نوشته شده توسط : edbazar

اگر بخواهید با صرف هزینه ناچیز یک گوشی اندرویدی خوب بخرید، گلکسی A10s سامسونگ (Samsung Galaxy A10s) و ردمی 8 شیائومی (Xiaomi Redmi 8) می‌توانند گزینه های خرید مناسب و خوبی برای شما باشند. اما کدامیک از این دو گوشی نسبت به محصول دیگر انتخاب بهتری خواهد بود؟ در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی بپردازیم و مشخص کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

مقدمه

خیلی از افراد علاقه چندانی نسبت به خرید اسمارتفون های گران قیمت ندارند و بر این عقیده هستند که قوتی یک گوشی اندرویدی ارزان قیمت می‌تواند نیازهایشان را رفع کند چرا باید با صرف هزینه گزاف به فکر خرید یک موبایل رده بالا باشند؟ به همین دلیل شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی هم هر سال اسمارتفون های خاصی را با قیمت های بسیار پایین و رقابتی روانه بازار می‌سازند. دو مورد از گوشی های این چنینی که در سال 2019 شاهد معرفی آن ها بودیم، شیائومی Redmi 8 و سامسونگ Galaxy A10s نام دارند. این دو گوشی به ترتیب در ماه های اکتبر (October) و آگوست (August) سال 2019 معرفی شدند.

قیمت گلکسی A10s سامسونگ و قیمت ردمی 8 شیائومی نسبت به قابلیت ها و پتانسیلی که دارند واقعا مناسب و رقابتی در نظر گرفته شده و بی‌شک این مسئله یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت فروش دو موبایل نام برده شده محسوب می‌شود. اما کدامیک از این دو اسمارتفون گزینه خرید بهتری برای شما خواهند بود و ارزش خرید بیشتری دارند؟ در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی و برتری های هر یک از این دو گوشی موبایل را نسبت به اسمارتفون دیگر مشخص کنیم. شما با مطالعه این مقایسه می‌توانید تصمیم گیری بهتری مبنی بر خرید هر یک از این دو اسمارتفون داشته باشید. بنابراین بهتر است با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

یکی از اصلی ترین روش هایی که شرکت های سازنده موبایل با استفاده از آن هزینه تولید گوشی های رده پایین و ارزان قیمت را کاهش می‌دهند مربوط به بکارگیری مواد پلاستیکی در ساخت بدنه و فریم آن ها می‌شود. متاسفانه هر دو گوشی A10s و Redmi 8 از فریم و قاب پشت پلاستیکی بهره‌مند هستند و برخلاف ظاهر شیشه مانند قاب پشت آن ها، جنس این بخش از بدنه هر دو گوشی کاملا از پلاستیک تشکیل شده است. متاسفانه در بررسی دو گوشی مشخص شد که قاب پشت آن ها خیلی مقاومت خوبی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن ندارد و خیلی زود روی قاب پشت آن ها خط و خش ایجاد می‌شود. بنابراین فارغ از اینکه کدامیک از این دو اسمارتفون نام برده شده را تهیه می‌کنید، تحت هر شرایط باید از محافظ قاب پشت گوشی یا گاردهای موبایلی که قاب پشت آن را دربر می‌گیرند استفاده به عمل آورید.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

پنل جلوی هر دو گوشی با یک لایه شیشه محافظ پوشانده شده است که قاعدتا باید ضد خش باشد. متاسفانه سامسونگ اشاره‌ای به جنس دقیق شیشه بکار رفته روی ال سی دی گوشی A10s نداشته اما شیائومی جنس این شیشه را در گوشی Redmi 8 گوریلاگلس 5 معرفی کرده است که می‌تواند مزیت عالی برای این اسمارتفون باشد و کیفیت ساخت بهتر آن را به رخ بکشد. اگرچه تحت هر شرایط ما توصیه داریم حتما روی صفحه نمایش گوشی های خود یک لایه گلس محافظ ال سی دی نصب کنید. شیائومی همچنین مدعی شده که گوشی ردمی 8 در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است، اما توصیه می‌کنیم که خیلی به این ویژگی در گوشی مذکور و هیچ گوشی دیگری در رده قیمتی A10s و redmi 8 اطمینان کامل نداشته باشید.

اما بد نیست در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی به صحبت در مورد ابعاد دو محصول و وزن آن ها هم بپردازید. بدنه گوشی A10s ابعاد 7.8 در 75.8 در 156.9 میلیمتری دارد و ابعاد بدنه گوشی Redmi 8 معادل 9.4 در 75.4 در 156.5 میلیمتر خواهد بود. بنابراین دو گوشی از نظر طول و عرض تقریبا ابعاد یکسانی دارند اما ضخامت بدنه گوشی ردمی 8 به مراتب بیشتر از ضخامت بدنه گوشی Galaxy A10s است. پس اگر به گوشی های با بدنه باریک علاقمند هستید، شیائومی Redmi 8 گزینه خرید جالبی برای شما نیست. هر دو گوشی مذکور قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارند و در قاب پشت هر دوی آن ها یک اسکنر انگشت فیزیکی نصب است که کیفیت عملکرد قابل قبولی دارد اما به مرور زمان دقت و سرعت عمل آن افت می‌کند و ممکن است در حین استفاده از اسکنر هر دو گوشی با مشکلاتی رو به رو شوید.

پس کاملا مشخص است که دو گوشی سامسونگ گلکسی A10s و شیائومی Redmi 8 از نظر کیفیت ساخت محصولاتی هستند که چیزی فراتر از قیمت خودشان را ارائه نمی‌کنند. شاید پوشیده بودن پنل جلوی گوشی ردمی 8 با شیشه گوریلاگلس 5 اصلی ترین نقطه قوت مربوط به کیفیت ساخت آن باشد و یک برتری مهم در مقایسه با گوشی A10s به شمار آید. اما ظاهر و سبک طراحی دو گوشی چطور است؟ در طراحی هر دو محصول مورد نظر سعی شده به عوامل و معیارهایی که این روزها پرطرفدار هستند دقت شود. با نگاه کردن به پنل جلوی دو گوشی و دیدن صفحه نمایش نسبتا بدون حاشیه آن ها می‌توانید به این مسئله پی ببرید. نمایشگر گوشی A10s حدود 80.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و نسبت تصویر به بدنه گوشی Redmi 8 هم به چیزی در حدود 81.8 درصد می‌رسد.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

در بخش فوقانی پنل جلو یا ال سی دی هر دو گوشی هم یک ناچ (Notch) کوچک تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در بر می‌گیرد. از نمای پشت هم دو گوشی مورد نظر با توجه به قیمتی که دارند از جذابیت ظاهری خوبی بهره می‌برند اما به عقیده ما در این بخش شیائومی ردمی 8 ظاهری جذاب تر را ارائه می‌کند. قاب پشت این گوشی مثل قاب پشت Galaxy A10s خیلی ساده طراحی نشده و حس بهتری را به کاربر منتقل خواهد کرد و زیباتر به نظر می‌رسد. هر دو گوشی مذکور به جم 3.5 میلیمتری هندزفری مجهز هستند اما سوکت شارژ آن ها با هم تفاوت دارد و گوشی ردمی 8 از سوکت تایپ سی (USB Type C) بهره‌مند است و A10s سامسونگ از سوکت Micro USB 2 بهره می‌برد.

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش مقایسه دو گوشی مورد نظر اینطور نتیجه‌گیری کرد که شیائومی Redmi 8 از نظر طراحی، کیفیت ساخت و ظاهر وضعیت بهتری در مقایسه با گوشی A10s دارد. بکارگیری شیشه گوریلاگلس 5 روی ال سی دی گوشی، طراحی جذاب تر قاب پشت دستگاه و بهره‌مندی آن از سوکت USB Type C برخی از مهمترین مزیت های این اسمارتفون در مقایسه با سامسونگ گلکسی A10s محسوب می‌شوند. بنابراین به عقیده ما برتری این بخش از مقایسه از آن گوشی شیائومی خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: صفحه نمایش

مطمئنا کیفیت صفحه نمایش یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در انتخاب و خرید یک اسمارتفون به آن توجه شود. گوشی A10s سامسونگ از صفحه نمایشی 6.2 اینچی با پنل PLS TFT تشکیل شده که حاشیه های باریکی دارد و تقریبا 80.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته است. کاملا مشخص است که سامسونگ با تجهیز گوشی به پنل TFT سعی کرده هزینه تولید آن را کاهش دهد و حتما می‌دانید که پنل های TFT اصلا کیفیت بالایی ندارند و تقریبا ارزان قیمت ترین پنل های ال سی دی فعلی هستند که فقط در برخی از گوشی های موبایل رده پایین از آن ها استفاده می‌شود. رزولوشن صفحه نمایش گوشی گلکسی A10s هم 1520 در 750 پیکسل خواهد بود و بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 271 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

اما در سمت مقابل گوشی شیائومی Redmi 8 از یک صفحه نمایش 6.22 اینچی با پنل IPS LCD بهره می‌برد که تقریبا 81.8 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده و رزولوشن مشابه 1520 در 720 پیکسلی را ارائه می‌کند تا تراکم پیکسلی آن هم به چیزی در حدود 270 پیکسل در هر اینچ برسد. بنابراین از نظر اندازه نمایشگر، رزولوشن و تراکم پیکسلی و حتی نسبت تصویر به بدنه تقریبا هیچ تفاوتی مابین دو گوشی Redmi 8 و A10s وجود ندارد. اما یکی از مهمترین مزیت های صفحه نمایش ردمی نوت 8 مربوط به بهره‌مندی آن از شیشه گوریلاگلس 5 می‌شود که مقاومت نمایشگر دستگاه در برابر تماس با اشیای نوک تیز را چند برابر می‌کند و به واقع انتظار نمی‌رود گوشی در رده قیمتی Redmi 8 از این ویژگی بهره‌مند باشد.

کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی هر دو گوشی وضعیت قابل قبولی دارد اما اینطور نیست که عالی باشد. شارپنس، کنتراست، شادابی و وضوح خوبی توسط نمایشگر هر دو گوشی ارائه می‌شود و از این نظر خیلی تفاوتی مابین آن ها قابل درک نیست. اما از نظر توان تولید روشنایی، صفحه نمایش گوشی شیائومی به مراتب بهتر از نمایشگر گوشی سامسونگ عمل می‌کند و این مسئله با نوع پنل دو گوشی ارتباط دارد. متاسفانه پنل های TFT قدرت و کیفیت خیلی بالایی در تولید روشنایی ندارند و این امر سبب می‌شود که در محیط های باز و تحت تابش نور مشاهده محتوای روی نمایشگر موبایل کمی دشوار شود. در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که نمایشگر شیائومی Redmi 8 به مراتب در محیط های باز و تحت تابش نور عملکرد بهتری نسبت به نمایشگر گوشی Galaxy A10s دارد. بنابراین به عقیده ما در مجموع برتری این بخش مقایسه را هم باید به گوشی شیائومی اختصاص دهیم.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هم شیائومی و هم سامسونگ در زمینه تولید گوشی های اندرویدی فعالیت دارند و با توجه به اینکه هر دو گوشی A10s و Redmi 8 در سال 2019 معرفی شده‌اند، جای تعجبی نیست که هر دو از سیستم عامل پیش فرض یکسانی بهره‌مند باشند. اندروید 9 پای (Android 9 Pie) سیستم عاملی است که به طور پیش فرض روی هر دو گوشی نام برده شده نصب است اما رابط کاربری دو گوشی با هم تفاوت دارد. رابط کاربری گوشی سامسونگ رابط One UI بوده و رابط کاربری گوشی شیائومی با لقب MIUI شناخته می‌شود. در مورد اینکه رابط کاربری و بستر نرم افزاری کدام گوشی عملکرد بهتری دارد واقعا نمی‌توانیم نظردهی قطعی داشته باشیم چون این مسئله بیشتر به سلیقه شخصی کاربران ارتباط دارد.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

به عقیده ما رابط کاربری One UI گوشی A10s سامسونگ به دلیل طراحی بهینه‌تر بازده بهتری هم در یک گوشی ارزان قیمت و با سخت افزار محدود خواهد داشت، اما رابط MIUI به مراتب سنگین تر از رابط سامسونگ است و همچنین پیچیدگی منوی تنظیمات آن و ارائه آپشن های زیاد در آن کمی سردرگم کننده و غیرمتعارف به نظر می‌رسند. به همین جهت ما رابط One UI گوشی سامسونگ گلکسی A10s را به رابط MIUI گوشی Redmi 8 ترجیح می‌دهیم. در بررسی سرعت عملکرد بستر نرم افزاری دو گوشی نام برده شده هم مشخص شد هر دوی آن ها در انجام اقدامات عادی و روزمره از قبیل پرسه زدن در منوی تنظیمات، وبگردی، ارسال و دریافت پیامک، نصب و اجرای برنامه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام و غیره با مشکلی رو به رو نمی‌شوند اما احتمال بروز لگ و تاخیرهای آنی در هر دو اسمارتفون وجود دارد.

در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی مشخص شد که سرعت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری هر دو گوشی وابستگی قابل ملاحظه‌ای به وضعیت حافظه داخلی آن ها دارد. به بیان شفاف تر پر شدن و تحت فشار قرار گرفتن حافظه داخلی هر دو گوشی نام برده شده می‌تواند منجر به ایجاد لگ و تاخیر در بستر نرم افزاری آن ها شود. شدت این تاخیر و لگ ها در برخی مواقع ممکن است در گوشی A10s بیشتر باشد و در برخی مواقع دیگر احتمال دارد در گوشی Redmi 8 با شدت بیشتری نمایان گردد. بنابراین در مجموع برای دستیابی به بهترین بازده نرم افزاری توصیه داریم در هر دو گوشی نام برده شده از ذخیره کردن اطلاعات زیاد اجتناب کنید و تا حد ممکن حافظه گوشی را تحت فشار قرار ندهید. با در نظر گرفتن این مسئله می‌توانید عملکرد روان و خوبی را از بستر نرم افزار هر دو گوشی دریافت کنید. اگر قرار باشد برای این بخش برنده‌ای تعیین شود ما بنا به سلیقه خود و ترجیح دادن رابط کاربری One Ui نسبت به MIUI، گوشی سامسونگ Galaxy A10s را به عنوان برنده انتخاب می‌کنیم.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: پردازنده، رم و حافظه داخلی

مطمئنا نباید از یک گوشی ارزان قیمت انتظار داشت که پتانسیل پردازشی و قدرت عملکرد بالایی داشته باشد. هیچ کدام از دو گوشی سامسونگ گلکسی A10s و شیائومی ردمی 8 از سخت افزار خیلی قدرتمندی بهره نمی‌برند. تراشه بکار رفته در گوشی A10s تراشه MT6762 مدیاتک یا همان Helio P22 است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. هشت هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 2 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. ضمن اینکه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 هم در این تراشه به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی در نظر گرفته شده است. اما در سمت مقابل گوشی Redmi 8 شیائومی از تراشه اسنپدراگون 439 کوالکام بهره می‌برد که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده است.

اسنپدراگون 439 یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد که هر هشت هسته آن از نوع Cortex-A53 هستند اما چهار مورد از آن ها فرکانس 1.45 گیگاهرتزی را ارائه کرده‌اند و چهار مورد دیگر فرکانس 1.95 گیگاهرتزی خواهند داشت. پردازنده گرافیکی بکار رفته در تراشه اسنپدراگون 439 هم پردازنده Adreno 505 کوالکام است. بنابراین از نظر تراشه دو گوشی تقریبا وضعیت یکسانی دارند اما طبیعتا تراشه های شرکت کوالکام معتبرتر و قابل اعتمادتر از تراشه های شرکت مدیاتک هستند و این موضوع می‌تواند مزیتی برای گوشی Redmi 8 باشد. اما وضعیت رم و حافظه داخلی دو گوشی چطور است؟ شیائومی ردمی 8 از نظر رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی عرضه شده و از نظر حافظه داخلی شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. امکان نصب رم میکرو اس دی (Micro SD) هم در این گوشی برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه وجود دارد.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

در سمت مقابل گوشی سامسونگ گلکسی A10s از نظر رم شامل دو نسخه با ظرفیت های 2 و 3 گیگابایتی می‌شود و حافظه داخلی آن ظرفیت 32 گیگابایتی دارد. ضمن اینکه این اسمارتفون هم از اتصال رم میکرو اس دی برای افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات پشتیبانی به عمل می‌آورد. پس ارائه یک آپشن قدرتمندتر برای گوشی ردمی 8 با بهره‌مندی از رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی می‌تواند مزیتی برای این گوشی باشد اما ما نسخه های مجهز به رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی هر دو گوشی را در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی مورد استفاده قرار دادیم. برای درک بهتر قدرت عملکرد دو گوشی بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را در آن ها نصب کردیم. هر دو گوشی تا مدت زمان 5 دقیقه بدون مشکل بازی نام برده شده را اجرا کردند اما بعد از این بازه زمانی به تدریج لگ و تاخیرهایی در هر دوی آن ها به وجود آمد.

بروز این لگ و تاخیرها نشان می‌دهد که دو گوشی A10s و Redmi 8 اسمارتفون های خوبی برای انجام تسک های سنگین و گیمینگ نیستند و بهتر است از آن ها فقط برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید. اینکه قدرت عملکرد کدام گوشی نسبت به گوشی دیگر بهتر است واقعا در عمل قابل تشخیص نیست و هر دو گوشی تقریبا بازده یکسانی را ارائه می‌کنند. اما روی کاغذ پتانسیل تراشه اسنپدراگون 439 در مقایسه با تراشه MT6762 مدیاتک بیشتر است، بنابراین احتمالا در برخی مواقع بازده و قدرت پردازشی گوشی ردمی 8 هم از گوشی A10s بهتر خواهد بود. ما هم به شخصه گوشی را ترجیح می‌دهیم که از سری تراشه های معتبر شرکت کوالکام یا حداقل تراشه های خوب خود شرکت سامسونگ (سری اگزینوس) بهره‌مند باشد. از همین رو خرید Xioami Redmi 8 را انتخاب بهتری می‌دانیم.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: دوربین

دوربین اصلی گوشی Galaxy A10s از دو لنز 13 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/1.8 و F/2.4 را ارائه می‌کنند و از نوع واید (Wide) و عمقی (Depth) هستند. قابلیت هایی مثل HDR، فوکوس خودکار، عکسبرداری پرتره، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرم 30 فریم در ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شود. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی گوشی A10s در نظر گرفته شده است. در سمت مقابل دوربین اصلی گوشی Redmi 8 از دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی نوع مشابه تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پرتره، HDR، عکسبرداری پانوراما و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرم 30 فریم در ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد. مجموعه دوربین اصلی گوشی ردمی 8 از یک چراغ فلش LED هم بهره می‌برد. اما کیفیت عملکرد دوربین دو گوشی چطور است؟

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب عملکرد خوبی دارند و می‌توانید با آن ها عکس های مناسبی ضبط کنید. در برخی مواقع ممکن است با دوربین A10s عکس های بهتری ضبط شود و در برخی مواقع دیگر دوربین Redmi 8 عکس های واضح تر و بهتری ضبط کند. در مجموع کیفیت عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی در محیط های با نور مناسب تقریبا در یک سطح و اندازه قرار دارد. عکسبرداری پرتره هم با دوربین اصلی هر دو اسمارتفون در محیط های باز نور مناسب به خوبی انجام می‌شود و تفکیک سوژه اصلی از فضای پس زمینه با دقت صورت می‌پذیرد. اما در محیط های با نور کم و به ویژه بسته افت کیفیت نسبی در عملکرد دوربین هر دو گوشی به وجود می‌آید و در اغلب مواقع مقدار افت کیفیت دوربین گلکسی A10s بیشتر از ردمی 8 خواهد بود.

پس اگر به کیفیت دوربین اصلی گوشی اهمیت می‌دهید، در قدم اول نباید انتظار خیلی بالایی از گوشی در رده قیمتی Galaxy A10s یا Redmi 8 داشته باشید و در قدم دوم باید بدانید که کیفیت عملکرد دوربین اصلی این دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد و خیلی تفاوت های محسوسی با یکدیگر نخواهند داشت. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی A10s از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده و دوربین سلفی گوشی Redmi 8 هم دقیقا از همین ترکیب بهره‌ می‌برد. کیفیت عملکرد دوربین سلفی دو گوشی هم تفاوت محسوسی نسبت به هم ندارد و وضعیت معمولی و قابل قبولی را ارائه می‌کنند. پس در مجموع از نظر دوربین دو گوشی نام برده شده تقریبا شرایط مشابهی دارند.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: باتری و شارژدهی

سامسونگ گلکسی A10s از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی نوع لیتیوم پلیمری بهره می‌برد اما باتری ردمی 8 شیائومی ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم پلیمری است. با توجه به اینکه دو گوشی از نظر دیگر ویژگی های سخت افزاری تقریبا یکسان و مشابه هستند، مطمئنا قدرت شارژدهی باتری Xiaomi Redmi 8 بهتر است گوشی A10s خواهد بود. در مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که باتری ردمی 8 با یک مرتبه شارژ برای یک کاربر معمولی تقریبا تا 2 روز دوام می‌آورد اما این دوام در گوشی A10s به چیزی در حدود 1 الی 1.5 روز محدود می‌شود. علاوه بر شارژدهی بهتر یک مزیت دیگر هم در گوشی Redmi 8 وجود دارد که به سرعت شارژ باتری آن مربوط می‌شود.

