگر دو روش قبل مشکل شما را برطرف نکردند، توصیه می‌کنیم یک ابزار تغییر IP را در گوشی خود اجرا و فعال کنید و دوباره عملکرد اینستاگرام را بررسی نمایید. این روش به ویژه زمانی مناسب خواهد بود که با مشکلاتی نظیر باز نشدن استوری اینستاگرام یا باز نشدن عکس و ویدیو در اینستاگرام رو به رو شده باشید. اگر مشکل با استفاده از ابزارهای تغییر IP هم رفع نشد از راه حل بعدی استفاده کنید.

 

قدم چهارم: حذف اینستاگرام از اپلیکیشن های اخیر

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام

 

زمانی که از یک برنامه موبایل خارج می‌شوید، در حالت عادی و پیش فرض آن برنامه همچنان در پس زمینه موبایل شما و بخشی که به آن "اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) گفته می‌شود ذخیره می‌ماند. بدین ترتیب رم گوشی به محض اجرای دوباره برنامه می‌تواند آن را در همان حالتی که آخرین بار بسته شده بود اجرا کند. این ویژگی از ویژگی های بسیار کاربردی هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس است اما گاها می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن اینستاگرام شود. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر با مشکل مذکور مواجه شدید یک مرتبه اپلیکیشن اینستاگرام را به طور کامل از لیست اپلیکیشن های اخیر گوشی خارج کنید و چند دقیقه‌ای منتظر بمانید و دوباره اینستاگرام را اجرا نمایید. احتمالا در این شرایط مشکل اینستاگرام برطرف خواهد شد.

 

قدم پنجم: ریستارت گوشی

ریستارت گوشی یکی از ساده ترین روش هایی است که همه ما در صورت مواجه شدن با مشکل به انجام آن روی می‌آوریم. خوشبختانه این روش و راه حل می‌تواند برای رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام هم مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین یک مرتبه گوشی خود را ریستارت کنید و دوباره اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا نمایید. احتمال دارد مشکل باز نشدن این اپلیکیشن به سادگی و با انجام یک ریستارت برطرف شود.

 

قدم ششم: آپدیت اینستاگرام

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام

 

آپدیت نبودن اینستاگرام و به ویژه آپدیت نکردن آن برای مدت زمان های طولانی می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن این اپلیکیشن و نمایش ارور یا کرش شدن آن شود. بنابراین حتما اینستاگرام گوشی خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید. برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی کافیست به گوگل پلی استور (Google Play Store) بروید و اپلیکیشن اینستاگرام را با انتخاب گزینه Update به جدیدترین نسخه به روز نمایید. در آیفون های اپل (apple) هم دقیق روند مشابه طی می‌شود با این تفاوت که به جای گوگل پلی استور باید وارد اپ استور (App Store) شوید. بعد از آپدیت اینستاگرام آن را اجرا کرده و عملکردش را بررسی نمایید. به احتمال زیاد دیگر با کرش شدن و مشکلاتی از قبیل باز شدن اپلیکیشن اینستاگرام رو به رو نمی‌شوید.

 

قدم هفتم: حذف حافظ کش و دیتا

گاها ممکن است اطلاعاتی که به عنوان کش (Cache) یا دیتا (Data) برای برنامه اینستاگرام ذخیره شده‌اند منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن اینستاگرام شوند. بنابراین حذف این اطلاعات می‌تواند یکی از راه حل های موجود برای رفع مشکلات اینستاگرام و باز نشدن آن باشد. اما چطور حافظه کش اینستاگرام را در گوشی های اندرویدی و آیفون (iPhone) پاک کنیم؟ بدین منظور در گوشی های اندرویدی باید به شرح زیر عمل شود:

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.
  • در لیست برنامه هایی که نمایان شده، اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • گزینه Storage را انتخاب نمایید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
  • گزینه Clear data را هم به شیوه مشابه انتخاب کنید.

با حذف اطلاعات نام برده شده موافقت به عمل آورید و گزینه Force Stop را انتخاب کنید. حالا دوباره اینستاگرام را اجرا نمایید. به احتمال زیاد اینستاگرام بدون مشکل اجرا می‌شود. اما در آیفون همان اپل چطور باید حافظه کش اینستاگرام را حذف کنیم؟ همانطور که در مقاله "پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون و اندروید" اشاره داشتیم، امکان حذف حافظه کش اینستاگرام در آیفون ها وجود ندارد و بدین منظور باید حتما یک مرتبه اپلیکیشن اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید. با انجام این کار حافظه کش اپلیکیشن کاملا از بین می‌رود. پس از نصب دوباره برنامه اینستاگرام آن را اجرا کنید. بله احتمال زیاد مشکل باز نشدن برنامه مذکور برطرف می‌شود.

 

قدم هشتم: آپدیت سیستم عامل

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام

 

در برخی موارد نادر ممکن است آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی هم منجر به بروز مشکلاتی از قبیل باز نشدن اپلیکیشن اینستاگرام و کرش های دائمی آن شود. بنابراین حتما از به روز بودن سیستم عامل گوشی خود اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی وارد مسیر Settings > Software Update شوید و در صورتی که آپدیتی برای گوشی ارائه شده است آن را دانلود و نصب کنید. برای نصب آپدیت در سیستم عامل iOS آیفون و آیپد های اپل هم کافیست به مسیر Settings > General > Software Update بروید و در صورت وجود آپدیت آن را نصب نمایید. بعد از آپدیت سیستم عامل موبایل خود، اپلیکیشن اینستاگرام را دوباره در آن اجرا نمایید. به احتمال زیاد مشکل اجرا نشدن اینستاگرام با آپدیت سیستم عامل گوشی برطرف می‌شود.

 

قدم نهم: فکتوری ریست (Factory Reset)

اگر هیچکدام از روش های قبلی که شرح دادیم منجر به رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون یا گوشی اندرویدی شما نشدند و مطمئن هستید که مشکل از سمت گوشی شماست و اتصال اینترنت شما مشکلی ندارد و دیگر کاربران هم به راحتی از اینستاگرام استفاده به عمل می‌آورند، فکتوری ریست تنها راه حل پیش رویتان خواهد بود. دقت داشته باشید که با فکتوری ریست کردن گوشی تمام اطلاعات آن از بین می‌رود و تنظیمات دستگاه به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شود. برای انجام فکتوری ریست در گوشی های اندرویدی به شرح زیر عمل کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید.
  • گزینه Factory Reset یا Erase All Data را انتخاب نمایید.

با انجام فکتوری ریست موافقت کنید و منتظر باشید تا مراحل مورد نیاز جهت حذف اطلاعات گوشی و راه اندازی مجدد آن طی شوند. سپس دوباره اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی اندرویدی خود نصب نمایید و عملکردش را بررسی کنید. قطعا با مشکل باز نشدن برنامه اینستاگرام رو به رو نخواهید شد. برای فکتوری ریست آیفون ها هم به شرح زیر عمل کنید:

 

رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام

 

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را انتخاب نمایید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

با حذف اطلاعات آیفون و فکتوری ریست دستگاه موافقت به عمل آورید و منتظر باشید تا مراحل حذف اطلاعات انجام گیرد. بعد از اینکه آیفونتان دوباره راه اندازی شد می‌توانید یک بکاپ قدیمی را در آن ریستور کنید. اپلیکیشن اینستاگرام را در صورت نیاز روی گوشی نصب کنید و نسبت به اجرای آن وارد عمل شوید. بدین صورت مشکلات اجرا نشدن برنامه اینستاگرام برطرف می‌شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی قدم به قدم راه حل هایی پرداختیم که با استفاده از آن ها می‌توانید مشکل باز نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید را برطرف سازید. بدون تردید با انجام روش های فوق مشکل اینستاگرام در گوشی شما برطرف می‌شود. اگر اینطور نشد مطمئن باشید مشکل از سمت اینستاگرام است و به زودی آپدیتی از سوی این شرکت ارائه می‌شود که باگ به وجود آمده را برطرف خواهد کرد. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: رفع مشکل کرش شدن اینستا , رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام , حل مشکل باز نشدن اینستاگرام , آموزش نحوه رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام , ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

فروشگاه اینترنتی هدف با تنوع وسیعی از کالاهای دیجیتال به منظور رفاه حال مشتریان عزیز اقدام به برگزاری طرح فروش اقساطی کالای دیجیتال کرده است. در این طرح شما می توانید بدون پس‌انداز کردن پول خود برای خرید نقدی، اقدام به خرید اقساطی کالای دیجیتال بدون چک و ضامن کنید.

فروشگاه اینترنتی هدف با همکاری ایران رنتر به عنوان اولین و بزرگ ترین پلتفرم فروش اقساطی اقدام به طرح فروش اقساطی کرده است. شما می توانید با دریافت تسهیلات پرداخت بلند مدت 3 تا 12 ماهه بدون چک و ضامن اقدام به خرید کالای مورد نظر خود کنید. در این مطلب قصد داریم مرحله به مرحله نحوه استفاده از طرح خرید اقساطی کالای دیجیتال از فروشگاه اینترنتی هدف را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

خرید اقساطی لپ تاپ، کامپیوتر و تجهیزات جانبی

کامپیوتر و لوازم جانبی آن یکی از ابزارهای ضروری زندگی های امروزی است. با استفاده از طرح فروش اقساطی کامپیوتر فروشگاه اینترنتی هدف می توانید کامپیوتر رومیزی خود را با هر قطعه و مشخصاتی که نیاز دارید تهیه کنید.

با استفاده از این طرح کلیه دانش آموزان و دانشجویانی که برای انجام کارهای خود نیاز به لپ تاپ دارند، به راحتی می توانند لپ تاپ مورد نظر خود را بین انواع برندها و مدل های ارائه شده انتخاب و اقدام به خرید اقساطی لپ تاپ مورد نظر خود کنند.

 

خرید اقساطی گوشی موبایل

گوشی موبایل یک وسیله ی شخصی و مصرفی است و هر روز در حال به روزرسانی است. این وسیله بعد از مدتی که از آن استفاده کردید نیاز به تعویض و تعمیر خواهد داشت. از آنجا که گوشی موبایل ها قیمت بالایی دارند می توانید از طرح فروش اقساطی گوشی موبایل برای خرید گوشی مورد نظر اقدام کنید.

 

خرید اقساطی دوربین

در طرح فروش اقساطی دوربین فروشگاه اینترنتی هدف، شما می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به خرید دوربین مداربسته، دوربین عکاسی، لوازم جانبی و سایر تجهیزات مورد نیاز آن به صورت قسطی بپردازید.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال:ایران رنتر چیست؟

ایران رنتر یک استارتاپ نوپاست که وظیفه تامین سرمایه لازم برای خرید اقساطی را در اختیار مردم قرار می دهد. خرید اقساطی از ایران‌رنتر کاملا آنلاین و غیرحضوری به صورت اعتبار سنجی است و نیازی به چک و ضامن ندارد. متقاضیان خرید اقساطی با تهیه کارت اعتباری خرید می توانند از فروشگاه اینترنتی هدف به صورت قسطی کالا خرید کنند و اقساط آن را به ایران رنتر پرداخت نمایند.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال:نحوه ثبت نام و ارسال مدارک

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال

 

اولین مرحله، ثبت نام در سایت ایران رنتر است. از طریق گزینه ثبت نام وارد پنل ثبت نام شوید،اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و گزینه "ادامه" را کلیک نمایید تا ثبت نام شما در سایت انجام شود.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال

 

بعد از ثبت نام به صفحه اصلی برگردید و وارد قسمت پروفایل (شماره 1) خود شوید. سپس اطلاعات کاربری و مشخصات فردی خود را از بخش ویرایش اطلاعات (شماره 2) تکمیل نمایید.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال

 

بعد از آن برای دریافت اعتبار از ایران رنتر وارد بخش آپلود مدارک (شماره 3) شوید. در بخش آپلود مدارک، اسکن موارد زیر را ارسال نمایید:

1.مدارک شناسایی جهت احراز هویت (آپلود تصاویر پشت و روی کارت ملی و صفحات اول و دوم شناسنامه)

2. مدارک تاییدیه شغلی (آپلود نمودن تصویر صفحه اول و دو صفحه آخر گردش حساب شش ماهه دارای مهر تأیید بانک)

3. توجه داشته باشید جدای این مدارک، سفته به میزان دوبرابر مبلغ خرید نیز مورد نیاز است که همراه کد اعتباری از طرف ایران رنتر جهت امضا نمودن و باز پس گرفتن برای شما ارسال می شود.

