نوشته شده توسط : edbazar

اگرچه استفاده از برنامه تلگرام به دلیل محدودیت هایی که برای آن اعمال شده دیگر با شدت قبل انجام نمی‌شود اما این اپلیکیشن همچنان یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان دنیاست و کم نیستند کاربران ایرانی که هنوز هم از تلگرام را به عنوان اصلی ترین اپلیکیشن پیام رسان موبایل خود استفاده می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به رایج ترین مشکلات تلگرام اشاره کنیم و نحوه رفع و مقابله با این مشکلات را هم برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

رایج ترین مشکلات تلگرام : مقدمه

علیرغم محدودیت هایی که برای استفاده از برنامه پیام رسان تلگرام ارائه شده، همچنان خیلی از کاربران از این برنامه به منظور رد و بدل اطلاعات و پیام های متنی استفاده می‌کنند. به بیان دیگر می‌توان گفت تلگرام همچنان محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان موجود است و از سمت دیگر امنیت کاربران و اطلاعات آن ها را هم تضمین می‌نماید. متاسفانه گاها دیده شده که در عملکرد تلگرام یا حتی در زمان انجام اقداماتی مثل نصب این برنامه مشکل و باگ هایی به وجود می‌آید که برخی از آن ها می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. ما در این مطلب اختصاصی قصد داریم به چند مورد از اصلی ترین مشکلات تلگرام اشاره کنیم و راه حل رفع این مشکلات را هم برایتان عنوان نماییم. بنابراین اگر از تلگرام استفاده می‌کنید و با مشکل خاصی رو به رو شده‌اید، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مشکل دانلود و نصب تلگرام!

برخی کاربران با مشکل نصب نشدن تلگرام روی گوشی مواجه هستند. این مشکل می‌تواند بنا به دلایل مختلفی به وجود آید. به عنوان مثال ممکن است وقتی به گوگل پی استور (Google Plsy Store) مراجعه می‌کنید آیکون دانلود (Download) برنامه را نبینید یا بعد از دانلود برنامه قادر به نصب آن نباشید و با ارور رو به رو شوید. همین شرایط می‌تواند در اپ استور (App Store) آیفون هم رخ دهد اما تجربه نشان داده مشکل نصب نشدن تلگرام در گوشی های اندرویدی بیشتر از آیفون های اپل رخ می‌دهد. برای اینکه بتوانید تلگرام را روی موبایل خود نصب کنید باید شرایط زیر در دستگاه برقرار باشد:

  • گوشی حداقل از اندروید 4.4 بهره ببرد.
  • گوشی به اتصال اینترنت دسترسی داشته باشید.
  • اجازه دسترسی به بخش هایی همچون دوربین، مخاطبین، میکروفون، پیامک ها، لیست تماس ها، حافظه گوشی و غیره به تلگرام داده شود.

 

مشکلات تلگرام

 

اگر شرایط فوق در گوشی برقرار است و با مشکل دانلود از اپ استور یا گوگل استور مواجه هستید، توصیه داریم از یک ابزار تغییر IP استفاده کنید. ابتدا از اپ استور یا گوگل استور خارج شوید و آن را از بخش Recent Apps غیر فعال نمایید. ابزار تغییر IP را اجرا کنید و دوباره وارد اپ استور یا گوگل استور شوید و به صفحه دانلود تلگرام بروید. احتمالا بدون مشکل قادر به دانلود برنامه خواهید بود. انجام این کار در 99 درصد مواقع مشکل دانلود نشدن تلگرام از اپ استور را برطرف می‌کند اما ممکن است در گوشی های اندرویدی اینطور نباشد.

اگر مشکل همچنان پابرجا بود می‌توانید از کامپیوتر و برنامه آیتیونز (iTunes) استفاده کنید. اگر گوشی شما اندرویدی است توصیه داریم فایل APK برنامه تلگرام را از سایت های واسط و قابل اعتماد دانلود نمایید و با فعالسازی گزینه Unknown Sources در منوی تنظیمات موبایل خود نسبت به نصب فایل APK دانلود شده برنامه اقدام کنید. برای دانلود فایل APK برنامه تلگرام می‌توانید از سایت هایی مثل APK Mirror، APKPure یا حتی سایت رسمی خود تلگرام استفاده کنید. پس بدین ترتیب می‌توانید یکی از رایج ترین مشکلات تلگرام که مربوط به عدم امکان دانلود و نصب برنامه می‌شود را برطرف سازید.

 

مشکل عدم دریافت پیامک فعالسازی تلگرام

برای اینکه بتوانید از سرویس تلگرام استفاده کنید لازم است که یک شماره موبایل را در آن وارد کرده و تایید نمایید. این شماره موبایل به شما اجازه می‌دهد که از سرویس و خدمات برنامه تلگرام بدون محدودیت استفاده به عمل آورید. اما در برخی مواقع دیده شده کاربران بعد از ارائه شماره موبایل خود و اقدام به منظور دریافت کد فعالسازی، هیچ پیغامی دریافت نمی‌کنند! به بیان دیگر ظاهرا کد فعالسازی تلگرام برای آن ها پیامک نمی‌شود. در اینگونه مواقع ابتدا بررسی کنید که آیا اکانت تلگرامی با شماره‌ای که وارد می‌کنید در دستگاه دیگری فعال است یا خیر. اگر اینطور باشد، نیازی به دریافت مستقیم پیامک نخواهید داشت چون تلگرام یک نسخه از کد فعالسازی اکانت را به صوت پیام خصوصی برای دیگر گجت هایی که اکانتتان ر آن ها فعال بوده ارسال می‌کند. بنابراین می‌توانید از دستگاهی که اکانت در آن فعال است کد را دریافت کرده و وارد دستگاه جدید کنید و نیازی به دریافت مستقیم پیامک فعالسازی نداشته باشید.

 

مشکلات تلگرام

 

اما اگر شماره موبایلی که وارد می‌کنید در تلگرام دستگاه دیگری فعال نیست، راه حل قبل برایتان قابل استفاده نخواهد بود. در این شرایط توصیه داریم ابتدا از وارد کردن درست شماره خود اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید که نیازی نیست بعد از کد کشور (98+) عدد 0 را وارد کنید. یعنی اگر شماره موبایل شما با 0935 شروع می‌شود باید آن را به صورت 98935+ تایپ نمایید و نیازی به وارد کردن عدد 0 قبل از شماره اصلی شما وجود ندارد. اگر مطمئن هستید که شماره خود را درست وارد کرده‌اید، اما باز هم مشکل همچنان وجود دارد توصیه داریم که چند دقیقه صبر کنید و سپس دوباره اقدام به فعالسازی نمایید. اگر همچنان مشکل رفع نشد، از یک شماره دیگر استفاده کنید.

 

گیر کردن روی Connecting در تلگرام

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات تلگرام مربوط به گیر کردن بر روی Connecting می‌شود. این مشکل عموما به دلیل عدم ارتباط گوشی با سرور های تلگرام رخ می‌دهد. بنابراین باید از متصل و فعال بودن شبکه اینترنت موبایل خود اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که سرویس تغییر IP فعال در موبایل شما بدون مشکل کار می‌کند و رد و بدل داده از جانب آن انجام می‌گیرد. برای تست این موضوع کافیست یک مرورگر باز کنید و عبارتی را در گوگل جستجو نمایید یا وارد سایتی مثل یوتیوب (Youtube) شوید. اگر صفحه مورد نظر در مرورگر هم اجرا نشد، مطمئنا مشکل از اتصال اینترنت شماست بنابراین مشکل را برطرف نمایید اما اگر مرورگر بدون مشکل کار می‌کرد و تلگرام در همان حالت Connecting بود باید از راه حل های بعدی استفاده نمایید.

 

مشکلات تلگرام

 

در قدم اول ابزار تغییر IP خود را غیر فعال کنید. تلگرام را ببندید و از بخش Recent Apps خارج نمایید. گوشی را ریستارت کنید و دوباره ابزار تغییر IP را اجرا نمایید و تلگرام را باز کنید. کمی منتظر باشید تا انتقال داده انجام شود. توصیه ما این است که حداقل یک دقیقه منتظر بمانید چون گاها برقراری ارتباط با سرور های تلگرام ممکن است کمی طول بکشد. اگر مشکل رفع نشد و همچنین روی حالت Connecting گیر کردید از به روز بودن تلگرام مطمئن شوید. بدین منظور کافیست به اپ استور یا گوگل استور مراجعه کنید و در لیست برنامه ها ببینید که آیا آپدیتی برای تلگرام ارائه شده یا نه! در صورتی که آپدیتی برای این برنامه منتشر شده بود حتما آن را نصب کنید چون در اغلب مواقع منجر به رفع مشکلات تلگرام و باگ های آن می‌شود. اگر انجام این کار هم مشکل را رفع نکرد، تلگرام را از گوشی حذف و دوباره نصب نمایید. بدون شکل انجام این کار مشکل برنامه مذکور را از بین برده و رفع می‌کند.

 

ارسال نشدن پیام در تلگرام

چندین دلیل مختلف می‌توانند مانع این شوند که شما برای دیگر کاربران تلگرام پیام ارسال کنید. اولین مسئله‌ای که باید در این شرایط بررسی شود ثابت اتصال اینترنت شما و ابزار تغییر IP است که از آن استفاده می‌کنید. برای بررسی این موضوع یک مرورگر باز کرده و به سایت یوتیوب بروید. در این شرایط سایت یوتیوب باید بدون مشکل باز شود، اگر اینطور نشد مشکل از سمت اینترنت گوشی شماست و باید آن را رفع کنید. اما اگر یوتیوب بدون مشکل اجرا می‌شد اما تلگرام همچنان در ارسال پیامک مشکل داشت، یک مرتبه تلگرام را ببندید و دوباره باز کنید. تلگرام را به طور کامل از لیست اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) حذف کرده و دوباره اجرا نمایید.

اگر مشکل باز هم پابرجا بود احتمال دارد که شماره شما توسط سرورهای تلگرام بلاک شده باشد. در این شرایط اصطلاحا گفته می‌شود که شماره شما ریپورت اسپم شده است. برای آشنایی با این مسئله و همچنین روش هایی که می‌توانید از آن ها برای رفع بلاکی یا محدودیت های اکانتتان استفاده کنید به مطالعه مقاله "صفر تا صد ریپورت تلگرام و آموزش رفع فوری ریپورت" بپردازید. 

 

باز نشدن عکس و ویدیو ها

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات تلگرام مربوط به باز نشدن عکس و ویدئو ها می‌شود. زمانی که با این مشکل رو به رو می‌شوید عکس ها و ویدیو هایی که در پنجره های گفتگو ارسال شده‌اند برایتان نمایش داده نمی‌شوند! شما حتی با لمس آیکون دانلود هم در مشاهده این فایل ها به مشکل بر می‌خورید. اما چطور می‌توان مشکل نام برده شده را رفع کرد؟ برای رفع این مشکل باید چند راه حل را به ترتیب امتحان کنید. در قدم اول از متصل بودن شبکه اینترنت و فعال بودن ابزارها تغییر IP در گوشی اطمینان حاصل کنید. طبیعتا در صورتی که هر کدام از دو مورد نام برده شده با اختلال همراه شوند، تلگرام هم از کار می‌افتد.

اگر مطمئن هستید اتصال اینترنت برقرار است و همچنان مشکل ادامه دارد، یک مرتبه تلگرام را ببندید و از بخش Recent Apps حذف نمایید و سپس دوباره آن را اجرا کنید و سعی در دانلود عکس یا ویدیوی مورد نظرتان داشته باشید. اگر همچنان مشکل ادامه داشت، حافظه داخلی موبایل خودتان را بررسی کنید که فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات در آن وجود داشته باشد. طبیعتا پر شدن حافظه داخلی گوشی می‌تواند از دانلود عکس و ویدیو های جدید ممانعت به عمل آورد. برای بررسی میزان فضای آزاد حافظه گوشی خود کافیست در اندروید مسیر Settings > Storage را دنبال کنید و در آیفون های اپل هم به مسیر Settings > General > iPhone Storage بروید.

 

مشکلات تلگرام

 

اگر حافظه گوشی شما پر است، با حذف فایل های اضافه آن را خالی کنید و پس از آن دوباره عملکرد تلگرام را بررسی نمایید. به احتمال زیاد مشکل رفع می‌شود. اگر مشکل همچنان پابرجا بود و مطمئن شدید که پر شدن حافظه گوشی ارتباطی به این موضوع ندارد، بهترین راه حل حذف حافظه کش برنامه تلگرام خواهد بود که تقریبا در 99 درصد مواقع مشکل باز نشدن عکس و ویدیو ها در تلگرام را برطرف می‌کند. برای حذف حافظه کش برنامه در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه App، Application Manager یا دیگر گزینه های مشابه را انتخاب نمایید.
  • برنامه تلگرام را از لیست انتخاب کنید.
  • گزینه Clear Cache را بزنید و با حذف اطلاعات کش موافقت به عمل آورید.
  • گزینه Force Stop را انتخاب کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید و دوباره وارد تلگرام شوید. به احتمال زیاد مشکل رفع می‌شود. روش فوق در آیفون های اپل قابل استفاده نیست و در این محصولات باید از طریق منوی تنظیمات خود برنامه تلگرام نسبت به حذف حافظه کش اقدام کنید. به منظور انجام این کار در آیفون و آیپد های اپل هم باید به شرح زیر عمل کنید:

 

مشکلات تلگرام

 

  • برنامه تلگرام را اجرا نمایید.
  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه Data & Storage را انتخاب نمایید.
  • گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.
  • گزینه Clear Cache را انتخاب و در صورت نیاز با پاک شدن حافظه کش تلگرام موافقت به عمل آورید.

چند دقیقه صبر کنید تا حافظه کش برنامه پاک شود. بعد از انجام این کار یک مرتبه تلگرام را ببندید و از بخش اپلیکیشن های اخیر هم خارج سازید و سپس دوباره اجرا کنید. بدون تردید مشکل باز نشدن فیلم و ویدیو ها برطرف می‌شود.

 

مشکل دانلود خودکار فایل، فیلم و ویدیو

یکی دیگر از مشکلاتی که خیلی از کاربران در مورد آن صحبت می‌کنند مربوط به دانلود شدن خودکار فایل ها در پنجره های گفتگوی تلگرام است. این مسئله می‌تواند علاوه بر مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما منجر گردد که با دانلود هر فایل ویدیو، عکس و غیره حافظه موبایلتان خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید پر شود. خوشبختانه برای رفع این مشکل راه حل ساده‌ای وجود دارد. قبل از هر چیز باید بگوییم که در اصل نباید این مسئله را به عنوان یک مشکلات تلگرام در نظر گرفت چون با بهینه سازی تنظیمات در این برنامه می‌توان آن را به سادگی برطرف ساخت و از دانلود خودکار فایل ها جلوگیری کرد. بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • وارد منوی Settings شوید.
  • گزینه Data & Storage را انتخاب کنید.
  • در قسمتی که با عنوان Automatic Media Download مشخص شده سه گزینه مختلف وجود دارد. اسلایدر کنار هر سه گزینه را به حالت غیر فعال منتقل کنید.

به همین سادگی مشکل برطرف می‌شود و دیگر عکس، ویدیو و فایل هایی که در پنجره های گفتگوی تلگرام ارسال شده‌اند به طور خودکار دانلود نخواهند شد.

 

سینک شدن خودکار همه مخاطبین با تلگرام

اپلیکیشن تلگرام این قابلیت را دارد که به محض راه اندازی تمام مخاطبین گوشی شما را در تلگرام همگام سازی کند. به بیان دیگر مخاطبین شخصی گوشی شما در اکانت تلگرام هم اضافه خواهند شد. این موضوع در برخی مواقع می‌تواند مشکل ساز شده و باب میل کاربران نباشد. به عنوان مثال تصور کنید که بخواهید یک اکانت بیزینسی داشته باشید و چندین ادمین به طور همزمان از آن استفاده کنند. در این شرایط نباید مخاطبین شخصی ادمین هم با دیگران به اشتراک گذاشته شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل تلگرام در حین ورود از هر دستگاه یک گزینه تحت عنوان Sync Contacts را ارائه می‌کند که با برداشتن تیک آن عملا همگام سازی مخاطبین انجام نخواهد شد.

 

مشکلات تلگرام

 

اما در برخی مواقع ممکن است کاربر فراموش کند تیک این گزینه را بردارد و مخاطبین وی در تلگرام همگام شوند. در این شرایط تکلیف چیست؟ آیا راهی برای حذف مخاطبین وجود دارد؟ در اینگونه مواقع شما می‌توانید با یک ترفند جالب کل مخاطبین تلگرام را حذف کنید. بدین منظور باید به شرح زیر عمل شود:

  • از تلگرام وب وارد اکانتی شوید که می‌خواهید مخاطبین آن حذف شوند.
  • روی آیکون منو کلیک کنید و گزینه Contacts را انتخاب نمایید.
  • در فضای خالی مرورگر کلیک راست کنید و گزینه Inspect را انتخاب نمایید.
  • به تب Console بروید.
  • دستوری که در عکس زیر نشان داده شده رو به طور دقیق تایپ کنید.

 

مشکلات تلگرام

 

  • در پنجره مخاطبین تلگرام روی گزینه Delete کلیک کنید.

