نوشته شده توسط : edbazar

گوشی ردمی نوت 7 پرو شیائومی (Xiaomi Redmi Note 7 Pro) از گوشی های جدید این شرکت چینی است که با قیمتی مناسب روانه بازار شده و می‌تواند به عنوان یک گوشی میان رده به خوبی نیازهای هر کاربری را برطرف سازد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو می‌پردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن خواهیم داشت. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

در ماه فوریه (February) سال 2019 شرکت شیائومی به صورت رسمی گوشی Redmi Note 7 Pro را معرفی کرد. عرضه این گوشی طی ماه مارس (March) انجام شود و اسمارتفون مذکور خیلی زود توانست مورد استقبال کاربران و علاقمندان به گوشی های موبایل قرار گیرد. قیمت شیائومی ردمی نوت 7 پرو در مقایسه با قیمت دیگر گوشی های هم رده خودش واقعا مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن و دلایل استقبال خوب کاربران از محصول به شمار می‌رود.

اما برای شناخت بهتر گوشی باید آن را در عمل مورد ارزیابی قرار داد و صرفا نمی‌توان با توجه به اعداد و ارقامی که به عنوان ویژگی های سخت افزاری برای آن منتشر شده‌اند اظهار نظر قطعی داشت. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو بپردازیم و تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از این اسمارتفون را با شما اشتراک گذاری کنیم. بنابراین اگر قصد خرید Redmi Note 7 Pro شیائومی را دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 عموما برای اینکه هزینه تولید یک گوشی کاهش پیدا کند و بتوان آن را با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار کرد، شرکت های سازنده مجبور می‌شوند برخی المان های مهم را از گوشی حذف کنند یا کیفیت پیاده سازی آن ها را کاهش دهند . بدین ترتیب عموما گوشی های مقرون به صرفه کیفیت ساخت خیلی بالایی ندارد، اما شیائومی Redmi Note 7 Pro ایتطور نیست! شیائومی بدنه این اسمارتفون را به طور کامل از شیشه ساخته و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شوند که مقاومت بسیار خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دارند. بکارگیری شیشه در قاب گوشی سبب شده که دستگاه از نظر ظاهری هم شیک و زیبا به نظر برسد. البته اکیدا توصیه می‌کنیم برای محافظت از دستگاه حتما روی صفحه نمایش آن گلس محافظ ال سی دی نصب کنید و از کیف و گارد موبایل هم برای محافظت از قاب پشت دستگاه استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

بدنه شیائومی ردمی نوت 7 پرو ابعاد 8.1 در 75.2 در 159.2 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 186 گرم می‌رسد. گوشی از استاندارد ضد آب سری IP بهره‌مند نیست و اما در طراحی آن سعی شده تا حد ممکن منافذی که می‌توانند منجر به نفوذ آب شود کیپ یا اصطلاحا مهر و موم (Sealed) نگه داشته شوند. به عنوان مثال در اطراف تمام دکمه های فیزیکی این گوشی از واشرهای ضد نفوذ آب و کیپ کننده استفاده شده است. گوشی مذکور استاندارد ضد آب P2i دارد که در مقایسه با استانداردهای ضد آبی مثل IP68 چندان حرفی برای گفتن نخواهد داشت، اما به هر حال نشان دهنده تلاش شیائومی برای تولید یک محصول خوش قیمت و با کیفیت خواهد بود.

در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو مشخص شد که گوشی با بهره‌مندی از شیار سیم کارت هیبریدی می‌تواند از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی کند یا به کاربر این اجازه را دهد که یک سیم کارت را در کنار یک رم میکرو اس دی (Micro SD) استفاده کند. گوشی مذکور به اسکنر انگشت هم مجهز است و اسکنر آن بر روی قاب پشت دستگاه نصب شده و حالتی دایره شکل دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که سرعت و دقت عمل این اسکنر خوب است اما احتمال دارد به مرور زمان اختلال هایی در عملکردش ایجاد شود و سرعت و دقت عمل آن افت کند. البته مقدار افت کیفیت عملکرد اسکنر انگشت گوشی به قدری نخواهد بود که آزاردهنده باشد.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

وقتی گوشی Redmi Note 7 Pro شیائومی را در دست بگیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود. مدعی نیستیم که این گوشی حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا یا پرچمدار را به شما منتقل می‌کند، اما حسی فراتر از یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه را به کاربر انتقال می‌دهد. بکارگیری شیشه در قاب گوشی سبب شده ظاهر دستگاه جذاب باشد و صفحه نمایش با حاشیه های باریک آن هم به بهبود ظاهر دستگاه کمک می‌کند. طبق آمار صفحه نمایش این گوشی چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی هم یک زائده کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود.

قاب پشت گوشی هم نسبتا براق و جذاب است و ویژگی خیلی خاصی ندارد که آن را نسبت به دیگر اسمارتفون های بازار متمایز کند. در بخش میانی و نزدیک تر به لبه فوقانی قاب پشت دستگاه اسکنر انگشت آن نصب شده و در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن هم لنز های دوربین دوگانه آن نصب هستند. لنز دوربین دوگانه لبه قاب پشت گوشی برآمدگی نسبتا محسوسی دارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای محافظت از آن از گلس های اختصاصی استفاده کنید که برای نصب بر روی لنز دوربین گوشی ها ارائه می‌شوند.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو در این بخش می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور با در نظر گرفتن قیمتی که دارد از کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر مطلوبی بهره می‌برد. وقتی Redmi Note 7 Pro شیائومی را در دست بگیرید حس کامل خوبی به شما منتقل خواهد شد و این مسئله یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در خرید گوشی به آن توجه شود تا بعد از خرید پشیمانی کاربر را به همراه نداشته باشد. به عقیده ما از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت، گوشی ردمی نوت 7 پرو یکی از بهترین ها در رده قیمتی خود است.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): صفحه نمایش

 همانطور که در بخش قبل اشاره مختصری داشتیم، صفحه نمایش گوشی ردمی نوت 7 پرو حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب ظاهری شیک و جذاب را ارائه می‌کند. صفحه نمایش این گوشی تقریبا چیزی در حدود 81.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. اندازه صفحه نمایش دستگاه 6.3 اینچی بوده و پنل آن از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده است. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس توسط نمایشگر دستگاه ارائه می‌شود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 409 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم بسیار خوبی برای گوشی با نمایشگر 6.3 اینچی و البته با قیمت مقرون به صرفه است!

روی صفحه نمایش دستگاه هم یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب شده تا از آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن محافظت کند، با این حال توصیه داریم برای اطمینان از آسیب ندیدن صفحه نمایش گوشی حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. در بخش فوقانی صفحه نمایش Redmi Note 7 Pro هم لنز دوربین سلفی آن در زائده کوچکی که ناچ نامیده می‌شود نصب شده و به وضوح قابل رویت است. لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه هم نسبت به سه لبه دیگر آن حاشیه ضخیم تری دارد که این موضوع با کمی دقت قابل درک خواهد بود. اما کیفیت صفحه نمایش گوشی مذکور چطور است؟

در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو مشخص شد که صفحه نمایش گوشی کیفیت خوبی دارد. رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب صفحه نمایش آن سبب شده‌اند که محتوا با وضوح و شارپنس مطلوبی قابل رویت باشد و نویزهای پیکسلی در تصویر دیده نشوند. نمایشگر بزرگ دستگاه هم کمک کرده تا گوشی برای تماشای فیلم و سریال به گزینه عالی تبدیل شود. اما از نظر کنتراست و شادابی، صفحه نمایش دستگاه عملکرد معمولی دارد و تفکیک پذیری رنگ ها هم بر روی نمایشگر گوشی با کیفیت متوسطی انجام می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

توان تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی هم سطح متوسطی را ارائه می‌کند. با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 100 درصد می‌توانید بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را مشاهده کنید اما تنظیم شدت روشنایی بر روی مقادیر کمتر می‌تواند در پاره‌ای از مواقع عدم تفکیک پذیری مناسب محتوای تصویر و نامفهوم شدن آن را به همراه داشته باشد. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که رزولوشن، تراکم پیکسلی و اندازه بزرگ صفحه نمایش گوشی از نقاط قوت اصلی آن هستند اما نمایشگر دستگاه از نظر شارپنس، کنتراست و روشنایی کیفیت معمولی دارد و از این جنبه ها تعادل مابین قیمت گوشی و کیفیت عملکرد گوشی برقرار است.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی Redmi Note 7 Pro شیائومی نصب است، اندروید 9 پای (Android 9 Pie) خواهد بود اما هم اکنون آپدیت اندروید 10 و همچنین رابط کاربری MIUI 11 برای آن منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. اما ما بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو را با توجه به همان سیستم عامل و بستر نرم افزاری پیش فرض خودش انجام می‌دهیم. اگر تجربه استفاده از گوشی های برند شیائومی را داشته باشید، می‌دانید که این رابط پکیجی از نقاط قوت و ضعف را به طور همزمان ارائه می‌کند. اصلی ترین نقطه قوت این رابط مربوط به ارائه قابلیت های متنوع و کاربردی می‌شود. به عنوان مثال در رابط MIUI پیش فرض گوشی Note 7 Pro امکان استفاده از گوشی در حالت فول اسکرین و با حذف دکمه های نویگیشن ارائه شده یا امکان پنهان کردن ناچ (محل نصب لنز دوربین سلفی) ارائه شده است. قابلیت های دیگری مثل رمزگذاری روی اپلیکیشن ها، کلون کردن آن ها و خیلی ویژگی های دیگر هم به طور پیش فرض توسط رابط MIUI گوشی ردمی نوت 7 پرو ارائه شده‌اند.

بنابراین ارائه قابلیت ها و ویژگی های زیاد از اصلی ترین نقاط قوت رابط MIUI است و با آپگرید آن به MIUI 11 قابلیت های دیگری مثل امکان استفاده در حالت دارک مد (Dark Mode) هم به آن اضافه می‌شود. اما نقاط ضعف رابط گوشی هم کم نیستند! به عنوان مثال منوی تنظیمات رابط MIUI واقعا سردرگم کننده است و تقریبا هر بار شما برای مراجعه به تنظیمات خاص مورد نیازتان ملزم به جستجوی در منوی تنظیمات خواهید شد و مستقیما نمی‌توانید به گزینه موردنظرتان دست پیدا کنید. سنگین بودن این رابط به دلیل ارائه قابلیت های متعدد هم از دیگر نقاط ضعف آن خواهد بود که منجر به اشغال منابع بیشتر سخت افزاری و به ویژه رم می‌شود. تعداد اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی دستگاه هم کم نیست اما خوشبختانه شیائومی آن ها را در پوشه‌ اختصاصی طبقه‌بندی کرده تا مشکلی برای کاربر ایجاد نکنند.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

اما در برسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو مشخص شد که سرعت عمل بستر نرم افزاری گوشی خوب است. برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی، تماشای فیلم و ویدیو در یوتیوب، استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره در حین استفاده از گوشی مذکور با مشکلی رو به رو نخواهید شد و عملکرد کاملا روانی از سمت دستگاه ارائه می‌شود. اما بررسی دقیق تر دستگاه نشان داد که پر شدن حافظه داخلی آن و به ویژه نصب اپلیکیشن ها و بازی های سنگین می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری گوشی شود. بنابراین اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی ردمی نوت 7 دریافت کنید، بهتر است تا حد امکان از پر شدن حافظه آن و نصب اپلیکیشن و بازی های سنگین در آن خودداری کنید. با در نظر گرفتن این موضوع گوشی به راحتی و بدون مشکل از پس رفع نیازهای روزمره شما بر می‌آید.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 بستر سخت افزاری که گوشی از آن بهره‌مند شده و به ویژه وضعیت رم و پردازنده آن یکی از مهم ترین مسائلی هستند که باید در خرید گوشی به آن توجه شود. در قلب شیائومی Redmi Note 7 Pro از تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام استفاده شده که طی فرآیند 11 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر آن از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 460 بوده و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند. در قلب این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 612 هم استفاده شده تا تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی با استفاده از این پردازنده مستقل انجام گیرد. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است.

گوشی Redmi Note 7 Pro از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و با نصب آن می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. با توجه به اینکه گوشی مذکور یک گوشی میان رده و مقرون به صرفه است نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشیم و پتانسیل عملکردی آن را با گوشی های رده بالا و گران قیمت بازار مقایسه کنیم. برای درک بهتر قدرت عملکرد این گوشی ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بازی خارج شدیم و مابین اپلیکیشن اخیر (recent Apps) دستگاه جهش هایی داشتیم تا سرعت عملکرد رم دستگاه برایمان بهتر قابل درک باشد. لازم به ذکر است که در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی دستگاه استفاده شد.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

نتیجه بررسی Xiaomi Redmi Note 7 Pro نشان داد که گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید و این کار را با کیفیت کاملا خوب و قابل قبولی انجام می‌دهد. اگرچه طی چند دقیقه آخر اجرای بازی لگ و افت فریم های بسیار ریزی مشاهده شدند اما مقدار این لگ و افت فریم ها زیاد نبوده و کاملا قابل چشم پوشی هستند. بعد از اجرای بازی و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر در چند ثانیه نخست کمی تاخیر قابل مشاهده بود اما بعد از تقریبا 3 ثانیه همه چیز به حالت عادی برگشت و جهش مابین اپلیکیشن ها با سرعت مطلوبی انجام شد. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو نشان داده گوشی قدرت پردازشی متوسطی دارد . با این گوشی شاید بتوانید روزانه 10 الی 15 دقیقه یک بازی سنگین مثل پابجی موبایل را بدون مشکل انجام دهید اما انجام طولانی مدت بازی اصلا با آن توصیه نمی‌شود. به عقیده ما تعادل مابین قیمت و قدرت عملکرد Redmi Note 7 Pro شیائومی به طول کامل برقرار است.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): دوربین اصلی و سلفی

 یکی از ویژگی های سخت افزاری که در گوشی Redmi Note 7 Pro خیلی زود توجه هر کاربری را جلب می‌کند مربوط به بهره‌مندی آن از یک لنز دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی می‌شود! دوربین اصلی این گوشی در اصل از دو لنز تشکیل شده و اصطلاحا دوگانه است که لنز اصلی آن 48 مگاپیکسلی بوده و لنز ثانویه آن وضوح 5 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. این دو لنز نام برده شده به ترتیب از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth Sensor) هستند و دیافراگم F/1.8 و F2.4 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما (Panorama)، HDR، عکسبرداری پرتره (Portrait) و ضبط ویدئو های 4K با فرم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا چراغ فلش LED دوربین اصلی گوشی هم از نوع دوگانه است و از دو چراغ LED تشکیل می‌شود.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

با توجه به اینکه لنز دوربین اصلی گوشی نام برده شده 48 مگاپیکسلی است، انتظار داریم کیفیت عالی توسط آن ارائه شود. در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب و باز واقعا عملکرد مطلوبی دارد و با آن می‌توان عکس های زیبا و با کیفیتی ضبط کرد. عکس های پرتره‌ای هم که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت بسیار خوبی خواهند داشت و دقت تفکیک سوژه اصلی از پس زمینه در این شرایط و عکس ها بسیار بالاست. بنابراین با دوربین اصلی Redmi Note 7 Pro می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های خیلی با کیفیتی ضبط کنید.

اما در محیط های بسته و با نور کم کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی افت می‌کند و در محیط های تاریک این افت کیفیت بیشتر می‌شود. متاسفانه کیفیت عکس هایی که در محیط های تاریک و کم نور با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند خیلی خوب نیستند و جای تعریفی ندارند. بکارگیری چراغ فلش LED دوگانه گوشی ممکن است در برخی شرایط بتواند کمی به بهبود شرایط عکسبرداری و کیفیت آن کمک کند اما آنقدرها که باید بر روی کیفیت ضبط عکس تاثیرگذار نیست. با فعال کردن حالت Night Mode دوربین می‌توان کیفیت عکسبرداری در این شرایط را کمی بهبود بخشید اما باز هم عکس هایی که ضبط می‌شوند به میزان لازم با کیفیت نخواهند بود و انتظار ما از یک لنز 48 مگاپیکسلی را بر آورده نمی‌کنند. بنابراین بهتر است بر روی عکسبرداری با گوشی Redmi Note 7 Pro در محیط های تاریک و کم نور خیلی حساب باز نکنید و از دوربین این گوشی فقط در محیط های باز و با نور مناسب برای ضبط عکس های خاطره‌انگیز استفاده به عمل آورید.