 

بعد از ارائه این مدارک زمان آن رسیده است تا برای دریافت کارت اعتباری فروشگاه اینترنتی هدف اقدام نمایید.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال : نحوه دریافت کارت اعتباری خرید از سایت فروشگاه اینترنتی هدف

 

کارت اعتباری خرید شبیه یک کد تخفیف 100درصدی است که آن را در قسمت کد تخفیف فروشگاه اینترنتی هدف وارد کرده و می توانید خرید اینترنتی بدون پرداخت وجه نقد انجام دهید. برای دریافت این کارت به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا از قسمت لیست فروشگاه ها و بخش دیجیتال، فروشگاه اینترنتی هدف را مانند تصویر زیر انتخاب نمایید و یا از این قسمت وارد صفحه مربوطه شوید.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال

 

همانطورکه در تصویر زیر می بینید وارد بخش خرید اقساطی کالای دیجیتال از فروشگاه اینترنتی هدف می شوید. میزان سود فرشگاه اینترنتی هدف در ایران رنتر به میزان 26.46 درصد و در خرید اول خود از طریق ایران رنتر قادر به خرید تا سقف خرید 6 میلیون تومان خواهید بود. در یک جدول تعداد اقساط ، پرداخت ماهانه و میزان پولی که در پایان دوره پرداخت خواهید کرد به شما نشان داده می شود و شما می توانید یکی از طرح های تسهیلاتی را انتخاب کنید.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال

 

نکته1: دریافت کارت اعتباری بیش از 6 میلیون تومان ویژه افرادیست که نمره اعتبار بالای 100 را از فروشگاه ایران رنتر دریافت کرده باشند. (اگر به موقع و یا زودتر از تاریخ سررسید اقساط خود را پرداخت نمایید، امتیازهای شما افزایش پیدا می کند و نمره اعتبار شما نیز بالا می رود . برای مشاهده میزان اعتبار به پروفایل خود مراجعه نمایید)

 

نکته2: مبالغ در نظر گرفته شده درایران رنتر اعداد رند را شامل می شوند. به عنوان مثال اگر قصد خرید کالایی به مبلغ 1،350،000 دارید می توانید 1،300،000 را کارت اعتباری دریافت نمایید و 50 هزار تومان باقیمانده را نقدی به فروشگاه اینترنتی هدف پرداخت کنید.

 

نکته3: در انتخاب مبلغ دقت نمایید. اگر بعد از خرید کالا، چنانچه مبلغی در کارت شما باقی بماند بعد از یک ماه موجودی شما سوخت خواهد شد.

 

با انتخاب تعداد اقساط مورد نظر و افزودن به سبد خرید وارد بخش زیر می شوید. در این قسمت مشخصات کارت اعتباری، تعداد اقساط، هزینه ارسال پستی کارت (کارت شامل کد مربوط به کارت اعتباری خرید به همراه قرارداد می باشد)، مبلغ تهیه سفته (سفته‌ها به صورت تکمیل شده برای گرفتن امضا ارسال می شود) به اضافه مبلغ قسط اول را نشان می دهد. روی گزینه ثبت سفارش کلیک کرده تا وارد مرحله بعدی شوید.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال

 

در این مرحله ، نحوه ارسال کارت اعتباری با پیک موتوری و حداکثر زمانی که طول می کشد تا کد اعتباری به دست شما برسد را نشان می دهد. نحوه ارسال به این دلیل که ایران رنتر در حال حاضر صرفا در شهرها و استان های تهران، کرج، مشهد، قم، اصفهان، اهواز، تبریز و مازندران خدمات دارد و امکان ارسال به خارج از این شهرها وجود ندارد به صورت پیک موتوری است ولی به زودی قرار است این استارتاپ کل کشور را پوشش دهی کند.

با فعال نمودن گزینه " با زمان ارسال سفارش موافق هستم " منوی "ثبت اطلاعات و مرحله بعد" فعال می شود. این گزینه را انتخاب نمایید تا وارد مرحله نهایی شوید.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال

 

در مرحله نهایی اگر از سایت ایران رنتر کد تخفیف دارید وارد می کنید در غیر این صورت یکی از روش های پرداخت را انتخاب کرده و تکمیل خرید را بزنید تا درخواست شما ثبت شود. توجه داشته باشید که روش پرداخت درب محل فقط برای اولین پرداخت قابل انجام است و بقیه اقساط به صورت آنلاین دریافت می شود.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال

 

پس از تایید اعتبارسنجی شما در سایت ایران رنتر کد اعتباری در اختیار شما قرار می گیرد و حالا می توانید بدون هیچ مشکلی از فروشگاه اینترنتی هدف خرید خود را انجام دهید.

 

خرید اقساطی کالای دیجیتال : نحوه استفاده از کارت اعتباری در فروشگاه اینترنتی هدف

 

پس از دریافت کد کارت اعتباری از ایران رنتر با خیالی آسوده می توانید از فروشگاه اینترنتی هدف کالای مورنظر را خرید نمایید. مراحل زیر را انجام دهید:

1. به سایت فروشگاه اینترنتی هف بروید و کالای مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه کنید.

2. در مرحله پرداخت به جای پرداخت مبلغ کالا، کد دریافتی از ایران‌رنتر را در بخش مربوط به «کد تخفیف» وارد کنید.

3. پس از نهایی کردن سفارش، فروشگاه اینترنتی هدف کالای خریداری شده را برای شما ارسال خواهد کرد.

4. اقساط کارت اعتباری خرید را به صورت ماهانه به ایران‌رنتر پرداخت کنید.

امیدواریم این راهنما برای خرید اقساطی از فروشگاه اینترنتی هدف، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده باشد. در صورت هر گونه سوالی می توانید در قسمت نظرات کاربران سوالات خود را در این زمینه بپرسید و یا از طریق بخش تماس با ما با پشتیبانان سایت فروشگاه اینترنتی هدف در ارتباط باشید.



:: برچسب‌ها: خرید اقساطی کالای دیجیتال , خرید قسطی لپ تاپ , خرید قسطی گوشی موبایل , خرید قسطی دوربین , کامپیوتر قسطی , لپ تاپ قسطی ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اولترابوک‌های زیادی در بازار وجود دارد که از طراحی زیبا و جذاب، امکانات سخت‌افزاری خوب و کیفیت بالا برخوردار هستند. قیمت بعضی‌ از آنها خیلی بالاست و برخی دیگر نسبت به رقبای خود قیمت معقول‌تری دارند. اگر دنبال یکی از این محصولات هستید با نقد و بررسی لپ تاپ پرقدرت و هیبریدی HP Spectre X360 13T در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی اچ پی (HP) یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. لپ‌تاپ‌های مختلف این برند را با زیرمجموعه‌هایی چون پاویلیون (Pavilion)، وُرک استیشن (Workstation)، اُمِن (Omen)، الایت‌بوک (Elitebook) و اسپکتره (Spectre) می‌شناسیم.

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 13T یکی از جدیدترین و قدرتمندترین اولترابوک‌های این کمپانی آمریکایی است که از پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک (Coffee Lake)، طراحی زیبا و باکیفیت، 16 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد و صفحه نمایش آن لمسی است.

اگر تصمیم به خرید لپ تاپ HP Spectre X360 13T را دارید بد نیست قیمت لپ تاپ HP Spectre X360 13T را با قیمت لپ تاپ های هم‌کلاس خود مقایسه کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

طراحی لپ تاپ HP Spectre X360 13T

 

طراحی لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

در همان نگاه اول به لپ تاپ اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی متوجه می‌شوید که نه‌تنها با یک محصول زیبا، مدرن و منحصربه‌فرد روبه‌رو هستید، بلکه دستگاهی که عاشق آن شده‌اید استحکام بسیار بالایی دارد و کیفیت ساخت آن بسیار خوب است. سری Spectre اچ پی جزو زیباترین لپ‌تاپ‌های بازار هستند که با وجود قیمت نسبتا بالا طرفداران زیادی دارند.

اچ پی همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ Spectre X360 13T نیز از این قاعده مستثنی نیست و نشان می‌دهد کمپانی سازنده تا چه اندازه روی زیبایی و کیفیت دستگاه 13 اینچی خود کار کرده است.

 

لپ تاپ اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی

 

این لپ تاپ با اینکه بدنه‌ای یک‌دست و فلزی دارد، ولی طراحی زیبا، ساده و مدرن آن باعث شده تا محصولی زیبا داشته باشید. ضخامت کم دستگاه در کنار وزن کم آن از هر نظر شما را راضی می‌کند. مهمترین ویژگی اولترابوک اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی این است که می‌توانید آن را در حالت‌های مختلف لپ تاپ، تبلت استفاده کنید. ترکیب رنگی سیاه و طلایی دستگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

طراحی درِ این لپ تاپ کاملا ساده و زیباست. در وسط آن می‌توانید لوگوی مشهور و جدید hp را به صورت براق و طلایی رنگ مشاهده ‌کنید. درِ دستگاه لولاهای بسیار خوبی دارد و کنار آن صاف نیست و شکست خطوط باعث شده تا زیبایی محصول شما دو چندان شود.

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده و در عین حال یکدست از کمپانی اچ پی که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید.

حاشیه نمایشگر از طرفین خیلی کم است ولی در قسمت بالا و مخصوصا در قسمت پایین که لوگوی HP درج شده این حاشیه می‌توانست کمتر باشد.

اسپیکر این لپ تاپ در بالای صفحه کلید تعبیه شده است. این اولترابوک با توجه به ابعاد خود از صفحه کلید عددی بی‌بهره است که این موضوعی طبیعی به نظر می‌رسد. زیر صفحه کلید در قسمت سمت راست یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که در تست‌های ما عملکرد بسیار خوبی داشت.

ابعاد این لپ‌تاپ 14 * 217 * 308 میلی‌متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است و در رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

لپ تاپ HP Spectre X360 13T با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های زیادی ندارد ولی کار شما را راه می‌اندازد و می‌توانید از تبدیل‌های موجود نیز استفاده کنید. در سمت راست لپ‌تاپ می‌توانید دو پورت Thunderbolt یکپارچه با پورت USB Type C، وروردی شارژر و کارتخوان microSD را مشاهده کنید. در سمت چپ فقط یک پورت USB 3.1 دیده می‌شود. این دستگاه درایو نوری ندارد.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

لپ تاپ HP Spectre X360 13T

 

یکی از ویژگی‌های جذاب لپ تاپ HP Spectre X360 13T این است که از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد. اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت.

در قسمت تاچ‌پد (TouchPad) لپ تاپ HP Spectre X360 13T همسطح با بدنه در نظر گرفته شده است و عملکرد بسیار خوبی دارد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و هیچ با مشکلی با آن نخواهید داشت.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

لپ تاپ HP Spectre X360 13T از یک نمایشگر 13.3 اینچی IPS لمسی با رزولوشن Full HD بهره می‌برد که کیفیت بسیار خوبی دارد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید.

نمایشگر لمسی لپ‌تاپ اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و از بازی کردن لذت می‌برید. از دیگر ویژگی‌های جذاب این لپ‌تاپ بهره‌گیری از یک قلم حرفه‌ای است که می‌توانید در حالت تبلت روی نمایشگر از آن استفاده کنید.

 

سخت‌افزار

 

سخت افزار لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

مدلی که ما از HP Spectre X360 13T بررسی کردیم از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای کم مصرفCore i7 8565U با فرکانس کاری4.1، حافظه‌ کش 8 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک است.

علاوه بر این لپ‌تاپ اچ پی به یک نمایشگر 13.3 اینچی لمسی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل، 16 گیگابایت رمDDR4 ، فضای ذخیره‌سازی پرسرعت 512 گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی مجتمع Intel HD 620 و یک باتری چهار سلولی مجهز شده است.