به همین سادگی کل لیست مخاطبین تلگرام شما حذف می‌شوند و طبیعتا تمام مخاطبینی که از گوشی شما با تلگرام سینک شده بودند هم حذف خواهند شد. دقت داشته باشید که بدین منظور می‌توانید از قابلیت حذف تک تک مخاطبین در برنامه تلگرام هم استفاده کنید یا اکانت تلگرام خودتان را کاملا دیلیت نمایید و دوباره راه اندازی کنید که البته انجام این کار منجر به از دست رفتن تمام اطلاعات پیشین اکانت می‌شود. برای آشنایی با نحوه دیلیت کردن اکانت تلگرام به مطالعه مقاله "آموزش حذف یا دیلیت اکانت تلگرام" بپردازید.

 

نشان ندادن نوتیفیکیشن ها

از دیگر مشکلات تلگرام می‌توان به اختلال هایی اشاره کرد در نمایش نوتیفیکیشن یا اعلان ها ایجاد می‌شود. در اغلب مواقع این نوع مشکل ناشی از تنظیمات نادرست بخش نوتیفیکیشن ها در تلگرام است اما گاها هم احتمال دارد که از باگ های خود برنامه نشات بگیرد. در قدم اول توصیه داریم که از به روز بودن سیستم عامل موبایل خود اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار در اندروید باید مسیر Settings > Updates طی شود و در آیفون باید به مسیر Settings > General > Software Updates بروید و جدیدترین آپدیت سیستم عامل را برای گوشی دانلود و نصب کنید. سپس از نصب بودن جدیدترین نسخه تلگرام روی موبایل اطمینان حاصل کنید که برای انجام این کار در اندروید می‌توانید از گوگل استور استفاده کنید و در آیفون های اپل هم از اپ استور استفاده به عمل آورید.

بعد از انجام این کارها مطمئن شوید که گوشی شما در حالت سایلنت یا Do not Disturb قرار نداشته باشد، چون فعال بودن این حالت ها می‌تواند از نمایش و ارائه درست نوتیفیکیشن ها جلوگیری کند. در قدم بعد باید مطمئن شوید که برنامه تلگرام اجازه فعالیت در پس زمینه موبایل را دارد. بدین منظور در آیفون های اپل مسیر Settings > General >Background App Refresh را طی کنید و از فعال بودن این قابلیت و همچنین اسلایدر کنار گزینه Telegram اطمینان حاصل نمایید. در گوشی های اندرویدی هم برای انجام این کار باید به مسیر Settings > Application Managers بروید و بعد از انتخاب برنامه تلگرام وارد بخش تنظیمات فعالیت برنامه در پس زمینه شوید و مطمئن گردید که محدودیتی برای تلگرام در این حوزه اعمال نشده باشد.

 

مشکلات تلگرام

 

بعد از اطمینان از موارد فوق باید تنظیمات نوتیفیکیشن خود تلگرام را بررسی کتید. بدین منظور به مسیر Settings > Notifications & Sounds بروید و مطمئن شوید که اسلایدر کنار همه گزینه های اعلان گوشی فعال است. توصیه می‌کنیم اگر اسلایدری در این بخش غیر فعال بود آن را فعال نمایید. حالا یک مرتبه گوشی خود را ریستارت کنید. بدون تردید مشکلات تلگرام و اختلال نمایش نوتیفیکیشن های آن برطرف می‌شود. اگر اینطور نشد یک مرتبه تلگرام را حذف کرده و دوباره آن را روی گوشی نصب کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی چند مورد از رایج ترین مشکلات تلگرام پرداختیم و راه حل رفع آن ها را هم برایتان شرح دادیم. اگرچه تلگرام هم اکنون به سادگی قابل استفاده نیست اما همچنان یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان موجود به شمار می‌رود. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: رفع مشکلات تلگرام , تکنولوژی , مشکل وصل نشدن تلگرام , مشکل رایج تلگرام , رفع کردن باز نشدن تلگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

کمپانی چینی وان پلاس (OnePlus) که در زمینه گوشی‌های پرچمدار و رده بالا البته با قیمت مناسب فعالیت می‌کند به تازگی و در نمایشگاه ces 2020 از محصول مفهومی خود پرده برداشته است.
 
این گوشی که وان پلاس concept one نام گذاری شده است، یک ویژگی جدید در خود دارد که دوربین‌های پشت آن زیر شیشه‌ای الکتروکرومیک قرار گرفته اند و در زمان استفاده از دوربین گوشی شیشه مورد‌ نظر برای عکاسی و فیلم برداری شفاف شده و در غیر این صورت تیره و غیر قابل مشاهده می‌شود.
 
نکته جالب شیشه پشتی وان پلاس کانسپت وان این است که میزان مات یا تیره بودن شیشه قابل تنظیم است و کاربران می‌توانند در محیط هایی که نور زیادی دارد از این قابلیت استفاده کنند و عکس های حرفه ای تری بگیرند.
 
 
وانپلاس concept one با دوربین ناپدید‌شونده
 
 
مدیر بخش محصول وان پلاس می‌گوید از آنجایی این فناوری بسیار اهمیت دارد که تعداد دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند درحال افزایش است و با این فناوری می‌توان دوربین‌ها را پنهان و زیبایی گوشی را حفظ کرد.
وان پلاس با همکاری شرکت مکلارن ۱۸ ماه روی این فناوری کار کرده است و فقط ۰.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت تیره به شفاف تغییر حالت دهد. در واقع این فناوری همان سیستمی است که آن را در شیشه سانروف شرکت‌های خودروسازی لوکس مثل مک‌لارن می‌بینید.
نظر شما درباره این فناوری چیست؟ آیا ترجیح می‌دهید دوربین‌های گوشی را ببینید یا آن‌ها را مخفی‌شونده در اختیار داشته باشید؟


:: برچسب‌ها: ces 2020 , اخبار ces2020 , تکنولوژی , وان پلاس concept one ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی Pixel 3 XL در اکتبر (October) سال 2018 به صورت رسمی معرفی شد و با توجه به بهره‌مندی از اندروید استوک (Stock Android) یا همان اندروید ناب گوگل توانسته مورد استقبال کاربران قرار گیرد. اما آیا واقعا این گوشی گران قیمت ارزش صرف هزینه و خرید را دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

بدون تردید می‌دانید که گوگل هر سال از اسمارتفون های اختصاصی خودش با بهره‌مندی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید رونمایی می‌کند و در این راستا شبیه به شرکت اپل عمل خواهد کرد. گوشی هایی که گوگل طی چند سال اخیر معرفی کرده با لقب "پیکسل" روانه بازار شده‌اند. در اکتبر سال 2018 شاهد معرفی دو گوشی پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 3 بودیم که به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره‌مند شدند و اولین اسمارتفون های مجهز به این سیستم عامل محسوب می‌شدند. گوشی Pixel 3 XL برادر بزرگ تر گوشی Pixel 3 است. قیمت پیکسل 3 ایکس ال گوگل چندان مقرون به صرفه نیست و نمی‌توان روی این گوشی به عنوان یک اسمارتفون خوش قیمت حساب باز کرد.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا گوشی Google Pixel 3 XL ارزش خرید دارد؟ چه نقاط قوت و ضعفی در این گوشی وجود دارند که باید قبل از خرید گوشی به خوبی آن ها را شناسایی کرد؟ ما در این مقاله اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. باید دید آیا شرکت گوگل در زمینه تولید و عرضه گوشی های موبایل هم مثل دیگر زمینه هایی که حرف اول دنیا را می‌زند، حرفی برای گفتن دارد یا خیر؟! برای دستیابی به پاسخ این سوال تا انتهای این بررسی اختصاصی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی پیکسل 3 ایکس ال از نظر سبک طراحی و ظاهر از آن دسته اسمارتفون هایی است که شاید همه کاربران نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. اگر ظاهر این گوشی را با اسمارتفون های اندرویدی سال 2019 و جدیدتر مقایسه کنید متوجه خلاء برخی ویژگی ها در ظاهر این گوشی می‌شوید. به عنوان مثال حاشیه نمایشگر گوشی در لبه زیرین پنل جلو نسبتا ضخیم است و این مسئله کمی در ذوق می‌زند. در لبه فوقانی پنل جلوی دستگاه هم یک زائده بزرگ تعبیه شده که لنز های دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. وجود این زائده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود بد نیست اما ابعاد آن در گوشی Pixel 3 XL بیش از حد بزرگ در نظر گرفته شده و این مسئله از زیبایی دستگاه می‌کاهد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

قاب پشت گوشی هم طراحی بسیار ساده‌ای دارد و ظاهری یکنواخت را ارائه می‌کند. یک لنز دوربین اصلی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی نصب است و در بخش فوقانی و وسط قاب پشت هم اسکنر انگشت دستگاه قرار دارد. لبه های قاب پشت گوشی حالتی خمیده داشته و در نسخه سفید رنگ دستگاه از رنگ بندی تیره‌ و روشن در قاب پشت آن استفاده شده است که خیلی هم واضح نخواهد بود و با کمی دقت متوجه آن می‌شوید. بنابراین اگر بخواهیم خیلی راحت نظرمان را در مورد ظاهر و سبک طراحی گوشی پیکسل 3 ایکس ال بیان کنیم باید بگوییم که این اسمارتفون ظاهری کاملا معمولی و نه چندان جذاب دارد.

به عقیده ما خیلی از گوشی های میان رده شرکت های دیگر مثل سامسونگ و شیائومی هم اکنون در بازار وجود دارند که از نظر ظاهری و جذابیت یک سر و گردن در مقایسه با Pixel 3 XL برتری داشته باشند. اما کیفیت ساخت دستگاه چطور است؟ خوشبختانه در نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که این اسمارتفون کیفیت ساخت مطلوبی دارد. فریم اصلی آن از آلومینیوم تشکیل شده و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شوند و مقاومت خیلی خوبی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز خواهند داشت. البته برای مراقبت از ال سی دی گوشی و قاب پشت آن بهتر است از گلس محافظ و کیف و گارد موبایل استفاده کنید.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

گوشی Google Pixel 3 XL از طراحی ضد آب بهره می‌برد و استاندارد IP68 توسط آن پشتیبانی می‌شود. بدین سبب دستگاه می‌تواند حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. ضد آب بودن گوشی مذکور فقط در حد مشخصات و ویژگی های روی کاغذ نیست و در خیلی از بررسی های عملی صورت گرفته این مسئله به وضوح قابل رویت بوده است. البته با این حال توصیه داریم که تا حد ممکن از تماس مستقیم دستگاه با آب و مایعات خودداری نمایید. گوگل به Pixel 3 XL را به اسپیکر های دوبل استریو مجهز کرده که کیفیت صدای خروجی از آن ها مطلوب است. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از یک سیم کارت نانو و یک e-SIM را هم دارد و از این نظر شبیه به آیفون های جدید اپل عمل می‌کند.

نکته بعدی که باید در این بخش بررسی پیکسل 3 ایکس ال به آن اشاره کنیم مربوط به کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر انگشت دستگاه می‌شود. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که اسکنر انگشت آن واقعا عملکرد سریع و مطمئنی دارد و به عقیده ما یکی از بهترین اسکنر های انگشت فعلی است که در گوشی های موبایل شاهد بکارگیری آن هستیم. وزن گوشی پیکسل XL 3 حدود 183 گرم است و بدنه آن هم ابعاد 7.9 در 76.7 در 158 میلیمتری را ارائه می‌کند که ابعاد و وزن مناسبی برای یک گوشی مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی محسوب می‌شود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

بنابراین به طور کلی از این بخش نقد و بررسی گوگل Pixel 3 XL می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه از کیفیت سخت خوبی بهره می‌برد و گوگل نهایت دقت را در این زمینه صرف کرده اما از نظر ظاهر و سبک طراحی، این گوشی همچنان از سبک طراحی سری گوشی های پیکسل قبلی شرکت گوگل تبعیت می‌کند و به همین سبب نمی‌تواند رقیب جدی برای اسمارتفون های جدیدتر باشد. به عقیده ما گوگل باید در سبک طراحی و ظاهر گوشی های پیکسل تغییراتی ایجاد کند تا این اسمارتفون ها از جمله پیکسل 3 ایکس ال از نظر ظاهر و سبک طراحی قادر به رقابت با گوشی های جدیدتر شوند.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): صفحه نمایش

 گوشی Pixel XL 3 به صفحه نمایشی 6.3 اینچی و از نوع P-OLED مجهز شده که رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به چیزی در حدود 523 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمنا نسبت تصویر نمایشگر دستگاه هم 18.5 به 9 است. صفحه نمایش گوشی از قابلیت هایی مثل DCI-P3 100%، HDR و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن دائما برخی از اطلاعات از قبیل زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش هم روی آن به تصویر کشیده می‌شوند. ضمنا شرکت گوگل روی صفحه نمایش گوشی پیکسل 3 ایکس ال را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت به عمل می‌آورد. اگرچه با این حال توصیه داریم به منظور محافظت هر چه بیشتر از نمایشگر گوشی حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن نصب کنید.

با توجه به اینکه نمایشگر گوشی مذکور 6.3 اینچی است، طبیعتا انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در آن لذت بخش می‌شود. رزولوشن و تراکم پیکسلی بسیار خوب صفحه نمایش هم کمک می‌کند تا این تجربه به شکل بهتری به کاربر منتقل گردد. محتوا بر روی صفحه نمایش 6.3 اینچی گوشی Pixel 3 XL با کیفیت بسیار خوبی به تصویر کشیده می‌شود. جزئیات مناسب، شارپنس خوب و شادابی تصویر از اصلی ترین ویژگی هایی هستند که با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی مورد نظر به خوبی متوجه آن خواهید شد. بنابراین اگر به کیفیت نمایشگر اهمیت می‌دهید، گوگل پیکسل 3 ایکس ال می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برایتان باشد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

مسئله بعدی که در این بخش بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل متوجه آن شدیم مربوط به روشنایی نمایشگر می‌شود. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که نمایشگر 6.3 اینچی آن کیفیت بسیار عالی در تولید روشنایی دارد و با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید بدون هیچ مشکلی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید و به انجام کارهای خود بپردازید. یکی دیگر از مسائلی که باید به آن اشاره شود مربوط به حاشیه های نمایشگر گوشی Pixel 3 XL می‌شود. نمایشگر این گوشی طبق آمار چیزی در حدود 82.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است، اما متاسفانه به عقیده ما صفحه نمایش گوشی خیلی جذاب طراحی نشده است.

اولین مسئله‌ای که از جذابیت های ظاهری نمایشگر دستگاه می‌کاهد مربوط به حاشیه نسبتا ضخیمی می‌شود که در لبه زیرین آن تعبیه شده است. دومین مسئله هم مربوط به زائده بزرگی خواهد بود که در لبه فوقانی نمایشگر گوشی به منظور تعبیه لنز های دوربین سلفی و سنسور های جلو تعبیه شده است. به عقیده ما اگر حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش Google Pixel 3 XL باریک تر می‌شد و زائده لبه فوقانی صفحه نمایش هم ابعادش کوچک تر در نظر گرفته می‌شد، دستگاه از نمای رو به رو ظاهری جذاب تر پیدا می‌کرد و صفحه نمایش آن هم زیبایی بیشتری می‌داشت. ضمن اینکه طبیعتا نسبت تصویر به بدنه هم افزایش پیدا می‌کرد.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 یکی از مزیت های گوشی هایی که توسط شرکت گوگل طراحی و روانه بازار می‌شوند این است که از اندروید استوک (Stock Android) بهره‌مند خواهند بود. برای آشنایی دقیق با ماهیت اندروید استوک می‌توانید به مطالعه مقاله "اندروید استوک چیست و چه مزیت هایی دارد؟" بپردازید، اما اگر بخواهیم خیلی ساده مفهوم آن را برایتان شرح دهیم باید بگوییم که اندروید ناب یا استوک نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که بدون هیچ تغییری مستقیما از سمت گوگل منتشر شده و در نتیجه ناب و خالص است. پیاده سازی این نسخه از سیستم عامل اندروید مزیت های زیادی را به همراه خواهد داشت که یکی از مهم ترین آن ها مربوط به دریافت بی‌وقفه آپدیت های اندروید می‌شود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

بنابراین شما با خرید گوشی Pixel 3 XL علاوه بر اینکه تجربه استفاده از اندروید ناب و خالص را خواهید داشت می‌توانید آپدیت های این سیستم عامل را هم بدون محدودیت و تاخیر دریافت نمایید و همیشه از اولین کسانی باشید که به جدیدترین نسخه های اندروید دسترسی پیدا می‌کنند. در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه به خوبی با هم همگام شده‌اند. به همین سبب روان بودن و عملکرد سلیس گوشی در حین انجام کارهای روزمره و اقداماتی مثل وبگردی، پرسه زدن در منوی تنظیمات، اجرای اپلیکیشن های مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره به خوبی قابل درک خواهد بود.

