نوشته شده توسط : edbazar

اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی جدید را دارید و می‌خواهید اسمارتفونی خوش قیمت و میان رده تهیه کنید، توصیه داریم که این راهنمای خرید اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 : مقدمه

تنوع گوشی های اندرویدی بسیار بالاست و همین مسئله سبب می‌شود که خیلی از کاربران در انتخاب یک گوشی خوب و مناسب دچار شک و تردید شوند. طبق آمار اغلب کاربران در حین انتخاب یک گوشی به قیمت آن یا بهتر بگوییم ارزش خرید دستگاه اهمیت می‌دهند. همچنین همین آمار نشان می‌دهد که خیلی از کاربران خرید گوشی های میان رده اندرویدی را به خرید پرچمداران ترجیح خواهند داد. بنابراین تصمیم گرفتیم یک راهنمای خرید جامع برای این دسته از افراد آماده کنیم و در آن اشاره‌ای به بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 داشته باشیم.

در نظر داشته باشید که منظور از میان رده بودن گوشی این است که دستگاه از نظر قابلیت های سخت افزار پتانسیل عملکرد مابین گوشی های رده پایین و رده بالا (پرچمدار) قرار می‌گیرد . منظور از خوش قیمت بودن دستگاه هم این است که قیمت آن در قبال مشخصات فنی و سخت افزاری که ارائه کرده رقابتی و مطلوب خواهد بود. پس اگر قصد دارید یک گوشی اندرویدی جدید تهیه کنید، توصیه می‌کنیم این راهنمای خرید اختصاصی را از دست ندهید و تا انتهای مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

گلکسی A30s سامسونگ | Samsung Galaxy A30s

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

سامسونگ به خوبی اهمیت تقاضا در بازار گوشی های میان رده را درک کرده و به همین جهت در سال 2019 تنوع این سری از گوشی هایش را به شدت افزایش داد. گلکسی A30s یکی از بهترین گوشی های میان رده‌ای است که غول کره‌ای صنعت موبایل آن را معرفی و روانه بازار کرده و آمار فروش عالی این گوشی نشان می‌دهد که ارزش خرید بالایی دارد و می‌تواند گزینه عالی برای هر فردی باشد. این گوشی از صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 1560 در 720 پیکسل بهره می‌برد و ظاهر و سبک طراحی جذاب و مدرنی دارد. پنل نمایشگر آن از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و تراشه اگزینوس 7904 در قلب آن بکار رفته است. گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی در سه نسخه 32، 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است.

یکی دیگر از ویژگی های خوب گوشی Galaxy A30s سامسونگ مربوط به دوربین اصلی آن می‌شود که از سه لنز 25، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و در شرایط مختلف امکان ضبط عکس های با کیفیتی را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی های این گوشی زیبا و خوش قیمت می‌توان به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، اندروید 9 پای، بهره‌مندی از اسکنر نگشت و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. گلکسی A30s سامسونگ هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 2.8 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد.

 

گلکسی A30 سامسونگ | Samsung Galaxy A30

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

سامسونگ گلکسی A30 هم می‌تواند یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 باشد. این گوشی که در ماه فوریه سال 2019 معرفی شده از یک نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل بهره می‌برد و پنل آن هم از نوع سوپر آمولد است. قاب پشت دستگاه پلاستیکی خواهد بود اما پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود. گوشی ظاهری شیک و مدرن دارد و صفحه نمایش بدون حاشیه آن تقریبا 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. تراشه اگزینوس 7904 در قلب این اسمارتفون بکار رفته و گوشی از نظر رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی عرضه می‌شود.

گلکسی A30 سامسونگ از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود و از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین اصلی آن دوگانه است و از دو لنز 16 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و دستگاه اسکنر انگشت دارد. یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. باتری گوشی گلکسی A30 هم ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. این گوشی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 2.9 میلیون تومان در بازار کشورمان موجود است.

 

شیائومی می 9 تی | Xiaomi Mi 9T

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

شرکت شیائومی به عنوان استاد تولید کننده گوشی های خوش قیمت و مقرون به صرفه بدون تردید محصولاتی دارد که در لیست ما جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. یکی از این گوشی ها شیائومی می 9 تی است که به آن Redmi K20 هم گفته می‌شود. این گوشی از سبک طراحی عالی برخوردار بوده و ظاهر بسیار جذاب و شیکی دارد. قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس پوشانده شده و فریم اصلی دستگاه هم آلومینیومی است. صفحه نمایش گوشی 6.39 اینچی و بدون حاشیه در نظر گرفته شده و رزولوشن 2340 در 108 پیکسلی را ارائه می‌کند. ضمنا دوربین سلفی این گوشی به صورت پاپ آپ طراحی شده و شرایط لزوم از گوشه قاب آن خارج می‌شود. طبق آمار چیزی در حدود 86.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی این گوشی زیبا با نمایشگر آن احاطه شده است.

روی قاب پشت این گوشی هم طرح های جالب و جذابی وجود دارد که منجر به خاص تر به نظر رسیدن دستگاه می‌شوند. اسکنر انگشت شیائومی Mi 9T داخل صفحه نمایش آن تعبیه شده و دوربین اصلی آن از سه لنز 48، 8 و 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. دوربین سلفی گوشی هم از یک لنز 20 مگاپیکسلی تشکیل شده است. یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی مورد نیاز آن را بر عهده دارد. پردازنده مرکزی آن اسنپدراگون 730 بوده و دستگاه به رم 6 گیگابایتی مجهز بوده و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار است. شیائومی می 9 تی هم اکنون (در زمان تدوین این مقاله) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 4.1 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

گلکسی A40 سامسونگ | Samsung Galaxy A40

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 می‌تواند گوشی سامسونگ Galaxy A40 باشد. این گوشی که در ماه مارس سال 2019 معرفی شد از صفحه نمایشی 5.9 اینچی و سوپر آمولد بهره می‌برد که رزولوشن 2340 در1080 پیکسل را ارائه کرده و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 437 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم عالی برای یک گوشی میان رده است. قاب پشت گوشی پلاستیکی بوده اما ظاهری شیک دارد. نمایشگر آن هم بدون حاشیه در نظر گرفته شده و چیزی در حدود 85.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. گوشی Galaxy A40 از تراشه اگزینوس 7904 با پردازنده مرکزی هشت هشته‌ای بهره می‌برد و رم 4 گیگابایتی دارد.

حافظه داخلی گلکسی A40 هم ظرفیت 64 گیگابایتی را ارائه کرده و دستگاه از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی دوگانه گوشی به ترتیب از دو لنز 16 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی دستگاه هم از یک لنز 25 مگاپیکسلی بهره می‌برد که تجربه عکسبرداری عالی را برای علاقمندان به سلفی گرفتن به ارمغان خواهد آورد. یک اسکنر انگشت فیزیکی روی قاب پشت گوشی نصب شده و باتری آن هم ظرفیت 3100 میلی آمپر ساعتی دارد. سامسونگ گلکسی A40 هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 3.1 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد.

 

شیائومی می 9 تی پرو | Xiaomi Mi 9T Pro

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

گوشی می 9 تی پرو شیائومی با نام ردمی کی 20 پرو (Redmi K20 Pro) هم شناخته می‌شود و یکی دیگر از گوشی های میان رده، با کیفیت و خوش قیمت سال 2019 است. گوشی ظاهری بسیار شیک و جذاب دارد و بدنه آن از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و جذابیت خاصی را ارائه می‌کند. نمایشگر گوشی 6.4 اینچی بوده و پنل آن از نوع سوپر آمولد در نظر گرفته شده و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل توسط آن ارائه می‌شود. روی نمایشگر دستگاه هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده است. تراشه‌ای که در قلب دستگاه بکار رفته، تراشه فوق قدرتمند اسنپدراگون 855 کوالکام است، بنابراین مطمئن باشید شیائومی Mi 9T Pro تجربه‌ای فراتر از یک گوشی میان رده برایتان به ارمغان می‌آورد اما با این حال قیمت عالی دارد.

دوربین اصلی گوشی از سه لنز 43، 8 و 13 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن از یک لنز 20 مگاپیکسلی پاپ آپ بهره می‌برد که از گوشه قاب دستگاه خارج خواهد شد و در شرایط نیاز ایفای نقش می‌کند. بخش زیرین صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت را خواهد داشت و باتری دستگاه هم ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد. شیائومی می 9 تی پرو از نظر رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود که هیچ یک از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.نسخه پایه این گوشی هم اکنون با قیمتی در حدود 4.6 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد که قیمت عالی برای یک گوشی با مشخصات یاد شده است.

 

گلکسی A50 سامسونگ | Samsung Galaxy A50

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

بدون شک سامسونگ گلکسی A50 هم می‌تواند یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 باشد. این اسمارتفون با کیفیت از بدنه پلاستیکی بهره‌مند است اما ظاهری جذاب و شیک دارد. صفحه نمایش آن 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد در نظر گرفته شده و رزولوشن 2340 در1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. تراشه اگزینوس 9610 در قلب این محصول بکار رفته و رم آن می‌توانید ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی داشته باشد. گوشی از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی می‌شود که هر دو از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

دوربین اصلی Samsung Galaxy A50 از سه لنز 25، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن هم از یک لنز 25 مگاپیکسلی بهره می‌برد. گوشی از اسکنر انگشت بهره‌مند است و اسکنر آن داخل صفحه نمایش تعبیه شده و به بیان دیگر مثل گوشی های رده بالای بازار، صفحه نمایش Galaxy A50 از قابلیت اسکن انگشت پشتیبانی می‌کند. یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی هم برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A50 در دستگاه بکار رفته است. نسخه پایه این گوشی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان قیمتی در حدود 3.3 میلیون تومان دارد.

 

هوآوی پی 30 لایت | Huawei P30 Lite

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

باید قبول کرد هوآوی در زمینه تولید و عرضه گوشی های میان رده از شرکت هایی مثل سامسونگ و شیائومی عقب مانده اما با این حال برخی از محصولاتش می‌توانند در لیست بهترین گوشی های میان رده سال قرار گیرند. گوشی هوآوی P30 Lite یکی از این دسته محصولات است. صفحه نمایش این گوشی 6.15 اینچی و از نوع LIPS IPS LCD انتخاب شده و رزولوشن 2312 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. تراشه Kiri 710 با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای در قلب این اسمارتفون بکار رفته و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه 4 و 8 گیگابایتی می‌شود و از نظر حافظه داخلی هم ظرفیت 128 گیگابایتی دارد.

هوآوی پی 30 لایت از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و دوربین اصلی آن از سه لنز 48، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند. البته در برخی مناطق لنز دوربین اصلی گوشی 24 مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین سلفی دستگاه هم می‌تواند با توجه به منطقه عرضه آن 24 یا 32 مگاپیکسلی باشد و تجربه ضبط عکس های سلفی واقعا با کیفیتی را برایتان به ارمغان آورد. گوشی به اسکنر انگشت هم مجهز است و این اسکنر در قاب پشت دستگاه نصب شده و یک باتری 3340 میلی آمپر ساعتی هم انرژی مورد نیازش را تامین می‌کند. نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی این اسمارتفون هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) با قیمتی در حدود 3.8 میلیون تومان در بازار کشورمان موجود است.

 

نوکیا 7 پلاس | Nokia 7 Plus

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

یکی دیگر از گوشی های خوبی که باید در لیست بهترین های ما قرار گیرد گوشی نوکیا 7 پلاس است که با قیمتی در حدود 3.9 میلیون تومان در بازار کشورمان موجود است. این گوشی صفحه نمایشی 6 اینچی با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل دارد و از بدنه‌ای زیبا، شیک و با کیفیت بهره می‌برد. تراشه اسنپدراگون 660 در قلب آن بکار رفته و رم دستگاه در دو ظرفیت 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی آن هم 64 گیگابایتی خواهد بود. ضمنا گوشی Nokia 7 Plus از اتصال رم میکرو اس دی هم پشتیبانی می‌کند. ظاهر این گوشی نسبت به اغلب گوشی های دیگر متفاوت است و این مسئله هم در سبک طراحی قاب پشت و هم در پنل جلوی آن مشخص و محسوس خواهد بود.

دوربین اصلی نوکیا 7 پلاس از دو لنز 12 و 13 مگاپیکسلی تشکیل شده و یک اسکنر انگشت درست زیر آن نصب است که کیفیت عملکرد مطلوبی دارد. دوربین سلفی دستگاه هم رزولوشن 16 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. یک باتری 3800 میلی آمپر ساعتی هم برای تامین انرژی مورد نیاز نوکیا 7 پلاس در نظر گرفته شده است. اگر به برند نوکیا و محصولات این شرکت فنلاندی علاقه دارید، مطمئنا Nokia 7 Plus می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. لازم به ذکر است که این گوشی مبتنی بر اندروید وان (Android One) طراحی شده و آپدیت های اندروید را سریع دریافت خواهد کرد و تجربه مشابه با اندروید خام را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

گلکسی A20s سامسونگ | Samsung Galaxy A20s

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 می‌تواند گوشی سامسونگ Galaxy A20s باشد. این گوشی که در سپتامبر سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم صفحه نمایشی 6.5 اینچی دارد و پنل آن از نوع IPS LCD است. رزولوشن 1560 در 720 پیکسل توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و تراشه اسنپدراگون 450 کوالکام هم در قلب این اسمارتفون بکار می‌رود که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. گوشی از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود که هر دو از اتصال رم میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند. علیرغم اینکه قاب پشت گوشی از شیشه ساخته نشده بسیار براق و چشم نواز به نظر می‌رسد و جذابیت خاصی دارد.

حاشیه های باریک صفحه نمایش گوشی هم بر زیبایی های آن می‌افزایند و سبب شده‌اند که دستگاه ظاهری مدرن داشته باشد. دوربین اصل سامسونگ گلکسی A20s از سه لنز 13، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی دستگاه هم از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. یک اسکنر انگشت فیزیکی بر روی قاب پشت دستگاه نصب است و برای تامین انرژی مورد نیاز آن هم از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت استفاده به عمل می‌آید. هم اکنون نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی این گوشی در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 4.3 میلیون تومان به فروش می‌رسد. بنابراین گلکسی A20s را هم به عنوان یکی دیگر از بهترین گزینه خرید پیش رویتان به خاطر بسپارید.

 

گلکسی A70 سامسونگ | Samsung Galaxy A70

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

گوشی بعدی که در لیست ما قرار دارد گلکسی A70 سامسونگ است. این گوشی از صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی نوع سوپر آمولد با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل بهره می‌برد و تراشه اسنپدراگون 675 کوالکام در قلب آن بکار رفته است. گوشی از نظر رم در دو نسخه مختلف 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 128 گیگابایتی دارد و دستگاه از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی سه‌گانه متشکل از سه لنز 32، 8 و 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم از دیگر ویژگی های این گوشی هستند. سامسونگ Galaxy A70 به اسکن انگشت مجهز است و یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دارد. علیرغم اینکه پنل جلوی گوشی با شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده، قاب پشت آن پلاستیکی اما براق است. گوشی از سبک طراحی اسمارتفون های مدرن پیروی می‌کند و قاب پشت براق و صفحه نمایشی بدون حاشیه دارد. نسخه پایه این گوشی هم اکنون در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 4.8 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

وان پلاس 6 تی | OnePlus 6T

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

یکی دیگر از بهترین گوشی های مقرون به صرفه فعلی بازار که شاید خیلی هم یک اسمارتفون میان رده نباشد و بیشتر شبیه به یک گوشی پرچمدار عمل کند، گوشی وان‌پلاس 6 تی است که قیمتی رقابتی دارد. این گوشی از صفحه نمایش 6.41 اینچی با رزولوشن 2340 در1080 پیکسل و از نوع Optic AMOLED بهره می‌برد و بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای براق و زیبا دارد. در قلب آن از تراشه فوق قدرتمند اسنپدراگون 845 استفاده شده و گوشی از نظر رم شامل دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی می‌شود. از نظر حافظه داخلی هم OnePlus 6T در دو نسخه با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده است.

دوربین اصلی این گوشی از دو لنز 16 و 20 مگاپیکسلی تشکیل شده و برای دوربین سلفی آن هم از یک لنز 16 مگاپیکسلی دیگر استفاده می‌شود. بخش زیرین صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت را دارد و نمایشگر دستگاه با حاشیه های باریکش چیزی در حدود 85.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر می‌گیرد. یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی هم وظیفه تامین انرژی مورد نیاز گوشی را بر عهده خواهد داشت. نسخه پایه گوشی وان پلاس 6T با تمام ویژگی های عالی که نام بردیم در بازار کشورمان قیمتی در حدود 7 میلیون تومان دارد که قیمت واقعا رقابتی و مناسبی برای یک گوشی با مشخصات این چنینی است.

 

وییو 20 هوآوی | Huawei View 20

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 می‌تواند گوشی هوآوی View 20 باشد. این گوشی صفحه نمایشی 6.4 اینچی و از نوع IPS LCD با رزولوشن 2310 در 1080 پیکسل دارد و بدنه آن از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده است. نمایشگر دستگاه بدون حاشیه بوده و بدنه گوشی براق و چشم نواز خواهد بود. تراشه کرین 980 در قلب دستگاه بکار رفته و رم آن در نسخه های 6 و 8 گیگابایتی موجود است. حافظه داخلی گوشی هم در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی موجود خواهد بود که هیچکدام از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. دوربین اصلی گوشی از یک لنز 48 مگاپیکسلی و یک لنز TOF تشکیل شده است و دوربین سلفی آن هم به یک لنز 25 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.

یک اسکنر انگشت با کیفیت در وسط قاب پشت دستگاه تعبیه شده و یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی هم برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال یک گوشی زیبا و با کیفیت از برند هوآوی هستید که بتوان آن را به عنوان یک اسمارتفون میان رده رو به بالا طبقه‌بندی کرد و دستگاه از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد، هوآوی ویو 20 از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. نسخه پایه این گوشی هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان با قیمتی در حدود 6.8 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

هوآوی آنر 9 ایکس | Huawei Honor 9X

 

بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019

 

گوشی بعدی که به عنوان یک اسمارتفون خوش قیمت و میان رده معرفی می‌کنیم گوشی هوآوی آنر 9 ایکس است که یک صفحه نمایش 6.59 اینچی نوع LTPS IPS LCD دارد و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. تراشه Kirin 710F در قلب این گوشی بکار رفته و دستگاه از نظر رم شامل دو نسخه با ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی می‌شود. گوشی از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن شیشه‌ای، براق و جذاب خواهد بود.

