نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های میان رده و خوش قیمت شرکت سامسونگ، گلکسی A70s نام دارد که در سپتامبر (September) سال 2019 معرفی شده بود و خیلی زود توانست به یکی از اسمارتفون های پرفروش این کمپانی تبدیل گردد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ (Samsung Galaxy A70s) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

این روزها گوشی های میان رده توانسته‌اند با ارائه مشخصات فنی و سخت افزار خوب، ظاهری زیبا و قیمتی مناسب به یکی از اصلی ترین رقیب های اسمارتفون های پرچمدار و گران قیمت تبدیل شوند. سامسونگ با درک این موضوع در سال 2019 سری محصولات Galaxy A خود را به مراتب متنوع تر از قبل کرد. یکی از گوشی های جدیدی که سامسونگ در این رده از محصولاتش معرفی و روانه بازار ساخت، گلکسی A70s نام دارد. قیمت گلکسی A70s در مقایسه با مشخصات فنی که ارائه کرده نسبتا خوب و مناسب در نظر گرفته شده و این گوشی برخلاف گوشی های سری Galaxy S قیمت خیلی بالایی ندارد.

اما همیشه کاهش قیمت و هزینه تولید یک گوشی باید دلیل منطقی را به همراه داشته باشد! به بیان دیگر وقتی قیمت گوشی ارزان و مقرون به صرفه در نظر گرفته می‌شوند، مطمئنا برخی جنبه های فنی یا مرتبط با ساخت محصول برای کاهش هزینه تولید تضعیف شده‌اند. ما در این مقاله می‌خواهیم نگاهی نزدیک تر به گوشی سامسونگ Galaxy A70s داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و اسمارتفون مذکور هم یکی از گزینه های مد نظرتان است، توصیه داریم تا انتهای این مطلب با نقد و بررسی گلکسی A70s در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

شاید کمتر کسی با نگاه اول به گوشی A70s متوجه شود که قاب پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده است! از آنجایی که سامسونگ قاب پشت گوشی را براق طراحی کرده، تصور بر این می‌رود که قاب پشت گوشی با یک لایه شیشه‌ای پوشانده می‌شود اما در واقع اینطور نیست و قاب پشت دستگاه از جنس پلاستیک خواهد بود. این موضوع سبب می‌شود که احتمال به وجود آمدن خط و خش روی قاب پشت گوشی به مراتب بیشتر شود. بنابراین اکیدا توصیه داریم در حین استفاده از گوشی Galaxy A70s حتما از کیف و کاور موبایل استفاده کنید. جالب است بدانید که فریم اصلی گوشی هم فلزی نیست و از پلاستیک تشکیل می‌شود. این دو عامل از اصلی ترین عواملی هستند که روی کاهش هزینه تولید گوشی در بخش طراحی تاثیرگذار خواهند بود. خوشبختانه سامسونگ روی پنل جلوی گوشی را با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده اما این شیشه از نوع گوریلاگلس 3 است و نسبت به نسخه های جدیدتر شیشه گوریلاگلس مقاومت معمولی در برابر تماس با اشیای نوک تیز ارائه می‌کند.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

اما بدنه پلاستیکی سبب شده که وزن گوشی کاهش یابد. در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که وزن آن علیرغم بهره‌مندی از نمایشگری 6.7 اینچی فقط معادل 187 گرم است. بدنه دستگاه هم ابعاد 7.9 در 76.7 در 164.3 میلیمتری دارد و باریک و خوش دست به نظر می‌رسد. البته استفاده تک دست از گوشی شاید برای خیلی از افراد و به ویژه بانوان دشوار باشد. گلکسی A70s قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به پورت USB C مجهز است. وقتی از نمای رو به رو به گوشی نام برده شده نگاه کنید، جذابیت دستگاه کاملا برایتان ملموس خواهد شد. نمایشگر بزرگ این گوشی حاشیه های بسیار باریکی دارد و بدین سبب چیزی در حدود 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن با ال سی دی احاطه می‌شود.

همانطور که در عکس های مشخص است در لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی هم زائده‌ کوچکی تحت عنوان ناچ (Notch) تعبیه شده که لنز دوربین سلفی و قدرتمند دستگاه را در بر می‌گیرد. گوشی سامسونگ Galaxy A70s از اسکنر انگشت داخل نمایشگر هم بهره‌مند است. بخش زیرین صفحه نمایش این گوشی قابلیت اسکن انگشت را دارد و کاربر می‌تواند از آن برای احراز هویت و عبور از لایه های امنیتی استفاده به عمل آورد. متاسفانه در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که اسکنر داخل نمایشگر گوشی خیلی سرعت و دقت عملکرد بالایی ندارد و در خیلی از مواقع باگ هایی در عملکردش ایجاد می‌شود و کاربر مجبور خواهد بود که چند بار انگشت خود را از روی آن برداشته و دوباره روی نمایشگر قرار دهید تا پروسه شناسایی و تایید هویت انجام گیرد.

گوشی A70s سامسونگ از قابلیت تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند، اما قابلیت مذکور در گوشی مبتنی بر عملکرد لنز دوربین سلفی است و طبیعتا خیلی دقت بالایی نخواهد داشت و آن چنان هم قابل اعتماد نیست. اما وقتی از نمای پشت به گوشی نگاه کنید، قاب پشت براق آن توجهتان را جلب خواهد کرد و همچنین سه لنز دوربین اصلی آن که به صورت عمودی در لبه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند رخ نمایی می‌کنند. زیر این سه لنز هم یک چراغ فلش LED قابل رویت خواهد بود. قاب پشت گوشی براق و جذاب به نظر می‌رسد اما همانطور که قبلا گفتیم جنس آن از پلاستیک بوده و در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

وقتی گوشی سامسونگ Galaxy A70s را در دست می‌گیرید حس خوبی به شما منتقل می‌شود. صفحه نمایش بزرگ گوشی اصلی ترین مسئله‌ای است که در نگاه اول توجهتان را جلب می‌کند. فراموش نکنید این اسمارتفون ضد آب نیست و بدنه‌ای پلاستیکی دارد و این شرایط برای کاهش هزینه تولید محصول در نظر گرفته شده است. اگر به گوشی های بزرگ و مجهز به نمایشگر بدون حاشیه علاقه دارید و در حین حال نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف خرید گوشی کنید؛ گلکسی A70s می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد اما اینطور نیست که بگوییم گوشی در رده قیمتی خودش از بهترین کیفیت ساخت و طراحی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: صفحه نمایش 

یکی از اصلی ترین ویژگی های گوشی A70s مربوط به صفحه نمایش بزرگی می‌شود که به آن مجهز شده است. نمایشگر این گوشی 6.7 اینچی بوده و حاشیه های بسیار باریکی را ارائه می‌کند که بدین سبب چیزی در حدود 86 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه خواهد کرد. پنل نمایشگر گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب مصرف انرژی آن قابل کنترل باشد و چندان افزایش پیدا نکند. به ویژه اگر در نمایشگر های سوپر آمولد از تصاویر پس زمینه سیاه رنگ استفاده کنید، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف شارژ باتری خواهید داشت چون در این حالت عملا چراغ های LED پنل نمایشگر برای نشان دادن رنگ سیاه خاموش هستند.

رزولوشن صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی نام برده شده 2400 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس در نظر گرفته شده است و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 393 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. نسبت تصویر 20 به 9 هم توسط صفحه نمایش گوشی ارائه می‌شود. همانگونه که در بخش قبل گفتیم قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه از قابلیت اسکن انگشت کاربر هم پشتیبانی می‌کند اما سرعت عملکرد آن خیلی بالا نیست و در برخی مواقع باگ هایی در عملکردش ایجاد می‌شود که کمی آزاردهنده هستند. ضمنا سامسونگ برای محافظت از نمایشگر گوشی روی آن را با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده و بدین ترتیب از آن محافظت می‌کند. در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که صرفا نباید به شیشه گوریلاگلس روی ال سی دی گوشی اعتماد کرد و حتما باید یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن نصب کنید.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

بنابراین اگر به گوشی های مجهز به نمایشگر بزرگ علاقه داشته باشید، گلکسی A70s می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی آن مطلوب است و شارپنس، کنتراست و طراوت خوبی در صفحه نمایش گوشی قابل رویت خواهد بود. این امر در کنار بزرگی نمایشگر سبب می‌شود که بتوانید از تماشای فیلم و ویدیو در آن یا انجام وبگردی و مطالعه متن در دستگاه لذت بیشتری ببرید. خوشبختانه نمایشگر گوشی از نظر تولید روشنایی هم قدرت مطلوبی دارد و با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 90 درصد می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن استفاده کنید.

بنابراین یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy A70s مربوط به صفحه نمایش بزرگ و نسبتا با کیفیتی می‌شود که از آن بهره می‌برد. تراکم پیکسلی خوب، شارپنس مناسب، کنتراست مطلوب و توان خوب در تولید روشنایی یا اصطلاحا برایتنس (Brightness) مطلوب از اصلی ترین ویژگی های مثبت نمایشگر گوشی هستند. اگر اهل تماشای فیلم در گوشی باشید یا خیلی در یوتیوب، آپارات و غیره پرسه بزنید، بدون شک گوشی A70s تجربه‌ای مناسب را برایتان به ارمغان می‌آورد. تنها نقطه ضعف اصلی نمایشگر این گوشی را می‌توان به بهره‌مند نبودن از شیشه گوریلاگلس جدیدتر و مقاوم تر و همچنین اسکنر انگشت نه چندان با کیفیت آن نسبت داد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی سامسونگ Galaxy A70s از سیستم عامل اندروید 9.0 پای (Android 9.0 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI هم به طور پیش فرض روی آن نصب و راه‌اندازی شده است. با توجه به اینکه گوشی از بهترین اسمارتفون های سری Galaxy A سامسونگ است، پیش‌بینی می‌کنیم آپدیت های اندروید را هم در آینده دریافت کند و حداقل از اندروید 10 بهره‌مند شود. همچنین بدون تردید سامسونگ آپدیت های رابط کاربری اختصاصی One UI خود را هم حداقل تا مدت زمان یک سال برای این گوشی منتشر خواهد کرد. اما وضعیت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری دستگاه چطور است و آیا در حین استفاده نرمال از آن با لگ و تاخیر رو به رو خواهید شد؟ خوشبختانه در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی در حالت عادی عملکرد کاملا خوب و قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

البته بدون شک نصب بودن اپلیکیشن های پیش فرض نسبتا زیاد در گوشی می‌تواند کمی آزاردهنده باشد اما خوشبختانه سامسونگ این برنامه ها را در یک پوشه اختصاصی دسته‌بندی کرده تا کاربر دائما با آن ها رو به رو نشود. همچنین تعداد این برنامه ها در مقایسه با نسخه های قبلی رابط کاربری سامسونگ به ویژه تاچ ویز (TouchWiz) به مراتب کمتر شده است. در بررسی گوشی Galaxy A70s مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد روان و خوبی دارد و حداقل در حین انجام کارهای روزمره با این گوشی مثل پرسه زدن در منوی تنظیمات، جهش مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps)، ارسال پیامک، برقراری تماس و غیره با لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شوید.

نصب و اجرای برنامه های پرطرفداری مثل تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و غیره هم در گوشی بدون مشکل و بدون بروز لگ و تاخیر قابل انجام خواهد بود. بنابراین بستر نرم افزاری گوشی A70s عملکرد کاملا روان و بی‌عیب و نقصی دارد و به عقیده ما در رده قیمتی خودش یکی از بهترین بستر های نرم افزاری را ارائه می‌کند. البته ممکن است در برخی مواقع خاص تاخیرهای بسیار ریز و ناچیزی هم در بستر نرم افزاری گوشی ایجاد شود اما عموما در حالتی که به صورت نرمال از دستگاه استفاده کنید و سخت افزار آن یا حافظه داخلی گوشی تحت فشار نباشند، هیچ تاخیر و لگی را در دستگاه مشاهده نخواهید کرد.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

یکی از جالب ترین ویژگی های بستر نرم افزاری گوشی سامسونگ گلکسی A70s که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به امکان فعالسازی حالت فول اسکرین می‌شود. در این حالت سه دکمه مجازی لبه زیرین صفحه نمایش گوشی حذف خواهند شد و شما باید از طریق دستورات اشاره‌ای که روی نمایشگر اعمال می کنید با گوشی در ارتباط مستقیم قرار گیرید. به عنوان مثال با کشیدن انگشت خود از لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایش به سمت مرکز دستور بازگشت به عقب صادر می‌شود یا با کشیدن انگشت از لبه زیرین نمایشگر به سمت وسط دستور بازگشت به صفحه هوم (Home) ارائه خواهد شد. استفاده از گوشی A70s با نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی در این حالت می‌تواند تجربه‌ای عالی را برایتان به ارمغان آورد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

با توجه به اینکه گوشی A70s یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است، بنابراین باید به تراشه میان رده‌ای هم مجهز شده باشد. تراشه‌ای که در قلب این گوشی بکار رفته اسنپدراگون 675 کوالکام خواهد بود که طی فرآیند 11 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. شش هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 460 Silver هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 460 Gold بوده و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Adreno 612 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی سامسونگ Galaxy A70s از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 6 و 8 گیگابایتی روانه بازار شده و حافظه داخلی آن ظرفیت 128 گیگابایتی دارد.

ضمنا گوشی نام برده شده از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توان فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 1 ترابایت افزایش داد. از آنجایی که گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده رو به بالا و خوش قیمت روانه بازار شده انتظار داریم حداقل بتواند از پس 15 دقیقه اجرای بازی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) بر آید. برای بررسی بازی نام برده شده را روی گوشی نصب و 15 دقیقه اجرا کردیم و سپس از بازی خارج شدیم و از قسمت اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) مابین برنامه های موجود در این قسمت جهش هایی داشتیم تا کیفیت و ثبات عملکرد رم گوشی هم برایمان قابل درک شود. لازم به ذکر است که ما در بررسی گلکسی A70s از نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن استفاده کردیم.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

نتیجه بررسی گوشی Galaxy A70s نشان دارد که دستگاه بدون مشکل از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید و اگر دقت کیفیت بازی را روی حالت میانگین قرار دهید، بهترین بازده را از گوشی دریافت می‌کنید و حتی با کوچک ترین لگ و تاخیری هم رو به رو نخواهید شد. اما قرار دادن تنظیمات گرافیکی بازی روی حالت زیاد چندان توصیه نمی‌شود چون می‌تواند گاها لگ و تاخیرهای ریزی را در پی داشته باشد و همچنین پردازنده گوشی را بیشتر تحت فشار قرار داده و منجر به افزایش مصرف شارژ باطری هم شود. ضمنا جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بعد از 15 دقیقه اجرای بازی پابجی موبایل در گوشی A70s بدون مشکل قابل انجام بود.

بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور نتیجه گرفت که گوشی سامسونگ Galaxy A70s پتانسیل پردازشی خوبی دارد و با آن می‌توانید بازی های سنگین و HD اندرویدی را برای مدت زمان های کوتاه و با تنظیمات گرافیکی متوسط انجام دهید، اما طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که گوشی بدون مشکل از پس اجرای طولانی مدت بازی های سنگین اندرویدی با تنظیمات گرافیکی بالا بر آید چون تراشه بکار رفته در آن خیلی قدرتمند نیست و یک تراشه میان رده محسوب می‌شود. در مجموع با توجه به هزینه‌ای که برای خرید سامسونگ گلکسی A70s پرداخت می‌شود، کیفیت عملکرد آن قابل قبول خواهد بود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: دوربین 

یکی از اصلی ترین نقاط قوت گوشی A70s مربوط به دوربین آن می‌شود. این گوشی از ترکیب دوربین اصلی و سلفی بسیار خوب و قدرتمندی بهره می‌برد و در رده قیمتی خودش می‌تواند یکی از بهترین های بازار باشد. مجموعه دوربین اصلی گوشی از سه لنز مختلف تشکیل شده که به ترتیب 64، 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. لنز دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی از نوع واید (Wide) است و دیافراگم F/1.8 دارد و لنز دوربین 8 مگاپیکسلی آن از نوع اولتراواید (Ultrawide) بوده و دیافراگم F/2.2 را ارائه می‌کند. لنز دوربین سوم و 5 مگاپیکسلی آن هم از نوع عمقی (Depth Sensor) بوده و از دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد. قابلیت هایی همچون عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری اولتراواید، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، قابلیت HDR و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی دستگاه پشتیبانی می‌شود.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های زیبا و با جزئیات مطلوبی ضبط کنید. شادابی رنگ ها و همچنین جزئیات تصویر در عکس هایی که طی این شرایط با دوربین اصلی موبایل خود ضبط می‌کنید به مراتب بالاست عکسبرداری با زاویه گسترده و پرتره هم در این شرایط با کیفیت مطلوبی انجام می‌گیرد و در عکس های پرتره تفکیک سوژه اصلی عکس از پس زمینه با دقت عالی انجام می‌شود. اما در دوربین اصلی گوشی در محیط های کم نور و تاریک چگونه عمل می‌کند؟

در بررسی Galaxy A70s مشخص شد که در محیط های تاریک و با نور کم هم دوربین آن عملکرد خوبی دارد و افت کیفیت بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی در آن نمایان می‌شود. اگرچه نویزهای عکس در اینگونه مواقع کمی افزایش می‌یابد و تصویر شارپنس خود را تا حدی از دست می‌دهد اما با این حال عکس های ضبط شده کاملا شفاف و با کیفیت به نظر می‌رسند. به عقیده ما دوربین گلکسی A70s برخلاف اغلب گوشی های میان رده و هم قیمت خودش در محیط های با نور کم و تاریک هم عملکرد بسیار خوبی دارد و این موضوع از نقاط قوت آن خواهد بود. ضبط فیلم و ویدیو هم با دوربین اصلی گوشی با کیفیت بسیار خوبی قابل انجام بوده و دستگاه از این نظر هم عملکرد مطلوبی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

اما دوربین سلفی گوشی از چه لنزی تشکیل شده و چه کیفیتی را ارائه می‌کند؟ دوربین سلفی گلکسی A70s از یک لنز 32 مگاپیکسلی تشکیل شده است که دیافراگم F/2.0 دارد و از نوع واید (Wide) خواهد بود. این لنز دوربین از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و پتانسیل لازم برای ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را هم خواهد داشت. ضمن اینکه امکان ضبط عکس های سلفی پرتره هم با دوربین جلوی 32 مگاپیکسلی گوشی وجود دارد. در بررسی گلکسی A70s مشخص شد که دوربین سلفی آن هم مثل دوربین اصلی در محیط های با نور مناسب عملکرد مطلوبی دارد و در محیط های با نور کم و تاریک با افت کیفیت نسبتا محسوس تری در مقایسه با دوربین اصلی همراه می‌شود. به طور کلی گوشی Samsung Galaxy A70s از نظر دوربین یک گوشی با کیفیت است و عملکرد مطلوبی دارد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ: باتری و شارژدهی 

با توجه به اینکه گوشی A70s سامسونگ از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی بهره می‌برد، طبیعتا مصرف انرژی آن هم بالا خواهد بود و برای تامین این انرژی باید از باتری قدرتمندی استفاده شود. باتری که در گوشی نام برده شده بکار رفته ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. در بررسی گوشی مشخص شد که یک کاربر معمولی با میزان استفاده عادی از دستگاه می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری گوشی تقریبا 1.5 الی 2 روز از آن استفاده کند. طبیعتا اگر میزان استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حالت نرمال باشد، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش می‌یابد. فراموش نکنید چون نمایشگر دستگاه از نوع سوپر آمولد است می‌توانید با استفاده از تصویر پس زمینه تیره و سیاه رنگ میزان مصرف شارژ باطری را کاهش دهید.