ما در حین بکارگیری گوشی Google Pixel 3 XL در بستر نرم افزاری آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشدیم اما باید بدانید این گوشی از آن دسته اسمارتفون هایی بود که برخی نسخه های آن از باگ های نرم افزاری خاصی رنج می‌بردند و به همین سبب گلایه های زیادی فضای مجازی از آن به عمل آمد. البته گوگل سعی کرد این باگ ها را با انتشار آپدیت های جدید اندروید رفع کند اما به هر صورت ممکن است برخی از آن ها همچنان در گوشی منجر به آزار و اذیت شما شوند. البته باز هم اشاره می‌کنیم که ما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال با هیچ باگ و مشکل نرم افزاری رو به رو نشدیم و عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه کاملا روان و بدون ‌مشکل بود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

همانطور که گفتیم گوشی های سری پیکسل گوگل از اولین اسمارتفون هایی خواهند بود که آپدیت اندروید برای آن ها منتشر می‌شود. هم اکنون آپدیت اندروید 10 برای گوشی Pixel 3 XL منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود نصب خواهد بود. پس به طور کلی باید از این بخش بررسی گوگل Pixel 3 XL اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه بستر نرم افزاری خوبی دارد و بهره‌مندی آن از اندروید استوک یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتش خواهد بود چون می‌توان تجربه بکارگیری اندروید ناب و خالص را برایتان به ارمغان آورد. دریافت بی‌وقفه و بدون تاخیر آپدیت های اندروید هم از دیگر مزیت هایی گوشی است که به بستر نرم افزاری آن مربوط می‌شود.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 در قلب گوشی Pixel 3 XL از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده شده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است که چهار هسته آن از نوع Kyro 385 Silver بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 385 Gold هستند. فرکانس کاری چهار هسته نخست پردازنده 1.6 گیگاهرتز خواهد بود و چهار هسته دوم فرکانس 2.5 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 630 هم در تراشه مذکور وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم گوشی ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه کرده و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. لازم به ذکر است نسخه‌ای از گوشی نام برده شده که ما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال از آن استفاده کردیم از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند بود.

توجه داشته باشید که گوشی نام برده شده قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس دی (Micro SD) و حافظه جانبی را ندارد. همانطور که قبلا گفتیم گوشی گوگل Pixel 3 XL برای انجام کارهای روزمره و عادی عملکرد کاملا عالی دارد و اپلیکیشن های مثل تلگرام، اینستاگرام و غیره به راحتی در آن قابل نصب و اجرا خواهند بود. برای درک بهتر قدرت عملکرد گوشی ما چند بازی سنگین و HD را روی آن نصب و اجرا کردیم. سعی کردیم اجرای بازی ها را تا 30 دقیقه ادامه دهیم و عملکرد گوشی را در این بازه زمانی زیر ذره‌بین بگیریم. نتیجه بررسی پیکسل 3 ایکس ال نشان داد که این گوشی به خوبی از پس اجرای بازی های سنگین و HD بر می‌آید و هیچ لگ و تاخیری در حین اجرای این بازی ها نمایان نمی‌شود. رم 4 گیگابایتی دستگاه هم به انجام موفقیت‌آمیز مولتی‌تسکینگ کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Pixel 3 XL از قدرت عملکرد و بازده پردازشی بسیار خوبی برخوردار است.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): دوربین اصلی و سلفی

گوشی های سری پیکسل گوگل به عنوان نماد اصلی و پرچمداران سیستم عامل اندروید روانه بازار می‌شوند بنابراین انتظار داریم توان رقابت با آیفون های اپل را داشته باشند! همیشه یکی از اصلی ترین ویژگی های آیفون مربوط به دوربین قدرتمندشان بوده است، اما آیا این ویژگی در سری گوشی های پیکسل هم وجود دارد؟ برخلاف اغلب گوشی های امروزی و جدیدتر، گوگل Pixel 3 XL از دوربین اصلی واحد بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

شاید تصور کنید چون دوربین اصلی این گوشی از یک لنز تشکیل شده، بنابراین نمی‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد یا از قابلیت ضبط عکس های پرتره پشتیبانی کند، اما در واقع اینطور نیست و گوشی به خوبی از پس ضبط عکس های پرتره و با کیفیت بر می‌آید. در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب واقعا عملکرد عالی دارد و عکس های زیبایی را به ثبت می‌رساند. تفکیک سوژه اصلی عکس از تصویر پس زمینه هم در حالت پرتره به شکل بسیار مطلوبی انجام می‌گردد و در مجموع دوربین اصلی دستگاه در اینگونه شرایط عمل بسیار خوبی خواهد داشت.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کمی کاهش پیدا می‌کند اما باز هم می‌توانید عکس های بسیار خوبی با دوربین اصلی دستگاه ضبط نمایید. بنابراین در مجموع بهره‌مندی از دوربین اصلی خوب یکی از ویژگی های مثبت گوشی Google Pixel 3 XL است. در سمت مقابل دوربین سلفی دستگاه از دو لنز تشکیل شده که هر دو 8 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. یکی از این دو لنز از نوع واید است و لنز دیگر از نوع اولتراواید (Ultrawide) خواهد بود تا امکان ضبط عکس های سلفی با زاویه دید گسترده تر را فراهم سازد. ضمنا دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای و HDR خودکار پشتیبانی به عمل می‌آورد.

در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که عملکرد دوربین سلفی گوشی هم بسیار خوب است و با آن می‌توانید عکس های سلفی بسیار عالی را ضبط کنید. جزئیات تصویر، شادابی رنگ ها و کنتراست بسیار خوبی در عکس هایی که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند وجود دارد، ضمن اینکه دوربین سلفی Pixel 3 XL از ضبط عکس های پرتره هم پشتیبانی می‌کند. عکس های پرتره‌ای که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند هم بسیار خوب و با کیفیت خواهند بود. بنابراین در مجموع بهره‌مندی از دوربین اصلی و سلفی خوب یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت گوگل Pixel 3 XL محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Pixel 3 XL انتخاب شده ظرفیت 3430 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. با توجه به اینکه گوشی از صفحه نمایشی 6.3 اینچی بهره می‌برد، انتظار نداریم باتری 3430 میلی آمپر ساعتی آن خیلی خوب از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید. اما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که باتری دستگاه عملکرد چندان بدی هم نداشته و با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی می‌تواند محدود 1 الی 1.5 روز دوام بیاورد. مطمئنا بهینه بودن سیستم عامل اندروید گوشی در افزایش دوام باتری آن تاثیر مستقیمی دارد و سبب شده که دستگاه از این نظر بازده بهتری داشته باشد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

گوشی Pixel 3 XL از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 18 واتی است. به لطف این ویژگی می‌توان باتری دستگاه را با استفاده از شارژر اورجینال آن ظرف 70 دقیقه فول شارژ کرد. گوشی Pixel 3 XL از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و در صورت تمایل می‌توانید از پد های شارژر Qi به منظور شارژ کردن بیسیم باتری آن استفاده کنید. پس سرعت شارژ خوب باتری می‌تواند از ویژگی های مثبت گوشی Pixel 3 XL باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL) پرداختیم. قیمت گوشی رقابتی و مقرون به صرفه‌ نیست و برای آن دسته افرادی که به دنبال خرید اسمارتفون مقرون به صرفه هستند مناسب نیست. بدون شک در رده قیمتی این اسمارتفون گزینه های خرید زیادی وجود دارند که خیلی از آن ها ظاهر و سبک طراحی جذاب تری را ارائه می‌کنند. اصلی ترین مزیت Pixel 3 XL نسبت به دیگر گزینه های خرید می‌تواند مربوط به بهره‌مندی از اندروید ناب و استوک باشد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف اسمارتفون نام برده شده در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از اندروید استوک و دریافت بی‌وقفه و تاخیر آپدیت های آن
  • پردازنده قدرتمند
  • دوربین خوب
  • سرعت شارژ مناسب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر و سبک طراحی نه چندان جذاب
  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: بررسی Google Pixel 3 XL , نقد Google Pixel 3 XL , مشخصات Google Pixel 3 XL , بررسی گوگل Pixel 3 XL , نقد گوگل Pixel 3 XL , خرید گوگل Pixel 3 XL , پیکسل 3 ایکس ال , نقد پیکسل 3 ایکس ال , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

گوشی Pixel 3 XL در اکتبر (October) سال 2018 به صورت رسمی معرفی شد و با توجه به بهره‌مندی از اندروید استوک (Stock Android) یا همان اندروید ناب گوگل توانسته مورد استقبال کاربران قرار گیرد. اما آیا واقعا این گوشی گران قیمت ارزش صرف هزینه و خرید را دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

بدون تردید می‌دانید که گوگل هر سال از اسمارتفون های اختصاصی خودش با بهره‌مندی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید رونمایی می‌کند و در این راستا شبیه به شرکت اپل عمل خواهد کرد. گوشی هایی که گوگل طی چند سال اخیر معرفی کرده با لقب "پیکسل" روانه بازار شده‌اند. در اکتبر سال 2018 شاهد معرفی دو گوشی پیکسل 3 ایکس ال و پیکسل 3 بودیم که به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9 Pie) بهره‌مند شدند و اولین اسمارتفون های مجهز به این سیستم عامل محسوب می‌شدند. گوشی Pixel 3 XL برادر بزرگ تر گوشی Pixel 3 است. قیمت پیکسل 3 ایکس ال گوگل چندان مقرون به صرفه نیست و نمی‌توان روی این گوشی به عنوان یک اسمارتفون خوش قیمت حساب باز کرد.

اما سوال اصلی اینجاست که آیا گوشی Google Pixel 3 XL ارزش خرید دارد؟ چه نقاط قوت و ضعفی در این گوشی وجود دارند که باید قبل از خرید گوشی به خوبی آن ها را شناسایی کرد؟ ما در این مقاله اختصاصی قصد داریم به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را برایتان مشخص کنیم. باید دید آیا شرکت گوگل در زمینه تولید و عرضه گوشی های موبایل هم مثل دیگر زمینه هایی که حرف اول دنیا را می‌زند، حرفی برای گفتن دارد یا خیر؟! برای دستیابی به پاسخ این سوال تا انتهای این بررسی اختصاصی با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی پیکسل 3 ایکس ال از نظر سبک طراحی و ظاهر از آن دسته اسمارتفون هایی است که شاید همه کاربران نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. اگر ظاهر این گوشی را با اسمارتفون های اندرویدی سال 2019 و جدیدتر مقایسه کنید متوجه خلاء برخی ویژگی ها در ظاهر این گوشی می‌شوید. به عنوان مثال حاشیه نمایشگر گوشی در لبه زیرین پنل جلو نسبتا ضخیم است و این مسئله کمی در ذوق می‌زند. در لبه فوقانی پنل جلوی دستگاه هم یک زائده بزرگ تعبیه شده که لنز های دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. وجود این زائده که اصطلاحا به آن ناچ (Notch) گفته می‌شود بد نیست اما ابعاد آن در گوشی Pixel 3 XL بیش از حد بزرگ در نظر گرفته شده و این مسئله از زیبایی دستگاه می‌کاهد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

قاب پشت گوشی هم طراحی بسیار ساده‌ای دارد و ظاهری یکنواخت را ارائه می‌کند. یک لنز دوربین اصلی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی نصب است و در بخش فوقانی و وسط قاب پشت هم اسکنر انگشت دستگاه قرار دارد. لبه های قاب پشت گوشی حالتی خمیده داشته و در نسخه سفید رنگ دستگاه از رنگ بندی تیره‌ و روشن در قاب پشت آن استفاده شده است که خیلی هم واضح نخواهد بود و با کمی دقت متوجه آن می‌شوید. بنابراین اگر بخواهیم خیلی راحت نظرمان را در مورد ظاهر و سبک طراحی گوشی پیکسل 3 ایکس ال بیان کنیم باید بگوییم که این اسمارتفون ظاهری کاملا معمولی و نه چندان جذاب دارد.

به عقیده ما خیلی از گوشی های میان رده شرکت های دیگر مثل سامسونگ و شیائومی هم اکنون در بازار وجود دارند که از نظر ظاهری و جذابیت یک سر و گردن در مقایسه با Pixel 3 XL برتری داشته باشند. اما کیفیت ساخت دستگاه چطور است؟ خوشبختانه در نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که این اسمارتفون کیفیت ساخت مطلوبی دارد. فریم اصلی آن از آلومینیوم تشکیل شده و دو پنل پشت و جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شوند و مقاومت خیلی خوبی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز خواهند داشت. البته برای مراقبت از ال سی دی گوشی و قاب پشت آن بهتر است از گلس محافظ و کیف و گارد موبایل استفاده کنید.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

گوشی Google Pixel 3 XL از طراحی ضد آب بهره می‌برد و استاندارد IP68 توسط آن پشتیبانی می‌شود. بدین سبب دستگاه می‌تواند حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. ضد آب بودن گوشی مذکور فقط در حد مشخصات و ویژگی های روی کاغذ نیست و در خیلی از بررسی های عملی صورت گرفته این مسئله به وضوح قابل رویت بوده است. البته با این حال توصیه داریم که تا حد ممکن از تماس مستقیم دستگاه با آب و مایعات خودداری نمایید. گوگل به Pixel 3 XL را به اسپیکر های دوبل استریو مجهز کرده که کیفیت صدای خروجی از آن ها مطلوب است. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از یک سیم کارت نانو و یک e-SIM را هم دارد و از این نظر شبیه به آیفون های جدید اپل عمل می‌کند.

نکته بعدی که باید در این بخش بررسی پیکسل 3 ایکس ال به آن اشاره کنیم مربوط به کیفیت و سرعت عملکرد اسکنر انگشت دستگاه می‌شود. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که اسکنر انگشت آن واقعا عملکرد سریع و مطمئنی دارد و به عقیده ما یکی از بهترین اسکنر های انگشت فعلی است که در گوشی های موبایل شاهد بکارگیری آن هستیم. وزن گوشی پیکسل XL 3 حدود 183 گرم است و بدنه آن هم ابعاد 7.9 در 76.7 در 158 میلیمتری را ارائه می‌کند که ابعاد و وزن مناسبی برای یک گوشی مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی محسوب می‌شود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

بنابراین به طور کلی از این بخش نقد و بررسی گوگل Pixel 3 XL می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه از کیفیت سخت خوبی بهره می‌برد و گوگل نهایت دقت را در این زمینه صرف کرده اما از نظر ظاهر و سبک طراحی، این گوشی همچنان از سبک طراحی سری گوشی های پیکسل قبلی شرکت گوگل تبعیت می‌کند و به همین سبب نمی‌تواند رقیب جدی برای اسمارتفون های جدیدتر باشد. به عقیده ما گوگل باید در سبک طراحی و ظاهر گوشی های پیکسل تغییراتی ایجاد کند تا این اسمارتفون ها از جمله پیکسل 3 ایکس ال از نظر ظاهر و سبک طراحی قادر به رقابت با گوشی های جدیدتر شوند.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): صفحه نمایش

 گوشی Pixel XL 3 به صفحه نمایشی 6.3 اینچی و از نوع P-OLED مجهز شده که رزولوشن 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به چیزی در حدود 523 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. ضمنا نسبت تصویر نمایشگر دستگاه هم 18.5 به 9 است. صفحه نمایش گوشی از قابلیت هایی مثل DCI-P3 100%، HDR و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که به موجب آن دائما برخی از اطلاعات از قبیل زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن اپلیکیشن ها حتی در حالت خاموش بودن صفحه نمایش هم روی آن به تصویر کشیده می‌شوند. ضمنا شرکت گوگل روی صفحه نمایش گوشی پیکسل 3 ایکس ال را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت به عمل می‌آورد. اگرچه با این حال توصیه داریم به منظور محافظت هر چه بیشتر از نمایشگر گوشی حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن نصب کنید.

با توجه به اینکه نمایشگر گوشی مذکور 6.3 اینچی است، طبیعتا انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در آن لذت بخش می‌شود. رزولوشن و تراکم پیکسلی بسیار خوب صفحه نمایش هم کمک می‌کند تا این تجربه به شکل بهتری به کاربر منتقل گردد. محتوا بر روی صفحه نمایش 6.3 اینچی گوشی Pixel 3 XL با کیفیت بسیار خوبی به تصویر کشیده می‌شود. جزئیات مناسب، شارپنس خوب و شادابی تصویر از اصلی ترین ویژگی هایی هستند که با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی مورد نظر به خوبی متوجه آن خواهید شد. بنابراین اگر به کیفیت نمایشگر اهمیت می‌دهید، گوگل پیکسل 3 ایکس ال می‌تواند گزینه خرید بسیار خوبی برایتان باشد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

مسئله بعدی که در این بخش بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل متوجه آن شدیم مربوط به روشنایی نمایشگر می‌شود. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که نمایشگر 6.3 اینچی آن کیفیت بسیار عالی در تولید روشنایی دارد و با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید بدون هیچ مشکلی در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کنید و به انجام کارهای خود بپردازید. یکی دیگر از مسائلی که باید به آن اشاره شود مربوط به حاشیه های نمایشگر گوشی Pixel 3 XL می‌شود. نمایشگر این گوشی طبق آمار چیزی در حدود 82.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است، اما متاسفانه به عقیده ما صفحه نمایش گوشی خیلی جذاب طراحی نشده است.