دوربین اصلی Huawei Honor 9X از سه لنز 48، 8 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی دستگاه هم از یک لنز 16 مگاپیکسلی پاپ آپ بهره می‌برد. گوشی اسکنر انگشت فیزیکی دارد و این اسکنر در قاب پشت دستگاه نصب شده و کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند. یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی هم برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی در آن بکار رفته است. هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) نسخه پایه این اسمارتفون با قیمتی در حدود 3.9 میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی داشتیم که چند مورد از بهترین گوشی های میان رده و خوش قیمت 2019 را برایتان معرفی کنیم. به منظور جلوگیری از طولانی شدن مطلب از اشاره به برخی گوشی ها که شاید در بازار کشور پیدا کردن آن ها ساده نباشد و طرفداران کمتری هم نسبت به برند های موفق تر داشته باشند صرف نظر کردیم. به عنوان مثال گوشی هایی مثل Moto G8 Plus موتورولا، وان‌پلاس 7T، گوگل پیکسل 3a، شیائومی Mi 9، گلکسی A70s سامسونگ و برخی دیگر از اسمارتفون های مشابه هم پتانسیل لازم برای قرار گرفتن در این لیست را داشتند. اگر شما هم احساس می‌کنید جای خالی گوشی خاصی در این لیست احساس می‌شود، می‌توانید نام آن را در بخش نظرات همین مطلب ارائه کنید و نظرتان را با ما و دیگر همراهان فروشگاه اینترنتی هدف به اشتراک بگذارید. امیدواریم از این راهنمای خرید اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: بهترین گوشی های میان رده , تکنولوژی , دانستنی , گوشی های خوش قیمت , راهنمای خرید گوشی , بهترین گوشی مقرون به صرفه 2019 , بهترین گوشی میان رده 2019 , سامسونگ , هوآوی , شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مینی پی سی ECO 310 با مشخصات یک سیستم اداری از جمله دستگاه های کارآمد و قیمت مناسب شرکت هترون است که برای انجام کارهای روزانه مانند وب گردی، پردازش سند بسیار مناسب است. با نقد و بررسی مینی پی سی هترون ECO 310 در سایت فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه

از زمانی که رایانه ها به فضایی به اندازه ی یک اتاق نیاز داشتند، خیلی گذشته است. امروزه می توانید یک رایانه شخصی رومیزی قدرتمند به اندازه ی یک کتابچه کوچک در اختیار داشته باشید. با توجه به نیاز امروزی در خصوص این که فضای زیادی در منزل اشغال نشود، منطبق با فضای دفتر کار خرید صورت گیرد یا این که از یک مدیاسرور در مرکز تفریحی استفاده شود، مینی پی سی ها طراحی و ساخته شده اند. مینی پی سی یک رایانه رومیزی کوچک، مقرون به صرفه، کم مصرف و بدون تجهیزات اضافی قدیمی (مثلاً سی دی رام، فلاپی درایو و ...) است که برای وظایف اصلی همچون وبگردی، دسترسی به اپلیکیشن های تحت وب، پردازش سند و پخش فایل های صوتی و تصویری طراحی شده است. در مقایسه با رایانه های رومیزی امروزی، مینی پی سی ها نه فقط ارزانتر و جمع و جورتر هستند بلکه از نظر انرژی نیز کم مصرف تر می باشند. یکی از پیشگامان در عرصه تولید مینی پی سی ها شرکت هترون است که با تولید اکو پی سی ها تحولی جدید را در دنیای مینی پی سی بوجود آورد. اکو پی سی زیر شاخه ای از محصولات هترون می باشد که در سال 2014 بعنوان یکی از پیشگامان در توسعه ی مینی پی سی معرفی گردید. از جمله مزایای این دسته محصولات می توان به کیفیت بالا و طول عمر، طراحی متنوع، سایز و عملیات منطبق با نیازها و سلیقه های مختلف، سفارشی سازی ویژگی ها بر اساس پروژه ها و سفارشات مشتری در حدقل زمان ممکن، گارانتی 12 ماهه و 5 سال خدمت پس از فروش، ارائه محصولات جانبی از قبیل موشواره، صفحه کلید و ..، استفاده از قطعات اصلی و معتبر، پوشش درخواست های صنعتی و دفتری اشاره نمود. از جمله این اکو پی سی ها، مینی پی سی هترون ECO 310 است. پس برای نقد و بررسی و آگاهی از قیمت و خرید مینی پی سی هترون ECO 310 در فروشگاه اینترنتی هدف با ما همراه باشید.

 

مینی پی سی هترون ECO 310: طراحی و کیفیت ساخت

مینی پی سی هترون ECO 310 با ابعاد 105x105x35 میلیمتر، ظاهری زیبا با ترکیب رنگ مشکی- بژ و ساخته شده از مصالح با کیفیت، به گونه ای طراحی گردیده تا علاوه بر بهینه کردن قیمت مینی پی سی، کاربر به بهترین نحو به درگاه های اتصال دسترسی داشته باشد. بطوریکه تعداد دو پورت USB 3.0، ورودی میکروفن و خروجی هدفون در جلوی دستگاه و خروجی HDMI، ورودی تغذیه برق، خروجی VGA، ورودی LAN و دو پورت USB2.0 در عقب قرار گرفته و برای راحتی کاربر، کلید روشن/خاموش دستگاه روی کیس قرار داده شده است.

 

مینی پی سی Hatron ECO310

 

نقد و بررسی مینی پی سی هترون ECO 310: قدرت پردازشی

در مینی پی سی ECO 310 هترون از پردازنده Atom x5-Z8350 یک SoC چهارهسته ای 64 بیتی بسیار کم مصرف استفاده شده است که در سال 2015 توسط اینتل معرفی شد. این SoC فوق العاده کم مصرف تنها 2 وات مصرف توان داشته و غالباً در لپ تاپ های بسیار باریک از جمله Acer Switch V10 ،ASUS Transformer Book ،Lenovo IdeaPad Miix 320 و...، تبلت ها یا تجهیزات تبدیل پذیر مورد استفاده قرار می گیرد. این تراشه علاوه بر پشتیبانی از 2 گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس 1600MHz، در فرکانس پایه ی 1.44 گیگاهرتز عمل کرده و تا 1.92 گیگاهرتز نیز تقویت می شود که بسیار مناسب برای انجام کارهای روزمره همچون وبگردی، خواندن ایمیل یا کار با اپلیکیشن های آفیس می باشد. این تراشه همراه با GPU HD Graphics (Cherry Tail) با حداقل فرکانس 200 مگاهرتز و حداکثر فرکانس 500 مگاهرتز و  پشتیبانی از پورت HDMI عرضه می گردد. پردازنده Atom x5-Z8350 با فناوری 14nm با ترانزیستورهای tri-gate تولید شده است و TDP آن کمتر از 4 وات می باشد که در نتیجه راندمان انرژی در مقایسه با نسل قبلی Trial-T (مثلاً Atom Z3795) بطور قابل توجهی بهبود یافته است. در مقایسه با رقبای مبتنی بر ARM، پردازنده Atom x5-Z8350 عملکردی مشابه Qualcomm Snapdragon801 دارد. همچنین ازDirectX 11.2 پشتیبانی کرده و از کنترلر حافظه ی LPDDR3 (2x64bit با سرعت 25.6GB/s) برخوردار می باشد. معماری پردازنده مینی پی سی Hatron ECO 310 مبتنی بر معماری Airmont است که اندکی نسبت به Silvermont بهبود پیدا کرده است. با توجه به فرآیند تولید 14nm بهره برداری بهتری از CPU Burst صورت گرفته و در نتیجه عملکردی نسبتاً بالاتر دارد. در مقایسه با Atom x5-Z8500 کلاک نسبتاً کمتری داشته و در نتیجه 10% کندتر است ولی در مقابل نسل قبل x5-Z8300 ، 80 مگاهرتز کلاک بیشتری دارد.

 

پردازنده مینی پی سی Hatron ECO310

 

مینی پی سی هترون ECO 310: قابلیت گرافیکی

Mini PC Hatron ECO 310 از یک کارت گرافیک HD Graphics2500 بهره می گیرد که در آوریل 2012 معرفی شد. HD Graphics (Cherry Trail) مبتنی بر معماری اینتل نسل هشتمی است که از DirectX 11.2 پشتیبانی کرده و غالباً در سری های Broadwell (مثلاً HD Graphics 5300) وجود دارد. با بهره گیری از 12 واحداجرایی (EU) و سرعت کلاک بیش از 500 مگاهرتز، بطور قابل توجهی سریعتر از HD Graphics (Bay Trail) عمل کرده و قادر است برخی بازی های قدیمی تحت ویندوز را اجرا کند. این پردازنده گرافیکی از معماری Ivy Bridge برخوردار است و با فناوری 22nm و با هدف انجام کارهای دفتری طراحی شده است. رابط اتصال این پردازنده گرافیکی یک PCIe 1.6x16 می باشد.

 

Mini PC Hatron ECO 310

 

مشخصات فیزیکی

  • ابعاد 25 × 110 × 110 میلی‌متر
  • پردازنده IntelAtom x5-Z8350 1.92GHz
  • حافظه کش 2 مگابایت
  • حافظه RAM 2GB DDR3
  • حافظه داخلی HDD 32GB
  • پردازنده گرافیکی Intel HD2500
  • پورت شبکه (LAN)
  • 2 عدد پورت USB 3.0
  • 2 عدد پورت USB 2.0
  • پورت HDMI
  • پورت VGA

 

نتیجه‌گیری

امروزه با توجه به بحران های اقتصادی، محدودیت و هزینه ی بالای انرژی و صرفه جویی در فضا، همه به دنبال صرف حداقل هزینه و استفاده ی بهینه از فضا هستند. مینی پی سی هترون ECO 310 از جمله محصولاتی است که می تواند به تحقق این امر کمک شایانی کند. مینی پی سی هترون ECO 310 با مصرف حداقل انرژی و با برخورداری از پردازنده Intel Atom x5-Z8350 و پردازنده گرافیکی Intel HD 2500 قابلیت آن را دارد تا برنامه های کاربردی معمول و نیازهای روزمره را برآورده کند. با توجه به طراحی و مشخصاتی که از کاربری این دسته محصولات ارائه شده است، نبایستی انتظار داشت که همانند رایانه های قدرتمند شخصی بتوانند از عهده ی اجرای برنامه های محاسباتی و چندرسانه ای سنگین برآیند. مینی پی سی هترون ECO 310 با بهره گیری از درگاه شبکه و پورت های متعدد USB 2.0 و USB 3.0 و ورودی/خروجی صوتی و درگاه HDMI/VGA برای نمایش تصویر، به کاربر اجازه می دهد تا با هر طریقی انتقال فایل، ارتباط تحت شبکه و مشاهده ی محتوای چندرسانه ای را انجام دهد. با توجه به قابلیت های مطرح شده و همچنین با در نظرگرفتن قیمت مینی پی سی هترون ECO 310، انتخاب این دستگاه برای انجام کارهای معمولی و روزمره بسیار مناسب است. در ادامه نقاط قوت و ضعف دستگاه در دو لیست قابل مشاهده است.

 

نقاط قوت

  • مصرف حداقل انرژی
  • برخورداری از پردازنده Intel Atom 1.9GHz
  • مجهز بودن به کارت گرافیک Intel HD 2500 برای انجام روان برنامه های کاربردی متداول
  • استفاده از دو فناوری خروجی تصویری برای انطباق با نمایشگرهای مختلف با کیفیت های متفاوت
  • ابعاد کوچک
  • کم صدا

 

نقاط ضعف

  • مناسب اجرای برنامه های سنگین نیست
  • برای اجرای بازی های جدید مناسب نمی باشد
  • فاقد اتصال WLAN


:: برچسب‌ها: بررسی ECO 310 , خرید مینی پی سی ECO 310 هترون , مشخصات هترون ECO 310 , قیمت هترون ECO 310 , بررسی Hatron ECO 310 , خرید Hatron ECO 310 , Mini PC hatron , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) واقعا می‌تواند گزینه خرید خوبی برای آن دسته افرادی باشند که می‌خواهند یک گوشی اندرویدی عالی، با کیفیت، زیبا و خوش قیمت را تهیه کنند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

اگر از طرفداران گوشی های اندرویدی باشید بدون شک با شرکت وان پلاس آشنایی دارید. این کمپانی چندین سال پیاپی گوشی های پرچمدارش را به قدری با کیفیت و خوش قیمت روانه بازار می‌کرد که به محصولاتش لقب "پرچمدار کش" (Flagship Killer) داده بودند، یعنی گوشی های این شرکت می‌توانستند قاتلی برای پرچمداران اندرویدی دیگر شرکت ها از قبیل سامسونگ، الجی و غیره باشند. یکی از جدیدترین اسمارتفون هایی که توسط شرکت وان پلاس معرفی شده، گوشی OnePlus 7 Pro است که در ماه می (May) سال 2019 شاهد معرفی آن بودیم.

وان پلاس 7 پرو یک گوشی اندرویدی کامل بوده و پکیجی فوق‌العاده را ارائه می‌کند. قیمت گوشی OnePlus 7 Pro خیلی مقرون به صرفه نیست اما گوشی ارزش صرف هزینه و خرید را خواهد داشت. ما در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این موبایل با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. در انتهای بررسی هم سعی می‌کنیم اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی را طی دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان ارائه کنیم تا بهتر با نقاط قوت و ضعف گوشی مذکور آشنا شوید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

به عقیده ما سبک طراحی عالی و ظاهر شیک یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی وان پلاس 7 Pro محسوب می‌شود. بدون شک اگر شما هم نگاهی به این گوشی زیبا داشته باشید و آن را در دست بگیرید، کاملا با ما موافق خواهید بود. این اسمارتفون به خوبی حس در دست گرفتن یک گوشی خاص و رده بالا را به کاربر منتقل می‌کند. پنل جلوی گوشی تقریبا به طور کامل توسط صفحه نمایش آن احاطه شده و طبق آمار چیزی در حدود 88.1 درصد از مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن در بر گرفته می‌شود. هیچ خبری از دکمه های فیزیکی یا حتی لنز دوربین سلفی در پنل جلوی گوشی نیست و خروجی های اسپیکر دستگاه هم در لبه فوقانی قاب آن به شکلی بسیار ظریف تعبیه شده‌اند. بخش زیرین صفحه نمایش OnePlus 7 Pro قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و بدین ترتیب دستگاه از اسکنر داخل نمایشگر بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

نکته مهمی که در بررسی وان پلاس 7 پرو متوجه آن شدیم مربوط به سرعت و دقت عمل عالی اسکنر انگشت داخل نمایشگر گوشی می‌شد که در شرایط متفاوت ثبات خود را حفظ می‌کرد. به عقیده ما اسکنر داخل نمایشگر این گوشی در حال حاضر یکی از بهترین اسکنر های این سبکی بکار رفته در گوشی های موبایل است. گوشی از قابلیت اسکن چهره کاربر هم پشتیبانی می‌کند و بدین منظور از لنز دوربین سلفی دستگاه استفاده خواهد شد که به صورت پاپ آپ از گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه خارج می‌شود و دوباره در این بخش پنهان خواهد شد. سبک طراحی دوربین سلفی پاپ آپ در سال 2019 بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و گوشی های نسبتا زیادی هم اکنون از این سبک طراحی بهره می‌برند.

شاید تصور کنید سرعت خارج شدن لنز دوربین سلفی و پاپ آپ گوشی و تشخیص چهره کاربر به واسطه آن پایین می‌آید اما در عمل اینطور نیست و بررسی ما نشان داد که سرعت عملکرد دوربین سلفی و پاپ آپ OnePlus 7 Pro بسیار عالی خواهد بود و مطمئن باشید رضایت شما را هم جلب خواهد کرد. ضمن اینکه پاپ آپ بودن دوربین سلفی این اسمارتفون سبب شده که سبک طراحی آن خاص تر به نظر برسد. اما یکی از ویژگی هایی که خلا آن در گوشی وان پلاس 7 پرو احساس می‌شود مربوط به ضد آب نبودن دستگاه خواهد بود. متاسفانه این گوشی علیرغم اینکه به عنوان یک اسمارتفون درجه یک و پرچمدار روانه بازار شده از طراحی ضد آب بهره نمی‌برد. انتظار ما این بوده که گوشی با قیمت وان پلاس 7 پرو از استاندارد ضد آب پشتیبانی کند.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

پس وقتی از نمای رو به رو به گوشی OnePlus 7 Pro نگاه کنید، صفحه نمایش آن مجذوب کننده خواهد بود. دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش این گوشی انحنای جالبی دارند که منجر به کیپ شدن گوشی در دست شما و همچنین زیباتر به نظر رسیدن آن می‌شوند. ضمنا روی پنل جلوی دستگاه با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا به راحتی بر روی ال سی دی گوشی خط و خش ایجاد نشود. اگرچه با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از نمایشگر دستگاه حتما از گلش محافظ ال سی دی استفاده کنید و صرفا به شیشه گوریلاگلس 5 روی آن اعتماد کامل نداشته باشید.

قاب پشت گوشی هم ساختار شیشه‌ای و براق دارد و بسیار چشم‌نواز به نظر می‌رسد. در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه لنز های دوربین اصلی و سه‌گانه آن نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED دوگانه هم درست زیر لنز دوربین اصلی گوشی دیده می‌شود. شیشه‌ای که در ساخت قاب پشت گوشی وان پلاس 7 پرو بکار رفته هم از نوع گوریلاگلس 5 است و مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و ایجاد خط و خش دارد. اگرچه باز هم توصیه ما این است که برای محافظت از قاب پشت دستگاه حتما از کیف و کاور موبایل استفاده کنید. ابعاد بدنه گوشی 8.8 در 75.9 در 162.6 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 206 گرم می‌رسد.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

گوشی OnePlus 7 Pro قابلیت پشتیبانی و اتصال همزمان دو سیم کارت را دارد و اسپیکر های استریو هم بهره می‌برد. بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه از کیفیت ساخت و طراحی بالایی برخوردار است و ظاهر بسیار شیک و چشم نوازی را ارائه می‌کند. تنها مسئله‌ای که انتظار داشتیم در طراحی گوشی لحاظ شود اما نشده مربوط به ضد آب بودن آن می‌شود. پس اگر به ظاهر و کیفیت ساخت گوشی اهمیت می‌دهید، وان پلاس 7 پرو می‌تواند رضایت کامل شما را جلب کند.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): صفحه نمایش 

صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro ویژگی های خاصی دارد که اگر بخواهیم وارد جزئیات آن ها شویم باید خیلی فنی و دقیق به همه چیز اشاره نماییم و این مسئله می‌تواند منجر به طولانی شدن این بررسی شود. بنابراین سعی می‌کنیم خیلی وارد جزئیات نشویم و فقط در حد کاربردی به موضوعات مهم مرتبط به صفحه نمایش دستگاه اشاره داشته باشیم. پنل نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی و از نوع فلواید آمولد (Fluid AMOLED) در نظر گرفته شده و رزولوشن عالی 3120 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به مقداری در حدود 516 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی فوق‌العاده عالی برای گوشی با نمایشگر 6.67 اینچی است. بنابراین اگر به گوشی های با صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن بالا علاقه دارید، وان پلاس 7 پرو یکی از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود. نمایشگر این گوشی کاملا بدون حاشیه در نظر گرفته شده و بیش از 88 درصد مساحت کل پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد.