با توجه به اینکه گوشی شیائومی ردمی 8 شده از پورت شارژر USB C بهره‌مند است، از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. شارژر اورجینال گوشی نام برده شده 18 واتی بوده و با استفاده از آن تقریبا می‌توان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دستگاه را ظرف 80 الی 90 دقیقه فول شارژ کرد. این موضوع در حالیست که شارژ مجدد باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گوشی A10s سامسونگ با شارژر فابریک آن چیزی در حدود 90 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین هم از نظر قدرت شارژدهی باتری و هم سرعت مجدد شارژ، برنده این بخش از مقایسه ما گوشی شیائومی Redmi 8 خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی

 

مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی: قیمت و ارزش خرید

نسخه پایه گوشی سامسونگ گلکسی A10s که از رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره می‌برد، هم اکنون (در زمان تدوین این مطلب) در بازار کشورمان قیمتی در حدود 2 میلیون تومان دارد اما نسخه پایه گوشی شیائومی ردمی 8 با رم 3 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی با قیمتی در حدود 2.2 میلیون تومان به فروش می‌رسد. با توجه به برتری هایی که گوشی Redmi 8 در مقایسه با Galaxy A10s داشته و به آن ها اشاره کردیم، به عقیده ما خرید این گوشی انتخاب بهتری در مقایسه با گوشی A10s خواهد بود ارزش خرید آن به مراتب بیشتر از گوشی A10s است.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با ردمی 8 شیائومی پرداختیم. دو گوشی مذکور از اسمارتفون های ارزان قیمت و خوش ساخت شرکت های شیائومی و سامسونگ هستند و به عقیده ما به دلیل چندین برتری محسوسی که گوشی Xiaomi Redmi 8 در مقایسه با Samsung Galaxy A10s داشته، این اسمارتفون می‌تواند گزینه بهتری برای خرید باشد. امیدواریم از این مقایسه اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: Samsung Galaxy A10s , مقایسه گلکسی A10s سامسونگ با redmi 8 , مقایسه گلکسی A10s سامسونگ , تکنولوژی با ردمی 8 , مقایسه گوشی , مقایسه ردمی 8 شیائومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

ساعت هوشمند اپل واچ سری 5 در سپتامبر سال 2019 به عنوان بهترین گجت پوشیدنی این شرکت آمریکایی معرفی شد و گلکسی اکتیو 2 سامسونگ در ماه اوت به عنوان یکی از جدیدترین ساعت های هوشمند این شرکت کره ای رونمایی شد. گلکسی اکتیو 2 ویژگی های بسیار عالی دارد و قیمت مناسبی را هم ارائه می‌کند، بنابراین شاید بتواند رقیب جدی برای اپل واچ 5 باشد! در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ بپردازیم و مشخص کنیم کدام ساعت هوشمندارزش خرید بیشتری دارد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

کمپانی اپل و سامسونگ اخیرا به ترتیب دو ساعت هوشمند با نام های Apple Watch Series 5 و Galaxy Watch Active2 را معرفی کردند. هر دو این ساعت ها از بهترین ساعت های هوشمند سال 2019 محسوب می شوند و می توان گفت این دو ساعت در بازار فروش ساعت های هوشمند رقیب یکدیگر هستند و در تلاشند تا سهم بزرگتری از بازار را نسبت به یکدیگر تصاحب کنند.اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 هر دو از قابلیت های سخت افزاری بالایی برخوردارند. وجود امکانات تقریبا مشابه در این دو ساعت هوشمند، خرید را برای کاربران علاقمند به گجت های پوشیدنی سلامتی دشوار کرده است. به نظر شما کدام ساعت ارزش خرید بیشتری دارد؟ اگر قصد خرید بهترین ساعت هوشمند را دارید بدون شک انتخاب شما یکی از دو ساعت اپل واچ سری 5 و اکتیو 2 سامسونگ است. در ادامه این مقایسه می خواهیم بین این دو ساعت رقابتی را از نظر طراحی ظاهری و سخت افزار ایجاد کنیم و ببینیم کدام ساعت در این رقابت شایسته تر است. با مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ در فروشگاه اینترنتی هدف همراه ما باشید.

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: سازگاری و نوع سیستم عامل

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2

 

اپل واچ 5 انتخابی آشکار برای کاربران آیفون

کمپانی اپل محصولات خود را برای سیستم عامل مخصوص خود یعنی iOS طراحی می کند. حتی قطعات این کمپانی نیز انحصارا در اختیار خود کمپانی اپل است. بنابراین محصولات اپل از لحاظ سازگاری با انواع سیستم عامل دچار محدودیت هستند. سیستم عامل به کار رفته در اپل واچ، WatchOS 6 جدیدترین تکنولوژی در ساعت هوشمند است که از نظر تنوع برنامه ها و سازگاری آن ها بسیار بهتر عمل می کند. ساعت هوشمند اپل واچ 5 فقط با گوشی موبایل های دارای سیستم عامل iOS یعنی آیفون سازگاری دارد و متاسفانه نسخه اندروید را پشتیبانی نمی کند.

 

گلکسی واچ اکتیو 2 یک ساعت همه کاره برای کاربران Android و iOS

سامسونگ همیشه سعی کرده است تا طیف بیشتری از کاربران را برای استفاده از محصولات در نظر بگیرید. برخلاف کمپانی اپل، سامسونگ با تولید گلکسی واچ اکتیو 2 سازگاری این ساعت را برای گوشی های نسخه iOS نیز در نظر گرفته است. نوع سیستم عامل به کار رفته در ساعت گلکسی اکتیو 2 تایزن (Tizen) است. اگر چه سیستم عامل تایزن نسبت به WatchOS 6 ضعیف عمل می کند اما سامسونگ سعی کرده است تا هماهنگی لازم بین برنامه ها را ایجاد نماید. البته نا گفته نماند اگر شما یک آیفون داشته باشید برای استفاده از گلکسی اکتیو 2 باید قید برخی از امکانات این ساعت را بزنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. بنابراین در این قسمت از مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ، ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 از نظر سازگاری و اپل واچ 5 از نظر نوع سیستم عامل نسبت به یکدیگر برتری دارند.

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: گرد یا مربع؟

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2

 

بارزترین تفاوت بین اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 در طراحی است. ساعت اپل واچ 5 مربع شکل است، در حالی که Galaxy Watch Active2 سامسونگ گرد است. هر دو در نسخه های 40 و 44 میلی متری طراحی شده اند، اما انتخاب و نوع سلیقه شما می تواند مشخص کند که کدام ساعت را بیشتر می پسندید. اما اگر از نظر سخت افزاری به این قضیه نگاه کنیم اپل واچ 5 برای بهبود رابط کاربری موفق تر از سامسونگ عمل کرده است. نمایشگر گرد گلکسی واچ اکتیو 2 شبیه ساعت های سنتی و کلاسیک است. در مقابل اپل واچ 5 برای خواندن بهتر متن و اعلانات از نمایشگر مربع استفاده کرده است. هر دو ساعت دارای صفحه لمسی رنگی و همیشه روشن هستند و همیشه حتی در مواقعی که در معرض نور مستقیم خورشید باشید می توانید اعلانات را روی مچ دست خود ببینید. برای گشت و گذار آسان بین منوها، در Galaxy Watch Active2 از یک گردانه دیجیتالی لمسی و در اپل واچ 5 از تاچ دیجیتالی استفاده می شود. جنس بدنه اپل واچ 5 از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، سرامیک و تیتانیوم ساخته می شود. تنوع در انتخاب بند و نوع رنگ ها در اپل واچ سری 5 زیاد است و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است. اپل واچ 5 در نسخه فولاد ضد زنگ و سرامیک، قیمت بالاتری نسبت به سایر نسخه ها دارد. در مقابل اکتیو 2 فقط در سه رنگ مختلف از دو جنس آلومینیوم و استیل ضد زنگ طراحی شده است. استفاده و تنوع واچ فیس ها در اپل واچ 5 بیشتر از گلکسی واچ اکتیو 2 است اما یکی از ویژگی های خوب در گلکسی واچ اکتیو 2 قابلیت ست کردن واچ فیس ساعت را با رنگ و طرح لباستان با برنامه Samsung Wearables است و انتخاب زمینه ساعت، دست خودتان است. در حالی که در اپل واچ 5، واچ فیس های آماده ای که در خود ساعت وجود دارد قابل استفاده و سفارشی سازی است.

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: ردیابی سلامت، تناسب اندام و قابلیت های دیگر

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2

 

هر دو ساعت هوشمند برای ردیابی تمرینات عالی هستند، اما اپل ویژگی های سلامتی بیشتری را در اختیار دارد. همانطور که در نقد و بررسی اپل واچ 5 گفتیم، قابلیت هایی نظیر پیگیری چرخه قاعدگی، محافظت از شنوایی، Apple Pay، تشخیص سقوط دارد اما گلکسی واچ اکتیو 2 به ردیاب خواب مجهز شده است. در بقیه ویژگی ها این دو ساعت شبیه به هم عمل میکنند. دقت GPS یا فناوری مکان یابی داخلی در هر دو ساعت هوشمند بسیار خوب عمل میکند. برای مشاهده فعالیت های روزانه در هر دو ساعت هوشمند نیاز است تا اطلاعات حلقه سه گانه حرکت، ورزش و ایستادن را در کنار هم داشته باشید. برای ورزش شنا نیز هردو تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند. فقط Galaxy Watch Active2 ردیاب خواب بومی را ارائه می دهد و مدت زمان و کیفیت خواب شما را مانند ساعت های فیت بیت بررسی می کند.

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ: سخت افزار و باتری

 

مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2

 

اپل واچ 5 دارای حافظه 32 گیگابایت و گلکسی واچ اکتیو 2 دارای حافظه 4 گیگابایت می باشد. پایین بودن میزان حافظه ساعت هوشمند ساعت هوشمند سامسونگ برای ذخیره تمام موزیک ها و نصب برنامه های مختلف به نظر می رسد مکفی نباشد. با این حال اپل در سری 5 ساعت های هوشمندش میزان حافظه را به 32 گیگابایت ارتقا داده است که ویژگی مثبتی برای برتری اپل واچ 5 به حساب می آید. اکتیو 2 سامسونگ از تراشه اکسینوس 9110 با پردازنده‌ای دو هسته‌ای در کنار 768 مگابایت رم استفاده می‌کند. در صورتی که اپل واچ 5 از تراشه جدید S5 بهره می برد. باتری به کار رفته در اپل واچ 5 از نوع لیتیوم یونی و ظرفیت 300 میلی آمپر است. درحالیکه گلکسی واچ اکتیو 2 از باتری 340 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. در حالت استفاده عادی، گلکسی واچ اکتیو 2 تا دو روز باتری شارژ را در خود نگه میدارد. اما اپل واچ سری 5 در 24 ساعت نیاز به حداقل یکبار شارژ دارد. نکته ای که باید بدانید این است که مصرف انرژی Galaxy Watch Active2 در نسخه 44 میلی متری به همان نسبت که اندازه صفحه نمایش بزرگتری دارد با نسخه 40 میلی متری که باتری 247 میلی آمپر ساعتی دارد تفاوتی نمی کند. برای مدیریت مصرف باتری در گلکسی واچ اکتیو 2 برنامه ای تعبیه شده است که 4 حالت برای مدیریت مصرف باتری را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین در مصرف میزان انرژی و کارکرد باتری، ساعت هوشمند ساموسنگ بهتر از اپل واچ 5 عمل می کند.


گلکسی واچ اکتیو 2 یا اپل واچ 5؟

اگر آیفون دارید، گرفتن Apple Watch 5 بسیار منطقی است زیرا بهترین تجربه را به شما ارائه می دهد. اما سریعا Galaxy Watch Active 2 را رد نکنید. در صورتی که با قیمت ساعت هوشمند اپل واچ 5 موافق نیستید می توانید با پرداخت 100دلار پایین تر روی گلکسی واچ اکتیو 2 حساب کنید. چرا که این ساعت هوشمند جایگزین عالی برای اپل واچ 5 است. توجه کنید زمانیکه آیفون دارید ممکن است برخی قابلیت های اکتیو 2 برای شما کار نکند پس هوشمندانه برای انتخاب ساعت تصمیم بگیرید.

Galaxy Watch Active 2 سامسونگ با قیمت تقریبی 279 دلار عمر باتری طولانی تر، ردیابی خواب، ویژگی های پیشرفته تناسب اندام، پخش آفلاین Spotify و یک سنسور الکتروکاردیوگرام را ارائه می دهد و در یک روز کامل قادر به تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی خواهد بود. همه این ویژگی ها تنها با 120 دلار کمتر از Apple Watch 5 در ان ساعت وجود دارند. جدول زیر مشخصات بین این دوساعت را نشان می دهد و متوجه می شویم با تمام اختلاف هایی که بین این دو وجود دارد کدام ساعت مناسب ماست.

 

جدول مقایسه مشخصات اپل واچ 5 و گلکسی اکتیو 2

 

 Apple Watch Series 5Samsung Galaxy Watch Active2 
ابعاد و وزن

44x38x10.74 میلی‌متر

36.5 گرم

44x44x10.9 میلی‌متر

30 گرم

حافظه 32 گیگابایت 4 گیگابایت
نمایشگر

1.78 اینچ

رتینا و همیشه روشن

368x448 پیکسل

1.4 اینچ

آمولد و همیشه روشن

360x360 پیکسل

باتری تا 18 ساعت 24 تا 60 ساعت
مقاومت در برابر آب تا عمق 50 متری تا عمق 50 متری
سایز 40 - 44 میلی‌متر 40 - 44 میلی‌متر
ضربان قلب

سنسور ضربان قلب نوری،

سنسور ضربان قلب برقی

برای الکتروکاردیوگرام

سنسور ضربان قلب نوری،

سنسور الکتروکاردیوگرام

(هنوز تایید نشده است)

اتصالات

بلوتوث 5.0

Wi-Fi b/g/n 2.4GHz

بلوتوث 5.0

Wi-Fi b/g/n

حسگرها

ارتفاع سنج

فشارسنج

سنسور قلب نوری

HRM

شتاب سنج

ژیروسکوپ

 سنسور تشخیص نور محیط

قطب نما

HRM

الکتروکاردیوگرام (ECG)

شتاب سنج

ژیروسکوپ

فشارسنج

سنسور تشخیص نور محیط

ویژگی های خاص

تشخیص سقوط

هشدار ضربان قلب پایین

نوار قلب

قطب نما

تماس اضطراری بین المللی

برنامه ردیابی خواب

 برنامه های در حال اجرا

سازگاری با سیستم عامل iOS iOS , Android

 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه اپل واچ 5 و گلکسی واچ اکتیو 2 پرداختیم. این دو ساعت هوشمند در حال حاضر از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار هستند. هر دو ساعت توانسته اند سهم فروش خوبی را در بازار کسب کنند. در بخش زیر برتری های هر کدام را نسبت به دیگری آورده ایم. انتخاب یک ساعت هوشمند بین اپل واچ 5 و یا گلکسی واچ اکتیو 2 به اولویت های شما برای خرید بستگی دارد. مسلما اپل واچ 5 یک ساعت هوشمند مناسب برای کاربرانی است که از آیفون استفاده می کنند. با این حال چه آیفون داشته باشید و چه گوشی اندرویدی اما قیمت برای شما یکی از اولویت ها برای خرید ساعت هوشمند باشد، می توانید روی گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ حساب کنید. 

 

برتری های گلکسی واچ اکتیو 2 به اپل واچ 5

  • وزن کمتر
  • باتری با طول عمر بالاتر
  • ردیابی خواب
  • سازگاری با اندروید و iOS

 

برتری های اپل واچ 5 به گلکسی واچ اکتیو 2

  • عملکرد بهتر 
  • حافظه 32 گیگابایتی
  • نمایشگر بزرگتر با رزولوشن بالاتر
  • حسگرهای بیشتر
  • تماس اضطراری بین المللی
  • امکان دریافت نوار قلب
  • تشخیص سقوط

 

به نظر شما کدام ساعت مناسب تر است و کدام ساعت را به دوستان خود پیشنهاد می دهید؟ پیشنهادات خود را در قسمت نظرات برای ما و دوستانتان بنویسید.



:: برچسب‌ها: مقایسه اپل واچ 5 با گلکسی واچ اکتیو 2 , گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ , مقایسه اپل واچ و سامسونگ , Apple Watch Series 5 , مقایسه ساعت هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

مایکروسافت بعد از موفقیت در عرضه اولین لپ تاپ خود تصمیم گرفت محصولی جدید و هیبریذی را به نام سرفیس بوک 2 با طراحی ظاهری بهبود یافته و جدید و مشخصات فنی قدرتمندتر روانه بازار کند. اگر به دنبال یک محصول سبک، زیبا، باکیفیت بالا و قدرتمند هستید و هزینه آن مهم نیست، با نقد و بررسی لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 همراه ما باشید.

کمپانی آمریکایی مایکروسافت (Microsoft) یکی از برترین کمپانی‌های نرم‌افزاری در دنیا است که چند سالی می‌شود با معرفی محصولات قدرتمند و جذاب سری سرفیس (Surface) به صورت جدی وارد دنیای سخت‌افزار شده است. البته این شرکت پیشتر نیز تلاش‌هایی در این زمینه داشته است و با خرید بخش گوشی‌های موبایل نوکیا، چند سالی در حوزه سخت افزارها فعال بود که هیچ‌گاه نتوانست موفقیت فعلی را کسب کند.

لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 تلاش جدید این غول فناوری برای مقابله با مک بوک پرو اپل است که از پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک (Coffee Lake)، اسپیکرهای استریو، 16 گیگابایت رم DDR4 و، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX1060M با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با یک غول پرقدرت مواجه هستیم.

ممکن است قیمت لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 نسبت به قیمت لپ تاپ های مشابه بالاتر باشد، ولی با خرید لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 می‌دانید که محصولی زیبا، حرفه‌ای و بسیار پرقدرت دارید و با خیال راحت می‌توانید سال‌ها از اولترابوک جذاب خود استفاده کنید.

 

طراحی لپ تاپ Microsoft Surface Book 2

 

طراحی لپ تاپ Surface Book 2

 

تجربه اول ردموندی‌ها در حوزه لپ‌تاپ‌ها یک حرکت موفق بود که با استقبال مخاطبان و کارشناسان نیز روبه‌رو شد. اما از آنجایی که این شرکت در حوزه دستگاه‌های قابل حمل رقبای سرسختی دارد، بنابراین باید تلاش کند تا بتواند با نوآوری‌های خود، سهمی از بازار را کسب کند.

Surface Book 2 در همان نگاه اول نوید یک محصول زیبا و چشم‌نواز، باکیفیت، متفاوت و جذاب را می‌دهد و قطعا اگر قصد خرید آن را داشته باشید شیفته‌اش می‌شوید و اگر این دستگاه را خریداری کرده باشید، از انتخاب خود خرسند خواهید بود.

 

Microsoft Surface Book 2

 

با اینکه این لپ تاپ هیبریدی بدنه‌ای یکپارچه و یکدست دارد، ولی طراحی زیبا و مدرن آن باعث شده تا محصولی زیبا داشته باشید. البته مایکروسافت این بار سراغ پارچه آلکانترا نرفته و تمام بدنه دستگاه فلزی است. نکته مهم و قابل توجهی که در طراحی این نوت بوک جلب توجه می‌کند، لولاهای خم شو و منحصربه‌فردی است که برای اتصال قسمت نمایشگر به بدنه در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه شما می‌توانید کیبورد را جدا کرده و از سرفیس بوک 2 مایکروسافت به عنوان یک تبلت نیز استفاده کنید. البته امکان استفاده به حالت خیمه نیز وجود دارد. نکته قابل توجه بهره‌گیری این دستگاه از یک قلم حرفه‌ای است که کار کردن با آن را آسان می‌کند.

 

سرفیس بوک 2

 

طراحی درِ این لپ تاپ خلاقانه و جذاب است. روی درِ دستگاه که دارای طراحی یکپارچه و برس‌خورده است، شاهد یک لوگوی براق پنجره‌ای شکل هستیم که در واقع همان نشانه ویندوز است. طراحان و مهندسان این غول فناوی تلاش کرده‌اند طراحی ساده و مینیمالی درنظر بگیرند. این محصول در رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.

با باز کردن درِ این لپ‌تاپ، زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید. یک طراحی حرفه‌ای و مدرن و در عین حال یکدست از مایکروسافت که در قالب یک محصول حرفه‌ای خودنمایی می‌کند، تمام آن چیزی است که از یک لپ‌تاپ اصیل انتظار دارید. همان‌طور که اشاره کردیم تمام بدنه فلزی است و جز حاشیه نمایشگر، تمام قسمت‌ها نقره‌ای رنگ است.

در قسمت صفحه کلید نیز طراحی ساده مایکروسافت ادامه دارد و کیفیت خوبی را شاهد هستیم. این محصول از کیبورد عددی بی‌بهره است که با توجه ابعاد و کاربری دستگاه کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

ابعاد این لپ‌تاپ 15 * 251 * 343 میلی‌متر و وزن بسیار کمی دارد که برای یک محصول 15.4 اینچی با سخت افزار قدرتمند، منطقی به نظر می‌رسد.

 

خروجی‌ها

 

خروجی لپ تاپ سرفیس بوک 2

 

این دستگاه با توجه به نوع کاربری خود پورت‌های زیادی ندارد، ولی کار شما راه می‌اندازد. در سمت چپ لپ‌تاپ Microsoft Surface Laptop 2 دو پورت USB 3.0 و پورت کارت خوان microSD قرار دارد.

 

پورت لپ تاپ سرفیس بوک 2

 

اما در سمت راست دستگاه شاهد پورت USB Type C پورت اختصاصی Surface Connect هستیم که برای شارژ و اتصال دانگل‌های مایکروسافت در نظر گرفته شده است.

 

صفحه کلید و تاچ پد

 

کیبورد لپ تاپ Surface book 2

 

لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک 2 از یک صفحه کلید باکیفیت و زیبا بهره می‌برد. این لپ‌تاپ تجربه‌ خوبی از کار ‌کردن در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده‌ طولانی مدت احساس خستگی نخواهید داشت. در قسمت طراحی اشاره کردیم ردموندی‌ها از یک کیبورد حرفه‌ای با نور پس زمینه بهره گرفته‌اند. کلیدها فاصله و کیفیت خوبی دارند و کمترین فشار دستورات شما را اجرا می‌کنند.