اولین مسئله‌ای که از جذابیت های ظاهری نمایشگر دستگاه می‌کاهد مربوط به حاشیه نسبتا ضخیمی می‌شود که در لبه زیرین آن تعبیه شده است. دومین مسئله هم مربوط به زائده بزرگی خواهد بود که در لبه فوقانی نمایشگر گوشی به منظور تعبیه لنز های دوربین سلفی و سنسور های جلو تعبیه شده است. به عقیده ما اگر حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش Google Pixel 3 XL باریک تر می‌شد و زائده لبه فوقانی صفحه نمایش هم ابعادش کوچک تر در نظر گرفته می‌شد، دستگاه از نمای رو به رو ظاهری جذاب تر پیدا می‌کرد و صفحه نمایش آن هم زیبایی بیشتری می‌داشت. ضمن اینکه طبیعتا نسبت تصویر به بدنه هم افزایش پیدا می‌کرد.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 یکی از مزیت های گوشی هایی که توسط شرکت گوگل طراحی و روانه بازار می‌شوند این است که از اندروید استوک (Stock Android) بهره‌مند خواهند بود. برای آشنایی دقیق با ماهیت اندروید استوک می‌توانید به مطالعه مقاله "اندروید استوک چیست و چه مزیت هایی دارد؟" بپردازید، اما اگر بخواهیم خیلی ساده مفهوم آن را برایتان شرح دهیم باید بگوییم که اندروید ناب یا استوک نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید است که بدون هیچ تغییری مستقیما از سمت گوگل منتشر شده و در نتیجه ناب و خالص است. پیاده سازی این نسخه از سیستم عامل اندروید مزیت های زیادی را به همراه خواهد داشت که یکی از مهم ترین آن ها مربوط به دریافت بی‌وقفه آپدیت های اندروید می‌شود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

بنابراین شما با خرید گوشی Pixel 3 XL علاوه بر اینکه تجربه استفاده از اندروید ناب و خالص را خواهید داشت می‌توانید آپدیت های این سیستم عامل را هم بدون محدودیت و تاخیر دریافت نمایید و همیشه از اولین کسانی باشید که به جدیدترین نسخه های اندروید دسترسی پیدا می‌کنند. در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که بستر نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه به خوبی با هم همگام شده‌اند. به همین سبب روان بودن و عملکرد سلیس گوشی در حین انجام کارهای روزمره و اقداماتی مثل وبگردی، پرسه زدن در منوی تنظیمات، اجرای اپلیکیشن های مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره به خوبی قابل درک خواهد بود.

ما در حین بکارگیری گوشی Google Pixel 3 XL در بستر نرم افزاری آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشدیم اما باید بدانید این گوشی از آن دسته اسمارتفون هایی بود که برخی نسخه های آن از باگ های نرم افزاری خاصی رنج می‌بردند و به همین سبب گلایه های زیادی فضای مجازی از آن به عمل آمد. البته گوگل سعی کرد این باگ ها را با انتشار آپدیت های جدید اندروید رفع کند اما به هر صورت ممکن است برخی از آن ها همچنان در گوشی منجر به آزار و اذیت شما شوند. البته باز هم اشاره می‌کنیم که ما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال با هیچ باگ و مشکل نرم افزاری رو به رو نشدیم و عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه کاملا روان و بدون ‌مشکل بود.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

همانطور که گفتیم گوشی های سری پیکسل گوگل از اولین اسمارتفون هایی خواهند بود که آپدیت اندروید برای آن ها منتشر می‌شود. هم اکنون آپدیت اندروید 10 برای گوشی Pixel 3 XL منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود نصب خواهد بود. پس به طور کلی باید از این بخش بررسی گوگل Pixel 3 XL اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه بستر نرم افزاری خوبی دارد و بهره‌مندی آن از اندروید استوک یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبتش خواهد بود چون می‌توان تجربه بکارگیری اندروید ناب و خالص را برایتان به ارمغان آورد. دریافت بی‌وقفه و بدون تاخیر آپدیت های اندروید هم از دیگر مزیت هایی گوشی است که به بستر نرم افزاری آن مربوط می‌شود.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 در قلب گوشی Pixel 3 XL از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده شده که طی فرآیند 10 نانومتری تولید می‌شود. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است که چهار هسته آن از نوع Kyro 385 Silver بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 385 Gold هستند. فرکانس کاری چهار هسته نخست پردازنده 1.6 گیگاهرتز خواهد بود و چهار هسته دوم فرکانس 2.5 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی Adreno 630 هم در تراشه مذکور وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. رم گوشی ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه کرده و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی می‌شود. لازم به ذکر است نسخه‌ای از گوشی نام برده شده که ما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال از آن استفاده کردیم از حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند بود.

توجه داشته باشید که گوشی نام برده شده قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس دی (Micro SD) و حافظه جانبی را ندارد. همانطور که قبلا گفتیم گوشی گوگل Pixel 3 XL برای انجام کارهای روزمره و عادی عملکرد کاملا عالی دارد و اپلیکیشن های مثل تلگرام، اینستاگرام و غیره به راحتی در آن قابل نصب و اجرا خواهند بود. برای درک بهتر قدرت عملکرد گوشی ما چند بازی سنگین و HD را روی آن نصب و اجرا کردیم. سعی کردیم اجرای بازی ها را تا 30 دقیقه ادامه دهیم و عملکرد گوشی را در این بازه زمانی زیر ذره‌بین بگیریم. نتیجه بررسی پیکسل 3 ایکس ال نشان داد که این گوشی به خوبی از پس اجرای بازی های سنگین و HD بر می‌آید و هیچ لگ و تاخیری در حین اجرای این بازی ها نمایان نمی‌شود. رم 4 گیگابایتی دستگاه هم به انجام موفقیت‌آمیز مولتی‌تسکینگ کمک قابل ملاحظه‌ای می‌کند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی Pixel 3 XL از قدرت عملکرد و بازده پردازشی بسیار خوبی برخوردار است.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): دوربین اصلی و سلفی

گوشی های سری پیکسل گوگل به عنوان نماد اصلی و پرچمداران سیستم عامل اندروید روانه بازار می‌شوند بنابراین انتظار داریم توان رقابت با آیفون های اپل را داشته باشند! همیشه یکی از اصلی ترین ویژگی های آیفون مربوط به دوربین قدرتمندشان بوده است، اما آیا این ویژگی در سری گوشی های پیکسل هم وجود دارد؟ برخلاف اغلب گوشی های امروزی و جدیدتر، گوگل Pixel 3 XL از دوربین اصلی واحد بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، HDR خودکار، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

شاید تصور کنید چون دوربین اصلی این گوشی از یک لنز تشکیل شده، بنابراین نمی‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد یا از قابلیت ضبط عکس های پرتره پشتیبانی کند، اما در واقع اینطور نیست و گوشی به خوبی از پس ضبط عکس های پرتره و با کیفیت بر می‌آید. در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که دوربین اصلی این گوشی در محیط های با نور مناسب واقعا عملکرد عالی دارد و عکس های زیبایی را به ثبت می‌رساند. تفکیک سوژه اصلی عکس از تصویر پس زمینه هم در حالت پرتره به شکل بسیار مطلوبی انجام می‌گردد و در مجموع دوربین اصلی دستگاه در اینگونه شرایط عمل بسیار خوبی خواهد داشت.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی کمی کاهش پیدا می‌کند اما باز هم می‌توانید عکس های بسیار خوبی با دوربین اصلی دستگاه ضبط نمایید. بنابراین در مجموع بهره‌مندی از دوربین اصلی خوب یکی از ویژگی های مثبت گوشی Google Pixel 3 XL است. در سمت مقابل دوربین سلفی دستگاه از دو لنز تشکیل شده که هر دو 8 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.2 را ارائه می‌کنند. یکی از این دو لنز از نوع واید است و لنز دیگر از نوع اولتراواید (Ultrawide) خواهد بود تا امکان ضبط عکس های سلفی با زاویه دید گسترده تر را فراهم سازد. ضمنا دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای و HDR خودکار پشتیبانی به عمل می‌آورد.

در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که عملکرد دوربین سلفی گوشی هم بسیار خوب است و با آن می‌توانید عکس های سلفی بسیار عالی را ضبط کنید. جزئیات تصویر، شادابی رنگ ها و کنتراست بسیار خوبی در عکس هایی که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند وجود دارد، ضمن اینکه دوربین سلفی Pixel 3 XL از ضبط عکس های پرتره هم پشتیبانی می‌کند. عکس های پرتره‌ای که با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند هم بسیار خوب و با کیفیت خواهند بود. بنابراین در مجموع بهره‌مندی از دوربین اصلی و سلفی خوب یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت گوگل Pixel 3 XL محسوب می‌شود.

 

 نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Pixel 3 XL انتخاب شده ظرفیت 3430 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. با توجه به اینکه گوشی از صفحه نمایشی 6.3 اینچی بهره می‌برد، انتظار نداریم باتری 3430 میلی آمپر ساعتی آن خیلی خوب از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید. اما در بررسی پیکسل 3 ایکس ال مشخص شد که باتری دستگاه عملکرد چندان بدی هم نداشته و با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی می‌تواند محدود 1 الی 1.5 روز دوام بیاورد. مطمئنا بهینه بودن سیستم عامل اندروید گوشی در افزایش دوام باتری آن تاثیر مستقیمی دارد و سبب شده که دستگاه از این نظر بازده بهتری داشته باشد.

 

بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل

 

گوشی Pixel 3 XL از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن 18 واتی است. به لطف این ویژگی می‌توان باتری دستگاه را با استفاده از شارژر اورجینال آن ظرف 70 دقیقه فول شارژ کرد. گوشی Pixel 3 XL از قابلیت شارژ بیسیم هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و در صورت تمایل می‌توانید از پد های شارژر Qi به منظور شارژ کردن بیسیم باتری آن استفاده کنید. پس سرعت شارژ خوب باتری می‌تواند از ویژگی های مثبت گوشی Pixel 3 XL باشد.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی پیکسل 3 ایکس ال گوگل (Google Pixel 3 XL) پرداختیم. قیمت گوشی رقابتی و مقرون به صرفه‌ نیست و برای آن دسته افرادی که به دنبال خرید اسمارتفون مقرون به صرفه هستند مناسب نیست. بدون شک در رده قیمتی این اسمارتفون گزینه های خرید زیادی وجود دارند که خیلی از آن ها ظاهر و سبک طراحی جذاب تری را ارائه می‌کنند. اصلی ترین مزیت Pixel 3 XL نسبت به دیگر گزینه های خرید می‌تواند مربوط به بهره‌مندی از اندروید ناب و استوک باشد. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف اسمارتفون نام برده شده در بخش زیر مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بهره‌مندی از اندروید استوک و دریافت بی‌وقفه و تاخیر آپدیت های آن
  • پردازنده قدرتمند
  • دوربین خوب
  • سرعت شارژ مناسب باتری

 

نقاط ضعف:

  • ظاهر و سبک طراحی نه چندان جذاب
  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: بررسی Google Pixel 3 XL , نقد Google Pixel 3 XL , مشخصات Google Pixel 3 XL , بررسی گوگل Pixel 3 XL , نقد گوگل Pixel 3 XL , خرید گوگل Pixel 3 XL , پیکسل 3 ایکس ال , نقد پیکسل 3 ایکس ال , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

در نمایشگاه ces 2020 شاهد ربات‌های جذاب و کاربردی بسیاری بودیم که توسط شرکت‌های مختلف رونمایی می‌شدند اما چه کسی فکر می‌کرد که سامسونگ نیز در این رونمایی شریک خواهد بود ؟

در میانه کنفرانس سامسونگ (samsung) بود که مسئول اجرایی این شرکت از ربات هوشمند دوست داشتنی خود با نام Ballie درخواست کرد که به روی صحنه بیاید. Ballie یک ربات غلطان و هوشمند است که به یک دوربین مجهز شده و قادر است تا انسان‌های اطرافش را شناسایی کرده و با نرم افزارهای اطرافش ارتباط برقرار کند. Ballie ظاهری شبیه به یک توپ زرد رنگ دارد و به صورت چرخشی تمام مسیر های حرکتی خود را تعیین می کند.

 

سامسونگ از ربات هوشمند خانگی Ballie رونمایی کرد

 

این محصول دارای قابلیت‌های بسیار زیادی اعم از WiFi داخلی و انواع سنسور‌های حرکتی و مجاورتی در داخل دستگاه می باشد که ارزش خرید این دستگاه را به صورت زیادی افزایش می‌دهد. قابلیتی که بسیار برای ما جالب بود؛ این است که با توجه به این موضوع که Ballie به سنسور تشخیص چهره مجهز شده پس صاحب خود را می‌شناسد و اگر از او بخواهید می‌تواند در همه جا به دنبال شما حرکت کند.

در ویدئوی پایین مشاهده می‌کنید که Ballie چگونه با مدیریت منزل، شما را از خواب بیدار خواهد کرد و با استفاده از دوربین به کار رفته در آن همواره نگهبان منزل شما خواهد بود.

 

 

کمپانی سامسونگ اعلام کرده که Ballie همراه با هوش مصنوعی قدرتمندی عرضه خواهد شد و قادر است تا به عنوان مربی فیتنس شما عمل کند که موجب می‌شود با استفاده از این ربات دوست داشتنی فیتنس را با لذت بیشتری دنبال کنید. ربات کمپانی کره‌ای به صدای شما حساس است و اگر او را صدا بزنید؛ سریعا مسیرش را به سمت شما پیدا خواهد کرد.

البته Ballie اولین ربات غلطان عرضه شده در بازار نیست‌؛ چرا که سونی در سال 2007 از ربات پخش کننده موسیقی خود رونمایی کرده است. سامسونگ ربات Ballie را تحت عنوان دستیار هوشمند خانگی معرفی کرده و معتقد است با استفاده از این ربات حجم زیادی از کارهای ساده از دوش شما برداشته خواهد شد.

 

سامسونگ از ربات هوشمند خانگی Ballie رونمایی کرد

 

Ballie عضوی از پروژه جدید سامسونگ به نام «زمان تجربه فیلسوفانه (Age of Experience’ philosophy)» می‌باشد که تا کنون در این پروژه محصولات و سرویس‌های گوناگونی ارائه شده اند. هدف سامسونگ از این پروژه تغییر سبک زندگی‌ها و افزایش هوشمندسازی منازل اعلام شده و این کمپانی اعلام کرده است: با معرفی Ballie ما به دنبال به واقعیت پیوستن این دو هدف هستیم.

در رابطه با زمان و قیمت عرضه Ballie اطلاعاتی توسط سامسونگ منتشر نشده؛ اما مطمئنا با خواندن این خبر شما هم منتظر عرضه ربات زرد رنگ دوست داشتنی خواهید بود.



:: برچسب‌ها: نمایشگاه CES , ربات هوشمند خانگی , samsung ces 2020 , ces 2020 , تکنولوژی , ballie smart robot ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

کمپانی HP در مراسم CES 2020 کامپیوتر All in One) AiO) اِنوی 32 که از یک نمایشگر HDR 600 با رزولوشن 4k و کارت گرافیک‌های قدرتمند سری RTX بهره می‌برد را معرفی کرد.

اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر یکپارچه (AiO) هستید؛ بهتر است صبر کنید!

 

قابلیت‌های چشم گیر Envy 32 AiO از کمپانی HP

شرکت HP که از کمپانی‌های با سابقه در زمینه تکنولوژی محسوب می‌شود در نمایشگاه CES 2020 هم با دست پر حاضر شد. در میانه کنفرانس HP بود که سخن از کامپیوترهای آل این وان به میان آمد و این شرکت از کامپیوتر چند منظوره HP Envy 32 رونمایی کرد. کامپیوتر چند منظوره HP Envy 32 ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند که برای اولین بار در کامپیوترهای AiO دیده می‌شود.

کامپیوتر HP Envy 32 اولین کامپیوتر AiO مجهز به نمایشگر HDR600 با رزولوشن 4K می‌باشد. علاوه بر نمایشگر فوق العاده با کیفیت 4K، کمپانی اچ پی در HP Envy 32 از کارت گرافیک‌های سری RTX استفاده کرده که این موضوع نیز برای اولین بار در میان کامپیوترهای چند منظوره دیده می‌شود. اما این همه ماجرا نیست؛ HP به این دو نوآوری بسنده نکرده و در HP Envy 32 از اسپیکرهایی استفاده کرده که بیشترین حجم صدا را در جهان دارند.

برخلاف سایر کامپیوترهای چند منظوره، کار کردن با HP Envy 32 بسیار جذاب است. کیفیت تصویر فوق العاده در کنار قدرت اجرایی بالا موجب می‌شود تا جدا شدن از این AiO برای هر کاربری سخت باشد. موارد ذکر شده باعث شد تا HP از عنوان «استودیوی خلاق شخصی» برای معرفی HP Envy 32 استفاده کند؛ نامی که واقعا شایسته محصول جدید این شرکت است.

در آخر نیز HP اشاره کرد که در طراحی آل این وان HP Envy 32 از مانیتور لمسی استفاده نشده، چرا که بر اساس تحقیقات این شرکت کاربران علاقه‌ای به نمایشگر لمسی در کامپیوترهای رومیزی ندارند و ترجیح می دهند از یک لپتاپ با نمایشگر لمسی استفاده کنند.

 

کارت گرافیک استفاده شده در HP Envy 32 مناسب گیمینگ نیست

 

hp envy 32 AiO

 

کمپانی HP، کامپیوتر رومیزی Envy 32 را با 3 مدل کارت گرافیک مختلف با نسخه‌های GTX1650، RTX 2060 و RTX 2080 عرضه خواهد کرد. با اینکه کارت‌های استفاده شده در این All in One فوق‌ العاده قوی هستند؛ ولی با این حال اچ پی اعلام کرده است که HP Envy 32 مناسب بازی نیست بلکه این کامپیوتر چند منظوره برای خلق ایده‌های بزرگی که نیاز به یک گرافیک قدرتمند دارند تهیه شده است. کارت‌های مورد استفاده در HP Envy 32 از جدیدترین طراحی‌های انویدیا برخوردار هستند و مجهز به پشتیبانی لحظه‌ای (Ray tracing) انویدیا می‌باشند. جالب است بدانید که کامپیوتر آل این وان HP Envy 32 پروژه‌ای مشترک میان دو کمپانی بزرگ HP و Nvidia می‌باشد که طراحی آن در Nvidia's RTX Studio صورت گرفته است.