اما باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گوشی برای شارژ شدن به چه مقدار زمان نیاز دارد؟ شارژر اورجینال گوشی سامسونگ Galaxy A70s یک شارژر 25 واتی است که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در بررسی گوشی مشخص شد که 30 دقیقه اتصال آن به شارژر فابریکش باتری آن را حدود 50 درصد شارژ می‌کند. برای فول شارژ باتری گوشی هم تقریبا باید 80 الی 90 دقیقه صبر کنید. پس سرعت شارژ باتری گوشی علیرغم ظرفیت بالای آن مطلوب خواهد بود و قدرت شارژدهی باتری گوشی هم وضعیت قابل قبولی دارد.

 

نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A70s سامسونگ (Samsung Galaxy A70s) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی که به دنبال خرید یک اسمارتفون مجهز به نمایشگر بزرگ و دوربین مناسب و خوش قیمت هستند گزینه بسیار عالی خواهد بود. برخی از اصلی ترین نقاط قوت و ضعف اصلی این گوشی در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری مناسب و روان
  • دوربین خوب
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه پلاستیکی
  • کیفیت نه چندان بالای اسکنر داخل نمایشگر


:: برچسب‌ها: گوشی موبایل گلکسی A70s , خرید گلکسی A70s , بررسی گلکسی A70s , تکنولوژی , گوشی میان رده , گلکسی A70s سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تلویزیون هوشمند NU7950 محصول 2018 سامسونگ، با ساختار خمیده، کیفیت تصویر 4K و امکانات متنوع خود نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند با قیمت مناسب دارید با ما در نقد و بررسی تلویزیون ال ای دی هوشمند خمیده سامسونگ NU7950 در فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

سامسونگ یکی از بزرگترین کمپانی ها در زمینه تولید دستگاه های صوتی و تصویری است که توانسته است با تولید محصولات با کیفیت و متنوع در کنار قیمت مناسب به برندی محبوب در بازار تبدیل شود. تلویزیون خمیده NU7950 سامسونگ، از جمله محصولاتی است که در سال 2018، با ساختار خمیده، کیفیت تصویر 4K و امکانات متنوع نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. با ما در این مقاله همراه باشید، تا به نقد و بررسی این تلویزیون بپردازیم و متوجه شویم که خرید تلویزیون هوشمند NU7950 تا چه حد انتخابی مناسب است.

 

معرفی محصول

یکی از نکاتی که در تولید تلویزیون هوشمند NU7950 شدیداً به آن توجه شده، طراحی بدنه، برای زیبایی هر چه تمام تر در عین استحکام و ثبات است. قسمت جلوی قاب و پایه‌ های این محصول، مشکی متالیک و شبیه به نوک ‌مدادی تیره رنگ آمیزی شده است. این امر باعث می‌شود که بتوانید اِن یو7950 را با اکثر دکوراسیون ‌ها، مخصوصاً آن ‌هایی که رنگ تیره‌ در آن ها غالب است، هماهنگ کنید. این تلویزیون در تمام زاویه ‌ها بهترین تصویر را ارائه می کند. تلویزیون هوشمند NU7950 در سه سایز 49، 55 و 65 اینچ طراحی شده است و تفاوتی ندارد که این تلویزیون را روی یک میز قرار دهید یا آن را به دیوار متصل کنید، در هر صورت زیبایی ظاهری‌ اش نظر هر بیننده ای را جلب می کند.

 

 طراحی بخش کناری تلویزیون هوشمند 55NU7950 سامسونگ

 

قابلیت ‌های متعددی در طراحی گنجانده شده که علاوه بر زیبایی و طراحی چشم نواز، کارایی عالی را نیز برای آن به همراه می ‌آورد. منحنی بودن پنل نمایشگر با شعاع 4200R نمایی زیبا به این محصول می بخشد که البته فقط برای زیبایی نیست. این انحنا این امکان را به کاربر می ‌دهد تا با وسعت دید بالایی صحنه ها را تماشا کند. طراحی پایه نیز به شکل هوشمندانه و متناسب با اندازه و ساختار تلویزیون شکل گرفته است تا زیبایی در تلویزیون NU7950 سامسونگ را به اوج برساند و همچنین، استحکام دستگاه در حالت روی میزی را افزایش دهد.

 

مزیت تلویزیون های خمیده

 

رزولوشن تصویر تلویزیون 3840 در 2160 پیکسل است که در دنیای نمایشگر و تلویزیون ها، با عبارت Ultra HD معادل می‌ شود. معنای ساده‌ این عبارت این است که تعداد پیکسل‌ های قابل مشاهده در تصویر تلویزیون NU7950، چهار برابر تلویزیون ‌های Full HD بازار است. در هر نمایی که تصویر برای شما به نمایش در می ‌آید، هشت میلیون پیکسل در تصویر روشن می‌ شود و باعث می شود تا محتوای نمایشی، با حداکثر کیفیت به کاربر ارائه شود.

یکی دیگر از قابلیت ‌های تصویری این تلویزیون پشتیبانی از HDR است. این ویژگی در تلویزیون ‌ها بسیار مهم بوده و باعث می‌ شود طیف رنگی گسترده ‌تر از حالت عادی باشد. در واقع این قابلیت محدوده کنتراست و دقت رنگ ‌ها را توسعه می ‌دهد. قسمت‌ های روشن تلویزیون، روشن ‌تر به نظر می‌رسد و در نتیجه، عمق تصاویر بیشتر می‌ شود و طیف رنگ‌ های سبز، آبی و قرمز و هر رنگی بین آن‌ها بهینه ‌تر به نمایش در می آید. همین نمایش طیف رنگی گسترده تر باعث می شود که تصاویر نسبت به تلویزیون ‌های فاقد این قابلیت، طبیعی تر، زنده تر و پویا تر به نمایش درآیند.

جزییات بیشتر به همراه تصویر بسیار واضح حاصل این فناوری است، به طوری که حتی از فاصله بسیار نزدیک هم قادر به مشاهده پیکسل ‌ها روی صفحه نمایشگر نخواهید بود. آپشن بعدی که هنگام تماشای تلویزین باید در حد قابل قبولی باشد، صدای رسا و فراگیر است.

 

تلویزیون هوشمند NU7950

 

وقتی به تماشای تلویزیون نشسته اید و از کیفیت تصاویر و صحنه ها لذت می برید، باید سیستم صوتی خوبی هم چاشنی این لذت شود، بنابراین سامسونگ با استفاده از تکنولوژی Dolby Digital Plus ،DTS و دو عدد بلندگوی 10 واتی توانسته در مجموع 20 وات توان خروجی را به صورت دالبی و فراگیر برای مخاطب فراهم آورد.

این دو بلندگو در بخش پشتی و بالای تلویزیون تعبیه شده ‌اند و به خوبی صدایی فراگیر را پخش می کنند. منصفانه بگوییم، برای بهره ‌مندی از یک صدای بسیار پرقدرت و واضح بهتر است از سیستم‌ صوتی مجزایی استفاده کنید. تکنولوژی Dolby Digital Plus در این تلویزیون باعث می‌شود که در صورت اتصال چندین بلندگو به آن بتوانید از صدایی فراگیر و سه ‌بعدی بهره‌ مند شوید. DTS هم تکنولوژی تفکیک صدا در چند کانال متفاوت است و کاربردش بیشتر برای زمانی مفید است که سیستم‌ صوتی جداگانه‌ ای را به آن متصل کنید. در مجموع سیستم‌ صوتی تلویزیون NU7950 معمولی است و نباید صدایی خارق ‌العاده از آن انتظار داشت.

 

ریموت کنترل تلویزیون 55NU7950

 

تقریبا مثل هر تلویزیون دیگری، اقلام همراه محصول درون جعبه تلویزیون NU7950 به یک کابل برق، دفترچه راهنما و ریموت کنترل خلاصه می شود. لازم به ذکر است که ریموت کنترل درون جعبه، مدل TM1750A است. این ریموت کنترل هوشمند و زیبا قابلیت های زیادی دارد و می تواند به عنوان ماوس هم به کار رود. البته این ریموت دوست داشتنی کوچک ظرافت بالایی دارد، بنابراین اگر نمی خواهید خراب شود، بهتر است یک جانشین غیر هوشمند برای آن تهیه کنید.

 

پنل خروجی

برای انتقال اطلاعات در تلویزیون هوشمند NU7950 دو درگاه USB در نظر گرفته شده است. این پورت ‌ها وظیفه‌ اتصال حافظه ‌های جانبی را برعهده دارند. بنابراین اگر می خواهید از فیلم ها و سریال های خود لذت بیشتری ببرید، می توانید از این دو درگاه استفاده کرده و فلش مموری یا هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کنید. وجود سه پورت HDMI نیز، امکان انتقال تصاویر از سایر دستگاه ‌ها دیجیتالی به تلویزیون را با کیفیتی بالا فراهم می ‌کند.

 

پنل خروجی بخش پشتی تلویزیون 55NU7950

 

تعدد این درگاه ها، باعث می‌ شود که بتوانید هم‌ زمان سه پخش ‌کننده را به آن متصل کنید. با اینکه اکثر دستگاه‌ های دیجیتالی مجهز به پورت HDMI هستند، برای این تلویزیون یک درگاه کامپوننت و کامپوزیت نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانید پخش ‌کننده‌‎ های صوتی‌ و تصویری قدیمی تر خود را هم به تلویزیون متصل کنید. اتصال این تلویزیون به اینترنت از دو راه پورت LAN و اتصال بی ‌سیم Wi-Fi انجام می ‌گیرد. برای کاربرانی که ۲۰ وات خروجی صدای این تلویزیون برایشان کافی نیست، یک عدد خروجی صدای اوپتیکال در نظر گرفته شده است که بتوانند سیستم صوتی مجزا خود را به آن متصل کنند. در ضمن امکان اتصال مستقیم آنتن به تلویزیون هم وجود دارد.

 

ویژگی های تلویزیون هوشمند NU7950

همانطور که اشاره شد، اغلب سخت افزار هایی که کمپانی سامسونگ در محصولات خود به کارمی برد را میتوان در تلویزیون های برند های دیگر نیز یافت. اما چه چیزی باعث شده که کیفیت تصاویر و به طور کلی محبوبیت و شهرت محصولات سامسونگ از سایر رقبا بیشتر شود؟ جواب این سوال در امکانات و ویژگی های محصولات این کمپانی است. سامسونگ در محصولات خود (بسته به رده بندی آن ها)، قابلیت ها و تکنولوژی های جذاب و کارآمدی را به کار می گیرد که تجربه کاربری نهایی را چندین برابر لذت بخش تر می کند. در ادامه برخی از فناوری هایی که در تلویزیون های هوشمند NU7950 به کار رفته را آوردیم.

 

  • تکنولوژی 4K Color Drive Pro: فناوری 4K Color Drive Pro امکان ارائه صحنه‌ هایی با جلوه واقعی و در محدوده رنگ وسیعی را بر روی نمایشگر فراهم می ‌کند و از این رو صحنه‌ ها کاملا طبیعی و جذاب به کاربر ارائه می شود. این تلویزیون LED سامسونگ محدوده‌ ای بالا از امکانات جذاب تصویر در اختیار گرفته تا صحنه‌ هایی با عمق بالا و جزئیات دقیق را به شما ارائه دهد.

 

  • فناوری DTS Premium Sound 5.1: همانطور که اشاره شد، صدا بر روی این تلویزیون با توان 20 وات ارائه می‌شود که ممکن است برای سالن بزرگ مناسب نباشد اما سالن‌ های متوسط را به خوبی پوشش دهد. فناوری Dolby Digital Plus صدایی با جزئیات بالا را ایجاد می ‌کند و تاثیر چشمگیری بر روی پخش صدا به صورت همه‌ جانبه دارد. تا حدی که صدا را در اطراف خود حس می ‌کند و تصور خواهد کرد که در سالن تئاتر یا سینما، مشغول به دیدن محتوای در حال پخش است. فناوری DTS Premium Sound 5.1 نیز بر روی صدای این تلویزیون منحنی سامسونگ تاثیرگذار است و صدای دیجیتال با کیفیت عالی را به صورت همه‌ جانبه در میان کانال ‎های موجود پخش می‌ کند.

 

  • قابلیت های بیسیم (Wireless): از امکانات جذابی که مورد توجه خاص کاربران قرار گرفته، قابلیت ‌های اشتراک گذاری به صورت بی ‌سیم است که در اکثر تلویزیون های هوشمند قابل دسترسی می ‌باشد. تلویزیون NU7950 سامسونگ نیز همانند مدل ‌های موفق، این قابلیت ‌ها را بر روی خود دارد و این امکان را به شما می ‌دهد تا محتوا را از انواع لوازم هوشمند موجود دریافت کرده و بر روی این نمایشگر گسترده ببینید.

قابلیت‌ Wi-Fi Direct نیز از ویژگی های جذابی است که بر روی این تلویزیون قابل دریافت است. این ویژگی جذاب امکان اتصال چندین دستگاه را به صورت همزمان به تلویزیون فراهم می ‌کند که در این صورت محتوا با گسترش بیشتر موجود می ‌باشد. در آخر نباید از DLNA هم غافل شویم. قابلیتی که امکان شبکه سازی را ایجاد می کند تا کاربر بتواند در خانه خود یک شبکه اطلاعات کوچک ایجاد کند.

 

  • Screen Mirroring: قابلیت انتقال تصویر که با نام اختصاصی Screen Mirroring شناخته می‌شود، در این تلویزیون قابل دسترسی است. این فناوری جذاب و تمامی محتوای موجود بر روی نمایشگر گوشی موبایل و یا هر وسیله هوشمند دیگر، با جزئیات دقیق بر روی نمایشگر تلویزیون به نمایش می ‌گذارد تا بتوان محتوای رایانه را اسمارت فون را در نمایشگری بزرگتر مشاهده کرد.

 

  • گیرنده دیجیتال: گیرنده دیجیتال داخلی موجود برای این محصول امکان دریافت کانال‌ های دیجیتال را به شما خواهد داد و شما فقط لازم است تنها یک آنتن را از طریق ورودی موجود به این محصول متصل نمایید و شاهد وضوح بالای پخش تصاویر و نمایش کانال ‌های داخلی موجود باشید.

 

  • سایر امکانات برای ارتقاء تصویر: کمپانی موفق و خوشنام سامسونگ برای تلویزیون هوشمند ان یو 7950 تنها به این قابلیت ‌ها اکتفا نکرده و امکانات بیشتری را برای ایجاد تصاویر زنده در اختیار گرفته است. فناوری Auto Depth Enhancer به صورت خودکار لایه ‌های تشکیل دهنده تصویر را از هم تشخیص می‌ دهد و آن‌ها را از هم تفکیک می کند تا کاربر بتواند عمق صحنه را در تلویزیونی که سه بعدی نیست، حس کند. جلوه خارق العاده با عمق بالا سبب می‌شود تا توجه شما به جزئیات کامل جلب گردد و خود را در میان صحنه ‌های طبیعی و کامل احساس کنید.

ارتقای کیفیت تصویر (Upscaling) یکی دیگر از قابلیت‌ هایی است که تلویزیون ‌های رده بالای امروزی در خود دارند و تلویزیون NU7950 سامسونگ هم از آن بهره می ‌برد. در این فناوری، از نرم‌ افزاری داخلی استفاده می‌شود که می‌تواند کیفیت تصاویر ارسالی به تلویزیون را بهبود می ‌دهد. البته این فناوری نمی ‌تواند تصاویر بسیار کم‌ کیفیت را به محتوای 4K تبدیل کند و فقط کمی از تاری و محو بودن تصویر می ‌کاهد.

 

نرخ ریفرش 120 هرتزی تلویزیون هوشمند 55NU7950 سامسونگ

 

  • قابلیت Essential Black Pro از بور شدن رنگ مشکی جلوگیری می ‌کند و باعث می‌شود نواحی تیره، واقعا مشکی نمایش داده شود. این ویژگی مزیت بسیار خوبی برای نمایش محتوای تیره و کم ‌نور است. این ویژگی با نمایش رنگ مشکی به صورت واضح، باعث می‌شود جزئیات دیگری که در تصویر قرار گرفته ‌اند با وضوح بسیار بالایی به نمایش درآمده و از بقیه‌ تصویر متمایز باشند. Motion Rate یا نرخ ریفرش نمایشگر این تلویزیون 120 است که باعث می‌شود در تصاویری که سوژه با سرعت بالایی حرکت می ‌کند، تصویر تار نشود و به ‌خوبی حرکت آن مشخص شود.