تاچ‌پد شیشه‌ای (TouchPad) این لپ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده است ولی عملکرد بسیار خوبی دارد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می‌برد. این تاچ‌پد از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌شوند. کیفیت ساخت تاچ‌پد نیز عالی است و می‌توانید از کلیدهای آن نیز به جای موس استفاده کنید.

 

نمایشگر

 

نمایشگر لپ تاپ Surface book 2

 

لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 از یک نمایشگر لمسی 15.4 اینچی PixelSense Display با رزولوشن 4K و تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد. این صفحه نمایشگر در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، حسابی می‌توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید. جزئیات بسیار عالی نشان داده می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

نمایشگر لمسی لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک 2 رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. قطعا هنگام کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی‌شوید و از بازی کردن در آن لذت می‌برید.

 

سخت‌افزار

 

سخت افزار لپ تاپ Surface Book 2

 

کمپانی‌های مختلف با توجه به بودجه‌ کاربران برای خرید لپ تاپ و نوع کاربری آن ها، لپ تاپ‌های خود را با مشخصات فنی و سخت‌افزار متنوع روانه‌ بازار می‌کنند. حتی ممکن است یک مدل نوت بوک با ظاهر یکسان، دارای سخت‌افزار متفاوت باشد.

در مدلی که ما بررسی کردیم، Microsoft surface Book 2 از یک پردازنده‌ چهار هسته‌ای Core i7 8650U با معماری 64 بیتی بهره می‌برد. این پردازنده جزو تراشه‌های نسل هشتم اینتل موسوم به کافی لیک است که فرکانس کاری آن در حالت توربو به 4.3 گیگاهرتز می‌رسد و حافظه کش آن 8 مگابایت است.

ضمن اینکه این لپ تاپ به یک نمایشگر 15.4 اینچی با رزولوشن 2160 * 3840 پیکسل، 16 گیگابایت رم LPDDR3 ، فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت گیگابایت SSD، پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce GTX1060M با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و یک باتری 63.5 وات ساعتی مجهز شده است.

مدل‌های دیگری از این اولترابوک با مشخصات فنی متفاوت ولی طراحی مشابه به فروش می‌رسد که در جدول زیر مشخصات آنها را می‌بینید.

 

نمایشگر پردازنده گرافیکی حافظه ذخیره سازی رم پردازنده مدل
13.1 NVIDIA Geforce GTX1050M 256 GB SSD 8 GB Core i7 8650U Microsoft Surface Book 2
13.3 NVIDIA Geforce GTX1050M 1 TB SSD 16 GB Core i7 8650U Microsoft Surface Book 2
15.4 NVIDIA Geforce GTX1060M 256 GB SSD 16 GB Core i7 8550U Microsoft Surface Book 2
15.4 NVIDIA Geforce GTX1060M 512 GB SSD 16 GB Core i7 8650U Microsoft Surface Book 2
13.3 NVIDIA Geforce GTX1050M 512 GB SSD 16 GB Core i7 8650U Microsoft Surface Book 2

 

همان طور که می‌بینید سخت‌افزار این دستگاه بسیار قدرتمند است و بدون هرگونه مشکلی می‌تواند در کارهای مختلف، و پردازش‌های روزمره به خوبی به شما کمک کند.

مدلی که ما بررسی کردیم حتی هنگام اجرای وظایف سنگین و پردازش‌های همزمان، هیچ گونه مشکل یا لگی نداشت و همه چیز روان انجام می‌شد. گرمای دستگاه در حد مطلوب قرار دارد و سیستم خنک‌کننده‌ این نوت‌بوک به خوبی از عهده‌ی وظایف خود بر می‌آید.

 

باتری

از آنجایی که لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 یک محصول سبک وزن برای کارهای رومزه و همراهی شما در کارهای سنگین است، در آن از یک باتری 63.5 وات ساعتی لیتیوم پلیمر استفاده شده است. اما میزان شارژدهی باتری کاملا به نوع مصرف شما بستگی دارد. در تست‌های استاندارد ما این لپ تاپ توانست 14 ساعت شارژدهی مداوم داشته باشد.

 

اسپیکر

شاید باور نکنید ولی طراحان مایکروسافت اسپیکرهای سرفیس بوک 2 را در قسمت جلوی دستگاه و به صورت یک نوار باریک در نظر گرفته‌اند. در حالی که روی این محصول فضا به اندازه کافی وجود داشته تا در قسمت دیگری این اسپیکرها تعبیه شوند.

اما حتی با بلند شدن صدا، هیچ‌گونه نویزی به گوش نمی‌رسد و به راحتی می‌توانید با نوت‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه‌تان را گوش کنید.

 

وب کم

نوت بوک هیبریدی از دو دوربین بهره می‌برد. این دستگاه به یک دوربین 8 مگاپیکسل در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است.

 

نرم افزار

 

نرم افزار لپ تاپ Surface Book 2

 

سرفیس بوک 2 دارای ویندوز 10 اورجینال است که در نسخه 64 بیتی عرضه شده و به راحتی می‌توانید برنامه‌های مختلف را روی آن نصب کنید.

 

سخن پایانی

کمپانی Microsoft یکی از مشهورترین تولیدکنندگان محصولات نرم‌افزاری در دنیا است که مشتریان زیادی دارد. این کمپانی چند سالی می‌شود به صورت جدی وارد کارزار تولید سخت‌افزار شده است. سرفیس لپ تاپ اولین نوت بوک این برند است که در مجموع راضی‌کننده بوده و تلاش قابل قبولی است. حال سرفیس بوک 2 یک محصول هیبریدی جدید از ردموندی‌هاست.

لپ تاپ هیبریدی Microsoft Surface Book 2 نه تنها از یک طراحی جذاب بهره می‌برد، بلکه کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و بدنه‌ فلزی و خوش‌ساخت آن استحکام و طول عمر قابل توجهی دارد. از طرف دیگر براساس سخت‌افزار این لپ‌تاپ، می‌توانید به عنوان یک همراه همیشگی برای انجام کارهای خود روی آن حساب کنید. این محصول برای کارهای مختلف می‌تواند همراه خوبی باشد.

 

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • بدنه زیبا و باکیفیت
  • سخت افزار قوی
  • امکان استفاده در دو حالت لپ تاپ و تبلت
  • دارای قلم مخصوص Surface Pen
  • بهره‌گیری از نمایشگر با کیفیت
  • یک ترابایت حافظه پرسرعت SSD

 

نقاط ضعف:

  • قیمت نسبتا بالا
  • کیفیت متوسط اسپیکر


:: برچسب‌ها: مشخصات سرفیس بوک 2 , بررسی سرفیس بوک 2 مایکروسافت , لپ تاپ هیبریدی , لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک 2 , خرید سرفیس بوک 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

اگر به فکر خرید یک فبلت با کیفیت، جذاب، قدرتمند و جدید هستید، گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10 Plus) و می نوت 10 پرو شیائومی (Xiaomi Mi Note 10 Pro) از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان خواهند بود. اما کدامیک از این دو انتخاب بهتری است؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

این روز ها استفاده از گوشی های با نمایشگر بزرگ کاملا در بین کاربران رایج شده و خیلی از افراد بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش گوشی را یک مزیت برای آن محسوب می‌کنند. اگر به این نوع از اسمارتفون ها علاقه دارید، مطمئنا سری فبلت های Galaxy Note سامسونگ می‌توانند گزینه های خرید عالی برایتان باشند. از سمت دیگر سری گوشی های می نوت شیائومی هم با سبک طراحی نسبتا مشابه با سری گوشی های گلکسی نوت سامسونگ و قیمت مناسب تر می‌توانند گزینه خرید عالی برای افراد با بودجه کمتر و محدودتر به شمار آیند.

در حال حاضر جدیدترین و برترین محصول از سری فبلت های نوت سامسونگ با نام Galaxy Note 10 Plus روانه بازار شده که پیش از این در مقاله "نقد و بررسی گلکسی نوت 10 پلاس (Galaxy Note 10 Plus)" به بررسی دقیق آن پرداختیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این محصول را با شما عزیزان به اشتراک قرار دادیم. در این مسئله که Note 10+ در حال حاضر از بهترین گوشی های برند سامسونگ است جای بحثی وجود ندارد، اما آیا گوشی مثل Xiaomi Mi Note 10 Pro با قیمت مناسب تر نمی‌تواند گزینه خرید بهتری باشد؟ هدف ما در این مقاله در ارائه یک راهنمای خرید و مقایسه مناسب مابین این دو محصول خلاصه می‌شود!

بنابراین در ادامه این مطلب می‌خواهیم به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی بپردازیم و از این دو گوشی با کیفیت را از نظر برخی ویژگی های اصلی و مهم با هم مقایسه کنیم. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ را دارید و Galaxy Note 10+ و Mi Note 10 Pro به گزینه های خرید اصلی شما تبدیل شده‌اند و مابین انتخاب یکی از این دو محصول مردد هستید، این مقاله اختصاصی به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

هر دو گوشی نام برده شده از نظر کیفیت ساخت محصولات خوبی هستند و نقطه ضعفی از این نظر در آن ها پیدا نمی‌کنید. فریم اصلی بدنه هر دوی آن ها آلومینیومی است و قاب پشت و پنل جلوی آن ها با یک لایه شیشه گوریلاگلس پوشانده می‌شود، اما شیشه محافظ قاب فبلت نوت 10+ از نوع گوریلاگلس 6 انتخاب شده و یک رده از شیشه گوریلاگلس 5 بکار رفته در بدنه Mi Note 10 Pro وضعیت بالاتر و بهتری دارد. اگرچه در عمل تفاوت خیلی زیادی مابین مقاومت قاب دو گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیدگی دیده نمی‌شود. یکی از ویژگی های مهمی که فبلت Note 10+ سامسونگ از آن بهره می‌برد و شیائومی می نوت 10 پرو از آن بی‌بهره است مربوط به طراحی مقاوم در برابر آب می‌شود!

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

سامسونگ Note 10 Plus از استاندارد د آب IP68 پشتیبانی می‌کند و به لطف این ویژگی حداقل 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام خواهد داشت، اما متاسفانه شیائومی Mi Note 10 Pro از این ویژگی پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. پس یکی از مهمترین تفاوت های مابین دو گوشی مذکور مربوط به طراحی ضد آب می‌شود و از این نظر نوت 10+ سامسونگ نسبت به رقیب خودش برتری دارد. مسئله بعدی مربوط به بهره‌مندی این فبلت از قلم استایلوس اختصاصی یا S Pen می‌شود که قابلیت های خاصی مثل نوت برداری روی صفحه نمایش خاموش گوشی یا طرح آثار هنری و گرافیکی خاص در دستگاه و تعامل متفاوت با آن را مقدور می‌سازد، اما شیائومی Mi Note 10 Pro از قلم استایلوس اختصاصی بهره‌مند نیست. بنابراین اگر داشتن قلم استایلوس برایتان اهمیت دارد، باز هم فبلت نوت 10 پلاس گزینه خرید بهتری در مقایسه با Mi Note 10 Pro خواهد بود.

یکی دیگر از مسائلی که به طراحی و ساخت گوشی های مورد نظر مربوط می‌شود و بد نیست که اشاره مختصری به آن داشته باشید مربوط به قدرت صدای اسپیکر های دو محصول خواهد بود. گلکسی نوت 10+ از چهار اسپیکر AKG بهره می‌برد و صدای خروجی از آن واقعا با کیفیت و رسا است، اما در می نوت 10 پرو شیائومی از دو اسپیکر استریو استفاده شده است. کیفیت صدای خروجی از اسپیکرهای Xiaomi Mi Note 10 Pro بد نیست و در حد مناسبی قرار دارد اما در مقایسه با فبلت نوت 10+ به مراتب ضعیف تر عمل می‌کند. هر دو گوشی از اسکنر داخل نمایشگر بهره‌مند هستند و در بررسی آن ها مشخص شد که سرعت و ثبات عملکرد اسکنر زیر انگشت هر دو گوشی مناسب و خوب است و خیلی تفاوتی از این نظر مابین آن ها وجود ندارد. اما از نظر ظاهر و طراحی دو گوشی مورد نظر چه تفاوت هایی نسبت به هم دارند و کدامیک شیک تر و جذاب تر به نظر می‌رسند یا اصطلاحا خوش دست‌تر هستند؟

در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی مشخص شد که هر دو محصول واقعا خوش دست و زیبا طراحی شده‌اند و معیارهای روز در هر دوی آن ها پیاده سازی شده است. صفحه نمایش هر دو گوشی حاشیه های باریکی دارد و این امر سبب شده هر دوی آن ها از نمای رو به رو جذاب و زیبا به نظر برسند. اما یکی از اصلی ترین تفاوت های سبک طراحی دو محصول از نمای رو به رو مربوط به لنز دوربین سلفی آن ها می‌شود. شیائومی لنز دوربین سلفی گوشی Xiaomi Mi Note 10 Pro را در بخش فوقانی صفحه نمایش آن و زائده‌ای که تحت عنوان ناچ (Notch) در این قسمت وجود دارد تعبیه کرده اما سامسونگ لنز دوربین سلفی گوشی را داخل نمایشگر آن تعبیه کرده است که شاید این سبک طراحی از دید برخی کاربران جالب به نظر نرسد.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

قاب شیشه‌ای و براق دو گوشی هم ظاهری جذاب تر را از نمای پشت برای آن ها به ارمغان آورده است. اما با وجود اینکه زبان کلی طراحی دو محصول مشابه است، تفاوت های ریزی هم مابین آن ها وجود دارد. به عنوان مثال دو لبه سمت راست و چپ صفحه نمایش Note 10 Pro شیائومی حالتی خمیده دارند اما نمایشگر نوت 10+ سامسونگ کاملا فبلت طراحی شده است. خمیدگی لبه های سمت راست و چپ گوشی نوت 10 پرو شیائومی حتی در قاب پشت آن هم لحاظ شده‌اند اما قاب پشت سامسونگ Galaxy Note 10 Plus کاملا فلت است. تفاوت نسبتا محسوسی هم در چهار گوشه قاب دو محصول مورد نظر دیده می‌شود. چهار گوشه قاب فبلت Note 10 Plus کاملا زاویه دار طراحی شده که حالتی شبیه به یک مستطیل کامل را برای دستگاه ایجاد می‌کند، اما گوشه های قاب شیائومی می Note 10 Pro کمی انحنا دارند. وزن نوت 10+ سامسونگ حدود 196 گرم است و بدنه آن ابعاد 7.9 در 77.2 در 162.3 میلیمتری دارد اما وزن نوت 10 پرو شیائومی 208 گرم است و بدنه آن ابعاد 9.7 در 74.2 در 157.8 میلیمتری را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد ظرافت طراحی سامسونگ بیشتر از شیائومی خواهد بود، چون فبلت این شرکت علیرغم بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ تر از وزن کمتر و بدنه‌ای باریک تر بهره می‌برد.

از دیگر تفاوت های مابین دو گوشی مورد نظر می‌توان به لنز های دوربین اصلی آن ها اشاره کرد که در فبلت نوت 10 پلاس به شیوه جمع‌وجور تری در بخش فوقانی و سمت چپ قاب پشت گوشی تعبیه شده‌اند اما این لنزها در شیائومی Mi Note 10 Pro بزرگ تر بوده و با فاصله بیشتری نسبت به هم در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت تبلت نصب شده‌اند. ضمن اینکه تعداد لنز دوربین های اصلی فبلت Note 10+ سامسونگ چهار عدد است اما می نوت 10 پرو شیائومی از پنج لنز دوربین اصلی بهره می‌برد! بنابراین به طور کلی از این بخش مقایسه دو گوشی مورد نظر می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که هر دو محصول نام برده شده از ظاهر زیبا و کیفیت ساخت بالایی برخوردارند اما نقاط قوتی در فبلت سامسونگ Note 10+ وجود دارد که می‌توانند این محصول را از نظر سبک طراحی و ظاهر به گزینه خرید بهتری در مقایسه با Mi Note 10 Pro شیائومی تبدیل کنند.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: صفحه نمایش

صفحه نمایش فبلت Note 10 Plus سامسونگ 6.8 اینچی و از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است، اما نمایشگر می نوت 10 پرو شیائومی 6.47 اینچی بوده و از نوع آمولد در نظر گرفته شده است. رزولوشن صفحه نمایش فبلت سامسونگ 3040 در 1440 پیکسل خواهد بود و تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 498 پیکسل در هر اینچ می‌رسد اما نمایشگر فبلت شیائومی رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل را ارائه کرده و تراکم آن علیرغم کوچک تر بودن نمایشگر به چیزی در حدود 398 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. قابلیت "نمایشگر همیشه روشن" (Always On Display) هم توسط صفحه نمایش هر دو گوشی پشتیبانی می‌شود.

همانطور که در بخش قبل گفتیم روی صفحه نمایش گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده اما روی نمایشگر سامسونگ Galaxy Note 10 Plus با شیشه گوریلاگلس 6 پوشانده می‌شود. همچنین حاشیه های صفحه نمایش فبلت سامسونگ کمی باریک تر از شیائومی هستند و بدین ترتیب نمایشگر این محصول چیزی در حدود 91 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را احاطه کرده که این مقدار در شیائومی Mi Note 10 Pro به چیزی در حدود 87.8 درصد می‌رسد. ضمن اینکه بخش زیرین صفحه نمایش هر دو گوشی قابلیت اسکن انگشت کاربر را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. اما کیفیت نمایشگر دو گوشی چطور است؟

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

در اینکه صفحه نمایش هر دو گوشی مورد نظر کیفیت خوبی دارند جای شکی وجود ندارد اما در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی مشخص شد که شارپنس، کنتراست و شادابی بهتری توسط پنل داینامیک آمولد گوشی سامسونگ ارائه می‌شود. از نظر قدرت تولید روشنایی خیلی تفاوتی مابین دو گوشی مشاهده نشد، اما رزولوشن و تراکم پیکسلی بهتر صفحه نمایش نوت 10+ سامسونگ کیفیت عملکرد بهتری را برای آن به ارمغان می‌آورد. بنابراین اگر دوست دارید صفحه نمایش گوشی که می‌خرید بزرگ تر باشد و کمتر گوشی از نظر کیفیت نمایش محتوا پتانسیل رقابت با آن را داشته باشد، فبلت نوت 10+ سامسونگ گزینه خرید بهتری برای شماست.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

هر دو گوشی مورد نظر از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و اندروید 9 پای (Android 9 Pie) به طور پیش فرض روی آن ها نصب است. بدون تردید هم هر دو گوشی آپدیت اندروید 10 را دریافت می‌کنند. رابط کاربری MIUI در گوشی شیائومی بکار رفته و گوشی سامسونگ از رابط One UI بهره‌مند است. عملکرد بستر نرم افزاری هر دو گوشی نام برده شده خوب بوده و قابل قبول است و چون هر دو گوشی از سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برند، برای استفاده روزمره از آن ها و انجام کارهایی مثل وبگردی یا استفاده از اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و غیره با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد. اما در مجموع ما رابط کاربری و بستر نرم افزاری فبلت Galaxy Note 10 Plus را بیشتر می‌پسندیم و عقیده داریم رابط این گوشی کاربرپسندتر از رابط MIUI شیائومی می نوت 10 پرو طراحی شده است.

ضمن اینکه Galaxy Note 10+ از قابلیت های خاصی پشتیبانی می‌کند که شیائومی MI Note 10 Pro از آن ها بی‌بهره است. مثلا وبگردی یا نوت برداری با قلم استایلوس این تبلت واقعا تجربه‌ای لذت بخش را به شما منتقل خواهد کرد. پشتیبانی از قابلیت سامسونگ دکس (Samsung DeX) از دیگر ویژگی های خاصی بستر نرم افزاری فبلت نوت 10+ است که می‌تواند با اتصال گوشی به مانیتور تجربه دسکتاپ مانند اندروید را برایتان به ارمغان بیاورد. همچنین فبلت Note 10+ از دستیار صوتی و هوشمند اختصاصی سامسونگ با نام بیکسبی (Bixby) هم پشتیبانی می‌کند که متاسفانه بستر نرم افزاری گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro قابلیت پشتیبانی از این موارد را ندارد. پس از نظر بستر نرم افزاری هم برنده این بخش مقایسه فبلت گلکسی نوت 10+ سامسونگ خواهد بود.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: پردازنده، رم و حافظه داخلی

در قلب نسخه جهانی گلکسی نوت 10+ سامسونگ از تراشه اگزینوس 9825 استفاده می‌شود که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و از برترین تراشه های موبایلی سامسونگ است. در سمت مقابل تراشه اسنپدراگون 730G در شیائومی Mi Note 10 Pro بکار رفته که طی فر آیند 8 نانومتری تولید شده و یک تراشه نسبتا رده بالا و جدید است. پردازنده مرکزی هر دو تراشه نام برده شده هشت هسته‌ای بوده و پردازنده گرافیکی آن ها به ترتیب Mali-G76 MP12 و Adreno 618 خواهد بود. فبلت نوت 10+ سامسونگ رم 12 گیگابایتی دارد، اما می نوت 10 پرو شیائومی رم 8 گیگابایتی را ارائه می‌کند. از نظر حافظه داخلی هم گوشی سامسونگ در دو نسخه 256 و 12 گیگابایتی عرضه شده و گوشی شیائومی فقط یک نسخه با ظرفیت 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

جالب است بدانید که Galaxy Note 10+ سامسونگ قابلیت نصب حافظه جانبی را دارد اما شیائومی Mi Note 10 Pro از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. با توجه به مشخصاتی که به آن ها اشاره شد، طبیعتا انتظار می‌رود بازده پردازشی فبلت نوت 10+ سامسونگ بهتر از شیائومی باشد. در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی مشخص شد که هر دو محصول به راحتی از پس اجرای سنگین ترین بازی های اندرویدی مثل فورتنایت (Fortnite)، آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends)، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و غیره بر می‌آیند و رم هر دو هم به خوبی مدیریت اپلیکیشن های پس زمینه و مولتی‌تسکینگ را انجام می‌دهد. اما اگر بخواهیم خیلی ظریف و دقیق به مقایسه قدرت عملکرد دو گوشی بپردازیم یا به داده های روی کاغذ روی آوریم، فبلت Note 10+ سامسونگ به مراتب قدرت بیشتری در مقایسه با Note 10 Pro شیائومی دارد.