 

کامپیوتر آل این وان HP Envy 32 از پردازنده i7 برخوردار است

 

hp envy 32 AiO

 

شاید پس از شنیدن این‌ که HP Envy 32 از کارت گرافیک RTX برخوردار است با خود گفته باشید حتما HP سنگ تمام گذاشته و از پردازنده‌های سری i9 استفاده کرده است؛ اما این طور نیست!

کمپانی HP ترجیح داده تا بر روی HP Envy 32 از پردازنده نسل 9 سری Core i7 استفاده کند. این شرکت هیچ دلیلی برای این انتخاب بیان نکرده اما حدسی که زده می‌شود مصرف انرژی کمتر این پردازنده سبب شده تا HP دست به چنین انتخاب عجیبی بزند. کامپیوتر چند منظوره HP Envy 32 توانایی پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه RAM را دارد و به 1 ترابایت حافظه SSD مجهز شده است.

سخت افزار به کار رفته در این AiO بسیار پیشرفته و قدرتمند بوده و می‌تواند بهترین انتخاب برای فعالان حوزه گرافیک، موسیقی و سینما باشد.

 

با قوی ترین اسپیکر دنیا، سر و صدا به پا کنید!

 

hp envy 32 AiO

 

تا قبل از معرفی HP Envy 32 همه کاربران، کامپیوترهای آل این وان را به دلیل صدای ضعیف سرزنش می کردند اما HP با استفاده از یک ساند بار (Soundbar) در سیستم جدید خود ثابت کرد که این صدای ضعیف همیشگی نیست.

با توجه به توضیحات شرکت اچ پی، کامپیوتر Envy 32 قادر است تا به راحتی فضای یک خانه و یا دفتر کار را با صدای گیرای خود بپوشاند؛ به شکلی که در هر نقطه از این اماکن بتوانید صدای محتوای در حال پخش را بشنوید. شاید الان می گویید صدای بلند به معنای صدای خوب و با کیفیت نیست! اما باید بانید که HP Envy 32 به یک نویزگیر، دو تنظیم کننده صدا، دو درایور نرم افزاری کنترل صدا و دو لرزش گیر صدا مجهز شده است که صدایی فوق العاده رسا و بدون نقص ارائه خواهد کرد.

 

زمان انتشار و قیمت افتتاحیه HP Envy 32

 

hp envy 32 AiO

 

بر اساس گفته اچ پی، انتظار می‌رود که کامپیوتر آل این وان HP Envy 32 در ماه ژانویه سال 2020 با قیمت پایه 1,600 دلار مورد عرضه عمومی قرار گیرد. نسخه 1600 دلاری از پردازنده i5-9400 در کنار 16 گیگابایت رم بهره می‌برد.

این کمپانی درباره نسخه‌های پرقدرت تری که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم اخباری مبنی بر زمان و قیمت پایه اعلام نکرده اما مسلما قیمت سایر نسخه‌ها به مراتب بالاتر بوده و انتظار می‌رود قوی ترین نسخه HP Envy 32 که از کارت گرافیک RTX 2080 و 32 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه SSD برخودار است؛ قیمتی نزدیک به 2,900 دلار داشته باشد.



:: برچسب‌ها: ال این و ان hp envy 32 , اخبار ces2020 , hp envy 32 aio , کامپیوتر آل این وان , کامپیوتر رومیزی Envy 32 , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی کامل هستید که قیمت مناسبی هم داشته باشید، وان پلاس 7 تی می‌تواند از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان محسوب شود. این اسمارتفون خوش دست از سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برد و پکیجی از ویژگی های مثبت دیگر را در اختیارتان قرار خواهد داد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T) بپردازیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شکرت وان پلاس (OnePlus) از آن دسته کمپانی های تولید کننده گوشی های اندرویدی است که هر بار با معرفی اسمارتفون های جدیدش توجه خیلی از افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی و اندروید را جلب می‌کند، چون عموما گوشی های این برند بسیار با کیفیت هستند و در عین حال قیمت عالی و رقابتی دارند. یکی از جدیدترین گوشی های این شرکت که در ماه سپتامبر (September) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم، وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T) نام دارد. قیمت وان پلاس 7 تی در مقایسه با مشخصات فنی و کیفیت ساختی که ارائه کرده واقعا عالی در نظر گرفته شده و به همین سبب این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید مناسب برای تمام علاقمندان به اندروید باشد.

بنابراین اگر به گوشی های خوش قیمت اندرویدی که از پتانسیل بالایی برخوردارند علاقه داشته باشید، احتمالا OnePlus 7T یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی وان پلاس 7 تی بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. در انتهای مطلب سعی می‌کنیم اصلی ترین نقاط قوت و ضعف اسمارتفون نام برده شده را هم برایتان مشخص نماییم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی OnePlus 7T را دارید توصیه می‌کنیم این مطلب اختصاصی را از دست ندهید و تا انتها با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 تقریبا تمام گوشی هایی که توسط شرکت وان پلاس تولید می‌شوند از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردارند چون به عنوان اسمارتفون هایی روانه بازار خواهند شد که بتوانند نقش یک پرچمدار خوش قیمت را ایفاء کنند. شرایط مشابه برای گوشی OnePlus 7T هم برقرار است و این گوشی از نظر کیفیت ساخت وضعیت کاملا مطلوبی دارد. فریم اصلی آن از آلومینیوم ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده می‌شود. بدین ترتیب مقاومت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز افزایش می‌یابد. ابعاد بدنه گوشی 8.1 در 74.4 در 160.9 میلیمتر بوده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 190 گرم می‌رسد. ضمنا گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را هم دارد.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

قاب پشت وان پلاس 7 تی خیلی براق نیست و بیشتر حالتی مات، صیقلی و یکنواخت دارد. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی یک دایره‌ای شیشه‌ای بزرگ نصب شده که سه لنز دوربین اصلی دستگاه و همچنین چراغ فلش LED دوگانه آن در این قسمت نصب هستند. درست زیر این دایره شیشه‌ای بزرگ هم لوگوی شرکت وان پلاس حک شده و قابل رویت خواهد بود. هیچ دکمه فیزیکی یا اسکن انگشتی هم روی قاب پشت دستگاه نصب نیست. در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که شرکت وان پلاس دو لبه سمت راست و چپ قاب پشت گوشی OnePlus 7 را با انحنای بسیار ظریفی طراحی کرده که سبب می‌شود با در دست گرفتن گوشی حس تسلط بیشتری به کاربر منتقل گردد و اصطلاحا گوشی خوش دست تر به نظر آید.

به عقیده ما دایره شیشه‌ای و بزرگی که در قاب پشت گوشی نصب شده و لنز دوربین های اصلی دستگاه را در بر گرفته خیلی ظاهری جذاب را برای آن به ارمغان نمی‌آورد، اگرچه این نظر شخصی ماست و ممکن است نظر شما با عقیده ما متفاوت باشد. یکی از مشکلات این دایره شیشه‌ای مربوط به برجستگی آن و افزایش احتمال به وجود آمدن خط و خش بر رویش می‌شود. اگرچه شرکت وان پلاس این قسمت دایره‌ای شکل را با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده اما به هر حال برجستگی آن سبب می‌شود که وقتی گوشی را به پشت بر روی میز یا هر جای دیگری قرار دهید، دایره شیشه‌ای مذکور آن اولین قسمتی از بدنه دستگاه باشد که روی میز قرار می‌گیرد و به طور کامل با سطح زیرین قاب گوشی در تماس خواهد بود.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

برای محافظت از بخش دایره‌ای شکل و شیشه‌ای قاب پشت گوشی می‌توانید از گلس های محافظ دوربین استفاده کنید یا یک قاب و گارد موبایل را در آن نصب نمایید که منجر می‌شود اختلاف سطح مابین قسمت شیشه‌ای دوربین و بدنه دستگاه از بین برود. وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، جذابیت های آن بیشتر می‌شوند چون حاشیه های صفحه نمایش گوشی بسیار باریک طراحی شده و تقریبا 86.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش احاطه می‌شود. در بخش فوقانی نمایشگر گوشی هم یک زائده بسیار کوچک که اصطلاحا ناچ (Notch) نامیده می‌شود تعبیه شده و لنز دوربین سلفی گوشی را در خود جای داده است.

نکته مهم بعدی که باید در این بخش بررسی وان پلاس 7 تی به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت گوشی می‌شود. بخش زیرین صفحه نمایش این اسمارتفون قابلیت اسکن انگشت را هم دارد و به نوعی گوشی وان پلاس 7 تی از اسکنر انگشت داخل نمایشگر بهره می‌برد. خوشبختانه سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر دستگاه واقعا خوب است و به عقیده ما یکی از بهترین اسکنر های فعلی در نوع خود خواهد بود. شرکت وان پلاس گوشی OnePlus 7T را به اسپیکر های دوبل مجهز کرده و از پورت USB Type C در آن استفاده می‌کند و سوکت هدفون هم از گوشی حذف شده است.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

بنابراین گوشی وان پلاس 7 تی از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر یک اسمارتفون خوب است. تنها نقطه ضعفی که می‌توان آن را به کیفیت ساخت گوشی نسبت داد مربوط به عدم پشتیبانی آن از استاندارد ضد آب می‌شود که توسط اغلب گوشی های هم رده OnePlus 7T ارائه می‌گردد. همچنین بخش شیشه‌ای و دایره‌ای شکل قاب پشت گوشی که لنز های دوربین اصلی را در بر گرفته هم به دلیل برآمدگی که دارد نیاز به مراقبت بیشتر خواهد شد و به عقیده ما این مسئله می‌تواند به مرور زمان دردسرساز شود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): صفحه نمایش

 بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ یکی از ویژگی های خوب گوشی OnePlus 7T محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی 6.55 اینچی و از نوع Fluid AMOLED در نظر گرفته شده و رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 402 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوبی برای نمایشگر یک گوشی 6.55 اینچی است. همانطور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم صفحه نمایش گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و طبق آمار چیزی در حدود 86.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. در بخش فوقانی نمایشگر هم لنز دوربین سلفی گوشی با تعبیه ناچ (زائده لبه فوقانی نمایشگر) قرار داده شده است. برای افزایش مقاومت صفحه نمایش و پنل جلوی گوشی OnePlus 7T یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 روی آن نصب شده و از آن محافظت به عمل می‌آورد، اما با این حال توصیه داریم حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را هم برای اطمینان روی صفحه نمایش گوشی نصب کنید.

پشتیبانی از قابلیت های HDR10+، DCI-P3 100% و همچنین فرکانس 90 هرتزی از دیگر ویژگی های نمایشگر گوشی هستند که قصد نداریم خیلی وارد جزئیات آن ها شویم و در همین حد می‌گوییم که قابلیت های مذکور منجر به بهبود کیفیت عملکرد صفحه نمایش و به تصویر کشیدن محتوا خواهند شد. اگرچه به عقیده برخی کارشناسان افزایش فرکانس نمایشگر به 90 هرتز می‌تواند تاثیر منفی روی باتری و شارژدهی آن داشته باشد، اما به هر حال شرکت وان پلاس این قابلیت در گوشی OnePlus 7T ارائه می‌کند و مدعی است که ارائه فرکانس 9 هرتزی تاثیر منفی روی عملکرد باتری گوشی و قدرت شارژدهی آن نمی‌گذارد.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که محتوا بر روی نمایشگر این گوشی با کیفیت بسیار خوبی به تصویر کشیده می‌شود و بدون تردید کیفیت خوب نمایشگر یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت اسمارتفون نام برده شده خواهد بود. بزرگ بودن صفحه نمایش دستگاه هم به افزایش جذابیت هایش کمک می‌کند و منجر می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و سریال در آن لذت بخش تر شوند. لبه های صفحه نمایش گوشی برخلاف قاب پشت دستگاه کاملا فلت طراحی شده و بدین ترتیب از تمام فضا و مساحت آن استفاده می‌شود. شادابی خوب، شارپنس و کنتراست مناسب از اصلی ترین ویژگی های مثبت صفحه نمایش 6.55 اینچی گوشی OnePlus 7T محسوب می‌شوند.

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به توان نمایشگر دستگاه در تولید روشنایی می‌شود. در بررسی OnePlus 7T مشخص شد که پنل نمایشگر گوشی توان عالی در تولید روشنایی دارد و بدین سبب با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر بر روی 100 درصد حتی در شرایطی که نور آفتاب مستقیما به نمایشگر دستگاه تابانده شود هم می‌تواند محتوای روی آن را مشاهده کرد. این موضوع سبب می‌شود که استفاده از گوشی در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل امکانپذیر باشد. پس در مجموع باید اینطور گفت که کیفیت خوب صفحه نمایش و بزرگ بودن آن یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی وان پلاس 7 تی محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه عالی را برایتان به ارمغان آورد.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePLus 7T): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 اگر به آپدیت بودن سیستم عامل گوشی اهمیت می‌دهید و دوست دارید جدیدترین نسخه اندروید بر روی موبایلتان نصب باشد، وان پلاس 7 تی در این بازه زمانی (زمان تدوین این مطلب) از بهترین گزینه های خرید گوشی پیش رویتان خواهد بود چون به صورت پیش فرض از اندروید 10 بهره می‌برد. رابط کاربری OxygenOS 10.0.7 هم به صورت پیش فرض روی گوشی نصب و راه‌اندازی شده است. اندروید 10 به خودی خود می‌تواند تجربه‌ای جالب را برایتان ارائه کند چون قابلیت های شخصی سازی در آن بیشتر شده‌اند. یکی از قابلیت های جدید اندروید 10 که در گوشی OnePlus 7T هم ارائه شده مربوط به امکان فعالسازی حالت دارک مد می‌شود که تم گوشی را تیره می‌کند.

از دیگر ویژگی های بستر نرم افزاری گوشی می‌توان به امکان تغییر فرم و شکل آیکون برنامه ها اشاره کرد. همچنین قابلیت تعامل با دستگاه از طریق دستورات اشاره‌ای هم از دیگر ویژگی هاییست که در گوشی وان پلاس 7 تی و بستر نرم افزاری آن ارائه شده و به موجب آن می‌توانید کارهایی که با سه دکمه نویگیشن لبه زیرین قاب نمایشگر انجام می‌شدند را با دستورات اشاره‌ای تکمیل کنید. به عنوان مثال در گوشی وان پلاس 7 تی می‌توانید با کشیدن کوتاه انگشت خود در لبه های راست یا چپ نمایشگر به سمت داخل دستور بازگشت به عقب (Back) را ارائه کنید یا کشیدن منحنی شکل انگشت خود بر روی لبه زیرین نمایشگر دستور جهش مابین اپلیکیشن های اخیر را صادر نمایید.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

بنابراین در مجموع اندروید 10 در کنار رابط کاربری OxygenOS می‌تواند تجربه کاربری عالی را به شما منتقل کند. در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه واقعا روان، سریع و بدون مشکل است و تقریبا لگ و تاخیر تحت هیچ شرایط در آن نمایان نمی‌شوند. با ما حتی عملکرد بستر نرم افزاری گوشی در شرایطی که حجم زیادی از اطلاعات در آن ذخیره باشند را هم تحت بررسی قرار دادیم و باز متوجه هیچ مشکل و تاخیری در عملکرد آن نشدیم. نصب و استفاده از اپلیکیشن های پرطرفدار از قبیل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره هم در این گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که گوشی OnePlus 7T از نظر سیستم عامل و بستر نرم افزاری یکی از بهترین گوشی های اندرویدی فعلی موجود در بازار است که قول می‌دهیم از این نظر رضایت شما را هم جلب می‌کند.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 قدرت عملکرد یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در بررسی گوشی باید در مورد آن صحبت شود. قدرت و پتانسیل پردازشی یک موبایل مستقیما با تراشه مرکزی که در قلب آن بکار رفته و ظرفیت رم گوشی و البته چندین عامل فرعی دیگر ارتباط دارد. وان پلاس 7 تی از تراشه فوق قدرتمند اسنپدراگون 855+ بهره می‌برد که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده است. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ای بوده و هر هشت هسته آن از نوع Kyro 485 هستند. فرکانس کاری چهار هسته آن روی 1.78 گیگاهرتزی تنظیم شده‌اند و سه هسته دیگر آن فرکانس 2.42 گیگاهرتزی دارند و یک هسته آن هم فرکانس کاری 2.96 گیگاهرتزی را ارائه می‌کند. ضمنا پردازنده گرافیکی قدرتمند Adreno 640 هم در تراشه اسنپدراگون 855+ به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.