 

نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

 

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که آن هم از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی خوب است و می‌توانید با آن عکس های مناسبی جه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام ضبط کنید، اما اینطور نخواهد بود که کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه شما را شگفت زده کند. ضمنا کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی هم در محیط های تاریک و بسته افت نسبتا محسوسی دارد.

 

 نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Xiaomi Redmi Note 7 Pro بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به مشخصات دستگاه پیش‌بینی می‌کنیم که باتری آن قدرت خوبی در تامین انرژی مورد نیازش داشته باشد. در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو هم تقریبا شاهد همین موضوع بودیم و مشخص شد که باتری گوشی با یک مرتبه شارژ کامل تقریبا می‌تواند 1.5 روز انرژی مورد نیازش را تامین کند. البته میزان استفاده کاربر از گوشی مستقیما بر روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تاثیرگذار خواهد بود و ما 1.5 روز شارژدهی را برای یک کاربر معمولی با استفاده استاندارد از موبایل عنوان کردیم.

شیائومی Redmi Note 7 Pro از نسخه 4 قابلیت شارژ سریع کوالکام (Quick Charge 4) پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک گوشی مذکور 18 واتی است. بدین سبب تقریبا می‌توان ظرف مدت زمان 60 دقیقه باتری دستگاه را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ خوب باتری یکی از ویژگی های مطلوب گوشی است که باید در بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو به آن اشاره می‌شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Redmi Note 7 Pro) پرداختیم. این گوشی با قیمت مناسبی که دارد واقعا کیفیت خوبی را ارائه کرده و به همین جهت هم مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن مناسب
  • دوربین اصلی خوب نسبت به قیمت
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد


:: برچسب‌ها: بررسی Redmi Note 7 Pro , خرید Redmi Note 7 Pro , قیمت Redmi Note 7 Pro , مشخصات Redmi Note 7 Pro , بررسی شیائومی ردمی نوت 7 پرو , خرید شیائومی ردمی نوت 7 پرو , قیمت شیائومی ردمی نوت 7 پرو , گوشی موبایل شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سیستم عامل iOS 13 قابلیتی ارائه شده که به موجب آن می‌توان تنظیمات آیفون را به گونه‌ای بهینه کرد که تمام تماس های ناشناس به صورت خودکار سایلنت (Silent) یا بی‌صدا شود و به ویس میل (Voice Mail) انتقال یابند. در ادامه این مقاله به آموزش این ترفند جالب برای رد خودکار تماس های ناشناس آیفون می‌پردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که اصلا تمایلی مبنی بر پاسخگویی به تماس افراد ناشناس ندارند و تماس های ورودی که با شماره های ناشناس دریافت می‌شوند از دید شما آزاردهنده باشند. اپل (apple) در آپدیت جدید سیستم عامل آی او اس خود راه چاره‌ای برای این موضوع ارائه کرده و قابلیتی تحت عنوان Silent Unknown Callers را ارائه می‌کند. به موجب فعالسازی این قابلیت تمام تماس هایی که از سمت افراد ناشناس با کاربر آیفون برقرار شوند به صورت خودکار به ویس میل (Voice Mail) منتقل خواهند شد.

انتقال تماس ها به ویس میل سبب می‌شود که کاربر بتواند بعدا دوباره لیست تماس هایی که بدن سبب بلاک شده بودند را مشاهده کرده و در صورت نیاز با مخاطبین خاص مورد نظرش تماس بگیرد. زمانی که قابلیت Silent Unknown Callers در آیفون فعال شود، بستری ایجاد خواهد شد که فقط تماس افرادی در آیفون نمایش داده می‌شود و قابل پاسخگویی خواهد بود که در لیست مخاطبین دستگاه یا اپلیکیشن iMessage یا Email ذخیره شده باشند. در غیر این صورت هیچ تماسی روی آیفون نمایش داده نمی‌شود و تمام تماس های ناشناس به ویس میل انتقال می‌یابند.

اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که آیفون چطور می‌تواند در کسری از ثانیه تماس افراد ناشناس را از افرادی که در لیست مخاطبین گوشی ذخیره هستند تفکیک کند؟ انجام این کار به واسطه سیری (Siri) صورت می‌پذیرد. سیری در واقع دستیار هوشمند و صوتی آیفون های اپل است که با فعالسازی قابلیت Silent Unknown Callers نظارت دائمی خود بر تماس های ورودی گوشی را آغاز خواهد کرد و رد خودکار تماس های ناشناس آیفون و انتقال آن ها به ویس میل را امکانپذیر می‌سازد. اما چطور قابلیت Silent Unknown Callers را در آیفون خود فعال کنیم؟ در ادامه نحوه فعالسازی این قابلیت را برایتان شرح خواهیم داد.

 

فعال کردن Silent Unknown Callers و رد خودکار تماس های ناشناس آیفون

همانطور که گفتیم قابلیت مذکور در iOS 13 ارائه شده است، بنابراین برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید باید حداقل آی او اس 13 روی آیفون شما نصب باشد. مراحلی که می‌بایست به منظور فعال سازی گزینه Silent Unknown Callers طی کنید به شرح زیر خواهد بود:

 

رد خودکار تماس های ناشناس آیفون

 

  • ابتدا وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Phone را از لیست انتخاب کنید.
  • به پایین صفحه اسکرول نمایید تا به گزینه Silent Unknown Callers برسید.
  • اسلایدر کنار این گزینه را لمس کنید تا سبز رنگ شود.

بدین ترتیب قابلیت رد خودکار تماس های ناشناس آیفون (iPhone) فعال شده است. از این پس تمام تماس هایی که توسط خطوط ناشناس با شما برقرار شوند به طور خودکار رد شده و به ویس میل منتقل خواهد شد. بنابراین خیالتان از بابت تماس های آزاردهنده و مزاحم افراد ناشناس راحت می‌شود. البته دقت داشته باشید که اگر دوستان و آشنایان شما هم در این شرایط با شماره های ناشناس با شما تماس بگیرند، به طور خودکار به ویس میل منتقل می‌شوند و تماس آن ها توسط شما دریافت نخواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ترفندی برای رد خودکار تماس های ناشناس آیفون پرداختیم. بدین منظور باید گزینه‌ای که تحت عنوان Silent Unknown Callers در آی او اس 13 ارائه شده را فعال کنید. امیدواریم از این مقاله آموزشی کوتاه استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: بلاك تماس در آيفون , رد تماس ناشناس آیفون , رد خودکار تماس های ناشناس آیفون , رد تماس مزاحم آیفون , بلاك تماس در آيفون , آموش بلاك كردن تماس در آيفون ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

وقتی برای خرید یک دستگاه الکترونیکی مخصوصا لپ تاپی که سال‌ها قرار است همدم شما باشد، بخواهید میلیون‌ها تومان پول بدهید، قطعا با وسواس بیشتری تصمیم می‌گیرید تا خرید ارزشمندی داشته باشید. اگر دنبال محصولی با ارزش می‌گردید که در ازای هزینه پرداختی به خرید خود افتخار کنید، با نقد و بررسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی اچ پی (HP) یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. لپ‌تاپ‌های مختلف این برند را با زیرمجموعه‌هایی چون پاویلیون (Pavilion)، وُرک استیشن (Workstation)، اُمِن (Omen)، الایت‌بوک (Elitebook) و اسپکتره (Spectre) می‌شناسیم.

لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F یکی از مدل‌های جذاب و قدرتمند این کمپانی آمریکایی است که از پردازنده نسل ششم اینتل موسوم به اسکای لیک (Skylake)، طراحی زیبا و باکیفیت، 16 گیگابایت گیگابایتی DDR3 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد تا با یک غول پرسرعت مواجه باشیم.

لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. با توجه به افزایش قیمت لپ تاپ، HP EliteBook 840 G3-F در کلاس خود و در بین رقبا گزینه ارزشمندی به شمار می‌رود.

 

طراحی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F

 

طراحی لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

اگر محصولات پایین‌رده و ارزان‌ قیمت را کنار بگذاریم، بی‌تردید طراحی دیگر نوت‌بوک‌های اچ‌پی همان اول نظر شما را جلب می‌کند و کاملا متوجه می‌شوید با محصولی زیبا و با کیفیت روبه‌رو هستید. لپ تاپ اچ پی الایت بوک 840 جی 3 - اف نیز از این قاعده مستثنی نیست و طراحی ظاهری آن دست رد به سینه شما نمی‌زند.

اچ پی همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F نیز کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد، رنگ‌بندی آن جذاب است و طراحی نقره‌ای و فلز مانند آن کاملا حس یک محصول رده بالا را منتقل می‌کند.

طراحی درِ این لپ تاپ کاملا ساده، یکدست و زیباست. در وسط آن می‌توانید لوگوی مشهور و جدید hp را به صورت براق و فلزی رنگ مشاهده ‌کنید. درِ دستگاه لولاهای بسیار خوبی دارد و به راحتی باز و بسته می‌شود تا از این نظر مشکلی نداشته باشید.

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی ساده به رنگ نقره‌ای و سیاه از کمپانی اچ پی که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید.

با توجه به قیمت لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F تنها چیزی که در این بخش جالب به نظر نمی رسد، حاشیه زیاد نمایشگر است که کمپانی سازنده می‌توانست با کمتر کردن آن زیبایی های دستگاه را دو چندان کند.

اسپیکر لپ تاپ  EliteBook 840 G3-F مانند بیشتر مدل‌های امروزی، در بالای صفحه کلید تعبیه شده است. این نوت بوک با توجه به ابعاد خود از صفحه کلید عددی بی‌بهره است که این موضوعی طبیعی به نظر می‌رسد. زیر صفحه کلید در قسمت سمت راست یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که در تست‌های ما عملکرد بسیار خوبی داشت.

ابعاد این لپ تاپ 18.9 * 237 * 338 میلی‌متر و وزن آن 2.1 کیلوگرم است و در رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارد که به خوبی کار شما را راه می‌اندازد. در قسمت سمت راست لپ‌ تاپ می‌توانید کارتخوان، قفل امنیتی، پورت USB 3.0 و پورت VGA را مشاهده کنید.

اما در سمت چپ این نوت بوک علاوه بر پورت شارژر، پورت HDMI، پورت USB 3.0، جک 3.5 میلی‌متر صوتی، کانکتور داک، USB Type C، پورت Display خروجی شبکه به چشم می‌خورد. این دستگاه فاقد درایو نوری است.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد و تاچ پد لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

یکی از ویژگی‌های جذاب لپ‌ تاپ اچ پی الایت بوک 840 جی 3 - اف این است که از یک صفحه کلید حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد. اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. همانطور که اشاره کردیم در این لپ تاپ 14 اینچی خبری از صفحه کلیدی عددی نیست که با توجه به ابعاد جمع و جور آن قابل توجه است.

قسمت تاچ‌ پد (TouchPad) این لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده است، ولی عملکرد بسیار خوبی دارد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و هیچ با مشکلی با آن نخواهید داشت. در وسط دستگاه نیز یک استیک پد (StickPad) در نظر گرفته شده است که نقش ماوس را بازی می کند.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F از یک نمایشگر 14.1 اینچی مات با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل بهره می‌برد که کیفیت خوبی دارد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید. گرچه بهتر بود اچ پی سراغ یک پنل Full HD می‌رفت تا نمایشگر دستگاه کاملا بی‌نقص باشد.

نمایشگر لمسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نخواهید شد.

 

سخت‌افزار

 

سخت افزار لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

مدلی که ما از HP EliteBook 840 G3-F بررسی کردیم از یک پردازنده‌ کم‌مصرفCore i7 6600U با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز، حافظه‌ کش 4 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل ششم اینتل موسوم به اسکای لیک است. فرکانس کاری این پردازنده در حالت توربو به 2.8 گیگاهرتز می‌رسد.

علاوه بر این لپ‌تاپ اچ پی به یک نمایشگر 14.1 اینچی با رزولوشن 768 * 1366 پیکسل، 16 گیگابایت رم DDR3 ، فضای ذخیره‌سازی پرسرعت 512 گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی Nvidia GeForce GT 520M با یک گیگابایت حافظه اختصاصی و یک باتری سه سلولی مجهز شده است.

مدل‌های دیگری از این لپ تاپ وجود دارد که تفاوت آنها در پردازنده، حافظه رم و حافظه SSD است. مشخصات دقیق هر مدل را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

حافظه داخلی حافظه رم پردازنده نام مدل
256GB 16GB DDR3 Intel  i7-6600U HP EliteBook 840 G3-E
512GB 8GB DDR3 Intel  i7-6600U HP EliteBook 840 G3-D
256GB 8GB DDR3 Intel  i7-6600U HP EliteBook 840 G3-C
256GB 8GB DDR3 Intel i5-6200U HP EliteBook 840 G3-B
500GB HDD 16GB DDR3 Intel i5-6200U HP EliteBook 840 G3-A

 

دستگاهی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف مختلف و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ نوت‌بوک HP EliteBook 840 G3-F به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید. گرچه به نظر می‌رسد نباید از پردازنده گرافیکی دستگاه توقع زیادی داشته باشید.

 

باتری

لپ‌ تاپ اچ پی الایت بوک 840 جی 3 - اف از یک باتری سه سلولی لیتیوم یون بهره می‌برد که می‌توانیم بگوییم با توجه به سخت‌افزار این دستگاه گزینه مناسبی است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 6 ساعت و 10 دقیقه شارژدهی مداوم داشته باشد.

 

اسپیکر

 

اسپیکر لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ‌تاپ HP EliteBook 840 G3-F سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد و توسط کمپانی سرشناس Bang & Olufsen ساخته شده است. میزان بلندی و کیفیت صدای بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

لپ‌تاپ اچ پی مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آنها حساب باز کنید.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ hp elitebook 840 g3

 

لپ‌تاپ اچ پی از سیستم عامل ویندوز بی‌‌بهره است و خودتان باید زحمت نصب آن را بکشید. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که این کمپانی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است، با خرید لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F به راحتی می‌توانید کارهای روزانه و مختلفی چون وب‌گردی، اجرای نرم افزاهای ویرایش تصویر، بازی های معمولی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم افزارهای طراحی، مالی و حسابداری و بسته‌ آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.