مدل‌های دیگری از این لپ تاپ وجود دارد که تفاوت اصلی آنها در پردازنده، میزان حافظه رم و حافظه SSD است. کمپانی اچ پی به طور کلی این سری لپ تاپ را با دو پردازنده Core i7 8565U و Core i5 8250U با فرکانس کاری و حافظه کش مختلف وارد بازار کرده است. مادربرد این لپ تاپ از دو اسلات رم بهره می‌برد و بر همین اساس در یک کانفیگ از ۸ گیگابایت رم و در کانفیگ دیگر از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 استفاده شده است. ضمن اینکه این نوت بوک با دو مدل حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی SSD به فروش می رسد.

 

HP Spectre X360 13T-Y4P52AV

Hp Spectre X360 13T AE000-D

Hp Spectre X360 13T AE000-B

Hp Spectre X360 13T AE000-A

Hp Spectre X360 13T AP000

نام مدل
Intel Core i7-7500U Intel Core i7-8550U Intel Core  i5-8250U Intel Core  i5-8250U Intel Core  i7 8565U پردازنده
16GB DDR3 16GB DDR4 8GB DDR4 8GB DDR4 16GB DDR4 حافظه رم
512GB 512GB 512GB 256GB 512GB SSD

 

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بدون هرگونه مشکلی می‌تواند در کارهای مختلف، پردازش‌های نیمه‌سنگین همراه شما باشد. دستگاهی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف مختلف و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید.

 

باتری

لپ‌ تاپ اچ پی اسپکتره ایکس 360 13 تی از یک باتری چهار سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار این دستگاه گزینه مناسبی است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 8 ساعت و 10 دقیقه شارژدهی مداوم داشته باشد.

 

اسپیکر

 

اسپیکر لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ‌ تاپ HP Spectre X360 13T سیستم صوتی و اسپیکر های استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد و توسط کمپانی سرشناس Bang & Olufsen ساخته شده است. میزان بلندی و کیفیت صدای بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 13T AP000 i7 مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ hp spectre x360 13t

 

لپ تاپ اچ پی Spectre X360 13T AP000 i7 از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 هوم بهره می‌برد. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که این کمپانی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه و مختلفی چون وب‌گردی، اجرای نرم‌افزاهای ویرایش تصویر، بازی‌های معمولی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مالی و حسابداری و بسته‌ آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی Hp یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های ایسوس در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ HP Spectre X360 13T نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر بر اساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار بسیار قدرتمند
  • بهره‌گیری از نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا

 

نقاط ضعف:

  • عمر متوسط باتری


:: برچسب‌ها: قیمت اچ پی Spectre X360 13T , خرید لپ تاپ Spectre X360 13T , مشخصات لپ تاپ اچ پی Spectre X360 13T , بررسی لپ تاپ Spectre X360 13T , بررسی لپ تاپ اچ پی هیبریدی , Spectre X360 13T ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در روز به دلایل مختلف همچون: اطلاع از زمان و ساعت، وضعیت آب و هوا، پاسخ دادن به تماس ها، بررسی اعلان ها (Notifications) و... صدها بار مجبور به استفاده از تلفن همراه خود شده باشید. اگر به دنبال یک راه ساده برای رفع تمامی موارد ذکرشده هستید، وقت آن رسیده که اقدام به خرید یک ساعت هوشمند کنید. با رقابتی شدن کسب و کارها و نیاز به بررسی دائم برخی موارد در کنار افزایش سایز مانیتورها سبب شد که بازار آماده پذیرایی از محصولاتی کوچک با کارایی های محدود ولی با نیاز دائمی باشد. موارد قبل سبب شد که شرکت‌های سازنده گجت های تکنولوژی (Gadgets) به فکر تولید دستبندها (Bands) و ساعت های هوشمند (Smart Watches) بیفتند. این محصولات جدید، برای کاهش نیاز فرد به استفاده دائم از تلفن همراه و تحریک او به فعالیت های بدنی بیشتر تولید و روانه بازار شدند. امروزه شرکت‌های زیادی از جمله سامسونگ (Samsung هواوی (Huawei اپل (Apple) شیائومی (Xiaomi) و... اقدام به تولید دستبند و ساعت های هوشمند می کنند. قیمت ساعت های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ با توجه به ظرافت و زیبایی خاص خود به همراه امکانات فوق‌العاده و رابط کاربری ساده و روانی در طراحی آن مد نظر قرار گرفته شده است، نسبت به ساعت های هوشمند هم رده مناسب است. اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید، با ما در فروشگاه اینترنتی هدف با نقد و بررسی ساعت هوشمند گلکسی SM-R800 سامسونگ (Samsung Galaxy Watch SM-R800) همراه باشید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 : معرفی اجمالی محصول

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

در ماه آگست سال 2018 بود که سامسونگ پس از معرفی تلفن هوشمند Note 9 در همایش Unpaked The Samsung اقدام به معرفی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 کرد. ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 که به گلکسی واچ 46 میلی‌متری نیز معروف است از بدنه ای بسیار محکم از جنس فولاد ضد زنگ با گواهی IP68 برخوردار است که این موضوع بدین معناست که در عمق 50 متری زیر آب نیز به مدت 30 دقیقه بدون مشکل دوام خواهد آورد. ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از نمایشگر 46 میلی‌متری AMOLED با رزولوشن 360x360 برخوردار است که تصاویری فوق‌العاده شفاف با عمق رنگ بالا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از 4 گیگابایت حافظه داخلی (ROM) به همراه 750 مگابایت حافظه موقت (RAM) برخوردار است. ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 با بهره مندی از پردازنده اگزینوس 9110 به راحتی از پس اجرای تمامی عملیات مد نظر شما برمی‌آید. بزرگترین برتری ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 نسبت به رقبای خود، استفاده از باتری 472 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد که بر اساس توضیحات ارائه شده توسط سامسونگ، این باتری تا یک هفته با یک بار شارژ دوام خواهد آورد. در ادامه با نگاهی دقیق به بررسی تمامی ابعاد ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 خواهیم پرداخت.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 : ساختار و طراحی ظاهری

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

اولین نکته راجع به ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 این است که این ساعت تنها با بدنه نقره ای عرضه شده است، هرچند که از بند قابل تعویض برخوردار بوده و شما به راحتی می توانید بند مشکی این ساعت را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید. در نگاه اول به ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 شاهد یک بدنه نقره ای به همراه قاب چرخان مشکی رنگ هستیم که کاملا با بند ساعت همخوانی دارد، البته تفاوت رنگ قاب چرخشی با بدنه اصلی برای برخی موضوعی آزاردهنده است که این امر کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. بدنه ساعت از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد که به دلیل صیقل دادن توسط کمپانی سازنده، ممکن است در نگاه اول شبیه به استیل باشد. خوشبختانه حلقه چرخان معروف ساعت‌های هوشمند سامسونگ در این ساعت نیز دیده می‌شود که کار با آن تجربه‌ای بسیار دلنشین را برای شما رقم خواهد رد. استفاده از نمایشگر دایره‌ای به همراه بندهایی از جنس پلاستیک فشرده ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 را بسیار به ساعت های اسپرت نزدیک کرده است که این امر امتیاز بسیار خوبی در طراحی این ساعت محسوب می‌شود. همانند تمامی ساعت‌های هوشمند سامسونگ، کلیدهای خانه (Home) و بازگشت (Back) در سمت راست ساعت جای گرفته اند که جنس آن‌ها نیز از فولاد ضد زنگ بوده و از پوشش خاصی برخوردار هستند که کار با ساعت را دلنشین‌تر می‌سازد. با نگاه به قسمت پشتی نیز شاهد سنسور ضربان قلب خواهید بود که در مقایسه با سایر ساعت‌های هوشمند شرکت سامسونگ از طراحی متفاوتی برخوردار است.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 : سخت‌افزار و نمایشگر

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از نمایشگر 1.3 اینچی با رزولوشن 360x360 پیکسل برخوردار است. نمایشگر به کار رفته در این ساعت هوشمند از نوع سوپر امولد (Super AMOLED) می‌باشد که با توجه به رزولوشن گفته شده، تراکم پیکسلی 278 پیکسل در هر اینچ را در ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 شاهد خواهیم بود. نمایشگر ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 با محافظ شیشه گوریلا گس DX+ پوشیده شده است که که به گفته این شرکت در برابر هر خط و خشی مقاومت خواهد کرد. این نمایشگر از نظر کنتراست، شادابی رنگ ها و سطح روشنایی کاملا در رقابت با محصولات سایر شرکت ها خوب عمل ‌می کند و نیازهای شما را به طور تمام وکمال برطرف خواهد کرد.

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

کمپانی سامسونگ در ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از پردازنده اگزینوس 9110 با فرکانس 1.15 گیگاهرتز به همراه دو هسته پردازشی استفاده کرده که به راحتی از پس اجرای تمامی عملیات مد نظر شما برمی‌آید. عملکرد پردازنده به وسیله شرکت سامسونگ بسیار مورد ارزیابی قرار گرفته، به نحوی که مصرف این پردازنده نسبت به پردازنده های نسل قبل بسیار کاهش یافته است. ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از 4 گیگابایت حافظه داخلی (ROM) به همراه 750 مگابایت حافظه موقت (RAM) برخوردار است که شما تنها به 1.5 گیگابایت از این حافظه داخلی دسترسی خواهید داشت و مابقی آن به وسیله سیستم عامل مورد استفاده قرار گرفته است. لاذم به ذکر است که ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 فاقد ورودی حافظه بوده و شما باید به 1.5 گیگابایت حافظه در دسترس، بسنده کنید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 : نرم‌افزار و رابط کاربری

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

شرکت ساسونگ در ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از نسخه چهارم سیستم عامل تایزن که سیستم عامل انحصاری گجت های پوشیدنی این شرکت می‌باشد بهره گیری کرده است. تایزن و حلقه چرخان موجود در ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 تمامی نیازهای شما برای ارتباط با این ساعت هوشمند را برطرف خواهند کرد. استفاده از حلقه چرخان در ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 سبب شده که شما نیاز زیادی به لمس صفحه نداشته باشید که این امر جدا از تمییز نگه داشتن صفحه نمایش سبب ایجاد یک حس دلنشین به هنگام کار با ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 خواهد شد. قالب های نمایشگر (Watch faces) با توجه به شکل ساعت بسیار زیبا طراحی شده اند به شکلی که می‌توان با تنظیم واچ فیس‌ها ساعتی کلاسیک با صفحه‌ای آنالوگ بر دست داشته باشید و یا از ساعتی کاملا مدرن با امکانات بسیار بر روی صفحه برخوردار شوید. سامسونگ در ساعت Samsung Galaxy Watch SM-R800 بسیار بر ریزه‌کاری ها دقت داشته است به نحوی که شما با نزدیک کردن ساعت به گوشتان و یا استفاده از ساعت در سکوت مطلق، همزمان با حرکت عقربه ها صدای تیک ساعت را نیز خواهید شنید که این موضوع بسیار برای ما جذاب و دلنشین بود. در کنار تمامی زیبایی های سیستم عامل تایزن، این سیستم عامل از نقص هایی نیز برخوردار است. ناکارآمدی دستیار صوتی بیکسبی (bixby) و عدم امکان غیر فعالسازی آن نمونه ای از این نقص هاست.

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

همچنین عدم وجود نرم‌افزارهای گوناگون برای این سیستم عامل نوپا مشکل دیگری است که دامن‌گیر کاربران ساعت های هوشمند سامسونگ می‌شود. هرچند نرم افزارهای کاربردی مهمی نیز در این سیستم عامل گنجانده شده اند که تعدادی از آن‌ها عبارتند از :

  • Spotify : بزرگترین و محبوبترین کتابخانه موسیقی جهان
  • Strava : معروفترین نرم‌افزار تحلیل پیاده‌روی
  • My Fitness Pal : نرم‌افزار محبوب ورزش فیتنس و تناسب اندام
  • Swim.com : نرم‌افزار رسمی فدراسیون شنا

 

همانطور که گفتیم عدم پشتیبانی از اپلیکیشن های گوناگون نسبت به سایر رقبا، از مشکلات گلکسی واچ به شمار می آید؛ اما سوالی که باید از خود داشته باشید این است که آیا با وجود داشتن تجربه بسیار خوب از تمام ویژگی های ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800، نیازی به داشتن اپلیکیشن های دیگر می باشد؟ اگر پاسخ شما مثبت باشد قطعا گزینه های دیگری برای شما وجود خواهد داشت که می توانید آن ها را در فروشگاه اینترنتی هدف مشاهده کنید ولی در غیر این صورت ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود برای خرید خواهد بود.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 : ویژگی های کاربردی

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

در ابتدا لازم به ذکر است که ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از قابلیت Esim پشتیبانی می کند. این قابلیت بر پایه تراشه های کوچکیست که قابل نصب بر روی ساعت هوشمند گلکسی واچ شما می‌باشد و عملکردی شبیه به سیم کارت دارد. همچنین ساعت هوشمند SM-R800 به صورت کاملا هماهنگ با نر‌م‌افزار Samsung health برنامه‌ ریزی شده است که با استفاده از آن اطلاعات کامل و مفیدی از فعالیت های بدنی و سلامت خود در اختیار خواهید داشت. علاوه بر موارد ذکر شده ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از چند ویژگی نرم افزاری کاربردی نیز برخوردار است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

حالت Watch Only : در این حالت ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 تنها همانند یک ساعت معمولی عمل خواهد کرد. در این حالت کلیه فعالیت های ساعت لغو شده و به نوعی میتوان این حالت را حالت ذخیره نیرو عنوان کرد. با استفاده از این حالت شارژدهی باتری بسیار افزایش می یابد که ممکن است برای کاربر دغدغه‌ی بزرگی باشد.