گوشی OnePLus 7T از رم 8 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه مختلف عرضه شده که به ترتیب ظرفیت ها 128 و 256 گیگابایتی دارند. هیچ یک از نسخه های گوشی مذکور قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را ندارند و امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه وجود نخواهد داشت. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم گوشی وان پلاس 7T به راحتی از پس انجام کارهای روزمره بر می‌آید و در انجام این اقدامات با کوچک ترین لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود. اما دستگاه در اجرای بازی های سنگین چقدر قدرتمند است؟ برای بررسی این مسئله ما سه بازی سنگین و HD اندرویدی را روی گوشی نصب و به صورت پشت سر هم هر یک را 10 دقیقه اجرا کردیم. بنابراین سه بازی HD مد نظرمان 30 دقیقه در گوشی اجرا شدند.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

نتیجه بررسی وان پلاس 7 تی نشان داد که گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی های سنگین HD بر می‌آید. حتی بعد از انجام 30 دقیقه‌ای بازی های مذکور هم هیچ لگ و تاخیری در عملکرد دستگاه مشاهده نشد و رم 8 گیگابایتی گوشی به سادگی امکان جهش مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) را مقدور می‌کرد. بنابراین اگر به قدرت و بازده پردازشی گوشی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید موبایلی داشته باشید که از این نظر جوابگوی نیازهایتان باشد، شک نکنید گوشی OnePlus 7T از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود. جدیدترین بازی های HD روز دنیا همچون بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، سری بازی های آسفالت، Dead Trigger و غیره بدون کوچک ترین لگ و تاخیری در گوشی وان پلاس 7 تی اجرا می‌شوند.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): دوربین اصلی و سلفی

 در گوشی OnePlus 7T از سه لنز دوربین واید (Wide)، تله‌فتو (Telephoto) و اولتراواید (Ultrawide) استفاده شده که به ترتیب 48، 12 و 16 مگاپیکسلی هستند و دیافراگم F/1.6، F/2.2 و F.2.2 را ارائه می‌کنند. قابلیت هایی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری ماکرو، ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت های 30 یا 60 فریم در ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فاش LED دوگانه هم دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. ما بررسی دوربین گوشی OnePlus 7T را در دو حالت با نور مناسب و با نور کم (شب) انجام دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که در حالت اول دوربین گوشی عملکرد عالی دارد.

عکس هایی که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند کیفیت بسیار مطلوبی خواهند داشت و شاداب، شارپ و با جزئیات هستند. فرقی نمی‌کند که از حالت عکسبرداری پرتره یا معمولی استفاده شود چون تحت هر شرایط عکس های ضبط شده در محیط های با نور مناسب کیفیت عالی خواهند داشت. لازم به ذکر است که زوم اپتیکال 2x و همچنین ضبط عکس در حالت ماکرو هم با دوربین اصلی دستگاه امکانپذیر بوده و با کیفیت خوبی انجام می‌شود. اگر با حالت عکسبرداری ماکرو آشنا نیستید باید بگوییم که این حالت عکسبرداری مربوط به بزرگنمایی بسیار زیاد و ذره‌بین‌گونه بخشی از یک سوژه کوچک در تصویر است که می‌تواند عکس های هنری را قابل ضبط کند.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی تا حدی کم می‌شود. طبیعتا در اینگونه مواقع جزئیات تصویر کاهش پیدا می‌کنند اما شادابی رنگ ها در عکس ها تقریبا ثابت خواهد بود. به عقیده ما دوربین اصلی گوشی وان پلاس 7 تی حتی در محیط های تاریک و کم نور هم در مقایسه با خیلی از گوشی هایی که قیمت بالاتری نسبت به OnePlus 7T دارند عملکرد بهتری خواهد داشت. پس در مجموع این گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه بسیار خوب و با کیفیتی بهره می‌برد که توصیه داریم برای محافظت از بخش شیشه‌ای و اختصاصی که برایش در نظر گرفته شده حتما از گلس محافظ دوربین موبایل استفاده کنید.

در سمت مقابل دوربین سلفی OnePlus 7T از یک لنز 16 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.0 تشکیل می‌شود که از قابلیت Auto-HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که دوربین سلفی دستگاه هم کیفیت عملکرد خوبی دارد. با استفاده از دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور مناسب عکس های واقعا با کیفیتی قابل ضبط هستند و در محیط های تاریک هم کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی مطلوب خواهد بود و شاید فقط کمی جزئیات تصویر محوتر به نظر آیند. عکسبرداری سلفی در حالت پرتره هم با دوربین 16 مگاپیکسلی وان پلاس 7 تی با کیفیت بسیار خوبی انجام می‌شود. پس در مجموع کیفیت خوب عملکرد دوربین گوشی هم از دیگر نقاط قوت OnePlus 7T خواهد بود.

 

 نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T): باتری و شارژدهی

 باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی OnePlus 7T بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 3800 میلی آمپر ساعتی دارد. خیلی از کارشناسان بر این عقیده هستند که تجهیز این اسمارتفون به نمایشگری که فرکانس 90 هرتزی دارد می‌تواند تاثیر منفی روی شارژدهی باتری داشته باشد و میزان مصرف شارژ باتری را به طرز چشمگیری افزایش دهد. در بررسی وان پلاس 7 تی مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا یک کاربر معمولی می‌تواند تا 1.5 روز بدون مشکل از دستگاه استفاده کند. بنابراین قدرت شارژدهی باتری دستگاه وضعیت خوب و قابل قبولی دارد. البته طبیعتا نوع استفاده کاربر از گوشی تاثیر مستقیمی بر روی باتری خواهد داشت و انجام تسک های سنگین می‌تواند منجر به زود خالی شدن شارژ باتری شود.

 

نقد و بررسی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T)

 

یکی دیگر از ویژگی های خوبی که گوشی OnePlus 7T از آن بهره می‌برد مربوط به قابلیت شارژ سریع می‌شود. قابلیت شارژ سریعی که شرکت وان پلاس در این گوشی ارائه کرده Wrap Charge 30T نام دارد و به موجب آن می‌توان با شارژر اورجینال گوشی که توان 30 واتی را ارائه کرده، باتری آن را ظرف 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ کرد! فول شارژ باتری گوشی هم تقریبا در 55 دقیقه انجام می‌شود. بنابراین قدرت شارژدهی باتری گوشی وان پلاس 7T خوب است و سرعت شارژ مجدد باتری آن عالی خواهد بود. اگر علاقمند این هستید که باتری موبایلتان سریع شارژ شود، وان پلاس 7 تی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی وان پلاس 7 تی (OnePlus 7T) پرداختیم. این گوشی از همه نظر یک اسمارتفون خوب و با کیفیت است و تقریبا یک پکیج کامل و بی‌عیب و نقص را ارائه می‌کند. قیمت گوشی OnePlus 7T هم با توجه به مشخصات فنی که دارد بسیار خوب و رقابتی در نظر گرفته شده است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون به شرحی هستند که در بخش زیر ارائه می‌کنیم.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر خوب و کیفیت مناسب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • عملکرد بسیار خوب اسکنر انگشت داخل نمایشگر
  • بستر نرم افزاری خوب و بهره‌مندی از اندروید 10
  • پردازنده و رم قدرتمند
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از طراحی ضد آب


:: برچسب‌ها: بررسی وان پلاس 7T , خرید وان پلاس 7T , مشخصات وان پلاس 7T , قیمت وان پلاس 7T , OnePlus 7T , تکنولوژی , گوشی موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از محصولات خوش ساخت و با کیفیت کمپانی گرین کیبورد باسیم GK601-RGB است. این کیبورد خوش قیمت، مخصوص بازی و همچنین کارهای روزانه طراحی شده است. در ادامه نگاهی مختصر به بررسی کیبورد گیمینگ GK601-RGB گرین خواهیم داشت. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه:

سازمان یونسکو در سال 2019 یادگیری و دانستن علم رایانه را یکی از نشانه های سواد تعریف نموده است. با این حال امروزه استفاده از کامپیوتر برای افراد جزو وسایل ضروری و پرکاربرد امور روزانه محسوب می شود. به همان اندازه که کامپیوتر و قطعات آن مهم است، انتخاب درست لوازم جانبی شامل ماوس و کیبورد نیز مهم تلقی می شوند. با توجه به قیمت کیبورد GK601-RGB کمپانی گرین و داشتن قابلیت هایی که در ادامه به بررسی آن می پردازیم، می توان آن را به عنوان بهترین کیبورد در بین کیبوردهای مخصوص بازی دانست.

 

نگاهی کوتاه به کیبورد گیمینگ GK601-RGB گرین

 

نقد و بررسی کیبورد گیمینگ GK601-RGB  گرین

 

کیبورد گیمینگ GK601-RGB محصولی از شرکت پردیس صنعت سیاره سبز(Green) است. این کمپانی یک نام آشنا برای ایرانیان است که در سال 1375 آغاز به فعالیت کرده است. صفحه کلید یا کیبورد GK601-RGB جزو لوازم جانبی کامپیوتر و از سری گیمینگ و مخصوص بازی طراحی و تولید شده است. اصولا کیبوردهای ساده ای که گیمرها استفاده می کنند به مرور زمان به دلیل استفاده زیاد از دکمه های کیبورد فرسوده می شود. بنابراین اگر شما یک گیمر هستید خرید کیبورد مخصوص گیم برای شما مناسب است چرا که کیبوردهای ساخته شده مخصوص گیم یا بازی از قدرت و استحکام بالایی برخوردارند و طول عمر بیشتری نیز دارند. کیبورد GK601-RGB از جمله کیبوردهای با کیفیت ساخت بالا می باشد که در ادامه ویژگی های اصلی آن را شرح می دهیم.

 

ویژگی های اصلی کیبورد گیمینگ GK601-RGB گرین

 

 

وجود کلیدهای شبه مکانیکی، 9 حالت نورپردازی مختلف، امکان شخصی سازی نورپردازی ها، امکان تنظیم شدت روشنایی و دارا بودن 19 کلید آنتی گوست از مهم ترین ویژگی های کیبورد GK601-RGB گیمینگ به شمار می روند. ویژگی های دیگر این کیبورد نیزبه صورت زیر هستند:

  • داری 104 کلید و اتصال از طریق درگاه USB
  • بهره مندی از کلید های هیبریدی مکانیکی با دقت و طول عمر بالا
  • مجهز به 19 کلید آنتی گوست (Anti Ghost) با امکان فشردن همزمان کلیدهای مختلف (ویژگی Anti Ghost باعث می شود زمانی که دکمه‌های زیادی در فواصل زمانی کوتاه هنگام اجرای بازی‌ها فشرده می‌شوند با هم تداخل نکنند و آن ها را مدیریت می کند.)
  • مجهز به جلوه نورپردازی Ambient Sound Effect بر اساس حجم صدا
  • مجهز به نور پس زمینه LED RGB و طیف وسیع و بسیار زیبا از جلوه های نوری مانند حالت تنفس (Breathing)، گردش رنگ، حالت رنگین‌کمانی (Rainbow) و حالت مخصوص Ambient Sound Effect (ASE)
  • دارای کلیدهای لیزر شده با فونت فارسی
  • قابلیت کنترل عملکردهای مالتی مدیا با کلید ترکیبی FN
  • ساخته شده از بهترین مواد و بهره مندی از طراحی ارگونومیک و طبی

 

نقد و بررسی کیبورد گیمینگ GK601-RGB  گرین

 

کلیدهای ترکیبی و کار با آن ها

FN + F1: راه اندازی برنامه پیش‌فرض پخش موسیقی در سیستم عامل 

FN + F2: کاهش صدای پخش شده 

FN + F3:افزایش صدای پخش شده 

FN + F4: قطع کردن صدای پخش شده

FN + F5: توقف موسیقی در حال پخش 

FN + F6: هدایت موسیقی در حال پخش به فایل قبلی

FN + F7: جهت Pause کردن موسیقی در حال پخش

FN + F7: برای Play کردن موسیقی متوقف شده

FN + F8: هدایت موسیقی در حال پخش به فایل بعدی 

FN + F9: فراخوانی برنامه پیش‌فرض ارسال نامه الکترونیک 

FN + F10: اجرا کردن مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل 

FN + F11: غیرفعال کردن تمامی کلید‌های F1 تا F12 

FN + F12: اجرای ماشین حساب سیستم عامل

FN+ شماره‌های 1 تا 9: انتخاب نورپردازی پس زمینه کیبورد از بین 9 رنگ 

 

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب نگاهی کوتاه به ویژگی های اصلی کیبورد گیمینگ GK601-RGB گرین داشتیم. اگر قصد خرید کیبورد گیمینگ را دارید خرید کیبورد گیمینگ GK601-RGB گرین به دلیل مناسب بودن قیمت و ویژگی تقریبا کاملی که دارد می تواند برای شما مناسب باشد. نقاط قوت و ضعف این کیبورد به شرح زیر است:

 

نقاط قوت

  • دارای 19 کلید آنتی گوست
  • قابلیت RGB و انتخاب نورپردازی آسان و راحت
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف

  • نداشتن کلیدهای مکانیکی برای حروف S, W, D, A


:: برچسب‌ها: کیبورد گیمینگ GK601-RGB , GK601-RGB گرین , قیمت کیبورد گیمینگ گرین , خرید کیبورد گیمینگ GK601-RGB گرین , گرین , کیبورد ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

برنامه Snapchat یکی از آن دسته اپلیکیشن های پرطرفداریست که طی چند وقت اخیر به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته و محبوب شده است. مهم ترین قابلیت این اپلیکیشن در ارائه فیلترها و انیمیشن های جالب خلاصه می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به آموزش اسنپ چت (Snaphat) بپردازیم و نحوه استفاده از این برنامه را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

معرفی برنامه اسنپ چت | Snapchat

برنامه Snapchat یک اپلیکیشن موبایل است که دسته‌بندی آن در موضوع شبکه های اجتماعی انجام می‌گیرد. این برنامه به کاربر این امکان را می‌دهد که بتوانند عکس های جالب خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و از فیلترها و انیمیشن های بسیار جالبی هم برای ادیت و ویرایش تصاویر خود استفاده به عمل آورند. شاید برایتان جالب باشد بدانید خیلی از ویژگی هایی که این روزها در اپلیکیشن محبوب اینستاگرام ارائه شده عملا و برای اولین بار در برنامه اسنپ چت ارائه شده بود و به نوعی اینستاگرام خیلی از قابلیت های Snapchat را کپی برداری کرده است.

در طراحی رابط برنامه Snapchat سعی شده به ساده بودن و سهولت استفاده اهمیت ویژه‌ای داده شود اما متاسفانه باز هم خیلی از کاربران برای استفاده از این برنامه جالب با مشکل رو به رو می‌شوند. از همین رو تصمیم گرفتیم در یک مقاله اختصاصی به آموزش اسنپ چت بپردازیم و نحوه کار با این برنامه جالب را به شما عزیزان آموزش دهیم. سعی می‌کنیم ابتدا شما رو با اصطلاحات رایج و اصلی که ممکن است در حین بکارگیری این اپلیکیشن با آن ها رو به رو شوید آشنا سازیم و سپس از صفر تا صد استفاده از Snapchat را برایتان آموزش دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

اصطلاحات رایج برنامه Snapchat

برخی از مهم ترین و اصلی ترین اصطلاحاتی که در حین استفاده و کار با برنامه Snapchat باید با آن ها آشنا باشید به شرحی هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.درک مفهوم این اصطلاحات به شما کمک می‌کند تا بهتر با اپلیکیشن مذکور در تعامل باشید و از قابلیت هایش به نحو احسن استفاده کنید.

  • اسنپ (Snap)اسنپ در واقع اصطلاحی است که برای هر ویدیو یا عکسی استفاده می‌شود که برای دیگران ارسال خواهد شد. به عنوان مثال اگر شما یک عکس را برای دوستتان ارسال کنید، می‌توانید بگویید که یک اسنپ را برای وی ارسال کرده‌اید. اسنپ هایی که بدین ترتیب ارسال می‌شوند نهایتا 10 ثانیه قابل مشاهده خواهند بود و بعد از این بازه زمانی به صورت خودکار ناپدید می‌شوند. ضمنا امکان بازدید مجدد هر اسنپ فقط برای یک مرتبه وجود دارد.

 

  • استوری (Story): استوری در برنامه Snapchat شبیه به همان قابلیت استوری اینستاگرام است و امکان اشتراک گذاری فیلم و عکس در بازه های زمانی کوتاه و موقت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. استوری ها به صورت خودکار از بین خواهند رفت و به اصطلاح پست های موقت هستند.

 

  • فیلتر های اسنپ چت (Filter)یکی از اصلی ترین ویژگی های برنامه Snapchat مربوط به فیلتر هایی می‌شود که برای ویرایش عکس و تصاویر در آن ارائه شده‌اند. توسعه دهندگان برنامه مذکور همیشه سعی می‌کنند فیلتر هایی که در آن ارائه شده‌اند را با مناسبت های خاص تطبیق دهند و حتی خیلی از فیلتر ها را منطبق با موقعیت مکانی کاربر ارائه کنند.

 

  • لنز های اسنپ چت (Lenses)لنز اصطلاحی است که در برنامه اسنپ چت به فیلترهایی داده می‌شود که به صورت کارتونی و انیمیشنی روی تصاویر و ویدیو ها قابل ثبت هستند. به عنوان مثال انیمیشنی که صورت شما را شبیه به یک گربه یا خرگوش می‌کند در واقع یک لنز اسنپ چت است. استفاده از این قابلیت هم در حالت عکسبرداری سلفی و هم عکسبرداری با دوربین اصلی گوشی امکانپذیر خواهد بود و این ویژگی از اصلی ترین ویژگی های برنامه Snap به شمار می‌رود.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

  • امتیاز اسنپ (Snap Score): امتیاز Snapchat عددی است که زیر پروفایل شما در این برنامه نشان داده می‌شود. این امتیاز با توجه به مقدار استوری ها و اسنپ هایی که شما ارسال کرده‌اید و فعالیت شما در این شبکه اجتماعی تعیین می‌شود. هرچقدر در برنامه اسنپ چپ فعال تر باشد، امتیازتان هم بیشتر می‌شود.