 

  • Smart Hub: همانطور که اشاره شد، NU7950 یک دستگاه هوشمند است، بنابراین به Smart Hub مجهز شده که دسترسی راحت به منوی تنظیمات و اپلیکیشن‌ های مخصوص تلویزیون را فراهم می‌ کند. می‌ توانید با استفاده از این رابط هوشمند، فایل ‌های تصویری بسیار گسترده و متنوعی از منابع گوناگون در تلویزیون خود داشته باشید. پردازنده‌ این تلویزیون چهار هسته ای است و نقش بسیار مفیدی در پردازش تصویر ایفا می ‌کند. وجود مرورگر اینترنت باعث می‌شود بتوانید صفحات مورد ‌علاقه‌ خود را در صفحه‌ نمایش بزرگ تلویزیون ببینید. البته مثل سایر تلویزیون های هوشمند سامسونگ، ان یو7950 هم از سیستم عامل تایزن استفاده می کند. این سیستم عامل بر خلاف اندروید، اکوسیستم چندان بزرگی نیست و تعداد اپلیکیشن های آن به مراتب کمتر از اکوسیستم گوگل است.

 

رابط کاربری SMART HUB تلویزیون هوشمند 55NU7950 سامسونگ

 

جمع بندی

منصفانه بگوییم این تلویزیون برای کاربرانی که هدفشان از تهیه‌ تلویزیون تنها تماشا شبکه‌ های تلویزیونی است، گزینه‌ مناسبی نیست. این دسته از افراد با تهیه‌ یکی از تلویزیون ‌های سری 5 یا 6 یا غیر هوشمند سامسونگ هم می توانند نیاز خود را رفع کنند. در واقع NU7950 برای کاربرانی مناسب است که همواره محتوای 4K و HDR در دسترس خود دارند و از دستگاه خود توقع زیادی دارند. رابط هوشمند آن امکان اشتراک ‌گذاری، دانلود و نصب اپلیکیشن و هماهنگ ‌سازی تلویزیون با موبایل هوشمند را فراهم کرده و باعث می‌شود بتوانید با راحتی بیشتری از آن استفاده کنید.

زیبایی و ظرافتی که در طراحی تلویزیون به چشم می‌ خورد باعث می‌شود برای قراردادن در منزلی با دکوراسیون مدرن گزینه‌ بسیار خوبی باشد. همچنین، درگاه‌ های ارتباطی این تلویزیون از تنوع بسیار خوبی برخوردار است که دست کاربر را در اتصال انواع حافظه ‌های خارجی و پخش‌ کننده ‌های صوتی و تصویری باز گذاشته است.

 

Samsung LED TV 55NU7950 Curved

 

خرید تلویزیون منحنی سامسونگ NU7950 با ساختار پیشرفته و امکانات عالی، رضایت کامل را برای کاربران به همراه می ‌آورد. البته اگر چندان با تلویزیون های منحنی ارتباط برقرار نمی کنید، می توانید به سراغ مدل های تخت این کمپانی هم بروید. مثلا تلویزیون هوشمند NU7900 از جمله دستگاه های تختی است که امکاناتی مشابه را ارائه می دهد.

 

نقاط قوت

  • کیفیت بسیار بالای نمایشگر با ویژگی های متنوع برای بهبود کیفیت تصویر
  • طراحی جذاب و مدرن منحنی که نگاه هر بیننده ای را خیره میکند.
  • تعداد کافی درگاه های ارتباطی در بخش پشتی
  • امکان اتصال دستگاه از طریق بلوتوث

 

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم حضور جک هدفون 3.5 میلی متری
  • صدای نه چندان بلند و نیاز به اتصال سیستم های صوتی خانگی
  • اکوسیستم کوچک سیستم عامل تایزن


:: برچسب‌ها: بررسی تلویزیون هوشمند NU7950 , خرید تلویزیون هوشمند NU7950 , مشخصات تلویزیون هوشمند NU7950 , قیمت تلویزیون هوشمند NU7950 , بررسی تلویزیون 49NU7950 سامسونگ , خرید تلویزیون 49NU7950 سامسونگ , مشخصات تلویزیون 49NU7950 سامسونگ , قیمت تلویزیون سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

سامسونگ گلکسی ام 10 اس (Samsung Galaxy M10s) یکی از گوشی های میان رده و جدید این شرکت کره‌ای است که در سپتامبر (September) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. این گوشی می‌تواند گزینه خرید خوبی برای افراد عادی باشد که می‌خواهند کاربری عمومی را از اسمارتفون خود دریافت کنند. در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ بپردازیم و ویژگی های مثبت و منفی آن را مشخص کنیم. با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

مقدمه

به دلیل افزایش استقبال کاربران از گوشی های میان رده و خوش قیمت، سامسونگ تنوع گوشی های میان رده خود را افزایش داده است. سری گوشی های Galaxy M این شرکت طی چند وقت اخیر به یکی از محبوب ترین سری اسمارتفون هایش تبدیل شده‌اند. در ماه سپتامبر سال 2019 سامسونگ از گوشی با عنوان گلکسی ام 10 اس (Galaxy M10s) رونمایی کرد که علاوه بر کیفیت ساخت قابل قبول قیمت مناسبی هم دارد. قیمت Galaxy M10s رقابتی در نظر گرفته شده و این امر سبب گشته دستگاه برای کسانی که قصد خرید یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت را دارند گزینه بسیار عالی باشد.

اما تا زمانی که تجربه استفاده از یک گوشی موبایل را نداشته باشید نمی‌توانید دقیقا با ویژگی های مثبت و منفی آن آشنا شوید. در همین راستا ما قصد داریم تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از گوشی سامسونگ گلکسی M10s را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین در ادامه این مطلب به نقد و بررسی Galaxy M10s می‌پردازیم و در نهایت ویژگی های مثبت و منفی آن را برایتان مشخص می‌کنیم. اگر قصد خرید یک اسمارتفون جدید را دارید و گلکسی ام 10s از گزینه های مد نظرتان است، حتما تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

عموما در سری گوشی های Galaxy M سعی می‌شود که ظاهری نسبتا به روز ارائه شود و کیفیت ساخت این رده از اسمارتفون های سامسونگ هم متوسط است. شرایط کلی گلکسی M10s هم از این قاعده مستثنی نیست و دقیقا روال مشابه را طی می‌کند. بدنه اصلی دستگاه از پلاستیک نسبتا مقاومی ساخته شده که شبیه به شیشه به نظر می‌رسد و براق است. وقتی از نمای پشت به گوشی نگاه کنید، احساس خواهید کرد که یک لایه شیشه محافظ و شاید هم گوریلاگلس برای حفاظت از قاب پشت دستگاه بکار رفته اما در واقع اینطور نیست و قاب پشت گوشی کاملا پلاستیکی خواهد بود. در بررسی Galaxy M10s مشخص شد که قاب پشت آن به شدت در برابر تماس با اشیای نوک تیز حساس است و به مرور زمان خط و خش های زیادی روی آن ایجاد می‌شود، بنابراین برای محافظت از قاب پشت گوشی ملزم به استفاده از کیف و گارد موبایل خواهید بود.

 

بررسی Galaxy M10s

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه دو لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده‌اند و یک چراغ فلش LED هم زیر این دو لنز مشاهده می‌شود. یک اسکنر انگشت بیضی شکل هم در بخش فوقانی و وسط قاب پشت دستگاه نصب شده که به عقیده ما مکان آن باید کمی پایین تر در نظر گرفته می‌شد. در حین استفاده از گوشی نام برده شده بارها برایمان اتفاق افتاد که انگشت خود را به جای اسکنر انگشت روی بدنه دستگاه قرار دادیم و مجبور بودیم برای دسترسی به اسکنر انگشت، کمی از حالت نرمال نگهداری گوشی فاصله گرفته و انگشت خود را بیشتر به سمت بالا هدایت کنیم که این مسئله می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. ضمنا سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت گوشی خیلی مطلوب نیست و به مرور زمان اختلال هایی در آن ایجاد می‌شود.

بدنه گوشی گلکسی M10s ابعاد 7.8 در 74.7 در 158.4 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 169 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی از نظر اندازه و وزن وضعیت متعادلی خواهد داشت. جالب است بدانید که حتی فریم اصلی این گوشی هم از پلاستیک ساخته شده و این موضوع می‌تواند از دیگر ویژگی های نا امید کننده دستگاه باشد. البته بکارگیری فریم و پنل پلاستیکی از اصلی ترین عواملی است که سبب شده قیمت Galaxy M10s کاهش یابد و این اسمارتفون به عنوان یک گوشی خوش قیمت حرفی برای گفتن داشته باشد. ضمنا سامسونگ گلکسی ام 10 اس از اتصال همزمان دو سیم کارت هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

بررسی Galaxy M10s

 

اما ظاهر گوشی از نمای رو به رو چطور است؟ سامسونگ سعی کرده از نمای رو به رو ظاهری جذاب تر را برای گوشی M10s ارائه کند. در همین راستا صفحه نمایش دستگاه را به حاشیه های باریکی مجهز کرده و بدین سبب چیزی در حدود 85 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. حاشیه های دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش این اسمارتفون بسیار باریک است و حاشیه لبه زیرین آن کمی ضخامت بیشتری دارد. در لبه فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده کوچکی نصب شده که از آن با عنوان ناچ (Notch) یاد می‌شود و لنز دوربین اصلی گوشی در این بخش تعبیه شده است. ضمنا روی صفحه نمایش گوشی یک لایه شیشه هم بکار رفته اما اشاره‌ای به ضد خش بودن این شیشه یا جنس آن نشده و بعید می‌دانیم که از نوع گوریلاگلس باشد، بنابراین نصب گلس محافظ ال سی دی برای محافظت از نمایشگر گوشی الزامی خواهد بود.

گوشی سامسونگ گلکسی M10s از پورت اتصال USB C بهره می‌برد و این پورت در لبه زیرین قاب آن نصب است. دستگاه همچنین از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری هم بهره‌مند شده و اسپیکر نسبتا خوبی دارد که از تکنولوژی دالبی اتمس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند. بنابراین به طور کلی می‌توان از این بخش نقد و بررسی Galaxy M10s اینطور نتیجه گیری کرد که گوشی نام برده شده از کیفیت ساخت متوسطی برخوردار است و ویژگی فراتر از قیمت خودش را ارائه نمی‌کند. گلکسی M10s از آن دسته اسمارتفون هایی است که باید به شدت مراقب آن باشید تا خط و خشی روی بدنه آن به وجود نیاید یا گوشی در اثر تماس با آب خراب نشود. البته نباید از گوشی با قیمت Galaxy M10s انتظار بیشتر از این هم داشته باشیم.

 

بررسی Galaxy M10s

 

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: صفحه نمایش 

یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی گلکسی M10s و نقاط قوت آن مربوط به صفحه نمایش می‌شود. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و رزولوشن 1560 در 750 پیکسل را ارائه می‌کند. نسبت تصویر 19.5 به 9 توسط آن ارائه شده و تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود 268 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. همانطور که در بخش قبل گفتیم سامسونگ سعی کرده حاشیه های صفحه نمایش گوشی را باریک طراحی کند و به همین سبب چیزی در حدود 85 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه به ال سی دی آن احاطه می‌شود.

لنز دوربین اصلی گوشی هم در بخش فوقانی صفحه نمایش و داخل زائده کوچکی که در این قسمت ارائه شده تعبیه شده است. متاسفانه روی نمایشگر این اسمارتفون از شیشه گوریلاگلس و ضد خش مقاومی استفاده نشده و به همین سبب احتمال به وجود آمدن خط و خش روی ال سی دی دستگاه وجود دارد و برای جلوگیری از این مسئله اکیدا توصیه داریم یک لایه گلس محافظ صفحه نمایش را روی ال سی دی گوشی نصب کنید. اما کیفیت عملکرد نمایشگر سوپر آمولد گوشی M10s چطور است؟ در بررسی Galaxy M10s مشخص شد که صفحه نمایش گوشی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و محتوا روی آن با شارپنس و شادابی مطلوبی نمایش داده می‌شود.

 

بررسی Galaxy M10s

 

بزرگ و بدون حاشیه بودن صفحه نمایش گوشی کمک می‌کند که دستگاه برای انجام کارهایی مثل وبگردی و تماشای ویدیو در یوتیوب گزینه بسیار مناسبی باشد. در نظر داشته باشید علیرغم اینکه پنل نمایشگر این اسمارتفون از نوع سوپر آمولد است، قابلیت "Always On Display" توسط آن ارائه نمی‌شود. یکی دیگر از ویژگی های خوب صفحه نمایش گوشی مربوط به کنتراست نسبتا مناسبی می‌شود که ارائه کرده و بدین ترتیب منجر شده که تفکیک رنگ های روی پنل نمایشگر با دقت بهتری انجام شود و در نتیجه محتوا جذاب تر و شارپ تر به نظر برسد.

البته این تعاریفی که ارائه می‌کنیم بدان معنا نیستند که نمایشگر گوشی گلکسی M10s بتواند با صفحه نمایش گوشی های رده بالا رقابت کند! بلکه منظورمان از خوب بودن کیفیت نمایشگر این گوشی فقط و فقط در مقایسه با قیمت گوشی خواهد بود. در بررسی سامسونگ گلکسی M10s مشخص شد که نمایشگر این گوشی از نظر روشنایی هم وضعیت خوبی دارد و با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش گوشی بر روی 100 درصد می‌توان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از آن استفاده کرد و با گوشی در تعامل بود. پس به طور کلی باید گفت که صفحه نمایش گوشی M10s یکی از نقاط قوت آن است و در مقایسه با قیمت دستگاه، کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

 

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

سیستم عاملی که به طور پیش فرض روی گوشی گلکسی ام 10s سامسونگ نصب شده، اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) است و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار این سستم عامل ارائه می‌شود. با توجه به اینکه گوشی به عنوان یک گوشی میان رده و خوش قیمت روانه بازار شده، نباید انتظار داشته باشید که از بستر نرم افزاری خیلی روان و بدون مشکلی بهره ببرد. با این حال بررسی Galaxy M10s مشخص کرد که در حالت عادی و مواقعی که کارهایی از قبیل پرسه زدن در منوی تنظیمات، وبگردی، اجرای برنامه هایی مثل اپلیکیشن تلفن، اپلیکیشن پیامک و غیره را با این گوشی انجام می‌دهید، لگ و تاخیری در عملکرد دستگاه مشاهده نمی‌شود. حتی نصب و استفاده از برنامه های نسبتا سنگین از قبیل اینستاگرام و تلگرام هم بدون مشکل در گوشی قابل انجام خواهد بود و ما در تجربه هفت روزه بکارگیری گوشی M10s با مشکلی رو به رو نشدیم.

 

بررسی Galaxy M10s

 

اما با افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه احتمال بروز لگ، تاخیر و باگ در عملکرد بستر نرم افزاری گوشی افزایش پیدا می‌کند. از آنجایی که حافظه داخلی این اسمارتفون ظرفیت 32 گیگابایتی دارد، احتمال پر شدن آن در بازه زمانی کوتاه و به وجود آمدن لگ و تاخیر در بستر نرم افزاری گوشی بالاست. بنابراین برای دستیابی به بهترین بازده از بستر نرم افزاری گوشی M10s سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی دستگاه و ذخیره کردن حجم بالای اطلاعات در آن خودداری نمایید. پر شدن حافظه داخلی گوشی حتی می‌تواند منجر به بروز پدیده‌هایی مثل کرش شدن برنامه ها شود.

اما در مجموع با توجه به اینکه گوشی M10s یک گوشی میان رده و خوش قیمت است، کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری آن مطلوب در نظر گرفته می‌شود. اپلیکیشن های پیش فرضی که روی گوشی نصب هستند داخل یک پوشه اختصاصی دسته‌بندی شده‌اند و اگرچه تعدادشان زیاد است اما مشکلی را برایتان به وجود نمی‌آورند. بنابراین گوشی Galaxy M10s از نظر بستر نرم افزاری و سیستم عامل وضعیت قابل قبولی دارد و شاید حتی در آینده آپدیت اندروید 10 را هم دریافت کند! برای دستیابی به بهترین بازده از بستر نرم افزاری گوشی سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری به عمل آورید.

 

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

تراشه‌ای که در قلب سامسونگ گلکسی ام 10 اس بکار رفته تراشه Exynos 7884B است که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. این تراشه از تراشه های میان رده شرکت سامسونگ خواهد بود و طبیعتا نباید انتظار خیلی بالایی هم از آن داشته باشیم. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.35 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. دو هسته دیگر آن هم از نوع Cortex-A73 خواهند بود و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی دارند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم در این تراشه به عنوان پردازنده گرافیکی بکار رفته و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. گوشی سامسونگ گلکسی M10s از رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی هم بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را هم دارد. بنابراین با نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) می‌توانید فضای ذخیره سازی اطلاعات آن را تا سقف اسمی 1 ترابایت افزایش دهید.

 

بررسی Galaxy M10s

 

همانطور که در بخش قبل گفتیم تا زمانی که حافظه داخلی گوشی Galaxy M10s تحت فشار قرار نگیرد و رو به سمت پر شدن پیش نرود، لگ و تاخیری هم در عملکرد بستر نرم افزاری آن ایجاد نمی‌شود اما قدرت پردازشی گوشی با بازده بستر نرم افزاری آن کمی تفاوت دارد و بهتر است برای بررسی دقیق تر قدرت و بازده پردازشی گوشی، توان آن در اجرای بازی های HD و سنگین اندرویدی را بررسی نماییم. در همین راستا ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی گوشی گلکسی M10s نصب و برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم و عملکردش را مورد بررسی قرار دادیم. ضمن اینکه تنظیمات گرافیکی بازی را هم روی حالت متوسط قرار دادیم. نتیجه بررسی Galaxy M10s نشان داد که گوشی تقریبا بدون مشکل از پس اجرای بازی نام برده شده بر می‌آید.