فبلت سامسونگ به ویژه با تجهیز به رم 12 گیگابایتی مثل یک کامپیوتر قدرتمند از پس مولتی‌تسکینگ بر می‌آید و حتی بدون کوچک ترین لگ و تاخیری امکان جهش مابین سنگین ترین بازی های اندرویدی را از بخش Recent Apps فراهم می‌کند. بنابراین حداقل روی کاغذ قدرت عملکرد و بازده پردازشی Samsung Galaxy Note 10 Plus در مقایسه با Xiaomi Mi Note 10 Pro بیشتر است و باید برتری این بخش از مقایسه را هم به نماینده سامسونگ بدهیم. اما فراموش نکنید هیچ کاری وجود ندارد که در حال حاضر گلکسی نوت 10+ پتانسیل انجام و پردازش آن را داشته باشد اما شیائومی Mi Note 10 Pro از پس انجام آن بر نیاید.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: دوربین

مسلما یکی دیگر از مهم ترین بخش های مقایسه دو محصول مورد نظر مربوط به دوربین آن ها می‌شود. دوربین فبلت Note10+ از چهار لنز تشکیل شده که به ترتیب 12 مگاپیکسلی واید (Wide)، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو (Telephoto)، 16 مگاپیکسلی اولتراواید (Ultrawide) و 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D (عمقی) هستند. قابلیت هایی از قبیل فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، زوم اپتیکال 2x، عکسبرداری پرتره، پانوراما، اولتراواید، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط دوربین اصلی گوشی پشتیبانی می‌شوند. یک چراغ فلش LED هم برای دوربین اصلی این اسمارتفون در نظر گرفته شده است.

اما در سمت مقابل دوربین اصلی Mi Note 10 Pro از 5 لنز تشکیل شده و سطح انتظارات را کمی بالا می‌برد! لنز های دوربین اصلی آن به ترتیب 108 مگاپیکسلی واید، 12 مگاپیکسلی تله‌فتو، 5 مگاپیکسلی تله‌فتو، 20 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو (Macro) هستند و قابلیت هایی مثل فوکوس لیزری خودکار، فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل، تثبیت اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 5x، عکسبرداری پرتره، پانوراما، اولتراواید، HDR و ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه توسط دوربین اصلی گوشی Mi Note 10 Pro پشتیبانی می‌شوند. ضمن اینکه چراغ فلش LED چهارگانه‌ای هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

اما دوربین دو محصول در عمل چه تفاوت هایی نسبت به هم دارد؟ در مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی مشخص شد که عملکرد دوربین اصلی هر دو گوشی فوق‌العاده است و عکس های عالی می‌توانید با آن ها ضبط کنید. دوربین اصلی می نوت 10 پرو شیائومی دو ویژگی خاص دارد که دوربین نوت 10+ سامسونگ از آن ها بهره نمی‌برد. اول اینکه دوربین اصلی آن از زوم اپتیکال 5 برابر تقریبا بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کند که در دوربین نوت 10+ محدود به زوم 2 برابر است و عکسبرداری ماکرو (ضبط عکس بسیار نزدیک از سوژه های کوچک و گاها میکروسکوپی) توسط آن پشتیبانی می‌شود که دوربین Note 10+ از آن بهره نمی‌برد.

از نظر کیفیت عملکرد دوربین به عقیده ما در اغلب مواقع و به ویژه در محیط هایی که نور زیاد باشد یا محیط های بسته و با نور کمتر، دوربین Xiaomi Mi Note 10 Plus بازده بهتری نسبت به دوربین گلکسی Note 10 Plus دارد و واقعا می‌تواند عکس های فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند. بنابراین ما برتری دوربین اصلی را به گوشی شیائومی می‌دهیم! اما وضعیت دوربین سلفی دو گوشی چطور است؟ دوربین اصلی شیائومی Mi Note 10 Pro از یک لنز 32 مگاپیکسلی واید تشکیل شده که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند اما دوربین سلفی سامسونگ گلکسی Note 10+ از لنزی 10 مگاپیکسلی نوع واید بهره می‌برد که علاوه بر قابلیت HDR خودکار از قابلیت فوکوس خودکار مرحله‌ای دوآل پیکسل و ضبط ویدیو های 4K هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

به عقیده ما کیفیت عملکرد دوربین سلفی هر دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد و در برخی مواقع دوربین سلفی می نوت 10 پرو شیائومی بهتر عمل می‌کند و در برخی مواقع دیگر دوربین سلفی سامسونگ Galaxy Note 10+ عکس های بهتری را به ثبت می‌رساند. بنابراین از این نظر خیلی تفاوتی مابین کیفیت دوربین سلفی دو گوشی وجود ندارد، اما در مجموع اگر ما بخواهیم دوربین های اصلی و سلفی یکی از دو گوشی نام برده شده را نسبت به محصول دیگر بهتر خطاب کنیم، شیائومی Mi Note 10 Pro را انتخاب خواهیم کرد.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: باتری و شارژدهی

شرکت سامسونگ از یک باتری لیتیوم پلیمری 4500 میلی آمپر ساعتی برای تامین انرژی مورد نیاز Galaxy Note 10+ استفاده کرده است، اما باتری گوشی شیائومی Mi Note 10 Pro ظرفیت 5260 میلی آمپر ساعتی دارد! در بررسی که داشتیم مشخص شد که توان شارژدهی باتری می نوت 10 پرو به مراتب بیشتر از گلکسی نوت 10+ است و باتری این گوشی با یک مرتبه شارژ تقریبا 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای یک کاربر معمولی تامین می‌کند که این مقدار در شرایط مشابه برای گوشی سامسونگ در حدود 1.5 روز خواهد بود. خوشبختانه هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع را هم دارند! شارژر اورجینال گوشی Note 10+ سامسونگ 45 واتی است و فول شارژ باتری آن را تقریبا در 60 دقیقه انجام می‌دهد. اما شارژر اورجینال می نوت 10 پرو 30 واتی در نظر گرفته شده و فول شارژ باتری دستگاه را تقریبا ظرف 80 دقیقه انجام خواهد داد.

قابلیت های خاصی هم وجود دارند که مربوط به باتری می‌شوند و Galaxy Note 10+ از آن ها پشتیبانی می‌کند اما شیائومی MI Note 10 Pro از آن ها بی‌بهره است. برای مثال قابلیت شارژ بیسیم 15 واتی و همچنین شارژ بیسیم معکوس توسط فبلت سامسونگ قابل پشتیبانی هستند اما گوشی شیائومی از آن ها پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. در مجموع قدرت شارژدهی باتری هر دو گوشی خوب است اما می نوت 10 پرو تا حدی وضعیت بهتری را نسبت به نوت 10 پلاس سامسونگ ارائه می‌کند.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی: قیمت و ارزش خرید

قیمت Galaxy Note 10 Plus سامسونگ به مراتب نسبت به قیمت Mi Note 10 Pro شیائومی بیشتر است. نسخه مجهز به حافظه 256 گیگابایت فبلت سامسونگ هم اکنون با قیمتی در حدود 14.5 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد اما قیمت می نوت 10 پرو شیائومی مجهز به حافظه 256 گیگابایتی در حدود 8.5 میلیون تومان خواهد بود. بنابراین اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه هستید، خرید Note 10 Pro شیائومی می‌تواند گزینه بهتری برایتان باشد و به عقیده حتی با در نظر گرفتن تفاوت هایی که مابین دو گوشی نام برده شده وجود دارد، در مجموع ارزش خرید شیائومی Mi Note 10 Pro با توجه به قیمت آن بیشتر از سامسونگ Galaxy Note 10 Plus است.

 

مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ با می نوت 10 پرو شیائومی پرداختیم. هر دو گوشی مذکور از اسمارتفون های فوق‌العاده عالی بازار هستند و پکیجی از ویژگی های مثبت را ارائه می‌کنند. سامسونگ Galaxy Note 10 Plus مطمئنا برتری های بیشتری در مقایسه با شیائومی Mi Note 10 Pro دارد اما اختلاف قیمت مابین این دو محصول به قدری زیاد است که به عقیده ما منطقی به نظر نمی‌رسد و منجر می‌شود که می 10 پرو شیائومی ارزش خرید بیشتری نسبت به فبلت نوت 10+ داشته باشد. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: مقایسه Note 10 Plus با Note 10 Pro , Xiaomi Mi Note 10 Pro , مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس با می نوت 10 پرو , مقایسه می نوت 10 پرو شیائومی , مقایسه گلکسی نوت 10 پلاس , Samsung Galaxy Note 10 Plus ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تیک تاک از آن دسته اپلیکیشن های فعال در حوزه سوشال مدیاست (Social Media) که توانسته طی چند وقت اخیر بیش از پیش مورد استقبال کاربران قرار گیرد و به یکی از برنامه های جالب فعلی برای اشتراک گذاری کلیپ های ویدیویی تبدیل شود. در این مطلب اختصاصی می‌خواهیم به آموزش ترفندی بپردازیم که با استفاده از آن قادر به دانلود ویدیو تیک تاک دیگر کاربران (Tik Tok) خواهید شد. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

احتمالا نام اپلیکیشن تیک تاک را شنیده‌اید! این برنامه یکی از اپلیکیشن هایی است که به تازگی در بین کاربران محبوب شده و در حوزه شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. عملکرد این برنامه بدین ترتیب است که هر کاربر با عضویت در آن یک پروفایل می‌سازد و از آن پس قادر خواهد بود که کلیپ های ویدیویی ساخته و در پروفایل خود منتشر سازد. عملکرد این برنامه بسیار شبیه به اینستاگرام است و تفاوت های ناچیزی مابین این دو وجود دارد. یکی از قابلیت هایی که برنامه TikTok ارائه کرده مربوط به امکان دانلود کلیپ های ویدیویی دیگر کاربران می‌شود! یعنی اگر شما ویدیویی را به طور عادی و با تنظیمات پیش فرض در پروفایل تیک تاک خود منتشر کنید، دیگر کاربرانی که ویدیو را می‌بینند قادر به دانلود آن خواهند بود.

اما خیلی از افراد با نحوه دانلود کردن ویدیو و کلیپ های دیگر کاربران تیک تاک آشنایی ندارند. خوشبختانه انجام این کار خیلی ساده است و به دو شیوه مختلف امکانپذیر خواهد بود که سعی می‌کنیم در ادامه این مقاله به آموزش هر دو روش موجود بپردازیم. لازم به ذکر است که در منوی تنظیمات پروفایل کاربران TikTok گزینه‌ای ارائه شده که با فعالسازی آن می‌توان از دانلود ویدیو های خود توسط دیگران جلوگیری کرد! بنابراین اگر کاربری گزینه مذکور را در پروفایل خودش فعال کند و ویدیویی با دیگران به اشتراک بگذارد، امکان دانلود آن در حالت عادی وجود نخواهد داشت، اما ما برای دور زدن این محدودیت هم راه حلی داریم! با فروشگاه اینترنتی هدف و آموزش دانلود ویدیو تیک تاک دیگر کاربران همراه باشید.

 

روش اول دانلود ویدیو تیک تاک دیگر کاربران

این روش ساده ترین روش برای دانلود کردن کلیپ های ویدیویی دیگر کاربران تیک تاک است. دقت داشته باشید این روش فقط در شرایطی قابل استفاده خواهد بود که کاربر قابلیت دانلود ویدیوها در پروفایل خود را بلاک نکرده باشد. برای استفاده از این روش کافیست به شرحی عمل کنید که در ادامه اشاره خواهیم داشت.

 

دانلود ویدیو تیک تاک

 

  • برنامه Tik Tok را اجرا کرده و وارد ویدیویی شوید که قصد دانلود آن را دارید.
  • انگشت خود را روی صفحه گذاشته و چند ثانیه نگه دارید تا سه گزینه با عناوین Not Interested، Add to Favorite و Save Video روی صفحه گوشی نمایان شوند.
  • گزینه Save Video را انتخاب کنید.

بدین ترتیب ویدیوی مورد نظر در گوشی شما دانلود می‌شود. این ویدیو به طور مستقیم در بخش گالری گوشی شما یا پوشه دانلود ها ذخیره خواهد شد. بنابراین با مراجعه به این مسیر می‌توانید ویدیوی دانلود شده خود را مشاهده کنید و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. در نظر داشته باشید برای رعایت حق کپی رایت ویدیو ها توصیه داریم حتما قبل از اشتراک گذاری هر ویدیوی دیگر کاربران از آن ها اجازه لازم برای انجام این کار را کسب کنید.

 

روش دوم دانلود ویدیو TikTok دیگر کاربران

اما روش دیگری هم برای دانلود ویدیو تیک تاک دیگر کاربران وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این روش هم در شرایطی قابل استفاده است که کاربر منتشر کننده ویدیو قابلیت دانلود ویدیو هایش را غیر فعال نکرده باشد. برای استفاده از این روش کافیست مراحلی که در ادامه شرح می‌دهیم را طی کنید:

 

دانلود ویدیو تیک تاک

 

  • برنامه Tik Tok را اجرا کرده و وارد ویدیویی شوید که قصد دانلود آن را دارید.
  • آیکون فلشی که در گوشه سمت راست و پایین صفحه وجود دارد را انتخاب کنید. این آیکون در واقع آیکون "اشتراک گذاری" یا "Share" است.
  • گزینه Save Video را انتخاب کنید.

بدین ترتیب ویدیو و کلیپ مورد نظر در گالری گوشی ذخیره می‌شود و با مراجعه به این بخش می‌توانید ویدیوی مذکور را از حافظه داخلی موبایلتان مشاهده کنید. همچنین امکان اشتراک گذاری ویدیو در سایر اپلیکیشن ها و با دیگر کاربران را هم خواهید داشت، اما باز هم توصیه می‌کنیم حق کپی رایت ویدیو های تولیدی را رعایت کرده و برای اشتراک گذاری آن ها در پروفایل شخصی خود از تولید کننده اصلی ویدیو کسب اجازه داشته باشید.

 

اگر دانلود ویدیو های کاربر مسدود بود چه کنیم؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودیم، برنامه TikTok این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که امکان دانلود ویدیو های منتشر شده خودشان توسط دیگر کاربران را مسدود سازند. اگر کاربری این کار را انجام دهد شما نمی‌توانید با استفاده از دو روش قبل که شرح دادیم ویدیوی اشتراک گذاری شده وی را دانلود کنید. اما نگران نباشید چون راه حلی برای دور زدن این محدودیت وجود دارد! یعنی شما می‌توانید حتی ویدیو های کاربرانی که امکان دانلود کلیپ هایشان مسدود شده را هم دانلود کنید! اما چطور؟

برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی باید برنامه Video Downloader For Tik Tok را از گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود و روی گوشی نصب کنید. با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود این اپلیکیشن در گوگل پلی استور هدایت می‌شوید. اما در آیفون های اپل باید از اپلیکیشن دیگری که با نام TikTok Downloader شناخته می‌شود استفاده کنید. با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود این اپلیکیشن هدایت می‌شوید.

 

دانلود ویدیو تیک تاک

 

نحوه دقیق استفاده از دو برنامه نام برده شده کمی متفاوت است اما ماهیت هر دوی آن ها یکسان خواهد بود و گزینه های پیچیده‌ای در آن ها ارائه نشده که سردرگم کننده باشند. برای دانلود کردن ویدیوی تیک تاک کاربرانی که قابلیت دانلود ویدیو هایشان را غیر فعال کرده‌اند کافیست وارد اپلیکیشن های مذکور شده و لینک ویدیو مورد نظر را کپی کنید و گزینه Download را بزنید. ظرف چند ثانیه ویدیو مورد نظر به گالری تصاویر گوشی شما اضافه خواهد شد. برای دریافت لینک دانلود هر ویدیو هم کافیست آیکون اشتراک گذاری ویدیو (Share) در صفحه اصلی آن یا همان آیکون با نماد فلش را لمس کنید و گزینه‌ای مثل واتساپ یا SMS را انتخاب نمایید تا لینک ویدیو نمایان شود.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش دانلود ویدیو تیک تاک دیگر کاربران پرداختیم. ابتدا دو روش ساده را معرفی کردیم که با استفاده از آن ها می‌توانید ویدیوی کاربرانی که امکان دانلود کلیپ های پروفایلشان غیر فعال نیست را ذخیره کنید و در حالت سوم هم به ترفند خاصی اشاره داشتیم که با استفاده از آن می‌توانید ویدیو کاربرانی که امکان دانلود کلیپ های پروفایلشان مسدود شده را هم دانلود کنید. امیدواریم از این مقاله اختصاصی و آموزش کاربردی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.



:: برچسب‌ها: آموزش دانلود ویدیو TikTok , آموزش دانلود ویدیو تیک تاک , سوشال مدیا , Social media , نحوه دانلود ویدیو تیک تاک , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از جدیدترین آیپد هایی که توسط شرکت اپل عرضه شده iPad Pro 12.9inch 2018 است که در ماه اکتبر (October) سال 2018 رونمایی شد. این تبلت بدون تردید در حالت حاضر یکی از بهترین و قدرتمندترین تبلت های موجود در بازار است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

مقدمه

اپل همیشه تولید کننده گجت های با کیفیت بوده و همه ما این موضوع را قبول داریم که محصولات این برند آمریکایی درجه یک و بسیار خوش ساخت هستند. اما متاسفانه قیمت محصولات شرکت اپل هم به مراتب بالاست و این مسئله خرید محصولات برند مذکور را برای همه افراد غیرممکن می‌کند. یکی از جدیدترین و پرفروش ترین محصولات شرکت اپل، آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 است که در ماه اکتبر سال 2018 شاهد رونمایی از آن بودیم. این تبلت فوق‌العاده زیبا، شیک و جذاب از همه نظر یک تبلت بی‌نظیر است و ویژگی های مثبت زیادی دار و حتی برای خیلی از افراد می‌تواند جایگزینی برای لپ تاپ های بزرگ و سنگین باشد. اما متاسفانه مشکل قیمت برای محصول هم برقرار است!

قیمت آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و این موضوع بدون شک یکی از اصلی ترین نقاط ضعف آن خواهد بود و سبب می‌شود که دستگاه برای همه افراد با بودجه های مختلف قابل خرید نباشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این تبلت زیبا و شیک را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید این تبلت ر دارید، توصیه می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و پیش از اقدام به خرید به طور دقیق با نقاط قوت و ضعف آن آشنایی پیدا کنید. با فروشگاه هدف همراه شوید.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 سبک طراحی iPad Pro 2018 اپل به گونه‌ایست که عموما اغلب افراد از آن لذت می‌برند اما با این حال ممکن است برخی ویژگی های ظاهری و طراحی این محصول هم باب دل همه نباشد. البته با توجه به اینکه تبلت قیمت بالایی دارد، انتظار هم می‌رود که از طراحی با کیفیت و خوبی هم برخوردار باشد. فریم اصلی این تبلت از آلومینیوم ساخته شده و جنس قاب پشت آن هم آلومینیومی است. بنابراین در قاب پشت تبلت خبری از شیشه نیست و همان سبک طراحی قبلی اپل برای قاب پشت این محصول هم لحاظ شده و لوگوی اپل درست در وسط قاب پشت آن دیده می‌شود. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه هم لنز دوربین اصلی آن به همراه یک چراغ فلش LED چهارگانه نصب خواهد بود. آلومینیومی بودن قاب پشت تبلت بدان معنا نیست که این بخش از بدنه تبلت مقاومت و دوام پایینی دارد یا در برابر تماس با اشیای نوک تیز ضعیف عمل می‌کند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 مشخص شد که قاب پشت آن از نظر مقاومت و دوام وضعیت مطلوبی دارد و با استفاده از کیف و کاورهای اختصاصی که برای تبلت ارائه شده، می‌تواند از بروز کوچک ترین آسیب به قاب پشت دستگاه جلوگیری کرد. بدین منظور می‌توانید از کیبورد اختصاصی استفاده کنید که برای iPad Pro 12.9 2018 عرضه شده و به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود و به طور کامل روی قاب پشت آن را می‌پوشاند. متاسفانه این کیبورد اختصاصی به طور پیش فرض و همراه با تبلت عرضه نمی‌شود و علاقمندان به آن باید با صرف هزینه مجزا نسبت به خرید تبلت اقدام کنند که به عقیده ما این مسئله برای تبلتی در رده قیمتی آیپد پرو 2018 اصلا جالب نیست و بهر بود کیبورد اختصاصی آن به همراه تبلت عرضه می‌شد.

روی پنل جلوی تبلت با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که اپل از نام و مدل دقیق آن صحبتی نکرده اما می‌دانیم این شیشه ضد خش و ضد چربی است. با این حال اکیدا توصیه داریم برای محافظت هر چه بیشتر از ال سی دی تبلت حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی روی آن نصب کنید. یکی از ویژگی هایی که با نگاه کردن به پنل جلوی آیپد پرو 2018 سریعا جلب توجه می‌کند مربوط به حاشیه های باریک صفحه نمایش می‌شود. حاشیه های نمایشگر این محصول نسبت به دیگر آیپد های قدیمی به مراتب باریک تر طراحی شده و بدین ترتیب ال سی دی آن تقریبا 85.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد که نسبت تصویر به بدنه عالی برای یک تبلت 12.8 اینچی است و ظرافت طراحی آن را به رخ می‌کشد.