 

  • اسنپ کد یا بارکد (Snapcode)یکی دیگر از مهمترین قابلیت هایی که باید در آموزش اسنپ چت به آن اشاره کنیم مربوط به اسنپ کد یا بارکد می‌شود. هر کاربری که در برنامه Snapchat حساب کاربری ایجاد می‌کند یک بارکد اختصاصی خواهد داشت که دیگر کاربران این برنامه با اسکن آن از طریق دوربین گوشی می‌توانند پروفایل وی را پیدا کرده و درخواست دوستی با او را ارسال کنند. بنابراین اسنپ کد مثل کارت شناسایی شما در برنامه Snapchat عمل می‌کند.

 

  • سلفی اسنپ کد (Selfie Snapcode)برنامه اسنپ چت این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که یک عکس سلفی بگیرند و اسنپ کد خود را هم در آن ضمیمه کنند و سپس این عکس را برای دوستانشان ارسال نمایند. به این قابلیت اصطلاحا سلفی اسنپ کد گفته می‌شود. اگر کاربری از شما بخواهد که سلفی اسنپ کد خود را ارسال کنید، می‌بایست یک عکس سلفی از خود گرفته و به همراه اسنپ کد پروفایلتان ارسال کنید.

 

  • مموری (Memmory)مموری ها یا خاطرات اصطلاحی است که برای آن دسته از پست ها یا اسنپ هایی بکار می‌رود که در پروفایل کاربر ذخیره شوند. به بیان دیگر مموری ها را می‌توان پست های همیشگی پروفایل کاربر محسوب کرد. البته کاربر این امکان را دارد که مموری های خودش را فقط به صورت خصوصی قابل مشاهده کند یا آن را در حالت عمومی و برای همه به نمایش بگذارد.

 

موارد فوق از اصلی ترین اصطلاحاتی هستند که در Snapchat بکار می‌روند و ممکن است با آن ها رو به رو شوید. حالا که مفهوم اصطلاحات فوق را درک کردید به راحتی می‌توانید ادامه آموزش اسنپ چت (Snapchat) را مطالعه کنید و با آگاهی بهتر از ماهیت اپلیکیشن مذکور پیش بروید.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat) و استفاده از این برنامه

حالا نوبت به اصلی ترین بخش مطلب یعنی آموزش استفاده از برنامه Snapchat می‌رسد. در این بخش سعی می‌کنیم اصلی ترین قابلیت ها و ویژگی هایی که باید برای استفاده بدون مشکل از اپلیکیشن اسنپ چت با آن ها آشنایی داشته باشید را بیان کنیم. در نظر داشته باشید. سعی می‌کنیم از صفر تا صد تمام مواردی که مهم هستند را بیان کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

نصب و شروع استفاده از برنامه

طبیعتا در قدم نخست باید برنامه Snapchat را روی گوشی خود نصب کنید. دانلود و نصب این اپلیکیشن هم از طریق اپ استور (App Store) برای آیفون ها و هم از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) برای گوشی های اندرویدی امکانپذیر خواهد بود. این برنامه به صورت کاملا رایگان عرضه شده و برای دانلود و نصب آن بر روی گوشی نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای وجود ندارد. بعد از اینکه برنامه را دانلود و نصب کردید آن را اجرا نمایید. در این لحظه باید با یک آدرس ایمیل و ارائه تاریخ تولدتان در آن ثبت نام نمایید. سپس برنامه Snapchat از شما می‌خواهد که یک یوزرنیم برای پروفایل خود انتخاب کنید.

در انتخاب یوزرنیم یا نام کاربری دقت بالایی صرف کنید جون متاسفانه بعد از ساخت اکانت امکان تغییر آن وجود ندارد. سپس برنامه اسنپ چت از شما درخواست می‌کند تا به لیست مخاطبین موبایلتان دسترسی یابد و افرادی که مثل شما عضو Snapchat هستند را مشخص نماید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از جستجوی خودکار برنامه در این مرحله صرف نظر کنید و بعدا به صورت دستی نسبت به اضافه کردن دوستان و مخاطبین خود اقدام نمایید. پس به همین راحتی نصب و شروع استفاده از برنامه Snapchat انجام می‌شود و اولین قدم آموزش اسنپ چت با موفقیت به پایان می‌رسد.

 

ثبت، ادیت و ارسال اسنپ (عکس یا ویدئو)

ارسال اسنپ در برنامه Snapcat به سادگی امکانپذیر خواهد بود. همانطور که در بخش قبل گفتیم ارسال اسنپ به معنای ارسال یک تصویر از خود برای دیگر کاربران اپلیکیشن مذکور خواهد بود. زمانی که برنامه اسنپ چت را اجرا کنید دوربین سلفی گوشی به طور خودکار فعال می‌شود و شما قادر به مشاهده تصویر خود خواهید بود. برای ضبط عکس و تصویر کافیست آیکون دایره‌ای شکل پایین صفحه را لمس کنید. همچنین با نگه داشتن این دایره قادر به ضبط ویدیو خواهید بود. به انجام این کار اصطلاحا ثبت اسنپ گفته می‌شود.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

اما امکان اضافه کردن فیلتر، لنز و افکت های گوناگون هم به اسنپ ها یا همان تصاویر و ویدیو هایی که در برنامه Snapchat ضبط می‌کنید وجود دارد. برای دستیابی به این موارد کافیست زمانی که برنامه را اجرا کردید و دوربین سلفی گوشی تصویر شما را نشان می‌دهد، انگشتتان را در تصویر روی گوشی بر روی صورتتان قرار داده و کمی نگه دارید. مشاهده خواهید کرد که در این حالت آیکون هایی در گوشه سمت راست دکمه شاتر اپلیکیشن دوربین نمایان می‌شود. هر یک از این آیکون ها در واقع یک لنز اسنپ چت هستند و انیمیشن خاصی را روی صورت شما اضافه می‌کنند. برای مثال ممکن است با یک انیمیشن صورت شما شبیه به خرس شود یا با انیمیشن دیگری صورتتان را تبدیل به خرگوش کنید. برای تغییر لنز ها کافیست سوایپ ساده‌ای داشته باشید. اگر از لنزی خوشتان آمد و دوست داشتید با آن یک اسنپ ضبط کنید، کافیست دکمه شاتر را فشار دهید یا آن را نگه دارید. لازم به ذکر است که لنز های Snapchat دائما در حالت آپدیت شدن هستند و افکت ها و انیمیشن های جدیدی به آن ها اضافه می‌شود.

دقت داشته باشید که برخی از فیلتر ها و لنز های اسنپ چت به گونه‌ای هستند که با انجام برخی اقدامات خاص فعال می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است افکت یک لنز فقط در شرایطی نمایان شود که دهان خود را باز کنید یا لنز دیگری امکان تغییر صدا را فراهم کند و فقط برای ضبط ویدیو مناسب باشد. در این بین یکی از پرطرفدارترین لنز های Snapchat مربوط به قابلیت تعویض چهره (Face Swapping) می‌شود که به موجب آن چهره دو کاربری که رو به رو دوربین گوشی قرار گرفته‌اند با هم تعویض خواهد شد. شما حتی می‌توانید با این افکت یا لنز برنامه Snapchat صورت خودتان را با صورت حیوان خانگی که دارید تعویض کنید.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

برای پیاده سازی و استفاده از این لنز کافیست به سمت راست سوایپ داشته باشید و از بین لنز هایی که ارائه شده گزینه Face Swapping را انتخاب کنید. این لنز تقریبا در بخش انتهایی لنز های اسنپ چت قرار دارد. جالب است بدانید این لنز حتی امکان تغییر چهره شما با چهره فرد دیگری که در یک عکس گالری موبایلتان ذخیره شده را هم فراهم می‌کند. ادیت های دیگری هم به غیر از لنز ها می‌توانند روی تصاویر انجام شوند که بد نیست در آموزش اسنپ چت به شرح آن ها بپردازیم. برای مثال درست مثل اینستاگرام امکان اضافه کردن متن، استیکر و غیره هم به اسنپ هایی که ضبط می‌کنید وجود دارد.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

برای ادیت اسنپ ها کافیست بعد از اینکه آن ها را ضبط کردید، آیکون هایی که در گوشه سمت راست صفحه نمایان می‌شوند را انتخاب کنید. هر یک از این آیکون ها به شیوه خاصی امکان ویرایش تصویر ضبط را برایتان مقدور می‌سازند. به عنوان مثال با انتخاب آیکون T می‌توانید هر نوشته و متنی که تمایل دارید را روی عکس خود اضافه نمایید یا با انتخاب گزینه با آیکون "مداد" می‌توانید روی عکس دست نوشته اضافه کنید یا روی آن نقاشی بکشید. آیکون سومی که شبیه به یک برچسب است که امکان اضافه کردن استیکر بر روی عکس یا همان اسنپ ضبط شده را فراهم می‌سازد و شما را با منویی رو به رو می‌کند که مملو از استیکر های مختلف خواهد بود. با انتخاب هر استیکر می‌توانید آن را روی عکس خود اضافه کرده و مکان و سایزش را هم مشخص کنید.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

اگر دقت کنید یک آیکون هم با نمادی "صورتک" در گوشه صفحه نمایان است که این آیکون امکان اضافه کردن یک فیلتر ثانویه را در اختیارتان قرار می‌دهد. به بیان دیگر با استفاده از این آیکون می‌توانید دو فیلتر را به صورت همزمان روی یک تصویر اعمال کنید. آخرین گزینه‌ای که در منوی سمت راست وجود دارد با نماد "ساعت" بوده و در واقع آپشنی برای تنظیم مدت زمان نمایش اسنپ شما خواهد بود. با انتخاب این گزینه به صفحه‌ای مشابه با عکس زیر هدایت می‌شوید.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

با انتخاب هر یک از اعداد می‌توانید مدت زمان نمایش اسنپ خود برای کاربر یا کاربرانی را مشخص کنید که اسنپتان را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال اگر تنظیمات این بخش را روی عدد 10 قرار دهید، اسنپ شما فقط 10 ثانیه قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است که با انتخاب گزینه "بی‌نهایت" در این بخش می‌توانید محدودیت زمانی نمایش اسنپ خود را بردارید. اما بعد از تنظیم این موارد و آماده بودن اسنپ شما باید آن را برای دیگران ارسال کنید. بدین منظور کافیست آیکون آبی رنگ با نماد "فلش" را انتخاب کنید به محض انتخاب آیکون مذکور تصویری مشابه با عکس زیر نمایان می‌شود.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

حالا می‌توانید از لیست دوستان خودتان آن دسته افرادی که می‌خواهید اسنپ شما برایشان ارسال شود را انتخاب کنید. اگر دقت کنید یک گزینه هم تحت عنوان My Story در این بخش وجود دارد. در صورتی که این گزینه را انتخاب نمایید، اسنپ ضبط شده شما به عنوان استوری در پروفایلتان ارسال خواهد شد. می‌توانید یک اسنپ را به طور همزمان استوری کرده و به صورت پیام شخصی برای چندین کاربر بفرستید یا فقط گزینه My Story را انتخاب نمایید و آن را به صورت استوری پست کنید. همانطور که قبلا گفتیم، استوری اسنپ چت در واقع پست موقتی است که برای مدت زمان 24 ساعت توسط دیگران قابل رویت خواهد بود و مشابه با استوری اینستاگرام عمل می‌کند. بنابراین با نحوه ارسال اسنپ یا همان پست های ویدیویی و عکس در برنامه Snapchat آشنا شدید. همانطور که دیدید انجام این کار بسیار ساده است.

 

ارسال پیام متنی و تماس تصویری در اسنپ چت

در این بخش از آموزش اسنپ چت به صحبت در مورد نحوه ارسال پیام متنی و برقراری تماس های تصویری از طریق این اپلیکیشن می‌پردازیم. خیلی از افراد تصور دارند که Snapchat فقط برای ارسال و دریافت عکس و ویدیو های کوتاه ارائه شده در حالی که اصلا اینطور نیست و برنامه مذکور قابلیت ارسال پیام متنی و برقراری تماس ویدیویی را هم ارائه می‌کند. به منظور ارسال پیام متنی برای دوستان خود کافیست در صفحه اصلی برنامه به سمت چپ سوایپ کنید تا لیست دوستان شما نمایان شود. با انتخاب هر مخاطب پنجره گفتگوی با وی نمایان می‌شود می‌توانید برای او پیغام متنی ارسال کنید.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

همچنین آپشن هایی به منظور برقراری تماس صوتی و تصویری هم در این قسمت ارائه می‌شود که به سادگی قابل انتخاب هستند. اگر دقت کنید در بخش فوقانی لیست دوستان شما استوری های آن ها نمایان می‌شود. با انتخاب آیکون پروفایل هر کاربر می‌توانید استوری وی را مشاهده کنید. بنابراین ارسال پیام و برقراری تماس مستقیم با دیگر کاربران برنامه Snapchat هم امکانپذیر است و انجام آن واقعا ساده خواهد بود. یکی از اصلی ترین مزیت های اسنپ چت در مقایسه با اپلیکیشن های مشابه مربوط به همین سهولت استفاده از آن می‌شود.

 

بخش Discover در اسنپ چت

برنامه اسنپ چت شامل یک بخش اختصاصی تحت عنوان Discover هم می‌شود که شبیه به قسمت اکسپلور اینستاگرام (Instagram Explore) عمل می‌کند و برای آن دسته افرادی مناسب است که تمایل دارند به پرسه زدن در یک اپلیکیشن پرداخته و ویدیو و عکس های افراد مشهور و دیگران را مشاهده کنند. در بخش Discover برنامه Snapchat پرطرفدارترین و جدیدترین پست های افراد مشهور، برندهای معتبر و دیگر کاربران نمایش داده خواهند شد و شما با پرسه زدن در این بخش می‌توانید اوقات فراغت خود را پر کنید.

 

آموزش اسنپ چت (Snapchat)

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش اسنپ چت (Snapchat) و نحوه استفاده از این برنامه پرداختیم. سعی کردیم فقط به اصلی ترین ویژگی های اپلیکیشن مذکور که هر کاربر مبتدی برای شروع استفاده از آن باید بداند اشاره داشته باشیم تا از طولانی شدن مطلب و خارج شدن آن از حوصله شما عزیزان خودداری شود. امیدواریم از این مقاله آموزشی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: آموزش اسنپ چت , آموزش Snapchat , نحوه استفاده از اسنپ چت , social network , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های فوق مقاوم و پرفروش بازار گوشی Cat S61 است که در ماه فوریه (February) سال 2018 شاهد رونمایی آن بودیم. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب خواهد بود که تمایل به خرید گوشی های مقاوم و با کارایی متفاوت و ظاهر خاص دارند. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی Cat S61 بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

یکی از برند های کاملا موفق و شناخته شده‌ای که در زمینه طراحی و تولید گوشی های فوق مقاوم یا اصطلاحا راگد (Rugged) فعالیت دارد، شرکت کاترپیلار (Caterpillar) است که اسمارتفون های خود را با لقب CAT روانه بازار می‌کند. گوشی های راگد گوشی هایی هستند که با مقاومت و دوام بالا برای کسانی ساخته می‌شوند که بنا به هر دلیل نیازمند گوشی هوشمندی هستند که به راحتی نشکند یا دچار خرابی ناشی از آب خوردگی و ضربه و غیره نشود. پس گوشی های راگد یا فوق مقاوم، مقاومت بسیار بالایی دارند و عموما ظاهر آن ها هم خاص خواهد بود.

ماه فوریه سال 2018 شرکت کاترپیلار از گوشی تحت عنوان Cat S61 رونمایی کرد که توانست خیلی زود مورد توجه علاقمندان به اسمارتفون های مقاوم قرار گیرد و آمار فروش خوبی را به ثبت برساند. این گوشی ظاهری خاص دارد و با سبک طراحی متفاوت، مقاومت عالی برابر ضربه، فشار، آب خوردگی و غیره ارائه می‌کند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گوشی Cat S61 بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای بکارگیری این موبایل را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. بنابراین اگر قصد خرید گوشی فوق مقاوم و کارآمد را دارید و Cat S61 یکی از گزینه های خریدتان است، توصیه داریم تا انتهای این مطلب ما را همراه کنید. با فروشگاه اینترنتی هدف هم قدم شوید.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 مطابق با دیگر گوشی هایی که با سبک مقاوم یا راگد طراحی می‌شوند، گوشی Cat S61 هم ظاهر و سبک طراحی خاصی دارد که شاید از نظر خیلی از کاربران متعارف نباشد، اما این نوع سبک طراحی در گوشی های سبک مقاوم طبیعی است. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم مقاوم ساخته شده و بخش های عمده و اصلی بدنه آن با پلی کربنات پوشانده می‌شود. پلی کربنات ماده‌ای است که جنس آن شبیه به پلاستیک خواهد بود اما مقاومت خیلی بالایی در برابر ضربه، فشار و تماس با اشیای نوک تیز دارد. گوشی از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و به موجب آن خیلی راحت می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد و کوچک ترین مشکلی برای آن ایجاد نشود.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

یکی دیگر از ویژگی های خوب گوشی مذکور مربوط به بهره‌مندی از استاندارد نظامی MIL-STD-810G می‌شود که استانداردی فوق پیش رفته بوده و نشان دهنده دوام عالی دستگاه در برابر عوامل جانبی مثل ضربه، فشار، شوک و استرس است. جالب است بدانید که گوشی نام برده شده از تست سقوط از ارتفاع 1.8 متری و برخورد با سطح بتنی هم جان سالم به در برده است! در بررسی گوشی Cat S61 هم واقعا مشخص شد که بدنه آن مقاومت عالی در برابر عوامل جانبی دارد و به راحتی نمی‌توان به این گوشی آسیبی وارد کرد، مگر اینکه خیلی بد شانس باشید و مستقیما به ال سی دی گوشی ضربه سنگینی وارد شود که بتواند آن را بشکند.