این سبک طراحی سبب شده که دستگاه از نمای رو به رو ظاهری فوق‌العاده جذاب و زیبا داشته باشد. روی صفحه نمایش این اسمارتفون هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده که توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از آن حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید، اگرچه شیشه گوریلاگلس 5 مقاومت عالی در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز ارائه می‌کند. دو تکنولوژی DCI-P3 و HDR10+ توسط صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro پشتیبانی می‌شوند که هر دو به ارائه تصویری شاداب تر و فرش کمک می‌کنند. اما ویژگی جالب بعدی نمایشگر گوشی مربوط به ارائه فرکانس 90 هرتزی می‌شود که بیشتر از فرکانس نرمال صفحه نمایش گوشی های رایج بازار خواهد بود.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

فرکانس بالاتر صفحه نمایش دستگاه می‌تواند سبب شود که محتوا بر روی آن شارپ تر به نظر برسد و چشم کاربر ارتباط بهتری با آن برقرار کند. در بررسی وان پلاس 7 پرو مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش آن واقعا کیفیت عالی دارد و هیچ جای ایراد و نقصی در این زمینه قابل رویت نیست. شاید تنها نقطه ضعفی که بتوان به صفحه نمایش دستگاه نسبت داد مربوط به مصرف انرژی بالای آن می‌شود چون اندازه بزرگ نمایشگر و ارائه رزولوشن و فرکانس بالا نیاز به صرف انرژی بیشتری دارند که این مسئله را در بخش مربوط به "باتری و شارژدهی" مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توان تولید روشنایی (Brightness) صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro هم عالی است و شما به راحتی می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی 80 درصد در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی آن را مشاهده کنید و با دستگاه در تعامل باشید. ضمنا نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه دستگاه انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای فیلم و ویدیو را بسیار لذت بخش می‌کند. فراموش نکنید بخش زیرین صفحه نمایش گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد و نمایشگر دستگاه از اسکنر انگشت داخلی بهره می‌برد. بنابراین بدون شکل بهره‌مندی از صفحه نمایش با کیفیت و بزرگ یکی از اصلی ترین و مهم ترین نقاط قوت گوشی وان پلاس 7 پرو محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی وان پلاس 7 Pro به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری OxygenOS 10.0.2 هم روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. بنابراین به روز بودن سیستم عامل گوشی می‌تواند یکی دیگر از ویژگی های خوب آن باشد. ضمن اینکه بدون تردید این گوشی حداقل تا 2 سال آینده آپدیت های بعدی سیستم عامل اندروید را دریافت خواهد کرد. اما بستر نرم افزاری دستگاه چطور است و چه بازدهی دارد؟ رابط کاربری OxygenOS 10.0.2 خیلی تفاوت هایی نسبت به اندروید استاک ندارد و به همین سبب گوشی وان پلاس 7 پرو می‌تواند تجربه‌ای بسیار نزدیک به اندروید 9 استاک را برایتان به همراه داشته باشد.

شرکت وان پلاس فقط سعی کرده چند ویژگی اضافه را در دستگاه ارائه کند که تعداد آن ها زیاد نیست و به همین سبب حجم رابط گوشی و بستر نرم افزاری آن خیلی افزایش پیدا نکرده است. بنابراین می‌توان رابط OxygenOS 10.0.2 را یک رابط خوب و بهینه محسوب کرد. زمانی که در حال استفاده از گوشی OnePLus 7 Pro و پرسه زدن در بخش های مختلف آن هستید هم به خوبی روان بودن عملکرد آن را احساس خواهید کرد. لگ و تاخیر در عملکرد بستر نرم افزاری آن جایی ندارد و انجام تسک های نرمال و اقدامات روزمره به راحتی توسط آن مدیریت می‌شوند. به عنوان مثال ما بدون کوچک ترین مشکل و لگ قادر به استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ در این گوشی بودیم.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی دستگاه به تعداد محدود و با حجم پایین ارائه شده‌اند که این مسئله هم به بهینه تر شدن بستر نرم افزاری آن کمک می‌کند. یکی از قابلیت های خوبی که در رابط دستگاه ارائه شده مربوط به آپشن اختصاصی ضبط ویدیو از صفحه نمایش می‌شود که در برخی مواقع جالب و کاربردی خواهد بود. بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که گوشی OnePlus 7 Pro از بستر نرم افزاری خوب و با کیفیتی بهره می‌برد و رابط گوشی سبک و بهینه است. همچنین بستر نرم افزاری دستگاه تجربه‌ای بسیار نزدیک به تجربه استفاده از اندروید استاک و خام را برایتان به ارمغان می‌آورد که این موضوع هم از دیگر ویژگی های خوب گوشی به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

طبیعتا به عنوان گوشی که قرار است یک پرچمدار باشد و قیمت بالایی هم دارد، انتظار می‌رود که OnePlus 7 Pro از بستر سخت افزاری شامل پردازنده، رم و حافظه داخلی درجه یکی برخوردار باشد. در همین راستا شرکت وان پلاس گوشی نام برده شده را به تراشه اسنپدراگون 855 مجهز کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و در حال حاضر قدرتمندترین تراشه موبایلی عرضه شده از سمت شرکت کوالکام است. این تراشه یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Kyro 485 هستند. چهار هسته این تراشه فرکانس کاری 1.78 گیگاهرتزی دارند و سه هسته دیگر آن از فرکانس 2.42 گیگاهرتزی بهره می‌برند. یک هسته پردازشگر آن هم فرکانس 2.84 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 640 هم در تراشه مذکور وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

گوشی وان پلاس 7 پرو از نظر رم شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های 6، 8 و 12 گیگابایتی دارد. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده و امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات در آن وجود ندارد. بنابراین گوشی از کانفیگ سخت افزاری بسیار قدرتمند و درجه یکی بهره می‌برد و به همین سبب انتظار ارائه پتانسیل بالا از جانب آن را داریم. در بررسی وان پلاس 7 پرو ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) و فورتنایت (Fortnite) را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه (مجموعا 30 دقیقه) اجرا کردیم. سپس از بازی های مذکور خارج شدیم و از بخش Recent Apps (اپلیکیشن های اخیر) مابین چند برنامه از پیش تعیین شده جهش هایی داشتیم تا سرعت و ثبات عملکرد رم گوشی قابل درک شود.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

لازم به ذکر است که ما در این بررسی از نسخه مجهز به رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی گوشی مذکور استفاده کردیم. نتیجه بررسی OnePlus 7 Pro نشان داد که گوشی بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای بازی های HD و سنگین بر می‌آید. افت فریم، لگ و تاخیر در حین اجرای سه بازی نام برده شده که از سنگین ترین و محبوب ترین بازی های موبایلی فعلی هستند، به هیچ وجه قابل رویت نبود اما متوجه شدیم که اجرای بازی های سنگین در گوشی به شدت بر روی کم شدن شارژ باتری دستگاه تاثیرگذار است. چون صفحه نمایش دستگاه کیفیت بسیار بالایی دارد و بزرگ در نظر گرفته شده و از سمت دیگر منابع سخت افزاری اصلی آن هم در حین اجرای بازی تحت فشار قرار می‌گیرند، مصرف شارژ باتری به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

بعد از اجرای سه بازی مذکور و مراجعه به منوی "اپلیکیشن های اخیر" مشخص شد که رم گوشی به خوبی می‌توانید مولتی‌تسکینگ و شرایط سنگینی مثل شرایطی که اعمال کردیم را مدیریت کند. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بدون لگ و تاخیر قابل انجام بود و از این نظر هم هیچ مشکلی وجود نداشت. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که گوشی OnePlus 7 Pro یک اسمارتفون با قدرتمند است که از پس انجام هر تسک و اقدام سنگینی بر می‌آید. اگر به قدرت عملکرد و بازده پردازشی گوشی اهمیت می‌دهید، وان پلاس 7 پرو از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro): دوربین اصلی و سلفی 

دوربین اصلی گوشی OnePlus 7 Pro از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 48، 8 و 16 مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/1.6، F/2.4 و F/2.2 دارند. این سه لنز به ترتیب از نوع واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) هستند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، فوکوس لیزری (Laser AF)، تثبیت اپتیکان تصویر (OIS)، زوم اپتیکان 3x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوگانه هم برای دوربین اصلی گوشی OnePlus 7 Pro در نظر گرفته شده است.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

برای بررسی دوربین گوشی OnePlus 7 Pro ما عکسبرداری در دو حالت روز و شب یا بهتر بگوییم محیط های با نور مناسب و ضعیف را ملاک قرار دادیم. در حالت اول دوربین گوشی عملکرد عالی داشت و با آن توانستیم عکس های بسیار با کیفیتی ضبط کنیم. جزئیات تصویر، شادابی و طراوت و زنده بودن رنگ ها به خوبی در عکس هایی که در شرایط نوری مناسب با دوربین اصلی گوشی وان پلاس 7 پرو ضبط می‌شوند قابل درک خواهد بود. عکسبرداری پرتره هم در این شرایط با کیفیت بسیار مطلوبی قابل انجام است و دقت عملکرد دوربین در تفکیک سوژه اصلی و پس زمینه بسیار مطلوب خواهد بود. اما در محیط های با نور کم و تاریک دوربین اصلی گوشی چطور عمل می‌کند؟ در بررسی وان پلاس 7 پرو مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های تاریک و کم نور هم عملکرد مطلوب و خوبی دارد. مطمئنا کیفیت عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند در حد کیفیت عکس هایی نیستند که در محیط های با نور مناسب قادر به ضبط آن ها خواهید بود اما تفاوت مابین این دو حالت عکسبرداری خیلی زیاد نیست.

در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز پاپ آپ 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR خودکار و ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور خوب عالی است و با آن می‌توانید واقعا عکس های با کیفیتی ضبط نمایید که برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی فوق‌العاده هستند. در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین سلفی دستگاه نمایان می‌شود که البته وقوع آن طبیعی خواهد بود و مقدار افت کیفیت به وجود آمده آزاردهنده نیست.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro)

 

بنابراین به طور کلی باید گفت که گوشی وان پلاس 7 پرو از نظر دوربین به پکیج قدرتمندی مجهز شده است. شاید گوشی های پرچمداری مثل آیفون های جدید اپل یا جدیدترین سری از گوشی های گلکسی S سامسونگ بتوانند عملکرد بهتری نسبت به دوربین اصلی و سلفی گوشی OnePlus 7 Pro داشته باشند. پس بهره‌مندی از دوربین خوب و با کیفیت یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی وان پلاس 7 پرو خواهد بود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePLus 7 Pro): باتری و شارژدهی 

با توجه به اندازه و کیفیت بالایی که صفحه نمایش گوشی OnePlus 7 Pro دارد، طبیعتا مصرف انرژی آن هم بالاست و انتظار می‌رود یک باتری قدرتمند و با ظرفیت زیاد در این گوشی بکار گرفته شود. در همین راستا شرکت وان پلاس یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی را در این گوشی بکار برده است. در بررسی وان پلاس 7 پرو مشخص شد که باتری این اسمارتفون با یک مرتبه شارژ و در حالتی که استفاده نرمال و عادی از آن به عمل آید می‌تواند یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند و در بهترین شرایط این مدت زمان شارژدهی تا 1.5 روز قابل افزایش خواهد بود. بنابراین علیرغم اینکه باتری دستگاه ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد، خیلی بازده عالی را ارائه نخواهد کرد و اگر شما اهل انجام بازی های سنگین و گیمینگ باشید، حتی ممکن است قبل از یک روز هم به شارژ مجدد باتری گوشی نیاز پیدا کنید.

اما برای رفع این مشکل شرکت وان پلاس تکنولوژی شارژ سریع بسیار پیشرفته‌ای را در گوشی OnePlus 7 Pro ارائه کرده که با لقب Wrap Charge معرفی شده است. به موجب این تکنولوژی می‌توانید با شارژر اورجینال گوشی که توان 30 واتی دارد ظرف مدت زمانی در حدود 80 دقیقه باتری دستگاه را فول شارژ کنید! در بررسی وان پلاس 7 پرو مشخص شد که 15 دقیقه اتصال گوشی به شارژر فابریکش می‌تواند تا 30 درصد شارژ باتری را به همراه داشته باشد. بنابراین اگرچه قدرت شارژدهی باتری گوشی خیلی عالی نیست اما سرعت شارژ مجدد باتری آن فوق‌العاده خواهد بود. ضمنا قابلیت شارژ بیسیم توسط گوشی پشتیبانی نمی‌شود که این مسئله می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی وان پلاس 7 پرو (OnePlus 7 Pro) پرداختیم. این گوشی پکیجی از ویژگی های مثبت را ارائه کرده که می‌توانند آن را به گزینه عالی برای علاقمندان به گوشی های اندرویدی تبدیل کند. البته قیمت گوشی OnePlus 7 Pro خیلی مقرون به صرفه نیست و شاید از این نظر علاقمندان به این اسمارتفون با یک چالش رو به رو باشند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی مذکور در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و بسیار شیک
  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت عالی
  • بستر نرم افزار خوب، بهینه و روان
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین با کیفیت
  • سرعت شارژ عالی باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از استاندارد ضد آب
  • عدم پشتیبانی از شارژ بیسیم
  • قیمت نه چندان مقرون به صرفه


:: برچسب‌ها: بررسی وان پلاس 7 پرو , خرید وان پلاس 7 پرو , قیمت وان پلاس 7 پرو , نقد وان پلاس 7 پرو , تکنولوژی , مشخصات OnePlus 7 Pro , قیمت گوشی موبایل OnePlus 7 Pro , نقد OnePlus 7 Pro ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه :

اگر از دنبال کنندگان و علاقه مندان به سینمای بین‌الملل باشید، حتما با فرمت مَترُسکا (MKV) آشنایی دارید. این فرمت به نوعی زبان سینمای بین‌الملل است، چراکه با استفاده از این فرمت می‌توان به راحتی میان لایه‌های صدا جابه‌جا شد؛ زیرنویس را حذف و یا اضافه کرد و مهم‌تر از همه اینکه حجم فایل ویدیویی را به طور چشم گیری کاهش داد. اما در کنار تمامی نکات مثبت ذکر شده برای این فرمت، لازم است با نکات منفی آن نیز آشنا شوید. فرمت MKV به دلیل استفاده از کُدک‌هایی خاص، قابل اجرا بر روی تمامی نرم افزارهای پخش کننده نمی‌باشد. تلوزیون‌های قدیمی این فرمت را پخش نمی‌کنند، گوشی‌های قدیمی هم قادر به پخش این فرمت نیستند. پس در شرایطی باید این فرمت را به یک فرمت استاندارد (قابل پخش بر روی هر سیستم دیجیتال) تبدیل کرد. فرمت MP4 معروف ترین و بهترین نسخه استاندارد در میان فرمت‌های موجود می‌باشد که از کیفیت صدا و تصویر خوبی برخوردار است و بر روی هر ابزاری قابلیت پخش دارد. در ادامه به نحوه تبدیل فرمت MKV به MP4 بر روی سیستم‌ عامل‌های پر طرفداری همچون اندروید (Android)، ویندوز (Windows)، آی او اس (IOS) و مکینتاش (Mac) خواهیم پرداخت؛ پس در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

تبدیل فرمت MKV به MP4 در ویندوز و مک با استفاده از : VLC media player

می‌توان گفت که نرم افزار VLC media player قادر به شناسایی و پخش تمامی فرمت‌های ویدیویی است. این نرم افزار از جمله‌ نرم افزارهای قدیمی و عضو ثابت سیستم‌های کامپیوتری می‌باشد که از قدرت مانور بالایی در زمینه فرمت‌های ویدیویی برخوردار است. خوشبختانه نرم افزار VLC media player برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش در دسترس یوده و از طریق آن و استفاده از راهنمای ارائه شده در این مطلب قادر به تبدیل فرمت MKV به MP4 خواهید بود.

 

روش تبدیل فرمت MKV به MP4

 

قدم اول : پس از دانلود و نصب VLC media player با کلیک بر روی آیکون برنامه وارد نرم افزار شده و بر روی سربرگ Media در قسمت فوقانی سمت چپ نرم افزار کلیک می‌کنیم. پس از انجام این مرحله، در صفحه جدید باز شده به دنبال گزینه convert/save می‌گردیم و بر روی آن کلیک میکنیم. لازم به ذکر است که تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+R نیز می‌توانستید این کار را انجام دهید.

 

convert mkv to mp4

 

قدم دوم : بر روی گزینه add که در تصویر بالا مشخص شده است کلیک میکنیم و پس از آن فایلی ویدیویی که قصد تبدیل فرمت آن از MKV به MP4 داریم را انتخاب می‌کنیم.

پس از انتخاب فایل، لازم است تا بر روی گزینه convert/save در پایین صفحه کلیک کنید.

 

روش تبدیل فایل MKV به MP4 در مک و ویندوز

 

قدم سوم : پس از انجام مراحل قبلی صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که در آن می‌توانید تنظیمات ویدئو خروجی را به حالت مدنظر خود درآورید. از آن جا که هدف ما در این مقاله ساخت یک ویدئو استاندارد با فرمت Mp4 می‌باشد، تنظیمات را مطابق شکل بالا قرار دادیم.

پس از اعمال تنظیمات لازم است محل خروجی فایل را مشخص کنیم که با کلیک بر روی گزینه Browse می‌توانید این مرحله را نیز پشت سر بگذارید.

نکته مهم : پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که از سایر گزینه‌ها اطلاعاتی ندارید؛ از تغییر دادن آن‌ها خودداری کنید.

 

تبدیل فرمت mkv به mp4 با vlc

 

قدم چهارم : پس از این‌ که از تنظیمات اعمال شده مطمئن شدید؛ می‌توانید با کلیک بر روی گزینه start فرآیند تبدیل فرمت را آغاز کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه، نوار سبز رنگ وضعیت شروع به حرکت خواهد کرد و در پایان فایل ویدئویی شما با فرمت MP4 در محلی که انتخاب کرده بودید آماده و در دسترس خواهد بود.