بدنه تبلت iPad Pro 12.9 2018 ابعاد 5.9 در 214.9 در 280.6 میلیمتری دارد، بنابراین با یک تبلت فوق‌العاده باریک رو به رو هستید! وقتی این تبلت را در دست بگیرید به خوبی متوجه این امر خواهید شد و از ظرافت طراحی که اپل در محصول بکار برده شگفت زده می‌شوید. ضخامت باریک بدنه تبلت سبب می‌شود که حس فوق‌العاده عالی و نابی به کاربر منتقل گردد و زیبایی های دستگاه دو چندان شود. آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 از تاچ آیدی (Touch ID) بهره نمی‌برد، بلکه به جای آن به تکنولوژی فیس آیدی (Face ID) مجهز شده است. فیس آیدی قابلیت تشخیص چهره اختصاصی اپل است که عملکرد بسیار دقیقی دارد و چند سال پیش به عنوان جایگزین تاچ آیدی در آیفون ایکس (iPhone X) معرفی شد. در بررسی تبلت به وضوح مشخص شد که کیفیت و ثبات عملکرد فیس آیدی دستگاه بسیار خوب و کاملا قابل اعتماد است.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

یکی دیگر از ویژگی های خوب تبلت iPad Pro 12.9 2018 مربوط به بهره‌مندی از چهار اسپیکر داخلی می‌شود که در چهار گوشه قاب محصول نصب شده‌اند. کیفیت صدای خروجی از این اسپیکر ها بسیار بالا و مطلوب خواهد بود و بدین ترتیب استفاده از تبلت برای تماشای فیلم، سریال، موزیک ویدیو و سایر موارد این چنینی به مراتب لذت بخش می‌شود. اما یکی دیگر از ویژگی های مهم تبلت مذکور مربوط به بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی می‌شود که از طریق بلوتوث با تبلت در ارتباط خواهد بود. متاسفانه این قلم هم به عنوان لوازم جانبی تبلت و به صورت مجزا به فروش رسیده و به طور پیش فرض همراه دستگاه در اختیار خریداران قرار داده نمی‌شود که باز هم ما این موضوع را از نقاط ضعف تبلت محسوب می‌کنیم. در رابطه با کارایی که قلم استایلوس تبلت می‌تواند به همراه داشته باشد در بخش "سیستم عامل و بستر نرم افزاری" صحبت خواهیم کرد.

نکته بعدی که باید در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 به آن اشاره داشته باشیم مربوط به تفاوت مابین دو نسخه مختلف تبلت از نظر قابلیت اتصال می‌شود. یکی از نسخه های این محصول فقط قابلیت پشتیبانی از اتصال وای فای (Wi-Fi) را ارائه کرده و بدین ترتیب امکان نصب سیم کارت در آن و استفاده از اینترنت سیم کارت وجود ندارد. این نسخه محصول وزنی در حدود 631 گرم را ارائه کرده است. اما نسخه دیگری از iPad Pro 12.9 2018 هم وجود دارد که علاوه بر اتصال وای فای از نصب سیم کارت و استفاده از اینترنت سیم کارت هم پشتیبانی می‌کند که وزن آن به چیزی در حدود 633 گرم می‌رسد. لازم به ذکر است که هیچ یک از نسخه های تبلت نام برده شده قابلیت برقراری تماس تلفنی و مکالمه مستقیم را ندارند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش بررسی iPad Pro 12.9 2018 اینطور نتیجه‌گیری کرد که دستگاه از نظر کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر یک محصول با کیفیت است و شاید از بهترین های بازار باشد. البته با توجه به قیمت تبلت باید هم کیفیت ساخت آن بالا باشد و عدم ارائه این شرایط عجیب به نظر می‌رسید! اگر به ظاهر زیبا، کیفیت ساخت و طراحی به روز اهمیت می‌دهید، آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): صفحه نمایش

 همانطور که از نام تبلت مورد نظر مشخص است، صفحه نمایش آن 12.9 اینچی خواهد بود و ابعاد بزرگی دارد. بهره‌مندی از صفحه نمایش 12.9 اینچی سبب شده که تبلت بیش از اندازه بزرگ باشد و در خیلی از مواقع حمل و نقل آن به سادگی امکانپذیر نشود و همچنین حساسیت دستگاه در برابر ضربه و فشار افزایش یابد. اما به هر صورت تجربه نشان داده که تبلت های مجهز به صفحه نمایش عظیم‌الجثه همیشه طرفداران منحصر به فرد خودشان را داشته‌اند. نمایشگر 12.9 اینچی iPad Pro 2018 از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2732 در 2048 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر آن به چیزی در حدود 265 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که مقدار مناسب و قابل قبولی برای یک پنل 2.9 اینچی محسوب می‌شود.

اپل روی صفحه نمایش تبلت را با یک لایه شیشه ضد خش و ضد چربی پوشانده اما همانطور که در بخش قبل گفته بودیم، بهتر است حتما روی ال سی دی تبلت یک لایه گلس محافظ نصب کنید تا خیالتان از بابت عدم به وجود آمدن خط و خش بر روی آن راحت شود. نسبت تصویر 4 به 3 توسط نمایشگر تبلت ارائه شده و حاشیه های آن بسیار باریک هستند. بدین ترتیب چیزی در حدود 85.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر محصول احاطه می‌شود و ظاهری زیبا، به روز و نسبتا خاص از نمای رو به رو برای تبلت به وجود می‌آید. ضمنا تکنولوژی هایی مثل تروتون (True-Tone)، گستره رنگی وسیع (Wide Color Gamut) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (120Hz Touch Sensing) هم توسط نمایشگر دستگاه پشتیبانی می‌شود.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

اما کیفیت عملکرد صفحه نمایش تبلت و وضوح محتوای روی آن چطور است؟ در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 مشخص شد که صفحه نمایش تبلت واقعا عملکرد عالی دارد و محتوا بر روی آن با کیفیت عالی به تصویر کشیده می‌شود. شارپنس خوب، کنتراست عالی، شادابی مطلوب و وضوح تصویر مناسب برخی از ویژگی های مثبت نمایشگر تبلت هستند. این امر سبب می‌شود که تماشای ویدیو، فیلم و سریال روی نمایشگر iPad Pro 12.9inch 2018 به مراتب لذت بخش باشد. بنابراین اگر به تماشای فیلم، سریال یا پرسه زدن در یوتیوب علاقه دارید، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل انجام این اقدامات را با بهترین نتیجه و کیفیت ممکن برایتان مقدور می‌سازد. اما بد نیست کمی هم در مورد توان تولید روشنایی یا همان برایتنس (Brightness) پنل نمایشگر صحبت داشته باشیم. حتما می‌دانید که توان تولید روشنایی صفحه نمایش گوشی و تبلت ها تاثیر مستقیمی روی کیفیت نمایش تصویر در محیط های باز و تحت تابش نور دارد.

در بررسی iPad Pro 12.9inch 2018 مشخص شد که پنل IPS LCD این تبلت قدرت تولید روشنایی مطلوبی را ارائه کرده و با تنظیم شدت روشنایی آن بر روی 90 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل محتوای روی صفحه دستگاه را مشاهده کرد و به تعامل با آن پرداخت. اگر شدت نور محیط خیلی زیاد باشد، می‌توانید روشنایی نمایشگر را روی 100 درصد تنظیم کنید و بدون کوچک ترین مشکل به تعامل با آن بپردازید. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که آیپد پرو 2018 اپل از صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی بهره می‌برد که تماشای محتوا بر روی آن لذت بخش خواهد بود. صفحه نمایش بزرگ و خوب این تبلت می‌تواند کارایی عالی را برای علاقمندان به وبگردی و تماشای فیلم و ویدیو به ارمغان بیاورد.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

 سیستم عامل پیش فرضی که روی تبلت iPad Pro 12.9inch اپل نصب است، سیستم عامل iOS 12 خواهد بود. همانطور که احتمالا می‌دانید اپل در دسامبر (December) سال 2019 از نسخه اختصاصی سیستم عامل آیپدهایش با نام iPadOS 13 رونمایی کرد، بنابراین جای تعجبی ندارد که امکان نصب آپدیت این سیستم عامل متفاوت در آیپد پرو 12.9 اینچی وجود داشته باشد. اما ما تبلت مورد نظر را با همان سیستم عامل پیش فرض خودش یعنی iOS 12 مورد بررسی قرار دادیم. در بررسی تبلت مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد فوق‌العاده روان و سلیسی دارد و کوچک ترین لگ و تاخیری در آن قابل رویت نیست. پرسه زدن در منوهای مختلف نرم افزاری، نصب و اجرای برنامه هایی مثل تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و غیره یا پرسه زدن در اینترنت، وبگردی و تماشای فیلم در یوتیوب و غیره بدون هیچ لگ و تاخیری در دستگاه انجام می‌شوند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

اگر از کیبورد اختصاصی تبلت استفاده کنید، تایپ کردن با آن هم لذت بخش خواهد شد و تجربه‌ای شبیه به بکارگیری یک لپ تاپ را سپری می‌کنید. حتی امکان نصب کیبوردهای بلوتوث و سیستم هم به تبلت وجود دارد، اما به عقیده ما با وجود کیف اختصاصی تبلت که کیبوردی را هم ارائه کرده، عملا استفاده از کیبوردهای دیگر لازم نخواهد بود. اگر بنا به هر دلیل نیازمند تایپ کردن با کیبورد هستید و نوشتن متون مختلف هستید، آیپد پرو 2018 با صفحه نمایش بزرگ و کیبورد مناسبش می‌تواند انجام این کار را به شیوه‌ای عالی برایتان مقدور سازد. اما بد نیست کمی هم در مورد کارایی قلم استایلوس اختصاصی تبلت صحبت کنیم که به نوعی به بستر نرم افزاری آن مربوط می‌شود.

با استفاده از قلم استایلوس تبلت که به صورت مغناطیسی در بله فوقانی بدنه محصول نصب می‌شود و از طریق بلوتوث با آن در ارتباط خواهد بود، قادر می‌شوید که از طریق اپلیکیشن های مختلف ارائه شده در آیپدتان نسبت به کشیدن نقاشی و طرح های هنری خاص وارد عمل شوید یا نوت هایی که مد نظرتان است را بدون نیاز به تایپ کردن و با نوشتن از طریق قلم استایلوس ذخیره کنید. اگر اهل طراحی و نقاشی کردن باشید، بدون تردید قلم استایلوس iPad Pro 12.9inch 2018 اپل می‌تواند تجربه‌ای خاص و متفاوت را برایتان به همراه داشته باشد. عملکرد این قلم استایلوس بسیار روان است و نوک آن حساسیت بالایی دارد و این موضوع استفاده از قلم را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

بنابراین به طور کلی باید اینطور گفت که بستر نرم افزاری تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 بسیار عالی طراحی شده و تقریبا بی‌عیب و نقص است. همه ما می‌دانیم که اپل از نظر نرم افزاری پشتیبانی عالی از محصولاتش به عمل می‌آورد و احتمالا iPad Pro 2018 هم حداقل تا 4 یا سال آینده تمام آپدیت های سیستم عامل iPadOS را دریافت خواهد کرد. اگر به سرعت عملکرد بستر نرم افزاری و ثبات آن اهمیت می‌دهید و می‌خواهید حداقل تا چند سال خیالتان از بابت به روز بودن بستر نرم افزاری تبلت راحت باشد، اپل آیپد پرو 2018 گزینه خرید عالی برایتان خواهد بود.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): پردازنده، رم و حافظه داخلی

 مطمئنا یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی هر تبلت و گوشی مربوط به قدرت عملکرد و بازده پردازشی می‌شود. شرایط کاملا مشابه برای تبلت iPad Pro 12.9 2018 هم صادق است و باید دید که این تبلت چه مقدار قدرت عملکرد دارد؟ با توجه به ویژگی های سخت افزاری محصول و با در نظر گرفتن این موضوع که تبلت در سال 2018 توسط شرکت اپل رونمایی شده، مطمئن هستیم که بازده و قدرت پردازشی آن عالی خواهد بود. تراشه‌ای که در قلب این تبلت بکار رفته تراشه A12X Bionic است که طی فرآیند 7 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر آن از نوع Tempest هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Vortex بوده و فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی بکار رفته در این تراشه هم پردازنده Apple GPU خواهد بود که هفت هسته پردازشگر مرکزی مستقل دارد.

آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 از نظر رم شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت های 4 و 6 گیگابایتی می‌شود. نسخه مجهز به رم 4 گیگابایتی تبلت از نظر حافظه داخلی سه آپشن 64، 256 و 512 گیگابایتی را ارائه می‌کند و نسخه مجهز به رم 6 گیگابایتی آن حافظه داخلی یک ترابایتی دارد. ضمنا مثل دیگر محصولات برند اپل هیچ یک از نسخه های تبلت مورد نظر هم از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. لازم به ذکر است که ما در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی آن (نسخه پایه محصول) استفاده کردیم. همانگونه که قبلا گفتیم تبلت مورد نظر به خوبی از پس اجرای تسک های عادی و روزمره بر می‌آید، بنابراین بهتر بود در این بخش قدرت تبلت را با اجرای بازی های HD و سنگین محک بزنیم. بدین منظور دو بازی فورتنایت (Fortnite) و پابجی موبایل (PUBG Mobile) را روی تبلت نصب و هر یک را برای مدت زمان 15 دقیقه (مجموعا 30 دقیقه) اجرا کردیم و سپس مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) آن جهش داشتیم تا کیفیت و ثبات عملکرد رم تبلت قابل درک شود.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

نتیجه بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 نشان داد که تبلت مورد نظر قدرت و بازده پردازشی فوق‌العاده‌ای دارد و انجام بازی های HD و سنگین بدون کوچک ترین لگ و تاخیر در آن قابل انجام خواهد بود. عملکرد رم تبلت هم کاملا مطلوب بوده و بعد از 30 دقیقه اجرای و بازی نام برده شده، جهش مابین اپلیکیشن های اخیر بدون لگ و تاخیر قابل انجام بود. بنابراین اگر به قدرت عملکرد و بازده پردازشی تبلت اهمیت می‌دهید، مطمئن باشید از خرید iPad Pro 2018 پشیمان نخواهید شد و این تبلت حداقل تا 2 سال آینده جزو قدرتمندترین تبلت های بازار باقی می‌ماند و با آن می‌توانید سنگین ترین بازی های HD را انجام دهید.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): دوربین

 دوربین اصلی تبلت iPad Pro 12.9 2018 از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه و HDR پشتیبانی می‌کند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای دوربین اصلی تبلت در نظر گرفته شده که در برخی مواقع می‌توان از آن برای بهبود وضعیت نور محیط و ضبط عکس های بهتر استفاده کرد. اما کیفیت عملکرد دوربین اصلی تبلت چطور است؟ در بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 مشخص شد که دوربین اصلی آن از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و با توجه به اینکه در حال بررسی یک تبلت هستید، عکس های خوبی در محیط های با نور مناسب توسط دوربین اصلی آن قابل ضبط هستند.

محیط های با نور کم، تاریک و بسته افت کیفیت عملکرد نسبتا قابل ملاحظه‌ای در دوربین اصلی تبلت نمایان می‌شود و عکس های ضبط شده کیفیت اولیه و مطابق با شرایط نوری مناسب را نخواهند داشت اما با این حال عملکرد دوربین اصلی iPad Pro 12.9 2018 محیط های با نور کم در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت از یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که از قابلیت هایی مثل عکسبرداری پانوراما، HDR و پرتره پشتیبانی می‌کند و امکان ضبط ویدیو های سلفی فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم ثانیه را هم مقدور می‌سازد.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

در بررسی iPad Pro 2018 مشخص شد که دوربین سلفی این تبلت هم کیفیت عملکرد خوبی دارد. در محیط های با نور خوب عملکرد دوربین سلفی تبلت تقریبا ما را شگفت زده کرد و عکس های بسیار عالی با آن قابل ضبط بودند. دقت عکسبرداری در حالت پرتره هم با دوربین سلفی تبلت بالاست و این موضوع از دیگر ویژگی های مثبت آن محسوب می‌شود. اما در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی دستگاه هم مثل لنز دوربین اصلی آن افت می‌کند. شدت افت کیفیت عملکرد دوربین سلفی در این شرایط به قدری زیاد نیست که آزاردهنده باشد اما به هر حال این افت کیفیت باید مورد اشاره قرار گیرد. به عقیده ما در مجموع و با در نظر گرفتن این مسئله هم آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 یک تبلت 12.9 اینچی است، دوربین های اصلی و سلفی آن با کیفیت هستند.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.9 2018): باتری و شارژدهی

 در آخرین بخش بررسی iPad Pro 12.9 2018 در رابطه با باتری این تبلت و قدرت شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت نام برده شده بکار رفته از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت 9720 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی دستگاه مشخص شد که باتری آن در حالت عادی و در شرایطی که یک کاربر معمولی از آن استفاده کند تقریبا می‌تواند تا 1 الی 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید. همچنین مشخص شد که انجام بازی های HD و سنگین به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری تاثیرگذار هستند، بنابراین اگر علاقمند انجام این بازی ها هستید شارژ باتری تبلت شما زود به زود خالی خواهد شد و انتظار شارژدهی عالی از آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل را نداشته باشید.

اما سرعت شارژ مجدد باتری چطور است؟ متاسفانه سرعت شارژ مجدد باتری تبلت هم خیلی جالب نیست و برای اینکه باتری آن با استفاده از شارژر اورجینال تبلت از صفر تا صد درصد شارژ شود می‌بایست مدت زمانی در حدود 280 دقیقا صبر کنید. بنابراین قدرت شارژدهی معمولی و سرعت شارژ پایین باتری تبلت از ویژگی هایی هستند که جای ارتقاء و بهبود در آن ها احساس می‌شود. لازم به ذکر است که iPad Pro 2018 از قابلیت شارژ بیسیم و شارژر بیسیم معکوس هم پشتیبانی می‌کند.

 

بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2019

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیپد پرو 12.9 اینچی 2018 اپل (iPad Pro 12.8 2019) پرداختیم. این تبلت با کیفیت و زیبا برای آن دسته افرادی که علاقمندان محصولات درجه یک هستند گزینه خرید عالی خواهد بود، اما متاسفانه قیمت بسیار بالایی دارد. به عقیده ما قیمت بالای این محصول تنها عاملی است که می‌تواند نظر عده کثیری از کاربران برای خرید آن را تغییر دهد. در بخش زیر برخی از مهمترین ویژگی های مثبت و منفی iPad Pro 12.9inch 2018 اپل را در دو دسته‌بندی مجزا مشاهده می‌کنید.

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا و با کیفیت
  • بهره‌مندی از فیس آیدی
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری عالی
  • قدرت پردازشی عالی
  • دوربین خوب

 

نقاط ضعف:

  • قیمت بسیار گران
  • شارژدهی نه چندان خوب باتری و سرعت شارژ مجدد کم
  • به همراه نداشتن کیبورد و قلم استایلوس به طور پیش فرض


:: برچسب‌ها: خرید iPad Pro 12-9 2018 , خرید آیپد پرو 12-9 اینچی 2018 , بررسی آیپد پرو 12-9 اینچی 2018 , Apple iPad Pro 2018 ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

تبلت های مجهز به صفحه نمایش بزرگ همیشه طرفداران منحصر به فرد خود را داشته‌اند و آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (Apple iPad Pro 12 2017) یکی از این نوع تبلت هاست که از نمایشگری 12.9 اینچی بهره می‌برد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی آن داشته باشیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

اپل در کنار آیفون های با کیفیت و درجه یک خودش از تبلت های اختصاصی تحت عنوان آیپد هم رونمایی می‌کند که تا چند وقت پیش از سیستم عامل iOS مشابه آیفون ها بهره‌مند می‌شدند اما حالا قابلیت استفاده از سیستم عامل اختصاصی تبلت های اپل با نام iPad OS را دارند که بعدا در مورد آن صحبت می‌کنیم. یکی از تبلت های پرطرفدار اپل تبلت iPad Pro 12inch 2017 این شرکت است که در ماه ژوئن (June) سال 2017 رونمایی شد. این تبلت از نمایشگری بزرگ بهره می‌برد و برای آن دسته افرادی مناسب است که علاقمند وبگردی، تماشای ویدیو و سایر اقدامات این چنینی هستند. قیمت آیپد پرو 12 اینچی 2017 اصلا مقرون به صرفه نیست و این تبلت در حال حاضر از گران ترین تبلت های بازار محسوب می‌شود.

طبیعتا تبلتی که صفحه نمایش بزرگی دارد از ابعاد بزرگی هم برخوردار خواهد بود و این امر سبب می‌شود که مشکلاتی هم در حین استفاده از آن به وجود آید. در ادامه این مطلب ما می‌خواهیم به نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خود از این محصول را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید این تبلت زیبا، بزرگ و قدرتمند را دارید توصیه می‌کنیم حتما تمام قسمت های این بررسی تخصصی را با دقت مطالعه کنید و با شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف دستگاه تصمیم نهایی خود مبنی بر خرید یا عدم خرید محصول را بگیرید. با فروشگاه هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12 2017): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

اپل همیشه در زمینه کیفیت ساخت و طراحی پیشتاز بوده و محصولاتش از این دو نظر جزو بهترین های بازار هستند، بنابراین جای تعجبی نیست که شرایط کاملا مشابه در طراحی و ساخت تبلت iPad Pro 12inch 2017 هم اعمال شده باشد. فریم اصلی این تبلت از آلومینیوم طراحی شده و بدنه آن هم فلزی است. همچنین مقاومت بدنه تبلت در برابر تماس با اشیای نوک تیز خوب است و خیلی راحت روی آن خط و خش ایجاد نمی‌شود، اما با این حال توصیه داریم برای محافظت هرچه بیشتر از قاب پشت تبلت حتما از کاور و کیف تبلت استفاده کنید. اپل یک کاور اختصاصی را برای آیپد پرو 12 اینچی 2017 عرضه کرده که از کیبورد هم بهره می‌برد و ساختار آن به گونه‌ایست که می‌تواند در حالت ایستاده تبلت را روی میز نگه داشته و به کاربر اجازه تعامل مستقیم با آن را بدهد و از طریق کیبورد هم تایپ کردن مطالب را ساده تر کند.