یکی از ویژگی هایی که خلاء آن در موبایل Cat S61 احساس می‌شود مربوط به اسکنر انگشت خواهد بود که متاسفانه در دستگاه بکار نرفته و می‌تواند از نقاط ضعف آن باشد. دستگاه قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و بدنه آن ابعاد 13 در 78 در 163 میلیمتری را ارائه کرده است. بنابراین بدنه گوشی Cat S61 کاملا ضخیم و زحمت است. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 250 گرم می‌رسد که نسبت به گوشی های عادی موجود در بازار وزن سنگینی به شمار می‌رود. اگر از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، خیلی راحت متوجه این مسئله که با یک گوشی راگد رو به رو هستید، نخواهید شد، چون تقریبا همه چیز، به غیر از برآمدگی که در گوشه سمت راست و فوقانی قاب دستگاه ارائه شده و لوگوی CAT در آن حک شده است، عادی به نظر می‌رسد.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

در بخش زیرین صفحه نمایش دستگاه هم سه دکمه فیزیکی نصب هستند که اصطلاحا به آن ها دکمه های نویگیشن (Navigation) گفته می‌شود. اما وقتی به لبه های قاب گوشی و همچنین قاب پشت آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که Cat S61 یک اسمارتفون معمولی نیست و سبک طراحی خاصی دارد که در آن بر روی مقاومت و دوام بالای دستگاه تمرکز شده است. لوگوی CAT در وسط قاب پشت دستگاه تعبیه شده و در بخش فوقانی قاب پشت گوشی هم برآمدگی وجود دارد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه دو لنز دوربین و چراغ فلش دوربین اصلی دیده می‌شوند. یک لنز هم در گوشه سمت چپ و پایین قاب پشت آن تعبیه شده که در موردش صحبت خواهیم کرد.

علیرغم اینکه در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی Cat S61 دو لنز دوربین دیده می‌شود، دوربین اصلی دستگاه از یک لنز واحد تشکیل شده و دوگانه نیست! لنز دوربین دومی که در این بخش تعبیه شده یک لنز گرماسنج است و می‌تواند تصویری از نمای رو به رو را با نشان دادن مقدار حرارت در نقاط مختلف روی نمایشگر گوشی ارائه کند. در این حالت شما می‌توانید مقدار دقیق حرارت هر نقطه از تصویر را با انتخاب آن مشاهده کنید. اما لنزی که در گوشه سمت چپ و زیرین قاب پشت گوشی ارائه شده چه کاری انجام می‌دهد؟ این لنز در واقع یک لیزر مسافت سنج است که می‌تواند مسافت پیش رویتان را نشان دهد. اما این تمام ویژگی هایی نیست که در موبایل Cat S61 ارائه می‌شوند!

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که یک قابلیت جالب دیگر هم در آن ارائه شده که به نوعی به طراحی محصول مربوط می‌شود. این قابلیت مربوط به امکان سنجش مقدار آلودگی هوا می‌شود. بدین منظور در گوشی از یک سنسور اختصاصی و خاص استفاده شده که در لبه سمت راست قاب آن نصب است. این سنسور مقدار آلودگی هوا را سنجیده و در شرایط خاص و خطرناک قابلیت ارائه هشدار به کاربر را دارد. بنابراین کاملا مشخص است که Cat S61 یک گوشی خاص و منحصر به فرد خواهد بود که مقاومت بالا و قابلیت های متمایزی را نسبت به گوشی های عادی ارائه می‌کند. اگر علاقمند به گوشی های راگد یا فوق مقاوم هستید، مطمئنا Cat S61 می‌تواند یکی از گزینه های خرید خوبتان باشد.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : صفحه نمایش

 عموما در گوشی های راگد و فوق مقاوم از صفحه نمایش های بزرگ استفاده نمی‌شود و سعی خواهد شد که لبه های صفحه نمایش گوشی به خوبی مورد محافظت و پوشش قرار گیرند، چون هر چقدر صفحه نمایش دستگاه بخش بیشتری از پنل جلوی آن را تشکیل دهد، حساسیت آن در برابر ضربه و فشار و احتمال شکستنش بیشتر می‌شود. در همین راستا گوشی Cat S61 به صفحه نمایشی 5.2 اینچی و از نوع IPS LCD مجهز شده که رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی را ارائه می‌کند. نمایشگر گوشی حاشیه های باریکی ندارد و در زیر آن دکمه های نویگیشن نصب هستند. طبق آمار صفحه نمایش Cat S61 تقریبا 58.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر گرفته است.

نسبت تصویر صفحه نمایش گوشی 16 به 9 خواهد بود و تراکم پیکسلی در حدود 424 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند که تراکم پیکسلی خوبی است و دستیابی به آن با توجه به کوچک بودن نمایشگر دستگاه غیر قابل پیش‌بینی و عجیب نیست. در بررسی Cat S61 مشخص شد که صفحه نمایش دستگاه کیفیت معمولی در ارائه محتوا دارد. طبیعتا اگر به انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای ویدیو در یوتیوب علاقه داشته باشد، گوشی مذکور نمی‌تواند توجهتان را جلب کند و بازده جالبی داشته باشد. نمایشگر 5.2 اینچی گوشی از نظر شارپنس و شادابی تصویر هم عملکرد کاملا معمولی دارد. وضوح نمایش محتوا بروی پنل 5.2 اینچی این گوشی خوب است و شاید بارزترین ویژگی مثبت ال سی دی آن باشد.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

روی صفحه نمایش گوشی Cat S61 هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده تا بدین ترتیب مقاومت آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن افزایش یابد. اگرچه با این وجود توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش گوشی حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را بر روی آن نصب کنید. مسئله بعدی که در بررسی گوشی Cat S61 باید به آن اشاره کنیم مربوط به قدرت پنل نمایشگر دستگاه در ارائه روشنایی می‌شود. شدت روشنایی که توسط صفحه نمایش این محصول ارائه خواهد شد وضعیت خیلی خوبی ندارد و به عقیده ما می‌توانست خیلی بهتر از این باشد.

شما با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی Cat S61 بر روی 100 درصد هم ممکن است در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم خورشید، خیلی با وضعیت مطلوبی نتوانید محتوای روی نمایشگر را ببینید و این مسئله برای گوشی که قرار است در شرایط سخت مورد استفاده قرار گیرد اصلا ویژگی مطلوبی نخواهد بود. بنابراین به طور کلی صفحه نمایش گوشی نام برده شده خیلی کیفیت خوبی ندارد و جای پیشرفت بیشتر در آن احساس می‌شود. کوچک بودن نمایشگر، شارپنس و شادابی نه چندان بالا و توانایی نسبتا ضعیف در تولید روشنایی از اصلی ترین ویژگی های منفی پنل IPS LCD دستگاه به شمار می‌روند. البته با وجود تمام این تفاسیر یک کاربر عادی که خیلی به کیفیت صفحه نمایش گوشی اهمیت نمی‌دهد، می‌تواند بدون مشکل و با رضایت کامل از دستگاه و نمایشگر آن استفاده کند و هیچوقت احساس نبود شارپنس و شادابی مناسب در پنل صفحه نمایش دستگاه را درک نکند.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 گوشی کاترپیلار Cat S61 مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و اندروید 8.0 اوریو (Android 8.0 Oreo) به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. اگرچه عموما برای گوشی های راگد و فوق مقاوم آپدیت های اندروید خیلی مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرند و منتشر نمی‌شوند، اما آپدیت اندروید 9.0 پای (Android 9.0 Pie) به طور رسمی برای گوشی Cat S61 منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود. در رابطه گوشی که نام خاصی برای آن عنوان نشده قابلیت های زیادی ارائه می‌شود که به برخی از مهم ترین نمونه های آن ها در بخش ابتدایی مطلب اشاره داشتیم. برای مثال اپلیکیشن دوربین دستگاه قابلیت تبدیل شدن به حرارت سنج و نمایش حرارت اجسام و اشیای محیط را دارد یا می‌توان از اپلیکیشن اختصاصی برای تشخیص مسافت استفاده کرد.

اپلیکیشن های کاربردی و خاص دیگری هم به صورت پیش فرض روی گوشی نصب هستند. به عنوان مثال برنامه اختصاصی تشخیص میزان آلودگی هوا در گوشی Cat S61 به گونه‌ی عمل می‌کند که دائما قابلیت سنجش میزان پاکی هوای اطراف را داشته و در قابل بروز هرگونه وضعیت خطرآفرین هشدار ارائه خواهد کرد. اپلیکیشن هایی مثل قطب نما، ترازسنج و غیره هم در گوشی Cat S61 ارائه شده‌اند. اما بهتر است در رابطه با کیفیت و سرعت عمل بستر نرم افزاری دستگاه صحبت کنیم. خوشبختانه در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که بستر نرم افزاری آن سرعت عمل مطلوبی دارد. نصب و اجرای اپلیکیشن هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره در آن بدون مشکل قابل انجام خواهد بود.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

با این حال گوشی نام برده شده خیلی برای انجام تسک های سنگین مناسب نیست و بهتر است همیشه سعی کنید از ذخیره کردن حجم بالای اطلاعات در آن خودداری نمایید. افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه می‌تواند منجر به بروز لگ و تاخیرهایی شود و همچنین اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام به مرور زمان و با افزایش حجم اطلاعات کش و پر شدن حافظه گوشی ممکن است با کمی تاخیر اجرا شده و در حین استفاده از آن ها هم لگ هایی نمایان گردد. پس برای اینکه بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی Cat S61 دریافت کنید، سعی داشته باشید از پر شدن حافظه آن جلوگیری به عمل آورید. در این شرایط سرعت عمل بستر نرم افزاری گوشی کاملا مناسب و رضایت بخش خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : پردازنده، رم و حافظه داخلی

 سبک طراحی گوشی Cat S61 و کارایی آن به گونه‌ای نیست که روی قدرت و پتانسیل پردازشی متمرکز باشد. عموما گوشی های راگد و فوق مقاوم از نظر قدرت پردازشی وضعیت متوسطی دارند و از تراشه های میان رده‌ای بهره‌مند می‌شوند. وضعیت نسبتا مشابه برای موبایل Cat S61 هم وجود دارد و این اسمارتفون از تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام بهره می‌برد. تراشه نام برده شده طی فرآیند 14 نانومتری تولید گشته و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. پردازنده گرافیکی آدرنو 508 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت.

گوشی از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن هم ظرفیت 64 گیگابایتی دارد و از نظر حافظه داخلی و رم شامل هیچ آپشن دیگری نمی‌شود. ضمن اینکه دستگاه از اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل می‌آورد و نصب این قطعه در دستگاه می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 256 گیگابایت افزایش داد. البته بهتر است تا حد مکان از انجام این کار صرف نظر کنید چون همانطور که در بخش قبل گفتیم، افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه منجر به بروز لگ و تاخیر در عملکرد آن می‌شود. برای بررسی دقیق تر قدرت عملکرد گوشی Cat S61 ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

نتیجه بررسی نشان داد که گوشی از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید اما اجرای بازی بدون افت فریم نبوده و گاها هم در حین انجام آن لگ های ریزی مشاهده خواهد شد که البته به سختی به چشم می‌آیند و شاید یک کاربر معمولی اصلا متوجه آن ها نشود. شدت این لگ و افت فریم ها زمانی که بازی برای مدت زمان بیشتر از 12 الی 13 دقیقه در آن اجرا شوند کمی افزایش می‌یابد و شاید قابل درک تر شود. بنابراین اگرچه گوشی Cat S61 قابلیت اجرای بازی پابجی موبایل را دارد و احتمالا از پس اجرای بازی های سنگین تر هم بر می‌آید، اما مشخصات این گوشی برای گیمینگ و تسک های خیلی سنگین طراحی نشده و به همین سبب گزینه مناسبی هم برای علاقمندان به این دو مقوله نیست. اگر می‌خواهید یک گوشی راگد داشته باشید که به راحتی انجام کارهای روزمره را برایتان مقدور سازد، کاترپیلار S61 گزینه خرید خوبی برای شماست. فراموش نکنید که این گوشی از پس انجام تسک های سنگین تر و اجرای بازی های HD بر می‌آید اما گزینه عالی برای انجام اینگونه تسک ها نیست و با هزینه‌ای که برای خرید این اسمارتفون باید صرف شود می‌توانید گزینه های خرید بهتری داشته باشید.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : دوربین اصلی و سلفی

 دوربین اصلی گوشی مورد نظر از یک لنز 16 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدئو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در کنار لنز دوربین اصلی دستگاه یک لنز دوربین حرارتی هم وجود دارد که می‌توانید حرارت محیط را برایتان با دقت بسیار جالب و عالی نشان دهد. در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که دوربین اصلی و 16 مگاپیکسلی آن در محیط های با نور مناسب عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. البته عکس هایی که با دوربین اصلی دستگاه ضبط می‌شوند بی‌عیب و نقص نیستند و گوشی های زیادی در بازار وجود دارند که با قیمت کمتر از گوشی Cat S61 از دوربین قدرتمندتری بهره می‌برند و می‌توانند تجربه عکاسی به مراتب جالب تری را برایتان به ارمغان آورند.

در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین اصلی دستگاه نمایان می‌شود، اما همچنان دقت عملکرد دوربین حرارتی آن بالا خواهد بود. چراغ فلش LED گوشی هم در اینگونه مواقع نمی‌تواند خیلی کمک قابل ملاحظه‌ای به افزایش کیفیت عملکرد دوربین اصلی داشته باشد. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که دوربین اصلی گوشی Cat S61 عملکرد معمولی دارد و در مقایسه با قیمت گوشی کیفیت قابل قبولی را ارائه نمی‌کند. قابلیت هایی مثل عکسبرداری پرتره هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی نمی‌شوند.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که متاسفانه دوربین سلفی آن هم کیفیت خیلی مطلوبی ندارد و بیشتر باید بر روی آن به عنوان یک دوربین کار راه‌انداز برای برقراری تماس های تصویری حساب باز کرد. عملکرد دوربین سلفی گوشی در محیط های با نور خوب متوسط است اما در محیط های با نور کم و تاریک اصلا نمی‌توانید انتظار ضبط عکس های با کیفیتی را توسط دوربین سلفی گوشی داشته باشید. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی موبایل Cat S61 می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که گوشی مذکور از دوربین های خیلی با کیفیت و خوبی بهره نمی‌برد و حداقل این مسئله با در نظر گرفتن قیمتی که دستگاه دارد کاملا قابل تشخیص است. تنها در شرایطی که نور محیط مناسب باشد، دوربین اصلی دستگاه بازده نسبتا خوبی خواهد داشت.

 

 نقد و بررسی گوشی Cat S61 : باتری و شارژدهی

 عموما در طراحی گوشی های فوق مقاوم و راگد سعی می‌شود که از باتری قدرتمندی استفاده به عمل آید. در همین راستا گوشی کاترپیلار Cat S61 از یک باتری لیتیوم یونی 4500 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند شده که انتظار داریم بتواند به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیاز دستگاه بر آید. در بررسی گوشی Cat S61 مشخص شد که اگر یک کاربر معمولی باشید و برای رفع نیازهای روزمره از این اسمارتفون راگد استفاده کنید، یک مرتبه شارژ باتری دستگاه برای 1.5 الی 2 روز استفاده از آن کافی خواهد بود. اما اگر تسک های سنگین را در گوشی اجرا کنید، طبیعتا شارژ باتری آن هم زودتر خالی خواهد شد.

بنابراین قدرت شارژدهی باتری گوشی خوب است اما اینکه دقیقا با یک مرتبه شارژ باتری تا چه مقدار قادر به استفاده از آن خواهید بود به میزان تسک ها و اقداماتی بستگی دارد که شما انجام می‌دهید. نکته جالب بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به پشتیبانی گوشی از نسخه چهارم قابلیت شارژ سریع شرکت کوالکام (Quick Charge 4.0) می‌شود. بدین سبب شارژر اورجینال گوشی قدرت 18 واتی دارد و با استفاده از آن تقریبا می‌توانید ظرف مدت زمان 120 دقیقه باتری دستگاه را از صرف تا صد درصد شارژ نمایید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ نسبتا مناسب از ویژگی های مثبت گوشی Cat S61 هستند.

 

نقد و بررسی گوشی Cat S61

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گوشی Cat S61 پرداختیم. این گوشی به عنوان یک اسمارتفون با کیفیت و راگد (فوق مقاوم) روانه بازار شده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. قیمت کاترپیلار Cat S61 شاید خیلی مقرون به صرفه نباشد اما می‌تواند با کاراهای خاص خودش و دوام بالا یک انتخاب مطمئن برای علاقمندان به گوشی های مقاوم محسوب گردد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان ارائه شده است.

 

نقاط قوت:

  • مقاومت عالی در برابر آب خوردگی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، فشار و تنش
  • بهره‌مندی از دوربین حرارتی، لیزر مسافت سنج و سنسور آلودگی هوا
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم بهره‌مندی از اسکنر انگشت
  • دوربین اصلی و سلفی نه چندان عالی (با توجه به قیمت)
  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: بررسی گوشی Cat S61 , خرید گوشی Cat S61 , مشخصات گوشی Cat S61 , بررسی Caterpillar S61 , کاترپیلار s61 ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()