توجه داشته باشید که با انجام مراحل بالا فایل اولیه یا فرمت MKV حذف نخواهد شد و شما همچنان به آن فایل دسترسی خواهید داشت.

 

تبدیل فرمت MKV به MP4 در اندروید با استفاده از : Video Converter

نرم افزار Video Convertor به عنوان محبوب ترین برنامه تبدیل فرمت‌هایی ویدیویی در تلفن‌های همراه اندروید شناخته شده است؛ به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم که با استفاده از همین نرم افزار تبدیل فرمت MKV به MP4 را به شما آموزش دهیم. این نرم افزار از رابط کاربری بسیار ساده‌ای بهره می‌برد و ویژگی اصلی آن عدم کاهش کیفیت ویدیو در زمان تبدیل فرمت است. این برنامه دارای قابلیت‌های مفید دیگری همچون جداسازی صوت از ویدیو و ... نیز می‌باشد. در ادامه با آموزش نحوه تبدیل فرمت MKV به MP4 با استفاده از نرم افزار Video Convertor در اندروید خدمت شما هستیم.

 

قدم اول : پس از دانلود نرم افزار Video Convertor، این نرم افزار را باز کرده و در اولین قدم فایل مدنظر خود را انتخاب می‌کنیم.

 

convert mkv to mp4 در اندروید

 

قدم دوم : پس از این که فایل ویدیویی با فورمت MKV را انتخاب کردیم؛ بر روی گزینه Convert در پایین صفحه کلیک می‌کنیم. پس از کلیک بر روی این گزینه شما با صفحه تنظیمات تبدیل رو به رو خواهید شد که برای تهیه یک ویدیو با فرمت استاندارد و بدون تغییر کیفیت، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از قالب ارائه شده در تصویر بالا استفاده کنید.

 

convert mkv to mp4 بدون افت کیفیت

 

قدم سوم : پس از اینکه از تنطیمات اطمینان حاصل کردید؛ می‌توانید با لمس گزینه Start فرآیند تبدیل فرمت را شروع کنید.

در پایان فایل مدنظر شما با فرمت MP4 در محلی که در قدم دوم مشخص کرید آماده خواهد بود.

 

تبدیل فرمت MKV به MP4 در IOS با استفاده از : Movp4

در میان روش‌های ارائه شده برای سیستم‌ عامل‌های مختلف، کاربران تلفن‌های همراه شرکت اپل کار ساده‌ تری را در پیش دارند.

در این آموزش که برای کاربران IOS آماده کرده‌ایم؛ از نرم افزار Movp4 استفاده شده که بدون نیاز به جلبریک (Jailbreak) بوده و به راحتی با استفاده از آن می‌توانید هر فرمت ویدیویی را به MP4 تبدیل کنید.

 

تبدیل فرمت mkv به mp4 با گوشی

 

قدم اول : برای دانلود نرم افزار Movp4 کافیست تا اسم آن را در اپل استور سرچ کنید. پس از دانلود و نصب نرم افزار به راحتی قادر به تبدیل فرمت MKV به MP4 خواهید بود.

 

چگونه فرمت mkv را به mp4 تبدیل کنیم

 

قدم دوم : رابط کاربری این نرم افزار تنها از دو بخش تشکیل شده که با کلیک بر روی علامت دوربین در مرکز صفحه می‌توانید فایل ویدیویی مدنظر خود، که قصد تبدیل آن به فرمت MP4 دارید را انتخاب کنید.

قدم سوم : پس از انتخاب فایل ویدیویی، تنها کافیست تا با کلیک بر روی گزینه Save as MP4 فرآیند تبدیل فرمت را آغاز کنید.

در نهایت فایل MP4 شما در پوشه‌ای که فایل MKV را از آن انتخاب کرید؛ قابل مشاهده است.

 

سخن نهایی :

نرم افزارهایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، همگی از قابلیت‌های بسیاری برخوردار هستند که با اندکی گشت و گذار در آن‌ها می‌توانید به سایر ویژگی‌های آن‌ها نیز دسترسی پیدا کنید. در این مقاله تلاش کردیم که از طریق محبوب ترین نرم افزارها و با استفاده از ساده ترین روش‌ها نحوه تبدیل فرمت ویدیویی MKV به MP4 را در تمامی سیستم عامل‌ها به شما آموزش دهیم. اگر شما نیز روش‌هایی می‌شناسید که فکر می‌کنید منجر به افزایش کیفیت این نوشته می‌شود؛ لطفا از طریق بخش ارسال نطرات با ما و کاربران فروشگاه هدف به اشتراک بگذارید.

باتشکر از همراهی شما



:: برچسب‌ها: آموزش تبدیل فرمت MKV به MP4 , نحوه تبدیل فرمت MKV به MP4 , برنامه تبدیل فرمت MKV به MP4 , تبدیل فرمت MKV به MP4 در اندروید , تبدیل فرمت MKV به MP4 در ویندوز , تبدیل فرمت MKV به MP4 در مک , مراحل تبدیل فرمت MKV به MP4 , چطور فیلم MKV ببینیم ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

با گذشت چندسال از معرفی ویندوز 10 توسط کمپانی مایکروسافت امروزه کابران زیادی تمایل به نصب ویندوز 10 نشان می دهند. نصب ویندوز 10 در این آموزش دو بخش متفاوت را پوشش می‌دهد یکی مربوط به چگونگی نصب ویندوز روی سیستمی که سیستم عاملی روی آن نصب نشده است(که به این روش Clean Install یا نصب تمیز گفته می‌شود) و روش دیگر نصب ویندوز روی سیستمی که یک سیستم عامل روی آن نصب است و می خواهیم آن را ارتقا دهیم. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش نصب ویندوز 10 با سی دی یا از روی فلش و نحوه راه اندازی آن بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

مقدمه

چه لپ تاپ جدیدی خریده باشید که فاقد ویندوز است و یا بخواهید ویندوز خود را از ویندوز 7 و 8 ارتقا دهید، اکنون زمان آن رسیده است تا نسخه ویندوز خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید و از امکانات و محیط جذاب این ویندوز استفاده ببرید. نصب ویندوز 10 خیلی راحت است و در عرض 5 تا 15 دقیقه در سه سوت می توانید ویندوز سیستم خود را تعویض نمایید. برای نصب ویندوز 10 کار شما با یک فلش دیسک و یا سی دی ویندوز شروع می شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نصب ویندوز 10 روی کامپیوتر و لپ تاپ بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

نکات مهمی که باید قبل از نصب ویندوز 10 بدانیم

نوع هارد درایو: به نوع درایور برای نصب ویندوز 10 توجهداشته باشید. اگرسیستم شما 64 بیتی باشد ویندوز مخصوص سیستم های 32 بیتی حتی اگر روی آن نصب کنید اجرا نمی شود.

پیش نیازهای نصب ویندوز 10: قبل از اینکه اقدام به تعویض ویندوز و نصب ویندوز 10 کنید باید بررسی کنید آیا سیستم شما قابلیت پذیریش نصب ویندوز 10 از لحاظ سخت افزار دارد یا نه. برای پاسخ به این سوال حداقل سخت افزار برای نصب ویندوز 10 به صورت زیر است :

• پردازنده: حداقل 1 گیگاهرتز (GHz)

• حافظه رم: 1 گیگابایت(نسخه 32 بیت) و 2 گیگابایت(نسخه 64 بیت)

• فضای آزاد هارد دیسک: 20 گیگابایت (نسخه 64 بیت) و 16 گیگابایت (نسخه 32 بیت)

• کارت گرافیک Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 driver

• برنامه ویندوز 10 و فایل نصبی آن از طریق فلش بوتیبل  یا دی وی دی

ذخیره سازی اطلاعات: برای جلوگیری از حذف اطلاعات اگر فایل ها و اطلاعاتی روی درایو c، documents و desktop ذخیره کرده اید آن ها را به درایو های غیر از درایو c مانند درایو d و e منتقل کنید تا اطلاعات شما در حین نصب ویندوز جدید حذف نشوند.

 

اولین مرحله نصب ویندوز 10:بوت کردن سیستم

 برای نصب ویندوز 10 برای انتخاب روش نصب ویندوز با سی دی یا فلش نیاز به تغییر تنظیمات بوت شدن دارید. در واقع با بوت کردن سیستم مشخص می کنید که برای بالا آمدن سیستم از چه بخشی استفاده شود. این بخش ها می تواند فلش، هارد دیسک و یا سی دی باشد که در تنظیمات بایوس سیستم باید آن را مشخص نمایید. روند انجام بوت کردن ویندوز بستگی به مدل سیستم شما به خصوص مادربرد شما دارد اما در حالت کلی برای همه سیستم ها یک روش مشابه استفاده می شود.

 

تنظیمات بوت کردن در سیستم های معمولی

در اولین مرحله باید منوی بوت را پیدا نمایید. ابتدا سی دی یا دی وی دی و یا فلش بوتیبل  را وصل کنید و سیستم را ریستارت و مجدد راه اندازی نمایید. منتظر بمانید و تا قبل از اینکه اولین صفحه سیستم روی دسکتاپ ظاهر شود با فشار دادن دکمه ای مانند F2،F12، F9 و یا دکمه delete که در همه سیستم ها اجرا می شود وارد تنظیمات بوت شوید. پس از وارد شدن به محیط بایوس سیستم باید قسمت Boot را پیدا کنید. با استفاده از دکمه جهت دار سمت راست صفحه کلید می توانید در قسمت سربرگ وارد بخش Boot شوید.

 

نحوه بوت سیستم در نصب ویندوز 10

 

با زدن دکمه جهت دار سمت پایین صفحه کلید، قسمت Removable Device اولین درایو خوانده شده توسط دستگاه را نشان می دهد. برای انتخاب بوت شدن از طریق سی‌دی رام،طبق تصویر زیر CD-Rom را با کلیدهای جهت دار صفحه کلید انتخاب کرده و قبل از هارد درایو قرار دهید. مواظب باشید وارد تنظیمات دیگر بخش ها نشوید چرا که این تنظیمات بسیار حساس هستند و با یک خطای کوچک ممکن است تمام اطلاعات و دسترسی شما به سیستم از بین برود. 

 

بوت کردن سیستم برای نصب ویندوز 10

 

برای انتخاب بوت شدن از روی فلش دیسک هم USB FLASH یا نام فلش دیسک خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب روش بوت کردن سیستم برای ذخیره تنظیمات وارد سربرگ Exit شده و سپس روی دکمه yes کلیک نمایید تا تغییرلت ذخیره شوند. بعد از ذخیره تنظیمات سیستم شما به طور خودکار ری استارت و مجدد برای انجام ادامه نصب راه اندازی می شود.

 

نحوه بوت سیستم برای نصب ویندوز 10

 

نکته: اگر روش نصب ویندوز 10با فلش را انتخاب کرده اید حتما باید قبل از نصب، فلش بوتیبل را آماده سازی کنید تا بتوانید از این طریق آن را نصب نمایید. هم چنین توجه داشته باشید در زمان انجام تنظیمات بوت حتما فلش مموری را قبل از ری استارت شدن  داخل دستگاه قرار داده باشید و سپس در بخش بوت USB FLASH را انتخاب نمایید.

 

تنظیمات بوت کردن در سیستم های جدید

این روزها بایوس (BIOS) در سیستم ها و لپ تاپ های جدید جای خود را به UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) داده است. UEFI نرم افزای که روی کامپیوتری و لپ تاپ های جدید نصب می شود. محیط تنظیمات بوت با این برنامه ظاهری بهتری نسبت به بایوس دارد و امکان کنترل توسط ماوس  بدون استفاده از صفحه کلید وجود دارد.UEFI رابط کاملا مستقل از سیستم عمل است و از محیط کاربری گرافیکی بهتری برخوردار است و اختیار کامل سیستم را برای انجام تنظیمات پیکربندی به سیستم عامل می دهد. برای بوت کردن سیستم با روش UEFI بدون نیاز به صفحه کلید و با موس می توان در محیط آن حرکت نمود و تنظیمات را انجام داد. برای انجام تنظیمات بوت مانند قبل عمل کنید تا تنظیمات بوت ظاهر شود. البته این نکته را یادآور شویم که تنظیمات بوت کردن سیستم برند به برند و حتی برای لپ تاپ و کامپیوتر متفاوت است. می توانید برای نحوه بوت کردن سیستم خود مدل لپ تاپ را در گوگل سرچ کنید و تنظیمات آن را انجام دهید. 

نمونه ای محیط تنظیمات بوت با UEFI برای سیستم ایسوس به شکل زیر است. 

نصب ویندوز 10 uefi

 

نحوه بوت کردن فلش برای نصب ویندوز 10 با برنامه Rufus 

در اینجا به استفاده از ابزاری به نام Rufus برای ایجاد یک فلش مموری USB برای نصب ویندوز 10 یا اصطلاحا فلش بوتیبل می پردازیم که در واقع بسیار سریعتر از ابزار مایکروسافت عمل می کند و کار با آن راحتتر انجام می شود. یکی از موارد جالب در مورد Rufus این است که هیچگونه نصبی نیاز ندارد ، به این معنی که می توانید آن را در محل شبکه یا درایو خارجی دیگری آن را اجرا کنید که تنظیمات ساده ای نیز دارد. شایان ذکر است که Rufus همچنین از درایو UEFI قابل بوت پشتیبانی می کند.

نرم افزار ساخت فلش بوتیبل Rufus را مطابق شکل زیر دانلود کنید.

 

نحوه بوت فلش ویندوز 10

 

بعد از اینکه برنامه را دانلود کردید ابتدا یک فلش مموری با حداقل ظرفیت 8 گیگابایت را به سیستم وصل نمایید. سپس برنامه Rufus را در پوشه ای که ذخیره شده انتخاب کرده و آن را باز کنید تا پنجره زیر به شما نشان داده شود.

 

بوت فلش ویندوز با Rufus

 

1- در قسمت Device نام و سایز فلش مموری که به کامپیوتر متصل کرده اید نمایش داده می شود. در صورتی که چند فلش مموری به دستگاه متصل است فلش مموری مدنظر را انتخاب کنید.


2- در قسمت Boot selection در حالت پیشفرض برنامه گزینه SELECT را انتخاب کنید. پنجره جدید برای شما باز می شود در این قسمت می توانید فایل image ios ویندوز را پیدا کنید،آن را انتخاب کرده و سپس گزینه open را بزنید.

3- در قسمت Image option حالت نصب استاندارد به طور پیشفرض انتخاب شده است اگر غیر از این گزینه باشد آن را به حالت استاندارد تغییر دهید.

4- در قسمت Partition scheme کلیک کنید. منوی باز شده شامل دو گزینه GPT که برای تنظیمات بوت در حالت UEFI non CSM و گزینه MBR برای تنظمات BIOS+ UEFI است. با انتخاب هر کدام از این گزینه منوی TARGET SYSTEM به حالت UEFI یا BIOS+ UEFI تغییر می کند. ترتیب انتخاب گزینه ها برای هر کدام به صورت زیر است.

تنظمات حالت Legacy BIO:

Partition scheme: MBR
Target system: BIOS (or UEFI-CSM)
File system: NTFS

تنظیمات حالت UEFI :

Partition scheme: GPT
Target system: UEFI (non CSM)
File system: FAT32

تنظیمات UEFI + Legacy BIOS :

Press “Alt + E“
Partition scheme: MBR
Target system: BIOS or UEFI
File system: FAT32

در صورتی که میخواهید از هر دو حالت BIOS+ UEFI استفاده کنید ابتدا Alt + E را فشار دهید سپس در قسمت Partition scheme حالت MBR را انتخاب نموده و در قسمت Target system حالت BIOS or UEFI را انتخاب نمایید و در نهایت در قسمت File system حالت دیفالت FAT32 را انتخاب نمایید. در این صورت فلش هم برای بایوس و هم برای UEFI قابل استفاده خواهد بود.

بعد از زدن دکمه START و گزینه تایید آن، عملیات نرم افزار Rufus شروع می شود و باید منتظر باشید تا عملیات تمام شود و فلش بوتیبل آماده برای نصب ویندوز 10 شود.

 

دومین مرحله نصب ویندوز: آغاز نصب ویندوز 10

پس از انجام تنظیمات بوت سیستم نوبت به نصب و را اندازی ویندوز 10 می رسد. ما در این روش نصب با فلش مموری را انتخاب کرده ایم. بعد از ری استارت شدن سیستم پنجره ای آبی رنگ شامل لوگوی ویندوز نشان داه می شود. تنظیمات زبان و کشور را مطابق عکس زیر قرار دهید و بر روی Next کلیک کنید.

 

How to install Windows 10

 

در پنجره جدید باز شده روی قسمت install now کلیک کنید تا عملیات نصب شروع شود. در صورتی که سیسم شما فاقد سیستم عامل بوده و این اولین بار است که ویندوز را روی آن نصب می کنید پیغامی برای وارد کردن شماره سریال یا همان Serial Number دارید در این قسمت به شما نشان داده می شود. در صورتی که این کد فعالسازی را دارید وارد نمایید. اما در صورتی که قصد دارید ویندوز قبلی پاک شود و ویندوز 10 جایگزین آن شود با انتخاب گزینه Do it later و عبارت I accept را تیک بزنید تا گزینه NEXT برای شما فعال شود و وارد مرحله بعدی شوید.

 

نصب ویندوز 10 با فلش

 

بعد از چند دقیقه پنجره جدید زیر نشان داده می شود. با انتخاب قسمت ارتقا دادن ویندوز یا UPGRAD تمام فایل ها و برنامه ها به ویندوز جدید منتقل می شوند و با انتخاب نصب سفارشی یا CUSTOM تنظیمات و فایل ها وبرنامه ها منتقل نمی شوند. برای داشتن یک نصب تمیز قسمتCustom: Install Windows Only (advanced) را انتخاب می کنیم. در هر صورت قسمت دوم یعنی CUSTOM را انتخاب نمایید بهتر است.

 

نصب ویندوز 10 با فلش

 

در این قسمت پارتیشن های مختلفی از هارد را نشان می دهد که با انتخاب یک درایو مسیر نصب ویندوز10 روی دستگاه شما مشخص می شود. مواظب باشید پارتیشن های حاوی اطلاعاتتان را در این قسمت پاک نکنید چون با حذف پارتیشن ها یا درایو ها در این قسمت تمام اطلاعات داخل آن حذف می شود و فقط درایوی که ویندوز قبلی روی آن نصب بوده را پاک کنید. 