البته ممکن است در دقایق انتهایی اجرای بازی کمی لگ و تاخیر در آن دیده شود اما شدت این لگ و تاخیرها ناچیز بوده و قابل چشم پوشی هستند. اگر انجام بازی را برای مدت زمان بیشتری ادامه دهید، شدت لگ و تاخیرها هم بیشتر می‌شود و بدنه گوشی به شدت داغ خواهد شد و این موضوع روی عملکرد باتری گوشی تاثیر مستقیمی می‌گذارد و علاوه بر خالی شدن زودتر شارژ باتری منجر به کاهش عمر مفید آن هم می‌شود. بعد از 10 دقیقه اجرای بازی پابجی موبایل در دستگاه به بخش "Recent Apps" مراجعه کردم و مابین برنامه های اخیر این بخش جهش هایی داشتیم. در این مرحله کمی لگ و تاخیر قابل رویت بود که نشان می‌داد رم گوشی تحت فشار است اما پس از چند ثانیه این لگ و تاخیرها برطرف شدند.

 

بررسی Galaxy M10s

 

بنابراین کاملا مشخص است که گوشی سامسونگ گلکسی M10s برای انجام بازی های سنگین و HD موبایل گزینه خیلی خوبی نیست اما از پس اجرای 5 الی 10 دقیقه بازی مثل پابجی موبایل در روز بر می‌آید. توصیه ما این است که با این گوشی زیاد به دنبال گیم و بازی کردن نباشید و اگر به بازی های اندرویدی علاقه دارید به همان بازی های سبک تر اکتفا کنید و حداقل بازی های سنگین و HD را روی دستگاه نصب و اجرا نکنید. فراموش نکنید پر شدن حافظه داخلی گوشی Galaxy M10s می‌تواند منجر به ایجاد لگ و تاخیر در عملکرد دستگاه شود و احتمال بروز این مسئله با نصب بازی های سنگین و HD بیشتر می‌شود. گوشی گلکسی M10s بیشتر برای انجام کارهای روزمره و عادی گزینه مناسبی خواهد بود.

 

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: دوربین 

در این بخش از نقد و بررسی Galaxy M10s در رابطه با دوربین آن صحبت می‌کنیم که مطمئنا از دید خیلی از کاربران یکی از مهم ترین بخش های بررسی هر اسمارتفونی خواهد بود. دوربین اصلی گوشی نام برده شده از دو لنز 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و دیافراگم F/2.2 و F/1.9 دارند. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است.

در بررسی Galaxy M10s مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارد و می‌توان با آن عکس های نسبتا با کیفیتی ضبط کرد. البته وقتی می‌گوییم با کیفیت منظورمان این نیست که دوربین Galaxy M10s می‌تواند با دوربین گوشی های پرچمدار و رده بالا مقایسه شود و کیفیت مشابه آن ها را ارائه کند، بلکه منظورمان این است که دوربین دستگاه در رده قیمتی خودش و در مقایسه با دیگر گوشی های هم رده کیفیت مطلوبی دارد. عکس های پرتره هم در مواقعی که وضعیت نور محیط مناسب باشند با کیفیت خوبی توسط دوربین اصلی گلکسی M10s قابل ضبط هستند. تفکیک پذیری خوب سوژه اصلی عکس از فضای پس زمینه در عکس های پرتره با نور مناسب به خوبی انجام می‌شود.

 

بررسی Galaxy M10s

 

اما متاسفانه در محیط های با نور کم کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی به طرز قابل ملاحظه‌ای افت می‌کند و عکس ها تقریبا کاملا کیفیت قبلی خود را از دست می‌دهند. هرچقدر نور محیط کمتر باشد، افت کیفیت بیشتری در عکس پدیدار خواهد شد و نویزهای بیشتری در آن نمایان می‌شوند. در اینگونه مواقع استفاده از چراغ فلش LED دوربین اصلی گوشی هم نمی‌تواند کمک خیلی قابل ملاحظه‌ای به بهبود شرایط داشته باشد، چون نور ساطع شده از آن طبیعی نیست و فیک بودن آن در عکس ها قابل تشخیص خواهد بود. به طبع عکسبرداری در حالت پرتره هم در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت و دقت اولیه و اصلی خود را از دست می‌دهد.

فیلمبرداری هم با دوربین اصلی گوشی با وضوح فول اچ دی و فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه قابل انجام خواهد بود و طبیعتا دستگاه امکان ضبط ویدئو های 4K را ندارد. کیفیت ویدیو هایی که با دوربین اصلی گوشی قابل ضبط هستند متوسط بوده و کاملا حالت متعادلی را ارائه می‌کند. اما دوربین سلفی گوشی چطور است؟ دوربین سلفی گلکسی ام 10 اس سامسونگ از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این اسمارتفون هم پتانسیل لازم برای ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را دارد. در بررسی Galaxy M10s مشخص شد که دوربین سلفی آن برای ضبط عکس های سلفی در محیط های با نور خوب عملکرد نسبتا مطلوبی دارد و در محیط های با نور کم و تاریک اصلا خوب عمل نمی‌کند.

 

بررسی Galaxy M10s

 

بنابراین به طور کلی از این بخش نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy M10s می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دوربین اصلی و سلفی اسمارتفون نام برده شده کیفیت قابل قبولی دارند و به نوعی تعادل مابین کیفیت عملکرد دوربین و قیمت گوشی برقرار است. کیفیت عملکرد دوربین های سلفی و اصلی دستگاه در محیط های با نور کم و تاریک به طور قابل ملاحظه‌ای افت می‌کند و به همین سبب بکارگیری آن در محیط های با نور کم اصلا رویکرد مناسبی نخواهد بود. اگر به کیفیت عملکرد دوربین موبایل اهمیت می‌دهید، شاید گزینه های خرید گوشی بهتری در مقایسه با گلکسی M10s هم پیش رویتان قرار داشته باشند.

 

 نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ: باتری و شارژدهی 

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی M10s از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم یونی استفاده کرده که طبیعتا قابل جداسازی و تعویض توسط کاربر را ندارد چون بدنه گوشی یکپارچه طراحی شده است. با توجه به مشخصات فنی دستگاه انتظار داریم که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیازش بر آید. در بررسی Galaxy M10s هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر نرمال با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 2 روز از آن استفاده کند. طبیعتا اگر شما بیش از اندازه از گوشی استفاده کنید یا تسک های سنگین مثل اجرای بازی های موبایل و HD را روی آن انجام دهید، شارژ باتری با سرعت بیشتری خالی می‌شود.

پس در مجموع قدرت شارژدهی خوب یکی دیگر از ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ گلکسی M10s خواهد بود. این گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و شارژر فابریک آن توان 15 واتی دارد. در بررسی دستگاه مشخص شد که با استفاده از شارژر اورجینال گوشی می‌توان ظرف 30 دقیقه باتری آن را حدود 60 درصد شارژ کرد و برای فول شارژ شدن باتری دستگاه هم 70 دقیقه زمان لازم است. پس گلکسی ام 10 اس سامسونگ از سرعت شارژ مجدد مطلوبی هم بهره می‌برد. طبیعتا با توجه به پلاستیکی بودن بدنه دستگاه قابلیت شارژ بیسیم توسط آن پشتیبانی نمی‌شود.

 

بررسی Galaxy M10s

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی Galaxy M10s سامسونگ پرداختیم. این اسمارتفون برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه نه چندان زیاد یک گوشی میان رده اندرویدی کار راه انداز داشته باشند. انجام تسک های سنگین روی این گوشی می‌تواند با لگ و تاخیر همراه باشد اما در حین استفاده عادی و روزمره از دستگاه با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نخواهید شد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی گوشی گلکسی M10s در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • بدنه حساس و پلاستیکی
  • عملکرد نه چندان سریع اسکنر انگشت


:: برچسب‌ها: بررسی Galaxy M10s , خرید Galaxy M10s , مشخصات Galaxy M10s , خرید گوشی موبایل سامسونگ , نقد گوشی گلکسی M10s , خرید گوشی گلکسی M10s , سامسونگ گلکسی ام 10 اس , گوشی میان رده ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر رمز اپل آیدی (Apple ID) خودتان را فراموش کرده‌اید نگران نباشید چون امکان بازیابی آن وجود دارد. بدین منظور می‌توان از دو روش مختلف استفاده کرد که در ادامه این مطلب اختصاصی قصد شرح آن ها را داریم. پس در ادامه این مطلب در مورد فراموش کردن رمز Apple ID صحبت می‌کنیم و به اقداماتی که باید بعد از وقوع این مسئله انجام شوند اشاره خواهیم داشت. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

اپل آیدی چیست؟ | Apple ID

اپل آیدی در واقع یک ایمیل است که به طور اختصاصی در آیفون و آیپد های اپل (apple) فعال می‌شود و مثل یک شناسنامه به دستگاه هویت می‌دهد. هر کاربر آیفون و آیپد های اپل می‌تواند با مشخصات شخصی خودش یک Apple ID بسازد و با فعال کردن آن در تمام گجت های اپلی خودش از همگام سازی بی‌وقفه اطلاعات مابین آن ها لذت ببرد. بنابراین اپل آیدی در واقع یک ایمیل اختصاصی است که کاربر رمز عبور آن را دارد و با فعال کردنش در آیفون یا آیپد خود به دستگاه هویت می‌دهد و از تمام قابلیت های سیستم عامل iOS استفاده می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید در مقاله "آموزش ساخت اپل آیدی رایگان 2019: چگونه Apple ID بسازیم؟" به طور جامع نحوه ساختن Apple ID را برایتان شرح داده بودیم.

متاسفانه در کشور ما بنا به دلایل سیاسی و روابط نه چندان خوب ایران و ایالت متحده، امکان ساخت اپل آیدی و استفاده از آن وجود ندارد. یعنی شما به دلیل تحریم های ایالات متحده از نظر تئوری مجاز به ساخت اپل آیدی نخواهید بود. برای رفع این مشکل خیلی از افراد به خرید Apple ID روی می‌آورند و با پرداخت هزینه‌ای عموما ناچیز یک Apple ID تهیه می‌کنند و آن را در آیفون یا آیپدشان فعال خواهند کرد. اما یک سوال مهم در این بین به وجود می‌آید! در صورت فراموش کردن رمز Apple ID یا گم کردن آن باید چه کرد؟ آیا راهی برای بازیابی رمز اپل آیدی وجود دارد؟ خوشبختانه بازیابی رمز اپل آیدی امکانپذیر است و اینطور نخواهد بود که اگر شما رمز Apple ID خود را فراموش کرده باشید، هیچگاه قادر به بازیابی و تغییر پسوردش نباشید! بازیابی رمز اپل آیدی به دو روش مختلف امکانپذیر است که در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم به آموزش و شرح هر دو روش مذکور بپردازیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

فراموش کردن رمز Apple ID و بازیابی پسورد آن

برای بازیابی رمز اپل آیدی می‌توان به دو روش عمل کرد. در روش اول شما باید به اینباکس ایمیل متصل به اپل آیدی خودتان دسترسی داشته باشید که با فعال بودن Apple ID عملا دسترسی به اینباکس آن از طریق اپلیکیشن ایمیل هم مقدور می‌شود. پس اگر Apple ID شما در آیفونی فعال باشد، احتمالا در بخش ایمیل هم دسترسی به اینباکس آن اپل آیدی امکانپذیر خواهد بود. اما روش دوم مربوط به در اختیار داشتن پاسخ دو سوال امنیتی می‌شود که در زمان ساختن اپل آیدی تعیین خواهند شد.

زمانی که هر فردی یک اپل آیدی می‌سازد دو سوال امنیتی را انتخاب کرده و برای هر کدام یک پاسخ خاص تایپ می‌کند. شما با در اختیار داشتن پاسخ این سوال های امنیتی می‌توانید پسورد Apple ID خود را حتی بدون نیاز به ورود به اینباکس ایمیل مرتبط با آن بازیابی و ریست کنید. در ادامه سعی می‌کنیم به صورت مرحله به مرحله نحوه بازیابی رمز اپل آیدی با استفاده از هر دو روش مذکور را برایتان شرح دهیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

روش اول: بازیابی از طریق ایمیل

همانطور که گفتیم در روش اول شما باید به اینباکس ایمیل اپل آیدی خود دسترسی داشته باشید. در این روش درخواست بازیابی رمز برایتان ایمیل می‌شود و شما می‌توانید به راحتی مشکل فراموش کردن رمز Apple ID را برطرف سازید. بدین منظور کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه مربوط به فراموش شدن اپل آیدی و درخواست ریستور رمز بروید.
  • آدرس ایمیل اپل آیدی خودتان را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • گزینه I need to reset my password را انتخاب کنید و روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  • گزینه Get an email را انتخاب کنید و روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  • روی گزینه Done کلیک کنید.

در این شرایط یک ایمیل از سمت اپل به آدرس ایمیل اپل آیدی شما ارسال می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که وارد اینباکس ایمیل Apple ID خودتان شوید و روی گزینه Reset Password کلیک کنید تا به صفحه ریست رمز عبور هدایت شوید که مشابه عکس زیر است.

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

رمز عبور جدید مورد نظرتان را در دو فیلدی که ارائه شده وارد کنید و روی گزینه Reset Password کلیک نمایید. بدین ترتیب رمز اپل آیدی شما ریست خواهد شد و از این پس می‌توانید با این رمز جدید در Apple ID لاگین کنید. این روش فقط در شرایطی قابل استفاده خواهد بود که شما به اینباکس اپل آیدی خودتان دسترسی داشته باشید. اگر به این اینباکس اپل آیدی دسترسی ندارید باید از روش بعدی که شرح می‌دهیم استفاده کنید.

 

روش دوم: بازیابی از طریق سوال امنیتی

روش دومی که در صورت فراموش کردن رمز Apple ID می‌توانید از آن برای بازیابی پسوردتان استفاده کنید مربوط به ارائه پاسخ سوال های امنیتی می‌شود که در زمان ساخت اپل آیدی در نظر گرفته شده بودند. اگر اپل آیدی خودتان را شخصا ساخته باشید، مطمئنا پاسخ این سوالات را به خاطر خواهید آورد و اگر اپل ایدی را خریداری کرده باشید باید پاسخ این سوالات را از فروشنده دریافت می‌کردید. ضمن اینکه در این روش ارائه تاریخ تولد ثبت شده در حین ساخت اکانت هم الزامی خواهد بود. به منظور بازیابی رمز Apple ID با استفاده از سوال امنیتی باید به شرح زیر عمل شود:

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه مربوط به فراموش شدن اپل آیدی و درخواست ریستور رمز بروید.
  • آدرس ایمیل اپل آیدی خودتان را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • گزینه I need to reset my password را انتخاب کنید و روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  • گزینه Answer security questions را انتخاب کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • تاریخ تولد میلادی خود را وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.

مشاهده خواهید کرد که دو سوال امنیتی نمایش داده خواهند شد و زیر هر یک از آن ها یک فیلد برای تایپ پاسخ سوال ارائه شده است. شما باید پاسخ های صحیح را در این دو فیلد تایپ کرده و روی گزینه Continue کلیک نمایید. ظرف چند ثانیه به صفحه ریست پسورد هدایت می‌شوید و می‌توانید پسورد جدیدتان را در دو فیلد ارائه شده تایپ کنید و با کلیک بر روی گزینه Reset Password دستور ریست شدن آن را صادر نمایید.

 

فراموش کردن رمز Apple ID

 

در صورت نداشتن اطلاعات فوق چه کنیم؟

در صورتی که به پاسخ سوالات امنیتی اپل آیدی خودتان یا به اینباکس ایمیل متصل به آن دسترسی نداشته باشید، متاسفانه هیچ راهی برای بازیابی رمز اپل ایدی شما وجود نخواهد داشت و این مسئله می‌تواند در برخی مواقع دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال اگر آیفون خودتان را فکتوری ریست کنید، با صفحه‌ای تحت عنوان Activation Lock رو به رو خواهید شد که از شما درخواست وارد کردن رمز اپل آیدی را می‌کند و از آنجایی که به رمز اپل آیدی خود دسترسی ندارید قادر به عبور از این مرحله نخواهید بود و عملا گوشی شما دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت. بنابراین همیشه سعی کنید رمز عبور اپل ایدی خود را به خاطر بسپارید و دسترسی به اینباکس ایمیل اپل ایدی را در چند گجت مختلف خود آزاد بگذارید و پاسخ سوالات امنیتی اکانت را هم در گوشه‌ای ذخیره کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صحبت در مورد فراموش کردن رمز Apple ID و دو روش بازیابی پسورد آن پرداختیم. امیدواریم که با استفاده از این مطلب بتوانید رمز یا همان پسورد اپل آیدی خود را ریست کنید. متاسفانه اگر به اطلاعات مورد نیاز و نام برده شده دسترسی نداشته باشید، امکان بازیابی رمز Apple ID را هم نخواهید داشت.