 

بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017

 

متاسفانه کیف اختصاصی iPad Pro 12.9 2017 به طور پیش فرض و با همراه تبلت ارائه نمی‌شود و کاربران ملزم به پرداخت هزینه مجزا برای خرید آن خواهند بود که این موضوع به عقیده ما جالب نیست و بهتر بود تبلت با قیمت بالایی که دارد کیف اختصاصی خودش را هم ارائه می‌کرد. اپل همچنین برای تعامل بهتر با آیپد پرو 12.9 اینچی 2017 یک قلم استایلوس اختصاصی را هم ارائه کرده که متاسفانه آن هم به عنوان لوازم جانبی به فروش می‌رسد و به عنوان اقلام همراه تبلت در اختیار کاربر قرار داده نمی‌شود. بنابراین نداشتن کیبورد، کاور و قلم استایلوس اختصاصی در حالت پیش فرض یکی از اصلی ترین نقاط ضعف iPad Pro 12.9inch 2017 اپل است و ما انتظار داشتیم محصولی در این رده قیمتی موارد نام برده شده را به همراه خودش داشته باشد.

وقتی به قاب پشت تبلت نگاه کنید متوجه سادگی و در عین حال کیفیت خوب طراحی دستگاه خواهید شد. قاب پشت تبلت کاملا صیقلی و چشم‌نواز طراحی شده و لوگوی اپل درست وسط آن قرار دارد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت تبلت هم لنز دوربین اصلی آن تعبیه شده و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم درست زیر آن قابل رویت خواهد بود. تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی 2017 اپل از نمای رو به رو هم جذاب و شیک به نظر می‌رسد. حاشیه های صفحه نمایش آن تقریبا باریک هستند و در لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه یک اسکنر انگشت فیزیکی وجود دارد که نقش دکمه هوم (Home) را هم در حین استفاده از محصول ایفاء می‌کند. در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد اسکنر انگشت تبلت واقعا عالی است و به مرور زمان هم هیچ اختلال و مشکلی در آن ایجاد نمی‌شود.

 

بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017

 

وقتی تبلت اپل iPad Pro 12.9inch 2017 را در دست می‌گیرید، واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود. اگرچه ابعاد تبلت بزرگ است و طول و عرض آن به ترتیب 305.7 در 220.6 میلیمتری هستند اما ضخامت بدنه محصول به شدت باریک است و به چیزی در حدود 6.9 میلیمتر می‌رسد! این ضخامت باریک سبب می‌شود که با در دست گرفتن تبلت نام برده شد حس بسیار خاصی به شما منتقل گردد و احساس کنید یک تبلت 12 اینچی بسیار ظریف و خوش ساخت را در دست دارید. یکی از نکات جالب طراحی این تبلت مربوط به بهره‌مندی آن از چهار اسپیکر قدرتمند استریو می‌شود که در چهار گوشه قاب دستگاه نصب شده‌اند و می‌توانند صدایی فراگیر را با بهترین کیفیت ممکن برایتان پخش کنند. بنابراین کیفیت صدای خوب و بهره‌مندی از اسپیکر های قدرتمند و چهارگانه یکی از ویژگی های خوب تبلت iPad Pro 12.9 2017 خواهد بود.

تبلت مذکور از نظر قابلیت های اتصال در دو نسخه وای فای آنلی (Wi-Fi Only) و پشتیبانی کننده از شبکه LTE سیم کارت عرضه شده که هیچکدام قابلیت انجام مکالمه مستقیم را ندارند. اگر می‌خواهید فقط با اتصال وای فای از تبلت مذکور استفاده کنید، نسخه وای فای آنلی آن برایتان مناسب خواهد بود اما اگر می‌خواهید در هر مکان و تحت هر شرایط از طریق سیم کارت قابلیت اتصال تبلت به شبکه های اینترنت را داشته باشید، بهتر است نسخه پشتیبانی کننده آن از شبکه LTE را تهیه کنید. اما یکی از اصلی ترین دغدغه های شما بعد از خرید iPad Pro 12.9inch 2017 مربوط به حمل و نقل آن خواهد بود.

وزن نسخه وای فای آنلی این تبلت به چیزی در حدود 677 گرم می‌رسد و نسخه پشتیبانی کننده آن از سیم کارت وزنی معادل 692 گرم دارد! این وزن نسبتا زیاد در کنار ابعاد بزرگ تبلت حمل و نقل آن را دشوار می‌کنند. بهترین راه برای اینکه مشکلی در حمل و نقل تبلت مورد نظر داشته باشید این است که تبلت را در کیف اختصاصی خودش قرار دهید با استفاده از یک کیف حمل و نقل کنید و از در دست گرفتن دائمی آن خودداری نمایید. به خاطر داشته باشید که بزرگ بودن صفحه نمایش تبلت سبب می‌شود که حساسیت آن در برابر ضربه و فشار هم بیشتر شود و کوچک ترین لغزشی ممکن است صدمات زیان‌آور بزرگی را به تبلت وارد کند.

 

بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017

 

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اینطور نتیجه‌گیری کرد که تبلت مذکور از کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر خوبی بهره می‌برد، اما با این حال قیمت آن نجومی به نظر می‌آید. با توجه به قیمتی که برای دستگاه در نظر گرفته شده بهتر بود کیبورد، کاور و قلم استایلوس آن به طور پیش فرض و به همراه باکس محصول ارائه می‌شد که اپل این کار را انجام نداده و موارد نام برده شده را به عنوان لوازم جانبی به فروش می‌رساند و کاربر را ملزم به پرداخت هزینه اضافه برای در اختیار داشتن لوازم مذکور که از اصلی ترین و کاربردی ترین ابزارها برای استفاده کامل از تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 هستند می‌کند.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): صفحه نمایش 

مسلما اصلی ترین ویژگی خاص تبلت iPad Pro 12.9 2017 اپل مربوط به اندازه صفحه نمایش آن می‌شود. نمایشگر این تبلت نسبت به تبلت های فعلی بازار به مراتب بزرگ تر است و این امر سبب شده که محصول به تبلتی عظیم‌الجثه تبدیل شود. صفحه نمایش تبلت مذکور 12.9 اینچی و از نوع IPS LCD است و رزولوشن 2048 در 2732 پیکسل را ارائه می‌کند. بدین ترتیب تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 265 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوبی برای نمایشگری 12.9 اینچی خواهد بود. نسبت تصویر آن 4 به 3 در نظر گرفته شده و قابلیت تروتون (True-Tone) و تاچ سنسینگ 120 هرتزی (12Hz Touch Sensing) توسط آن پشتیبانی می‌شود.

اپل مدعی است که روی صفحه نمایش تبلت مورد نظر با یک لایه شیشه ضد خش و ضد چربی پوشانده شده اما به طور مستقیم و دقیق اشاره‌ای به جنس این مواد نداشته است، بنابراین اکیدا توصیه داریم برای محافظت از صفحه نمایش بزرگ تبلت از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید. همانطور که در بخش قبل گفتیم حاشیه های صفحه نمایش تبلت تقریبا باریک هستند و بدین ترتیب چیزی در حدود 76.4 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه توسط نمایشگر آن احاطه می‌شود. اما کیفیت نمایش محتوا روی ال سی دی تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 چطور است؟

 

بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017

 

در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 مشخص شد که کیفیت محتوای روی نمایشگر تبلت واقعا خوب است و این موضوع سبب می‌شود که انجام کارهایی مثل وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب و تماشای ویدیوهای آن و پخش فیلم و سریال در تبلت واقعا لذت بخش باشد. زاویه دید خوب، کنتراست مناسب، شارپنس مطلوب، شادابی خوب رنگ ها و بخش های مختلف تصویر از اصلی ترین ویژگی های مثبت ال سی دی آیپد پرو 12.9 اینچی 2017 اپل هستند که در بررسی محصل به وضوح قابل درک بودند. با توجه به اینکه صفحه نمایش تبلت بزرگ است واقعا تماشای فیلم و سریال در آن یا انجام وبگردی لذت خاصی را به کاربر منتقل می‌کند و تجربه آن تقریبا شبیه به تجربه دسکتاپ مانند و بکارگیری لپ تاپ خواهد بود. اما قدرت تولید روشنایی صفحه نمایش تبلت چطور است و تا چه میزان می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور مستقیم آفتاب از آن استفاده کرد؟

خوشبختانه نمایشگر 12.9 اینچی تبلت مورد نظر قدرت تولید روشنایی مطلوبی دارد. بدین سبب در محیط های باز و تحت تابش نور می‌توانید با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش بر روی 90 درصد بدون مشکل محتوای روی آن را مشاهده کرده و با دستگاه در تعامل باشید. البته در برخی مواقع که شدت نور مستقیم تابانده شده به صفحه نمایش تبلت خیلی زیاد باشد، شاید مجبور به تنظیم روشنایی آن بر روی مقدار 100 درصد شوید. بنابراین توان خوب صفحه نمایش تبلت در تولید روشنایی از دیگر ویژگی های مثبت آن محسوب می‌شود که استفاده از محصول در محیط های باز و خارج منزل و زیر نور آفتاب را به شکل مساعدی امکانپذیر می‌سازد. در مجموع اگر به تبلت های مجهز به صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید مطمئن باشید آیپد پرو 12 اینچی 2017 یکی از بهترین گزینه های خرید تبلت پیش رویتان است.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودیم تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 در ماه ژوئن سال 2017 معرفی شد و به طور پیش فرش از سیستم عامل iOS 10.3.2 بهره می‌برد. اما اپل در سپتامبر (September) 2019 به طور رسمی از سیستم عامل iPadOS رونمایی کرد که نسخه‌ای از سیستم عامل iOS است که به طور اختصاصی و با رابطی متفاوت برای نصب و استفاده در آیفون های اپل منتشر شده و تجربه‌ای متفاوت را برای علاقمندان به آیپدها به ارمغان می‌آورد. هم اکنون iPadOS 13.1.2 قابلیت دانلود و نصب در تبلت آیپد پرو 12 اینچی 2017 را دارد کاربران این تبلت می‌توانند از قابلیت های جدیدترین نسخه سیستم عامل مذکور در تبلت خود بهره ببرند.

 

بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017

 

اما از آنجایی که ما در بررسی گوشی و تبلت های خود از نسخه پیش فرض سیستم عامل آن ها استفاده می‌کنیم، آیپد پرو 12.9 اینچی 2017 را هم با iOS 10.3.2 بررسی کردیم. در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 به وضوح مشخص بود که بستر نرم افزاری تبلت عملکرد روان و عالی دارد. هماهنگی بسیار خوب بستر نرم افزاری و سخت افزاری محصول از همان ابتدای کار قابل لمس بوده و شما هم به عنوان یک کاربر معمولی این مسئله را درک خواهید کرد. پرسه زدن در منوهای مختلف تبلت و اجرای اپلیکیشن های آن و انجام کارهایی همچون وبگردی یا پخش موزیک و ویدیو بدون کوچک ترین لگ و تاخیری در تبلت انجام می‌شود و این مسئله یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت iPad Pro 12.9inch 2017 محسوب می‌شود.

ما برای بررسی بهتر سرعت و کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری تبلت، اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و فیسبوک را روی آن نصب کردیم و برای مدت زمان طولانی از آن ها استفاده به عمل آوردیم. نتیجه کار نشان داد که به مرور زمان و با نصب و استفاده از این برنامه ها هم هیچ لگ و تاخیری در بستر نرم افزاری تبلت به وجود نمی‌آید. حتی با نصب اپلیکیشن ها و بازی های سنگین و HD متعدد هم کیفیت عملکرد بستر نرم افزاری تبلت تحت تاثیر قرار نگرفته و افت نمی‌کند. قابلیت هایی مثل امکان استفاده از تبلت در حالت مولتی ویندو که سبب می‌شود نمایشگر تبلت به دو قسمت تقسیم شده و دو برنامه به طور همزمان در آن قابل اجرا و کنترل باشند از ویژگی های خوب بستر نرم افزاری آن است که در تبلتی با نمایشگر 12.9 اینچی کاربردی خواهد بود. بنابراین در مجموع بهره‌مندی از بستر نرم افزاری خوب و روان یکی از ویژگی های مثبت iPad Pro 12.9inch 2017 است.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

اپل همیشه از نظر قدرت پردازشی حرف اول را می‌زده و انتظار داریم تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 هم با قیمت گرانی که دارد از قدرت پردازشی خوبی بهره ببرد، اگرچه طبیعتا با توجه به اینکه تبلت محصول سال 2017 است نباید به پردازنده خیلی جدیدی تجهیز شده باشد. تراشه‌ای که در قلب این تبلت به کار رفته، تراشه Apple A10x Fusion خواهد بود که طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده است. این تراشه در سال 2017 برترین تراشه شرکت اپل بود اما حالا که در سال 2020 به سر می‌بریم، دیگر برترین تراشه اپل به شمار نمی‌رود. آیپد پرو 12.9 اینچی مدل 2017 اپل از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه با ظرفیت های 64، 256 و 512 گیگابایتی می‌شود. نسخه‌ای از تبلت مذکور که ما در این بررسی از آن استفاده کردیم مجهز به حافظه 64 گیگابایتی بود. ضمنا تبلت Ipad Pro 12.9 2017 از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

 

بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017

 

برای درک قدرت عملکرد تبلت ما سه بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile)، فورتنایت (Fortnite) و آسفالت 9 لجندز (Asphalt 9 Legends) را روی دستگاه نصب و به طور پشت سر هم هر کدام را برای مدت زمان 10 دقیقه در تبلت اجرا کردیم. بعد از اینکه سه بازی مذکور برای مدت زمان 30 دقیقه در تبلت اجرا شدند، به بخش "Recent Apps" مراجعه داشتیم و جهش های سریعی مابین اپلیکیشن های اخیر دستگاه انجام دادیم تا قدرت عملکرد رم تبلت برایمان قابل درک باشد. نتیجه بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 نشان داد که تبلت مذکور علیرغم اینکه در سال 2017 معرفی شده بدون کوچک ترین مشکل از پس اجرای سه بازی سنگینی که نام بردیم بر می‌آید. در حین انجام این سه بازی حتی یک لحظه هم لگ و تاخیری در عملکرد تبلت مشاهده نشد اما بدنه آن داغ شد و سرعت خالی شدن شارژ باتری تقریبا 2.5 برابر بود.

بعد از اجرای بازی های نام برده شده به بخش "اپلیکیشن های اخیر" یا همان "Recent Apps" مراجعه کردیم و مشخص شد که جهش مابین برنامه ها در این بخش هم با سرعت مطلوبی انجام می‌گیرد. در ابتدای کار ممکن است تاخیرهای چند لحظه‌ای را مشاهده کنید اما ظرف چند ثانیه کل این تاخیرهای ناچیز هم از بین می‌رود و شما به راحتی قادر به جهش مابین برنامه های اخیر و فعال در پس زمینه دستگاه خواهید بود. بنابراین در مجموع باید اینطور گفت که اگرچه تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 محصول سال 2017 است اما قدرت عملکرد و بازده پردازشی بسیار عالی دارد و همچنان که در سال 2020 هستیم می‌توان روی قدرت عملکرد آن حساب ویژه‌ای باز کرد. این تبلت از پس اجرا و انجام هر اقدامی که تبلت های جدیدتر قادر به انجام آن ها هستند بر می‌آید.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): دوربین 

همانطور که می‌دانید عموما در طراحی تبلت ها و به ویژه تبلت هایی که اندازه و ابعاد بزرگ تری دارند به کیفیت دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود، اما محصولات اپل نمی‌توانند در هیچ زمینه‌ای بی‌کیفیت باشند! از همین رو دوربین اصلی تبلت 12.9 اینچی هم از یک لنز 12 مگاپیکسلی و مشابه با لنز دوربینی تشکیل شده که در آیفون 7 شاهد بکارگیری آن بودیم. این لنز دوربین 12 مگاپیکسلی از دیافراگم F/1.8 بهره می‌برد و از قابلیت های تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDRو ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. ضمنا یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای این لنز دوربین در نظر گرفته شده است. اما کیفیت عملکرد آن چطور خواهد بود؟

 

بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017

 

در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 مشخص شد که علیرغم انتظارات ما، دوربین اصلی تبلت کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد. در محیط های با نور مناسب می‌توانید عکس های بسیار عالی را با دوربین اصلی تبلت نام برده شده ضبط کنید و در محیط های با نور کم هم افت کیفیت عکس ها به اندازه‌ای نخواهند بود که آزاردهنده باشند. بنابراین علیرغم اینکه انتظار نداشتیم تبلت iPad Pro 12.9inch 2017 با بهره‌مندی از صفحه نمایش بزرگ از دوربین اصلی قدرتمندی بهره ببرد، دوربین اصلی آن واقعا کیفیت خوبی دارد و امکان ضبط عکس های مناسب در محیط ها و شرایط مختلف را فراهم می‌سازد. در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت از یک لنز 7 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.2 تشکیل شده که آن هم از عکسبرداری پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

خوشبختانه کیفیت عملکرد دوربین سلفی این تبلت هم بسیار خوب است و با آن می‌توانید در محیط های با نور مناسب عکس های سلفی بسیار خوبی ضبط کنید. در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی افت می‌کند اما با این حال عکس های نسبتا قابل قبولی با آن قابل ضبط هستند. بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که تبلت آیپد پرو 12 اینچی 2017 از نظر کیفیت عملکرد دوربین فراتر از انتظارات ما عمل کرده است. البته با در نظر گرفتن این موضوع که تبلت مذکور قیمت بالایی دارد می‌توان درک کرد که چرا حتی دوربین های آن هم قدرتمند و با کیفیت در نظر گرفته شده‌اند. فراموش نکنید iPad Pro 12.9 2017 یک محصول بسیار گران قیمت است.

 

 نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (iPad Pro 12.9 2017): باتری و شارژدهی 

طبیعتا تبلتی که از یک صفحه نمایش 12.9 اینچی بهره می‌برد باید باتری بزرگ و با ظرفیت بالایی هم داشته باشد که بتواند انرژی مورد نیازش را تامین کند. باتری که برای تامین انرژی مورد نیاز ipad Pro 12.9inch 2017 در نظر گرفته شده از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 10891 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند! در بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 مشخص شد که باتری تبلت با یک مرتبه شارژ تقریبا می‌تواند برای مدت زمان 1.5 الی 2 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را بدون نیاز به شارژر برای یک کاربر معمولی تامین کند. طبیعتا اگر مقدار استفاده شما از تبلت بیشتر از حد نرمال و معمول باشد، شارژ باتری دستگاه هم زودتر خالی می‌شود.

 

بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017

 

در نظر داشته باشید که انجام کارهایی مثل بازی کردن به شدت روی سرعت خالی شدن شارژ باتری موثر خواهد بود، بنابراین هرچقدر بیشتر برای گیمینگ از تبلت 12.9 اینچی مد نظر استفاده کنید، قدرت شارژدهی کمتری از باتری دستگاه دریافت خواهید کرد. اما شارژ کردن باتری 10891 میلی آمپر ساعتی تبلت چقدر زمان لازم دارد؟ متاسفانه آیپد پرو 12 اینچی 2017 از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و بدین سبب با استفاده از شارژر اورجینال تبلت می‌تواند باتری آن را ظرف مدت زمانی در حدود 5 ساعت فول شارژ کرد! بنابراین توصیه داریم همیشه از هر فرصت مناسبی برای شارژ کردن باتری این تبلت استفاده کنید و اجازه ندهید که باتری آن کاملا خالی شود، چون در این حالت ملزم خواهید بود که حدود 5 ساعت برای فول شارژ مجدد باتری دستگاه صبر کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل (Apple iPad Pro 12.9 2017) پرداختیم. این تبلت با صفحه نمایش بزرگ و 12.9 اینچی خود برای علاقمندان به وبگردی و تماشای فیلم و ویدیو یا افرادی که تمایل دارند کارایی یک لپ تاپ را از تبلت دریافت کنند، گزینه خرید مناسب است. ویژگی های مثبت دیگری مثل دوربین خوب، صفحه نمایش با کیفیت، قدرت پردازشی بالا و غیره هم در این تبلت وجود دارند اما با تمام این تفاسیر قیمت تبلت به شدت گران بوده و به عقیده ما ارزش خرید محصول را به شدت کم می‌کند. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی iPad Pro 12.9inch 2017 در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی با کیفیت و جذاب
  • بهره‌مندی از اسکنر انگشت
  • صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت
  • بستر نرم افزاری روان و به روز
  • سخت افزار قدرتمند و بازده پردازشی خوب
  • دوربین مناسب
  • شارژدهی خوب باتری

 

نقاط ضعف:

  • عدم ارائه قلم استایلوس، کیبورد و کاور به همراه دستگاه
  • سرعت شارژ پایین باتری
  • قیمت گران


:: برچسب‌ها: Apple iPad Pro 12 2017 , قیمت iPad Pro 12 , 9 2017 , بررسی آیپد پرو 12 اینچی 2017 اپل , خرید iPad Pro 12 , 9 2017 , نقد iPad Pro 12 , 9 2017 ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

کمپانی در حال رشد شیائومی (Xiaomi) در تاریخ 13 فوریه از آخرین پرچمداران خود یعنی mi 10 و mi 10 pro در طی مراسمی که تنها به صورت انلاین قابل مشاهده بود، رونمایی کرد. پرچمداران جدید شیائومی از مشخصات سخت افزاری بالایی برخوردار هستند و بسیاری این سری از اسمارت فون‌ها را رقیبی قدرتمند برای سری Galaxy s20 کمپانی سامسونگ دانسته‌اند.