 

حالت Always On : در این حالت صفحه به صورت دائم روشن خواهد بود و میتوان با قرار دادن یک واچ‌ فیس مناسب و هماهنگ کردن آن با پوشش خود بر پرستیژ شخصیتتان بیفزایید. به علاوه این امر سبب می شود تا میزان استفاده از کلید‌های ساعت کاهش یافته و بر عمر ساعت اضافه شود.

 

حالت Water Lock : این حالت سبب می شود که به هنگام استفاده از ساعت در آب از هرگونه عملیات تصادفی جلوگیری شود و شروع به تحلیل و ارزیابی حرکات شما در آب خواهد کرد.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 : ورزش و سلامت

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 از ردیاب خودکار تمرینات ورزشی برخوردار است. کافیست که شما شروع به انجام یکی از 40 حرکت ورزشی تعریف شده بر روی این ساعت کنید، در همین لحظه این گجت هوشمند فعالیت شما را شناسایی کرده و شروع به ثبت و تحلیل آن می کند. از جمله این تمرینات میتوان به پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، تردمیل، دوچرخه ورزشی و همچنین تمرینات باشگاهی مثل دمبل، انواع کرانچ، پرس سینه، ددلیفت و ... اشاره کرد. در حوزه سلامت نیز Samsung Galaxy Watch SM-R800 کاملا کاربردی بوده و دارای ویژگی هایی همچون: بررسی ضربان قلب، میزان استرس و تحلیل وضعیت خواب می‌باشد. اگر به هنگام خواب ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 را بر دست داشته باشید، می توانید تحلیل وضعیت خواب خود را به صورت کامل دریافت کنید که چند ساعت خواب عمیق داشتید و یا اینکه چند ساعت در خواب سبک به سر می برده اید. همچنین SM-R800 استرس شما را نیز تحلیل می کند و از طریق تمرینات مدیتیشن و یا نفس عمیق در پی کاهش آن بر می آید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 : باتری

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 را باتری آن در نظر گرفت. عمر کوتاه باتری های ساعت های هوشمند، این محصولات را به محصولاتی غیرکاربردی تبدیل کرده بود اما سامسونگ با استفاده از یک باتری 472 میلی‌آمپر ساعتی در مدل SM-R800 سبب شد تا این طرز تفکر تغییر کند. با استفاده معمولی از ساعت، باتری آن به مدت هفت روز با یک بار شارژ طول عمر دارد. ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 را می‌توان بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار ایران از لحاظ عمر باتری در نظر گرفت. شارژ این ساعت از طریق شارژر بی‌سیم موجود در جعبه این محصول صورت می‌گیرد و دیگر خبری از پورت شارژ بر روی ساعت هوشمند گلکسی واچ نیست.

 

نتیجه نهایی :

 

Samsung Galaxy Watch SM-R800

 

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 با نمایشگر Super AMOLED در سایز 46 میلی‌متری به همراه پردازنده دو هسته ای اگزینوس 9110 در کنار 1.5 گیگابایت حافظه داخلی، تمامی انتظارات شما از یک ساعت هوشمند را برآورده خواهد ساخت. بدنه فولادی و ضد آب این ساعت در برابر خط و خش مقاوم بوده و شما می توانید در هر مکان از این ساعت استفاده کنید. امکانات فوق‌العاده در کنار قیمت Samsung Galaxy Watch SM-R800 این محصول را در جایگاه برتری نسبت به ساعت های هوشمند رقیب قرار داده است. اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند با امکاناتی فوق‌العاده در کنار قیمتی مقرون به صرفه هستید، ما به شما خرید ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch SM-R800 را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • شارژدهی بسیار مناسب
  • استفاده از بدنه فولادی ضد زنگ
  • سازگاری با Android و ios
  • استفاده از نمایشگر سوپر امولد
  • رابط کاربری مناسب

 

نقاط ضعف :

  • ناکارآمدی دستیار صوتی Bixby
  • عدم کاربرد Esim در ایران
  • تعداد کم نرم‌افزارهای هماهنگ با سیستم عامل تایزن


:: برچسب‌ها: قیمت Samsung Galaxy Watch SM-R800، خرید Samsung Galaxy Watch SM-R800، خرید ساعت هوشمند، Samsung Galaxy Watch SM-R800 ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از مشکلاتی که گاها برخی از کاربران آیفون های اپل (apple) با آن رو به رو می‌شوند مربوط به قفل شدن گوشی روی صفحه لوگوی آیفون و روشن نشدن آن است. خوشبختانه اگر مشکل این چنینی در یک آیفون (iPhone) به وجود آید با انجام اقدامات خاصی قابل رفع خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش مراحل رفع مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل : مقدمه

بروز باگ و مشکل در عملکرد هر گوشی یک امر طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است. حتی آیفون های اپل هم که به داشتن نرم افزار مناسب و سخت افزار کاملا هماهنگ مشهور هستند هم گاها با مشکلات و باگ هایی همراه می‌شوند. در برخی مواقع ممکن است یک باگ و مشکل به گونه‌ای نمایان گردد که واقعا منجر به نگرانی کاربر شود. یکی از شایع ترین این مشکلات نگران کننده مربوط به قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل می‌شود. منظور از قفل شدن آیفون در واقع گیر کردن آن روی صفحه استارتاپ و مشکی رنگ استارت است که لوگوی پل در وسط آن نمایان خواهد بود.

خوشبختانه مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل و بالا نیامدن آن با انجام برخی اقدامات خاص قابل رفع بوده و در اغلب مواقع به سادگی برطرف می‌شود. البته در برخی مواقع نادر هم ممکن است بروز این مشکل ناشی از خرابی های سخت افزاری و به ویژه مشکلات مربوط به مدار پاور و هارد آیفون باشد و فقط با انجام تعمیر سخت افزاری رفع گردد. ما در ادامه این مطلب به مراحل و اقداماتی اشاره می‌کنیم که باید برای رفع مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل و روشن نشدن آن به ترتیب انجام گیرند. بنابراین اگر با این مشکل رو به رو شده‌اید، مراحلی که عنوان می‌کنیم را به ترتیب انجام دهید. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

اقدام اول: ریستارت آیفون

در خیلی از مواقع ریستارت ساده آیفون می‌تواند مشکل به وجود آمده را برطرف کند. اما سوال اینجاست که وقتی هنوز آیفون بالا نیامده چطور می‌توانیم آن را ریستارت کنیم؟ برای انجام این کار باید از قابلیتی تحت عنوان فورس ریستارت (Force Restart) یا هارد ریستارت (Hard Restart) استفاده کرد. در این حالت از ترکیب دکمه های فیزیکی روی گوشی برای ریستارت کردن آیفون استفاده می‌شود. نحوه دقیق انجام این کار در مدل های مختلف آیفون کمی با هم تفاوت دارد. برای فورس ریستارت آیفون 8 و مدل های جدید باید به شرح زیر عمل کنید:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • دکمه افزایش صدا (Volume Up) را فشرده و رها کنید.
  • دکمه کاهش صدا (Volume Down0 را فشرده و رها کنید.
  • دکمه لبه سمت راست یا همان پاور (Power) را فشرده و نگه دارید تا گوشی ویبره بخورد و ریستارت شود.

در آیفون 7 و 7 پلاس برای انجام فورس ریستارت باید به شرح زیر عمل شود:

  • دو دکمه کاهش صدا (Volume Down) و پاور (Power/Sleep/Wake) را به طور همزمان فشرده و برای مدت زمان چند ثانیه نگه دارید تا گوشی ویبره بخورد و ریستارت شود.

برای انجام فورس ریستارت در آیفون های دیگر اپل نظیر آیفون SE، آیفون 6s و آیفون 6s پلاس به شرح زیر عمل کنید:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • دکمه های پاور (Power/Wake/Sleep) و هوم (Home) را به طور همزمان فشرده و چند ثانیه نگه دارید تا آیفون ویبره بخورد و گوشی ریستارت شود.

پس از ریستارت شدن آیفون احتمالا مشکل برطرف خواهد شد و گوشی بدون نگرانی بالا می‌آید. اگر همچنان قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل ادامه داشت و تکرار شد باید از راه حل بعدی استفاده کنید.

 

اقدام دوم: استفاده از حالت ریکاوری (Recovery Mode)

برای مقابله با مشکلات و باگ های نرم افزاری خاصی که می‌توانند از بالا آمدن آیفون و بستر نرم افزاری آن جلوگیری کنند، اپل یک حالت اختصاصی تحت عنوان حالت ریکاوری (Recovery Mode) را ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید آیفون را به کامپیوتری وصل کنید و از طریق نرم افزار آیتیونز (iTunes) نسبت به بازیابی آن و رفع مشکل اقدام نمایید. برای انجام این کار باید به شرح زیر عمل شود:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • ابتدا مطمئن شوید که جدیدترین نسخه نرم افزار آیتیونز روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب است.
  • نرم افزار آیتیونز را اجرا کنید و آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید. کمی منتظر باشید تا آیفون توسط نرم افزار آیتیونز شناسایی شود.
  • دکمه افزایش صدا (Volume Up) آیفون را فشرده و رها کنید و سپس دکمه کاهش صدا (Volume Down) را فشرده و رها نمایید و حالا دکمه پاور را فشرده و چند ثانیه نگه دارید تا صفحه ریکاوری نمایان شود.
  • مشاهده خواهید کرد که دو گزینه با عناوین Restore و Update iPhone نمایان می‌شوند. اگر گزینه Restore را انتخاب کنید، تمام تنظیمات آیفون شما ریست خواهند شد و اطلاعات شما از بین می‌روند اما جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS روی گوشی راه اندازی می‌شود. اما با انتخاب گزینه Update iPhone اطلاعات شما باقی می‌مانند و سیستم عامل آیفون به جدیدترین نسخه موجود به روز رسانی خواهد شد.

نکته: برای انجام این کار و استفاده از این روش حتما باید کامپیوتر شما به یک شبکه اینترنت مناسب متصل باشد. در طول انجام پروسه مذکور به هیچ عنوان اتصال آیفون از کامپیوتر را قطع نکنید یا نرم افزار آیتیونز را نبندید.

بعد از انجام مراحل فوق آیفون شما ریستارت می‌شود و احتمالا مشکلی در اجرای گوشی و بالا آمدن آن نخواهید داشت. اگر همچنان با مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل رو به رو بودید، راه حل بعدی را تست کنید.