:: برچسب‌ها: رمز Apple ID , فراموشی رمز Apple ID , فراموش شدن رمز اپل آیدی , فراموش کردن رمز اپل آیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های جدید شرکت شیائومی که به دلیل کیفیت ساخت خوب، سخت افزار قوی و قیمت مناسب می‌تواند گزینه خرید بسیار عالی باشد، گوشی Xiaomi Mi Note 10 است. شاید برایتان جالب به نظر بیاید که بدانید دوربین اصلی این اسمارتفون از 5 لنز تشکیل شده و لنز اصلی آن 108 مگاپیکسلی است! در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی پردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

مقدمه

شیائومی با عرضه گوشی های با کیفیت و خوش قیمت توانسته جایگاه ویژه‌ای را در صنعت موبایل برای خودش دست و پا کند و به یکی از بزرگ ترین شرکت های عرضه کننده گوشی های اندرویدی در دنیا تبدیل شود. اسمارتفون های Xiaomi عموما قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و از کیفیت ساخت و سخت افزار مناسب بهره می‌برند. در ماه نوامبر (November) سال 2019 این کمپانی چینی از گوشی Mi Note 10 رونمایی کرد که به دلیل برخی ویژگی های خاص خودش توانست به شدت مورد استقبال کاربران قرار گیرد. از اصلی ترین ویژگی های این گوشی می‌توان به بهره‌مندی از پنج لنز دوربین اصلی و باتری 5800 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

قیمت می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10) در مقایسه با مشخصات فنی و قابلیت هایی که ارائه کرده واقعا خوب در نظر گرفته شده و به جرئت مدعی می‌شویم این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه به شمار می‌رود و شاید خیلی از کاربران به همین دلیل به فکر خرید اسمارتفون نام برده شده افتاده باشند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این گوشی موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. در انتهای بررسی هم سعی می‌کنیم اصلی ترین نقاط قوت و ضعف گوشی Mi Note 10 شیائومی را طی دو دسته‌بندی مجزا خدمتتان عنوان کنیم. با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 گوشی شیائومی Mi Note 10 ظاهر بسیار شیک و جذابی دارد. شاید خیلی ویژگی های خاصی در طراحی این محصول بکار گرفته نشده باشد و زبان طراحی آن مطابق با زبان طراحی اغلب اسمارتفون های جدید امروزی باشد اما این مسئله منجر به کاهش جذابیت هایش نمی‌شود. پنل جلو و قاب پشت گوشی با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده‌اند و ضمن ارائه مقاومت خوب در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز، جذابیت خاصی را هم برای دستگاه به ارمغان آورده‌اند. فریم اصلی گوشی آلومینیومی است و ابعاد بدنه آن 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتر خواهد بود. ضمن اینکه وزن گوشی به چیزی در حدود 208 گرم می‌رسد. بنابراین Xiaomi Mi Note 10 بدنه نسبتا بزرگ، ضخیم و وزن نسبتا بالایی دارد. و شاید استفاده تک دست از آن خیلی برای همه افراد مناسب نباشد.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

وقتی از نمای رو به رو به گوشی نگاه کنید، صفحه نمایش بدون حاشیه آن سریعا توجهتان را جلب می‌کند. نمایشگر گوشی بزرگ است و تقریبا 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را احاطه می‌کند. در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم زائده کوچکی که ناچ (Notch) نامیده می‌شود برای تعبیه لنز دوربین سلفی ارائه شده است. شیائومی دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش گوشی را کمی خمیده طراحی کرده و بدین شکل سعی داشته آن را خوش دست تر جلوه دهد. به عقیده ما انحنای لبه های صفحه نمایش گوشی منجر به زیباتر به نظر رسیدن آن شده‌اند اما می‌توانند برای نصب گلس محافظ ال سی دی مشکلاتی را به همراه داشته باشند.

موضوع بعدی که باید در بررسی می نوت 10 شیائومی به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر داخل نمایشگر آن می‌شود. بخش زیرین صفحه نمایش این گوشی به نسل جدید سری اسکنر های داخل نمایشگر شیائومی مجهز شده که نسبت به نسل قبل سرعت و دقت عملکرد بیشتری دارد. در بررسی دستگاه هم مشخص شد که سرعت عمل اسکنر داخل نمایشگر آن بسیار خوب است. وقتی از نمای پشت به گوشی نگاه کنید، لنز های دوربین اصلی آن که به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب دستگاه صف کشیده‌اند توجهتان را جلب خواهند کرد! در این قسمت پنج لنز دوربین مختلف وجود دارند و چهار چراغ فلش LED هم کنار آن ها تعبیه شده است.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

شیائومی Mi Note 10 قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به جک 3.5 میلیمتری هدفون و اسپیکر خوبی هم مجهز است. البته اسپیکر گوشی دوبل و خیلی قدرتمند نیست و کیفیت صدای متوسطی را ارائه می‌کند. پورت شارژ گوشی هم از نوع USB C خواهد بود. وقتی گوشی شیائومی می نوت 10 را در دست می‌گیرید حس بسیار خوبی به شما منتقل خواهد شد که واقعا حسی فراتر از حس در دست گرفتن یک اسمارتفون میان رده است. به ویژه ترکیب دوربین این گوشی که از 5 لنز تشکیل شده بسیار خاص به نظر می‌آید و توجه همه را به خود جلب می‌کند.

به عقیده ما اگر گوشی شیائومی می نوت 10 از طراحی ضد آب بهره‌مند میشد واقعا یک پکیج بی‌عیب و نقص را ارائه می‌کرد و حداقل از نظر سبک طراحی و ظاهر می‌توانست به رقیب جدی برای گوشی های پرچمدار بازار تبدیل شود، اما متاسفانه این گوشی از طراحی ضد آب بهره‌مند نیست. البته عدم بهره‌مندی این گوشی از طراحی ضد آب به هیچ عنوان نمی‌تواند جزو نقاط ضعف دستگاه محسوب شود چون نباید انتظار داشته باشید گوشی میان رده‌ای با قیمت و کیفیت سخت افزاری Mi Note 10 علاوه بر ارائه ویژگی ها و مشخصات عالی، ضد آب هم باشد. به عقیده ما شیائومی می نوت 10 از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر در رده قیمتی خودش یکی از بهترین هاست.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): صفحه نمایش

 یک صفحه نمایش 6.47 اینچی در پنل جلوی گوشی می نوت 10 تعبیه شده و به دلیل حاشیه های باریکی که دارد توانسته ظاهری جذاب و زیبا را برای محصول به ارمغان آورد. نمایشگر این گوشی تقریبا 87.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی آن را در بر گرفته و روی آن هم یک لایه شیشه گوریلاگلس 5 نصب است. البته توصیه داریم برای محافظ از نمایشگر گوشی حتما یک گلس محافظ ال سی دی هم روی آن نصب کنید و صرفا به بهره‌مندی آن از شیشه گوریلاگلس 5 اکتفا ننمایید. پنل نمایشگر گوشی از نوع آمولد (AMOLED) در نظر گرفته شده و قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" (Always On Display) توسط آن ارائه می‌شود. به موجب این قابلیت برخی اطلاعات از قبیل تاریخ؛ زمان، درصد شارژ باتری و نوتیفیکیشن برخی برنامه ها دائما روی صفحه (حتی در حالت خاموش بودن نمایشگر) نشان داده می‌شوند.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

نکته بعدی که باید در این بخش بررسی می نوت 10 شیائومی به آن اشاره کنیم مربوط به وضوح تصویر یا همان رزولوشن نمایشگر می‌شود. صفحه نمایش گوشی مذکور رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس را ارائه کرده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی قابل قبولی برای گوشی با صفحه نمایش 6.47 اینچی است. دو تکنولوژی DCI-P3 و HDR10 هم توسط صفحه نمایش دستگاه پشتیبانی می‌شوند که منجر به بهبود کیفیت آن خواهند شد. ضمنا همانطور که در بخش قبل گفتیم قسمت زیرین صفحه نمایش گوشی Mi Note 10 قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد و تایید هویت و آنلاک نمایشگر گوشی با قرار گرفتن انگشت کاربر بر روی این بخش انجام می‌گیرد.

اما کیفیت نمایش محتوا روی صفحه گوشی چطور است؟ در بررسی می نوت 10 شیائومی مشخص شد که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی پنل آمولد آن به تصویر کشیده می‌شود. شارپنس و شادابی تصاویر نمایش داده شده روی صفحه گوشی بسیار مطلوب است و نویزهای پیکسلی در آن قابل رویت نیستند. کنتراست مطلوب هم می‌تواند یکی دیگر از ویژگی های خوب آن باشد که سبب می‌شود محتوای صفحه نمایش جذاب تر به سمع و نظر کاربر برسد. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که صفحه نمایش 6.47 اینچی گوشی از نظر کیفیت عملکرد خوبی دارد. اما وضعیت آن از نظر تولید روشنایی چطور است و آیا می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از آن استفاده کرد؟

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

در بررسی می نوت 10 شیائومی مشخص شد که پنل نمایشگر آن قدرت خوبی در تولید روشنایی دارد. بدین ترتیب به راحتی با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 100 درصد یا حتی مقادیر کمتر از آن می‌توانید محتوای روی صفحه را در محیط های باز و تحت تابش نور مشاهده کنید. طبق بررسی های صورت گرفته، ظاهرا پنل آمولد صفحه نمایش گوشی می‌تواند به روشنایی در حدود 600 نیت دست پیدا کند که مقدار بسیار خوب است. پس گوشی Xiaomi Mi Note 10 از نظر صفحه نمایش یک محصول خوب است که بدون شک شما هم نسبت به آن نظر مثبتی خواهید داشت.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 شاید انتظار داشته باشید که گوشی شیائومی Mi Note 10 به دلیل رونمایی در نوامبر سال 2019 از سیستم عامل اندروید 10 بهره‌مند باشد، اما متاسفانه اینطور نیست و اندروید 9 پای به طور پیش فرض روی آن نصب خواهد بود. اما از سمت مقابل رابط کاربری MIUI 11 به طور پیش فرض روی گوشی نصب است و بدین ترتیب شیائومی می نوت 10 به یکی از اولین اسمارتفون هایی تبدیل شده که به طور پیش فرض رابط MIUI 11 را ارائه می‌کند. در بررسی می نوت 10 مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روان و خوبی دارد و در حین استفاده عادی از آن با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نمی‌شود. اقداماتی مثل وبگردی، استفاده از اپلیکیشن تلفن، پیامک ها، پرسه زدن در منوی تنظیمات و غیره بدون کوچک ترین مشکل در دستگاه انجام می‌شود.

نصب و اجرای اپلیکیشن های پرطرفدار از قبیل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و غیره هم در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود، اما احتمال دارد با تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی دستگاه و افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی گاها تاخیرهای خیلی ریزی در عملکرد برنامه های سنگین تر مثل اینستاگرام یا فیسبوک به وجود آید. البته باز هم تاکید می‌کنیم که ما در بررسی می نوت 10 و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این اسمارتفون با هیچ لگ و تاخیری در عملکرد بستر نرم افزاری آن مواجه نشدیم. اما بد نیست کمی هم در رابطه با رابط کاربری MIUI 11 صحبت کنیم.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

این رابط کاربری به گونه‌ای طراحی شده که شاید تجربه‌ای مابین سیستم عامل iOS و اندروید را برایتان به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال درست مثل سیستم عامل iOS منوی اپلیکیشن ها در رابط MIUI 11 جایی ندارد و آیکون تمام برنامه ها به طور خودکار روی اسکرین های گوشی به تصویر کشیده می‌شود. برای دستیابی به منوی اپ دراور (App Drawer) یا همان منوی اپلیکیشن ها ملزم به نصب لانچر های اندرویدی خواهید بود. تعامل با گوشی و بستر نرم افزاری آن هم به دو صورت عادی و فول اسکرین امکانپذیر است. در حالت عادی سه دکمه نویگیشن در لبه زیرین نمایشگر ارائه شده و قابل استفاده خواهند بود اما در حالت فول اسکرین این سه دکمه حذف می‌شوند و کاربر با دستورات اشاره‌ای به تعامل با دستگاه می‌پردازد.

در حالت فول اسکرین می‌توانید از کل فضای نمایشگر گوشی استفاده کنید و در نتیجه وبگردی یا اجرای همزمان دو اپلیکیشن به صورت مولتی ویندو (Multi-Window) در این حالت بسیار لذت بخش تر خواهد بود. خوشبختانه بستر نرم افزاری شیائومی Mi Note 10 عملکرد روان و سلیسی دارد و بدین ترتیب کاربر ضمن خرید این اسمارتفون با لگ و تاخیرهای رایجی که عموما در گوشی های میان رده و خوش قیمت شاهد به وجود آمدن آن ها هستیم، رو به رو نمی‌شود. برای دستیابی به بهترین بازده نرم افزاری از گوشی توصیه داریم تحت هر شرایط از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری کنید و اجازه ندهید حجم خیلی بالایی از اطلاعات در گوشی ذخیره شوند.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 تراشه‌ای که در گوشی Mi Note 10 بکار رفته تراشه اسنپدراگون 730 جی (Snapdragon 730G) کوالکام است که طی فرآیند 8 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای هم دارد. شش هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 470 Silver هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و دو هسته دیگر آن از نوع Kyro 740 Gold خواهند بود و فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی دارند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی به کار گرفته شده است. و وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده دارد. ضمنا گوشی Mi Note 10 شیائومی از رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد و دستگاه از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

با توجه به اینکه تراشه SD 730G یک تراشه میان رده رو به بالاست بنابراین انتظار عملکرد خوبی را از آن داریم. برای بررسی قدرت عملکرد گوشی می نوت 10 ما دو بازی های پرطرفدار پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی آن نصب و هر یک را برای مدت زمان 10 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی بدون مشکل از پس اجرای بازی های نام برده شده بر می‌آید و مشکلی برای گیمینگ و اجرای گیم ندارد. البته اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در این گوشی و همچنین پر شدن حافظه داخلی آن می‌تواند منجر به ایجاد لگ و تاخیرهایی در عملکرد دستگاه شود. پس سعی کنید برای دستیابی به بهترین بازده همیشه از پر شدن حافظه گوشی Mi Note 10 جلوگیری به عمل آورید، اگرچه حافظه 128 گیگابایتی گوشی به این زودی ها و راحتی پر نمی‌شود.

عملکرد رم 6 گیگابایتی گوشی شیائومی MI Note 10 هم بسیار خوب است و در بررسی دستگاه مشخص شد که این رم به راحتی انجام مولتی‌تسکینگ را میسر می‌سازد. حتی جهش مابین دو بازی سنگین پابجی موبایل و آسفالت 9 هم به لطف رم 6 گیگابایتی و خوب دستگاه بدون تاخیر امکانپذیر خواهد بود. بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه علیرغم قیمت نه چندان بالایی که دارد، قدرت پردازشی عالی را ارائه می‌کند و در رده قیمت گوشی یکی از بهترین های بازار است. با استفاده از این گوشی علاوه بر انجام کارهای روزمره و استفاده از اپلیکیشن های عادی می‌توانید اپلیکیشن و بازی عادی سنگین تر را هم بدون مشکل اجرا کنید.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): دوربین اصلی و سلفی

 نوبت به یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های بررسی کوشی Mi Note 10 می‌رسد که مربوط به دوربین دستگاه می‌شود. همانطور که قبلا گفته بودیم دوربین اصلی گوشی نام برده شده از پنج لنز مختلف تشکیل شده و لنز اصلی آن 108 مگاپیکسلی است! بکارگیری لنزی با این مقدار وضوح تا به امروز در اسمارتفون ها انجام نشده و به همین دلیل کمی انتظارات را بالا می‌برد! لنز 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی می نوت 10 از نوع واید است و دیافراگم F/1.7 دارد. چهار لنز دیگر آن هم به ترتیب 12، 5، 20 و 2 مگاپیکسلی هستند. لنزهای 12 و 5 مگاپیکسلی آن از نوع تله‌فتو (Telephoto) بوده و لنز های 20 و 2 مگاپیکسلی آن به ترتیب از نوع اولتراواید (Ultrawide) و ماکرو (Macro Camera) خواهند بود.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

در کنار لنز های دوربین اصلی گوشی هم چهار چراغ فلش LED تعبیه شده‌اند که در دو دسته دو تایی مشخص هستند. برخی از اصلی ترین قابلیت هایی که توسط مجموعه دوربین اصلی گوشی می نوت 10 پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، فوکوس لیزری (Laser AF)، زوم اپتیکال 2x، زوم اپتیکال 5x، عکسبرداری پانوراما، عکسبرداری در حالت ماکرو، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری اولتراواید و ضبط ویدئو های 4k با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه خواهند بود. بنابراین تقریبا هر چیزی که انتظارش را داشته باشید و تاکنون تکنولوژی آن در دوربین اسمارتفون ارائه شده، توسط دوربین اصلی Mi Note 10 شیائومی هم ارائه می‌شود.

در بررسی می نوت 10 شیائومی مشخص شد که دوربین اصلی دستگاه عملکرد عالی دارد و در شرایط مختلف می‌تواند عکس های بسیار جالبی را با آن ضبط کرد. عکس های عادی که با دوربین گوشی ضبط می‌شوند وضوح 27 مگاپیکسلی دارند، اما برای دستیابی به وضوح بیشتر می‌توانید حالت عکسبرداری 108 مگاپیکسلی دوربین اصلی را هم فعال کنید. در حالت عادی و 27 مگاپیکسلی، عکس های ضبط شده با دوربین اصلی دستگاه کیفیت عالی خواهند داشت و در حالت 108 مگاپیکسلی جزئیات تصویر به شکل خیره کننده‌ای افزایش می‌یابد و تصویری ضبط خواهد شد که شما را شگفت زده می‌کند. لازم به ذکر است که حجم تصاویری ضبط شده در این حالت بسیار بالاست و استفاده از عکس های 108 مگاپیکسلی برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مناسب نخواهد بود.

عکسبرداری در حالت پرتره هم با دقت عالی توسط دوربین اصلی گوشی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی و فضای پس زمینه تقریبا بی‌عیب و نقص صورت می‌گیرد. لنز دوربین تله‌فتو 5 مگاپیکسلی مجموعه دوربین اصلی امکان زوم اپتیکال 5 برابر را با کمترین افت کیفیت امکانپذیر می‌سازد و این مسئله هم از دیگر ویژگی های جالب دوربین اصلی گوشی Mi Note 10 محسوب می‌شود. ضمنا عکسبرداری در حالت اولتراواید هم با دوربین 20 مگاپیکسلی گوشی قابل انجام خواهد بود. بنابراین به طور کلی مجموعه دوربین اصلی گوشی شیائومی می نوت 10 یک پکیج کامل و همه کاره را در اختیارتان قرار می‌دهد. شاید کیفیت عکس هایی که در محیط های تاریک با دوربین گوشی ضبط می‌شوند کمی افت کنند اما به شما قول می‌دهیم که گوشی نام برده شده از نظر عملکرد دوربین در رده قیمتی خودش از بهترین هاست!