 

install Windows 10

 

در صورتیکه می خواهید ویندوز روی درایو جدیدی نصب شود قسمت New را انتخاب کرده و میزان حجم آن را تعیین نمایید و روی Apply کلیک کنید. در نهایت بعد از انتخاب درایو برای نصب ویندوز گزینه Next  را بزنید.

 

نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

 

با کلیک روی قسمت Next  مرحله اصلی نصب ویندوز 10 آغاز شود. پنجره ای به شکل زیر به شما داده می شود. باید منتظر بمانید تا تمام گزینه ها به ترتیب تیک سبز رنگ که نشان دهنده نصب آن است کنار هر مورد نشان داده شود. تصویر زیر ابتدای مرحله نصب را نشان می دهد

 

آموزش نصب ویندوز

در تصویر زیر پایان مرحله نصب ویندوز را می بینید.

 

بهترین روش نصب ویندوز 10

 

با زدن گزینه Restart now بعد از چندین دقیقه و با چندبار ری استارت شدن سیستم مراحل نصب ویندوز10 به پایان می رسد. بعد از پایان مراحل نصب صفحه ای با نام Express Settings ویندوز برای انتخاب تنظیمات دلخواه سیستم عامل نمایش داده می‌شود . بهتر است تنظیمات پیش فرض را با زدن گزینه Use Express Settings پایین صفحه انتخاب نمایید.

 

best install Windows 10

 

در بخش بعدی از شما درخواست ایجاد اکانت و نام کاربری برای سیستم می کند.با وارد کردن نام کاربری دلخواه و رمز عبور برای ایجاد اکانت ورود به سیستم اقدام کنید.

 

راه اندازی ویندوز 10

 

با رد کردن این مرحله در نهایت صفحه دسکتاپ شما نشان داده می شود. 

 

مراحل نصب ویندوز 10

 

امیدواریم این مطلب توانسته باشد راهنمای خوبی برای شما در نصب ویندوز 10 باشد. کار با ویندوز 10 ممکن است برای افراد تازه کار که با این ویندوز آشنایی ندارند کمی مشکل باشد اما مطمئن باشید کار با این ویندوز بسیار راحتتر از آن چیزیست که فکرش را می کنید. فقط کافیست زمان لازم برای جستجو در ویندوز و آشنا شدن با منوهای آن صرف کنید تا همه چیز دستتان بیاید. اگر مایلید گزینه hibernate  را به ویندوز 10 خود اضافه کنید می توانید از آموزش افزودن گزینه hibernate به ویندوز 10 استفاده کنید. برای افرادی که از نسخه اورجینال ویندوز 10 استفاده می کنند ممکن است به طور مرتب با پیغام آپدیت ویندوز روبرو شده و یا به طور خودکار این آپیدت ها روی سیستم نصب شوند. در برخی مواقع اصلا نیاز به این آپدیت ها نخواهد بود چرا که ممکن ایت برای شما و اطلاعاتتان دردسرساز باشد. در چنین مواقعی نیاز دارید تا این آپدیت ها غیرفعال شوند. برای نحوه غیر فعال نمودن این آپدیت ها می توانید از مقاله آموزش تصویری غیرفعال کردن آپدیت ویندوز 10 استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: نصب ویندوز 10 , نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ , نصب ویندوز 10 با فلش , نصب ویندوز 10 با سی دی , بوت کردن سیستم , ساخت فلش بوتیبل , آموزش نصب ویندوز 10 , مراحل نصب ویندوز 10 , ایجاد پارتیشن در ویندوز 10 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های جدید و خوش قیمت شرکت سامسونگ که توانسته آمار فروش عالی از خود به ثبت برساند، گوشی Samsung Galaxy A30s است. این اسمارتفون مجموعه‌ای از ویژگی های خوب را در کنار قیمتی مناسب ارائه می‌کند و البته نقاط ضعفی هم دارد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

در مه آگوست (August) سال 2019 شرکت کره‌ای سامسونگ به طور رسمی از گوشی Galaxy A30s رونمایی کرد. این گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت معرفی شد و بنا به دلایل خاص توانست به یکی از پرفروش‌ترین موبایل های فعلی برند سامسونگ تبدیل شود. قیمت گلکسی A30s در مقایسه با ویژگی هایی که ارائه کرده واقعا مقرون به صرفه در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین دلایل افزایش استقبال از دستگاه و رشد آمار فروش آن محسوب می‌شود. به عقیده ما گوشی A30s می‌تواند گزینه خرید عالی برای کاربری عمومی و رفع نیازهای روزمره باشد.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ بپردازیم و تجربه استفاده یک هفته‌ای خود از این اسمارتفون با کیفیت را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. این گوشی از نظر رم و حافظه داخلی شامل نسخه های مختلفی می‌شود که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم داشت، اما ما در بررسی دستگاه از نسخه رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن استفاده کردیم. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر با این گوشی آشنا شوید، با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

شرکت های سازنده موبایل عموما مجبور هستند برای کاهش قیمت و هزینه تولید گوشی های مقرون به صرفه برخی از ویژگی های این محصولات را قربانی کنند! عموما کیفیت ساخت و طراحی یکی از اصلی ترین این ویژگی هاست اما خوشبختانه سامسونگ در طراحی Galaxy A30s سعی کرده تا حد ممکن کیفیت ساخت و طراحی دستگاه را هم حفظ کند و به عقیده ما این مسئله یکی از اصلی ترین نقاط قوت این گوشی خواهد بود. فریم اصلی دستگاه آلومینیومی است اما قاب پشت آن از پلاستیک براق و صیقلی تشکیل می‌شود که ظاهری چشم نواز دارد و با نگاه کردن به آن حس خوبی به بیننده منتقل می‌شود. در بررسی گلکسی A30s مشخص شد که قاب پشت گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز بسیار حساس است و به همین سبب توصیه می‌شود همیشه از کیف و کاور موبایل برای محافظت از قاب پشت گوشی استفاده به عمل آید. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه هم لنز دوربین اصلی سه‌گانه آن و چراغ فلش LED نصب شده که ویژگی خیلی متفاوت و خاصی را به همراه ندارند.

 

نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ

 

لبه های قاب گوشی خمیده طراحی شده‌اند تا کاربر بهتر بتواند آن را در دست گرفته و تسلط کاملی بر گوشی داشته باشد. ابعاد بدنه Galaxy A30s سامسونگ 7.8 در 74.7 در 158.5 میلیمتر بوده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 166 گرم می‌رسد. پس گوشی ابعاد مناسب و وزن خوبی دارد و اصطلاحا از پورتابیلیتی (Portability) یا حمل‌پذیری مطلوبی برخوردار است. صفحه نمایش گوشی هم بدون حاشیه طراحی شده و تقریبا 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی هم یک زائده کوچک برای نصب لنز دوربین سلفی تعبیه شده است که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود.

بنابراین ظاهر گوشی کاملا شبیه به گوشی های مدرن و رده بالاست و اگرچه قاب پشت آن فلزی یا شیشه‌ای نیست اما حس خوبی را به بیننده و کاربر منتقل می‌کند که این مسئله در کمتر گوشی خوش قیمت و مقرون به صرفه‌ای دیده می‌شود. یکی از ویژگی های خیلی مهم و جالب گوشی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به بهره‌مندی آن از اسکنر داخل نمایشگر می‌شود! گلکسی A30s سامسونگ با قیمت پایین خودش از اسکنر داخل نمایشگر بهره می‌برد و شما با قرار دادن انگشت خود در بخش زیرین ال سی دی گوشی می‌توانید اسکن انگشت و تایید هویت را انجام دهید.

 

نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A30s مشخص شد که کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر انگشت گوشی خوب است اما انتظار نداشته باشید که اصلا باگ، تاخیر و اختلالی در عملکرد آن به وجود نیاید. در برخی مواقع ممکن است اسکنر انگشت گوشی بنا به دلایل مختلف در شناسایی جزئیات انگشت کاربر خیلی سریع و دقیق عمل نکند. گوشی Galaxy A30s از قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر دوربین سلفی هم پشتیبانی می‌کند و کیفیت عملکرد این قابلیت هم در محیط های با نور مناسب قابل قبول است اما در محیط های با نور کم تقریبا استفاده از آن به راحتی امکانپذیر نخواهد بود. امکان پشتیبانی همزمان دو سیم کارت هم از دیگر ویژگی هایی است که در گوشی A30s شاهد ارائه آن هستیم.

بنابراین به صورت کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی گلکسی A30s اینطور نتیجه‌گیری کد که گوشی نام برده شده علیرغم قیمت پایین و مناسبی که دارد از کیفیت ساخت و به ویژه ظاهر خوبی بهره می‌برد. به عقیده ما تعداد گوشی هایی که هم اکنون در رده قیمتی گلکسی A30s وجود دارند و بتوانند از نظر ظاهر و سبک طراحی مثل آن رضایت کاربر را جلب کنند بسیار انگشت شمار هستند. پس این گوشی از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر با توجه به قیمتش وضعیت مطلوبی دارد و به ویژه بهره‌مندی از اسکنر انگشت زیر نمایشگر یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت آن محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: صفحه نمایش 

این روزها تجهیز گوشی ها به صفحه نمایش های بزرگ کاملا شایع شده و کاربران هم از بزرگ و بزرگ تر شدن اندازه نمایشگر موبایل ها استقبال می‌کنند. گوشی سامسونگ گلکسی A30s هم صفحه نمایش بزرگی دارند که 6.4 اینچی است. نمایشگر این گوشی از پنل سوپر آمولد (Super AMOLED) تشکیل شده که باز هم از ویژگی ها خوب آن محسوب می‌شود چون هزینه تولید و کیفیت این نوع پنل های نمایشگر عموما بالاتر از پنل های IPS LCD است. رزولوشن صفحه نمایش دستگاه هم 1560 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ دی پلاس در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم خیلی بالا و خوبی نیست.

 

نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ

 

متاسفانه هیچ اشاره‌ای به بکارگیری شیشه ضد خش یا گوریلاگلس بر روی نمایشگر گوشی A30s نشده و ما هم از بابت این موضوع اطمینان خاطر نداریم اما به هر حال توصیه می‌کنیم حتما برای محافظت از نمایشگر موبایل خود روی آن را با یک لایه گلس محافظ ال سی دی بپوشانید. در بررسی گلکسی A30s مشخص شد که عدم نصب و استفاده از گلس محافظ ال سی دی می‌تواند خطر به وجود آمدن خط و خش بر روی صفحه نمایش موبایل مذکور را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و متاسفانه نمایشگر گوشی نام برده شده هم به شدت در برابر ایجاد خط و خش حساس عمل می‌کند. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم صفحه نمایش گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و تقریبا 84.9 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و بخش زیرین نمایشگر از قابلیت اسکن انگشت هم پشتیبانی می‌کند. اما کیفیت نمایش محتوا روی ال سی دی گوشی چطور است؟

در بررسی گلکسی A30s مشخص شد که صفحه نمایش گوشی کیفیت خوبی دارد اما نمی‌توان گفت که عالی عمل می‌کند. پنل سوپر آمولد دستگاه سبب شده که کنتراست خوبی توسط آن ارائه شود و همچنین توان تولید روشنایی نمایشگر افزایش یابد و بدین ترتیب بتوان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی نمایشگر را دید. بدین منظور کافیست شدت روشنایی صفحه نمایش موبایل را روی 100 درصد تنظیم کنید. شارپنس و شادابی تصویر مطلوبی هم توسط نمایشگر گوشی ارائه می‌شود و این موضوع در حین تماشای محتوا بر روی صفحه گوشی قابل درک خواهد بود. به عقیده ما صفحه نمایش گوشی A30s نسبت به قیمتی که دستگاه دارد از کیفیت کاملا مطلوبی برخوردار است و فقط تراکم پیکسلی نه چندان بالای آن می‌توانست بهتر از این باشد تا گوشی از نظر نمایشگر هم یک پکیج کم‌نظیر را ارائه دهد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی سامسونگ Galaxy A30s به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI هم به طور پیش فرض روی آن نصب است. حتما می‌دانید که همیشه باگ ها و مشکلات نرم افزاری از اصلی ترین معضلات گوشی های سامسونگ و به ویژه اسمارتفون های مقرون به صرفه و خوش قیمت این شرکت بوده‌اند. متاسفانه شرایط مشابه برای گوشی A30s هم صادق است و به عقیده ما این گوشی از بستر نرم افزاری بهینه و خیلی مناسبی بهره نمی‌برد. رابط کاربری One UI نصب شده روی این موبایل به خوبی بهینه سازی نشده و اپلیکیشن های پیش فرض زیادی روی آن نصب هستند که با اطمینان می‌گوییم شاید حتی 30 درصد کاربران هم هیچوقت از این اپلیکیشن های پیش فرض استفاده نکنند.

 

نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ

 

نصب اپلیکیشن های پیش فرض زیاد سبب شده که بستر نرم افزاری گوشی سنگین شود و بدین ترتیب بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه گوشی را اشغال نماید و از سمت دیگر خود به خود منجر به درگیر شدن بیشتر منابع سخت افزاری مثل رم در آنالیز داده ها شود. در بررسی گلکسی A30s سامسونگ مشخص شد که با پر شدن حافظه گوشی و افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه، لگ و تاخیرهایی زیادی در آن به وجود می‌آیند. به بیان دیگر هر چقدر حافظه داخلی گوشی بیشتر رو به سمت پر شدن سوق پیدا کند و تحت فشار قرار گیرد، لگ و تاخیرهای بستر نرم افزاری آن هم بیشتر می‌شوند. پس برای دستیابی به بهترین بازده در گوشی A30s همیشه سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری نمایید و اپلیکیشن های غیر ضروری را در آن نصب و اجرا نکنید. با در نظر گرفتن این مسئله می‌توانید بازده خوبی از بستر نرم افزاری گوشی داشته باشید.

در این شرایط نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و غیره بدون مشکل در گوشی امکانپذیر خواهد بود و اگر تاخیری هم در عملکرد دستگاه نمایان شود موقت بوده و ظرف چند ثانیه برطرف خواهد شد. پس بستر نرم افزاری گوشی Galaxy A30s وضعیت متعادلی را ارائه می‌کند و برای انجام کارهای روزمره به شرطی که حافظه داخلی دستگاه تحت فشار قرار نداشته باشد با مشکلی رو به رو نخواهد شد. قابلیت های خوبی هم توسط بستر نرم افزاری و رابط کاربری One UI در این گوشی ارائه شده‌اند که با کمی پرسه زدن در منوی تنظیمات دستگاه می‌توانید به این قابلیت ها دست پیدا کنید و کاملا با آن ها آشنا شوید. پس همیشه سعی کنید از افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه Galaxy A30s جلوگیری به عمل آورید تا بهترین بازده را از آن دریافت کنید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

مطمئنا یکی از مهم ترین بخش های نقد و بررسی گلکسی A30s مربوط به زیر ذره‌بین قرار دادن قدرت پردازشی و پتانسیل عملکردی دستگاه می‌شود. قبل از هر چیز باید یادآور شویم که Galaxy A30s از گوشی های ارزان قیمت سامسونگ است و طبیعتا نباید از آن انتظار معجزه داشته باشیم! بنابراین سطح توقع خود را خیلی بالا نبرید. تراشه‌ای که در قلب این اسمارتفون بکار رفته تراشه اگزینوس 7904 سامسونگ است که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

 

نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ

 

گوشی A30s از نظر رم و حافظه داخلی شامل نسخه های مختلفی می‌شود. رم این گوشی می‌تواند 3 یا 4 گیگابایتی باشد و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل نسخه های 32، 64 و 128 گیگابایتی می‌شود که هر سه نسخه از قابلیت اتصال حافظه جانبی و افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات از طریق نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کنند. نسخه‌ای از گوشی نام برده شده که ما در بررسی گلکسی A30s از آن استفاده کردیم مجهز به رم 4 و حافظه 128 گیگابایتی بوده است. اما برای کیفیت قدرت عملکرد دستگاه ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی از پس اجرای بازی پابجی بر می‌آید اما بعد از گذشت چیزی در حدود 5 دقیقه لگ و تاخیر و افت فریم هایی در عملکردش نمایان می‌شود.

متاسفانه بدنه گوشی هم در این شرایط به دلیل افزایش فرکانس کاری هسته های پردازشگر تراشه آن به طرز محسوسی داغ می‌شود. بعد از خروج از بازی هم تقریبا تا 5 الی 10 ثانیه گوشی عملکرد کندی خواهد داشت و جهش مابین اپلیکیشن های اخیر با کمی تاخیر انجام می‌شوند. بنابراین کاملا مشخص است که گوشی A30s برای انجام بازی های اندرویدی و HD خیلی گزینه مناسبی نیست و توصیه می‌شود از نصب و اجرای این بازی ها در گوشی مذکور خودداری شود. اگرچه اجرای بازی های نام برده شده در دستگاه غیر ممکن نخواهد بود. ضمنا سایر بازی های سبک تر اندرویدی بدون مشکل در گوشی Galaxy A30s قابل اجرا هستند و این موضوع در بررسی دستگاه به وضوح قابل درک بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی 

یکی دیگر از ویژگی های جالب گوشی A30s که به عنوان یک اسمارتفون خوش قیمت روانه بازار شده مربوط به بهره‌مندی آن از دوربین سه‌گانه می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از سه لنز 25، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع استاندارد، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth Sensor) هستند و دیافراگم F1/7، F2.2 و F2/2 دارند. قابلیت هایی مثل عکس های پانوراما، فوکوس خودکاری مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره، HDR و ضبط فیلم با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. اما کیفیت عملکرد دوربین Galaxy A30s سامسونگ چطور است؟

 

نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A30s مشخص شد که دوربین اصلی آن کیفیت مطلوبی دارد و در محیط های با نور مناسب می‌توان با این دوربین عکس های معمولی، با زاویه دید گسترده و همچنین پرتره خوبی ضبط کرد. طبیعتا در محیط های با نور کم کیفیت عملکرد دوربین گوشی کمی افت می‌کند اما همچنان شرایط مطلوبی توسط آن ارائه خواهد شد. البته کیفیت عکس هایی که با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند در حد دوربین پرچمداران بازار نیستند و وقتی می‌گوییم دوربین گوشی کیفیت خوبی دارد، حتما قیمت دستگاه را هم در نظر می‌گیریم و با توجه به قیمت گوشی در مورد کیفیت عملکرد دوربین آن نظردهی خواهیم داشت. به عنوان مثال در برخی مواقع ممکن است تفکیک پذیری سوژه اصلی تصویر و پس زمینه در حالت عکسبرداری سلفی با دوربین گوشی گلکسی A30s با باگ و اشتباهاتی همراه باشد که قابل چشم پوشی هستند. به عقیده ما در مجموع دوربین اصلی A30s کیفیتی فراتر از قیمتش را ارائه می‌کند و این موضوع یکی از اصلی ترین و مهم ترین نقاط قوت دستگاه خواهد بود.