 

سخن پایانی

کمپانی HP یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ تاپ های این برند از سال های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ تاپ های اچ پی در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر بر اساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • عملکرد قابل قبول
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا

 

نقاط ضعف:

  • نمایشگر می‌توانست بهتر باشد
  • عملکرد متوسط پردازنده گرافیکی


:: برچسب‌ها: بررسی لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F , خرید لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F , قیمت لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F , مشخصات لپ تاپ HP EliteBook 840 G3-F , لپ تاپ اچ پی الایت بوک 840 جی 3 اف , خرید لپ تاپ اچ پی , لپ تاپ اچ پی الایت بوک 840 جی 3 اف ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه

دی لینک (D-Link) یکی از تأمین کنندگان جهانی راهکارهای فناوری شبکه برای مشتریان و کسب و کارها با هدف ارتباط اطلاعاتی، منابع و ... می باشد. D-Link با طراحی محصولات پیشرفته و برتر در بازار و منطبق با هر بودجه ای توانسته است تعریفی جدید را از نوآوری در فناوری ارائه نماید. از جمله این ابداعات می توان به مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U اشاره نمود. با توجه به قیمت مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U، سرعت بالای اتصال به اینترنت، پوشش دهی گسترده، امنیت فوق العاده و مدیریت آسان توانسته است توجه کاربران عادی و بنگاه ها را به خود جلب کند. اگر قصد خرید مودم روتر بیسیم دارید، با نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U: طراحی و قابلیت های پیشرفته

 مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U با قیمت مناسب، ابعاد 68x42x51 mm، ظاهری زیبا (در دو رنگ سیاه و سفید) با گوشه های خمیده و ظاهری چند وجهی، تعدد پورت های اتصال، سرعت بالای اتصال و دانلود، امنیت قابل اتکا و... یک روتر ریموت پر قدرت چند منظوره برای کارهای خانگی و دفتری می باشد. این مودم با برخورداری از پیشرفته ترین استانداردهای ADSL2/2+ می تواند از سرعت دانلود 24Mbps پشتیبانی کرده و با برخورداری از ویژگی هایی همچون حفاظت فایروال، QoS ، LAN وایرلس 802.11n و 4 عدد پورت سوئیچ اترنت به دستگاهی بدل شود که می تواند نیازهای خانگی و دفتری را برای ایجاد یک ارتباط امن و سریع اینترنتی مرتفع نماید. QoS فناوری است که با هدف کاهش تلفات بسته، وقفه و جیتر روی شبکه، کنترل ترافیک داده ها و همچنین تعیین اولویت برای انواع خاص داده روی شبکه، منابع شبکه را مدیریت می نماید. مودم روتر DSL-2790U با بهره گیری از فناوری Wireless N توانسته است به سرعت وایرلس حدود 6 برابر سریعتر از شبکه ی 802.11g1 دست پیدا کرده است.این مودم با پشتیبانی از WPA/WPA2 وWEP امکان دسترسی کاربران به متدهای امنیتی و رمزگذاری را فراهم می آورد. با متصل کردن دی لینکDSL-2790U به رایانه های مجهز به رابط های Wireless N ، عملکرد وایرلس به حداکثر میزان خود رسیده و از هر کجایی در منزل یا دفتر کار خود می توانید به شبکه متصل شوید. همچنین می توان از دی لینک DSL-2790U با شبکه های وایرلس 802.11g و802.11b استفاده کرده و پاسخگویی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. حتی در هنگام طی مسیر، با اتصال یک آداپتور یو اس بی 3G سازگار با دستگاه می توان اتصال اینترنت را به اشتراک گذاشت. اتصال امن تضمین سازگاری مودم روتر وایرلس دی لینک N300 ADSL DSL-2790U با تجهیزات وایرلس 802.11b و 802.11g سازگار بوده و سازگاری با دامنه ی گسترده ای از تجهیزات وایرلس را تضمین می کند. بعلاوه، شامل چهار پورت اترنت برای اتصال به رایانه های شخصی دارای امکان اترنت و تجهیزات دیگر بوده و در نتیجه باعث گردیده تا کاربرانی که بدنبال یک مودم روتر وای فای سریع و چند منظوره می باشند، DSL-2790U را به عنوان یک گزینه ی منطقی در نظر بگیرند.

 

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U

 

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U: ارتباط پایدار و ویژگی های امنیتی

حفاظت فایروال مودم روترDSL-2790U با استفاده از قابلیت SPI و لاگ حملات هکر برای حفاظت در برابر حمله ی DoS، امنیت فایروال را تأمین می کند. SPI پیش از تصیم گیری برای ارسال بسته های ورودی، محتوای هدرهای بسته ی ورودی را بازرسی می کند. کنترل دسترسی در کنار فیلترینگ بسته دو ویژگی مبتنی بر آدرس های MAC/IP مبدأ/مقصد و پورت می باشند. با کمک نگاشت سرور مجازی، فقط سرویس های خاصی روی یک سرور محلی مثلاً وب، FTP یا بازی ها از طریق اینترنت دردسترس می باشند که در نتیجه ضامن حفاظت ماشین در برابر هکرها خواهد بود. ویژگی VPN به کاربران موبایل اجازه می دهد تا از منزل، به صندوق پستی و فایل های خود در دفتر کارشان دسترسی داشته باشند. ویژگی های QoS مودم روتر دی لینک DSL-2790U از اولویت صف بندی پشتیبانی کرده و به یک دسته از کاربران خانگی یا دفتری اجازه می دهد تا اتصالی یکنواخت را بدون تأثیرگذاری ترافیک و ازدحام شبکه تجربه کنند. پشتیبانی ازQoS به شما اجازه می دهد تا از یک اتصال بدون وقفه برای کاربردهایی همچون VoIP و نمایش یا تماشای محتوای چند رسانه ای از طریق اینترنت لذت ببرید. با اشتراک گذاری از طریق USB با کمک پورت USB می توانید یک پرینتر یا دستگاه ذخیره سازی خارجی را به مودم روتر دی لینکDSL-2790U متصل کرده و محتوای مدنظر خودتان را از طریق شبکه به اشتراک گذاشته یا چاپ کنید.

 

نقد و بررسی مودم روتر وایرلس دی لینک DSL-2790U

 

مشخصات فنی

  • پورت RJ11 ADSL 
  • 4عدد پورت RJ45 10/100 BASE-TX Ethernet با MDI/MDIX خودکار
  • LAN وایرلس داخلی802.11n
  • دکمه بازگشت به تنظیمات کارخانه
  • دکمه ی WPS
  • سوئیچ قطع و وصل کردن وایرلس
  • سوئیچ خاموش و روشن کردن دستگاه
  • پورت USB 2.0
  • نمایشگرهای LED برای نشان دادن وضعیت روشن بودن دستگاه، LAN(از1 تا4)،WLAN، WPS، USB، DSL و اینترنت
  •  دو عدد آنتن 5dBi
  •  سرعت اینترنت بالا
  • راندمان بالای وایرلس و اتصال امن
  • پشتیبانی شبکهSAMBA برای درایوهایUSB

 

ویژگی های قدرتمند امنیتی

WPA/WPA2 وWEP SPI QoS

 

نتیجه گیری

 با توجه به قیمت مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U، ظاهری زیبا، تعدد پورت های اتصال، سرعت بالای اتصال و دانلود، امنیت قابل اتکا و... یک روتر ریموت پر قدرت چند منظوره برای کارهای خانگی و دفتری می باشد. این مودم با برخورداری از پیشرفته ترین استانداردهای ADSL2/2+ می تواند از سرعت دانلود 24Mbps پشتیبانی کرده و با برخورداری از ویژگی هایی همچون حفاظت فایروال، QoS،LAN وایرلس 802.11n و 4 عدد پورت سوئیچ اترنت به دستگاهی بدل شود که می تواند نیازهای خانگی و دفتری را برای ایجاد یک ارتباط امن و سریع اینترنتی مرتفع نماید.

 

نقاط قوت

  • سرعت بالای اینترنت با دانلود24Mbps
  • پوشش دهی گسترده وایرلس با فرکانس2.4Ghz
  • راندمان بالای وایرلس
  • امنیت فوق العاده
  • پشتیبانی شبکهSAMBA برای درایوهایUSB

 

نقاط ضعف

  • بدنه پلاستیکی و مقاومت کم در برابر ضربه


:: برچسب‌ها: بررسی مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U , خرید مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U , قیمت مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U , مشخصات مودم روتر وایرلس دی لینکDSL-2790U , خرید مودم روتر وایرلس دی لینک , قیمت مودم دی لینک ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تلویزیون های Ultra HD سامسونگ (samsung) در واقع ترکیبی از فناوری های نوین این غول تکنولوژی کره ای هستند که از پرچمداران این کمپانی، قیمت مناسب تری دارند. در این بین سری NU این تلویزیون ها جایگزین سری MU قدیمی شده اند و با کیفیت بالای تصویر و ارزش خرید بالا، محبوبیت زیادی به دست آورده اند.

یکی از تلویزیون های بسیار محبوب این کمپانی از این سری که در سال 2018 معرفی شد، تلویزیون Samsung NU7900 می باشد. نسخه 50 اینچی این محصول که 50NU7900 نامیده می شود، با اندازه استاندارد خود برای محیط های متوسط و کیفیت تصویر مثال زدنی اش، توانست محبوبیت زیادی در بازار های جهانی از جمله ایران به دست آورد.

تلویزیون هوشمند 50NU7900 با پنل 4K، سیستم عامل تایزن، بلندگوی 20 واتی و طراحی زیبای خود می تواند یکی از بهترین انتخاب های خانواده های ایرانی باشد. اگر قصد خرید تلویزیون با کیفیت و قیمت مناسب دارید، با نقد و بررسی Samsung 50NU7900 Smart LED TV 50 Inch در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید تا از نزدیک با قابلیت های دستگاه آشنا شوید .

 

معرفی محصول

تلویزیون هوشمند 50NU7900 یک دستگاه زیبا با پنلی تخت است که حاشیه های 15 میلی متری دور آن، از دور بسیار باریک به نظر می رسد، به طوری که در محیط های تاریک، گویی با یک تلویزیون بدون حاشیه طرف هستیم. طراحی پورت های خروجی در پشت دستگاه به گونه ای است که دسترسی به آن بسیار آسان بوده و پایه خمیده آن هم بسیار کم عرض است تا به راحتی روی میز قرار گیرد.

تلویزیون هوشمند 50 یو اِن 7900 بدون پایه ابعاد 112.8 در 65.4 در 6.3 سانتی متر دارد و 11.5 کیلوگرم می باشد، بنابراین قرارگیری آن روی دیوار کاملا امکان پذیر است. اگر پایه زیرین دستگاه را به آن وصل کنید، وزن دستگاه به 13.6 کیلوگرم افزایش می یابد.

تلویزیون هوشمند 50NU7900 در واقع جزو ارزان ترین تلویزیون های 50 اینچی 4K بازار است، و به دلیلی استفاده از پیکسل های RGB، رنگ ها به طبیعی ترین شکل ممکن به نمایش در می آیند. حالت HDR یا محدوده داینامیک بالای این تلویزیون نیز باعث عمق بیشتر رنگ ها و زنده تر شدن صحنه ها می شود.

 

Samsung 50NU7900

 

سامسونگ مدعی شده که Input Lag یا تاخیر ارسال دستور از کنسول تا تلویزیون در این دستگاه به حداقل رسیده است و از این رو گیمر ها یکی از طرفداران این تلویزیون هستند. البته برای استفاده از این قابلیت باید دستگاه را به حالت Game یا PC ببرید. حالت اول برای اتصال به کنسول های بازی است و دومین حالت نیز برای اتصال به کامپیوتر های شخصی به کار می رود. در این حالت ها لگ ورودی به حداقل می رسد و همزمان رزولوشن تصویر، رنگ و سطح HDR نیز تنظیم می شود که بهترین حالت تصویر ارائه شود.

در کیفیت تصویر 1080p و فرکانس 60 هرتزی و رزولوشن 4K، میزان Input Lag تصویر تنها 21 میلی ثانیه اندازه گیری شد. نکته جالب اینجاست که این لگ ورودی در همه شرایط و زمان ها یکسان بوده و در صحنه های آرام یا اکشن، تفاوتی ایجاد نخواهد شد.

در بخش پایینی 50NU7900، دو بلندگوی 10 واتی پرقدرت تعبیه شده که در مجموع 20 وات صدا تولید می کند. این حجم از صدا کاملا برای استفاده در یک سالن متوسط کافی است. این دستگاه از سیستم های صوتی Dolby Digital Plus و DTS Premium Sound 5.1 نیز پشتیبانی می کند تا صدای خروجی بهترین وضوح و کیفیت را داشته باشد.

 

لوازم جانبی

علاوه بر تلویزیون 50NU7900، سامسونگ اقلام و لوازمی را درون جعبه 50NU7900 Smart LED TV 50 Inch قرار داده که برای راه اندازی دستگاه مورد نیاز است. البته لازم به ذکر است که برای راه اندازی دستگاه برای اولین بار، بهتر است از نماینده رسمی سامسونگ کمک بگیرید، چرا که این موضوع در استفاده از گارانتی محصول و همچنین آشنایی اولیه با کارایی های تلویزیون، تاثیر مستقیم دارد. اقلام و لوازم همراه تلویزیون چندان متنوع نیست و هوشمند نبودن ریموت کنترل درون جعبه هم یکی از نکات عجیب و صد البته منفی این دستگاه به شمار می رود. با اینحال در ادامه اقلام درون جعبه 50NU7900 را معرفی می کنیم.

  • باتری (برای ریموت کنترل)
  • دفترچه راهنما
  • ریموت کنترل غیر هوشمند TM1240A
  • کابل رابط

 

ریموت کنترل تلویزیون NU7900

 

پورت های خروجی

در بخش پشتی تلویزیون ال ای دی هوشمند 50 اینچ سامسونگ 50NU7900، تقریبا تمامی پورت های مورد نیاز برای اتصال به دستگاه های خارجی وجود دارد. در این بخش می توانید 3 پورت HDMI، دو درگاه USB 2.0، یک رابط کامپوزیت، پورت LAN، ورودی آنتن و خروجی صدای دیجیتال به صورت اپتیکال را پیدا کنید.

متاسفانه این تلویزیون فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری است و برای اتصال هدفون بیسیم هم امکان اتصال با بلوتوث وجود ندارد. با توجه به اینکه 50NU7900 یک تلویزیون هوشمند است، بنابراین حداقل امکان دریافت امواج Wi-Fi وجود دارد!

 

سخت افزار و نرم افزار

پردازنده چهار هسته ای قدرتمندی که در تلویزیون هوشمند 50NU7900 تعبیه شده، سرعت عملکرد آن را بالا تا حد زیادی بالا برده است. سرعت پردازش بالای این تلویزیون امکان تماشای دو محتوای هم زمان را از طریق Multi-link Screen ممکن می سازد. همانند سایر تلویزیون های جدید سامسونگ، 50NU7900 نیز از سیستم عامل تایزن (Tyzen) استفاده می کند و تنها اپلیکیشن های توسعه یافته در این پلتفرم را می پذیرد.

 

Samsung 50NU7900

 

سیستم عامل تایزن با سریعتر کردن فرآیند دسترسی به اپلیکیشن ها و تغییر حالت فوری به پخش برنامه های تلویزیونی تجربه کاربری آسانی را ارائه می نماید. همچنین از سرویس های اشتراک ویدئویی متنوعی همچون آپارات نیز پشتیبانی می کند. در منوی جدید این تلویزیون هوشمند، نقطه دسترسی مستقیمی به تلویزیون زنده، محتوای پخش اینترنتی (OTT)، بازی‌ها و غیره برایتان فراهم شده است.

 

ویژگی های تلویزیون هوشمند 50NU7900

تلویزیون های هوشمند برای بهتر کردن تصویر و بهبود بخشیدن تجربه کاربری خود از قابلیت ها و ویژگی های متنوعی استفاده می کنند و سامسونگ نیز در به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا در محصولات خود، نشان داده که برای کاربران خود ارزش زیادی قائل است.

تلویزیون هوشمند 50NU7900 این کمپانی که تنها یک سال از معرفی و عرضه آن می گذرد، ویژگی های جذابی دارد که ارزش خرید آن را بسیار بالا برده است. در ادامه برخی از ویژگی ها و تکنولوژی های جذاب این محصول دوست داشتنی را معرفی خواهیم کرد.

 

قابلیت SmartView

با استفاده از قابلیت SmartView کاربر به راحتی می تواند رایانه، تلفن یا تبلت خود را به تلویزیون متصل کرده و محتوای خود را در صفحه ای بزرگتر مشاهده کند. لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت، دستگاه هوشمندتان باید سیستم عامل اندروید 4.1 و بالاتر، iOS 7 و بالاتر و ویندوز 7 یا بالاتر داشته باشد. کیفیت تصویر هنگام استریم محتوا در این حالت نیز کمی کاهش میابد و گویی هاله ای سفید رنگ روی تصویر کشیده می شود. با اینحال اما SmartView قابلیتی جذاب است که می تواند کارایی زیادی در خانه داشته باشد.

 

تکنولوژی HDR

HDR که به آن محدوده داینامیک بالا نیز می گویند، با استفاده از افزایش میزان کنتراست تصاویر و ایجاد تمایز بین رنگ ها، طبیعی ترین رنگ ممکن را به کاربر ارائه می دهد. نحوه کار این تکنولوژی از عملکرد عنبیه چشم انسان الگو برداری شده و با تنظیم نور و رنگ های ورودی باعث می شود تا مخاطب بتواند جزئی ترین رنگ ها را نیز تشخیص دهد.

تلویزیون های معمولی برای پخش محتوا از تکنولوژی SDR یا محدوده داینامیک استاندارد استفاده می کنند که حداکثر روشنایی 100 نیتی را ارائه می دهند و این یعنی بسیاری از ترکیب رنگ ها و کنتراست ها به نمایش در نمی آیند.