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

شیائومی یک لنز 32 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/2.0 را هم به عنوان دوربین سلفی گوشی Mi Note 10 در نظر گرفته که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند. لنز دوربین سلفی این گوشی هم عملکرد بسیار خوبی دارد و با آن می‌توانید عکس های سلفی عالی در محیط های با نور خوب ضبط کنید. در محیط های با نور کم و تاریک، کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه کمی افت می‌کند اما همچنان عکس های خوبی با آن قابل ضبط خواهند بود. ضمنا دوربین سلفی گوشی هم از قابلیت ضبط عکس های پرتره پشتیبانی می‌کند. پس به طور کلی اگر به دوربین و کیفیت عملکرد آن در موبایل اهمیت می‌دهید، خرید شیائومی Mi Note 10 یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان است و مطمئنا از آن پشیمان نخواهید شد.

 

 نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10): باتری و شارژدهی

 شیائومی سعی کرده یک باتری قدرتمند را در گوشی Mi Note 10 بکار ببرد و بدین ترتیب دستگاه را از نظر شارژدهی و تامین انرژی مورد نیازش با کیفیت مطلوب تری روانه بازار سازد. باتری این اسمارتفون از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. با توجه به ظرفیتی که باتری این گوشی ارائه کرده انتظار داریم که قدرت شارژدهی آن هم مناسب باشد. در بررسی می نوت 10 مشخص شد که یک کاربر معمولی با یک مرتبه شارژ باتری دستگاه تقریبا می‌تواند 2 روز بدون مشکل از آن استفاده کند، اما چنانچه کاربر به انجام تسک های سنگین از قبیل گیمینگ بپردازد، شارژ باتری به مراتب زودتر خالی می‌شود.

اما شارژ مجدد باتری 5260 میلی آمپر ساعتی گوشی چقدر زمان می‌برد؟ خوشبختانه شارژ فابریک گوشی Xiaomi Mi Note 10 توان 30 واتی دارد و این اسمارتفون از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کند. طبق بررسی صورت گرفته با استفاده از شارژر فابریک گوشی می‌توان ظرف 30 دقیقه باتری می نوت 10 را حدود 55 درصد شارژ کرد. همچنین فول شارژ باتری 5260 میلی آمپر ساعتی گوشی هم ظرف مدت زمانی در حدود 60 دقیقه قابل انجام خواهد بود. پس شارژدهی خوب باتری و سرعت شارژ مجدد عالی از دیگر ویژگی های مثبت شیائومی می نوت 10 هستند.

 

بررسی می نوت 10 شیائومی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی می نوت 10 شیائومی (Xiaomi Mi Note 10) پرداختیم. این گوشی با قیمتی مناسب روانه بازار شده و در ازای آن از سخت افزاری بسیار عالی بهره می‌برد. به همین جهت ما عقیده داریم که شیائومی Mi Note 10 در رده قیمتی خودش می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید گوشی باشد. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی اسمارتفون نام برده شده در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا، جذاب و با کیفیت
  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • اسکنر انگشت داخل نمایشگر سریع و با کیفیت
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین عالی با پشتیبانی از تمام قابلیت هایی که نیاز دارید
  • شارژدهی خوب باتری
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • ندارد


:: برچسب‌ها: بررسی می نوت 10 شیائومی , خرید می نوت 10 شیائومی , مشخصات می نوت 10 شیائومی , قیمت می نوت 10 شیائومی , Xiaomi Mi Note 10 , نقد Mi Note 10 , تکنولوژی , خرید گوشی موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

زمانی که صحبت از رایانه‌های قابل حمل بر زبان می‌آید؛ همیشه تمایل افراد به رایانه‌های کوچک و سبک وزن است. اگرچه این رایانه‌ها کوچک بوده و برای جا‌به‌جایی و حرکت بسیار مناسب هستند؛ اما به همان اندازه که کوچک هستند از سخت افزار نسبتا ضعیف و نمایشگر (Monitor) کوچکی نیز برخوردار هستند. اگر شما کارهایتان را با سیستم رومیزی و در منزل انجام می‌دهید، اضافه کردن مانیتور برای راحتی بیشتر کار آسانی خواهد بود؛ اما اگر در خارج از این محیط به مانیتور اضافی نیاز داشته باشید چه می‌کنید؟

 

مانیتور ایسوس ZenScreen MB16ACE

 

کمپانی بزرگ ایسوس (ASUS) با توجه به این قشر از کابران اقدام به ساخت مانیتورهای قابل حمل کرده است. در نمایشگاه ces 2020 این کمپانی تایوانی با محصولات بسیاری حاضر شد که یکی از این محصولات مانیتور قابل حمل ZenScreen MB16ACE نام داشت. این مانیتور قابل حمل به قدری ظریف و سبک طراحی شده که شما حتی آن را در کیف لپتاپ خود حس نخواهید کرد.

سری جدید مانیتورهای قابل حمل ZenScreen ، مانیتورهایی 15.6 اینچی هستند که نسبت به نسخه‌های قبلی خود پیشرفت بسیاری داشته اند. اگر شما از یک لپتاپ 15.6 اینچی استفاده می‌کنید؛ با خرید ZenScreen MB16ACE فضای کاربری شما به میزان 2 برابر افزایش خواهد یافت. به لطف پنل جدید و حاشیه بسیار کم، ZenScreen MB16ACE تنها دارای وزنی معادل 700 گرم می‌باشد و از ضخامت 8 میلی متری برخوردار است. همه ویژگی‌هایی که ذکر کردیم منجر به این می‌شود که مانیتور ZenScreen MB16ACE سبک ترین مانیتور 15.6 اینچی قابل حمل در بازار باشد.

 

مانیتور ایسوس ZenScreen MB16ACE

 

این بدنه بسیار نازک سبب می‌شود که شما نیاز به اضافه کردن هیچ فضای اضافی به کیف لپتاپ خود نداشته باشید و بتوانید مانیتور قابل حمل ZenScreen MB16ACE را همواره در کنار لپتاپ خود داشته باشید. علاوه بر این‌ که وزن مانیتورهای قابل حمل ایسوس کاهش چشم گیری داشته، پایه محافظ آن‌ها که با نام Smart Case Lite شناخته می‌شود نیز از کاهش وزن 35% بهره مند شده است. با استفاده از Smart Case Lite قادر خواهید بود تا مانیتور قابل حمل خود را در هر مکانی ثابت کرده و با توجه به این موضوع که این پایه قابل تنظیم است؛ به راحتی زاویه مانیتور را نسبت به خودتان تغییر دهید. مانیتور ZenScreen MB16ACE به هر دو شکل عمودی و افقی به پایه اسمارت متصل خواهد شد و تجربه کاربری خوشایندی را برای شما رقم خواهد زد.

 

مانیتور ایسوس ZenScreen MB16ACE

 

مانیتور قابل حمل ایسوس به پنل IPS ضد تابش نور (Anti-Glare) مجهز شده است که امکان استفاده از آن را در هر مکان برای شما فراهم می‌آورد. مانیتور ZenScreen MB16ACE از استاندارد TUV Rheinland برخوردار است؛ به این معنی که فاقد فرکانس لحظه‌ای (افزایش و کاهش غیرعادی نور مانیتور) می‌باشد و به این شکل به چشمان شما آسیب نمی‌رساند.

کمپانی ایسوس در مانیتور قابل حمل ZenScreen MB16ACE از بدنه تمام آلومینیومی با ظاهر جذاب مات استفاده کرده که نشان از سنگ تمام گذاشتن این شرکت در طراحی سری جدید مانیتورهای قابل حمل ZenScreen دارد.

 

مانیتور ایسوس ZenScreen MB16ACE

 

لوگوی ASUS با استفاده از استیل براق در پشت و جلوی مانیتور ZenScreen MB16ACE جای گرفته و با نگاهی گذرا به قسمت جلویی مانیتور شاهد 3 دکمه در پایین آن خواهید بود. کلید سمت راست همان طور که از علامت کنارش مشخص شده، کلید پاور می‌باشد. دکمه ‌های سمت چپ نیز نقش کلیدهای ناوبری برای اعمال تغییر تنظیمات را بر عهده دارند.

در حاشیه سمت چپ مانیتور ZenScreen MB16ACE یک درگاه USB-C مشاهده می‌شود که وظیفه تامین انرژی و ارتباط مانیتور با سایر سیستم‌ها را بر عهده دارد. اگر لپ تاپ شما در حال حاضر از خروجی ویدیو از طریق USB-C پشتیبانی می کند، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که ZenScreen را به آن درگاه وصل کنید و برای یک تجربه لذت بخش آماده شوید. اما اگر به این پورت دسترسی ندارید جای نگرانی نیست؛ چرا که تنها با نصب درایور DisplayLink بر روی سیستم شخصیتان و خرید یک مبدل Type-C به Type-A قادر به استفاده از مانیتور قابل حمل Asus ZenScreen MB16ACE خواهید بود.

 

مانیتور ایسوس ZenScreen MB16ACE

 

در انتها لازم به ذکر است که در زمان نگارش این خبر (هم زمان با نمایشگاه ces 2020) تاریخ و قیمت زمان عرضه مشخصی برای نمایشگر قابل حمل ZenScreen MB16ACE به وسیله کمپانی ایسوس اعلام نشده است.

 

منبع : wccftech



:: برچسب‌ها: ces 2020 , مانیتور قابل حمل ZenScreen MB16ACE , مانیتور ایسوس , مانیتور قابل حمل , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مادربرد از اصلی ترین قطعات هر سیستم به شمار می‌رود که وظیفه مدیریت کلیه عملیات اجرایی در هر قطعه را بر عهده دارد. بروز رسانی‌های متعددی از زمان معرفی هر مادربرد برای آن نسخه منتشر می‌شود که با نصب و اجرای این بروز رسانی‌ها عملکرد مادربرد به طور چشم گیری افزایش می‌یابد و یا خطاهای گزارش شده به وسیله کاربران، با انجام این بروز رسانی‌ها برطرف می‌شود. شرکت گیگابایت (Gigabyte) از پیشرانان تولید مادربرد و کارت گرافیک در جهان می‌باشد که برای هر کاربر، محصولی با ویژگی‌های خاص ارائه می‌کند و به همین دلیل در سرتاسر جهان و حتی ایران از طرفداران بسیاری برخوردار است. کمپانی گیگابایت متناسب با شرایط روز جهانی، بستر نرم افزاری مادربردهای خود را آپدیت می‌کند و ویژگی‌های جذابی به مادربردهای خود اضافه می‌کند اما متاسفانه آپدیت مادربوردهای گیگابایت به صورت درون برنامه‌ای (OTA) و نصب خودکار نیستند؛ اما این به این معنا نیست که شما قادر به آپدیت آن نخواهید بود. اگر به دنبال آپدیت مادربرد گیگابایت خود هستید؛ در ادامه این مقاله با فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقدمه :

 

نحوه آپدیت BIOS مادربردهای گیگابایت

 

در ابتدا لازم است بدانید که این آموزش مرتبط با تمامی مادربردهای گیگابایت می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از این راهنما هر مادربرد از شرکت گیگابایت را آپدیت نمایید. ما در این آموزش از مادربرد Gigabyte Z390 AORUS Master استفاده می‌کنیم که از بهترین و جدیدترین مادربردهای ارائه شده توسط گیگابایت می‌باشد. برای آپدیت مادربردهای گیگابایت به یک فلش USB نیاز خواهید داشت و باید به یک شبکه اینترنت برای دانلود فایل آپدیت دسترسی داشته باشید. در ادامه روش کار برای شما تشریح شده است.

 

قدم اول : دانلود فایل آپدیت

 

How To Update GIGABYTE BIOS

 

همان طور که اشاره کردیم، آپدیت‌های مادربردهای گیگابایت به صورت OTA نبوده و شما فایل آپدیت را باید از سایت گیگابایت دانلود نمایید. برای این کار باید از نام، مدل و سری مادربرد خود آگاه باشید. پس از ورود به سایت Gigabyte با کلیک بر روی ذره بین در گوشه سمت راست و وارد کردن مدل مادربرد خود، وارد صفحه مرتبط با آن خواهید شد. در سمت راست بر روی گزینه Support کلیک کنید. در این زمان با لیستی از کلیه درایورهای منتشر شده برای مادربرد خود آشنا خواهید شد که می‌توانید با توجه به تاریخ اعلان شده برای هر درایور، آخرین نسخه از درایور مدنظر خود را دانلود نمایید. با توجه به این که هدف ما آپدیت درایور بایوس (BIOS) می‌باشد؛ به سربرگ بایوس می‌رویم و آخرین ورژن منتشرشده را دانلود می‌کنیم.

 

قدم دوم : شرایط فلش USB و انتقال فایل

 

How To Update GIGABYTE BIOS

 

با توجه به این نکته که فایل دانلود شده با فورمت ZIP می‌باشد؛ ابتدا فایل آپدیت را از فایل فشرده ZIP خارج می‌کنیم. برای این کار می‌توانید از نرم افزارهای WinRAR و یا WinZIP استفاده کنید. پس از این که فایل نهایی را به دست آوردیم؛ آن را به فلش USB انتقال می‌دهیم.

نکته مهم : فلش USB حتما باید فورمت FAT32 داشته باشد و به جز فایل آپدیت، فایل دیگری در آن نباشد.

 

قدم سوم : ورود به BIOS سیستم

 

How To Update GIGABYTE BIOS

 

اگر فایل‌ آپدیت را دانلوده کرده و بر روی فلش USB انتقال داده‌اید؛ آماده ورود به این مرحله هستید. برای ورود به منوی بایوس، در حالی که از اتصال فلش USB مطمئن هستیم؛ سیستم خود را ری استارت می‌کنیم و پس از مشاهده لگوی گیگابایت، کلید DEL را فشار می‌دهیم. این کلید ممکن است در مدل‌های دیگر متفاوت باشد که در زمان بالا آمدن سیستم، در پایین نمایشگر قابل مشاهده است.

 

قدم چهارم : ورود به منوی Q-Flash

 

How To Update GIGABYTE BIOS

 

پس از این که وارد منوی بایوس شدید؛ در قسمت پایینی سمت راست شاهد گزینه Q-Flash خواهید بود. که امکان تغییرات نرم افزاری همچون آپدیت BIOS را از طریق فلش USB برای ما فراهم می‌آورد. پس از کلیک بر روی آن وارد قدم بعدی خواهیم شد.

 

قدم پنجم : انتخاب فایل آپدیت و اجرای آن

 

How To Update GIGABYTE BIOS

 

پس از ورود به منوی Q-Flash شاهد دو گزینه «Update BIOS» به معنای بروز رسانی بایوس و گزینه «Save BIOS» خواهید بود؛ که گزینه دوم برای خروجی گرفتن از بایوس قرار داده شده است و مرتبط با موضوع ما نمی‌باشد. پس بر روی گزینه Update BIOS کلیک می‌کنیم.

پس از کلیک بر روی گزینه ذکر شده، صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که در آن فایل آپدیتی را که بر روی فلش انتقال دادید مشاهده خواهید کرد. بر روی آن کلیک می‌کنیم و وارد مرحله بعد می‌شویم.

 

How To Update GIGABYTE BIOS

 

پس از انجام مراحل قبل، با تصویری مشابه با تصویر بالا روبه‌رو خواهید شد. به سادگی بر روی گزینه «Press to Start» کلیک می‌کنیم و منتظر می‌شویم تا نصب آپدیت به طور کامل انجام شود.

هشدار : در این مرحله از قطع اتصال برق و یا خاموش کردن سیستم به طور جدی پرهیز کنید و تا پایان آپدیت صبور باشید.

 

قدم ششم : بهینه سازی مادربرد پس از پایان آپدیت

 

How To Update GIGABYTE BIOS

 

پس از این که آپدیت تمام شد؛ دوباره به منوی بایوس باز خواهیم گشت. برای این که مادربرد در بهترین شرایط به فعالیت خود ادامه دهد؛ به سربرگ «Save & Exit» که آخرین گزینه در سمت راست می‌باشد مراجعه کرده و بر روی گزینه «Load Optimized Defaults» کلیک می‌کنیم. در پنجره باز شده مطابق تصویر بر روی گزینه Yes کلیک کرده و پس از آن تنظیمات را ذخیره خواهیم کرد.

 

How To Update GIGABYTE BIOS

 

تمام! اکنون مادربرد شما با استفاده از آخرین آپدیت و در بهترین شرایط به فعالیت خود ادامه می‌دهد. همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم؛ ما این مراحل را بر روی مادربرد Gigabyte Z390 AORUS Master اجرا کردیم ولی روش کار برای تمامی مادربردهای گیگابایت به همین صورت است.

تیم پشتیبانی فروشگاه هدف آماده پشتیبانی از شما کاربران عزیز می‌باشد و شما می‌توانید در صورت رویارویی با هرگونه مشکل در مراحل ذکر شده، از طریق پشتیبانی آنلاین و یا منوی ارسال نظرات در پایین این مطلب، با ما در ارتباط باشید.



:: برچسب‌ها: اپدیت bios مادربرد , تکنولوژی , اپدیت مادربرد گیگابایت , اپدیت بایوس مادربرد گیگابایت , GIGABYTE , بایوس مادربرد ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اینستاگرام (instagram) محبوب ترین شبکه اجتماعی در تلاش است تا قابلیت دایرکت را به نسخه وب برنامه اجتماعی خود اضافه کند تا کاربران بیشتر از قبل امکانات نسخه موبایل را روی دسکتاپ اینستاگرام تجربه کنند.

 

دایرکت اینستاگرام به‌زودی به نسخه وب اضافه می‌شود

 

در خصوص زمان دقیق ارائه قابلیت دایرکت اینستاگرام در نسخه وب چیزی گفته نشده ولی با توجه به شایعات، این قابلیت که هم اکنون فقط در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام قابل استفاده است تا آخر ژانویه به نسخه وب نیز اضافه خواهد شد. در حال حاضر دایرکتِ نسخه وب برای بعضی از کاربران فعال است ولی با رسمی شدن عرضه آن، همه افراد قادر خواهند بود از آن استفاده کنند‌.