پس اگر به عکسبرداری با دوربین موبایل علاقه دارید و می‌خواهید با صرف هزینه‌ای ناچیز یک گوشی اندرویدی خوب بخرید، گلکسی A30s می‌تواند گزینه خرید مطلوبی باشد. دوربین سلفی این گوشی هم از یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که آن هم از قابلیت ضبط عکس های پرتره و فیلمبرداری فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. کیفیت عملکرد دوربین سلفی Galaxy A30s هم مطلوب است و با آن می‌توانید عکس های معمولی و سلفی پرتره خوبی ضبط کنید. البته در محیط های تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی بیشتر از دوربین اصلی افت می‌کند. با این حال گوشی A30s می‌تواند پکیج دوربین مناسبی را در رده قیمتی خودش برایتان به همراه داشته باشد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ: باتری و شارژدهی 

باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ گلکسی A30s از آن استفاده شده ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری خواهد بود. با توجه به مشخصات گوشی نام برده شده و ویژگی های مرتبط با پردازنده و صفحه نمایش آن، انتظار داریم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بتواند در تامین انرژی مورد نیاز دستگاه عملکرد مطلوبی داشته باشد. خوشبختانه در بررسی گلکسی A30s سامسونگ هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که باتری گوشی با یک مرتبه شارژ می‌تواند تقریبا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. البته این شرایط زمانی صادق خواهد بود که شما به عنوان یک کاربر عادی و برای رفع نیازهای روزمره خود از دستگاه استفاده کنید.

انجام تسک های سنگین و اقداماتی مثل بازی کردن یا گیمینگ به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تاثیرگذار هستند و باعث می‌شوند که شارژ گوشی سریع تر خالی شود. اما سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه چطور است؟ شارژر اورجینال گوشی A30s توان 15 واتی دارد و سرعت شارژ نسبتا مناسبی را هم ارائه می‌کند. به منظور فول شارژ کردن باتری این گوشی با استفاده از شارژر فابریک آن تقریبا با 90 دقیقه منتظر بمانید. بنابراین وضعیت عملکرد باتری دستگاه با در نظر گرفتن قیمت و دیگر شرایط آن مناسب و قابل قبول است. عموما برای اغلب کاربران باتری گوشی نام برده شده با یک مرتبه شارژ مابین 1 الی 1.5 روز دوام را ارائه می‌کند و البته به دلیل ماهیت باتری های لیتیوم پلیمری به مرور زمان از کیفیت شارژدهی آن کاسته خواهد شد که وقوع این مسئله امری اجتناب‌ناپذیر است. در مجموع میزان دقیق دوام شارژ باتری گلکسی A30s با نوع و شدت استفاده شما از دستگاه ارتباط مستقیم خواهد داشت.

 

نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A30s سامسونگ (Samsung Galaxy A30s) پرداختیم. این گوشی به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه ویژگی های سخت افزاری خوبی دارد و به همین سبب می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان بالا یک گوشی اندرویدی خوب برای راه اندازی کارهای روزمره داشته باشد گزینه خرید مناسب محسوب شود. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ با قابلیت اسکن انگشت
  • دوربین خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بستر نرم افزاری نه چندان سریع و بهینه
  • قدرت پردازشی معمولی


:: برچسب‌ها: بررسی Galaxy A30s , خرید Galaxy A30s , مشخصات Galaxy A30s , نقد Galaxy A30s , قیمت Galaxy A30s , نقد گلکسی A30s , بررسی Samsung Galaxy A30s , قیمت Samsung Galaxy A30s , گوشی موبایل سامسونگ , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

پاور Green GP400A-ECO با پشتیبانی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا یکی از جدیدترین و با کیفیت ترین پاورهای غیر ماژولار است که کاربران را برای راه اندازی سیستم های اداری، خانگی، نیمه حرفه ای و یا حتی گیمینگ از خریداری پاورهایی با توان بالا بی نیاز می کند. با نقد و بررسی Green GP400A-ECO 80PLUS Power Supply در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.
 

مقدمه :

تغییرات به وجود آمده در معماری ریز پردازنده‌ها و تولید چیپ ست‌هایی با توان مصرفی ناچیز سبب گردیده تا کاربران برای راه اندازی سیستم های اداری، خانگی، نیمه حرفه ای و یا حتی گیمینگ از خریداری پاور هایی با توان بالا بی نیاز شوند. در حال حاضر کارت گرافیک های حرفه ای و میان رده به آسانی توسط یک پاور با حداقل توان 400 وات راه اندازی می‌شوند و این در حالیست که در سال های گذشته به یک پاور با توان به مراتب بالاتر نیاز بود. بر همین اساس میزان استقبال از پاور هایی با توان 400 تا 550 وات در سال های گذشته به شدت افزایش یافته و به موجب آن بسیاری از شرکت های تولید کننده منبع تغذیه همچون گرین (Green) شروع به استفاده از فناوری های سطح بالای خود در محصولات میان رده کرده‌ اند.

در سال 1375 بود که شرکت پردیس صنعت سیاره سبز با نام تجاری GREEN فعالیت خود را با تولید کیس و پاور آغاز کرد. این برند، اولین برند ارائه دهنده کیس و پاور به صورت مجزا در کشور به شمار می رود. در این مقاله به بررسی تمامی جوانب پاور Green GP400A-ECO خواهیم پرداخت. نام این منبع تغذیه اطلاعات کلی این محصول را به خوبی معرفی می‌کند. استفاده از عبارت 400A در پاور Green GP400A-ECO به ما نشان می‌دهد که با یک پاور 400 واتی روبرو هستیم که می‌تواند تمامی نیازهای کاربران خانگی، اداری و حتی نیمه حرفه‌ای را به صورت کامل تامین کند. اگر به دنبال معنی پسوند ECO در نام این منبع تغذیه هستید؛ باید اندکی با سیاست‌های کاری شرکت گرین آشنا باشید. پسوند ECO در محصولات کمپانی گرین به معنای نسبت فوق‌العاده کارایی آن‌ها در برابر قیمت محسوب می شود. در واقع این سری، آن دسته از کاربرانی را هدف گرفته که حتی با بودجه محدود، فکر خرید یک پاور استاندارد با تکنولوژی‌های پیشرفته و مدارهایی با کیفیت جهانی را در ذهن دارند. با نگاه به قیمت پاور Green GP400A-ECO متوجه خواهید شد که شرکت گرین به خوبی توانسته به این هدف دست یابد. در ادامه با بررسی جامع پاور گرین Green GP400A-ECO در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO : ساختار و طراحی

 

طراحی پاور Green GP400A-ECO

 

کارتن Green GP400A-ECO مطابق رویه همیشگی شرکت گرین با جزئیات ریز و درشت محصول، شامل بوردها، تعداد کانکتورها، استاندارهای محصول و... پوشیده شده است. پس از باز کردن جعبه، با پاور که درون یک روکش حباب دار قرار گرفته در کنار کابل برق، بست کمربندی برای مدیریت کابل کشی، چهار عدد پیچ و برگه راهنما روبرو می شوید. کیفیت بسته بندی حتی با در نظر گرفتن قیمت پاور، در سطح مطلوبی قرار گرفته است. پاورهای سری ECO دارای رنگ نقره‌ای مات هستند که کمتر در سایر تولیدات این شرکت پاورهایی با این ظاهر دیده می‌شوند. با اولین نگاه متوجه می‌شویم که پاور Green GP400A-ECO ساختاری غیر ماژولار دارد. روزنه‌های مربعی و بیضی شکل در دو قسمت ورودی و خروجی فن به چشم می خورند و جریان هوا توسط این دو بخش وارد پاور شده و از آن خارج می شود. پشت پاور محل قرار گیری کلید خاموش و روشن و همچنین ورودی کابل برق است. کابل های پاور Green GP400A-ECO از نوع Non-Modular بوده و به این ترتیب تمامی کابل ها به برد متصل هستند.

 

نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO : جزئیات فنی

 

Green GP400A-ECO

 

از آنجایی که پاور Green GP400A-ECO از جمله مدل‌های میان رده ارائه شده به وسیه این شرکت می‌باشد؛ نباید انتظارهای سطح بالایی از این پاور داشته باشید. اما باید بدانید که با خرید پاور Green GP400A-ECO نهایت بهره را از خرید خود خواهید برد. اولین نکته‌ای که معمولا در خرید پاورهای گرین به آن توجه می‌شود؛ نماد استاندارد آن‌هاست. خوشبختانه منبع تغذیه Green GP400A-ECO از استاندارد 80Plus برخوردار است که این استاندارد به معنای بازده 85 درصدی این پاور است. این امر باعث کاهش تلفات مصرف انرژی، کاهش حرارت و در نتیجه عملکرد کاملاً بی صدا این سری شده است. پاور 400 واتی گرین در بازه ولتاژ ورودی 200 الی 240 ولتی قادر به فعالیت است و این جریان نباید آمپراژی بالاتر از 4.0 آمپر داشته باشد. میزان تحمل وقفه در انرژی ورودی (Hold-Up Time) برای پاور Green GP400A-ECO چیزی در حدود 12 میلی ثانیه در فشار باری 100 درصد می‌باشد. این قابلیت به لطف برخورداری از خازن با کیفیت ورودی (Bulk) با ظرفیت مناسب در سر پاورهای ECO شکل گرفته که سبب می‌شود تا زمان تحمل وقفه ولتاژ ورودی حتی در حداکثر توان خروجی نیز حدوداً 12میلی ثانیه باشد. این میزان تحمل وقفه، عملکرد تضمین شده این سری را در شرایط ناپایدار برق شهر تضمین کرده و قابلیت سازگاری UPS های با عملکرد کند را نیز با پاورهای سری ECO فراهم کرده است. اگر علاقه مند هستید که بدانید در پاور Green GP400A-ECO از چه خازن‌هایی استفاده شده، باید به شما بگویم که شرکت گرین در خازن‌های ورودی از خازن‌هایی با الکترولیت تایوانی در کنار ظرفیت 85 کولُنی و برای خازن‌های خروجی نیز از همان خازن‌های تایوانی اما با ظرفیت 105 کولنی بهره گیری کرده است. خنک کننده پاور (Fan) از مهم ترین نکات در هنگام خرید پاور است. استفاده از خنک کننده نامناسب سبب می‌شود تا صدای آزاردهنده‌ای از داخل سیستم به گوش شما برسد. فن 120 میلی متری به کار رفته در پاور 400 واتی گرین، ساخت کمپانی Yate Loon است که بر اساس دمای داخل پاور قادر به تنظیم شدت چرخش می باشد. شرکت گرین برای کاهش صدا تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای گرفته؛ به شکلی که با استفاده از دو هیت سینک در پاور Green GP400A-ECO کاری کرده تا دما اصلا به قدری بالا نرود که نیاز به روشن شدن فن باشد، مگر در شرایط خاص! هیت سینک اول در بخش مدار سوئیچینگ و مدار کنترل ضریب توان ورودی و هیت سینک دوم در بخش المان های یکسو کننده و محافظتی خروجی به کار رفته است. نویز فن 120 میلی متری به کار رفته در پاور Green GP400A-ECO در حدود db20 (دسی بل) است که در چنین شرایطی صدای فن برای کاربر قابل احساس نخواهد بود. پاور Green GP400A-ECO در محدوده رطوبتی 20 الی 90 درصدی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما اگر تصمیم به استفاده از این پاور در محیط‌هایی با میزان رطوبت بیشتر از 90 درصد دارید به شما پیشنهاد می‌کنم که از لیست منابع تغذیه فروشگاه هدف منبع تغذیه دیگری انتخاب کنید.

 

نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO : کانکتورها و تکنولوژی‌های گرین

 

کانکتورهای پاور Green GP400A-ECO

 

کاکنکتورهای پاور Green GP400A-ECO به صورت غیرماژولار تهیه شده‌اند. این جمله یعنی این که کانکتورهای سایر قطعات با استفاده از سیم به پاور Green GP400A-ECO متصل خواهند شد و شاهد ارتباط مستقیم کانکتورها با قطعات نخواهیم بود. پاور Green GP400A-ECO از یک کانکتور 4+20 برای مادربرد، یک کانکتور 4+4 پین 12 ولتی برای پردازنده، 4 کانکتور 15 پین ساتا و دو عدد کانکتور 4 پین Molex بهره می‌برد. در تصویر بالا می‌توانید تصاویر مربوط به هر کدام از این کانکتورها را مشاهده کنید.

 

پاور Green GP400A-ECO

 

منبع تغذیه قطعه ای است که عملکرد آن بیشتر در قطعات سخت افزاری دیده می‌شود؛ به همین دلیل تکنولوژی‌های مربوط به آن نیز به صورت سخت افزاری بوده و کمتر شاهد نوآوری‌هایی هستیم که به صورت نرم افزاری باشند و بر روی پاور تاثیر بگذارد. در ادامه با تکنولوژی‌های سخت افزاری که بر روی Green GP400A-ECO اجرا شده است؛ آشنا خواهید شد.

فیلتر دو مرحله ای EMI در بخش ورودی : به لطف فیلترینگ دو مرحله ای و کامل در بخش ورودی پاورهای سری ECO، حامل های EMI/RFI ایجاد شده توسط ماسفت‌ها و سوئیچ‌های بخش ورودی تحت هیچ شرایطی به شبکه انتقال و توزیع برق شهر نفوذ نخواهند کرد. همچنین به واسطه دو قطعه NTC Thermistor و MOV (Metal Oxide Varistor) تعبیه شده در این بخش، پاورهای سری ECO در برابر جریان های هجومی اولیه (Inrush Current) و Spike های شدید ولتاژ برق شهر بیمه شده اند.

اصلاح ضریب قدرت Active PFC : با وجود عناصر متعدد غیرخطی موجود در منابع تغذیه سوئیچینگ، تعبیه سامانه‌های اصلاح ضریب قدرت (PFC) علاوه بر کاهش تلفات مصرف انرژی، هزینه‌های برق مصرفی کاربر را نیز کاهش می‌دهد.

مدارهای محافظتی با کلاس جهانی : در پاور Green GP400A-ECO برای حفاظت از منبع تغذیه در برابر حملات مختلف و وضعیت‌های مختلف همچون نوسانات شدید، اتصال کوتاه، افزایش ولتاژ و... از مدارهای متفاوتی استفاده شده است. در جدول پایین می‌توانید تمامی این مدارها و وضعیتی که در آن مدار فعال می‌شود را مشاهده کنید.

 

نقش مدار حفاظتی مدار حفاظتی
محافظت از افزایش توان OPP
محافظت از افزایش ولتاژ OVP
محافظت از کاهش ولتاژ UVP
محافظت از اتصال کوتاه SCP و OCP
محافظت از افزایش شدت جریان (آمپراژ) NLO و SIP


استاندارد ERP 2013 : منابع تغذیه سوئیچینگ به مادامی که به برق شهر متصل هستند به دلیل وجود مدار +5V Standby حتی در وضعیتی که خاموش هستند، همواره مقدار اندکی برق مصرف می کنند. در پاورهای مجهز به مدار Standby با مصرف کنترل شده و مدرن، این میزان به مراتب کمتر است. پاورهای سری ECO همچون Green GP400A-ECO در این وضعیت مصرفی کمتر از 0.3 وات دارند که در نوع خود در این رنج قیمت کم نظیر محسوب می‌شود.

 

نتیجه نهایی :

 

نقد و بررسی پاور Green GP400A-ECO

 

شرکت پردیس صنعت سیاره سبز که در ایران همه آن را با نام گرین میشناسیم؛ از شرکت‌هایی است که هیچ گاه کیفیت را فدای کمیت نکرده است. قیمت پاور Green GP400A-ECO به صورت کاملا منصفانه در نظر گرفته شده و کیفیت این پاور در برابر هزینه‌ای که بابت آن می‌پردازید کاملا راضی کننده خواهد بود. پشتیبانی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، بهره‌مندی از خازن‌ درجه 1 تایوانی، Hold-Up Time حدوداً 12میلی ثانیه‌ای حتی در بار 100%، فن فوق‌العاده کم صدا با عملکرد هوشمند، استاندارد 80Plus و بسیاری از ویژگی‌های کم نظیر دیگر، همه از مواردی هستند که شما را به خرید پاور Green GP400A-ECO دعوت خواهند کرد. جدا از تمامی موارد ذکر شده، پاور Green GP400A-ECO محصولی است که با خرید آن می‌توانید از کالای با کیفیت ایرانی حمایت کنید.

 

نقاط قوت :

  • استاندارد 80Plus
  • استفاده از متریال با کیفیت
  • فن کم صدا
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از کانکتورهای ماژولار


:: برچسب‌ها: قیمت پاور گرین , خرید پاور 400 وات , بررسی پاور Green GP400A-ECO , خرید پاور Green GP400A-ECO , مشخصات پاور Green GP400A-ECO , قیمت پاور Green GP400A-ECO , نقد پاور Green GP400A-ECO ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر می‌دانید که به عنوان یک گیمر یا کاربری که نیاز به پردازش‌های سنگین دارد باید برای داشتن یک لپ تاپ قدرتمند و حرفه‌ای باید هزینه کنید و اگر دنبال یک محصول بی‌نظیر و زیبا از کمپانی اچ پی هستید، با نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی اچ پی (HP) یکی از برترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است که از سال‌ها قبل محصولات این برند در سری‌های مختلف وارد بازار می‌شوند. لپ‌تاپ‌های مختلف این برند را با زیرمجموعه‌هایی چون پاویلیون (Pavilion)، وُرک استیشن (Workstation)، اُمِن (Omen)، الایت‌بوک (Elitebook) و اسپکتره (Spectre) می‌شناسیم. سخت افزارهای سری اُمِن (Omen) جزو محصولات قدرتمند و رده بالای اچ پی هستند که برای کاربری‌های خاصی طراحی شده‌اند.

لپ تاپ گیمینگ HP Omen 17T AN100-H یکی از جدیدترین و قدرتمندترین نوت بوک‌های این کمپانی آمریکایی در دنیا است که از پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک (Coffee Lake)، کارت گرافیک بسیار قدرتمند Nividia GeForce GTX1070M با چهار گیگابایت رم اختصاصی، 32 گیگابایت رم DDR4 و حافظه ذخیره‌سازی هیبریدی بهره می‌برد و خیال شما را از داشتن یک نوت بوک پرقدرت راحت می‌کند.