تلویزیون های بهره مند از HDR اما با بیشینه سازی کنتراست، تصاویر را همانگونه که هست نمایش می دهد. HDR Premium نیز یک استاندارد برای ضبط و پخش محتوای HDR است که با اتحاد شرکت های پیشگام در صنعت پنل های UHD شکل گرفته و تجربه نوینی از کیفیت و خلوص رنگ ها را ارائه می دهد.

 

تکنولوژی HDR

 

فناوری UHD Dimming

UHD Dimming سیستمی است که باعث ایجاد کنتراست، رنگ و افزایش Sharpness تصویر می شود تا کیفیت واقعی ارائه شود. این تکنولوژی که از Micro Dimming نسل های قبلی نیز پیچیده تر است، عملکرد بسیار بهتری هم از آن دارد.

این فناوری که سیستم تنظیم نقطه ای نیز نامیده می شود، پنل نمایشگر را به چند قسمت تقسیم کرده و هر یک از بخش ها را به منظور ایجاد رنگ مشکی غنی تر و سفید خالص تر، تجزیه و آنالیز می کند.

 

تکنلوژی UHD Dimming

 

قابلیت PurColour

سامسونگ فناوری خاصی را در حوزه رنگ ‌پردازی برای تلویزیون های UHD خود طراحی کرده که PurColour نام دارد. این فناوری طیف گسترده ‌تری از رنگ ها و گرادیان های رنگی را به تصویر می‌ کشد که کاملاً نزدیک به واقعیت است. با وجود قابلیت نمایش 8 میلیون پیکسل روی نمایشگر های UHD (یعنی چهار برابر نمایشگر های Full HD)، برای ایجاد تصاویر دقیق نیاز به نقاط تعدیل رنگ بیشتری است. تلویزیون ‌های UHD پیشین حدود 27 نقطه تعدیل رنگ داشتند، ولی فناوری PurColour این نقاط را به طور شگفت ‌انگیزی تا 7 برابر افزایش می ‌دهد. بدین ترتیب، رنگ ‌ها زنده تر و غنی تر از همیشه به نمایش در می آیند.

 

فناوری PurColour

 

جمع بندی

تلویزیون 50NU7900 یکی از با کیفیت ترین، زیباترین و صد البته ارزان ترین محصول سامسونگ است که با کیفیت UHD ارائه می شود و این مسئله ارزش خرید تلویزیون هوشمند 50NU7900 را بالا می برد. کیفیت صفحه UHD چهار برابر بهتر از FHD است و این تلویزیون با تبدیل خودکار کیفیت FHD به Ultra HD می تواند تا حدی ویدیو های بی کیفیت را نیز به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.

پردازشگر چهار هسته ای قدرتمند این دستگاه، در پردازش رنگ و تصویر و همچنین ارتباط پایدار و با کیفیت با دستگاه های اکسترنال عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است و سیستم عامل تایزن هم با وجود کوچک بودن اکوسیستم، رفته رفته در حال تکمیل است.

البته عدم امکان اتصال دستگاه با بلوتوث و نبود جک 3.5 میلی متری، قابلیت اتصال هدفون به صورت کابلی یا بیسیم را از بین برده ولی با اینحال قابلیت های DLNA و Mirror Screen در 50NU7900 دیده می شوند.

 

Samsung 50NU7900

 

با توجه به قیمت تلویزیون هوشمند 50NU7900 در مقایسه با قیمت تلویزیون های هوشمند موجود در بازار به طور کلی می توان گفت تلویزیون 50NU7900 با کیفیت خیره کننده و اندازه 50 اینچی اش می تواند سال ها عضو جدایی ناپذیری از خانه های خانواده ایرانی باشد. در ادامه  می توانید اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی دستگاه را مشاهده کنید.

 

نقاط قوت

  • کیفیت تصویر خیره کننده 4K
  • درگاه های ارتباطی متنوع
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت و کارایی
  • کیفیت صدای عالی
  • طراحی زیبا با حاشیه کم

 

نقاط ضعف

  • نبود جک هدفون 3.5 میلی متری
  • عدم پشتیبانی از بلوتوث
  • محدود بودن اپلیکیشن های ارائه شده برای سیستم عامل تایزن
  • هوشمند نبودن ریموت کنترل درون جعبه
 
 


:: برچسب‌ها: بررسی تلویزیون هوشمند 50NU7900 سامسونگ , قیمت تلویزیون هوشمند 50NU7900 سامسونگ , خرید تلویزیون هوشمند 50NU7900 سامسونگ , مشخصات تلویزیون هوشمند 50NU7900 سامسونگ , خرید تلویزیون هوشمند سامسونگ , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

هر سیستم امنیتی از اجزای مختلفی تشکیل شده که کیفیت این اجزا در کنار هم، کیفیت تصاویر را رقم خواهند زد. از جمله مهم‌ترین اجزای هر سیستم امنیتی تصویری دوربین های مداربسته و دستگاه ضبط کننده ویدیویی هستند. استفاده از سیستم امنیتی مناسب سبب می‌شود همواره محیط کار و یا زندگی خود را تحت نظر داشته باشید و از احساس امنیت بیشتری برخوردار شوید. در طول مراحل ایجاد یک سیستم امنیتی قدرتمند و کارآمد، همواره به یک دستگاه ضبط‌ کننده ویدیویی مناسب نیاز خواهید داشت. دستگاه ضبط ‌کننده ویدیویی از راه دور یا به عبارتی دیگر دستگاه Network Video Recorder که به اختصار NVR نامیده می شود را میتوان به مرکز داده کوچکی تشبیه کرد که همزمان تصاویر جمع‌آوری شده به وسیله دوربین های مداربسته را ذخیره و پخش می‌کند. به این طریق هم می توانید در لحظه نظاره‌گر محیط مدنظر خود باشید و همچنین در صورت نیاز می توانید تصاویر ذخیره‌شده را مورد بازبینی قرار دهید. امروزه برندهای مختلف فعال در حوزه امنیت اقدام به ساخت دستگاه های NVR کرده اند که از میان آن ها میتوان به داهوا (Dahua)، هایلوک (HiLook) و هایک ویژن (Hikvision) اشاره کرد. اگر از کاربران فعال حوزه امنیت باشید، حتما با شرکت هایک ویژن آشنایی دارید. برند هایلوک از تولیدات شرکت هایک ویژن است که تنها تفاوت برند هایلوک با برند اصلی در قیمت گذاری اقتصادی‌تر این محصولات می‌باشد. برای خرید در عین حال که باید نیاز پروژه و تجهیزات را بشناسید و دستگاهی را تهیه کنید که آن نیاز را رفع کند، باید بتوانید نیاز های آینده را نیز پیش بینی کنید. آنچه که در خرید NVR ها اهمیت دارد این است که کاربر بتواند با افزایش تعداد دوربین در پروژه و یا تغییر مدل دوربین ها همچنان از دستگاه خریداری شده استفاده کند. دستگاه های NVR علاوه بر ذخیره سازی و پخش آنلاین تصاویر امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید دستگاه NVR کاربردی با قیمت مناسبی را در ذهن دارید، با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی دستگاه ضبط کننده ویدیویی HiLook NVR 108 B/8P همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook NVR 108 B/8P : معرفی اجمالی

 

review HiLook 108 B/8P NVR

 

برند هایلوک از شرکت هایک ویژن به خوبی توانسته در بازار ایران خوش بدرخشد و امروزه تولیدات این برند در سرتاسر ایران دیده می‌شوند. دستگاه‌های ضبط کننده ویدیویی هایلوک که به ظاهر مربعی و سفید رنگ خود معروف هستند با قیمتی مناسب‌تر نسبت به برند هایک ویژن عرضه می‌شوند که این موضوع سبب شده این شرکت در بازارهای اقتصادی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌ باشد. دستگاه ضبط کننده تحت شبکه HiLook NVR 108 B/8P از جمله دستگاه های ضبط کننده ویدیویی شرکت هایک ویژن می‌باشد که با برند هایلوک به بازار عرضه شده است. دستگاه HiLook NVR 108 B/8P تا هشت دوربین تحت شبکه را از طریق درگاه های POE پشتیبانی می‌نماید. حداکثر کیفیت ذخیره و پخش تصاویر دریافتی معادل 4 مگابایت است که مقدار بسیار مناسبی برای یک دوربین مداربسته می‌باشد. دستگاه های NVR هایلوک معمولا با ظاهری ساده و کیفیتی بسیار خوب عرضه می‌شوند. دستگاه دارای یک ورودی صدا نیز می‌باشد که این امر سبب می‌شود تا یکی از هشت دوربینی که در ابتدای این مبحث به آن اشاره کردیم، توانایی ضبط و ذخیره صدا نیز داشته باشد. دستگاه HILOOK مدل NVR 108 B/8P از یک هارد SATA تا ظرفیت حداکثر 6 ترابایت پشتیبانی می‌نماید. کیفیت خروجی این دستگاه بر روی پورت HDMI معادل رزولوشن تصویری 1080x1920 می‌باشد که برابر با کیفیت تصویری Full HD است. تصاویر خروجی از دستگاه NVR 108 B/8P هایلوک با استفاده از درگاه‌های VGA و HDMI قابل انتقال بر روی نمایشگر می‌باشند. پهنای باند ورودی محصول 60 مگابایت می باشد که برای هشت دوربین تحت شبکه پهنای باند کاملا مناسبی است. همچنین دستگاه دارای پهنای باند خروجی 40 مگابایتی می‌باشد که جهت تامین پهنای باند انتقال تصویر بر روی شبکه داخلی و اینترنت مناسب است. لازم به ذکر است که دستگاه HiLook NVR 108 B/8P برای تامین امنیت بیشتر از سیم اتصال به زمین (ارت) نیز پشتیبانی می‌کند.

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook NVR 108 B/8P : معماری و درگاه‌ها

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook 108 B/8P NVR

 

دستگاه‌های NVR هایلوک به طراحی کوچک و جعبه‌ای (MiniBox) خود معروف هستند. دستگاه HiLook NVR 108 B/8P نیز از این قاعده مستثنی نیست. دستگاه ابعادی معادل 22x28 سانتی‌متر دارد و وزن آن با احتساب وزن هارد دیسک از 1.5 کیلوگرم فراتر نخواهد رفت. متاسفانه شرکت هایک ویژن در دستگاه HiLook NVR 108 B/8P تنها به استفاده از چراغ نیرو (Power) بسنده کرده است و دیگر شاهد استفاده از چراغ‌های وضعیت ذخیره سازی تصاویر بر روی هارد دیسک و اتصال به شبکه نیستیم. چراغ وضعیت نیرو بر روی دستگاه HiLook NVR 108 B/8P قرار گرفته است که در صورت اتصال به برق با رنگ سبز ثابت، روشن خواهد شد.

 

HiLook 108 B/8P NVR

 

در نمای پشتی دستگاه HiLook NVR 108 B/8P ، شاهد درگاه های ورودی دستگاه (Ports) هستیم که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از : ورودی آداپتور که نیروی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند. پس از آن شاهد ورودی و خروجی صدا هستیم که همان‌طور که مشاهده می کنید دستگاه NVR 108 B/8P تنها از یک ورودی صدای RCA پشتیبانی می‌کند و می توانید با استفاده از این درگاه از یک دوربین با قابلیت پردازش صدا در کنار هفت دوربین دیگر استفاده کنید. بعد از آن خروجی تصویر از نوع VGA قرار گرفته که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارد و از کیفیت خوبی برخوردار است ولی اگر خواهان کیفیت تصویری بیشتری هستید، می توانید از خروجی بعدی یعنی خروجی HDMI استفاده کنید که از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و انتقال تصاویر در آن با وضوح بیشتری صورت می‌گیرد. پورت شبکه (LAN) و دو عدد پورت 2.0 USB پورت‌های بعدی هستند که ما در دستگاه HiLook NVR 108 B/8P با آن مواجه شدیم که پورت lan جهت اتصال به شبکه و پورت‌های USB جهت اتصال هارد دیسک و ماوس قابل استفاده هستند. اکنون با اصلی ترین درگاه‌های دستگاه NVR 108 B/8P هایلوک مواجه می‌شویم، که عبارتند از هشت عدد درگاه POE (Power Over Ethernet) که از تمامی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه (IP Camera) با استاندارد ONVIF پشتیبانی می‌کنند. این درگاه‌های پیشرفته برخلاف درگاه‌های USB قادر به انتقال همزمان نیروی برق و اینترنت می‌باشند که این امر موجب صرفه‌ جویی در هزینه‌ها و فضای اشغال شده می‌گردد و به علاوه کلاس امنیتی پروژه شما را نیز، ارتقا خواهد داد. برای استفاده از درگاه‌های POE باید از مجموعه کابل‌های CAT استفاده کنید که با توجه به نیاز شما در کلاس‌های متفاوتی تولید می‌شوند. ورودی آخر نیز جهت اتصال دستگاه به زمین یا همان اتصال ارت در نظر گرفته شده است که امنیت شما را تا حد زیادی تامین می‌کند.

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook NVR 108 B/8P : سیستم نمایش و ضبط تصاویر

 

HiLook 108 B/8P NVR

 

قیمت دستگاه ضبط کننده ویدیویی HiLook NVR 108 B/8P دلیلی برای پایین بودن کیفیت این دستگاه نیست. همان طور که در ادامه مشاهده خواهید کرد، دستگاه HiLook NVR 108 B/8P از کیفیت نمایش و ذخیره‌سازی بسیار مناسبی برخوردار است که با اکثر برندهای موجود در بازار توانایی رقابت و برتری دارد. در دستگاه های ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه، سرعت اینترنت شما نقش بسیار مهمی در کیفیت تصاویر به نمایش درآمده خواهد داشت. کیفیت نمایش تصاویر بسته به تغییرات اعمال شده توسط شما متفاوت خواهد بود اما کیفیت‌های ارائه شده توسط دستگاه HiLook NVR 108 B/8P عبارتند از : 4 MP/3 MP/1080p/1.3 MP/UXGA/720p/VGA/4CIF /DCIF/2CIF/CIF/QCIF که بسته به سرعت اینترنت و کیفیت اتصال، متغیر خواهند بود و قادر است تا تصاویر دریافتی را به صورت 2/4 و 8 کاناله به نمایش در آورد. لازم به ذکر است که تصاویر ارسالی به صورت خودکار با کیفیت 4 مگاپیکسل و 8 کاناله به نمایش در می‌آیند. تعداد فریم های نمایش تصویر مابین 20 تا 30 فریم متغیر است که پیشنهاد می کنیم همواره نرخ فریم را بر کیفیت تصاویر ترجیح دهید چرا که حتی اگر کیفیت تصویر بالا باشد ولی نرخ فریم کاهش یابد، شما شاهد تصاویر زیبایی نخواهید بود. تصاویر دریافتی با استفاده از کانال‌های POE در 8 کانال و با حداکثر کیفیت 4 مگاپیکسل قابل ذخیره‌اند. دستگاه هایلوک NVR 108 B/8P قادر به ذخیره‌سازی پشتیبان نیز می‌باشد. به این صورت که شما با اتصال دستگاه پشتیبان قادر به ذخیره‌سازی تصاویر بر روی ذخیره‌ساز دیگری نیز می‌باشید. این امکان برای پشتیبان‌گیری از تصاویری که دارای اهمیت بسیار بالایی هستند حائز اهمیت است. البته لازم به توضیح است که دستگاه ذخیره سازی پشتیبان، کیفیت پایین‌تری را در هنگام ذخیره سازی خواهد داشت.