این که سری جدید mi 10 می‌تواند رقیبی قدرتمند برای پرچمداران سال 2020 باشد را تنها زمان مشخص خواهد کرد؛ اما چیزی که مشخص است، این است که شیائومی روز به روز در بین مردم محبوب تر می‌شود.

پس از مراسمی که به صورت آنلاین برای معرفی سری mi 10 برگذار شد؛ شیائومی اعلام کرد که در مراسم کنگره جهانی موبایل 2020، اقدام به معرفی بین المللی پرچمداران خود خواهد کرد که متاسفانه این مراسم به دلیل پیشگیری از انتقال ویروس کرونا لغو شد. اما در حال حاضر ما از تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به سری mi 10 به واسطه رونمایی آنلاین باخبرهستیم؛ و در فروشگاه اینترنتی هدف نگاهی اجمالی به سری جدید پرچمداران شیائومی خواهیم داشت.

 

طراحی ظاهری و نمایشگر :

 

معرفی سری Xiaomi mi 10

 

همانند نسل قبل پرچمداران شیائومی، پرچمداران سری mi 10 نیز طراحی بسیار مشابهی به یک دیگر دارند. در اولین نگاه شاهد صفحه نمایشی زیبا با لبه‌های خمیده هستیم که در سمت چپ به دوربین سلفی ختم می‌شود. در قسمت پشتی، پکیج دوربین اصلی قابل مشاهده است. خوشبختانه این محفظه از برآمدگی زیادی نسبت به بدنه دستگاه برخوردار نمی‌باشد که موجب می‌شود احتمال ورود خسارت به دوربین اصلی این اسمارت فون کاهش یابد.

نسخه پایه و نسخه pro سری mi 10 به نمایشگری یکسان مجهز شده‌اند. صفحه نمایش 6.67 اینچی به کار رفته در سری mi 10 با رزولوشن 1080x2340 پیکسلی و نرخ نوسازی 90 هرتز، به راحتی قادر است تا هر کاربری را تحت تاثیر قرار دهد.

ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نیست که پنل به کار رفته در سری جدید mi 10 یک پنل OLED HDR10 Plus می‌باشد. اعداد و ارقام اعلام شده برای نمایشگر، کیفیت بسیار بالایی را برای کاربران متصور می‌سازد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره بهتر است تا زمان عرضه عمومی صبر کنیم.

 

دوربین سلفی و دوربین اصلی :

 

معرفی سری Xiaomi mi 10

 

نکته‌ای که ترجیح می‌دهیم در ابتدای امر به شما بگوییم، این است که در زمان نگارش این مقاله بر اساس گزارشات Dxo mark، دوربین mi 10 pro بهترین دوربین موجود در بازار اسمارت فون‌ها می‌باشد. جایگاهی بسیار بزرگ که با سبقت شیائومی از کمپانی‌هایی همچون اپل (apple)، هوآوی (Huawei) و سامسونگ (Samsung) به دست آمده است.

هر دو نسخه منتشر شده از سری mi 10 به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که این دوربین قبلا در mi note 10 نیز دیده شده است. تصاویری که به وسیله شیائومی از کیفیت دوربین mi 10 منتشر شده؛ کیفیت بالایی را به رخ میکشد و جالب است بدانید که سری mi 10 نیز همانند سری s20 از فیلم برداری 8k پشتیبانی خواهد کرد. تلفن همراه mi 10 pro به واسطه برخورداری از دو لنز telephoto از زوم هیبریدی 10 برابری و زوم اپتیکال 2 برابری برخوردار می‌باشد.

در رابطه با دوربین سلفی نیز جزئیات زیادی منتشر نشده اما بر اساس اطلاعات در دسترس، هر دو نسخه mi 10 به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با رزولوشن تصویربرداری بالایی مجهز شده‌اند.

 

ویژگی‌های سخت افزاری و باتری :

 

xiaomiMi10series

 

هر دو گوشی mi 10 و mi 10 pro به آخرین نسل پردازنده‌های کوآلکام یعنی Snapdragon 865 مجهز شده‌اند که قدرت پردازشی فوق العاده بالای آن امروزه به یک ترند جهانی تبدیل شده است. با توجه به این که چیپ به کار رفته در سری جدید محصولات شیائومی اسنپ دراگون 865 می‌باشد؛ انتظار می‌رود که هر دو پرچمدار جدید این کمپانی از آخرین نسل اینترنت یعنی 5G پشتیبانی خواهند کرد. تلفن هوشمند Xiaomi mi 10 در دو نسخه 128 گیگابایت با 8 گیگ حافظه رم و 256 گیگابایت با 12 گیگ رم مورد عرضه عمومی قرار خواهد گرفت. حافطه رم در رابطه با گوشی mi 10 pro نیز به همین شکل است اما حافظه داخلی به ترتیب به مقادیر 256 و 512 گیگابایت افزایش یافته است.

نکته عجیبی که در رابطه با سری mi 10 به چشم می‌خورد این است که باتری نسخه pro حجمی کمتر از نسخه پایه دارد. تلفن هوشمند شیائومی mi 10 به یک باتری 4,780 میلی آمپری مجهز شده و این در حالیست که نسخه pro از ظرفیت 4,500 میلی آمپری برخوردار است. با توجه به جزئیات ذکر شده نسخه پایه سری mi 10، دوام باتری بیشتری نسبت نسخه حرفه‌ای خواهد داشت. سرعت شارژ در نسل جدید پرچمداران شیائومی پیشرفت قابل توجهی داشته است و آداپتور شارژ 50 واتی موجود در جعبه اسمارت فون‌های mi 10 pro قادر است تا نیمی از باتری این سری را تنها در مدت زمان 23 دقیقه شارژ کند. در نهایت باید بدانید که هر دو نسخه معمولی و pro از قابلیت‌هایی همچون شارژ وایرلس و شارژ معکوس پشتیبانی خواهند کرد.

 

قیمت و زمان عرضه :

xiaomi Mi 10 series

 

با توجه به لغو مراسم کنگره جهانی موبایل معروف به MWC، متاسفانه زمان دقیقی از رونمایی بین المللی سری جدید پرچمداران شیائومی در دسترس نیست؛ اما این کمپانی امیدوار است تا قبل از اتمام ماه فوریه در طی مراسمی از سری محصولات جدید خود رونمایی نماید. قیمت اعلام شده برای فروش افتتاحیه در چین، مبلغ 3,999 یِن اعلام شده که مبلغی معادل 570 دلار می‌باشد. با توجه به این که معرفی بین المللی سری جدید mi 10 هنوز صورت نگرفته، نمی‌توان قیمت قطعی برای فروش جهانی اعلام کرد و مبلغ اعلام شده تنها یک مقدار معادل است. مبلغ در نظر گرفته شده برای mi 10 pro نیز 4,999 ین می‌باشد و بر اساس گزارشات اعلام شده، سری پرچمداران Xiaomi mi 10 در نیمه دوم مارس مورد عرضه عمومی قرار خواهند گرفت.

به زودی و همزمان با عرضه عمومی سری Mi 10، منتظر نقد و بررسی تخصصی پرچمداران جدید شیائومی از فروشگاه اینترنتی هدف باشید.

 

منبع : Techradar



:: برچسب‌ها: xiaomi mi 10 pro , شیائومی می 10 , xiaomi mi 10 , xiaomi Mi10 series , موبایل شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

یکی از گوشی های پرفروش شرکت نوکیا که واقعا از ظاهری زیبا، سخت افزاری خوب و قیمتی مناسب بهره می‌برد و می‌تواند برای علاقمندان به اسمارتفون های اندرویدی میان رده گزینه خرید عالی باشد، گوشی Nokia 6.1 Plus است که به آن Nokia X6 هم گفته می‌شود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس بپردازیم و مروری بر اصلی ترین ویژگی های آن داشته باشیم. با فروشگاه اینترنتی هدف همراه شوید.

 

مقدمه

شرکت نوکیا در ماه جولای (July) سال 2018 از گوشی اندرویدی جدیدی تحت عنوان نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus) رونمایی کرد که در برخی از بازارهای جهانی به آن نوکیا ایکس 6 یا Nokia X6 هم گفته می‌شود. این گوشی به عنوان یک اسمارتفون میان رده ترکیبی از چند ویژگی مثبت را ارائه کرده که قیمت مناسب، سخت افزار خوب و سبک طراحی و ظاهر زیبا از اصلی ترین آن ها هستند. قیمت نوکیا 6.1 پلاس واقعا در مقایسه با قابلیت ها و کیفیت ساخت محصول مطلوب و رقابتی در نظر گرفته شده و این موضوع می‌تواند یکی از اصلی ترین نقاط قوت آن محسوب شود. اما آیا خرید Nokia 6.1 Plus برای شما گزینه مناسبی است؟

برای پاسخگویی به این سوال باید در قدم اول نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون را بهتر بشناسید و سپس این ویژگی ها را با ویژگی هایی که خودتان انتظار دارید گوشی ارائه کند مقایسه نمایید. اگر ویژگی های مثبت گوشی با نیازهای شما هم راستا بودند، بنابراین نوکیا 6.1 پلاس گزینه خرید خوبی برایتان خواهد بود اما این ویژگی ها تطابقی با نیازها و اولویت های مورد نظرتان نداشتند، طبیعتا بهتر است به دنبال خرید گوشی دیگری باشید. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده هود از این گوشی موبایل را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. در انتهای مطلب هم برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این گوشی را با توجه به قیمت و رده کیفی تولید محصول مشخص می‌کنیم. بنابراین با فروشگاه اینترنتی هدف همراه باشید.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت 

به عقیده ما یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت گوشی Nokia X6 که توانسته منجر به افزایش استقبال کاربران از این محصول شود مربوط به سبک طراحی مدرن و طاهر خوبی می‌شود که در آن بکار گرفته شده است. البته مناسب دانستن سبک طراحی و ظاهر گوشی های موبایل می‌تواند تا حدی سلیقه‌ای هم باشد و شاید برخی افراد از سبک طراحی گوشی نوکیا 6.1 پلاس چندان خوششان نیاید، اما به هر صورت سبک طراحی و ظاهر این گوشی منطبق با معیارهای روز است و نمی‌توان منکر این امر شد. فریم اصلی این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و جنس قاب پشت آن از گوریلاگلس 3 است. نوکیا حتی روی صفحه نمایش و پنل جلوی گوشی نام برده شده را هم با یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده تا مقاومت بدنه دستگاه در قبال تماس با اشیای نوک تیز تقویت شود.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

خوشبختانه در بررسی نوکیا 6.1 پلاس هم متوجه شدیم که قاب پشت و پنل جلوی آن مقاومت خوبی در برابر خراشیده شدن دارند اما اینطور نیست که هیچ چیز نتواند روی آن خط و خش ایجاد کند. بنابراین اگر فرد حساسی هستید، توصیه داریم حتما برای محافظت از قاب پشت گوشی از کاور و گارد موبایل استفاده کنید و برای محافظت از پنل جلوی آن هم یک لایه گلس محافظ ال سی دی را روی صفحه نمایش گوشی نصب نمایید. بدنه گوشی نوکیا 6.1 Plus ابعاد 8 در 71 در 147.2 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 151 گرم می‌رسد. بنابراین گوشی سنگین و بزرگ نیست و بدین ترتیب حمل و نقل و استفاده از آن به سادگی با یک دست امکانپذیر خواهد بود.

وقتی به قاب پشت گوشی نگاه کنید متوجه طراحی نسبتا خاص تر آن در مقایسه با گوشی های برندهای دیگری هوآوی، شیائومی و سامسونگ خواهید شد. در بخش فوقانی قاب پشت گوشی دو لنز دوربین اصلی آن در داخل یک قسمت بیضی شکل تعبیه شده‌اند و زیر این دو لنز هم چراغ فلش LED دوبلی نصب است. در بخش زیرین این قسمت بیضی شکل هم اسکنر انگشت دایره‌ای شکلی دیده می‌شود که امکان تایید هویت کاربر و قفل گشایی از نمایشگر یا انجام سایر تایید های امنیتی را مقدور می‌سازد. در بررسی Nokia 6.1 Plus مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت گوشی خوب و قابل قبول است اما به مرور زمان تا حدی از کیفیت عملکرد آن کاسته می‌شود.

یکی از ویژگی هایی که در طراحی قاب پشت گوشی Nokia 6.1 Plus لحاظ شده و ما خیلی طرفدار آن نیستیم مربوط به برآمدگی قسمت بیضی شکل در بر گیرنده دوربین های اصلی گوشی می‌شود. این برآمدگی می‌تواند احتمال ایجاد شدن خط و خش روی شیشه محافظ لنز دوربین اصلی دستگاه را افزایش دهد، بنابراین شاید بهتر باشد از گلس محافظ دوربین برای اطمینان از به وجود نیامدن خط و خش روی دوربین محصول استفاده کنید. گوشی نوکیا X6 در سه رنگ آبی، مشک و سفید عرضه شده و هر سه رنگ آن از نمای پشت واقعا جذاب و زیبا هستند. گوشی قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و به شیار هیبریدی مجهز است که امکان نصب همزمان دو سیم کارت یا نصب یک سیم کارت یک رم Micro SDXC را فراهم می‌سازد. ضمنا پورت شارژر گوشی از نوع سی (USB Type C) است و دستگاه به سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری هم مجهز خواهد بود.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

اما گوشی از نمای رو به رو چطور به نظر می‌رسد؟ نوکیا سعی کرده حاشیه های صفحه نمایش Nokia 6.1 Plus را باریک طراحی کند و این موضوع سبب شده ظاهر گوشی از نمای رو به رو هم به روز و جذاب به نظر برسد. در بخش فوقانی صفحه نمایش یک ناچ تقریبا مستطیل شکل با لبه های بدون زاویه تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه و خروجی اسپیکر مکالمه آن را در بر می‌گیرد. نوکیا می‌توانست در کنار این دو، یک چراغ فلش LED برای دوربین سلفی یا حداقل یک چراغ نوتیفیکیشن را هم در ناچ (Notch) ضمیمه کند اما متاسفانه هیچ خبری از این دو نیست و ناچ موبایل مذکور فقط خروجی اسپیکر و لنز دوربین سلفی را در بر می‌گیرد. نوکیا X6 یا 6.1 پلاس از قابلیت اسکن چهره هم پشتیبانی می‌کند که البته عملکرد آن مبتنی بر لنز دوربین سلفی گوشی خواهد بود و به طبع کیفیت و امنیت خیلی بالایی ندارد و در محیط های تاریک عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

نکته آخری که به آن اشاره می‌کنیم مربوط به حاشیه لبه زیرین صفحه نمایش گوشی می‌شود که نسبت به سه حاشیه دیگر نمایشگر کمی ضخیم تر طراحی شده و نام Nokia در این بخش قابل رویت است. به عقیده ما اگر این بخش حذف می‌شد و به جای آن گوشی از صفحه نمایش بزرگ تر و کاملا بدون حاشیه‌ای بهره‌مند می‌شد، ظاهر آن به مراتب خاص و شیک تر به نظر می‌رسید. به طور کلی و با توجه به قیمتی که برای گوشی Nokia 6.1 Plus در نظر گرفته شده، مطمئنا این اسمارتفون از کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر عالی بهره می‌برد و این موضوع قطعا یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه خواهد بود.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): صفحه نمایش 

صفحه نمایشی که در گوشی Nokia 6.1 Plus بکار رفته 5.8 اینچی و از نوع IPS LCD خواهد بود. رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی پلاس توسط آن ارائه شده و بدین ترتیب تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 432 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی فوق‌العاده عالی برای یک گوشی در رده قیمتی نوکیا 6.1 پلاس است و می‌تواند از بارزترین ویژگی های مثبت این اسمارتفون به شمار آید. صفحه نمایش گوشی حاشیه های باریکی دارد و به لطف این امر چیزی در حدود 81.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه با نمایشگر آن احاطه شده که نسبت تصویر به بدنه خوبی است و منجر به زیبا و جذاب به نظر رسیدن گوشی از نمای رو به رو می‌شود. ضمن اینکه روی صفحه نمایش Nokia X6 یک لایه شیشه گوریلاگلس 3 هم نصب شده تا از آن در برابر خط و خش محافظت کند.

با وجود نصب بودن شیشه گوریلاگلس 3 روی صفحه نمایش گوشی توصیه داریم که حتما یک لایه گلس محافظ ال سی دی را هم روی آن نصب کنید و بدین ترتیب از آن محافظت به عمل آورید. همانگونه که در بخش قبل گفته بودیم در لبه زیرین صفحه نمایش دستگاه لوگوی Nokia حک شده و در بخش فوقانی آن هم ناچ مستطیل شکلی تعبیه شده که لنز دوربین سلفی و خروجی اسپیکر مکالمه را در بر می‌گیرد. اما بهتر است در این بخش نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس بیشتر روی کیفیت عملکرد صفحه نمایش آن تمرکز کنیم. قبل از هر چیز بگوییم که صفحه نمایش 5.8 اینچی برای آن دسته افرادی که خیلی به نمایشگر های بزرگ علاقه دارند چندان مناسب نیست و در حال حاضر نمایشگری با اندازه متوسط در اسمارتفون ها محسوب می‌شود. وضوح تصویر ، شادابی، شارپنس و کنتراست صفحه نمایش گوشی Nokia 6.1 Plus خوب است و این موضوع در بررسی محصول به وضوح قابل درک بود.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

تراکم پیکسلی بالای صفحه نمایش دستگاه سبب شده که محتوا با کیفیت بسیار خوبی روی آن به تصویر کشیده شده و قابل رویت باشد. بنابراین شک نداشته باشید از دیدن ویدیو، فیلم و کلیپ های یوتیوب در نمایشگر Nokia 6.1 Plus لذت خواهید برد. شارپنس بسیار خوب محتوای روی نمایش این گوشی واقعا یکی از ویژگی های مثبت آن خواهد بود. اما نمایشگر IPS LCD گوشی از نظر روشنایی چطور عمل می‌کند؟ در بررسی Nokia 6.1 مشخص شد که پنل نمایشگر آن از این نظر وضعیت کاملا معمولی دارد و برای اینکه بتوانید در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل از گوشی استفاده کنید و محتوای روی صفحه نمایش آن را ببینید می‌بایست حتما روشنایی آن را حداقل بر روی 100 درصد تنظیم نمایید.

متاسفانه حتی اگر در حالتی که مقدار نور صفحه نمایش روی 100 درصد تنظیم شده، شدت نور تابانده شده به ال سی دی گوشی زیاد باشد، احتمال بروز مشکل در تفکیک محتوای نمایشگر وجود دارد و ممکن است در اینگونه مواقع خیلی خوب و واضح قادر به دیدن محتوای صفحه نمایش نباشید. بنابراین در مجموع باید رزولوشن و تراکم پیکسلی خوب را از ویژگی های مثبت صفحه نمایش Nokia 6.1 Plus محسوب کنیم که منجر به ارائه شارپنس مطلوب و تصاویر با کیفیت تر می‌شوند اما از سمت دیگر توان نه چندان عالی نمایشگر IPS LCD گوشی در تولید روشنایی می‌تواند در برخی مواقع و شرایط خاص کمی آزاردهنده باشد.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): سیستم عامل و بستر نرم افزاری 

سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی گوشی نوکیا X6 یا 6.1 Plus نسخه 8 سیستم عامل اندروید است که اصطلاحا با لقب اوریو (Android 8.0 Oreo) شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که هم اکنون آپدیت اندروید 9 پای (Android 9 Pie) هم برای این اسمارتفون منتشر شده و به صورت OTA قابل دانلود و نصب خواهد بود، اما ما گوشی را با همان سیستم عامل پیش فرض خودش بررسی و استفاده کردیم. نکته مهمی که در رابطه با سیستم عامل این اسمارتفون باید به آن اشاره کنیم مربوط به مبتنی بودن آن بر اندروید وان (Android One) می‌شود، اما این موضوع به چه معناست؟

پروژه اندروید وان مربوط به نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید گوگل می‌شود که تجربه‌ای نزدیک به اندروید خام و اصل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و شرکت سازنده رابط کاربری اختصاصی را روی آن نصب نمی‌کند. گوشی هایی که سیستم عامل آن ها مبتنی بر اندروید وان باشند حداقل تا 3 سال آپدیت های امنیتی اندروید و تا 2 سال آپدیت های سیستم عامل اندروید را تقریبا بدون وقفه دریافت خواهند کرد. بنابراین سیستم عامل گوشی Nokia 6.1 Plus می‌تواند تجربه‌ای نزدیک به اندروید خام را برایتان به ارمغان آورد. در بررسی نوکیا 6.1 پلاس مشخص شد که بستر نرم افزاری دستگاه عملکرد واقعا خوب و روانی در مقایسه با قیمت گوشی دارد و به راحتی می‌توان اقداماتی از قبیل پرسه زدن در منوی تنظیمات، وبگردی، ارسال پیامک، برقراری تماس، نصب و استفاده از برنامه هایی همچون تلگرام، اینستاگرام و غیره را بدون لگ و تاخیر در گوشی انجام داد.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

گزینه ها و آپشن های نسبتا خوبی هم در بستر نرم افزاری گوشی برای شخصی سازی و اعمال تغییرات خاص ارائه شده‌اند و اپلیکیشن های Bloatware (برنامه هایی که به طور پیش فرض روی گوشی نصب هستند و بخش قابل ملاحظه‌ای از حافظه داخلی آن را اشغال می‌کنند) روی آن نصب نیستند. به عنوان مثال یکی از امکانات شخصی سازی که در تنظیمات گوشی ارائه شده مربوط به امکان ایجاد یک نوار مشکی رنگ در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی و پنهان سازی ناچ می‌شود. کاربرانی که خیلی موافق تجهیز نمایشگر گوشی ها به ناچ هستند با این روش قادر به پنهان سازی این قسمت در گوشی Nokia X6 خواهند بود. اما یک نکته مهم دیگر هم در بررسی بستر نرم افزاری نوکیا 6.1 پلاس مشهود بود!