کاربران از طریق دایرکت می‌توانند با دوستان خود چت کنند و پست‌های اینستاگرام را برای آن ها فوروارد کنند، نکته منفی درباره direct نسخه وب این است که، گفته می‌شود پیام‌هایی که در آن رد و بدل خواهند شد رمزگذاری شده نخواهند بود که امیدواریم بعد از عرضه همگانی این مورد برطرف شود تا کاربران با امنیت خاطر بیشتری با یکدیگر در ارتباط باشند!

به نظر شما چه قابلبت‌های دیگری برای نسخه وب اینستاگرام الزامی است؟



:: برچسب‌ها: دایرکت اینستاگرام , اینستاگرام دسکتاپ , تکنولوژی , Instagram ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

شرکت گرین این بار با تولید و عرضه پاور GP480A EUD توانسته جانی تازه به بازار منابع تغذیه ببخشد. پاور Green GP480A EUD در کنار توان خروجی مناسبی که دارد؛ از قیمت فوق العاده مناسبی برخوردار است و قادر است تا توان مورد نیاز یک سیستم خانگی، اداری و یا گیمینگ را تامین نماید. اگر به دنبال خرید یک پاور بالارده و مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا با حداقل قیمت هستید؛ در ادامه با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه :

اگر در گذشته قصد اسمبل یک سیستم میان رده را داشتید حتما باید پاورهایی با توان بالای 500 آمپر تهیه میکردید؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات به وجود آمده در معماری ریزپردازنده‌ها حتی یک توان 450 آمپر نیز گاها قادر است تا انرژی مورد نیاز یک سیستم گیمینگ را تامین کند!

این موضوع موجب شد تا شرکت‌هایی که تولید قطعات کامپیوتری را برعهده داشتند، به تولید پاورهایی با آمپراژ 400 تا 550 وات روی بیاورند. شرکت پردیس صنعت سیاره سبز که همه آن را با نام تجاریش یعنی «Green» می‌شناسند؛ از جمله شرکت‌هایی است که بسیار در ایران محبوب بوده و با توجه به وضعیت بازار اقدام به تولید پاورهایی با کیفیت مناسب نموده است. پاور GP480A EUD از محصولات با کیفیت شرکت گرین است که همان طور که از نامش نیز مشخص است؛ دارای توان 480 آمپری بوده و در دسته بندی EUD این شرکت قرار دارد. طبق گفته گرین، پاورهای سری EUD به منظور ارائه ویژگی‌های یک پاور بالارده با حداقل قیمت ایجاد شده‌اند. وجود قطعات با کیفیت، مجهز بودن به برترین تکنولوژی‌های روز دنیا و استاندارد برنز 80 Plus همگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که حرف شرکت گرین را تایید می‌کنند.

پاور Green GP480A EUD ساختار غیر ماژولار (Non-modular) دارد و با توجه به ظرفیت 480 آمپری که گرین برای این پاور در نظر گرفته؛ شما قادر به استفاده از این پاور در سیستم‌های خانگی، اداری و نیمه گیمینگ خواهید بود. کابل‌های رابط پاور به صورت تخت (Flat) طراحی شده و به شما این امکان را می‌دهد تا اسمبلی زیباتر، در کنار تهویه هوای بهتری را تجربه کنید.

در ادامه با بررسی جامع پاور Green GP480A EUD در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی پاور Green GP480A EUD : ساختار و طراحی

 

نقد و بررسی منبع تغذیه Green GP480A EUD

 

پس از باز کردن جعبه که با اطلاعات ریز و درشتی درباره این محصول پوشیده شده است؛ رنگ مشکی و کابل‌های فلت به کار رفته در پاور گرین GP480A EUD اولین نکته‌ای است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. رنگ مشکی نماد محصولات بالارده در شرکت گرین می‌باشد که به زیبایی این منبع تغذیه نیز افزوده است. GP480A EUD در ابعادی معادل 86x150x140 میلی متر طراحی و عرضه شده است و از بدنه‌ای با جنس SECC برخوردار است. فولاد SECC نوعی فولاد الکترو گالوانیزه است که از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده که بخش داخلی از جنس فولاد سرد بوده و لایه خارجی از جنس فلز روی می‌باشد. دلیل استفاده از این متریال در بدنه پاور، افزایش مقاومت بدنه و جلوگیری از انتقال شوک الکتریکی می‌باشد. وزن این محصول معادل 1.44 کیلوگرم بوده و از طراحی غیرماژولار برخوردار است. روزنه‌های شبکه‌ای در دو قسمت ورودی و خروجی فن به چشم می خورند و جریان هوا توسط این دو بخش وارد پاور شده و از آن خارج می شود. پشت پاور محل قرار گیری کلید خاموش و روشن و همچنین ورودی کابل برق است. کابل های پاور از نوع Non-Modular بوده و به این ترتیب تمامی کابل ها به برد متصل هستند.

 

نقد و بررسی پاور Green GP480A EUD : جزئیات فنی

 

نقد و بررسی پاور Green GP480A EUD

 

اولین نکته‌ای که در مشخصات فنی پاور GP480A EUD گرین توجه ما را به خود جلب کرد؛ استفاده از مبدل DC-DC به جای تپولوژی Group Regulation در این محصول بود. پیش از این مبدل DC-DC تنها در پاورهای بالارده و پیشرفته دیده می‌شد اما گرین با اضافه کردن این مبدل ثابت کرده که حقیقتا به دنبال ارائه ویژگی‌های پاورهای بالارده با حداقل قیمت است. استفاده از این مبدل در کنار ماسفت‌های با کیفیت موجب شده تا شاهد افزایش چشمگیر کارایی و کاهش افت ولتاژ و تلفات حرارتی باشیم که این موضوع موجب افزایش طول عمر منبع تغذیه Green GP480A EUD خواهد شد. نکته‌ای که معمولا در خرید پاورهای گرین به آن توجه می‌شود؛ نماد استاندارد آن‌هاست. خوشبختانه منبع تغذیه GP480A EUD از استاندارد برنز 80Plus برخوردار است که این استاندارد به معنای بازده 85 درصدی این پاور است. این امر باعث کاهش تلفات مصرف انرژی، کاهش حرارت و در نتیجه عملکرد کاملاً بی صدا این سری شده است. پاور 480 واتی گرین در بازه ولتاژ ورودی 200 الی 240 ولتی قادر به فعالیت است و این جریان نباید آمپراژی بالاتر از 4.5 آمپر داشته باشد. میزان تحمل وقفه در انرژی ورودی (Hold-Up Time) چیزی در حدود 12 میلی ثانیه در فشار باری 100 درصد می‌باشد. این قابلیت به لطف برخورداری از خازن با کیفیت ورودی (Bulk) با ظرفیت مناسب در سر پاورهای EUD شکل گرفته که سبب می‌شود تا زمان تحمل وقفه ولتاژ ورودی حتی در حداکثر توان خروجی نیز حدوداً 12میلی ثانیه باشد. این میزان تحمل وقفه، عملکرد تضمین شده این سری را در شرایط ناپایدار برق شهر تضمین کرده و قابلیت سازگاری UPS های با عملکرد کند را نیز با پاورهای سری EUD فراهم کرده است. شرکت گرین در خازن‌های ورودی از خازن‌هایی با الکترولیت تایوانی در کنار ظرفیت 85 کولُنی و برای خازن‌های خروجی نیز از همان خازن‌های تایوانی اما با ظرفیت 105 کولنی بهره گیری کرده است. خنک کننده پاور (Fan) از مهم ترین نکات در هنگام خرید پاور است. استفاده از خنک کننده نامناسب سبب می‌شود تا صدای آزاردهنده‌ای از داخل سیستم به گوش شما برسد. فن 120 میلی متری به کار رفته در پاور 480 واتی گرین، ساخت کمپانی Yate Loon است که بر اساس دمای داخل پاور قادر به تنظیم شدت چرخش می باشد. شرکت گرین برای کاهش صدا تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای گرفته؛ به شکلی که با استفاده از دو هیت سینک در پاور کاری کرده تا دما اصلا به قدری بالا نرود که نیاز به روشن شدن فن باشد، مگر در شرایط خاص!

هیت سینک اول در بخش مدار سوئیچینگ و مدار کنترل ضریب توان ورودی و هیت سینک دوم در بخش المان های یکسو کننده و محافظتی خروجی به کار رفته است. نویز فن 120 میلی متری به کار رفته در پاور در حدود db20 (دسی بل) است که در چنین شرایطی صدای فن برای کاربر قابل احساس نخواهد بود. پاور Green GP480A EUD در محدوده رطوبتی 20 الی 90 درصدی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما اگر تصمیم به استفاده از این پاور در محیط‌هایی با میزان رطوبت بیشتر از 90 درصد دارید به شما پیشنهاد می‌کنم که از لیست منابع تغذیه فروشگاه هدف منبع تغذیه دیگری انتخاب کنید.

 

نقد و بررسی پاور Green GP480A EUD : کانکتورها و تکنولوژی‌های گرین

 

نقد و بررسی پاور Green GP480A EUD

 

کانکتورهای پاور Green GP480A EUD به صورت غیر ماژولار هستند. این جمله یعنی این که کانکتورهای سایر قطعات با استفاده از سیم به پاور متصل خواهند شد و شاهد ارتباط مستقیم کانکتورها با قطعات نخواهیم بود. لازم به ذکر است که کلیه کابل‌های پاور به جز کابل اصلی به صورت فلت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که سبب می‌شود سیم پیچی داخل سیستم مرتب‌تر باشد و تهویه هوا درون کیس بهتر صورت گیرد. پاور گرین GP480A EUD از 13 کانکتور بهره می‌برد که در ادامه معرفی شده اند:

  • یک کانکتور 4+20 پین برای مادربرد
  • یک کانکتور 4+4 پین 12 ولتی برای پردازنده
  • یک عدد کانکتور 6+2 پین PCI-e
  • شش کانکتور 15 پین SATA
  • یک کانکتور فلاپی/FDD
  • سه عدد کانکتور 4 پین Molex

در تصویر بالا می‌توانید تصاویر مربوط به هر کدام از این کانکتورها را مشاهده کنید.

 

نقد و بررسی پاور Green GP480A EUD

 

منبع تغذیه به عنوان قطعه‌ای که در ارتباط مستقیم با قطعات مهم و گران قیمت هر سیستمی می‌باشد؛ باید از تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز امنیتی برخوردار باشد. در ادامه به بررسی تمامی تکنولوژی‌هایی که کمپانی گرین در پاور GP480A EUD استفاده کرده است خواهیم پرداخت.

استفاده از تراشه دیده‌بان ویژه (Supervisor chip) : در پاور Green GP480A EUD برای حفاظت از منبع تغذیه در برابر حملات مختلف و وضعیت‌های مختلف همچون نوسانات شدید، اتصال کوتاه، افزایش ولتاژ و... از مدارها و چیپ‌های متفاوتی استفاده شده است. چیپ سوپروایزر را می‌توان مدیر کنترل جریان در منبع تغذیه در نظر گرفت که با کنترل قسمت‌های مختلف پاور در وضعیت‌های گوناگون مدارهای متفاوتی را فعال می‌کند. در جدول پایین می‌توانید تمامی این مدارها و وضعیتی که در آن مدار فعال می‌شود را مشاهده کنید.

 

نقش مدار حفاظتی مدار حفاظتی
محافظت از افزایش توان OPP
محافظت از افزایش ولتاژ OVP
محافظت از کاهش ولتاژ UVP
محافظت از اتصال کوتاه SCP و OCP
محافظت از افزایش شدت جریان (آمپراژ) NLO و SIP

 

استاندارد ERP 2013 : منابع تغذیه سوئیچینگ به مادامی که به برق شهر متصل هستند به دلیل وجود مدار +5V Standby حتی در وضعیتی که خاموش هستند، همواره مقدار اندکی برق مصرف می کنند. در پاورهای مجهز به مدار Standby با مصرف کنترل شده و مدرن، این میزان به مراتب کمتر است. پاورهای سری EUD همچون Green GP480A EUD در این وضعیت مصرفی کمتر از 0.3 وات دارند که در نوع خود در این رنج قیمت کم نظیر محسوب می‌شود.

فیلتر دو مرحله ای EMI در بخش ورودی : به لطف فیلترینگ دو مرحله ای و کامل در بخش ورودی پاورهای سری EUD، حامل های EMI/RFI ایجاد شده توسط ماسفت‌ها و سوئیچ‌های بخش ورودی تحت هیچ شرایطی به شبکه انتقال و توزیع برق شهر نفوذ نخواهند کرد. همچنین به واسطه دو قطعه NTC Thermistor و MOV (Metal Oxide Varistor) تعبیه شده در این بخش، پاورهای سری EUD در برابر جریان های هجومی اولیه (Inrush Current) و Spike های شدید ولتاژ برق شهر بیمه شده اند.

اصلاح ضریب قدرت Active PFC : با وجود عناصر متعدد غیرخطی موجود در منابع تغذیه سوئیچینگ، تعبیه سامانه‌های اصلاح ضریب قدرت (PFC) علاوه بر کاهش تلفات مصرف انرژی، هزینه‌های برق مصرفی کاربر را نیز کاهش می‌دهد.

 

نتیجه نهایی :

به جرئت می‌توان پاور GP480A EUD را از بهترین پاورهای موجود در بازار ایران دانست که می‌تواند بر روی سیستم‌های خانگی، اداری و گیمینگ سطح پایین نصب شود و بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند. کمپانی گرین قیمت منبع تغدیه GP480A EUD را از نقاط قوت این محصول برشمرده و تضمین می‌کند که با خرید هرکدام از پاورهای سری EUD بهترین منبه تغذیه را در ازای مبلغ پرداختی دریافت خواهید کرد. با خرید پاور گرین GP480A EUD می‌توانید با خیالی آسوده و با اتکا بر تکنولوژی‌های به کار رفته در این منبع تغذیه به استفاده از سیستم شخصی خود بپردازید. 

 

نقاط قوت :

  • توان کاری مناسب
  • طول عمر بالا
  • استفاده از مبدل DC-DC به جای تپولوژی‌های قدیمی
  • بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از سیستم ارتباطی ماژولار


:: برچسب‌ها: بررسی Green GP480A EUD , خرید Green GP480A EUD , قیمت Green GP480A EUD , مشخصات Green GP480A EUD , قیمت پاور گرین , منبع تغذیه گرین ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی دیگر از گوشی های میان رده خوب و خوش قیمت شرکت سامسونگ گوشی Galaxy A50s است که در ماه آگوست (August) سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

سری محصولات گلکسی A سامسونگ خیلی زود توانستند به محبوب ترین گوشی های این برند کره‌ای تبدیل شوند. هم اکنون تنوع گوشی هایی که در خانواده Galaxy A عرضه شده‌اند به مراتب زیاد است و اگر قصد خرید یکی از اسمارتفون های سری گلکسی A سامسونگ را داشته باشید با گزینه های خرید زیادی رو به رو خواهید شد. در این بین Samsung Galaxy A50s که در ماه آگوست سال 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم می‌تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد چون علاوه بر قیمت مناسب از سخت افزار خوبی هم بهره می‌برد. ویژگی هایی مثل بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ، باتری با ظرفیت زیاد، رم خوب و دوربین سه‌گانه از ویژگی هایی هستند که در نگاه اول توجه هر فردی را به خوب جلب خواهند کرد.

اما آیا سامسونگ گلکسی A50s می‌تواند گزینه خرید خوبی برای شما باشد؟ برای پاسخگویی به این سوال باید بهتر گوشی نام برده شده را بشناسید و با نقاط قوت و ضعف اصلی آن آشنا شوید. اگر نقاط قوت گوشی با نیازها و انتظارات شما سازگار باشد، بنابراین دستگاه می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان به شمار آید و اگر اینگونه نباشد، طبیعتا خرید آن به شما توصیه نخواهد شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ بپردازیم و مروری بر اصلی ترین نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین اگر قصد خرید یک اسمارتفون جدید را دارید و Galaxy A50s هم از گزینه های مد نظرتان است، این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

گوشی گلکسی A50s از سبک طراحی که در دیگر گوشی های جدید سری Galaxy A سامسونگ بکار گرفته شده پیروی نمی‌کند و بدنه‌ای براق و صفحه نمایشی بزرگ و با حاشیه های باریک دارد. ابعاد بدنه گوشی 7.7 در 74.5 در 158.5 میلیمتر خواهد بود و وقتی دستگاه را در دست می‌گیرید باریک بودن آن حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. وزن گوشی هم به چیزی در حدود 169 گرم می‌رسد که وزن مناسبی برای یک اسمارتفون مجهز نمایشگر 6.4 اینچی است. اما طبیعتا عواملی وجود دارند که منجر به سبک تر شدن گوشی شده‌اند! یکی از مهم ترین این عوامل مربوط به بدنه پلاستیکی دستگاه می‌شود. در بررسی گلکسی A50s مشخص شد که قاب پشت این گوشی علیرغم اینکه براق است و شبیه به شیشه به نظر می‌رسد، کاملا از پلاستیک تشکیل می‌شود.

 

بررسی گلکسی A50s

 

بنابراین قاب پشت گوشی حساسیت بالایی در قبال خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز خواهد داشت و باید در مراقبت از آن دقت کافی را صرف کنید. توصیه داریم بدین منظور از کیف و کاور های اختصاصی استفاده نمایید که برای گوشی A50s طراحی و عرضه شده‌اند. لازم به ذکر است که فریم اصلی دستگاه از آلومینیوم تشکیل شده است و خوشبختانه این فریم پلاستیکی نیست. گوشی A50s سامسونگ قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به اسپیکر نسبتا خوب و قدرتمندی هم مجهز است که گوش دادن به موزیک با آن تجربه مطلوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

در طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A50s سعی نشده که ضد آب بودن اهمیت خاصی داده شود و در نتیجه گوشی در برابر تماس با آب و مایعات حساس خواهد بود. البته نباید هم انتظار داشته باشیم که یک اسمارتفون میان رده با ویژگی ها و قیمت Galaxy A50s از طراحی ضد آب هم بهره ببرد! اگر به قاب پشت گوشی دقت کنید متوجه خواهید شد که طرح خاصی در آن بکار رفته و حالتی شبیه به چند مثلث کنار هم در قاب پشت آن ایجاد شده است. این سبک طراحی شاید از دید برخی کاربران جالب نباشد اما به هر صورت منجر می‌شود که گوشی ظاهر منحصر به فردتری داشته باشد.