 

نقد و بررسی دستگاه HiLook NVR 108 B/8P : نکات تکمیلی

 

HiLook 108 B/8P NVR

 

ضبط کننده های ویدیویی NVR، دارای فرمت های متنوعی برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته بر روی خود هستند. فرمت هایی مثل H.265+/H.265/H.264/H.264+/MPEG4 که تفاوت آن‌ها در فشرده سازی و کیفیت تصاویر ضبط شده می‌باشد. دستگاه HiLook NVR 108 B/8P از فرمت های فشرده سازی H.264 و H.264+ پشتیبانی می‌کند که این یکی از مزیت های عالی این رکوردر می باشد. به عنوان مثال فشرده سازی با فورمت +H.264 بطور موثر فضای ذخیره سازی و هزینه ها را تا 50٪ کاهش می دهد. دستگاه HiLook NVR 108 B/8P از استاندارد OnVif پشتیبانی می‌کند. این استاندارد ضمانت می‌کند که تمامی دوربین های تحت شبکه فارغ از برند و مدل در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند، که شما می‌توانید بهترین دوربین های تحت شبکه را از فروشگاه اینترنتی هدف خریداری نمایید. دستگاه ضبط کننده ویدیویی NVR 108 B/8P هایلوک از اکثر پروتکل های تحت شبکه همچون TCP/IP, DHCP, Hik-Connect, DDNS, NTP, SADP, SMTP, UPnP پشتیبانی می‌کند. تفاوت پروتکل های ذکر شده در سرعت و امنیت آن‌هاست. به عنوان مثال سرعت انتقال در پروتکل NTP بیشتر از TCP می‌باشد و تصاویر با تاخیر کمتری دریافت خواهند شد و یا امنیت پروتکل های SADP و SMTP بسیار بیشتر از DDNS می‌باشد. پروتکل Hik-Connect نیز پروتکل ابداعی شرکت هایک ویژن می‌باشد که تنها از طریق نرم‌افزارهای این شرکت قابل دسترسی بوده و از سرعت و امنیت قابل قبولی برخوردار است. بنابراین شما برای انتقال تصاویر از هر پروتکل آزاد خواهید بود. نکته جالب و کاربردی دیگری این است که اگر زمانی اتصال دوربین ها قطع شود و یا فایلی از ویدیوهای ذخیره‌شده حذف گردد، شما از طریق نرم‌افزار این شرکت از این اتفاقات آگاه خواهید شد. دستگاه از یک هارد دیسک داخلی (Internal) با حداکثر ظرفیت 6 ترابایت پشتیبانی می‌کند که با تنظیمات بهینه تصویری، برای ذخیره رویدادهای 6 ماه کافی خواهد بود. حتما نحوه تنظیم ذخیره اطلاعات بر روی هارد دیسک را بررسی کنید تا بر روی حالت LOOP و یا ضبط مجدد باشد تا در صورت تکمیل فضای دیسک مجددا از سکتور اولیه فایل ها ذخیره شوند و ضبط تصاویر متوقف نشود. در انتها لازم به ذکر است که محیط نگهداری دستگاه باید دمایی بین منفی 10 تا مثبت 45 درجه داشته باشد و رطوبت هوا نیز کمتر از 90 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی :

 

HiLook 108 B/8P NVR

 

دستگاه ضبط کننده ویدیویی HiLook NVR 108 B/8P با پشتیبانی از هشت کانال POE تحت شبکه و حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 6 ترابایت، بهترین NVR برای برای محیط‌های فروشگاهی و خانگی می‌باشد. قیمت دستگاه HiLook NVR 108 B/8P توسط شرکت هایک ویژن در مقایسه با قیمت دستگاه ضبط کننده ویدیویی سایر برندها بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و در مقابل کارایی های بالای این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال خرید یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه با امکانات بسیار بالا، قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول هستید، ما به شما خرید دستگاه HiLook NVR 108 B/8P را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • استفاده از پورت‌های POE
  • پشتیبانی از استاندارد ONVif
  • پشتیبانی از فرمت ذخیره سازی H.264+
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • فضای ذخیره سازی کم
  • عدم وجود چراغ‌های اعلان
  • عدم استفاده از درگاه usb 3.0


:: برچسب‌ها: بررسی دستگاه HiLook NVR 108 B/8P , خرید دستگاه HiLook NVR 108 B/8P , قیمت دستگاه HiLook NVR 108 B/8P , مشخصات دستگاه HiLook NVR 108 B/8P , خرید دستگاه ضبط کننده ویدیو , ضبط کننده ویدیویی هایلوک ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

متاسفانه داغ شدن بدنه آیفون های اپل یکی از اتفاق های رایج و شایعی است که خیلی از کاربران این گوشی ها درگیر آن هستند و از بروز این مسئله گلایه می‌کنند. عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند منجر به داغ شدن بیش از حد بدنه آیفون شوند. در این مقاله می‌خواهیم به موثرترین روش های جلوگیری از داغ شدن آیفون های اپل اشاره داشته باشیم و بیشتر در مورد این مسئله خطرساز صحبت کنیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

دلیل داغ شدن بدنه آیفون چیست؟

قبل از اینکه در رابطه با روش های جلوگیری از داغ شدن آیفون های اپل (apple) صحبت کنیم بهتر است کمی در مورد دلایل اصلی داغ شدن بدنه گوشی های موبایل و آیفون های اپل صحبت داشته باشیم. چندین عامل مختلف می‌توانند منجر شوند که بدنه یک گوشی نظیر آیفون بیش از اندازه داغ شود، اما در این بین افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر دستگاه یکی از مهم ترین این عوامل است. هرچقدر گوشی بیشتر تحت فشار قرار داشته باشد و بازی و اپلیکیشن های سنگین تری در آن اجرا شوند، فرکانس کاری هسته های پردازشگر آن بالاتر می‌روند و در نتیجه گرمای بیشتری هم تولید خواهد شد.

عامل بعدی که به شدت روی افزایش دما و داغ شدن بدنه آیفون و دیگر گوشی های موبایل تاثیرگذار است مربوط به باتری و کیفیت عملکرد آن می‌شود. اگر دقت کرده باشید زمانی که باتری موبایل خود را به شارژ می‌زنید، گرمای بیشتری در قاب پشت گوشی ایجاد می‌شود که ناشی از انتقال و حرکت بارهای الکتریکی خواهد بود. عوامل دیگری مثل تابش مستقیم نور خورشید، روشن بودن قابلیت های اتصال متعدد و همزمان مثل بلوتوث، موبایل دیتا، هات اسپات و غیره هم می‌توانند منجر به داغ شدن آیفون (iPhone) و بدنه آن شوند. اما آیا راهی برای جلوگیری از بروز این مسئله وجود دارد؟ اگر بدنه آیفون بیش از حد داغ شود چه خواهد شد؟

 

پیغام خطر داغ شدن بیش از حد آیفون

آیفون های اپل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت عبور شدت گرمای تولید شده در آن ها از ادامه کار دستگاه جلوگیری به عمل آید تا بدین ترتیب ریسک آسیب زدن به قطعات سخت افزاری گوشی یا حتی ریسک آسیب دیدن خود کاربر به حداقل مقدار ممکن برسد. اپل بازه دمایی مشخصی را برای آیفون هایش در نظر گرفته و در صورتی که دمای گوشی از این حد تعیین شده بیشتر شود، پیغامی مشابه با عکس زیر روی صفحه آیفون نمایان خواهد شد و از کاربر می‌خواهد که کمی گوشی را در حال خودش قرار دهد تا خنک شود و سپس دوباره از دستگاه استفاده کند!

 

جلوگیری از داغ شدن آیفون

 

دمای ایده‌آل فعالیت آیفون های اپل در حالتی که از آن ها استفاده می‌شود مابین 0 الی 25 درجه سانتی گراد است. در حالت عدم استفاده از گوشی دمای مذکور می‌تواند بازه‌ 20- تا 45+ را شامل شود. بنابراین اگر در حال استفاده از آیفون خود باشید و مثلا بازی خاصی را در آن اجرا کنید و دمای بدنه گوشی از مرز 25 درجه سانتیگراد عبور کند، پیغام هشدار فوق بر روی صفحه نمایش آیفون نمایان خواهد شد و از شما می‌خواهد که به گوشی اجازه دهید کمی خنک شود تا خطری برای دستگاه و شما وجود نداشته باشد.

متاسفانه خیلی از کاربران به پیغام فوق اهمیت نمی‌دهند و اصلا توجهی به خطراتی که احتمال دارد در صورت ادامه بکارگیری گوشی تحت شرایط نامطلوب دمایی به وجود آیند نمی‌کنند. زمانی که دمای بدنه گوشی بیش از اندازه افزایش پیدا کند چندین مشکل همزمان ایجاد می‌شود! اولین اینکه سرعت خالی شدن شارژ باتری به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و از عمر مفید باتری کاسته خواهد شد. باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری که این روز ها در گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند به شدت در برابر گرما حساس هستند و گرما می‌تواند ظرفیت اسمی آن ها را کاهش دهد.

 

جلوگیری از داغ شدن آیفون

 

از سمت دیگر داغ شدن آیفون و تداوم آن می‌تواند به قطعات داخلی موبایل آسیب برساند و برخی اتصالات مهم این قطعات را ذوب کند! همچنین خطر انفجار باتری گوشی هایی که بیش از اندازه داغ می‌شوند هم وجود دارد و بارها شاهد بروز حوادث این چنینی در سراسر دنبال بوده‌ایم. پس داغ شدن بیش از اندازه بدنه آیفون های اپل یک مسئله بسیار مهم است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود. اما سوال اصلی اینجاست که چطور می‌توان از داغ شدن بیش از آیفون های اپل و دیگر گوشی های موبایل جلوگیری کرد؟ در ادامه سعی می‌کنیم به این سوال مهم پاسخ دهیم.

 

روش های جلوگیری از داغ شدن آیفون

اما چه راه هایی برای جلوگیری از داغ شدن بدنه آیفون های اپل وجود دارد؟ آیا می‌توان از داغی بیش از اندازه بدنه گوشی که دائما داغ می‌شود جلوگیری کرد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است. داغ شدن بدنه گوشی های موبایل و آیفون های اپل بی‌دلیل رخ نمی‌دهد و بدون شک اقداماتی که شما انجام می‌دهید بر روی بروز این مسئله یا کنترل آن تاثیرگذار خواهند بود. برخی از اصلی ترین روش ها و ترفند هایی که توجه به آن ها می‌توانید از داغ شدن آیفون جلوگیری کنید در ادامه این بخش معرفی شده‌اند.

 

روش اول: عدم اجرای بازی های سنگین برای مدت طولانی

همانطور که گفتیم اصلی ترین عاملی که منجر به ایجاد گرما در گوشی و داغ شدن بیش از اندازه بدنه آیفون می‌شود مربوط به افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر آن خواهد بود. افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر گوشی زمانی رخ می‌دهد که تسک های سنگین در آن اجرا کنید. برای مثال زمانی که یک بازی HD و سنگین را در آیفون خود اجرا می‌کنید منابع آن تحت فشار قرار می‌برند و برای تجزیه و تحلیل داده های موجود فرکانس کاری هسته های پردازنده مرکزی و گرافیکی گوشی افزایش پیدا می‌کند افزایش فرکانس کاری این هسته ها منجر به تولید گرمای بیشتر خواهد شد.

 

جلوگیری از داغ شدن آیفون

 

برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی باید سعی کنید از اجرای طولانی مدت بازی های سنگین و HD در گوشی خودداری نمایید. اگر بازی سنگینی را در دستگاه اجرا می‌کنید بهتر است آن را برای مدت زمان محدود و مشخصی اجرا نمایید و به هیچ عنوان در انجام بازی زیاده‌روی نکنید. هر زمان احساس کردید بدنه گوشی شما در حال داغ شدن است و بیش از حد گرم شده، کمی منتظر بمانید و به گوشی استراحت دهید. بدین ترتیب می‌توانید از به وجود آمدن گرمای زیاد در آیفون جلوگیری به عمل آورید.

 

روش دوم: عدم استفاده از قاب و گارد موبایل

قاب و گارد موبایل ابزار مناسبی برای حفاظت از گوشی است و به ویژه در آیفون های گران قیمت اپل می‌تواند کاربردی باشد و گاها نقش یک ناجی را ایفاء کند. گارد موبایل سبب می‌شود که ضربات و فشار های احتمالی وارد بر گوشی مستهلک شوند و بدین ترتیب از بروز آسیب مستقیم به موبایل جلوگیری به عمل آید، اما از سمت دیگر گارد موبایل می‌تواند منجر به افزایش تمرکز گرما و حرارت بر روی بدنه آیفون و جلوگیری از دفع حرارت شود و به نوعی در خنک کردن گوشی اختلال ایجاد کند. حتما می‌دانید بخش عظیمی از گرمای تولید شده گوشی های موبایل توسط قاب پشت آن ها و تماس با محیط پیرامون دفع می‌شود. وقتی یک گارد یا قاب را در گوشی نصب کنید و از دستگاه استفاده سنگین به عمل آورید، گرمای تولید شده نمی‌تواند به راحتی دفع گردد. پس استفاده از قاب و گارد موبایل هم می‌تواند منجر به تشدید گرمای بدنه گوشی شود، پس حداقل در مواقعی که از گوشی برای اجرای اقدامات سنگین استفاده می‌کنید قاب یا گارد آن را جدا نمایید تا از تمرکز گرما جلوگیری شود.

 

روش سوم: عدم قرار دادن آیفون در مکان نامناسب

 

جلوگیری از داغ شدن آیفون

 

قرار دادن گوشی در مجاورت نور مستقیم آفتاب می‌تواند به شدت به آن آسیب بزند و عمر مفید باتری دستگاه را کاهش دهد. وقتی گوشی در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار می‌گیرد، بخش عظیمی از گرما و حرارت آفتاب توسط بدنه آن جذب خواهد شد و بدین ترتیب علاوه بر گرمای داخلی یک منبع گرمای خارجی هم شرایط را برای گوشی آیفون سخت تر می‌کند. برخی افراد عادت دارند گوشی خود را روی داشبورد خودرو قرار می‌دهند و نور مستقیم آفتاب به آن برخورد می‌کند. انجام این کار در تابستان می‌تواند به شدت صدمه زننده باشد و حتی منجر به خالی شدن ناگهانی کل شارژ باتری موبایل و خاموش شدن آن شود. بنابراین برای جلوگیری از داغ شدن آیفون سعی کنید آن را تحت هیچ شرایط در محیط های بسته و تحت تابش نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

 

روش چهارم: کوتاه کردن مدت زمان شارژ باتری

اگر دقت کرده باشید وقتی که گوشی موبایل خود را به شارژ می‌زنید، بدنه آن داغ می‌شود. علت داغ شدن بدنه آیفون در این شرایط کاملا مشخص است، چون بار الکتریکی و جریان از سیم شارژر به گوشی منتقل و در باتری ذخیره می‌شود و این فعل و انفعالات منجر به ایجاد گرما خواهند شد. هر چقدر گوشی برای مدت زمان بیشتری در شارژ باقی بماند، شدت گرما در بدنه آن هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین توصیه داریم برای جلوگیری از داغ شدن آیفون یا هر گوشی دیگری که از آن استفاده می‌کنید تا حد امکان دستگاه را برای مدت زمان طولانی به شارژ نزنید.

با دقت کردن به این مسئله می‌توانید تا حد زیادی به افزایش عمر مفید باتری موبایلتان هم کمک کنید. طبق تحقیقات صورت گرفته بهترین روش شارژ باتری گوشی های موبایل بدین صورت است که هر بار باتری آن ها را از 40 تا 80 درصد شارژ کنید و نه اجازه دهید شارژ باتری گوشی کامل خالی شود و نه اجازه دهید شارژ باتری گوشی کامل پر شود و از سمت دیگر بازه زمانی که موبایلتان در شارژ قرار می‌گیرد را کاهش می‌دهید. پس یکی دیگر از روش های جلوگیری از داغ شدن بدنه آیفون های اپل مربوط به کوتاه کردن مدت زمان شارژ باتری دستگاه می‌شود.

 

جلوگیری از داغ شدن آیفون

 

روش پنجم: غیر فعال کردن قابلیت های اتصال

برخی از قابلیت های اتصالی که در گوشی های موبایل و آیفون های اپل ارائه شده‌اند نسبت به قابلیت های دیگر تولید گرمای بیشتری دارند. به عنوان مثال بکارگیری قابلیت موبایل دیتا (Mobile Data) و هات اسپات (Hotspot) برای مدت زمان طولانی می‌تواند به طرز قابل ملاحظه‌ای گرمای بدنه گوشی را افزایش دهد. قابلیت های اتصال دیگر مثل سرویس لوکیشن، بلوتوث و حتی اتصال سیم کارت هم می‌تواند تولید کننده گرما باشد اما مقدار گرمای تولیدی این قابلیت ها به قدری نیست که با هات اسپات و موبایل دیتا قابل مقایسه باشد.