این نکته مربوط به تاثیر مستقیم حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه دستگاه بر روی سرعت عملکرد بستر نرم افزاری می‌شود. در بررسی گوشی مشخص شد که درست مثل دیگر گوشی های میان رده اگر حافظه داخلی دستگاه تحت فشار قرار گیرد، لگ و تاخیرهایی در بستر نرم افزاری آن ایجاد می‌شوند. پس اگر می‌خواهید بهترین بازده را از بستر نرم افزاری گوشی نام برده شده دریافت کنید می‌بایست تا حد امکان از پر شدن حافظه داخلی آن جلوگیری نمایید و از ذخیره سازی اطلاعات بی‌مورد در گوشی اجتناب بورزید. فراموش نکنید گوشی نوکیا 6.1 پلاس یک گوشی میان رده و خوش قیمت است و بیشتر برای انجام کارهای روزمره عادی طراحی شده و بستر نرم افزاری آن در همین اندازه بازده ارائه می‌کند.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): پردازنده، رم و حافظه داخلی 

طبیعتا نباید از یک گوشی میان رده و خوش قیمت انتظار داشت که قدرت پردازشی عالی داشته باشد. نوکیا 6.1 پلاس از تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام بهره می‌برد که طی فرآیند 14 نانومتری تولید شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر مرکزی این تراشه از نوع Kyro 260 Silver هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند و چهار هسته دیگر آن از نوع Kyro 260 Gold هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی آدرنو 509 هم در این تراشه به منظور تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی تعبیه شده است. نوکیا 6.1 پلاس از نظر رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی روانه بازار شده و از نظر حافظه داخلی هم شامل دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی می‌شود. ضمنا این گوشی از اتصال رم Micro SDXC پشتیبانی می‌کند.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

قبل از هر چیز باید بگوییم که ما برای بررسی نوکیا 6.1 پلاس از نسخه پایه محصول با رم 3 و حافظه 32 گیگابایتی استفاده کردیم. برای تست بازده و قدرت عملکرد این اسمارتفون ما بازی پابجی موبایل (PUBG Mobile) را در آن نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. نتیجه بررسی نشان داد که گوشی مذکور از پس اجرای بازی پابجی موبایل بر می‌آید اما بعد از 10 دقیقه اجرای این بازی به تدریج شدت حرارت بدنه دستگاه افزایش پیدا می‌کند و گاها لگ و تاخیرهای ریزی هم در آن دیده می‌شوند که البته قابل چشم پوشی هستند. بعد از اجرای بازی هم جهش هایی مابین اپلیکیشن های اخیر (Recent Apps) داشتیم که نشان داد کیفیت عملکرد رم گوشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و لگ و تاخیر محسوسی در این مرحله نمایان نمی‌شود.

بنابراین با توجه به اینکه گوشی Nokia 6.1 Plus یک اسمارتفون میان رده و خوش قیمت است باید بگوییم که بازده پردازشی آن خوب و قابل قبول بوده و نباید انتظار بیشتری هم از یک گوشی در این رده داشته باشید. با نوکیا 6.1 پلاس می‌توانید روزانه گیم های اندرویدی سنگین مثل پابجی موبایل را هم برای بازه های زمانی کوتاه انجام دهید اما اجرای طولانی مدت این بازی ها به شدت می‌تواند روی بازده و کیفیت عملکرد گوشی و سرعت خالی شدن باتری و تاثیر منفی بگذارد. در یک جمله می‌توان اینطور گفت که نوکیا 6.1 پلاس از پس اجرای بازی های سنگین اندرویدی بر می‌آید اما برای انجام این بازی ها ساخته نشده است! ضمنا همانطور که در بخش قبل گفتیم افزایش حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه گوشی به طور مستقیم روی کیفیت عملکرد و بازده دستگاه تاثیر می‌گذارد و برای دستیابی به بهترین نتیجه باید تا حد امکان از پر شدن حافظه دستگاه جلوگیری کنید.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): دوربین 

دوربین اصلی گوشی Nokia X6 یا Nokia 6.1 Plus از دو لنز 16 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب دیافراگم F/2.0 و F/2.4 دارند. لنز دوربین 16 مگاپیکسلی آن از نوع واید (Wide) است و لنز دوربین 5 مگاپیکسلی دستگاه از نوع عمقی (Depth Sensor) خواهد بود و عکسبرداری در حالت پرتره را با کیفیت و امکانات بیشتر امکانپذیر می‌کند. قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (PDAF)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و ضبط ویدیو های 4K با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم توسط آن پشتیبانی می‌شوند. ضمنا یک چراغ فلش LED دوبل هم برای دوربین اصلی گوشی در نظر گرفته شده است. اما همه می‌دانیم که برای بررسی کیفیت عملکرد دوربین گوشی ها صرفا نمی‌توان به آمار و ارقام اعتماد کرد و باید به بررسی های عملی روی آورد.

ما کیفیت عملکرد دوربین گوشی Nokia 6.1 Plus را در دو محیط با نور مناسب و با نور کم بررسی کردیم. در حالت او عملکرد دوربین اصلی گوشی خوب بود و با آن عکس های بسیار مناسبی ضبط شدند. جزئیات تصویر و وضوح آن ها در این شرایط بالاست و کنتراست مطلوبی هم از این عکس ها دریافت می‌شود. عکسبرداری پرتره هم در محیط های با نور خوب به شکل خوبی با دوربین اصلی گوشی قابل انجام خواهد بود و تفکیک فضای پس زمینه و سوژه اصلی با دقت قابل قبولی انجام می‌شود. بنابراین در مجموع دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور خوب عملکرد مطلوبی دارد.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

اما در محیط های با نور کم و تاریک افت کیفیت چشمگیری در عملکرد دوربین اصلی گوشی نمایان می‌شود. در بررسی نوکیا 6.1 پلاس مشخص شد که عکس های ضبط شده با دوربین اصلی آن در محیط های این چنینی نویزهای بسیار زیادی دارند و شارپنس و کنتراست خوب خود را از دست می‌دهند. عکس های پرتره هم در این شرایط تقریبا وضعیت مشابهی خواهند داشت و متاسفانه استفاده از چراغ فلش LED دوگانه هم نمی‌تواند در محیط های تاریک و کم نور به بهبود کیفیت عملکرد دوربین کمک قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. اما در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی از یک لنز 16 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده است. با توجه به اینکه این لنز دوربین 16 مگاپیکسلی است، سطح انتظارات از آن هم بالاتر می‌رود.

در بررسی گوشی Nokia 6.1 Plus مشخص شد که دوربین سلفی آن در محیط های با نور مناسب واقعا بازده مطلوبی دارد و می‌توانید با آن عکس های سلفی بسیار خوبی ضبط کنید. در محیط های با نور کم و تاریک کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی افت می‌کند اما مقدار افت آن به قدری نیست که آزاردهنده باشد و مانع ضبط عکس های خوب شود. این موضوع یکی از ویژگی های بسیار خوب دوربین سلفی گوشی نوکیا 6.1 پلاس است که هم در محیط های با نور خوب عملکرد مطلوبی دارد و هم می‌تواند در محیط های با نور کمتر عکس های سلفی مناسبی ضبط کند و افت کیفیت زیادی نداشته باشد. پس به طور کلی گوشی Nokia 6.1 Plus با توجه به قیمت خودش از دوربین اصلی و به ویژه دوربین سلفی خوبی بهره می‌برد.

 

 نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus): باتری و شارژدهی 

شرکت نوکیا از باتری خیلی قدرتمندی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی Nokia 6.1 Plus استفاده نکرده و این موضوع می‌تواند کمی ناامیدکننده باشد. باتری که در این اسمارتفون بکار رفته از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 3060 میلی آمپر ساعتی دارد. در بررسی گوشی مشخص شد که با یک مرتبه شارژ باتری این گوشی، یک کاربر معمولی تقریبا 1 روز قادر به استفاده از آن خواهد بود و در صورتی که میزان استفاده کاربر از دستگاه بیش از حد نرمال و میانگین باشد، زودتر از یک روز هم نیازمند شارژ مجدد باتری گوشی خواهد بود. پس قدرت شارژدهی ضعیف را می‌توان از نقاط ضعف گوشی Nokia 6.1 Plus دانست.

 

 بررسی نوکیا 6.1 پلاس

 

خوشبختانه گوشی نام برده شده از تکنولوژی شارژ سریع 3.0 کوالکام (Quick Charge 3.0) پشتیبانی به عمل می‌آورد و شارژر اورجینال گوشی 18 واتی است . بدین سبب تقریبا فول شارژ باتری گوشی ظرف مدت زمانی در حدود 60 دقیقه قابل انجام خواهد بود. پس هرچقدر قدرت شارژدهی باتری دستگاه ضعیف است، سرعت شارژ مجدد آن خوب بوده و وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کند. با شارژر فابریک این گوشی می‌توانید باتری موبایل خود را در کمتر از 10 دقیقه بیش از 20 درصد شارژ کنید.

 

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نوکیا 6.1 پلاس (Nokia 6.1 Plus) پرداختیم. این گوشی برای آن دسته افرادی مناسب است که می‌خواهند یک اسمارتفون میان رده خوب و با کیفیت داشته باشند و هزینه چندان زیادی را هم صرف خرید گوشی نکنند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی Nokia 6.1 Plus یا Nokia X6 در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

 

نقاط قوت:

  • طراحی خوب و ظاهر زیبا
  • بدنه فلزی و شیشه‌ای
  • رزولوشن و تراکم پیکسلی عالی صفحه نمایش
  • بهره‌مندی از اندروید وان و مزیت های آن
  • رم و پردازنده مناسب (با توجه به قیمت)
  • دوربین سلفی خوب
  • سرعت شارژ عالی باتری
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف:

  • روشنایی نه چندان خوب صفحه نمایش
  • شارژدهی ضعیف باتری


:: برچسب‌ها: بررسی نوکیا 6-1 پلاس , خرید نوکیا 6-1 پلاس , نقد نوکیا 6-1 پلاس , نقد Nokia 6-1 Plus , خرید Nokia 6-1 Plus , مشخصات Nokia 6-Nokia X61 Plus ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : edbazar

در طی مراسم Unpacked the Samsung 2020 این کمپانی بزرگ از آخرین محصولات خود از جمله گوشی هوشمند تاشو خود با نام گلکسی Z Flip و پرچمداران جدیدی سری S با نام‌های Galaxy S20, S20 Plus, S20 Ultra رونمایی نمود. البته باید نماد «5G» را نیز در انتهای تمامی این اسامی قرار داد؛ چرا که تمامی پرچمداران جدید سامسونگ از آخرین نسل فناوری اینترنت 5G پشتیبانی خواهند کرد. اولین چیزی که در جزئیات سری S20 توجه ما را به خود جلب کرد؛ تلاش سامسونگ برای استفاده از بهترین سخت افزار و آخرین امکانات نرم افزاری در سری جدید پرچمدارانش بود.

احتمالا شما هم مثل ما به دنبال تفاوت‌های سه نسخه معرفی شده به وسیله سامسونگ هستید، بنابراین بهتر است بدانید که در این باره می‌توانیم به مثال خوب، عالی و بهترین اشاره کنیم. گلکسی S20 به یک صفحه نمایش 6.2 اینچی، گلکسی S20 plus به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی و در نهایت گلکسی S20 ultra به یک صفحه نمایش 6.9 اینچی مجهز شده است. در این میان Galaxy S20 ultra به بهترین دوربین سامسونگ مجهز شده که از تکنولوژی mmWave برخوردار می‌باشد و عریض ترین فریم تصویربرداری را دارد.

 

GalaxyS20series

 

سامسونگ سال‌های بسیاریست که در رده اول شرکت‌های سازنده موبایل قرار گرفته و حتی کمپانی نامدار اپل (Apple) نیز توانایی پس گرفتن این جایگاه را ندارد. شرکت سامسونگ دلیل پرش ناگهانی این شرکت از نام گذاری S10 به S20 را ارائه یک ساختار جدید عنوان نموده است؛ اما این کار از نظر کاربران حرفه‌ای قابل قبول نبوده است، چرا که تغییر آنچنان بزرگی در سری گلکسی S20 نسبت به نسل قبل دیده نمی‌شود. به هر حال سامسونگ تلاش خواهد کرد تا در ماه فوریه تمامی نگاه‌ها را به سمت خود جذب کند. سری S20 به خوبی نشان از موبایل‌های نسل قبل از خود دارد. همچنان کیفیت بدنه بسیار چشم گیر است؛ نمایشگر با اولین نگاه شما را جذب خواهد کرد و شیشه به کار رفته در پشت دستگاه همانند گذشته به شدت جاذب اثر انگشت می‌باشد!

 

GalaxyS20series

 

تغییرات محدودی در طراحی سری گلکسی S20 نسبت به نسل قبل دیده می‌شود. حفره به کار رفته برای دوربین سلفی کوچکتر شده و به قسمت میانی انتقال یافته است؛ برآمدگی استفاده شده برای دوربین‌های اصلی به شکل یک مستطیل بزرگ درآمده تا توانایی میزبانی از دوربین‌های بیشتری را دارا باشد و متاسفانه جک هدفون در این سری حذف شده است.

همان طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم؛ تنها تفاوت میان صفحه نمایش های سه نسخه منتشر شده از اسمارت فون‌های Galaxy S20 در ابعاد آن‌ها می‌‌باشد. صفحه نمایش های به کار رفته در سری گلکسی S20 به یک پنل OLED HDR plus مجهز شده‌اند که کیفیت بسیار بالایی را برای کاربران فراهم خواهد آورد و حس دلنشینی را در هنگام استفاده از گلکسی‌های جدید به کاربر انتقال خواهد داد. نرخ نوسازی به 120 هرتز افزایش یافته است که تاثیر آن در عملکرد گیمینگ Galaxy S20 به خوبی قابل مشاهده است. قسمت جالب کار زمانی مشخص شد که سامسونگ اعلام کرد :« تنطیم نرخ نوسازی به صورت هوشمندانه به وسیله پردازنده صورت خواهد گرفت و همواره بر روی یک مقدار مشخص نخواهد بود. با توجه به فعالیتی که در حال انجام آن هستید؛ نرخ نوسازی بین دو مقدار 60 و 120 هرتز جابه‌جا خواهد شد که این موضوع موجب افزایش دوام باتری می‌شود.»

 

GalaxyS20series

 

در قسمت دوربین سری گلکسی شاهد پیشرفت قابل قبولی هستیم. زمانی که کمپانی‌های اپل و گوگل در حال کار بر روی سیستم نرم افزاری تلفن‌های تولیدی خود هستند؛ سامسونگ سیاست همیشگی خود در برابر مشکلات را پیش گرفته، که عبارت است از ارائه سخت افزار قوی‌تر برای حل مشکل!

البته این موضوع به معنای عدم توجه این کمپانی به بستر نرم افزاری دوربین نیست، بلکه مشکل دیگری با این سیاست سامسونگ به وجود آمده که آن، افزایش چشم گیر قیمت محصولات این شرکت است. اگر بخواهیم معیار کیفیت پیکسلی را مبنا قرار دهیم؛ به ترتیب شاهد دوربین‌های 48 ,64, 108 مگاپیکسلی در سری جدید گلکسی S20 خواهیم بود. نکته‌ عجیبی که در این باره به آن برخوردیم؛ تنظیم پیش فرض کیفیت تصاویر بر روی 12 مگاپیکسل می‌باشد که کاربران می‌توانند از طرق تنظیمات دوربین آن را تا حداکثر کیفیت ارائه شده ارتقا دهند. از نظر کاربران حرفه‌ای، پیکسل بالا نوعی سیاست فریب دهنده از طرف کمپانی سازنده است؛ چرا که شرکت سازنده سعی کرده به جای حل مشکلات نرم افزاری برای گرفتن تصاویر بهتر، با بالا بردن کیفیت پیکسلی اقدام به فریب دادن کاربران عادی کند. سامسونگ با اطلاع از این موضوع اعلام کرده است که اسمارت فون‌های سری S20 به سنسورهایی مجهز شده‌اند که به وسیله یک نرم افزار خودگردان اداره می‌شوند و قادر به کارهایی هستند که سایر تلفن‌های هوشمند فاقد آن هستند. همچون زوم 100 برابری که در Galaxy S20 Ultra ارائه شده است.

 

GalaxyS20series

 

سامسونگ علاقه زیادی به اضافه کردن ویژگی‌های مختلف به دوربین محصولات خود دارد؛ که این کار سبب افزایش شدید فشار پردازشی بر روی دوربین و پردازنده خواهد شد. کمپانی سامسونگ برای حل این مشکل ویژگی بسیار جذابی به پرچمداران جدید خود افزوده است. برای تست این ویژگی کافیست یک سوژه انتخاب کنید و به مدت 10 ثانیه یا بیشتر انگشت خود را بر روی دکمه تصویربرداری (Shutter) نگه دارید؛ پس از انجام این کار لیستی از خروجی‌های قابل پردازش به شما نشان داده خواهد شد که عبارتند از : ویدیو عادی، ویدیو با افکت حرکتی آهسته (Slowmotion)، تصویر متحرک (Gif)، تصاویر پرتره و ... که شما می‌توانید از میان تمامی آن‌ها یک یا چند مورد را انتخاب کرده و در حافظه داخلی ذخیره کنید. البته ویژگی‌های دیگر همچون فیلم برداری 8K نیز به سری گلکسی S20 اضافه شده است که عملا زیاد کاربردی نخواهند بود و توضیحات بیشتر در این باره را به نقد و بررسی تخصصی موکول خواهیم کرد.

 

GalaxyS20series

 

سامسونگ به افزودن ویژگی‌های بسیار زیاد و البته اضافی(!) به اکوسیستم اندروید خام شهرت دارد. عادتی که خوشبختانه در چندسال اخیر درحال کمرنگ شدن است. اما یکی از این ویژگی‌ها از نظر ما کارآمد بود که آن «انتشار ارتباط بلوتوث» نام دارد. این ارتباط از طریق شبکه بلوتوث و ارتباط هات اسپات صورت خواهد گرفت. فرض کنید موبایل سری S20 خود را با بلندگو بلوتوث یا دستگاهی مانند سیستم صوتی ماشین خود همگام سازی (Pair) کرده‌اید و شخص دیگری می‌خواهد موسیقی را روی آن دستگاه پخش کند؛ در این صورت می توانید Galaxy S20 خود را به عنوان نوعی پل تنظیم کنید. شخص دیگر از طریق بلوتوث با اسمارت فون شما جفت می‌شود، سپس از طریق Wi-Fi Direct، محتوای دوست شما بر روی سیستم مورد نظر پخش خواهد شد.

به عبارتی می‌توان گفت با استفاده از این قابلیت دو دستگاه به یک سیستم بلوتوث متصل شده‌اند و دیگر ارتباط یک به یک نمی‌باشد.

 

GalaxyS20series

 

همانند تمامی تلفن‌های هوشمند سری S، سری گلکسی S20 نیز به برترین سخت افزارهای ارائه شده مجهز شده است. پردازنده به کار رفته در هر سه مدل Galaxy S20، به وسیله کمپانی کوالکام تولید شده و Snapdragon 865 می‌باشد. تمامی نسخه‌های سری S20 از تکنولوژی‌هایی مانند شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، شارژ معکوس، بلوتوث نسخه 5.0، اتصال Wifi نسخه 6.0 و ... پشتیبانی خواهند کرد. تمامی مدل‌های عرضه شده از حافظه رم 12 گیگابایتی برخوردار می‌باشند و به 128 گیگابایت حافظه داخلی (در حالت پایه) مجهز شده‌اند. البته اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با خرید Galaxy S20 plus و یا Galaxy S20 Ultra، به فضایی تا حداکثر 512 گیگابایت دسترسی داشته باشید. علاوه بر این با خرید گلکسی S20 اولترا با حافظه داخلی 512 گیگابایت؛ فضای RAM شما به 16 گیگابایت افزایش خواهد یافت.

 

GalaxyS20series

 

در رابطه با ظرفیت باتری‌ها، دوباره شاهد اختلاف میان پرچمداران جدید سامسونگ بودیم. گلکسی S20 به باتری 4000 میلی آمپری، S20 plus به باتری 4500 میلی آمپری و S20 ultra، به یک باتری 5000 میلی آمپری مجهز شده است. این موضوع سبب شده تا گلکسی S20 ultra، از وزن و ضخامت بیشتری نسبت به سایر نسخه‌ها برخوردار باشد.

در انتها لازم به ذکر است که تمامی مدل‌های سری گلکسی S20 از تاریخ 6 مارس مورد عرضه عمومی قرار خواهند گرفت و قیمت پایه از 1,000 دلار شروع و بسته به مدل تا 1,600 دلار افزایش خواهد یافت. به زودی در فروشگاه اینترنتی هدف، منتظر نقد و بررسی تخصصی و جزبه‌جز پرچمداران سری Galaxy S20 باشید.

 

منبع : theVerge



:: برچسب‌ها: گلکسی s20 اولترا , Samsung Galaxy S20 Plus , galaxy s20 series , گلکسی s20 , گلکسی s20 پلاس , تکنولوژی ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()