 

اقدام سوم: استفاده از حالت DFU

یکی دیگر از روش ها و راه حل هایی که می‌توانید از آن برای رفع مشکلات بوت شدن آیفون استفاده کنید مربوط به بکارگیری حالت DFU Mode می‌شود. فعالسازی این حالت امکان تعامل آیفون با آیتیونز را بدون نیاز به بارگذاری بوت‌لودر (Bootloader) می‌دهد. به منظور استفاده از این روش کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • از نصب بودن جدیدترین نسخه برنامه آیتیونز بر روی سیستم خود اطمینان حاصل کنید.
  • برنامه آیتیونز را اجرا کنید و آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر وصل نمایید.
  • آیفون را در حالت خاموش قرار دهید. برای انجام این کار دکمه پاور (Power/Wake/Sleep) گوشی را فشرده و چند ثانیه نگه دارید تا صفحه آیفون سیاه شود.
  • بعد از خاموش شدن آیفون 30 ثانیه منتظر بمانید و سپس دکمه پاور را برای مدت زمان 3 ثانیه فشرده و نگه دارید.
  • بعد از گذشت 3 ثانیه و در همان حالتی که دکمه پاور را نگه داشته‌اید، دکمه هوم (Home) آیفون را فشرده و نگه دارید. اگر از آیفون 7 و 7 پلاس استفاده می‌کنید باید به جای دکمه هوم، دکمه کاهش صدا را فشرده و نگه دارید.
  • نگه داشتن همزمان دو دکمه پاور و هوم (یا کاهش صدا در آیفون 7 و 7 پلاس) را برای مدت زمان 10 ثانیه ادامه دهید.
  • بعد از 10 ثانیه، دکمه پاور را رها کنید اما دکمه هوم (یا کاهش صدا در آیفون 7 و 7 پلاس) را در همچنان فشرده نگه دارید.

مشاهده خواهید کرد که صفحه نمایش آیفون در حالت سیاه باقی می‌ماند. اگر لوگوی اپل نمایان شد، به درستی مراحل فوق را انجام نداده‌اید و حالت DFU Mode فعال نشده است، بنابراین یک دقیقه صبر کنید و دوباره مراحل شرح داده شده را تکرار نمایید تا با موفقیت وارد حالت DFU Mode آیفون شوید. در این مرحله شکلی روی صفحه نمایش آیفون نمایان می‌شود که درخواست اتصال آیفون به آیتیونز را به تصویر می‌کشد. حالا به شرح زیر عمل کنید:

  • به کامپیوتر خود بازگردید و در پنجره نمایان شده یکی از آپشن های Restore to Factory Settings یا Restore from a Backup را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه اول تمام تنظیمات آیفون به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شود و طبیعتا اطلاعات شما از دستگاه حذف خواهد شد. با انتخاب گزینه دوم می‌توانید یک فایل بکاپ را برای ریستور کردن انتخاب کرده و عملیات بازیابی را انجام دهید.

بعد از اینکه ریستور اطلاعات آیفون با موفقیت انجام شد، گوشی به صورت خودکار ریستارت می‌شود و مشاهده خواهید کرد که خبری از مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل نخواهد بود و دستگاه بدون باگ و مشکل راه اندازی می‌شود. اگر همچنان با مشکل بالا نیامدن آیفون رو به رو بودید، از راه حل بعدی که شرح می‌دهیم استفاده کنید.

 

اقدام چهارم: استفاده از نرم برنامه Dr.Fone iOS System Recovery

اگر بنا به هر دلیل نتوانستید از روش های فوق برای رفع مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل استفاده کنید، یک راه حل دیگر هم وجود دارد. این راه حل مربوط به بکارگیری نرم افزار Dr.Fone iOS System Recovery می‌شود. این نرم افزار به شما این امکان را خواهد داد که مشکل گیر کردن آیفون خود را برطرف ساخته و آن را بازیابی نمایید. برای استفاده از این روش و نرم افزار مذکور به شرح زیر عمل کنید:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • با کلیک بر روی این قسمت وارد صفحه دانلود نرم افزار شوید و آن را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  • نرم افزار Dr.Fone iOS System Recovery را اجرا کنید و گزینه Repair را انتخاب نمایید.
  • آیفون خود را با یک کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید.
  • در محیط نرم افزار روی گزینه Start کلیک کنید.
  • حالا باید آیفون خود را به حالت DFU Mode منتقل نمایید. نحوه و مراحل دقیق انجام این کار در بخش قبل برایتان شرح داده شد. فعالسازی حالت DFU Mode به صورت خلاصه با انجام ین مراحل امکانپذیر می‌شود: دکمه های پاور و هوم آیفون را به طور همزمان فشرده و 10 ثانیه نگه دارید. سپس دکمه پاور را رها کنید ولی همچنان دکمه هوم را نگه دارید.

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • مدل آیفون خودتان را از لیست ارائه شده در نرم افزاری Dr.Fone iOS System Recovery انتخاب کنید. دقت داشته باشید که مدل آیفون شما باید به درستی انتخاب شود چون قرار است فریمور (Firmware) مناسب آن توسط برنامه Dr.Fone دانلود و روی آیفون فلش شود.
  • روی گزینه Download کلیک کنید و منتظر باشید تا دانلود فریمور انجام گیرد.
  • در صورت نیاز روی گزینه Repair کلیک کنید تا اجاره تعمیر آیفون از سمت برنامه Dr.Fone داده شود. منتظر بمانید تا مراحل مورد نیاز در برنامه طی شوند و پیغام Repair of the Operation System us Complete نمایان شود.

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

حالا می‌توانید اتصال آیفون از کامپیوتر را قطع کنید. آیفون خود را روشن نمایید. مشاهده خواهید کرد که آیفون بدون مشکل راه اندازی می‌شود. اگر همچنان با مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل رو به رو بودید باید از راه حل بعدی استفاده کنید.

 

اقدام پنجم: استفاده از برنامه Tenorshare ReiBoot

یکی دیگر از روش های بسیار مناسبی که می‌توانید از آن برای رفع مشکل گیر کردن آیفون روی لوگوی اپل و بوت نشدن آن استفاده کنید مربوط به بکارگیری برنامه Tenorshare ReiBoot می‌شود. این برنامه تقریبا هرگونه مشکلی که در بوت شدن آیفون ها وجود داشته باشد را برطرف می‌کند. تنها نکته موجود این است که استفاده از این برنامه منجر به از دست رفتن اطلاعات آیفون شما می‌شود. مراحلی که باید برای استفاده از آن نرم افزاری انجام گیرند به شرح زیر هستند:

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • ابتدا با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود برنامه Tenorshare ReiBoot بروید و نسخه مناسب کامپیوتر خود را دانلود و نصب کنید.
  • برنامه مذکور را اجرا نمایید و آیفون خود را با کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید.
  • گزینه Fix Now or Fix Now را انتخاب کنید.

 

قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل

 

  • کمی منتظر باشید تا برنامه مورد نظر بررسی های لازم را انجام دهد و راه حل های موجود را ارائه کند.
  • روی گزینه Fix Now کلیک کنید تا برنامه شروع به تعمیر آیفون کند. دقت داشته باشید که اتصال به اینترنت مناسب الزامی خواهد بود و به هیچ وجه نباید در طول پروسه تعمیر اتصال آیفون از کامپیوتر قطع شود.

بعد از اینکه مراحل لازم توسط برنامه Tenorshare ReiBoot طی شدند، آیفون شما ریستارت خواهد شد. در این مرحله می‌توانید اتصال آیفون از کامپیوتر را قطع کنید. مشاهده خواهید کرد که آیفون بدون مشکل بوت می‌شود و خبری از گیر کردن روی لوگوی اپل یا مشکلات این چنینی وجود نخواهد داشت.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های رفع مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل پرداختیم. اگر با انجام تمام روش های فوق همچنان مشکل گیر کردن آیفون و بوت نشدن آن برقرار بود، مطمئنا مشکل دستگاه نرم افزاری نیست و احتمالا یک مشکل سخت افزاری در آن وجود دارد و برای تعمیر آیفون باید به یک مرکز تعمیرات مناسب مراجعه کنید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: روش های رفع مشکل قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل , رفع مشکل قفل شدن آیفون روی لوگو , حل مشکل قفل شدن آیفون روی لوگو , قفل شدن آیفون روی لوگوی اپل , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 1684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از پرفروش ترین گوشی های شرکت سامسونگ طی چند وقت اخیر گوشی گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) بوده است. این گوشی بنا به دلایل زیادی می‌تواند یک انتخاب برتر و عالی برای طرفداران اسمارتفون های اندرویدی باشد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه آگوست (August) سال 2019 شرکت سامسونگ به طور رسمی از سری جدید فبلت های گلکسی نوت رونمایی کرد و سه فبلت گلکسی نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5 جی معرفی شدند. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ (Galaxy Note 10)" به بررسی موشکافانه فبلت Note 10 پرداختیم اما حالا و در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس بپردازیم که به نوعی برادر بزرگ تر گلکسی نوت 10 است. این گوشی بزرگ، زیبا و خوش ساخت واقعا می‌تواند یکی از بهترین گوشی های اندرویدی باشد که هم اکنون قابل خرید است.

قیمت گلکسی نوت 10 پلاس شاید در مقایسه با دیگر گوشی های اندرویدی بازار چندان مقرون به صرفه نباشد اما به عقیده ما قیمت گوشی در قبال ویژگی ها و پتانسیل بالایی که ارائه کرده مناسب در نظر گرفته شده است. ما در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم تجربه شخصی یک هفته استفاده از Galaxy Note 10 Plus سامسونگ را با شما اشتراک گذاری کنیم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدید را دارید و فبلت Note 10 Plus از گزینه های اصلی شماست، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهتر با ویژگی های مثبت و منفی این محصول آشنا شوید. سعی می‌کنیم ویژگی های اصلی دستگاه را به طور مختصر مورد ارزیابی قرار دهیم و خیلی وارد جزئیات نشویم تا حجم مقاله افزایش پیدا نکند و مطالعه آن از حوصله شما عزیزان خارج نشود. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت فبلت Note 10 Plus مربوط به سبک طراحی خاص و ظاهر بسیار جذابش می‌شود. به عقیده ما این گوشی واقعا یک گوشی خاص، زیبا و چشم نواز است که البته کیفیت ساخت بالایی هم دارد. فریم اصلی دستگاه از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود و براق به نظر می‌آید و طبیعتا مقاومت بسیار بالایی هم در قبال تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارد. البته با این حال توصیه می‌کنیم برای افزایش دوم گوشی حتما از گلس محافظ ال سی دی بر روی نمایشگر گوشی استفاده کنید. بدنه فبلت نوت پلاس ابعاد 7.9 در 77.2 در 162.3 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 196 گرم می‌رسد. این گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم داراست و به شیار سیم کارت هیبریدی مجهز خواهد بود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

سامسونگ فبلت نوت 10 پلاس را ضد آب طراحی کرده و دستگاه استاندارد IP68 را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. به لطفا این استاندارد گوشی می‌تواند حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که ضد آب بودن این گوشی یک خصوصیت واقعی برای آن است و صرفا جنبه تبلیغاتی ندارد و نوت 10 پلاس می‌تواند 30 دقیقه در آب غوطه‌ور بماند و هیچ مشکلی هم برایش ایجاد نشود. یکی از ویژگی های خاص سری محصولات گلکسی نوت سامسونگ مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی یا همان S Pen می‌شود. فبلت Galaxy Note 10+ هم از این قلم بهره می‌برد و قلم S Pen آن نسبت به گذشته پیشرفته‌تر شده و کارایی های بیشتری را ارائه می‌کند.

این قلم با اتصال بلوتوث به گوشی متصل می‌شود و امکان انجام کارهایی مثل کنترل از راه دور دوربین و ارائه دستورات مختلف را فراهم می‌سازد. حساسیت قلم چند برابر شده و به راحتی می‌توان با آن بر روی نمایشگر بزرگ فبلت نوت 10+ یادداشت برداری کرد. این قلم همچنین امکان اضافه کردن المان های مبتنی بر واقعیت افزوده (Artificial Intelligence) را هم در حین عکسبرداری برای کاربران امکانپذیر می‌کند. قلم S Pen فبلت نوت 10 پلاس درست در گوشه سمت راست و زیرین قاب آن نصب خواهد شد و در این بخش کاملا کیپ می‌شود. بدون تردید بهره‌مندی این گوشی از قلم استایلوس اختصاصی یکی از اصلی ترین ویژگی های خاص دستگاه خواهد بود که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات آن شویم. روی بدنه گلکسی نوت 10+ هیچ دکمه فیزیکی یا اسکنر انگشتی وجود ندارد و دستگاه از اسکنر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. به بیان دیگر صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد. کاربران با قرار دادن انگشت خود در بخش زیرین صفحه نمایش گوشی می‌توانند از قفل نمایشگر عبور کرده و سایر تایید های امنیتی لازم را انجام دهند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که اسکنر انگشت داخل نمایشگر گوشی عملکرد خوب، سریع و قابل اعتمادی دارد اما مساحت محل اسکن انگشت آن می‌توانست کمی وسیع تر در نظر گرفته شود تا کاربر مجبور نباشد انگشت خود را درست در نقطه‌ کوچک و خاصی از صفحه نمایش قرار دهد. لازم به ذکر است که قابلیت اسکن عنبیه چشم توسط گلکسی Note 10 Plus پشتیبانی نمی‌شود و اسکنر انگشت تنها آپشن بیومتریک ارائه شده در این گوشی خواهد بود. پس گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ کیفیت ساخت بالایی دارد اما بیایید کمی هم در مورد طراحی و ظاهر آن صحبت کنیم. وقتی Galaxy Note 10+ را در دست بگیرید کاملا حس در دست گرفتن یک گوشی درجه یک و برتر به شما منتقل خواهد شد.