 

بررسی گلکسی A50s

 

در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه هم لنز های دوربین اصلی آن واقع شده‌اند که به طور عمودی در کنار هم قرار دارند و یک چراغ فلش LED هم زیر این لنزها دیده می‌شود. اما دستگاه از نمای رو به رو چطور است؟ وقتی از نمای رو به رو به گوشی Galaxy A50s نگاه کنید صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریکش توجهتان را جلب می‌کند. طبق آمار چیزی در حدود 85.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی این اسمارتفون با صفحه نمایش آن احاطه شده که نسبت تصویر به بدنه جالبی است. با یک نگاه دقیق تر به حاشیه های صفحه نمایش این گوشی می‌توان متوجه شد که حاشیه لبه زیرین نمایشگر گوشی نسبت به سه حاشیه دیگر آن ضخامت بیشتری دارد و با کاهش ضخامت این بخش سامسونگ می‌توانست نسبت تصویر به بدنه گوشی را بیشتر از این هم کند.

در بخش فوقانی صفحه نمایش دستگاه هم لنز دوربین سلفی آن در بخشی که با اصطلاح ناچ (Notch) مشخص می‌شود تعبیه شده است. ناچی که برای گوشی A50s در نظر گرفته شده کاملا U شکل بوده و ارتفاع نسبتا زیادتری نسبت به ناچ اغلب گوشی های سری Galaxy A این شرکت دارد. نکته بعدی که باید در بررسی گلکسی A50s به آن اشاره کنیم مربوط به اسکنر انگشت آن می‌شود که در داخل صفحه نمایش تعبیه شده است. بخش زیرین صفحه نمایش این اسمارتفون قابلیت اسکن انگشت کاربر را دارد و بدین ترتیب می‌توان با قرار دادن انگشت بر روی این بخش از لایه های امنیتی مثل قفل نمایشگر عبور کرد.

 

بررسی گلکسی A50s

 

متاسفانه در بررسی گوشی Galaxy A50s مشخص شد که اسکنر انگشت آن عملکرد خیلی سریع و روانی ندارد و نسبت به گوشی های میان رده دیگر به مراتب کندتر عمل می‌کند. ضمن اینکه به مرور زمان تاخیر و اختلال هایی هم در عملکرد اسکنر انگشت گوشی به وجود می‌آید که می‌توانند کمی آزاردهنده باشند. با این حال وقتی گوشی گلکسی A50s سامسونگ را در دست بگیرید، حس نسبتا خوبی به شما منتقل می‌شود اما این حس فراتر از حس در دست گرفتن یک اسمارتفون میان رده نخواهد بود. در مجموع می‌توان اینطور گفت که تعادل مابین قیمت و کیفیت ساخت این گوشی برقرار است و دستگاه از ظاهر و سبک طراحی مناسبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: صفحه نمایش 

به عقیده ما یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی سامسونگ Galaxy A50s مربوط به صفحه نمایش آن می‌شود. صفحه نمایشی که در این گوشی بکار رفته 6.4 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش دستگاه به چیزی در حدود 403 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که بدون تردید تراکم پیکسلی بسیار خوبی برای نمایشگر گوشی است که اندازه 6.4 اینچی دارد. نسبت تصویر 18.5 به 9 توسط نمایشگر دستگاه ارائه شده و همانگونه که در بخش قبل گفتیم چیزی در حدود 85.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با صفحه نمایش آن احاطه می‌شود. ظاهرا روی صفحه نمایش گوشی A50s هیچ شیشه ضد خشی بکار نرفته و شیشه‌ای معمولی روی ال سی دی آن نصب شده است. بنابراین اکیدا توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش دستگاه یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی آن نصب کنید.

اما کیفیت نمایش محتوا روی گوشی چطور است؟ در بررسی گلکسی A50s مشخص شد که صفحه نمایش آن از نظر وضوح تصویر و شارپنس عملکرد بسیار خوبی دارد. محتوایی که بر روی نمایشگر این گوشی به تصویر کشیده می‌شود شارپنس مطلوبی داشته و جزئیات قابل قبولی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه تفکیک پذیری رنگ ها هم در آن به خوبی انجام می‌گیرد تا در مجموع یک تصویر شارپ و جذاب توسط بیننده قابل رویت باشد. این ویژگی های خوب سبب می‌شوند که گوشی A50s با نمایشگر 6.4 اینچی برای انجام کارهایی مثل وبگردی یا تماشای فیلم و سریال و کلیپ های یوتیوب بسیار مناسب باشد. ضمن اینکه نمایشگر سوپر آمولد گوشی از قابلیت "Always On Display" هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به موجب این قابلیت برخی اطلاعات از قبیل تاریخ، زمان و نوتیفیکیشن ها دائما روی صفحه گوشی به تصویر کشیده می‌شوند.

 

بررسی گلکسی A50s

 

از دیگر ویژگی های مثبت صفحه نمایش گوشی Galaxy A50s می‌توان به روشنایی خوب آن اشاره کرد. این ویژگی همیشه در پنل های سوپر آمولد مشاهده شده و جای تعجبی ندارد که نمایشگر سوپر آمولد A50s هم از آن بهره ببرد. توان تولید روشنایی نمایشگر این گوشی به گونه‌ایست که با تنظیم شدت روشنایی آن بر روی 80 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور از گوشی استفاده کنید و با دستگاه در تعامل مستقیم قرار گیرید. ضمنا همانطور که در بخش قبل گفتیم قسمت زیرین صفحه نمایش دستگاه قابلیت اسکن انگشت کاربر را هم دارد اما سرعت و دقت عملکرد اسکنر داخل نمایشگر گوشی آنقدرها که انتظار داشتیم خوب نبود و می‌توانست از این بهتر باشد. پس در مجموع صفحه نمایش 6.4 اینچی گوشی Galaxy A50s از نظر به تصویر کشیدن محتوا کیفیت مطلوبی دارد و این موضوع از ویژگی های مثبت آن به شمار می‌رود.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

گوشی Galaxy A50s سامسونگ به طور پیش فرض از اندروید 9 پای (Android 9.0 Pie) بهره می‌برد و رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است. همیشه یکی از اصلی ترین معایب گوشی های سامسونگ و به ویژه محصولات میان رده این شرکت مربوط به بستر نرم افزاری آن ها و باگ های می‌شده که در آن ها وجود داشته‌اند و شاید خیلی از کاربران تصور کنند در گوشی مثل A50s هم شاهد همین روال خواهند بود. خوشبختانه در بررسی گلکسی A50s مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد روانی دارد و شاید به ندرت و فقط در موارد محدود لگ و تاخیرهایی در عملکرد عادی آن رویت شود. که شدت آن ها اصلا حاد نیست و شاید کاربر حتی متوجه بروزشان هم نشود.

پرسه زدن در منو های اصلی، اجرا و استفاده از برنامه هایی مثل اپلیکیشن پیامک، دوربین، دفترچه تلفن و غیره بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در گوشی A50s صورت می‌پذیرد. استفاده از اپلیکیشن های محبوبی همچون تلگرام، واتساپ و اینستاگرام هم در گوشی بدون مشکل قابل انجام خواهد بود اما بهتر است در زمان نصب این برنامه ها از پر شدن حافظه داخلی دستگاه منجر به بروز لگ و تاخیرهایی در عملکرد دستگاه شود. پس برای دستیابی به بهترین بازده سعی کنید از پر شدن حافظه داخلی Galaxy A50s جلوگیری به عمل آورید. اما بد نیست کمی هم در مورد قابلیت ها و ویژگی های نرم افزاری صحبت کنیم که در رابط گوشی A50s ارائه شده‌اند.

 

بررسی گلکسی A50s

 

این گوشی از بیکسبی (Bixby) یا همان دستیار هوشمند اختصاصی سامسونگ پشتیبانی می‌کند اما برخلاف سری گوشی های گلکسی S به دکمه فیزیکی اختصاصی برای فعالسازی بیکسبی مجهز نیست و برای فعال کردن این دستیار صوتی باید دکمه پاور را کمی نگه دارید. اپلیکیشن های پیش فرض نسبتا زیادی روی گوشی نصب شده‌اند و مطمئن هستیم برخی از آن ها هیچوقت توسط شما مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. البته سامسونگ این برنامه های پیش فرض را در پوشه خاصی ارائه کرده تا مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکنند. همچنین سامسونگ این امکان را در اختیار کاربران قرار داده تا ناچ (Notch) یا همان زائده کوچک لبه فوقانی صفحه نمایش گوشی را در صورت آزاردهنده به نظر آمدن مخفی کنند. برای انجام این کار باید از منوی تنظیمات گوشی استفاده شود.

نکته بعدی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به امکان استفاده از گوشی در حالت فول اسکرین یا تمام صفحه می‌شود. در این حالت سه دکمه مجازی لبه زیرین نمایشگر حذف خواهند شد و کاربر می‌تواند با دستورات اشاره‌ای مستقیم با دستگاه در ارتباط باشد و از آن استفاده به عمل آورد. تعامل با گوشی در این حالت شاید در ابتدا کمی سخت و دشوار به نظر آید اما خیلی زود به آن عادت خواهید کرد و می‌توانید تجربه‌ای متفاوت نسبت به گوشی های قدیمی تر را داشته باشید. پس به طور کلی در بررسی گلکسی A50s سامسونگ مشخص شد که دستگاه بستر نرم افزاری و سیستم عامل خوبی دارد و احتمالا آپدیت اندروید 10 هم برای آن منتشر می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی دریافت کنید توصیه داریم از پر شدن حافظه داخلی دستگاه جلوگیری به عمل آورید.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: پردازنده، رم و حافظه داخلی 

تراشه‌ای که در قلب گوشی A50s سامسونگ بکار رفته یک تراشه میان رده است که اگزینوس 9611 نام دارد. این تراشه طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده و از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. چهار هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A73 در نظر گرفته شده‌اند و فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 هم در این تراشه وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. از نظر رم گوشی A50s در دو نسخه عرضه شده که به ترتیب ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی را ارائه می‌کنند. دستگاه از نظر حافظه داخلی هم در دو نسخه مختلف با ظرفیت های 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار شده است. ضمنا گوشی از اتصال رم میکرو اس ادی (Micro SD) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

پیش هر چیز باید مشخص کنیم که ما در بررسی گلکسی A50s سامسونگ از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی آن استفاده کردیم که در واقع نسخه پایه این محصول خواهد بود. اما کیفیت عملکرد آن چطور بوده است؟ برای بررسی دقیق تر دستگاه ما دو بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) و اسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی آن نصب و هر یک را 10 دقیقه اجرا کردیم. سپس از بازی های مذکور خارج شدیم و از بخش "Recent Apps" مابین اپلیکیشن های اخیر گوشی و منوی تنظیمات دستگاه جهش هایی داشتیم. نتیجه بررسی Galaxy A50s نشان داد که این اسمارتفون بدون مشکل از پس اجرای بازی های نام برده شده بر می‌آید اما کاملا مشخص است که گوشی در حین اجرای این بازی ها کاملا تحت فشار قرار دارد.

 

بررسی گلکسی A50s

 

بدنه گوشی در زمانی که بازی مثل آسفالت 9 برای مدت زمان 7 دقیقه در آن اجرا می‌شود به شدت داغ خواهد شد و این مسئله روی کیفیت عملکرد باتری تاثیر می‌گذارد و خالی شدن زودتر شارژ باتری را به همراه خواهد داشت، اما با این حال لگ و تاخیر محسوسی در اجرای بازی به وجود نمی‌آید و اگر هم لگ و تاخیری در لحظات خاصی ایجاد شوند شدت آن ها بسیار محدود و ناچیز خواهد بود و قابل چشم پوشی هستند. جهش مابین اپلیکیشن های پس زمینه و منوی تنظیمات دستگاه هم بعد از 20 دقیقه اجرای دو باز مذکور با سرعت و کیفیت نسبتا مطلوبی انجام می‌شود. البته لگ های ریزی در چند ثانیه ابتدایی خروج از بازی های مذکور قابل رویت بود اما این لگ و تاخیرها خیلی زود برطرف شدند. بنابراین به طور کلی می‌توان اینطور نتیجه گرفت که گوشی Galaxy A50s به عنوان یک اسمارتفون میان رده و با توجه به قیمت گوشی از قدرت عملکرد مطلوبی برخوردار است.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: دوربین اصلی و سلفی 

نوبت به یکی از مهم ترین بخش های نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A50s می‌رسد که مربوط به دوربین آن می‌شود. دوربین اصلی این اسمارتفون از سه لنز 48، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب از نوع واید (Wide)، اولتراواید (Ultrawide) و عمقی (Depth) هستند و دیافراگم F/2.0، F/2.2 و F2.2 دارند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری با زاویه دید گسترده و ضبط ویدئو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شود. ضمنا یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی دستگاه در نظر گرفته شده و درست زیر لنز های آن نصب است. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی و سه‌گانه گوشی Galaxy A50s چطور است؟

در بررسی گلکسی A50s مشخص شد که دوربین اصلی آن در محیط های با نور خوب و باز عملکرد مطلوبی دارد و عکس های بسیار خوبی را ضبط می‌کند. جزئیات عکس در این شرایط بسیار مطلوب خواهد بود. در محیط های با نور کم و بسته کیفیت عکس هایی که با دوربین اصلی گوشی قابل ضبط هستند کمی افت خواهد کرد و جزئیات تصویر کمی کیفیت خود را از دست می‌دهند. در محیط های خیلی تاریک مثل شب هم نویزهای نسبتا زیادی در عکس نمایان خواهند شد و کیفیت تصویر نسبت به عکس هایی که در روز و با نور مناسب ضبط می‌شوند به مراتب کمتر خواهد بود.

 

بررسی گلکسی A50s

 

یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دوربین اصلی گوشی Galaxy A50s مربوط به کیفیت و قدت بسیار خوب عملکرد آن در ضبط عکس های پرتره می‌شود! در بررسی این گوشی متوجه شدیم که عکس های پرتره واقعا با دوربین اصلی این گوشی و لنز عمقی آن با دقت عالی قابل ضبط هستند. تفکیک سوژه اصلی تصویر و فضای پس زمینه حتی در دشوارترین شرایط هم با لنز دوربین عمقی گوشی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و این موضوع یکی از ویژگی های مثبت گوشی A50s خواهد بود. بنابراین اگر اهل عکسبرداری پرتره هستید، خرید گوشی گلکسی A50s می‌تواند گزینه عالی برایتان باشد.

در سمت مقابل دوربین سلفی این گوشی از یک لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده است. بهره‌مندی از لنز دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بدون تردید سطح انتظارات هر کاربری را افزایش می‌دهد. تصاویری که در حالت عادی با دوربین سلفی گوشی ضبط می‌شوند وضوح 32 مگاپیکسلی را ارائه نخواهند کرد اما شما با تغییر تنظیمات در اپلیکیشن دوربین گوشی می‌توانید حالت ضبط عکس های سلفی 32 مگاپیکسلی را فعال کنید. عکس های سلفی که با دوربین Galaxy A50s ضبط می‌شوند کیفیت بسیار خوبی دارند و برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام کاملا مناسب خواهند بود. البته کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی هم در محیط های با نور کم و تاریک افت می‌کند اما مقدار افت آن به حدی نیست که آزاردهنده باشد.

 

 نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ: باتری و شارژدهی 

سامسونگ از یک باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A50s استفاده کرده است. با توجه به اندازه صفحه نمایش دستگاه، وضوح تصویر آن و همچنین مشخصاتی که پردازنده و رم آن ارائه کرده‌اند پیش‌بینی می‌شود که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بتواند برای آن مناسب باشد و به خوبی از پس تامین انرژی مورد نیازش بر آید. در بررسی گلکسی A50s هم مشخص شد که شرایط پیش‌بینی شده برقرار است و باتری دستگاه با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی تقریبا 1.5 روز دوام می‌آورد. طبیعتا اگر تسک های سنگینی مثل بازی های HD را روی گوشی اجرا کنید، سرعت خالی شدن شارژ باتری هم افزایش پیدا می‌کند.

شارژر اورجینال گوشی Galaxy A50s توان 15 واتی دارد و بدین سبب قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌کند. پس گوشی نام برده شده از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی به عمل می‌آورد اما طبیعتا با توجه بهره‌مندی از بدنه پلاستیکی از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نخواهد کرد. در بررسی این اسمارتفون مشخص شد که فول شارژ باتری آن با استفاده از شارژر اورجینالش چیزی در حدود 70 دقیقه به طول می‌انجامد که مدت زمان مناسبی برای شارژ باتری گوشی است که ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند.

 

بررسی گلکسی A50s

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی A50s سامسونگ (Samsung Galaxy A50s) پرداختیم. این اسمارتفون برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای مناسب یک گوشی میان رده خوب داشته باشند که تقریبا از پس انجام هر کاری بر آیند و از دوربین و صفحه نمایش خوبی هم بهره ببرد. قیمت گلکسی A50s نسبت به ویژگی هایی که ارائه کرده مناسب در نظر گرفته شده است. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • ظاهر خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • قدرت پردازشی مناسب
  • دوربین بسیار خوب
  • شارژدهی خوب باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • حساسیت بالای بدنه در قبال خراشیدگی
  • کیفیت نه چندان بالای اسکنر انگشت داخل نمایشگر


:: برچسب‌ها: بررسی گلکسی A50s , خرید گلکسی A50s , مشخصات گلکسی A50s , نقد گلکسی A50s , قیمت گلکسی A50s , مشخصات Galaxy A50s , Samsung Galaxy A50s ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()