برخی افراد از گوشی به عنوان مودم استفاده می‌کنند و اینترنت سیم کارت خود را از طریق قابلیت هات اسپات به اشتراک می‌گذارند. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "آموزش جامع فعال کردن هات اسپات اندروید و آیفون ؛ تبدیل موبایل به مودم" در مورد این قابلیت به طور کامل صحبت کرده بودیم. تبدیل گوشی به مودم شاید تجربه جالب و کاربردی را به همراه داشته باشد اما منجر به داغ شدن بدنه گوشی آیفون می‌شود. بنابراین سعی کنید تا حد امکان حداقل تعداد قابلیت های اتصال را در گوشی خود فعال باقی بگذارید تا شدت گرمای بدنه گوشی کاهش یابد.

 

روش ششم: عدم استفاده از آیفون در حین شارژ

 

جلوگیری از داغ شدن آیفون

 

همانگونه که گفتیم به شارژ زدن گوشی منجر به افزایش گرمای تولید شده در آن می‌شود و بدنه دستگاه را داغ می‌کند. از سمت دیگر اجرای تسک های سنگین هم منجر به داغ شدن بدنه موبایل می‌شود. حالا تصور کنید مادامی که آیفون به شارژ متصل شده از آن برای انجام بازی ها و تسک های سنگین استفاده شود! طبیعتا در این شرایط شدت گرمایی که در دستگاه تولید خواهد شد به شدت افزایش پیدا می‌کند. استفاده همزمان از گوشی در زمانی که به شارژ زده شده به شدت روی کاهش عمر مفید باتری و افزایش کنترل نشده دمای دستگاه تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین به هیچ وجه در حین شارژ شدن موبایل از آن برای انجام تسک های سنگین استفاده نکنید و ترجیحا گوشی خود را بلااستفاده در گوشه‌ای قرار دهید تا شارژ شود. توجه به این مسئله می‌تواند به جلوگیری از داغ شدن بدنه آیفون کمک قابل ملاحظه‌ای کند.

 

اشتباه بزرگ: قرار دادن آیفون در یخچال و خنک کردن سریع!

در برخی مواقع دیده می‌شود افراد از روش های نادرستی برای خنک کردن گوشی های خود استفاده می‌کنند. یکی از عجیب ترین این روش ها مربوط به قرار دادن گوشی در فریزر یا یخچال می‌شود! شاید قرار دادن گوشی آیفون داخل یخچال و فریزر منجر شود که بدنه آن سریعتر خنک شود اما این کار می‌تواند به شدت آسیب زننده باشد و علاوه بر باتری گوشی به دیگر قطعات سخت افزاری آن هم آسیب برساند. حتی اگر از احتمال نفوذ آب و مایعات به داخل گوشی و خیس شدن آن صرف نظر می‌کنیم، گرمایی که روی بدنه گوشی احساس می‌شود در واقع از داخل آن منشا گرفته و در داخل بدنه دستگاه با شدت چند برابر جریان دارد. وقتی ناگهان گوشی را به یک محیط بیش از اندازه سرد مثل یخچال یا فریزر وارد می‌کنید سرما از محیط بیرون و خارج بدنه گوشی به داخل هدایت می‌شود.

این امر سبب خواهد شد که یک اختلاف دمای چشمگیر در فضای بیرونی و داخلی گوشی ایجاد شود و این اختلاف دما استرس زیادی بر روی قطعات دستگاه و به ویژه باتری آن ایجاد می کند و منجر می گردد که فعل و انفعالات شیمیایی کنترل نشده‌ای در باتری به وجود آید. بنابراین به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط برای خنک کردن گوشی از یخچال یا فریزر استفاده نکنید و اگر می‌خواهید بدنه آیفون شما خنک شود آن را بدون استفاده و در حالت عادی روی میزتان قرار دهید. قرار دادن گوشی در داخل یخچال یا فریزر می‌تواند آسیب های جدی را به آن وارد کند که برخی از آن ها در دراز مدت نمایان می‌شوند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ترفند هایی برای جلوگیری از داغ شدن آیفون پرداختیم و همچنین در مورد علت داغ شدن آیفون صحبت کردیم. فراموش نکنید که قرار دادن گوشی در داخل یخچال یا فریزر به هیچ وجه اقدام درستی برای خنک کردن سریع آن نیست. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: جلوگیری از داغ شدن آیفون , جلوگیری از داغ شدن گوشی , داغ شدن آیفون , داغ شدن گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

دانلود خودکار واتساپ (WhatsApp) یکی از قابلیت هایی است که به طور پیش فرض در این اپلیکیشن فعال بوده و می‌تواند منجر به ذخیره شده عکس، فایل و فیلم های غیر ضروری در حافظه گوشی شود و از سمت دیگر حجم بسته اینترنتی شما را تمام کند! در این مقاله می‌خواهیم به آموزش نحوه غیر فعال کردن دانلود خودکار واتساپ بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

هم اکنون عده کثیری از کاربران ایرانی از اپلیکیشن واتساپ به عنوان اصلی ترین و بهترین اپلیکیشن پیام رسان موجود استفاده می‌کنند و بعد از مشکلاتی که برای تلگرام به وجود آمد رو به سمت استفاده از واتساپ گرایش پیدا کردند. بنابراین آگاهی از ترفند ها و روش های کارکرد این برنامه و نحوه عملکرد برخی از گزینه هایی که در منوی تنظیمات آن ارائه شده‌اند خالی از لطف نخواهد بود و می‌تواند برای خیلی از افراد کاربردی باشد. یکی از مشکلاتی که برخی کاربران از آن گلایه می‌کنند مربوط به قابلیت دانلود خودکار واتساپ می‌شود.

دانلود خودکار WhatsApp به گونه‌ایست که سبب می‌شود تمام عکس ها، ویدیو ها یا فایل هایی که در پنجره های گفتگوی این پیام رسان ارسال شده‌اند به صورت خودکار دانلود گردند. این مسئله از یک سمت می‌تواند منجر به پر شدن حافظه داخلی گوشی با فایل های غیر ضروری شده و از سمت دیگر می‌تواند سرعت مصرف بسته اینترنتی کاربر چه در حالت استفاده از اینترنت وای فای (Wi-Fi) و چه در حالت بکارگیری موبایل دیتا (Mobile Data) را افزایش دهد. اما آیا راهی برای جلوگیری از این مسئله وجود دارد؟

خوشبختانه در منوی تنظیمات اپلیکیشن واتساپ گزینه های مناسبی برای بهینه سازی دانلود های خودکار برنامه در حالت های مختلف اتصال به وای فای، موبایل دیتا و غیر ارائه شده است. شما با تنظیم دقیق این گزینه ها می‌توانید مشخص کنید که تحت هر شرایط چه فایل هایی قابلیت دانلود خودکار در پنجره های گفتگوی واتس اپ را داشته باشند و اجازه دانلود چه فایل های دیگری به واتساپ داده نشود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم نحوه بهینه سازی تنظیمات این قسمت و جلوگیری از دانلود خودکار واتساپ را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار واتساپ

تنظیم دقیق شرایط دانلود اتوماتیک فایل ها در واتس اپ به راحتی قابل انجام خواهد بود و در هر دو نسخه اندرویدی و آی او اسی (iOS) این اپلیکیشن تقریبا به شیوه مشابه انجام می‌شود. بدین منظور در نسخه آی او اسی برنامه یاد شده به شرح زیر عمل نمایید:

 

دانلود خودکار واتساپ

 

  • اپلیکیشن WhatsApp را اجرا کنید.
  • با لمس آیکون چرخ دنده وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Data and Storage Usage را انتخاب نمایید.

 

دانلود خودکار واتساپ

 

مشاهده خواهید کرد که لیستی مشابه به عکس فوق و سمت چپ پیش رویتان قرار می‌گیرد. در بخش فوقانی صفحه و قسمتی که برای دانلود ها (Downloads) تعبیه شده می‌توانید سه نوع فایل که به ترتیب شامل عکس (Photos)، ویدیو (Videos) و داکیومنت (Documents) می‌شوند را انتخاب نمایید. با انتخاب هر یک از این گزینه ها شرایط دسترسی مجاز دانلود خودکار قابل انتخاب خواهد شد. گزینه هایی که به ترتیب در این قسمت قابل انتخاب هستند به شرح زیر خواهند بود:

  • گزینه Neverبا انتخاب این گزینه از دانلود خودکار فایل انتخاب شده در مرحله قبل (عکس، ویدیو یا داکیومنت) در تمام حالات جلوگیری به عمل می‌آید.
  • گزینه Wi-Fiبا انتخاب این گزینه، دانلود خودکار فایل انتخاب شده در مرحله پیشین (عکس، ویدیو یا داکیومنت) فقط در شرایطی انجام می‌شود که گوشی به اینترنت وای فای متصل باشد و از دانلود خودکار فایل در حالت استفاده از اینترنت موبایل دیتا جلوگیری به عمل می‌آید.
  • گزینه Wi-Fi and Cellularبا انتخاب این گزینه فایل انتخاب شده در مرحله پیشین در هر دو حالت موبایل دیتا و وای فای قابلیت دانلود خودکار را خواهد داشت.

بنابراین با استفاده از این گزینه ها می‌توانید شرایط دانلود اتوماتیک فایل و اطلاعات در واتساپ را بهینه سازی کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید دانلود خودکار واتساپ به طور کامل متوقف شود باید سه گزینه Photos، Videos و Documents را انتخاب و برای هر سه آن ها حالت Never را برگزینید. بدین ترتیب دیگر هیچ فایلی نمی‌تواند به طور خودکار از طریق واتساپ دانلود شود. روش فوق در گوشی های مجهز به سیستم عامل iOS قابل انجام خواهد بود. در گوشی های اندرویدی تفاوت های بسیار کوچکی وجود دارند. برای غیر فعال کردن دانلود خودکار واتس اپ در اندروید به شرح زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن WhatsApp را اجرا کنید.
  • آیکون سه نقطه گوشه سمت راست و فوقانی صفحه را انتخاب نمایید.
  • گزینه Settings را لمس کنید.
  • گزینه Data and Storage Usage را انتخاب نمایید.

 

دانلود خودکار واتساپ

 

در بخش Media Auto-Download می‌توانید بهینه سازی های مورد نظرتان را انجام دهید. تفاوتی که در نسخه اندرویدی برنامه واتساپ نسبت به نسخه آی او اسی وجود دارد مربوط به این می‌شود که در نسخه اندرویدی باید ابتدا شرایط اینترنت را انتخاب کنید و سپس فایل هایی که می‌خواهید در آن شرایط قابلیت دانلود خودکار داشته باشند را مشخص نمایید. در بخش Media Auto-Downloading سه گزینه زیر قابل انتخاب هستند:

  • گزینه When Using Mobile Dataاین گزینه شرایط دانلود خودکار در زمان اتصال به اینترنت موبایل دیتا را مشخص می‌کند.
  • گزینه When Connected to Wi-Fiاین گزینه شرایط دانلود خودکار فایل ها در زمان اتصال به شبکه وای فای را قابل بهینه سازی می‌کند.
  • گزینه When Roaming: این گزینه اجازه تنظیم شرایط دانلود خودکار فایل ها در زمان استفاده از رومینگ سیم کارت را می‌دهد.

بعد از انتخاب هر یک از سه گزینه نام برده شده پنجره پاپ آپی نمایان خواهد شد که شامل چهار گزینه Photos (عکس ها)، Audio (فایل های صوتی)، Videos (ویدیو ها) و Documents (داکیومنت ها) هستند. برای غیر فعال کردن امکان دانلود هر نوع فایل کافیست تیک مربوط به آن را بردارید. اگر می‌خواهید دانلود خودکار واتساپ به طور کامل متوقف شود، تیک چهار گزینه مذکور را برای هر سه حالتی که گفتیم برداشته و گزینه OK را انتخاب کنید تا تغییرات مورد نظرتان ذخیره شوند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه جلوگیری از دانلود خودکار واتساپ (WhatsApp) پرداختیم. یکی دیگر از مشکلاتی که گاها کاربران واتساپ از آن گلایه می‌کنند مربوط به ذخیره شده خودکار عکس ها و ویدیو های واتساپ در گالری گوشی می‌شود. خوشبختانه برای جلوگیری از بروز این مشکل هم راه حلی وجود دارد که در مقاله "جلوگیری از ذخیره خودکار عکس واتس اپ در گالری" در رابطه با آن صحبت های لازم را به عمل آوردیم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده کرده باشید.



:: برچسب‌ها: روش جلوگیری از دانلود خودکار WhatsApp , آموزش غیر فعال کردن دانلود خودکار WhatsApp , نحوه غیرفعال کردن دانلود خودکار WhatsApp , جلوگیری از ذخیره خودکار عکس واتس اپ در گالری , نحوه جلوگیری از دانلود خودکار واتساپ ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

امروزه تجهیزات امنیتی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی شهرنشینی شده‌اند. با گسترش کسب و کارها و نیاز به بررسی دائمی و نظارت مستمر بر اموال و فعالیت‌های در حال اجرا از راه‌های دور و نزدیک، احساس نیاز شدیدی به گیرنده‌ها و فرستنده های امنیتی از راه دور در میان جوامع احساس شد. این موضوع سبب می‌شود که همواره محیط کار و یا زندگی خود را تحت نظر داشته باشید و از احساس امنیت بیشتری برخوردار شوید. در طول مراحل ایجاد یک سیستم امنیتی قدرتمند و کارآمد، همواره به یک دستگاه ضبط‌ کننده ویدیویی مناسب نیاز خواهید داشت. برای خرید یک دستگاه DVR در عین حال که باید نیاز پروژه و تجهیزات را بشناسید و دستگاهی را تهیه کنید که آن نیاز را رفع کند، باید بتوانید نیاز های آینده را نیز پیش بینی کنید. آنچه که در خرید دستگاه‌ها ضبط کننده ویدیویی اهمیت دارد این است که کاربر بتواند با افزایش تعداد دوربین در پروژه و یا تغییر مدل دوربین ها همچنان از دستگاه خریداری شده استفاده کند. دستگاه ضبط‌کننده ویدیویی دیجیتالی یا به عبارتی دیگر دستگاه ِDigital Video Recorder را میتوان به مرکز داده کوچکی تشبیه کرد که همزمان تصاویر جمع‌آوری شده به وسیله دوربین های مداربسته را ذخیره و پخش می‌کند. به این طریق هم می توانید در لحظه نظاره‌گر محیط مدنظر خود باشید و همچنین در صورت نیاز می‌توانید تصاویر ذخیره‌شده را مورد بازبینی قرار دهید. امروزه شرکت های مختلف فعال در حوزه امنیت اقدام به ساخت دستگاه های DVR کرده اند که از میان آن ها میتوان به داهوا (Dahua)، هایلوک (HiLook) و هایک ویژن (Hikvision) اشاره کرد. دستگاه‌های DVR علاوه بر ذخیره سازی و پخش آنلاین تصاویر امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. پس اگر قصد خرید دستگاه DVR با امکانات فوق‌العاده و قیمت مناسبی را در ذهن دارید دارید، با فروشگاه اینترنتی هدف در نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 : معرفی اجمالی

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 از هشت کانال آنالوگ در کنار چهار کانال تحت شبکه برخوردار است. میتوان گفت دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 برای مصارف حرفه‌ای با درجه حساسیت بالا طراحی و روانه بازار شده است، چرا که از چهار ورودی صدا نیز برخوردار است که این امر در دستگاه‌های محدودی دیده می‌شود. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 از حداکثر کیفیت تصویر هشت مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند که این موضوع در کنار پهنای باند 64 مگابایتی سبب می‌شود تصاویر دریافتی از دوربین‌های آنالوگ و دوربین‌های تحت شبکه با کیفیت عالی در مقابل دیدگان شما حاضر شوند. پشتیبانی از حداکثر بیست ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی (Internal) به شکل دو هارد دیسک ساتا (SATA) با حجم 10 ترابایت، خیال شما را بابت ذخیره سازی تصاویر برای حداقل مدت شش ماه آسوده خواهد کرد. دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 دارای دو درگاه خروجی صدا و تصویر می‌باشد که عبارتند از: یک درگاه HDMI و یک درگاه VGA که قابلیت اتصال به تمامی مانیتورهای امروزی را برای شما به ارمغان می‌آورند و می‌توانید با حداکثر کاهش کیفیت به نظارت بر مکان مورد نظر خود دست یابید. دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 از دوربین‌های مداربسته گردان (چرخش لنز دوربین) نیز پشتیبانی می‌کند که این امر با بهره گیری از پورت RS485 در این دستگاه صورت گرفته است. تا اینجا متوجه شدیم که با یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی ساده روبه‌رو نیستیم چرا که دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 از توانایی‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است که بسیار کم در دیگر محصولت دیده می‌شود. در ادامه با نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 : معماری و درگاه‌ها

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 از طراحی بسیار زیبا با امکاناتی بسیار کاربردی برخوردار است؛ به گونه‌ای که تنها با یک نگاه به این دستگاه قادر خواهید بود تا از وضعیت تمامی اجزای شبکه امنیتی خود مطلع شوید. دستگاه دارای ابعادی معادل 38x32 سانتی متر می‌باشد که در صورت استفاده از دو هارد دیسک اینترنال، وزن آن به 3 کیلوگرم خواهد رسید. با توجه به اطلاعات ذکر شده دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 فضای بسیار کوچکی را اشغال خواهد کرد و در هر مکانی قادر به استفاده از این محصول خواهید بود. در نمای جلویی دستگاه شاهد سه چراغ اعلان بودیم که به ترتیب از راست به چپ عبارتند از : چراغ اینترنت (Net) که نشان‌دهنده وضعیت اتصال به اینترنت و یا شبکه می‌باشد، چراغ وضعیت ذخیره‌سازی (HDD) که وضعیت ذخیره‌سازی تصاویر دریافتی بر روی هارد دیسک را به ما نمایش خواهد داد و در آخر نیز چراغ نیرو (Power) که نشان‌دهنده وضعیت اتصال به جریان برق و روشن یا خاموش بودن دستگاه می‌باشد. تمامی چراغ‌های ذکر شده در صورت درست بودن وضعیت، به رنگ سبز در می‌آیند. با استفاده از پورت USB 2.0 موجود بر روی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 قادر به استفاده از ماوس و یا فلش usb برای کپی‌ برداری از تصاویر ذخیره شده می‌باشید. همچنین بدنه برش خورده، نمایی جذاب به دستگاه بخشیده که قابل تحسین است و لوگوی هایک ویژن نیز در سمت چپ بدنه خودنمایی می‌کند.