به جرئت می‌گوییم که با در دست گرفتن فبلت نوت 10+ حسی که به شما منتقل می‌شود حتی می‌تواند از حس در دست گرفتن جدیدترین آیفون های اپل هم دلنشین‌تر باشد. صفحه نمایش بدون حاشیه دستگاه ظاهر بسیار جذابی را برای آن به وجود آورده و در بخش فوقانی نمایشگر لنز دوربین سلفی آن در دل صفحه نمایش دیده می‌شود. گوشی ضخامت پایینی دارد و در عین حال صفحه نمایشی بزرگ را ارائه می‌کند. قاب پشت آن براق و زیباست و نسخه سفید رنگ دستگاه در حین تابش نور مستقیم حالتی هفت رنگ خواهد داشت. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی هم سه لنز دوربین اصلی آن، لنز دوربین TOF 3D VGA و چراغ فلش LED دستگاه دیده می‌شوند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی گلکسی نوت 10 پلاس می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور از کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر عالی بهره می‌برد و از محدود گوشی هایی است که می‌تواند تجربه متفاوت را از این نظر برایتان به ارمغان آورد. اگر می‌خواهید یک گوشی زیبا، با کیفیت و خاص داشته باشید، گلکسی Note 10 Plus از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): صفحه نمایش

 یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین فبلت نوت 10+ و برادر کوچک ترش یعنی فبلت نوت 10 مربوط به اندازه صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایشی که برای گوشی Note 10+ در نظر گرفته شده 6.8 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است. حاشیه های صفحه نمایش گوشی به شدت باریک هستند و طبق آمار چیزی در حدود 91 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی توسط نمایشگر آن احاطه شده است. این مسئله سبب می‌شود با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی حس بسیار عالی به شما منتقل گردد. روی صفحه نمایش گلکسی نوت 10 پلاس با یک لایه شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده شده اما با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از نمایشگر دستگاه یک گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب کنید.

رزولوشن صفحه نمایش 6.8 اینچی گوشی Note 10 Plus معادل 3040 در 1440 پیکسل در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تراکمی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می‌شود که تراکم پیکسلی بسیار عالی برای یک نمایشگر 6.8 اینچی موبایل محسوب می‌شود. صفحه نمایش گوشی از دو قابلیت HDR10+ و همچنین "نمایشگر همیشه روشن" (Always On Display) هم پشتیبانی می‌کند که به ترتیب منجر به بهبود کیفیت نمایش محتوا و به تصویر کشیدن دائمی اطلاعاتی مثل زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن ها و غیره بر روی صفحه نمایش گوشی می‌شوند. اما محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی با چه کیفیتی ارائه خواهد شد؟

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که صفحه نمایش آن فوق‌العاده با کیفیت است. به عقیده ما کمتر گوشی وجود دارد که از نظر شارپنس، شادابی و کنتراست توان رقابت با صفحه نمایش Galaxy Note 10+ را داشته باشد و شاید فقط آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) و آیفون 11 پرو مکس (iPhone 11 Pro Max) در حال حاضر از نظر کیفیت صفحه نمایش رقیبی برای فبلت نوت 10+ به شمار آیند. وقتی به محتوای روی صفحه نمایش گلکسی Note 10+ نگاه کنید واقعا لذت خواهید برد. ضمنا صفحه نمایش بزرگ گوشی انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم را بیش از پیش جالب و لذت‌بخش خواهد کرد. نکته بعدی که در بررسی Galaxy Note 10+ متوجه آن شدیم مربوط به توان تولید روشنایی عالی صفحه نمایش گوشی می‌شد. چنانچه در محیط های باز و تحت تابش نور، شدت روشنایی صفحه نمایش فبلت نوت 10 پلاس را روی 70 درصد تنظیم کنید به راحتی قادر به مشاهده محتوای روی صفحه و تعامل با دستگاه خواهید بود. بنابراین به صورت کلی باید گفت که گوشی گلکسی Note 10+ از نظر صفحه نمایش هم کیفیت بسیار عالی دارد و این موضوع از نقاط قوت اصلی آن به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی گوشی نوت 10+ نصب است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم بر روی آن نصب و راه اندازی شده است. حتما می‌دانید که رابط کاربری سامسونگ در ابتدا رابط تاچ ویز (TouchWiz) بوده و سپس به سامسونگ اکسپرینس (Samsung Experience) تغییر یافته و حالا جدیدترین نسخه رابط کاربر این شرکت با نام One UI بر روی گوشی هایش راه اندازی می‌شود. رابط One UI نسبت به رابط های قبلی سامسونگ بهینه‌تر است و عملکرد روان و بهتری را ارائه می‌کند. همچنین تعداد اپلیکیشن های پیش فرض و بلوت‌ویر (Bloatware) در آن کمتر شده‌اند اما با این حال نمی‌توان One UI را یک رابط عالی محسوب کرد.

این رابط کاربری هنوز به اندازه کافی بهینه نیست و گاها تاخیرهایی در آن به وجود می‌آید. این مشکلات به ویژه در گوشی های میان رده ملموس‌تر می‌شوند اما به لطف سخت افزار قدرتمندی که فبلت Note 10 Plus دارد، در این گوشی با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید و همه چیز به بهترین شکل ممکن قابل مدیریت هستند. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که انجام کارهای روزمره‌ای مثل نصب و استفاده از اپلیکیشن تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، اسنپ‌چت و غیره به راحتی در این گوشی امکانپذیر خواهد بود و بدون هیچ لگ و تاخیری انجام می‌شود. پرسه زدن در منوهای مختلف دستگاه هم بدون لگ و تاخیر انجام می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

گلکسی نوت 10+ سامسونگ از دو قابلیت اختصاصی که به نوعی با رابط کاربری و بستر نرم افزاری آن مرتبط می‌شوند هم پشتیبانی می‌کند که می‌خواهیم خیلی مختصر در مورد آن ها صحبت کنیم. اولین قابلیت مربوط به دستیار هوشمند سامسونگ تحت عنوان بیکسبی (Bixby) می‌شود که متاسفانه از زبان پارسی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. بنابراین کاربرد چندانی برای ما ایرانی ها ندارد. اما مسئله بعدی مربوط به پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) می‌شود که به موجب آن با اتصال گوشی به یک مانیتور می‌توان در محیطی دسکتاپ مانند از دستگاه استفاده کرد. این ویژگی در برخی مواقع می‌تواند واقعا کاربردی و خاص باشد. بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس داشته باشید باید اینطور بگوییم که عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه روان و مناسب است اما رابط گوشی واقعا جای کار بیشتر و بهبود را دارد. با این وجود به لف سخت افزار قدرتمندی که در Galaxy Note 10+ بکار رفته، در حین استفاده زا آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 نوبت به یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس می‌رسد. در این بخش در رابطه با جزئیات پردازنده، رم، حافظه داخلی گوشی و قدرت عملکرد آن صحبت می‌کنیم. فبلت نوت 10+ از نظر تراشه شامل دو نسخه می‌شود که یکی از تراشه اگزینوس 9825 بهره می‌برد و دیگری از تراشه اسنپدراگون 855 بهره‌مند است. نسخه‌ای از این فبلت که در بازار کشورمان عرضه شده به تراشه اگزینوس 9825 مجهز خواهد بود. تراشه مذکور طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی هستند و دو هسته آن از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتزی بوده و دو هسته آخر آن هم از نوع Mongoose M4 هستند و فرکانس کاری 2.73 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند.

پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 هم در تراشه Exynos 9825 وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. این تراشه در حال حاضر قدرتمندترین و برتری تراشه موبایلی محسوب می‌شود که توسط شرکت سامسونگ تولید شده است. اما یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین فبلت گلکسی نوت 10 و 10 پلاس مربوط به ظرفیت رم و همچنین پشتیبانی از حافظه جانبی می‌شود. رم گلکسی Note 10+ ظرفیت عالی 12 گیگابایتی دارد! دستگاه از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی عرضه شده و برخلاف فبلت Note 10 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات گوشی را تا سقف 1 ترابایت افزایش داد. دقت داشته باشید که رم میکرو اس دی در شیار سیم کارت هیبریدی گوشی نصب می‌شود و در صورت نصب رم دیگر نمی‌توانید به طور همزمان از دو سیم کارت در گوشی استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

با توجه به مشخصات سخت افزاری گلکسی نوت 10+ انتظار داریم که گوشی قدرت عملکرد عالی داشته باشد. برای بررسی این موضوع سه بازی آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) را روی این گوشی نصب کردیم و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه به صورت پشت سر هم اجرا کردیم و پس از 30 دقیقه اجرای سه بازی نام برده شده، از بخش "اپلیکیشن های اخیر" (Recent Apps) مابین برنامه های این بخش جهش هایی داشتیم تا سرعت و کیفیت عملکرد رم دستگاه را مورد ارزیابی قرار دهیم. نتیجه بررسی گلکسی نوت 10 پلاس نشان داد که این گوشی به راحتی از پس اجرای سه بازی مذکور بر می‌آید و کوچک ترین لگ، تاخیر و افت فریمی در آن نمایان نخواهد شد.

انجام بازی های مذکور در صفحه نمایش بزرگ گوشی واقعا لذت بخش است و تجربه‌ای دلپذیر را برایتان به ارمغان می‌آورد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم با سرعت بسیار عالی قابل انجام بود که این موضوع نشان می‌دهد رم 12 گیگابایتی گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. بنابراین اگر به قدرت عملکرد گوشی اهمیت می‌دهید و اهل انجام بازی های سنگین و HD هستید، گلکسی نوت 10+ شما را نا امید نمی‌کند و می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. قدرت عملکرد عالی و پتانسیل پردازشی بالا بدون تردید یکی از اصلی ترین نقاط قوت Galaxy Note 10 Plus سامسونگ است.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): دوربین اصلی و سلفی

 شاید ساختار کلی دوربین اصلی گلکسی Note 10 Plus مشابه با دوربین اصلی نوت 10 به نظر برسد اما یک تفاوت اساسی مابین دوربین اصلی این دو محصول وجود دارد! دوربین اصلی فبلت نوت 10 پلاس علاوه بر سه لنز دوربینی که در فبلت نوت 10 بکار رفته‌اند یک لنز کوچک دیگر را هم به همراه دارد که به آن لنز TOF 3D VGA گفته می‌شود. این لنز منجر می‌شود که تفکیک فضای پس زمینه سوژه در فوکوس ها و همچنین عکسبرداری پرتره با دقت فوق‌العاده زیادی قابل انجام باشد. بنابراین عکس های پرتره‌ای که با دوربین اصلی Note 10+ ضبط می‌شوند کیفیت بهتری نسبت به عکس های پرتره ضبط شده با دوربین اصلی گلکسی نوت 10 خواهند داشت. پس مجموعه دوربین اصلی گوشی نوت 10 پلاس از سه لنز 12، 12 و 16 مگاپیکسلی و البته یک لنز TOF 3D VGA تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

لنز واید و 12 مگاپیکسلی مجموعه دیافراگم متغیر دارد و می‌تواند با توجه به وضعیت نور محیط اندازه دیافراگم خود را مابین F/1.5 تا F/2.4 تنظیم نماید. دو لنز تله‌فتو و اولتراواید گوشی هم به ترتیب از دیافراگم F/2.1 و F/2.2 بهره‌مند هستند. برخی از اصلی ترین قابلیت هایی که توسط دوربین اصلی نوت 10+ پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait Mode) و ضبط ویدئو های 4k با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه خواهند بود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است.

اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی واقعا عملکرد عالی دارد و می‌توان در محیط های با نور مناسب عکس های بسیار عالی با آن ضبط کرد و در محیط های با نور کم، بسته و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی مقدار افت می‌کند اما با این حال عکس های بسیار عالی از طریق آن قابل ضبط خواهند بود و کمتر گوشی می‌تواند عکس های با کیفیت مشابه را ضبط کند. برای عکسبرداری بهره در محیط های تاریک و کم نور می‌توانید حالت عکسبرداری در شب (Night Mode) را هم برای دوربین اصلی دستگاه فعال نمایید.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

یکی از اصلی ترین نقاط قوت دوربین اصلی گلکسی نوت 10 پلاس مربوط به عکسبرداری پرتره می‌شود. به لطف بهره‌مندی گوشی از لنز TOF 3D VGA تفکیک سوژه اصلی با پس زمینه در عکس های پرتره به شیوه بسیار عالی قابل انجام است و حتی تفکیک موهای سر انسان هم با دقت فوق‌العاده‌ای انجام می‌گیرد. پس کیفیت خوب عملکرد دوربین اصلی یکی از ویژگی های مثبت Galaxy Note 10 Plus سامسونگ خواهد بود. اما دوربین سلفی گوشی چه وضعیتی دارد؟ سامسونگ یک لنز 10 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 را به عنوان دوربین سلفی گوشی در نظر گرفته که از قابلیت های فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، HDR و پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در بررسی گلکسی نوت 10 پلاس مشخص شد که دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد بسیار عالی دارد و با آن می‌توانید عکس های بسیار جالبی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و ثبت لحظات شیرین زندگی خویش ضبط کنید. پس اگر به کیفیت عملکرد دوربین اهمیت می‌دهید گلکسی Note 10 Plus از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز سامسونگ گلکسی نوت 10+ در نظر گرفته شده ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. در بررسی گوشی مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری آن و استفاده نرمال از دستگاه تقریبا می‌توان 1.5 روز بدون مشکل و نیاز به شارژر از گوشی استفاده کرد. البته طبیعتا انجام تسک های سنگین مثل اجرای بازی های HD و آنلاین می‌تواند سرعت خالی شدن شارژ باتری را افزایش دهد و قدرت شارژدهی مذکور برای حالت نرمال بکارگیری گوشی صادق است. گلکسی Note 10+ از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 45 واتی است! بدین ترتیب می‌توانید با این شارژ باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نوت 10 را تقریبا ظرف 60 دقیقه فول شارژ کنید.

جالب است بدانید که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی هم پشتیبانی می‌کند و با پد های شارژر بیسیم 15 واتی می‌توانید با سرعت خوبی باتری آن را شارژ نمایید. ویژگی بعدی که مربوط به باتری Galaxy Note 10 Plus می‌شود و باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس می‌شود. بدین سبب با نزدیک کردن قاب پشت هر گوشی دیگری که از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند به قاب پشت گلکسی Note 10+ می‌توانید باتری آن گوشی شارژ نمایید. بنابراین در این شرایط باتری نوت 10 تقریبا مثل یک پاوربانک بیسیم و القایی عمل می‌کند. بنابراین قدرت شارژدهی خوب باتری، سرعت شارژ مجدد عالی و پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم معکوس از ویژگی های مثبت Galaxy Note 10+ هستند.

 

نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Samsung Galaxy Note 10 Plus) پرداختیم. این گوشی کیفیت ساخت عالی، ظاهر زیبا، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، پردازنده قدرتمند، رم عالی، باتری خوب و دوربین بسیار مناسبی دارد و تقریبا از همه نظر یک انتخاب خوب برای علاقمندان به گوشی های اندرویدی است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و بسیار زیبا
  • بهره‌مندی از قلم S Pen
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • پردازنده قدرتمند
  • رم 12 گیگابایتی
  • حافظه داخلی خوب و قابل ارتقاء با نصب حافظه جانبی
  • دوربین اصلی و سلفی مناسب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • پشتیبانی از شارژ بیسیم و معکوس

 

نقاط ضعف:

  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: بررسی Galaxy Note 10 Plus , مشخصات Galaxy Note 10 Plus , خرید Galaxy Note 10 Plus , قیمت Galaxy Note 10 Plus , گوشی سامسونگ نوت 10 پلاس , خرید گلکسی نوت 10 پلاس , قیمت گلکسی نوت 10 پلاس , بررسی گلکسی نوت 10 پلاس , بررسی سامسونگ نوت 10 پلاس , تکنولوژی , دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

امروزه تجهیزات امنیتی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی شهرنشینی شده‌اند. با گسترش کسب و کارها و نیاز به بررسی دائمی و نظارت مستمر بر اموال و فعالیت‌های در حال اجرا از راه‌های دور و نزدیک، احساس نیاز شدیدی به گیرنده‌ها و فرستنده‌های امنیتی از راه دور در میان جوامع احساس شد. این موضوع سبب می‌شود که همواره محیط کار و یا زندگی خود را تحت نظر داشته باشید و از احساس امنیت بیشتری برخوردار شوید. در طول مراحل ایجاد یک سیستم امنیتی قدرتمند و کارآمد، همواره به یک دستگاه ضبط‌ کننده ویدیویی مناسب نیاز خواهید داشت. دستگاه ضبط‌کننده ویدیویی از راه دور یا به عبارتی دیگر دستگاه (Network Video Recorder) را میتوان به مرکز داده کوچکی تشبیه کرد که همزمان تصاویر جمع‌آوری شده به وسیله دوربین های مداربسته را ذخیره و پخش می‌کند. به این طریق هم می توانید در لحظه نظاره‌گر محیط مدنظر خود باشید و همچنین در صورت نیاز می توانید تصاویر ذخیره‌شده را مورد بازبینی قرار دهید. امروزه شرکت های مختلف فعال در حوزه امنیت اقدام به ساخت دستگاه های NVR کرده اند که از میان آن ها میتوان به داهوا (Dahua)، هایلوک (HiLook) و هایک ویژن (Hikvision) اشاره کرد. دستگاه های NVR علاوه بر ذخیره سازی و پخش آنلاین تصاویر امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید دستگاه NVR کاربردی و مناسب دارید، با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

دستگاه هایک ویژن DS-7608NI-E2 NVR یک ضبط‌کننده ویدیویی تحت شبکه با امکاناتی فراوان و قیمتی بسیار مناسب می‌باشد که قادر است به راحتی نیازهای خانگی و نیمه‌صنعتی شما را برطرف سازد. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR یک ضبط‌کننده تصاویر ویدیویی هشت کاناله می‌باشد که تصاویر دریافتی با حداکثر کیفیت شش‌مگاپیگسل را به راحتی برای شما به نمایش درآورده و یا ذخیره می‌کند. نرخ فریم (تعداد تصاویر در هر ثانیه) در این دستگاه بین 25 تا 30 بوده و به صورت دستی قابل تغییر است. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR دارای یک ورودی صدا نیز می‌باشد که این امر سبب می‌شود تا یکی از هشت دوربینی که در ابتدای این مبحث به آن اشاره کردیم، توانایی ضبط و ذخیره صدا نیز داشته باشد. این دستگاه دارای دو درگاه خروجی صدا و تصویر می‌باشد که عبارتند از: یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA که قابلیت اتصال به تمامی مانیتورهای امروزی را برخوردار است. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از دو هارد دیسک با حداکثر حجم 8 ترابایت (در مجموع 8 ترابایت) پشتیبانی می‌کند و برای حفظ امنیت بیشتر می توانید از سیم ارت نیز در این دستگاه بهره‌گیری کنید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : معماری و درگاه‌ها

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

ظرافت و زیبایی جزئی جدانشدنی از محصولات هایک ویژن می‌باشند که دستگاه DS-7608NI-E2 NVR نیز از این امر بی‌بهره نیست. این دستگاه ابعادی معادل 40x30 سانتی‌متر داشته و ارتفاعی پنج سانتی‌متری دارد. وزن دستگاه نیز با استفاده از دو هارد دیسک از دو کیلوگرم بیشتر نخواهد شد. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR در نمای جلویی از سه چراغ نشان دهنده وضعیت، یک درگاه USB و طراحی زیبایی برخوردار است که لوگوی هایک ویژن نیز در سمت چپ آن درج شده است. چراغ های به کار رفته در جلو به ترتیب نشان دهنده‌ی روشن یا خاموش بودن دستگاه (Power)، وضعیت ذخیره‌سازی تصاویر (Status) و اتصال یا عدم اتصال به مانیتور می‌باشد. از پورت USB نیز جهت اتصال ماوس، فلش و یا هارد دیسک استفاده شده است. لازم به ذکر است که پورت های USB استفاده شده در دستگاه هایک ویژن ان وی آرDS-7608NI-E2  تنها جهت کپی برداری از ویدیوهای ذخیره‌شده در دستگاه می‌باشند و قابلیت ذخیره‌سازی ندارند.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

در نمای پشتی شاهد درگاه های ورودی دستگاه (Ports) هستیم که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از : هشت عدد رابط شبکه که جهت دریافت تصاویر از دوربین های بی‌سیم (IP camera) تعبیه شده اند. پس از آن شاهد ورودی و خروجی صدا هستیم که همان‌طور که مشاهده می کنید دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR تنها از یک ورودی صدا پشتیبانی می‌کند و می توانید از یک دوربین با قابلیت پردازش صدا در کنار هفت دوربین دیگر استفاده کنید. بعد از آن خروجی تصویر از نوع VGA قرار گرفته که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است ولی اگر خواهان کیفیت تصویری بیشتری هستید، می توانید از خروجی بعدی یعنی خروجی HDMI استفاده کنید که از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و انتقال تصاویر در آن با وضوح بیشتری صورت می‌گیرد. پورت های شبکه (LAN) و USB پورت های بعدی هستند که ما در دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR با آن مواجه شدیم که پورت lan جهت اتصال به شبکه و پورت USB جهت اتصال هارد و ماوس قابل استفاده هستند. ورودی بعدی جهت اتصال دستگاه به زمین یا همان اتصال ارت در نظر گرفته شده است که امنیت شما را تا حد زیادی تامین می‌کند. در انتها ورودی برق و کلید اتصال را مشاهده می‌کنید که شما را قادر می‌سازد بدون قطع جریان اصلی و تنها با فشردن کلید، جریان را قطع یا وصل کنید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : سیستم نمایش و ضبط تصاویر

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

در دستگاه های ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه، سرعت اینترنت شما نقش بسیار بسزایی در کیفیت تصاویر به نمایش درآمده خواهد داشت. کیفیت نمایش تصاویر بسته به تغییرات اعمال شده توسط شما متفاوت خواهد بود اما کیفیت‌های ارائه شده توسط دستگاه هایک ویژن DS-7608NI-E2 NVR عبارتند از : MP/5MP/3MP/1080P/UXGA/720P/VGA/4CIF/DCIF/2CIF/CIF/QCIF6 که بسته به سرعت اینترنت و کیفیت اتصال، متغیر خواهند بود. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قادر است تا تصاویر دریافتی را به صورت 1، 4 و 8 کاناله به نمایش در آورد. لازم به ذکر است که تصاویر ارسالی به صورت خودکار با کیفیت 6 مگاپیکسل و 8کاناله به نمایش درمی‌آیند. تعداد فریم های نمایش تصویر مابین 20 تا 30 فریم متغیر است که پیشنهاد می کنیم همواره نرخ فریم را بر کیفیت تصاویر ترجیح دهید چرا که حتی اگر کیفیت تصویر بالا باشد ولی نرخ فریم کاهش یابد، شما شاهد تصاویر زیبایی نخواهید بود. تصاویر دریافتی با استفاده از کانال‌های POE در 8 کانال و با حداکثر کیفیت 6 مگاپیکسل قابل ذخیره‌اند. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قادر به ذخیره‌سازی پشتیبان نیز می‌باشد. به این صورت که شما با اتصال دستگاه پشتیبان قادر به ذخیره‌سازی تصاویر بر روی ذخیره‌ساز دیگری نیز می‌باشید. این امکان برای پشتیبان‌گیری از تصاویری که دارای اهمیت بسیار بالایی هستند حائز اهمیت است. البته لازم به توضیح است که دستگاه ذخیره سازی پشتیبان، کیفیت پایین‌تری را در هنگام ذخیره سازی خواهد داشت.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : نکات تکمیلی