طبیعتا قیمت لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H نسبت به قیمت لپ تاپ های دیگر بالاتر است، ولی با انتخاب لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H محصولی زیبا، حرفه‌ای و بسیار پرقدرت خواهید داشت و تنها باید به بازی کردن بی‌دردسر فکر کنید.
 

طراحی لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H
 

طراحی لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

در همان نگاه اول شیفته طراحی، زیبایی و ترکیب رنگی لپ تاپ اچ پی اُمِن 17 تی اِی اِن 100 اچ خواهید شد. با کمی بررسی متوجه می‌شوید کاملا با یک محصول رده بالا، حرفه‌ای، جذاب و باکیفیت روبه‌رو هستید که دقیقا برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای طراحی شده است.

اچ پی همیشه در تلاش بوده تا محصولاتی زیبا و باکیفیت را روانه بازار کند. لپ تاپ Omen 17T AN100-H نیز همین ادعا را تایید کرده و کاملا خودش را به عنوان یک محصول جذاب، باکیفیت و حرفه‌ای به شما ثابت می‌کند. این لپ تاپ با اینکه بدنه‌ای یک‌دست و فلزی دارد، ولی طراحی زیبا و مدرن آن باعث شده تا محصولی زیبا داشته باشید. البته کمی ضخامت و وزن دستگاه به ظاهر زیاد به نظر می‌رسد که با توجه به جنس بدنه و سخت‌افزار داخلی آن منطقی به‌نظر می‌رسد.
 

لپ تاپ اچ پی امن 17 تی ای ان 100 اچ

 

طراحی درِ این لپ تاپ خلاقانه و جذاب است. روی بدنه کرومی این لپ تاپ شاهد خطوطی هستیم که باعث شکل‌گیری طرح مثلثی روی درِ دستگاه شده است. ضمن اینکه ترکیب رنگی سیاده و خاکستری برس خورده نیز زیبایی‌های این بخش را دو چندان کرده است. البته لوگوی زیبای سری محصولات Omen به رنگ قرمز نیز این ترکیب زیبا را کامل‌تر می‌کند. درِ لپ‌تاپ اچ پی امن 17 تی ای ان 100 اچ تا پایین یکپارچه نیست و تنها بخش میانی آن به قسمت بدنه متصل شده است تا سبک یک محصول گیمینگ حفظ شود. در دو طرف قسمت اتصال می‌توان خروجی‌های هوا را مشاهده کرد.

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی حرفه‌ای و مدرن و در عین حال یکدست از کمپانی اچ پی که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. رنگ‌بندی قرمز و سیاه این لپ تاپ نیز بر زیبایی آن افزوده است. البته حاشیه نمایشگر از طرفین زیاد است و مخصوصا در قسمت پایین که لوگوی Omen درج شده می‌توانست کمتر باشد.

اسپیکر این نوت بوک در کناره‌های دستگاه تعبیه شده است. در قسمت دیگر می‌توان صفحه کلید کامل این لپ‌تاپ را مشاهده کرد. نکته قابل توجه بهره‌گیری از صفحه کلید عددی است که کمک می‌کند این نوت بوک برای کارهای مختلف مناسب باشد.

ابعاد این لپ‌تاپ 33 * 304 * 423 میلی‌متر و وزن آن 3.78 کیلوگرم است که برای یک محصول 17 اینچی با سخت افزار قدرتمند، منطقی به نظر می‌رسد.
 

خروجی‌ها

 

پورت لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های کاملی دارد و از این بابت خیال کاربران را راحت خواهد کرد. در سمت چپ لپ‌تاپ HP Omen 17T AN100-H با یک فضای شلوغ روبه‌رو خواهید شد که در آن می‌توانید پورت شبکه، پورت USB Type C با سرعت انتقال 5 گیگابایت بر ثانیه، پورت USB 3.1، خروجی HDMI و جک صوتی 3.5 میلی‌متری را مشاهده کنید.

اما در سمت راست لپ تاپ پورت شارژر، دو پورت USB 3.1 و کارتخوان microSD تعبیه شده است. این دستگاه فاقد درایو نوری است.
 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

صفحه کلید لپ‌تاپ اچ پی امن 17 تی ای ان 100 اچ ار نوع جزیره ای است و اندازه‌ کلیدها کاملا خوب در نظر گرفته شده و با فشار کمی دستورات شما اجرا می‌شود. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. در قسمت طراحی اشاره کردیم اچ پی از یک صفحه کلید کامل و عددی برای دستگاه خود استفاده کرده تا با خیال راحت کارهای‌تان را انجام دهید. ضمن اینکه نورپردازی انجام شده در پشت این کیبورد نه‌تنها آن را به یک محصول گیمینگ نزدیک‌تر کرده است، بلکه باعث شده تا زیبایی آن دوچندان شود.

تاچ‌پد (TouchPad) این لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده است ولی عملکرد بسیار خوبی دارد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می‌برد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می‌توانید از کلیدهای آن نیز به جای ماوس استفاده کنید.

 

نمایشگر
 

نمایشگر لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H از یک نمایشگر 17.3 اینچی IPS لمسی با رزولوشن بسیار خوب 1920 * 3072 پیکسل بهره می‌برد که روی آن روکش مات در نظر گرفته شده است و کیفیت بسیار خوبی دارد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید.

نمایشگر غیرلمسی لپ‌تاپ اچ پی Omen 17T An100-H رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و از بازی کردن در آن لذت می برید.
 

سخت‌افزار
 

سخت افزار لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ خریداران و کاربران هدف، لپ‌تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ی بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل لپ‌تاپ با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

HP Omen 17T AN100-H از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای و قدرتمند Core i7 8750H با حداقل فرکانس کاری 2.2 و حداکثر فرکانس 4.1 گیگاهرتز، حافظه‌ کش 9 مگابایت و معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک به شمار می‌رود.

ضمن اینکه این لپ تاپ به یک نمایشگر 17.3 اینچی با رزولوشن 1920 * 3072 پیکسل، 32 گیگابایت رم DDR4 ، فضای ذخیره‌سازی هیبریدی به صورت 500 گیگابایت SSD M.2 و یک ترابایت HDD، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GTX 1070 GDDR5 با 8 گیگابایت حافظه‌ اختصاصی DDR5 و یک باتری هشت سلولی مجهز شده است.

سه مدل دیگر از این لپ تاپ نیز با مشخصات فنی متفاوت ولی طراحی مشابه به فروش می‌رسد که در جدول زیر مشخصات آن ها را می‌بینید.

 

فضای ذخیره سازی حافظه رم پردازنده مدل سدتگاه
1TB +256SSD 32GB DDR4 Intel Core i7-8750H HP Omen 17T AN100-G
1TB+500SSD 16GB DDR4 Intel Core i7-8750H HP Omen 17T AN100-F
1TB+256SSD 16GB DDR4 Intel Core i7-8750H HP Omen 17T AN100-E


همان طور که می‌بینید سخت‌افزار لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H بدون هرگونه مشکلی می‌تواند در کارهای مختلف، پردازش‌های سنگین و بازی‌های گرافیک بالا همراه شما باشد. با خرید لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H حتی هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی مشاهده نخواهید کرد و همه چیز روان انجام می‌شود. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید.
 

باتری

از آنجایی که لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H یک محصول گیمینگ، حرفه‌ای و حتی صنعتی است، کمپانی سازنده نیز یک باتری قدرتمند لیتیوم یون 8 سلولی برای آن در نظر گرفته است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 8 ساعت و 20 دقیقه شارژدهی مداوم داشته باشد.
 

اسپیکر

یکی از ویژگی‌های جذاب و مثبت لپ‌تاپ HP Omen 17T AN100-H سیستم صوتی و اسپیکرهای استریوی این دستگاه است که خروجی صدای بسیار خوبی دارد و توسط کمپانی سرشناس Bang & Olufsen ساخته شده است. میزان بلندی و کیفیت صدای بسیار خوب است و در حد یک سیستم صوتی خارجی عمل می‌کند تا تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی کردن داشته باشید. ضمن اینکه تکنولوژی HP Audio Boost باعث شده تا صدای خروجی بدون مشکل باشد.

حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.
 

وب کم

لپ‌تاپ Omen 17T AN100-H اچ پی مانند بسیاری از نوت‌بوک‌های دیگر از یک وب‌ کم HD بهره می‌برد که می‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. البته یادتان باشد وب‌کم این لپ‌تاپ و دیگر نمونه‌های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید.
 

نرم افزار
 

نرم افزار لپ تاپ hp omen 17t an100h

 

لپ تاپ اچ پی Omen 17T AN100-H در ایران بدون ویندوز اورجینال به فروش می‌رسد که خودتان می‌توانید روی آن جدیدترین نسخه را نصب کنید. با توجه به مشخصات فنی و سخت‌افزاری که این کمپانی برای لپ‌تاپ خود در نظر گرفته است به راحتی می‌توانید کارهای روزانه و سنگینی چون وب‌گردی، بازی کردن، ویرایش فیلم، اجرای نرم‌افزاهای ویرایش تصویر، مدل‌سازی، نقشه‌کشی، تماشای فیلم، گوش دادن موسیقی، کار با نرم‌افزارهای طراحی، مهندسی، مالی و حسابداری و بسته‌ی آفیس را بدون مشکل یا کندی انجام دهید.
 

سخن پایانی

کمپانی Hp یکی از مشهورترین تولیدکنندگان کامیپوترهای شخصی در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. لپ‌تاپ‌های این برند از سال‌های دور همراه کاربران بوده‌اند و همواره طرفداران زیادی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های اچ پی در سری‌های مختلف با طراحی‌ و مشخصات فنی متفاوت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ خود مدل دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

لپ تاپ HP Omen 17T AN100-H نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید. این محصول هم برای گیمینگ و هم برای انجام کارهای سنگین دیگر بسیار عالی است.
 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار بسیار قدرتمند
  • بهره‌گیری از نمایشگر با کیفیت
  • کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
  • پردازنده‌ گرافیکی مجزا
  • حافظه پرسرعت SSD M.2

 

نقاط ضعف:

  • وزن نسبتا بالا
  • قیمت بالا


:: برچسب‌ها: بررسی HP Omen 17T AN100-H , خریدHP Omen 17T AN100-H , مشخصات HP Omen 17T AN100-H , قیمتHP Omen 17T AN100-H , نقد HP Omen 17T AN100-H , نقد اچ پی امن 17تی ای ان 100 اچ , بررسی اچ پی امن 17تی ای ان 100 اچ , خرید اچ پی امن 17تی ای ان 100 اچ , قیمت لپ تاپ گیمینگ اچ پی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مقدمه 

آیفون های اپل همیشه از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین گوشی های بازار بوده‌اند. در سپتامبر سال 2018 شرکت اپل به طور رسمی از گوشی iPhone XS Max به عنوان اصلی ترین پرچمدار خود رونمایی کرد و در سپتامبر 2019 هم جدیدترین جایگزین و جانشین این گوشی تحت عنوان iPhone 11 Pro Max معرفی شد. این دو گوشی وجه اشتراک های زیادی دارند. برای مثال ظاهر و سبک طراحی آن ها خیلی شبیه به یکدیگر است و تفاوت های ناچیزی از این نظر مابین این دو دیده می‌شود. همین روال برای صفحه نمایش و برخی دیگر از ویژگی های آن ها صادق است، اما با این حال نسخه پایه دو گوشی چند صد دلار نسبت به هم اختلاف قیمت دارند!

فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: طراحی و ظاهر

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max

 

از دیگر ویژگی های مرتبط با سبک طراحی، ساخت و ظاهر هیچ تفاوتی مابین دو آیفون نام برده شده وجود ندارد.و بدنه هر دوی آن ها به شکل مشابه از فلز و شیشه ساخته شده و هر دو از قابلیت فیس آیدی (Face ID) پشتیبانی می‌کنند و از استاندارد ضد آب IP68 هم بهره می‌برند. به عقیده ما از نظر ظاهر حتی آیفون XS Max زیباتر از آیفون 11 Pro Max هم به نظر می‌رسد چون لنز های دوربین اصلی آن کوچک تر هستند و به شکل جمع‌وجورتر و زیباتری در گوشه قاب پشت آن نصب شده‌اند! البته ممکن است نظر شما در این زمینه با نظر ما متفاوت باشد و این مسئله یک امر طبیعی خواهد بود.

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: صفحه نمایش

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: پردازنده، رم و حافظه داخلی

یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین آیفون 11 Pro Max و  

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: دوربین

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: باتری و شارژدهی

مسئله مهم بعدی که باید در مقایسه دو آیفون مذکور به آن اشاره کنیم مربوط به باتری آن ها و توان شارژدهی می‌شود که از جانبشان ارائه شده است. باتری iPhone XS Max ظرفیت 3174 میلی آمپر ساعتی دارد اما اپل آیفون جدیدش یعنی iPhone 11 Pro Max را به یک باتری 3969 میلی آمپر ساعتی تجهیز کرده است. در بررسی ها مشخص شد که توان شارژدهی باتری آیفون 11 پرو مکس هم از آیفون ایکس اس مکس بیشتر است و این موضوع هم از دیگر مزیت های آن نسبت به آیفون قدیمی تر خواهد بود.

با توجه به اینکه باتری آیفون جدیدتر ظرفیت بیشتری دارد، بنابراین انتظار می‌رود که زمان بیشتری هم برای شارژ مجدد آن لازم باشد که خوشبختانه اپل برای رفع این مشکل راه حلی در نظر گرفته و قدرت شارژر اورجینال گوشی را افزایش داده است! قدرت شارژ آیفون XS Max معادل 15 وات در نظر گرفته شده بود اما این مقدار در آیفون 11 پرو مکس به 18 درصد افزایش یافته تا بدین ترتیب باتری هر دو گوشی در یک مدت زمان تقریبا مشابه و یکسان از صفر تا صد درصد شارژ شود. پس قدرت شارژدهی بیشتر از دیگر مزیت های iPhone 11 Pro Max نسبت به iPhone XS Max خواهد بود.

 

مقایسه آیفون 11 Pro Max با آیفون XS Max: قیمت و ارزش خرید

آخرین مرحله مقایسه دو آیفون مورد نظر و شاید مهمترین بخش مطلب مربوط به قیمت آن ها و ارزش خریدشان می‌شود. متاسفانه قیمت iPhone 11 Pro Max حدود چند صد دلار از قیمت آیفون XS Max بیشتر است و این اختلاف قیمت واقعا توجیه‌پذیر نیست. شاید اگر مقدار اختلاف قیمت این دو گوشی در حدود 100 یا 200 دلار بود، باز هم با اختلاف قیمت معقولانه‌ای رو به رو می‌بودیم اما اختلاف قیمت دو آیفون مذکور به مراتب بیشتر از 200 دلار است و به عقیده ما این مسئله سبب می‌شود ارزش خرید آیفون XS Max نسبت به آیفون 11 Pro Max بیشتر شود.

 

نتیجه‌گیری

خرید iPhone XS Max انتخاب مناسب تری نسبت به خرید iPhone 11 Pro Max باشد. نظر شما در رابطه با این مسئله چیست؟



:: برچسب‌ها: مقایسه آیفون 11 Pro Max با XS Max , مقایسه آیفون 11 پرو مکس با 11 XS Max , Apple iPhone XS Max , Apple iPhone 11 Pro Max , تکنولوژی , آیفون 11 پرو مکس اپل , مقایسه آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی دیگر از گوشی های فوق مقاوم یا اصطلاحا راگد (Rugged) تولید شده توسط شرکت دوجی (Doogee) گوشی دوجی S80 است که شاید مهمترین ویژگی آن مربوط به بهره‌مندی از یک باتری قدرتمند 10080 میلی آمپر ساعتی باشد! در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی Doogee S80 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

شرکت دوجی (Doogee) از آن دسته کمپانی هایی است که در طول سال چند گوشی جدید را با سبک طراحی خاص خودش تولید می‌کند. گوشی هایی که این کمپانی روانه بازار کرده، اسمارتفون هایی هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی دارند و اصطلاحا به آن ها گوشی های راگد (Rugged) یا فوق مقاوم گفته می‌شود.یکی از پرفروش ترین گوشی های فوق مقاوم این شرکت، گوشی دوجی S80 است که برخی از ویژگی های آن واقعا جالب توجه هستند. خوشبختانه قیمت گوشی Doogee S80 هم خیلی زیاد نیست و به عقیده ما تعادل مابین قیمت گوشی و کیفیت آن برقرار خواهد بود.اما آیا دوجی اس 80 می‌تواند گزینه خرید مناسبی برای شما باشد؟

به منظور پاسخگویی به این سوال باید در قدم اول این پیش زمینه را در ذهنتان ایجاد کنید که گوشی مذکور یک اسمارتفون معمولی نیست و سبک طراحی، ظاهر و حتی کارایی آن با گوشی های عادی و معمولی امروزی تفاوت دارد. این اسمارتفون برای کسانی مناسب خواهد بود که بنا به هر دلیل به مقاوم بودن دستگاه اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، مطمئنا دوجی اس 80 می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد. در ادامه این مطلب به بررسی Doogee S80 می‌پردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های آن خواهیم داشت. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی Doogee S80 (دوجی اس 80): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

از آنجایی که گوشی دوجی S80 به عنوان یک اسمارتفون مقاوم طراحی و روانه بازار شده، جای تعجبی ندارد که ظاهر و سبک طراحی آن هم نسبت به گوشی های عادی و مدرن امروزی متفاوت باشد. اگر بخواهیم میزان مقاومت گوشی های مدرن امروزی را با گوشی مثل دوجی اس 80 مقایسه کنیم باید بگوییم که واقعا فاصله قابل ملاحظه‌ی مابین آن ها وجود دارد و این مسئله در بررسی گوشی دوجی S80 به وضوح قابل درک بود. بدنه این گوشی از ترکیب مواد فلزی و پلی‌کربنات تشکیل می‌شود. شرکت دوجی سعی کرده مواد پلی‌کربنات را در مناطقی از قاب گوشی به کار ببرد که بیشتر در معرض ضربه قرار دارند و حساس تر هستند. بدین ترتیب در شرایط بحرانی مثل زمانی که گوشی از دست کاربر به زمین بیفتد، بخش عمده‌ای از تنش و نیروی وارد بر دستگاه توسط مواد پلی کربناتی بدنه آن خنثی می‌شود. جالب است بدانید که در همین راستا گوشی Doogee S80 از استاندارد نظامی MIL-STD-810G و همچنین قابلیت ضد شوک و ضربه بودن بهره می‌برد.