 

در نمای پشتی شاهد درگاه های ورودی دستگاه (Ports) هستیم که به ترتیب اعداد عبارتند از :

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

  1. هشت عدد ورودی تصویر که از نوع BNC می‌باشند و وظیفه برق رسانی و انتقال تصاویر مابین دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 و دوربین‌های مداربسته را بر عهده دارند.
  2. درگاه‌های ورودی صدا که از نقاط قوت دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 محسوب می‌شوند و همان‌طور که مشاهده می‌کنید دستگاه Dahua XVR1A04 از چهار ورودی صدا پشتیبانی می‌کند و می توانید از چهار دوربین با قابلیت پردازش صدا در کنار هشت دوربین دیگر استفاده کنید.
  3. خروجی صدای به کار رفته در دستگاه از نوع RCA می‌باشد که صدای دریافتی را بدون کاهش کیفیت به سیستم شما منتقل خواهد کرد.
  4. خروجی VGA که در مانیتورهای قدیمی موجود می‌باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار است ولی امروزه دیگر کابردی نیست و در حال حذف از مانیتورهای امروزی می‌باشد.
  5. خروجی تصویر از نوع HDMI که قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را دارد و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و ازسرعت انتقال بسیار بالایی بهره مند می‌باشد که تصاویر را بدون کوچکترین تاخیری برای شما به نمایش در می‌آورد.
  6. درگاه USB که جهت اتصال ماوس و یا فلش usb برای کپی‌ برداری از تصاویر ذخیره شده در نظر گرفته شده است.
  7. درگاه اتصال به اینترنت و شبکه (Lan) که جهت اتصال با چهار عدد دوربین تحت شبکه (IP Camera) از طریق اینترنت کاربردیست.
  8. درگاه RS485 که جهت اتصال به کنترلر برای تنطیم زاویه دید و یا ایجاد شبکه امنیتی با استفاده از سوییچ‌ها و سرور بر روی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 قرار گرفته است.
  9. درگاه ورودی برق (Power) که انرژی مورد نیاز دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 را تامین می‌کند و از نوع DC با حداقل 12 ولت جریان می‌باشد.
  10. کلید اتصال به جریان برق که برای جلوگیری از قطع و وصل دائمی جریان در نظر گرفته شده وسبب می‌شود که مدارها و CPU دستگاه از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.
  11. درگاه سیم اتصال به زمین (ارت) که جهت امنیت بیشتر افراد و اپراتور دستگاه در نظر گرفته شده است.
  12. درگاه خروجی تصویر از نوع BNC که برای پشتیبان گیری از تصاویر دریافتی در نظر گرفته شده است و برای نمایش تصاویر کاربردی ندارد.
  13. درگاه هشدار (Alarm) که با توجه به قیمت این دستگاه در آن تعبیه شده و به منظور جلوگیری از سرقت دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 در آن تعبیه شده است.

 

نقد و بررسی دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 : سیستم نمایش و ضبط تصاویر

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

در دستگاه های ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه، سرعت اینترنت شما نقش بسیار بسزایی در کیفیت تصاویر به نمایش درآمده خواهد داشت. با ورود به تنظیمات ذخیره‌سازی دوربین قادر خواهید بود تا نرخ فریم، رزولوشن ، فرمت ذخیره‌سازی تصاویر و... را به دلخواه و با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. فرمت ذخیره سازی تصاویر بین H.265،H.265+ ،H.264 و H.264+ قابل جابه‌جایی می باشد که با استفاده از فرمت H.265+ به میزان 70 درصد در هزینه‌ها و فضای اشغالی به وسیله فیلم‌های ضبط شده صرفه جویی خواهد شد و قادر به ذخیره تصاویر با کیفیت های 4M-N, 1080P, 1080N, 720P, 960H, D1, HD1, BCIF, CIF, QCIF خواهید بود. تفاوت موارد ذکر شده تنها در حجم و کیفیت تصاویر ضبط شده به وسیله دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 می‌باشد. نسبت کیفیت با حجم اشغالی رابطه مستقیم دارد و پیشنهاد ما به شما استفاده از کیفیت 720 می‌باشد، چرا که در کنار کیفیت مناسب از حجم کمی نیز برخوردار است. همچنین قادر است تا تصاویر دریافتی را به صورت 2، 4، 8 و 12 کاناله به نمایش در آورد. لازم به ذکر است که تصاویر ارسالی به صورت خودکار با کیفیت 8 مگاپیکسل و 8 کاناله به نمایش در می‌آیند. تعداد فریم های نمایش تصویر مابین 20 تا 30 فریم متغیر است که پیشنهاد می کنیم همواره نرخ فریم را بر کیفیت تصاویر ترجیح دهید چرا که حتی اگر کیفیت تصویر بالا باشد ولی نرخ فریم کاهش یابد، شما شاهد تصاویر زیبایی نخواهید بود. تصاویر دریافتی با استفاده از کانال‌های BNC در 8 کانال و با حداکثر کیفیت 8 مگاپیکسل قابل ذخیره‌اند. دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 قادر به ذخیره‌سازی پشتیبان نیز می‌باشد. به این صورت که شما با اتصال دستگاه پشتیبان قادر به ذخیره‌سازی تصاویر بر روی ذخیره‌ساز دیگری نیز می‌باشید. این امکان برای پشتیبان‌گیری از تصاویری که دارای اهمیت بسیار بالایی هستند حائز اهمیت است. البته لازم به توضیح است که دستگاه ذخیره سازی پشتیبان، کیفیت پایین‌تری را در هنگام ذخیره سازی خواهد داشت.

 

نقد و بررسی Hikvision DS-7208HTHI-K2 : نکات تکمیلی

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 از استاندارد OnVif پشتیبانی می کند. این استاندارد ضمانت می کند که تمامی دوربین های تحت شبکه بدون در نظر گرفتن برند و مدل در این دستگاه پشتیبانی می‌شوند، که شما می توانید بهترین دوربین های تحت شبکه را از فروشگاه اینترنتی هدف خریداری نمایید. دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 از اکثر پروتکل های تحت شبکه همچون TCP/IP, DHCP, Hik-Connect, DDNS, NTP, SADP, SMTP, UPnP پشتیبانی می‌کند. تفاوت پروتکل های ذکر شده در سرعت و امنیت آن‌هاست. به عنوان مثال سرعت انتقال در پروتکل NTP بیشتر از TCP می‌باشد و تصاویر با تاخیر کمتری دریافت خواهند شد و یا امنیت پروتکل های SADP و SMTP بسیار بیشتر از DDNS می‌باشد. پروتکل Hik-Connect نیز پروتکل ابداعی شرکت هایک ویژن می‌باشد که تنها از طریق نرم‌افزارهای این شرکت قابل دسترسی بوده و از سرعت و امنیت قابل قبولی برخوردار است. بنابراین شما برای انتقال تصاویر از هر پروتکل آزاد خواهید بود. نکته جالب و کاربردی دیگری این است که اگر زمانی اتصال دوربین ها از دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 قطع شود و یا فایلی از ویدیوهای ذخیره‌شده حذف گردد، شما از طریق نرم‌افزار این شرکت از این اتفاقات آگاه خواهید شد. دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 از دو هارد دیسک داخلی (Internal) با حداکثر ظرفیت 20 ترابایت پشتیبانی می‌کند که با تنظیمات بهینه تصویری، برای ذخیره رویدادهای 6 ماه کافی خواهد بود. حتما نحوه تنظیم ذخیره اطلاعات بر روی هارد دیسک را بررسی کنید تا بر روی حالت LOOP و یا ضبط مجدد باشد تا در صورت تکمیل فضای دیسک مجددا از سکتور اولیه فایل ها ذخیره شوند و ضبط تصاویر متوقف نشود. در انتها لازم به ذکر است که محیط نگهداری دستگاه باید دمایی بین منفی 10 تا مثبت 45 درجه داشته باشد و رطوبت هوا نیز کمتر از 90 درصد باشد.

 

نتیجه نهایی :

 

Hikvision DS-7208HTHI-K2 DVR

 

دستگاه ضبط کننده ویدیویی Hikvision DS-7208HTHI-K2 با پشتیبانی از 8 کانال BNC برای اتصال دوربین‌های آنالوگ و پشتیبانی از 4 دوربین تحت شبکه و حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی 20 ترابایت، بهترین DVR برای مصارف حرفه‌ای و با سطح امنیتی بالا می‌باشد. قیمت دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 توسط شرکت هایک ویژن در مقایسه با قیمت دستگاه ضبط کننده ویدویی سایر برندها بسیار رقابتی در نظر گرفته شده و در مقابل کارایی های بالای این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است. اگر به دنبال خرید یک دستگاه ضبط کننده ویدیویی تحت شبکه با امکانات بسیار بالا، قیمت مناسب، کیفیت فوق‌العاده و توان کاری بالا هستید، ما به شما خرید دستگاه Hikvision DS-7208HTHI-K2 را پیشنهاد می کنیم.

 

نقاط قوت :

  • پشتیبانی از 12 دوربین (8 آنالوگ و 4 تحت شبکه)
  • استفاده از چهار عدد ورودی صدا
  • پشتیبانی از یک دوربین متحرک
  • وجود نر‌م‌افزار اختصاصی
  • پشتیبانی از فرمت ذخیره‌سازی H.265+
  • پشتیبانی از 20 ترابایت فضای ذخیره سازی
  • قیمت مناسب با توجه به امکانات ارائه شده

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از پورت POE
  • عدم استفاده از پورت USB 3.0


:: برچسب‌ها: بررسی Hikvision DS 7208HTHI K2 DVR , قیمت Hikvision DS 7208HTHI K2 DVR , خرید Hikvision DS 7208HTHI K2 DVR , مشخصاتHikvision DS 7208HTHI K2 DVR , دستگاه ضبط کننده هایک ویژن , ضبط کننده ویدیویی , بررسی هایک ویژن DS 7208HTHI K2 DVR ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های جدید شرکت هوآوی که به دلیل کیفیت ساخت خوب و قدرت بالا توانسته مورد استقبال خیلی از کاربران قرار گیرد، گوشی هوآوی میت 30 یا Huawei Mate 30 است. این فبلت رده بالا در حال حاضر از پرچمداران شرکت هوآوی محسوب می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی میت 30 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سری فبلت های میت هوآوی (Huawei Mate) همیشه از پرفروش ترین و با کیفیت ترین گوشی های این شرکت بوده‌اند. در ماه سپتامبر (September) سال 2019 این کمپانی چینی به طور رسمی از جدیدترین نسخه این سری گوشی های خود با نام اختصاصی Huawei Mate 30 رونمایی کرد. هوآوی میت 30 واقعا گوشی با کیفیتی است و می‌تواند اقتدار هوآوی در طراحی گوشی های موبایل را به رخ بکشد. این اسمارتفون یک نسخه قدرتمندتر هم با نام Huawei Mate 30 Pro دارد که سعی می‌کنیم در مقاله مجزایی در رابطه با آن هم صحبت کرده و به نقد و بررسی محصول نام برده شده بپردازیم.

قیمت هوآوی میت 30 شاید در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خیلی مقرون به صرفه نباشد اما باید اعتراف کرد که پتانسیل دستگاه به قدری بالاست که ارزش صرف هزینه گزاف برای خرید را دارد. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی هوآوی میت 30 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بدین منظور ما چیزی در حدود هفت روز از این اسمارتفون استفاده کردیم و حالا می‌خواهیم تجربه شخصی خود در رابطه با بکارگیری این گوشی خوش دست و با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 از آنجایی که گوشی Mate 30 هوآوی از گوشی های رده بالای این شرکت است انتظار داریم که کیفیت ساخت بالایی هم داشته باشد و پتانسیل خوبی را در این زمینه ارائه کند. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم ساخته شده و پنل جلو و قاب پشت آن شیشه‌ای است. متاسفانه به نوع دقیق شیشه بکار رفته در بدنه گوشی اشاره‌ای نشده اما تصور داریم که نسخه‌ای از سری شیشه های ضد خش گوریلاگلس در آن بکار رفته باشد. در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که بدنه آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز مقاومت خوبی دارد اما با این حال برخی مواد مثل ذرات و دانه های ماسه و غیره می‌تواند منجر به ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش و قاب پشت گوشی شود. بنابراین توصیه داریم حتما از گارد موبایل و گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از گوشی Mate 30 استفاده به عمل آورید تا خط و خشی بر روی آن ایجاد نشود. گوشی قابلیت اتصال همزمان دو سیم کارت را دارد و بدین منظور از شیار سیم کارت هیبریدی بهره می‌برد. بدنه دستگاه ابعاد 8.4 در 76.1 در 160.8 میلیمتری را ارائه کرده و وزن آن در حدود 196 گرم است.

 

نقد و بررسی هوآوی میت 30

 

یکی از ویژگی هایی که در گوشی هوآوی Mate 30 خیلی نتوانست رضایت ما را جلب کند مربوط به ضد آب بودن آن می‌شود! این گوشی از استاندارد ضد آب IP53 پشتیبانی به عمل می‌آورد و انتظار داشتیم که از این نظر کیفیتی فراتر را ارائه کرده و حداقل از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی کند. بنابراین نباید خیلی به ضد آب بودن این اسمارتفون اعتماد کنید و تا حد امکان از تماس دستگاه با آب جلوگیری به عمل آورید. استاندارد ضد آب IP53 مربوط به مقاومت دستگاه در برابر پاشش قطرات آب می‌شود. اما چه قابلیت هایی برای قفل گشایی یا آنلاک صفحه نمایش موبایل در گوشی میت 30 ارائه شده است؟

هوآوی Mate 30 بدین منظور دو قابلیت بیومتریک را ارائه می‌کند. قابلیت اول مربوط به اسکن انگشت می‌شود. اسکنر انگشت این گوشی در بخش زیرین صفحه نمایش آن و داخل نمایشگر نصب شده است. در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که عملکرد اسکنر داخل نمایشگر گوشی واقعا سریع و عالی است و کمتر گوشی در حال حاضر از اسکنر داخل نمایشگر این چنینی بهره می‌برد. قابلیت دوم بیومتریک گوشی هم مربوط به فیس آیدی (Face ID) یا قابلیت تشخیص چهره می‌شود. در بررسی دستگاه مشخص شد که این قابلیت هم دقت و سرعت عمل بسیار مطلوبی دارد و می‌توان در شرایط مختلف از آن به منظور آنلاک نمایشگر استفاده کرد.