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

اولین نکته درباره دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR این است که این دستگاه از استاندارد OnVif پشتیبانی می‌کند. این استاندارد ضمانت می‌کند که تمامی دوربین های تحت شبکه فارغ از برند و مدل در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند، که شما می‌توانید بهترین دوربین های تحت شبکه را از فروشگاه اینترنتی هدف خریداری نمایید. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از تمامی پروتوکل های تحت شبکه همچون http/p2p/FTP/dhcp پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما برای انتقال تصاویر از هر پروتوکل آزاد خواهید بود. نکته جالب و کاربردی دیگری این است که اگر زمانی اتصال دوربین ها از دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قطع شود و یا فایلی از ویدیوهای ذخیره‌شده حذف گردد، شما از طریق نرم‌افزار این شرکت از این اتفاقات آگاه خواهید شد. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از دو هارد دیسک داخلی (Internal) با مجموع ظرفیت 8 ترابایت پشتیبانی می‌کند که با تنطیمات بهینه تصویری، برای ذخیره رویدادهای 5 ماه کافی خواهد بود. در انتها لازم به ذکر است که محیط نگهداری دستگاه باید دمایی بین منفی 10 تا مثبت 45 درجه داشته باشد و رطوبت هوا نیز کمتر از 90 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی :

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR با پشتیبانی از 8 کانال POE تحت شبکه و حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 8 ترابایت، بهترین NVR برای مصارف خانگی و نیمه‌صنعتی می‌باشد. قیمت دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR توسط شرکت هایک ویژن در مقایسه با قیمت دستگاه ضبط کننده ویدویی سایر برندها بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و در مقابل کارایی های بالای این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال خرید یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه با امکانات بسیار بالا، قیمت مناسب، کیفیت قابل قبول و توان کاری بالا هستید، ما به شما خرید دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • پشتیبانی از تمامی دوربین های مداربسته تحت شبکه
  • پشتبانی از دو هارد دیسک
  • پشتیبانی از تمامی پروتوکل های شبکه
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • ورودی صدای محدود
  • فورمت های ذخیره سازی قدیمی


:: برچسب‌ها: دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR , قیمت دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR , خرید دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR , بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

امروزه تجهیزات امنیتی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی شهرنشینی شده‌اند. با گسترش کسب و کارها و نیاز به بررسی دائمی و نظارت مستمر بر اموال و فعالیت‌های در حال اجرا از راه‌های دور و نزدیک، احساس نیاز شدیدی به گیرنده‌ها و فرستنده‌های امنیتی از راه دور در میان جوامع احساس شد. این موضوع سبب می‌شود که همواره محیط کار و یا زندگی خود را تحت نظر داشته باشید و از احساس امنیت بیشتری برخوردار شوید. در طول مراحل ایجاد یک سیستم امنیتی قدرتمند و کارآمد، همواره به یک دستگاه ضبط‌ کننده ویدیویی مناسب نیاز خواهید داشت. دستگاه ضبط‌کننده ویدیویی از راه دور یا به عبارتی دیگر دستگاه (Network Video Recorder) را میتوان به مرکز داده کوچکی تشبیه کرد که همزمان تصاویر جمع‌آوری شده به وسیله دوربین های مداربسته را ذخیره و پخش می‌کند. به این طریق هم می توانید در لحظه نظاره‌گر محیط مدنظر خود باشید و همچنین در صورت نیاز می توانید تصاویر ذخیره‌شده را مورد بازبینی قرار دهید. امروزه شرکت های مختلف فعال در حوزه امنیت اقدام به ساخت دستگاه های NVR کرده اند که از میان آن ها میتوان به داهوا (Dahua)، هایلوک (HiLook) و هایک ویژن (Hikvision) اشاره کرد. دستگاه های NVR علاوه بر ذخیره سازی و پخش آنلاین تصاویر امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید دستگاه NVR کاربردی و مناسب دارید، با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : معرفی اجمالی

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

دستگاه هایک ویژن DS-7608NI-E2 NVR یک ضبط‌کننده ویدیویی تحت شبکه با امکاناتی فراوان و قیمتی بسیار مناسب می‌باشد که قادر است به راحتی نیازهای خانگی و نیمه‌صنعتی شما را برطرف سازد. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR یک ضبط‌کننده تصاویر ویدیویی هشت کاناله می‌باشد که تصاویر دریافتی با حداکثر کیفیت شش‌مگاپیگسل را به راحتی برای شما به نمایش درآورده و یا ذخیره می‌کند. نرخ فریم (تعداد تصاویر در هر ثانیه) در این دستگاه بین 25 تا 30 بوده و به صورت دستی قابل تغییر است. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR دارای یک ورودی صدا نیز می‌باشد که این امر سبب می‌شود تا یکی از هشت دوربینی که در ابتدای این مبحث به آن اشاره کردیم، توانایی ضبط و ذخیره صدا نیز داشته باشد. این دستگاه دارای دو درگاه خروجی صدا و تصویر می‌باشد که عبارتند از: یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA که قابلیت اتصال به تمامی مانیتورهای امروزی را برخوردار است. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از دو هارد دیسک با حداکثر حجم 8 ترابایت (در مجموع 8 ترابایت) پشتیبانی می‌کند و برای حفظ امنیت بیشتر می توانید از سیم ارت نیز در این دستگاه بهره‌گیری کنید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : معماری و درگاه‌ها

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

ظرافت و زیبایی جزئی جدانشدنی از محصولات هایک ویژن می‌باشند که دستگاه DS-7608NI-E2 NVR نیز از این امر بی‌بهره نیست. این دستگاه ابعادی معادل 40x30 سانتی‌متر داشته و ارتفاعی پنج سانتی‌متری دارد. وزن دستگاه نیز با استفاده از دو هارد دیسک از دو کیلوگرم بیشتر نخواهد شد. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR در نمای جلویی از سه چراغ نشان دهنده وضعیت، یک درگاه USB و طراحی زیبایی برخوردار است که لوگوی هایک ویژن نیز در سمت چپ آن درج شده است. چراغ های به کار رفته در جلو به ترتیب نشان دهنده‌ی روشن یا خاموش بودن دستگاه (Power)، وضعیت ذخیره‌سازی تصاویر (Status) و اتصال یا عدم اتصال به مانیتور می‌باشد. از پورت USB نیز جهت اتصال ماوس، فلش و یا هارد دیسک استفاده شده است. لازم به ذکر است که پورت های USB استفاده شده در دستگاه هایک ویژن ان وی آرDS-7608NI-E2  تنها جهت کپی برداری از ویدیوهای ذخیره‌شده در دستگاه می‌باشند و قابلیت ذخیره‌سازی ندارند.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

در نمای پشتی شاهد درگاه های ورودی دستگاه (Ports) هستیم که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از : هشت عدد رابط شبکه که جهت دریافت تصاویر از دوربین های بی‌سیم (IP camera) تعبیه شده اند. پس از آن شاهد ورودی و خروجی صدا هستیم که همان‌طور که مشاهده می کنید دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR تنها از یک ورودی صدا پشتیبانی می‌کند و می توانید از یک دوربین با قابلیت پردازش صدا در کنار هفت دوربین دیگر استفاده کنید. بعد از آن خروجی تصویر از نوع VGA قرار گرفته که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است ولی اگر خواهان کیفیت تصویری بیشتری هستید، می توانید از خروجی بعدی یعنی خروجی HDMI استفاده کنید که از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و انتقال تصاویر در آن با وضوح بیشتری صورت می‌گیرد. پورت های شبکه (LAN) و USB پورت های بعدی هستند که ما در دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR با آن مواجه شدیم که پورت lan جهت اتصال به شبکه و پورت USB جهت اتصال هارد و ماوس قابل استفاده هستند. ورودی بعدی جهت اتصال دستگاه به زمین یا همان اتصال ارت در نظر گرفته شده است که امنیت شما را تا حد زیادی تامین می‌کند. در انتها ورودی برق و کلید اتصال را مشاهده می‌کنید که شما را قادر می‌سازد بدون قطع جریان اصلی و تنها با فشردن کلید، جریان را قطع یا وصل کنید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : سیستم نمایش و ضبط تصاویر

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

در دستگاه های ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه، سرعت اینترنت شما نقش بسیار بسزایی در کیفیت تصاویر به نمایش درآمده خواهد داشت. کیفیت نمایش تصاویر بسته به تغییرات اعمال شده توسط شما متفاوت خواهد بود اما کیفیت‌های ارائه شده توسط دستگاه هایک ویژن DS-7608NI-E2 NVR عبارتند از : MP/5MP/3MP/1080P/UXGA/720P/VGA/4CIF/DCIF/2CIF/CIF/QCIF6 که بسته به سرعت اینترنت و کیفیت اتصال، متغیر خواهند بود. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قادر است تا تصاویر دریافتی را به صورت 1، 4 و 8 کاناله به نمایش در آورد. لازم به ذکر است که تصاویر ارسالی به صورت خودکار با کیفیت 6 مگاپیکسل و 8کاناله به نمایش درمی‌آیند. تعداد فریم های نمایش تصویر مابین 20 تا 30 فریم متغیر است که پیشنهاد می کنیم همواره نرخ فریم را بر کیفیت تصاویر ترجیح دهید چرا که حتی اگر کیفیت تصویر بالا باشد ولی نرخ فریم کاهش یابد، شما شاهد تصاویر زیبایی نخواهید بود. تصاویر دریافتی با استفاده از کانال‌های POE در 8 کانال و با حداکثر کیفیت 6 مگاپیکسل قابل ذخیره‌اند. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قادر به ذخیره‌سازی پشتیبان نیز می‌باشد. به این صورت که شما با اتصال دستگاه پشتیبان قادر به ذخیره‌سازی تصاویر بر روی ذخیره‌ساز دیگری نیز می‌باشید. این امکان برای پشتیبان‌گیری از تصاویری که دارای اهمیت بسیار بالایی هستند حائز اهمیت است. البته لازم به توضیح است که دستگاه ذخیره سازی پشتیبان، کیفیت پایین‌تری را در هنگام ذخیره سازی خواهد داشت.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR : نکات تکمیلی

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR

 

اولین نکته درباره دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR این است که این دستگاه از استاندارد OnVif پشتیبانی می‌کند. این استاندارد ضمانت می‌کند که تمامی دوربین های تحت شبکه فارغ از برند و مدل در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند، که شما می‌توانید بهترین دوربین های تحت شبکه را از فروشگاه اینترنتی هدف خریداری نمایید. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از تمامی پروتوکل های تحت شبکه همچون http/p2p/FTP/dhcp پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما برای انتقال تصاویر از هر پروتوکل آزاد خواهید بود. نکته جالب و کاربردی دیگری این است که اگر زمانی اتصال دوربین ها از دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR قطع شود و یا فایلی از ویدیوهای ذخیره‌شده حذف گردد، شما از طریق نرم‌افزار این شرکت از این اتفاقات آگاه خواهید شد. دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR از دو هارد دیسک داخلی (Internal) با مجموع ظرفیت 8 ترابایت پشتیبانی می‌کند که با تنطیمات بهینه تصویری، برای ذخیره رویدادهای 5 ماه کافی خواهد بود. در انتها لازم به ذکر است که محیط نگهداری دستگاه باید دمایی بین منفی 10 تا مثبت 45 درجه داشته باشد و رطوبت هوا نیز کمتر از 90 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی :

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7608NI-E2 NVR با پشتیبانی از 8 کانال POE تحت شبکه و حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 8 ترابایت، بهترین NVR برای مصارف خانگی و نیمه‌صنعتی می‌باشد. قیمت دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR توسط شرکت هایک ویژن در مقایسه با قیمت دستگاه ضبط کننده ویدویی سایر برندها بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و در مقابل کارایی های بالای این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال خرید یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه با امکانات بسیار بالا، قیمت مناسب، کیفیت قابل قبول و توان کاری بالا هستید، ما به شما خرید دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • پشتیبانی از تمامی دوربین های مداربسته تحت شبکه
  • پشتبانی از دو هارد دیسک
  • پشتیبانی از تمامی پروتوکل های شبکه
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • ورودی صدای محدود
  • فورمت های ذخیره سازی قدیمی


:: برچسب‌ها: دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR , قیمت دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR , خرید دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR , بررسی دستگاه Hikvision DS-7608NI-E2 NVR , ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مهر 1398 | نظرات ()