 

نقد و بررسی Doogee S80

 

گوشی دوجی اس 80 از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی می‌کند. در بررسی Doogee S80 مشخص شد که دستگاه واقعا مقاومت عالی در برابر تماس با آب و حتی غوطه‌ور شدن در آب دارد. بنابراین وقتی این اسمارتفون فوق مقاوم را خریداری کنید، نگرانی از بابت تماس آب و مایعات با آن نخواهید داشت چون دستگاه مقاومت عالی در برابر این موضوع ارائه می‌کند. بدنه این گوشی ابعاد 21.2 در 82.5 در 172 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 398 گرم می‌رسد! بنابراین کاملا مشخص است که با یک گوشی بزرگ، ضخیم و سنگین رو به رو هستیم. روی پنل جلوی گوشی هیچ دکمه فیزیکی نصب نیست و روی قاب پشت آن هم لنز های دوربین اصلی، چراغ فلش و اسکنر انگشت تعبیه شده‌اند.

کیفیت عملکرد اسکنر انگشت گوشی دوجی S80 خوب است و با آن می‌توانید به شیوه مطمئن و سریعی از قفل نمایشگر عبور کنید. این گوشی از قابلیت تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند اما امنیت و دقت عملکرد این قابلیت به اندازه اسکنر انگشت آن نخواهد بود، بنابراین توصیه داریم از اسکنر انگشت به عنوان ابزار تایید کننده هویت خود استفاده نمایید. گوشی Doogee S80 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و به اسپیکر های دوبل قدرتمندی هم مجهز است که کیفیت صدای خروجی از آن ها مطلوب خواهد بود. روی لبه های قاب گوشی هم علاوه بر دکمه های پاور و تنظیم صدا دکمه های دیگری از قبیل دکمه SOS جهت برقراری تماس های اضطراری با مخاطبین و خاص و غیره هم ارائه شده که هر یک می‌توانند کارایی خاصی داشته باشند.

 

بررسی Doogee S80

 

اما یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های گوشی دوجی S80 که مربوط به طراحی آن می‌شود و لازم است که اشاره مختصری به آن داشته باشیم مربوط به امکان استفاده از این گوشی به عنوان بیسیم می‌شود. در داخل باکس یا جعبه این گوشی یک ماژول اختصاصی ارائه شده که می‌تواند گوشی را به یک بیسیم تبدیل کند. بعد از نصب این ماژول بر روی گوشی می‌توانید فرکانس آن را از طریق اپلیکیشن اختصاصی بیسیم دستگاه تنظیم نمایید و بدین ترتیب در شرایط خاص از طریق بیسیم موبایل خود با دیگران در ارتباط مستقیم قرار گیرید. لازم به ذکر است که داخل باکس یا جعبه این گوشی یک هولدر یا نگهدارنده هم ارائه شده که استفاده از آن در برخی مواقع می‌تواند کاربردی باشد.

بنابراین گوشی دوجی اس 80 از آن دستگاه اسمارتفون هایی است که با سبک طراحی خاص و با اهداف متفاوت نسبت به گوشی های عادی تولید و روانه بازار شده است. اگر به دوام و مقاومت گوشی اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید دوجی S80 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. در بررسی Doogee S80 به طور کامل مشخص شد که این اسمارتفون مقاومت عالی در برابر ضربه، فشار، انواع تنش و تماس با آب دارد. به عقیده ما طراحی خوب و با کیفیت از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی نام برده شده محسوب می‌شود و شرکت دوجی در طراحی گوشی S80 ظرافت و دقت عالی را صرف کرده که سبب شده این اسمارتفون به یکی از بهترین اسمارتفون های راگد یا فوق مقاوم موجود تبدیل شود.

 

نقد Doogee S80

 

 نقد و بررسی Doogee S80 (دوجی اس 80): صفحه نمایش 

عموما در طراحی گوشی های فوق مقاوم سعی می‌شود از بکارگیری صفحه نمایش های بزرگ خودداری به عمل آید چون هر چقدر صفحه نمایش گوشی بزرگ تر باشد، محافظت از آن هم سخت تر خواهد شد. اما با این حال گوشی دوجی S80 از یک نمایشگر 6 اینچی بهره می‌برد که رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. پنل بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمنا پنل نمایشگر این گوشی از نوع IPS LCD انتخاب شده است. بنابراین با در نظر گرفتن این مسئله که گوشی مورد نظر یک اسمارتفون راگد است باید بگوییم که نمایشگر آن بزرگ بوده و از وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بسیار خوبی بهره می‌برد.

شرکت دوجی برای محافظت از صفحه نمایش دستگاه روی آن را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 4 پوشانده است. اگرچه در بررسی Doogee S80 مشخص شد که به راحتی روی صفحه نمایش این گوشی خط و خش ایجاد نمی‌شود اما با این حال توصیه داریم حتما برای اطمینان هم که شده یک لایه گلس محافظ ال سی دی را بر روی نمایشگر دستگاه نصب کنید تا احتمال ایجاد خط و خش بر روی آن را به صفر درصد برسانید. اما کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش گوشی دوجی اس 80 چطور است؟ در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی نمایشگر آن به تصویر کشیده می‌شود. رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب صفحه نمایش گوشی سبب شده تا وضوح تصویر مطلوبی از جانب نمایشگر دوجی اس 80 ارائه شود. شارپنس، شادابی تصویر و کنتراست مطلوبی هم توسط نمایشگر گوشی ارائه می‌شود که مستقیما بر روی کیفیت نهایی تصویر ارائه شده تاثیرگذار خواهد بود.

 

نقد و بررسی Doogee S80

 

مجموع این ویژگی های مثبت سبب شده‌اند تا گوشی Doogee S80 علیرغم اینکه به عنوان یک گوشی فوق مقاوم یا راگد تولید شده، برای انجام کارهایی مثل وبگردی، تماشای فیلم و یوتیوب و سایر اقدامات این چنینی هم گزینه مناسبی باشد. اما صفحه نمایش دوجی اس 80 از نظر شدت روشنایی چطور عمل می‌کند؟ در بررسی Doogee S80 مشخص شد که صفحه نمایش گوشی توان متوسطی در تولید روشنایی دارد و از این نظر خیلی عالی عمل نخواهد کرد. بنابراین ممکن است در برخی مواقع و به ویژه شرایطی که نور آفتاب مستقیما به صفحه گوشی بتابد، برای مشاهده محتوای روی آن با کمی مشکل رو به رو شوید.

با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر دستگاه روی 100 درصد می‌توان این مسئله را تا حد زیادی رفع کرد اما با این حال توانایی نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی می‌توانست بهتر از این باشد. بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی Doogee S80 اینطور نتیجه گرفت که دستگاه از نمایشگر بزرگ و خوبی بهره می‌برد که تماشای فیلم و سریال یا وبگردی در آن لذت بخش خواهد بود، اما شدت روشنایی که از جانب نمایشگر گوشی تولید می‌شود خیلی عالی نیست و می‌توانست بهتر از این باشد تا در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم بتوان به طور راحت تری از دستگاه استفاده کرد.

 

 نقد و بررسی Doogee S80 (دوجی اس 80): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

شرکت دوجی همیشه گوشی های راگد یا فوق مقاوم خود را به سیستم عامل اندروید مجهز می‌کند و دوجی S80 هم از این قاعده مستثنی نیست. این اسمارتفون به طور پیش فرض از اندروید 8.1 اوریو (Anroid 8.1 Oreo) بهره می‌برد و رابط کاربری خاصی روی آن نصب نشده، اما دوجی برخی ویژگی های اضافه را به سیستم عامل دستگاه اضافه کرده است. به عنوان مثال دکمه SOS گوشی ضمن تعامل با بستر نرم افزاری گوشی امکان برقراری تماس اضطراری با مخاطبین خاص را میسر می‌سازد و مخاطبین مورد نظر هم از طریق منوی نرم افزاری دستگاه قابل انتخاب خواهند بود.

از سمت دیگر دوجی مجموعه‌ای از ابزارهای خاص مثل اپلیکیشن قطب نما، اپلیکیشن مسافت سنج، اپلیکیشن ترازسنج، ذره‌بین و چند اپلیکیشن کاربردی دیگری را هم به طور پیش فرض روی دستگاه نصب و راه‌اندازی کرده که تمام آن ها اپلیکیشن های کاربردی هستند. با این حال حجم بستر نرم افزاری دستگاه بیش از حد افزایش داده نشده و دوجی اپلیکیشن هایش پیش فرض و سنگین زیادی را روی گوشی S80 نصب نکرده که این مسئله منجر به بهینه تر شدن بستر نرم افزاری دستگاه می‌شود. در بررسی Doogee S80 مشخص شد که پرسه زدن در منو های مختلف آن و استفاده عادی از گوشی در حالت گوناگون بدون لگ و تاخیر امکانپذیر خواهد بود و از این نظر مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌شود.

 

نقد و بررسی Doogee S80

 

برای بررسی بهتر عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه و روان بودن آن با اپلیکیشن های واتساپ، تلگرام و اینستاگرام را روی دستگاه نصب کردیم، چون این برنامه ها از آن ها برنامه هایی هستند که هر کاربر عادی در روز به دفعات از آن ها استفاده می‌کند. نتیجه بررسی نشان داد که اپلیکیشن های مذکور بدون مشکل در دوجی S80 اجرا خواهند شد و هیچ تاخیر و لگی در عملکردشان به وجود نمی‌آید. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دوجی اس 80 از بستر نرم افزاری خوب و روانی بهره می‌برد و برای استفاده از دستگاه در حالت عادی هیچ مشکلی در عملکرد نرم افزاری آن ایجاد نمی‌شود. تنها مشکل احتمالی مربوط به آپدیت های اندروید است که بعید می‌دانیم تا مدت زمان طولانی برای گوشی منتشر شوند.

 

 نقد و بررسی Doogee S80 (دوجی اس 80): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

دوجی گوشی S80 را به حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز کرده است. این اسمارتفون از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) در آن می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه را تا سقف 128 گیگابایت افزایش داد. البته توصیه ما این است که برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن از پر شدن حافظه داخلی اصلی و 64 گیگابایتی گوشی جلوگیری نمایید و از نصب رم میکرو اس دی هم در دوجی اس 80 خودداری کنید، چون هر چقدر حجم اطلاعات ذخیره شده در موبایل بیشتر باشد، احتمال بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن هم بیشتر خواهد شد. رم گوشی دوجی اس 80 هم ظرفیت 6 گیگابایتی دارد که ظرفیت خوبی برای یک گوشی راگد یا فوق مقاوم است و انتظار داریم گوشی را از نظر مولتی‌تسکینگ (چند وظیفه‌ای) تقویت کند. اما تراشه‌ای در قلب دستگاه بکار رفته چه ویژگی هایی را شامل می‌شود؟

تراشه‌ای که در گوشی Doogee S80 بکار گرفته شده تراشه Helio P23 شرکت مدیاتک است که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هر هشته هسته پردازشگر این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند اما چهار مورد آن ها فرکانس کاری 1.65 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار مورد دیگر فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی گوشی هم پردازنده Mali-G71 MP2 خواهد بود. تراشه Helio P23 که با لقب MT6763T هم شناخته می‌شود یک تراشه میان رده رو به بالاست و با توجه به اینکه به همراه رم 6 گیگابایتی در گوشی دوجی S80 بکار گرفته شده، انتظار داریم که بازده خوبی داشته باشد. برای بررسی این موضوع ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی گوشی دوجی اس 80 نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بازی خارج شدیم و مابین اپلیکیشن های پس زمینه جهش هایی داشتیم تا کیفیت عملکرد رم گوشی مشخص شود.

 

نقد و بررسی Doogee S80

 

نتیجه بررسی Doogee S80 نشان داد که گوشی نام برده شده به خوبی از پس اجرای آنلاین بازی پابجی موبایل بر می‌آید و در حین انجام این کار با لگ و تاخیر رو به رو نخواهد شد. البته اگر حافظه داخلی گوشی تحت فشار قرار داشته باشد و حجم زیادی از اطلاعات در آن ذخیره شده باشند، ممکن است افت فریم هایی در دستگاه نمایان شود اما باز هم شدت این افت فریم ها زیاد و آزاردهنده نخواهد بود. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) گوشی هم با کیفیت مطلوبی قابل انجام بود که این موضوع نشان می‌دهد رم 6 گیگابایتی برای گوشی دوجی S80 گزینه عالی است و بازده مناسبی را ارائه می‌کند. پس اگر اهل گیم و بازی های اندرویدی هستید، گوشی دوجی S80 شاید بهترین و قدرتمندترین گوشی موجود نباشد اما می‌تواند نیازهایتان را تا حد متوسط برطرف کند.

 

 نقد و بررسی Doogee S80 (دوجی اس 80): دوربین اصلی و سلفی 

مطمئنا دوربین و کیفیت عملکرد آن هم برای هر کاربری حائز اهمیت است. دوربین اصلی گوشی دوجی S80 از دو لنز 12 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره یا بوکه (Bokeh)، قابلیت HDR و غیره پشتیبانی می‌کنند و به یک چراغ فلش LED هم مجهز هستند. در اپلیکیشن دوربین گوشی دوجی اس 80 چندین مد عکسبرداری مختلف تدوین و ارائه شده که استفاده از آن ها در برخی مواقع می‌توانند منجر به بهبود کیفیت عکسبرداری شود. در بررسی Doogee S80 مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب عملکرد کاملا معمولی دارد و در محیط های با نور کم عملکردش ضعیف می‌شود. دقت در عکسبرداری پرتره و تفکیک سوژه اصلی عکس از پس زمینه با کیفیت قابل قبولی انجام می‌شود اما جزئیات و شادابی عکس ضبط شده مورد رضایت و تایید ما نیست.

در سمت مقابل از یک لنز دوربین 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی گوشی دوجی S80 استفاده شده است. این لنز دوربین در محیط های با نور خوب عملکرد مطلوبی دارد و در محیط های با نور کم و بسته هم قابل قبول عمل می‌کند، اما نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشید. نکته‌ای که در بررسی Doogee S80 به آن برخوردیم مربوط به عملکرد نه چندان خوب و دقیق دوربین های دستگاه و به ویژه دوربین سلفی در فوکوس بود. در خیلی از مواقع دوربین سلفی گوشی برای فوکوس خودکار و شناسایی منطقه فوکوس با مشکل مواجه شد و بدین ترتیب عکس های ضبط شده با آن تار و نویزدار می‌شوند.

 

نقد و بررسی Doogee S80

 

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور گفت که کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی گوشی دوجی S80 خیلی جالب و قابل قبول نیست. به عقیده ما شرکت دوجی می‌توانست از دوربین های با کیفیت تری هم در گوشی اس 80 استفاده کند اما کاملا مشخص است که برای کاهش هزینه تولید این اسمارتفون از دوربین های نه چندان با کیفیتی در آن استفاده به عمل آمده است. اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی اهمیت می‌دهید، گوشی Doogee S80 نمی‌تواند گزینه خرید گوشی خیلی مناسب و خوبی برایتان باشد.

 

 نقد و بررسی Doogee S80 (دوجی اس 80): باتری و شارژدهی 

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کرده بودیم یکی از اصلی ترین و جالب ترین ویژگی های خاص گوشی دوجی S80 مربوط به بهره‌مندی آن از باتری قدرتمند 10080 میلی آمپر ساعتی می‌شود! این گوشی در حالی به یک باتری لیتیوم پلیمری 10080 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که اغلب باتری هایی که در گوشی های امروزی به کار می‌روند ظرفیت 3000 الی 4000 میلی آمپر ساعتی دارند. بنابراین انتظار داریم که قدرت شارژدهی باتری گوشی بسیار خوب باشد. در بررسی Doogee S80 هم همین مسئله به وضوح قابل درک بود و مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند تا 4 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید.

بنابراین اگر به دوام و قدرت شارژدهی باتری گوشی اهمیت می‌دهید، دوجی S80 یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. حتی کاربرانی که دائما از گوشی استفاده می‌کنند و تسک های سنگین را در آن اجرا خواهند کرد هم حداقل 1.5 الی 2 روز شارژدهی را از باتری گوشی دوجی اس 80 دریافت خواهند کرد. اما سوال مهمی که ایجاد می‌شود این است که باتری 10080 میلی آمپر ساعتی گوشی برای فول شارژ شدن به چه مقدار زمان نیاز دارد؟ شارژر گوشی دوجی S80 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی به عمل می‌آورد اما با این حال نباید انتظار داشت که باتری 10080 میلی آمپر ساعتی آن در مدت زمان خیلی کوتاهی شارژ شود! برای فول شارژ باتری این گوشی باید حداقل 200 دقیقه صبر کنید.

 

نقد و بررسی Doogee S80

 

بنابراین با توجه به ظرفیت بالای باتری گوشی دوجی S80 زمان مورد نیاز برای شارژ مجدد آن کمی آزاردهنده و طولانی خواهد بود اما از سمت دیگر وقتی یک مرتبه این گوشی را فول شارژ کنید، حداقل تا چند روز نیاز به استفاده مجدد از شارژ نخواهید داشت. بهره‌مندی از باتری قدرتمند و با ظرفیت عالی 10080 میلی آمپر ساعتی که می‌تواند 4 روز شارژدهی بی‌وقفه را برای گوشی به ارمغان آورد یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Doogee S80 خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Doogee S80 (دوجی اس 80) پرداختیم. این گوشی راگد یا فوق مقاوم برای آن دسته افرادی که می‌خواهند گوشی مقاوم و با دوام آن ها از باتری قدرتمندی بهره ببرد و قدرت پردازشی مطلوبی هم داشته باشد یک گزینه خرید عالی و بی‌نقص است اما برای علاقمندان به عکسبرداری با دوربین موبایل خیلی گزینه خرید خوبی نخواهد بود. در بخش زیر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی دوجی S80 را در دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان ارائه کرده‌ایم.

 

نقاط قوت:

  • مقاومت و دوام بسیار بالا
  • طراحی ضد آب عالی
  • صفحه نمایش خوب
  • قدرت پردازشی مطلوب
  • شارژدهی فوق‌العاده باتری
  • قیمت خوب

 

نقاط ضعف:

  • دوربین نه چندان با کیفیت
  • طولانی بودن زمان شارژ باتری


:: برچسب‌ها: بررسی Doogee S80 , نقد Doogee S80 , خرید Doogee S80 , مشخصات Doogee S80 , قیمت Doogee S80 , بررسی دوجی اس 80 , خرید دوجی اس 80 , مشخصات دوجی اس 80 , قیمت دوجی اس 80 , قیمت گوشی راگد , گوشی راگد دوجی , تکنولوژِی ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 آذر 1398 | نظرات ()