 

نقد و بررسی هوآوی میت 30

 

اما ظاهر و زبان طراحی دستگاه چطور است؟ وقتی از نمای رو به رو به گوشی میت 30 هوآوی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن توجهتان را جلب می‌کند. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی یک زائده کوچک مستطیل شکل نصب شده که سنسور های جلو، فیس آیدی و لنز دوربین سلفی در آن بخش تعبیه شده‌اند. چهار لبه قاب دستگاه هم حالتی انحنادار دارند. در قاب پشت گوشی یک بخش دایره‌ای شکل و مشکی رنگ نصب است که سه لنز دوربین اصلی دستگاه در داخل آن تعبیه شده‌اند. در گوشه قاب پشت دستگاه هم چراغ فلش LED دوگانه آن نصب است.

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی هوآوی Mate 30 از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت گوشی خوبی است. وقتی این اسمارتفون رو در دست بگیرید، حس در دست گرفتن یک گوشی رده بالا به شما منتقل می‌شود. عملکرد خوب دو قابلیت اسکن انگشت زیر نمایشگر و اسکن چهره در گوشی مذکور از اصلی ترین ویژگی های مثبت طراحی آن به شمار می‌روند. اما پشتیبانی نکردن گوشی از استاندارد ضد آب کامل و بهره‌مندی آن از IP53 کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد. پس در مجموع باید گفت هوآوی میت 30 از نظر کیفیت ساخت، طراحی ظاهر وضعیت خوبی دارد.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: صفحه نمایش

 صفحه نمایشی که در گوشی هوآوی Mate 30 بکار رفته از نوع OLED است و اندازه 6.62 اینچی دارد. نسبت 19.5 به 9 توسط آن ارائه شده و رزولوشن آن هم فول اچ دی پلاس یا 2340 در 1080 پیکسلی خواهد بود. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی به چیزی در حدود 389 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم قابل قبولی برای نمایشگر گوشی با اندازه 6.63 اینچی است. نمایشگر گوشی از قابلیت هایی مثل DCI-P3 و HDR10 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که منجر به بهبود کیفیت نمایشگر تصویر می‌شوند. همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش هوآوی Mate 30 یک لایه شیشه ضد خش نصب است اما با این حال بهتر است برای محافظت از آن حتما به نصب گلس محافظ LCD روی آورید.

 

نقد و بررسی هوآوی میت 30

 

حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده‌اند و در قسمت فوقانی آن یک بخش کوچک و مستطیل شکل تعبیه شده که سنسور های جلو و لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. طبق آمار چیزی در حدود 87.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی با نمایشگر آن احاطه شده است. ضمن اینکه قابلیت اسکنر انگشت هم توسط بخش زیرین صفحه نمایش موبایل ارائه می‌شود و در بخش قبل در رابطه با آن صحبت کردیم. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی نمایشگر گوشی میت 30 چطور است؟ در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که محتوا بر روی نمایشگر گوشی با کیفیت مطلوبی ارائه می‌شود. صفحه نمایش گوشی از نظر شادابی، شارپنس، کنتراست و تفکیک پذیری رنگ ها عملکرد خیلی خوبی دارد و بزرگ بودن آن سبب می‌شود انجام کارهایی مثل تماشای فیلم و ویدیو با گوشی به مراتب لذت بخش شود. بنابراین اگر اهل تماشای ویدیو های یوتیوب یا فیلم و سریال در موبایل هستید، هوآوی میت 30 گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود.

نکته بعدی که باید در این بخش نقد و بررسی هوآوی میت 30 به آن اشاره داشته باشیم مربوط به کیفیت و قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش می‌شود. نمایشگر گوشی توان و قدرت خوبی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب می‌توان به راحتی در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را مشاهده کرد و با دستگاه در تعامل بود. برای استفاده بدون مشکل از دستگاه در محیط های باز و تحت تابش نور کافیست که شدت روشنایی آن را بر روی 80 درصد تنظیم کنید. بدن ترتیب می‌توانید به راحتی با دستگاه در تعامل باشید و بدون مشکل محتوای روی صفحه نمایش آن را مشاهده نمایید. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی Mate 30 هوآوی از صفحه نمایش با کیفیت، بزرگ و خوبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 در مورد سیستم عامل و بستر نرم افزاری که روی گوشی هوآوی Mate 30 نصب شده باید به یک نکته خیلی مهم اشاره کنیم. این نکته مربوط به تحریم هایی می‌شود که آمریکا بر علیه هوآوی اعمال کرده و استفاده این شرکت از سرویس های گوگل را غیر ممکن می‌کند. در همین راستا اپلیکیشن گوگل پلی استور (Google Play Store) به صورت کامل از گوشی حذف شده و آپدیت های امنیتی گوگل هم برای آن منتشر نمی‌شوند. البته هوآوی اندروید 10 را به طور پیش فرض روی دستگاه نصب کرده و رابط کاربری EMUI 10 را هم در کنار آن راه‌اندازی می‌کند، اما به هر حال استفاده مستقیم از سرویس های گوگل در گوشی میت 30 امکانپذیر نخواهد بود. البته این موضوع مربوط به شرایط فعلی می‌شود و امکان دارد در آینده و با رفع مشکلات مابین هوآوی و ایالات متحده آمریکا در این شرایط تغییر ایجاد گردد و با انتشار یک آپدیت گوگل پلی استور هم به گوشی Mate 30 اضافه شود.

 

نقد و بررسی هوآوی میت 30

 

پس اگر گوشی هوآوی میت 30 را خریداری کنید باید اپلیکیشن های گوگل را از مراجع دیگری دانلود و در دستگاه نصب نمایید. هوآوی سعی کرده رابط EMIUI 10 را در گوشی مذکور سبک تر از قبل پیاده سازی کند اما با این حال این رابط را نمی‌توان سبک و بهینه محسوب کرد. البته سخت افزار قدرتمند گوشی میت 30 سبب می‌شود که مشکلات کوچک بستر نرم افزاری و رابط گوشی کاملا محو شوند و تحت پوشش قرار گیرند. گزینه های شخصی سازی زیادی در رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن ارائه شده‌اند که ما خیلی تمایل نداریم وارد جزئیات آن ها شویم. خوشبختانه در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد روان و خوبی دارد.

نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره در گوشی Mate 30 هوآوی به راحتی انجام می‌شود و هیچ مشکلی را در پی نخواهد داشت. وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب و سایر اقدامات این چنینی هم در دستگاه بدون مشکل انجام می‌شوند. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که بررسی هوآوی میت 30 نشان می‌دهد که این گوشی از نظر نرم افزاری عملکرد روان و مطلوبی دارد و شاید فقط عدم پشتیبانی رسمی گوگل از آن و عدم وجود امکان استفاده مستقیم از سرویس های گوگل در این گوشی موضوع آزاردهنده‌ای باشد که خوشبختانه با روش های جایگزین قابل رفع خواهد بود. اگر خیلی به وجود گوگل پلی استور و سرویس های مبتنی بر آن و آپدیت های امنیتی گوگل اهمیت نمی‌دهید، هوآوی Mate 30 گزینه خرید گوشی خوبی برایتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: پردازنده، رم و حافظه داخلی

 طبیعتا چون هوآوی Mate 30 از جدیدترین پرچمداران این شرکت است باید به جدیدترین نسخه تراشه های این شرکت هم مجهز شود. تراشه کرین 990 در این اسمارتفون بکار رفته که طی فرآیند 7+ نانومتری تولید می‌شود. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته‌ای است و شامل سه کلاستر یا دسته‌بندی متفاوت خواهد بود. کلاستر اول از چهار هسته پردازشگر Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.86 گیگاهرتز تشکیل شده و کلاستر دوم از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.09 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. کلاستر سوم هم از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.86 گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی که در این تراشه برای تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی بکار رفته هم پردازنده Mali-G76 MP16 خواهد بود.

گوشی هوآوی میت 30 از نظر رم شامل دو نسخه مختلف 6 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی فقط یک نسخه 128 گیگابایتی دارد. شاید اگر گوشی مثل نسخه پروی خودش از یک ورژن مجهز به حافظه داخلی 256 گیگابایتی هم بهره‌مند می‌شد، تنوع انتخاب بهتر و بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گرفت و حالت بهتری در انتخاب دستگاه به وجود می‌آمد. لازم به ذکر است که گوشی هوآوی Mate 30 از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب نانو مموری می‌توان حافظه آن را تا سقف 256 گیگابایت افزایش داد. فراموش نکنید برای نصب حافظه جانبی در گوشی باید از شیار سیم کارت دوم گوشی استفاده شود و در این شرایط امکان پشتیبانی دستگاه از دو سیم کارت ناممکن می‌شود.

 

نقد و بررسی هوآوی میت 30

 

اما برای درک بهتر قدرت عملکرد گوشی Mate 30 ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، فورتنایت (Fortnite) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی دستگاه نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه در گوشی و به طور پشت سر هم اجرا کردیم. سپس مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی جهش هایی داشتیم و سرعت عمل رم دستگاه را مورد ارزیابی قرار دادیم. لازم به ذکر است که در بررسی هوآوی میت 30 از نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن استفاده شد. نتیجه بررسی گوشی نشان داد که دستگاه به راحتی و بدون مشکل از پس اجرای بازی های سنگین نام برده شده بر می‌آید و از این نظر مشکلی نخواهد داشت. جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه هم به راحتی در دستگاه قابل انجام خواهد بود و رم گوشی از این نظر قدرت و کیفیت عملکرد مطلوبی دارد.

بنابراین اگر اهل اجرای بازی های سنگین و HD اندرویدی هستید، گوشی هوآوی میت 30 می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد. قدرت عملکرد این گوشی به قدری است که مطمئن هستیم حداقل تا 2 سال آینده تمام نیاز های یک کاربر حرفه‌ای و علاقمند به انجام تسک های سنگین را برطرف می‌کند و برای یک کاربر معمولی هم حداقل تا 5 سال بهترین بازده را ارائه خواهد کرد. شاید تراشه کرین 990 بر روی کاغذ ضعیف تر از تراشه هایی مثل اسنپدراگون 855+ عمل کند اما واقعا در عمل و واقعیت کاری وجود ندارد که تراشه اسنپدراگون 855+ قادر به انجام آن باشد اما تراشه کرین 990 هوآوی از پس انجام آن بر نیاید. بنابراین گوشی میت 30 از نظر قدرت عملکرد یکی از بهترین های هوآوی بوده و می‌تواند جزو بهترین های بازار هم باشد.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: دوربین اصلی و سلفی

 سبک خاص طراحی دوربین اصلی گوشی mate 30 هوآوی سبب می‌شود که توجه ویژه‌ای به کیفیت عملکرد دوربین این گوشی به عمل آید و به نوعی دوربین آن همیشه اولین عاملی باشد که توجه کاربران را جلب می‌کند. دوربین اصلی این اسمارتفون از سه لنز مختلف 40، 8 و 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و دیافراگم F/1.8، F/2.4 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم اپتیکال 3x، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری با زاویه دید گسترده، HDR، عکسبرداری پرتره، gyro-EIS و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شوند. اما کیفیت عملکرد دوربین این گوشی چطور است؟

 

نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30

 

در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب و باز عملکرد بسیار عالی دارد. با دوربین اصلی این اسمارتفون در اینگونه مواقع می‌توانید عکس هایی ضبط کنید که واقعا با کیفیت هستند. در محیط های با نور کم به مقدار بسیار ناچیزی افت کیفیت در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود اما این افت محسوس نیست و کاملا قابل چشم‌پوشی خواهد بود. برای عکسبرداری در محیط های تاریک مثل شب می‌توانید از حالت Night Mode گوشی استفاده کنید و بدین ترتیب بهترین نتیجه را از دوربین دستگاه دریافت نمایید. عکس هایی که در این حالت در طول شب ضبط می‌شوند واقعا کیفیت خوبی دارند.

دوربین اصلی گوشی هوآوی Mate 30 از قابلیت عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دیده گسترده و زوم اپتیکال 3x هم پشتیبانی می‌کند و در بررسی دستگاه مشخص شد که هر سه قابلیت مذکور با کیفیت بسیار خوبی توسط دوربین اصلی دستگاه ارائه می‌شوند. بنابراین اگر کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی برایتان اهمیت دارد، هوآوی میت 30 می‌تواند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. دوربین سلفی این گوشی هم از یک لنز 24 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR و ضبط عکس های پرتره پشتیبانی می‌کند. این لنز دوربین از نوع 3D TOF است و در عکسبرداری پرتره دقت بسیار بالایی خواهد داشت.

 

نقد و بررسی هوآوی میت 30

 

در بررسی هوآوی میت 30 مشخص شد که دوربین سلفی آن هم کیفیت عملکرد عالی در محیط های باز و با نور مناسب دارد. عکس های سلفی در حالت پرتره هم تحت این شرایط به خوبی با دوربین Mate 30 هوآوی قابل ضبط هستند. اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی کمی افت می‌کند و مقدار افت کیفیت آن به مراتب بیشتر از دوربین اصلی خواهد بود. در اینگونه شرایط مقداری نویز در تصاویر سلفی قابل رویت خواهد بود که البته خیلی منجر به افت کیفیت کلی تصاویر ضبط شده نمی‌شود. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی هوآوی میت 30 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی نام برده شده از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سلفی وضعیت بسیار خوبی دارد و بدون شکل یکی از بهترین گوشی های فعلی بازار است. اگر به کیفیت دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، از خرید Huawei Mate 30 پشیمان نخواهید شد.

 

 نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Mate 30: باتری و شارژدهی

 در آخرین مرحله نقد و بررسی هوآوی میت 30 در رابطه با باتری این گوشی و کیفیت شارژدهی آن صحبت خواهیم کرد. باتری که در قلب این اسمارتفون برای تامین انرژی مورد نیازش بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی دارد. این باتری با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی و عادی می‌تواند تقریبا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند. اما یکی از ویژگی های خیلی جالب گوشی Mate 30 که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی دستگاه از قابلیت شارژ سریع می‌شود.

شارژر فابریک گوشی مذکور 40 واتی است و بدین سبب می‌توان در مدت زمان 30 دقیقه باتری دستگاه را تا 75 درصد شارژ کند! فول شارژ باتری گوشی هم در مدت زمان 45 دقیقه انجام خواهد شد. پس سرعت شارژ عالی یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Huawei Mate 30 خواهد بود. لازم به ذکر است که این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم سریع 27 واتی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و از قابلیت شارژ بیسیم معکوس هم پشتیبانی می‌کند. پس قدرت شارژدهی باتری خوب و سرعت شارژ عالی باتری از ویژگی های مثبت هوآوی میت 30 هستند.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی هوآوی میت 30 یا Huawei Mate 30 پرداختیم. این گوشی رده بالا برای آن دسته افرادی که می‌خواهند یک اسمارتفون اندرویدی با کیفیت و مجهز به دوربین خوب داشته باشند گزینه خرید عالی است. ضمنا سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه هم یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود. در ادامه اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی دستگاه را طی دو دسته‌بندی مختلف خدمتتان عنوان می‌کنیم.

 

نقاط قوت:

  • قابلیت اسکن انگشت و فیس آیدی بسیار سریع و دقیق
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی بالا
  • کیفیت عالی دوربین
  • سرعت شارژ بسیار خوب
  • قدرت شارژدهی مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 و ارائه استاندارد IP53
  • عدم پشتیبانی از سرویس های رسمی و مستقیم گوگل


:: برچسب‌ها: بررسی هوآوی میت 30 , قیمت هوآوی میت 30 , خرید هوآوی میت 30 , مشخصات هوآوی میت 30 , بررسی هوآوی Mate 30 , قیمت هوآوی Mate 30 , خرید هوآوی Mate 30 , مشخصات هوآوی Mate 30 , گوشی موبایل هوآوی ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()